Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther fijn dat de punctie zo meeviel! Nu idd het wachten op het gevreesde telefoontje.

Wendy en Valesca voor jullie morgen hopelijk goed bericht!

Armanda jeetje meid wat heftig. Heb je nu alweer contact gehad met ouders? Sterkte ermee meid je emoties worden door de hormonen al heen en weer gegooid dan kan je dit er niet nog bij hebben.

Wannabemom ook al twee toppertjes super hoor!

Wisch hoe gaat het met spuiten van de gonal? Merk je al iets?

Akara en hoe was je echo? Ga je weer voor 18?

Alle andere meiden ook veel succes!!

Ik voel me steeds beter. Ga na het weekend besslissen of ik misschien toch volgende week ga werken. Arts had gezegd 2 weken niet werken, maar als ik zo vooruit blijf gaan

ga ik het denk ik toch proberen.

Guusje fijn dat je je embryo's bij je hebt, maar jammer dat het dan zo lastig moet gaan.

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rosella,

Ik voel na het spuiten van de Gonal nog niks.

Er lagen er zo'n 10 klaar in de eierstokken, dus hoop dat ik ze over een dag of 3 wel voel reageren nadat ik de Gonal heb gespoten.

Wil je wel meegeven dat als de gyn heeft gezegd dat je 2 weken niet moet gaan werken, je dit ook niet moet doen.

Je voelt je misschien wel beter, maar dit komt ook doordat je weinig tot niks doet.

Als je gaat werken (weet niet wat je voor werk doet) zal dit misschien tegen kunnen gaan vallen en krijg je een 'terugslag'.

En dat wil je niet!

Geplaatst

Rosella, ik ben het eens met Wish.

Je kent zelf je eigen lichaam het beste, maar doen i.i.g. niets waar je later spijt van kan krijgen!

Nee, ik heb mijn ouders allebei niet meer gesproken. Kinderachtig dat ze mij ook niet bellen. Bij mijn zus moet ik ook al op eieren lopen, want tot nu toe heb ik één x gezegd dat ik even geen zin had om over de behandingen enzo te praten, en nu is ze helemaal gepikeerd.

Het irritante is, we hebben a.s. weekend een 'gezellig' familieweekendje! Wat een timing. En mijn pa wil onze situatie bespreking met z'n allen: aangezien mijn broertje ook probeert zwanger te worden en zij hoogst waarschijnlijk eerder zijn, wil hij zeggen dat er ruimte is voor verdriet én voor vreugde. Ja, alsof ik dat niet weet! Ik zou altijd blij voor ze zijn.

Waarom moet dit besproken worden! Pfff, soms wou ik dat ik het nooit verteld had...

Anyway, maandag moet mijn man zijn zaad extra laten testen, omdat hij dus koorts had gehad. Hij is trouwens nog steeds ziek, hij heeft al de hele week geen stem!

Maar als het goed genoeg is, kunnen we eind komende week beginnen! Dan volg ik jullie allemaal op!

Meiden die net de punctie en/of tp hebben gehad: rustig aan he! dat de rakkers maar mogen blijven plakken!

Meiden die nog moeten: zet 'm op, you can do it!!

Fijn weekend,

Armanda

Komend weekend

Geplaatst

Armanda en Wish bedankt voor jullie reacties. Ik denk inderdaad dat het niet slim is om te gaan werken, want ik werk in de zorg.

M'n man vind het ook niet verstandig.

En jeetje Armanda ook nog een familieweekend. Als je vader jullie situatie wil bespreken zou je toch ook wat empathie mogen verwachten.

Ik hoop echt voor je dat je je ouders nog spreekt voordat jullie weg gaan. En moeilijk he als broers en zussen wel makkelijk kinderen

krijgen. Mijn broer heeft er drie in 4 jaar gekregen en maar klagen pff.

Geplaatst

rosella, ik zou it ook lekker kalm aan doen, niets in gevaar brengen als het niet moet. De gyn heeft het met een goed reden gezegd dat je je kalm moet houden...

Ik ben gisteren met volle moed op echo gegaan, doordat ze me gezegd hadden dat de punctie voor zondag of maandag was liep ik er weer happy bij. Op de echo was echter te zien dat de eicellen gemiddeld 17 groot zijn en nog vele kleinedere van 11. Dus hebben ze beslist dat ik maandag terug op echo moet en dat de punctie ten vroegste voor woensdag zou zijn. Toch wel de teleurstelling. Ik weet wel dat het beter is voor de eicelletjes maar toch, had er mij zo op verheugd om te kunnen testen op m'n verjaardag dat ik echt in tranen zat. En m'n man dan is toch niet erg, is beter zo... Kon het ff niet verdragen, het werd me gewoon teveel. Zou volgens hem altijd blij en opgewekt moeten zijn naar sorry, dat gaat niet echt altijd. Ik hoop gewoon dat ik nu niet over gestimuleerd zal zijn want ze vonden het de vorige keer al op't randje en ik ga nu 3 ampulen meer gespoten hebben...

Geplaatst

Wat een mooie score Valesca! Hoeveel laat je er terug plaatsen? En nu nog hopen dat je cryo's hebt.

Geplaatst

Bij A kwaliteit plaatsen ze er 1 terug en bij B(of minder) 2

Ja hoop ik ook wel,vorige keer bij Sanne waren er 14 bevrucht maar geen enkele kon als cryo door...ik raakte toen meteen zwanger dus vond het niet heel erg maar die zekerheid heb je nu niet hé

Geplaatst

ankara, ik snap het wel! logisch zelfs dat je verdrietig bent.

je zit je gewoon te 'verheugen' op bepaalde data

tuurlijk ben je blij dat het goed gaat, maar de angst dat het toch niet goed gaat... de onzekerheid blijft

en de plannen die je maakt, rondom je verjaardag, je werk, etc, je stelt je ergens op in en dan loopt alles weer anders!

hoop dat je weer wat opklaart. het komt vast helemaal goed komende week! en als het goed nieuws is, nou dan mag het ook wel 2 dagen later ;-)

let's hope 4 the best!

Geplaatst

Valesca,

Super goed 9 embryo's, succes met de tp!!

Esther,

Hoe gaat het met jou?

Ankara,

Wat een teleurstelling voor jullie!

Maar net als wat je zegt, al het goede voor de eitjes die aan het groeien zijn.

Hoeveel follikels zitten er nu dan die groot genoeg gaan worden voor de punctie?

Sterkte!

Kan me voorstellen dat je op je verjaardag een positieve test zou willen zien, maar wat als dat niet is......?

Kan je één ding vertellen, ik ben een keer op mijn verjaardag ongesteld geworden. Dit was dag 15 na de punctie en normaal gesproken word ik op dag 14 na punctie ongesteld.

Nou, dit was echt, echt niet leuk!

Het bezoek wat ervan af wist heb ik allemaal een sms gestuurd dat ik er niet over wilde praten.

Iedereen heeft zich er gelukkig aan gehouden.

Maar 's avonds tijdens het eten (samen met naaste familie) zei mijn vriend in de keuken tegen mij dat hij trots op me was dat ik me zo kranig had gehouden die dag.

Nou meiden, toen brak ik en heb ik denk ik een half uur aan één stuk gehuild. Vriend kon het ook niet droog houden en familie ook niet.

Pfff, dat wil ik dus nooit meer.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een tweede FM meting gehad en aan beide kanten zijn er 7 geteld. Maar omdat de meest nog niet groot genoeg zijn heb ik niet maandag, maar woensdag de punctie. Dus ik moet nog twee dagen langer door tobben. Niet dat ik er veel last van heb, maar ik begin nu toch aardig te merken dat mijn buik voller begint te rakenen mijn eierstokken steeds gevoeliger worden. Ook heb ik periodes dat ik heel erg moe ben.

Ik heb vrijdag enorm lopen stressen op mijn werk om zoveel mogelijk werk af te krijgen omdat ik er van maandag t/m woensdag niet zou zijn, en nu kom ik toch........... zucht. Mijn collega vond het rot voor mij dat het is verschoven, maar voor hem is het wel fijn.

@ Valesca: Veel succes morgen bij de terugplaatsing.

Groetjes,

Maureen

Geplaatst

dankjewel

balen dat het wat langer duurt nu je hoopt altijd dat het snel weer achter de rug is en stelt je er toch op in!

Succes en sterkte nog even

@wendy hebben ze jou gebeld ook?!

Geplaatst

ik heb vandaag een boxspring gekocht!! helaas nog wel zo'n 7 weken levertijd.

maar dan kan ik straks lekker liggen met mijn zwangere buik, haha, I really hope so!!

(wou'k even vertelluh)

Geplaatst

Wish, wat een rotverjaardag moet dat geweest zijn. Mijn vermoedelijke testdatum zal ook rond mijn verjaardag liggen en NATUURLIJK hoop je dat je dan lekker positief test en helemaal blij je verjaardag mag vieren, maar het kan net zo goed de andere kant uitslaan uiteraard. Net zoals ik had gehoopt tijdens Kerstmis, en ons winterfamilieweekend aan iedereen te kunnen zeggen dat.. ach ja.. :-)

Iedereen hier droomt er wel eens van nietwaar.

Ik vind het erg jammer, Armanda, dat je dit moet meemaken. Ik vermoed dat ze het echt niet onder ogen willen zien hoe zwaar dit weegt en hoeveel het je leven bepaalt. Ik hoop dat het snel in orde komt met je familie! Misschien kan je het nog met je broer bespreken, zodat hij bij je ouders mee kan inpraten op het juiste moment?

Ik zie dat er al veel een TP hebben gehad, jipieeeeeeeeeeee! Ik ben super blij voor jullie!

Valesca, super score hoor! Voor jou beginnen de spannende wachtweken ook dan. Persoonlijk vind ik dit de meest vervelende periode. Het wachten zonder iets te kunnen doen en mega paranoia rond lopen van: oei nu heb ik gehoest, oei ik heb nu een doos vast die misschien niet getild zou mogen, oei ik eet nu een gekookt ei mag dat wel? enzovoort haha.

véél liefs aan allen!

Ellen

Geplaatst

Soort behandeling (IVF, ICSI, en poging)

Testen

Rosella: ICSI 2 - testen 22 januari 2011

Veer: ICSI 1 - testen 25 januari 2011

Armanda: ICSI 4

KrisKras: IVF/ICSI 1

Guusje: TP 2 cryo's

Wish: ICSI 5

EDR: ICSI 5

Rackster: ICSI 2

Doortje: ISCI 2

Pip: IVF/ICSI 1

Wannabemom: ICSI 2: testen 30 januari

T.K: ICSI 1B (Cryo)

Tinusje: IVF 4

Tonka: icsi 3 maar nr. van nieuwe cyclus

r00sje: ICSI 5

Elke: Cryo 1

Ellentrik: ICSI 2

Nico74: IVF 3

Anneka: IVF 1

Breden: ICSI 7

Valesca: ICSI 1 voor brusje

Vlinder: ICSI 1

Akara: ICSI 2

Maureen: ICSI-D 2

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk)

Tonka: 12 jan.start deca, 26 jan. start 2dd fostimon

Ellentrik: pil sinds eind november 2010, 13 januari start Menopur 300

Armanda: 20 jan start deca, 22 jan start Menopur 300

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

KrisKras: 17 januari 2011

Nico74: 17 januari 2011

Tonka: 20 januari 2011

Elke: 25 januari 2011

FM (Follikelmeting)

Maureen:2e FM 15 januari

r00sje: 16 januari 1e FM

Breden: 17 januari 2e FM

Doortje: 20 januari

Wish: 20 januari 1e FM

Armanda: 25 januari 2011?

Ellentrik: 19 januari 2011 1ste bloedname

Punctie

Maureen : 17 januari 2011?

Doortje: 22 januari 2011

Armanda: 31 januari 2011?

Cryo cyclus

Elke: januari

Tonka: februari

TP (Terugplaatsing)

Guusje: 14 januari 2 cryo's

wannabemom: 14 januari 2011: 2 toppertjes terug

Veer: 13 januari 2011

Maureen: 19 januari?

T.K: Cryo 20/21 Januari 2011

Armanda: ???

Tonka: eind februari 2011

Zo, ik heb mezelf ook even een update gegeven in de lijst. Ik heb voorlopig nog geen FM, want die wordt eerst opgevolgd via bloednames, en pas als de waarden echt de moeite zijn krijg ik een echo om te checken hoe groot ze zijn en wanneer de punctie bepaald kan worden. Wellicht over een 2 weken!

liefs,

Ellen

Geplaatst

@ellen bij Sanne voelde ik me juist tijdens die wachtweken heerlijk haha omdat ik zo tegen de punctie etc opzat alles was achter de rug en ik "moest" niks meer,maar ik weet niet hoe dat nu gaat natuurlijk

Geplaatst

Het is inderdaad wel een tweeslachtig gevoel om te testen op je verjaardag of errond. Maar toch, je hoort altijd op een positief resultaat... Moet idd echt niet aangenaam zijn om dan negatief nieuws te krijgen.

Ik had er 6 van 17 en heel veel kleintjes, ze zijn niet allemaal gemeten geweest. Terug vol hoop afwachten tot maandag en hopen op punctie woensdag...

Geplaatst

hmmm, ja het is inderdaad alleen maar leuk als het goed nieuws is (met kerst... of op je verjaardag... etc).

ik heb waarschijnlijk op of rond mijn verjaardag de punctie! ook niet echt gezellig.

dan krijg ik natuurlijk allemaal vragen waarom ik het niet vier... maar goed, ik verzin wel wat.

als er i.i.g. maar geen mensen onverwachts op bezoek komen, haha

lig ik daar met nog een half verdoofde flamoes, als een zombie schuivelend door het huis, pijn in mijn buik omdat 'ie van binnen bont en blauw is door het plukken van de eitjes

(ja, heb altijd veel pijn gehad, ook de dagen na de punctie)

we vertellen het dit x aan haast niemand, dus ik ben altijd een beetje een kluizenaar in die dagen.

ben momenteel nog lekker aan het afspreken en leuke dingen aan het doen. als ik eenmaal (eindelijk!) aan de beurt ben, ga ik super voorzichting doen/zijn in alles, hihi

Geplaatst

Akara,

Jij hebt ook al zoveel follikels!

Hoop dat je maandag groen licht krijgt dat de punctie afgesproken wordt, dat is het volgende doel!

Succes!

Geplaatst

Hey meiden...even kort, zit een avondje op de bank met gerard (hij is nu even tanken)...ik reageer later uitgebreider op iedereen.

Wish...heb je een pakketje gehad?

Ik voel me helemaal prima! Nergens last van eigenlijk. Beetje menstruatiepijn maar that's it! Fijn dus. Wel veel spanning voor maandag.

Later meer...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden