Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Wish, Ik zit nu op cd 14 en vrijdag dus op cd 16. Ben heel benieuwd! Ik kan alleen van het weekend niet terug komen, want ben dan een weekend weg met een vriendin naar een spa, heerlijk!

Heb je toevallig ook enig idee hoe hard het bms groeit?

@Armanda, im had kant en klare deca. Hebben ze die bij jullie niet?

@Divaatje, welkom en heel veel succes!

Liefs Elke

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joehoe! Ik ben ook begonnen!

1e icsi poging.vandaag is het de 9e dag dat ik decapeptyl spuit. Volgende week zaterdag start ik met puregon

Zijn er ook vrouwen die last hebben van de bijwerkingen? Ik heb vreselijk hoofdpijn en stemmingswisselingen. Net ongi geworden wat veel heftiger is dan normaal... We weten waar we het voor doen...

Zet em op allemaal!!!!

Geplaatst

Welkom Huisje, succes ermee, ik hoop dat de bijwerkingen niet te erg worden.

Ik had er gelukkig geen last van, maar ik ben er wel altijd bang voor geweest omdat ik een steeds hogeren hoeveelheid moest gebruiken.

Elke, de deca die ik gebruik zijn kant en klaar ja, maar de menupur is degene die helemaal gemengd moet worden

Geplaatst

@Huisje, welkom en succes met je behandeling. Ook ik heb last van bijwerkingen; hoofdpijn, moe, opvliegers.....

@divaatje, veel succes met je behandeling!!!

@Valesca, wat spannend een licht streepje, maar een streepje is een streepje......... Nog een paar dagen en dan weet je het zeker....

Wat lastig wanneer je zelf alles moet mengen, zeker wanneer je er niet handig in bent!!! Wij vonden de vorige keer Puregon mengen al een happening, laat staan elke dag!!

Geplaatst

Dublin en Armanda,

Ow, zit er een rubberen dop op, dat is inderdaad lastig als je dit nog nooit of niet vaak hebt gedaan.

Ik heb alleen de Deca en Gonal gebruikt. Pregnyl moet ik ook mengen, maar die ampullen moet je allemaal open breken.

Dat het jullie lukt mbv teamwork is helemaal niet erg. Zo ben je met z'n tweetjes echt bezig met een poging.

Bij mij spuit mijn vriend regelmatig de Deca en/of Gonal.

Elke,

Bij mijn eerste Fm was het bms erg dun. (de dag voor de Fm had ik ook nog licht bruinverlies van de menstruatie)

2 de Fm was het bms 8.3mm. Dus denk dat dit bij mij elke dag met 1 mm groeit is.

Dit zal neem ik aan bij iedereen verschillend zijn.

Heerlijk een weekend naar een spa. De rust opzoeken!

Huisje,

Welkom!

De hoofdpijn is erg herkenbaar voor vele hier. Ik zelf heb hier niet elke poging last van gehad.

Ben ook moe.

Heb wel opvliegers, voornamelijk 's nachts. Pyjama aan, dan weer uit, dan weer aan, pffff! Hahaha!

Mijn menstruatie blijft het zelfde, niet heftiger ofzo. Maar dit zal per persoon verschillend zijn.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!

Valesca,

Wanneer ga je weer testen? Morgen of dacht ik ergens gelezen te hebben dat je zaterdag gaat testen?

Geplaatst

testen

rosella: icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

wannabemom: icsi 2- 30 januari 2011

rackster: icsi2 - testen 31 januari 2011

maureen: icsi/d 2 - testen 4 februari 2011

breden: tp 2 embryo's; 7 februari 2011

Ellentrik: 11 februari?

soort behandeling (ivf, icsi, en poging)

armanda: Icsi 4

kriskras: Ivf/icsi 1

wish: Icsi 5

edr: Icsi 5

doortje: Isci 2

pip: Ivf/icsi 1

t.k: Icsi 1b (cryo)

tinusje: Ivf 4

tonka: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

r00sje: Icsi 5

elke: Cryo 1

ellentrik: Icsi 2

nico74: Ivf 3

anneka: ivf 1

breden: icsi 7

valesca: icsi 1 voor brusje

vlinder: icsi 1

akara: icsi 2

lianne: Icsi 2

voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal f/enopur of iets anders natuurlijk)

uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

elke: 28 januari 2011

fm (follikelmeting)

Wish: 28 januari 3de Fm

armanda: 29 januari 2011

KrisKras: 1 februari 3e fm

lianne: 13 februari

punctie

Ellentrik: 27 januari 2011

tp (terugplaatsing)

Ellentrik:30 januari?

tonka: eind februari 2011

Hey allemaal.. sorry voor mijn ego-berichtje maar ben erg verdrietig... maar 1 eitje en die is nog niet eens een cm.. links zitten drie kleintjes.. maar die doen nog niet echt mee.. Moet nu nog doorspuiten tot volgende week dinsdag.. 300 eh Gonal, maar ik moet rekening houden met een escape IUI..

Geplaatst

KrisKras,

Ach nee toch, wat een ontzettend grote domper!

Dat je hier verdrietig om bent is logisch je hoeft hier echt geen sorry voor te zeggen.

Laat die tranen maar komen......

Sterkte meid!

Geplaatst

jeetje zeg wat balen.....ik duim dat het nog de goede kant op gaat

ik durf morgen niet te testen ben zo bang dat het niet goed is en dat ik dan moet werken....dan liever even wachten en postief blijven

Geplaatst

@ Valesca: Als je het morgen niet aandruft, kan je het nog uitstellen tot vrijdag of van het weekend? Dat zal toch geen probleem zijn. Ik kan me voorstellen dat het spannend is. Ik moet nog ruim een week wachten en ben er nu nog redelijk cool onder. Maar tegen die tijd ben ik denk ik ook super zenuwachtig.

@ Kriskras: Wat een domper. Ik wens je heel veel sterkte toe.

@ Huisje: Welkom en veel succes. Jammer dat je zoveel last hebt van bijwerkingen. Dat is heel vervelend. Mijn stemming veranderde ook, maar dan in de positieve zin. Ik had ook best veel energie. Het enige probleem was dat ik die energie op de verkeerde momenten had waardoor ik uiteindelijk toch last had van slaapgebrek.

@ Armanda: Ik heb ook zelf moeten mengen. 2 naalden, 1 spuit, 1 oplosmiddel, 4 potjes medicijnen. En dan nog een deca. Ik was meer tijd kwijt met het uitpakken van alles dan het mengen. Omdat al die potjes in de naaldencontainer moesten, zaten die bij mij na 4 of 5 dagen al vol.

Misschien een tip: Als je het oplosmiddel hebt opgezogen en je zuigt er ook wat extra lucht bij (zodat het rubbertje van de spuit tot ongeveer de helft zit) en je spuit het vervolgens door het rubber dopje bij het medicijn, dus met de extra lucht, houd het potje iets schuin, zet de naald onder in de hoek en haal je vinger van de spuit. Door de overdruk in het potje wordt de vloestof bijna vanzelf opgezogen. Eventueel moet je nog iets verder opzuigen zodat je alles hebt.

Als je geen lucht meespuit in het potje en je moet het opzuigen en je houd de spuit niet goed vast dan krijg je en onderdruk en kan het zelf zo zijn dat door deze onderdruk er weer vloeistof uit je spuit wordt gezogen.

Als ik vond dat er nog teveel in het potje zat spoot ik alles weer terug (zonder eerst de naald eruit te halen) en zoog het opnieuw op. Zorg er ook voor dat het schuin vlak van de opzuignaald naar beneden vlak tegen het glas zit.

Als je alles hebt opgezogen controleer je of je niet teveel of te weinig lucht in de spuit hebt voor het volgend potje. En wat heel belangrijk is dat je met één hand het potje vasthoud en de ander de spuit zodat er niets om kan vallen.

En als je er echt moeite mee blijft houden zou ik als ik jou was vragen om een extra instructie, of als dat niet gaat, bij je huisarts vragen of zei je een instructie kunnen geven.

Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt. Veel succes.

En alle andere: ook heel veel succes en sterkte.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Bedankt voor de tips Maureen!

Ik heb het net weer gedaan, gewoon weer samen met Sander, en het ging goed. Was alleen vergeten de lucht er uit te tikken, maar ja, is niet zo erg denk ik dat ik dat 'binnen' krijg.

Het is trouwens wel echt een grote hoeveelheid om naar binnen te spuiten zeg! Maar gaat goed.

Na hoeveel dagen menopur spuiten krijgen de meesten last van bijwerkingen? Dit was pas mijn 2e avond (en 5e avond deca).

Kriskras, that sucks! Ik hooooooooooop echt met je mee dat er wat meer follikels komen nu je 300 door gaat spuiten.

Valesca, jij staat trouwens niet in het lijstje bij testen... jij zou wel eens voor wat groen kunnen zorgen in januari.

Hey weltrusten ladies,

xx

Geplaatst

Kriskras wat rot!!!! Hopelijk komt het nog goed met de follikels..

Armanda, bij mij zuigt de het poederpotje ook vanzelf de vloeistof op eenmaal door het rubberen dekseltje, en terwijl ik vroeger met de spuit injecteerde doe ik dat nu niet meer, want dat vermijd luchtbelletjes. Als er echt teveel lucht in de spuit is gekomen door van het ene potje naar de andere te prikken, hou ik de naald ook boven de vloeistof. Heb je niet zo'n boekje meegekregen met de stap voor stap instructies? Nu ja, jullie doen lekker samen en het lijkt wel te lukken. Je went er gauw aan hoor!

Valesca wat is het toch razend spannend he! ik duim voor je hoor!

Huisje, welkom. Ik had geen bijwerkingen, behalve misschien wat vermoeidheid. Hopelijk gaan de bijwerkingen bij je snel weg.

En Elke, hoe is het met jou??

Wish, hoe gaat het met het spuiten?

Ik heb net de punctie achter de rug, en het was best pijnlijk ondanks alle verdovingen. M'n linkereierstok was moeilijk te bereiken, maar gelukkig wilden ze hem toch nog prikken hihi. 14 eicellen is de score! Een paar follikels zelfs met 2 eicellen. Op de duur wist ik het verschil niet meer toen ze vanuit het labo of 'nee' of 'twee' riepen haha.

De andere meiden die ik vergeet, veel succes nog!

Geplaatst

erg spannend ja!

ik heb net weer getest en het 2e streepje is er nog steeds,nog steeds licht maar wel iets duidelijker dan gisterenmorgen denk ik.....

nu zaterdag maar weer kijken

Geplaatst

Ellen,

Wat een super bericht! Follikels met zelfs 2 eitjes erin.

Hoeveel follikels zaten er in de linker eierstok die ze eerst niet aan wilde prikken? Zaten daar die follikels met 'dubbele dooier'? (bedoel dit grappig)

Toi, toi, toi! We gaan voor vele mooie embryo's en cryo's!

Valesca,

OOOOOOOOh, wat spannend zeg!

Maar ik krijg er nu wel een goed gevoel bij.

Kom maar op met die tweede streep, dat die zaterdag snel en nog duidelijker zichtbaar zal zijn!!!

Geplaatst

@kriskras...

tjee das toch ook wel balen. zeker omdat het nu de eerste keer is. Hopelijk is die ene net voldoende....maar ik snap je teleurstelling wel. succes met spuiten!

Geplaatst

Valesca joehoooeeeee! Dat is ECHT een streep hoor! Gefeliciteerd he meid!

Wish, ik lag wat teveel te kreunen van de pijn om echt te volgen hoeveel follikels er links waren, maar het waren er zeker 5 en nog een paar minder ontwikkelde. Aan die kant waren ze trouwens allemaal aan de kleine kant, en denk ik ook nog een lege of twee. De dubbele zat in de rechterkant, als ik het me juist herinner. De gyn denkt dat ik een goeie kans maak, gezien het aantal follikels en m'n leeftijd. Heeft dat er dan iets mee te maken??

Wannabemom, jij ook al ongesteld. Wat een rotmaand in januari he! Behalve natuurlijk voor de positieve testers haha. Het is zo'n dubbel gevoel he.

Hopelijk komen er toch nog een aantal groene regeltjes bij.

liefsssss

Geplaatst

Ellen wat goed zeg! Nou, kan je lekker positief de terugplaatsing afwachten!

Dubbele dooier, hahaha, leuk bedacht Wish.

Esther, jij mag morgen testen? Hoe gaat het met je? Nog geen ongesteldheidstekenen?

Geplaatst

testen

rosella: icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

wannabemom: icsi 2- 30 januari 2011

rackster: icsi2 - testen 31 januari 2011

maureen: icsi/d 2 - testen 4 februari 2011

breden: tp 2 embryo's; 7 februari 2011

Ellentrik: 11 februari?

soort behandeling (ivf, icsi, en poging)

armanda: Icsi 4

kriskras: Ivf/icsi 1

wish: Icsi 5

edr: Icsi 5

doortje: Isci 2

pip: Ivf/icsi 1

t.k: Icsi 1b (cryo)

tinusje: Ivf 4

tonka: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

r00sje: Icsi 5

elke: Cryo 1

ellentrik: Icsi 2

nico74: Ivf 3

anneka: ivf 1

breden: icsi 7

valesca: icsi 1 voor brusje

vlinder: icsi 1

akara: icsi 2

lianne: Icsi 2

voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal f/enopur of iets anders natuurlijk)

uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

elke: 28 januari 2011

fm (follikelmeting)

Wish: 28 januari 3de Fm

Armanda: 29 januari 2011 1e FM

KrisKras: 1 februari 3e fm

Lianne: 13 februari

punctie

Ellentrik: 27 januari 2011

tp (terugplaatsing)

Ellentrik:30 januari?

tonka: eind februari 2011

Geplaatst

armanda ik heb niet het gevoel dat het goed zit hoor! Sinds gisteren een zware onderbuik. Heb ik t.n.t. elke behandeling gehad op wachtdag 9 (was gisteren) en voor mij geen goed teken.

Jij zaterdag je eerste fm! Succes!

Geplaatst

@Ellen, wat een mooie score!! En dan ook nog dubbele dooiers, haha, mooi zeg!

@Valasca, wat een prachtige streep!! Bij mijn zwangerschap had ik een test die nog lichter was. Gefeliciteerd!

@EDR, Ik blijf voor je duimen.

Liefs Elke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden