Ga naar inhoud

Hsg


KrisKras

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Bij een HSG brengen ze contrastvloeistof in baarmoeder en eileiders. Op deze manier kan je zien of er misschien ergens blokkades zijn. Bijkomend voordeel schijnt te zijn dat je daarna extra vruchtbaar bent omdat je eileiders als het ware doorgespoeld zijn, maar dat was bij mij niet het geval helaas. Ik heb weinig last gehad van de HSG. Het is heel eventjes pijnlijk als het ballonnetje met contrastvloeistof "opblazen", dat voelt als heftige menstruatiekrampen, maar dat gaat redelijk snel weg. Ik heb wel gehoord dat het pijnlijker kan zijn als je wel blokkades hebt. Het onderzoek zelf is met een kwartiertje gepiept. Al met al vond ik het erg meevallen. Het is in ieder geval niet iets om tegen op te zien (vond ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi KrisKras,kan me goed voorstellen dat je er niet zoveel moed meer in heb, ben eigenlijk wel verbaasd dat dat nog niet eerder gedaan is.

Ik heb een hsg gehad, bij mij in het ziekenhuis doen ze al die onderzoeken voordat je begin met de iui.

Je krijgt vloeistof ingespoten en via de rontger kunnen ze door die vloeistof zien of het "soepel " door je eileiders stroomt of dat er geen obstakels tussen zitten.

Bij de 1 doet het zeer en de ander niet het is heel verschillend, ik had de dag erna erg buikpijn.

En er is een kansje dat je de 1e eisprong na de hsg vruchtbaarder bent omdat alles schoongespoeld is en doorgankelijk (mijn vriendin is toen zwanger geworden )

Heel veel succes

 

Liefs Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kriskras,

Ben ook erg verbaasd dat ze dat nu pas doen, ook bij mij hebben ze het vóór de IUI's gedaan. Bij mij heeft het erg veel pijn gedaan, vooral het kapje dat ze op je baarmoedermond moeten zetten, de eerste poging (met een patientvriendelijk ding) dacht ik het valt allemaal wel mee, ben veel pijn gewend met m'n ongi, maar toen ze de vloeistof inspoot, lekte het en moest ze een préhistorisch ding gebruiken waardoor ik ongeveer tegen het plafond zat. Sorry voor deze ontmoediging, hoop dat het bij jou zo gepiept is, als dat ding erop zit spuiten ze vloeistof in en kunnen ze het eigenlijk gelijk wel zien, bij mij ging alles er goed doorheen, helaas geen zwangerschap als gevolg. Heb me die dag en de dag erna wel minder gevoeld.

 

Maar je voelt nu al dat je 8e poging is mislukt? Je moest de 26e testen toch?

veel sterkte!

 

Liefs Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden, dank jullie wel voor de snelle reacties,

 

De reden dat ze bij mij nu pas een HSG doen is dat ik alleen IUI krijg omdat ik donorzaad gebruik. In eerste instantie was er geen reden om te denken dat het niet zwanger raken misschien bij mij zou kunnen liggen. Alle pijlen waren altijd op mijn partner gericht tot de mislukte TESE. Daarna hebben we ons op het donorverhaal gericht, maar ja nu komen de pijlen ineens richting mij! :-(

 

Dus...de eerste stap is een HSG.

 

Ik zie er best wel tegenop...

 

Ik durf inderdaad al te zeggen dat deze poging mislukt is.. klinkt misschien gek, maar het voelt gewoon net zoals alle andere keren, en die waren ook niet raak. Ik geloof er ook niet meer in. Ik ben blij dat er binnenkort iets gaat gebeuren (de HSG). Dat geeft me in ieder geval het gevoel dat we weer in de running komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kriskras

 

Ten eerste vind ik het vreemd dat ze nu pas een hsg onderzoek bij je gaan doen na 8 IUI-D pogingen.

Echt belachelijk dat dat nog niet eerder gebeurt is. Keer op keer krijg je weer een teleurstelling te verwerken, terwijl misschien je eileider(s) wel verstopt zitten. Dat zou idd de reden kunnen zijn dat je nog niet zwanger bent geraakt.

Na zo'n hsg onderzoek is het mogelijk dat ze schoongespoelt worden door de contrastvloeistof, maar dat hoeft ook niet altijd zo te zijn.

Ik vind het wel wat moeilijk om je hier mijn ervaring over het hsg onderzoek te vertellen, want ik wil je absoluut niet bang maken.

De een zal er meer last van hebben dan de ander idd, maar voor mij was het een ervaring om heel snel te vergeten.

Ik heb zo'n ontzettende pijn gehad dat ik er bijna van flauwgevallen ben. Mijn armen en benen begonnen ineens te tintelen en toen werd er wel even haast gemaakt met de foto's maken.

Neem iig van te voren een goede pijnstiller in. Normaal gesproken wordt dit ook geadviseerd door de gyn.

Nogmaals........ iedereen zal het anders ervaren.

Ik hoop dat ze uit je hsg onderzoek iets wijzer zullen worden.

 

Groetjes

Daniella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kriskras, ik wist al dat jullie met donor doen, maar toch vind ik het lang om pas na 8 mislukte iui's te wachten tot een stap verder de hsg, maar fijn dat er nu verder gekeken wordt, hoop dat het jullie snel verder zal helpen.

 

liefs en veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid.

 

Ik heb het vorig jaar ook gehad, overigens ook vóór alle behandelingen!!

Het is niet écht een fijn iets ofzo ;-)

 

In ieder geval moet je niet alleen gaan.... je kan best ff duizelig zijn daarna. Vroeger werden mensen er voor opgenomen in het ziekenhuis, en werd het onder narcose gedaan!! Kan je nagaan, dat je dit wel serejeus moet nemen.

Het 'gefriemel' aan je baarmoeder mond is niet écht een suc6, maar goed, ff tanden bijten, ik vond zelf het inspuiten van de vloeistof pijnlijk. Het schijnt overigens het zelfde gevoel als een wee te zijn. Je krijg er ook 'puf' neigingen van ;-) Maar de andere kant is wel, dat het zo weer voorbij is, en wij mochten gelijk mee kijken naar de foto's, wat ook wel heel leuk is om te zien vond ik.

 

Ik heb er erg tegenop gezien, maar het is mij heel erg mee gevallen (achteraf) maar dit is wel iets heel persoonlijks, ook net hoe je lichaam er op reageert......

 

 

Suc6 ermee!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik vind het niet erg om verschillende ervaringen te lezen, ik laat me niet gek maken, maar ik wil wel een beetje een idee hebben waar ik op kan rekenen.

Eigenlijk vind ik het helemaal niet zo gek dat ik nu pas een HSG krijg... tenslotte is het zo dat ik voor het eersst zwanger probeer te raken, en tja..normaal kan het ook zo zijn dat je niet meteen binnen het jaar zwanger bent... Maar goed, er zit ook wel iets in wat jullie zeggen... voordat we wisten dat mijn vriend onvruchtbaar is, waren we ook al een hele tijd aan het proberen zwanger te raken (een jaar) en toen die klap begin dit jaar van die TESE. De IUI's gaven me echt weer hoop, maar nu niet meer. Maar ik dacht ook wel vaak, ach... wat is nou 8 keer IUI, de meeste vrouwen zijn niet binnen 8 maanden zwanger. pff nou ja, ik ben in ieder geval blij dat er iets gaat gebeuren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Kris,

 

wat ontzettend balen dat je iui wéér niet gelukt is!

Het enige voordeel van een HSG ergens middenin alle pogingen is dat je wel wat gewend bent.

Ik heb m ook vooraf gehad en toen was ik echt nog bleu qua ziekenhuisbezoekjes.

Het is wel waar dat je beter niet alleen kunt gaan. Ik kan me nog herinneren dat ik inderdaad wat slapjes was. Het voelde bij mij als weeen inderdaad alleen wat heb je daaraan als je nooit bevallen bent. Ik weet nog dat ik het zo'n ontzettend domme opmerking van die arts vond: mevrouw het voelt aan als een wee. 1: hoe weet jij dat?? ben je weleens bevallen dan? :mad:en 2: ik niet dus geen idee wat ik dan moet voelen. Ik vond het meer op een soort van diarree-aanval lijken met erge buikkrampen.

 

In ieder geval succes en wie weet komt er wel wat goeds van!

 

Groetjes Sab

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik heb de HSG gehad tijdens narcose voor de laparascopie. Die operatie liep helemaal mis, maar het doorspuiten is wel gelukt. En de poging erna was ik zwanger van onze kleine Tuur. Dus ik wilde nu ook wel weer zo'n HSG, maar dat doen ze niet meer, omdat ze zeggen: we weten nu toch dat het doorgankelijk is en dat je zwanger kan worden, dus we doen het niet nog een keer. Het is volgens hun niet bewezen dat je vruchtbaarder bent dan. Ik vind dat wel jammer. Ik heb ook een tante die jaren geleden elke keer nadat ze doorgespoten was zwanger werd. Maar ik krijg hem dus nu ook niet meer. Dus pogingen uitzitten tot ivf.

groet en succes

Jeanine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sabje,

Inderdaad een vreemde opmerking van die vrouw, ik ben ook nog nooit zwanger geweest dus heb ook geen idee wat een wee is of hoe dat voelt.

Jeanine, jammer dat ze geen HSG meer doen bij jou. Ik hoor vaker dat vrouwen na de HSG zwanger raken, ik hoop dat dit bij mij ook het geval zal zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons zeiden ze int ziekenhuis dat je na het doorspuiten 3 maanden vermeerdert vruchtbaar ben, omdat alles dan écht helemaal schoon is, en omdat de boel ff een beetje opgerekt word!!

k geloof daar wel in als k eerlijk ben!!

Raar Jeanine, dat ze het niet nog een keer doen, al is het gewoon om zwanger te raken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sabje,

Inderdaad een vreemde opmerking van die vrouw, ik ben ook nog nooit zwanger geweest dus heb ook geen idee wat een wee is of hoe dat voelt.

Jeanine, jammer dat ze geen HSG meer doen bij jou. Ik hoor vaker dat vrouwen na de HSG zwanger raken, ik hoop dat dit bij mij ook het geval zal zijn....

 

Hoi Kris, t was nog raarder aangezien het een man was! Sorry, ik las het na en toen dacht ik, hmm misschien wat duidelijker formuleren ;-) Een man die weet hoe een wee volet, hmmm bijzondere man, tuurlijk kan hij het beschrijven, maar het gevoel?!?!

 

Anyways, ik hoop ook dat jij bij het selecte groepje gelukkigen hoort!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net gebeld, volgende week maandag is de HSG! Daarna ook meteen de FM want dan zit ik al op dag 10 en meestal heb ik dan mijn eisprong al! Gelukkig denken ze mee in de kliniek en willen zij ook geen cyclus voorbij laten gaan, dat zou zonde zijn ;-)

Dus even een weekje rust....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kriskras, alvast heel veel succes!!! Tot die tijd even rust, ook wel lekker.

Snap dat ze geen cyclus voorbij willen laten gaan, maar ik moest me die maand koest houden zodat alles weer schoon kon worden ofzo.

Er gaat wel iemand met je mee?

 

Liefs Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kriskras, ik hoop dat blijkt dat dit een reden was voor het niet lukken van alle pogingen en dat het daarna dus gewoon eindelijk gaat gebeuren bij jullie !!!!!!! Het zou zo mooi zijn als je alleen al duidelijk krijgt waardoor het niet is gelukt al die tijd. Dat vergemakkelijkt de acceptatie een beetje.

 

Heeeel veel succes !!!!!

 

liefs hope hope

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je meiden voor de lieve woorden. Morgen is het dan zover, en ik ben best zenuwachtig... We moeten vroeg vertrekken morgenvroeg dus ik ga zo mijn bedje in in de hoop dat ik de slaap een beetje kan vatten. Ik vrees dat ik vandaag mijn eisprong heb gehad dus de Fm zal wel niet echt veel uithalen..jammer, maar helaas..

Groetjes Kriskras

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kriskras, succes vandaag met je HSG!

Ik lees nu net pas dit topic.

Ik hoop dat het allemaal een beetje mee is gevallen, want ik heb er wel echt pijn aan gehad. Zowel het plaatsen van het kapje als het doorspuiten.

En op dat moment kon ik het op zich redelijk opvangen (al zou ik dit echt niet meer voor mijn lol willen doen!), alleen ben ik daarna, toen ik alweer aangekleed was, van mijn stokkie gegaan. Dus ik hoop niet dat jij dit zo ervaren hebt en dat het allemaal mee is gevallen!

 

Overigens hebben ze bij mij ook de HSG gedaan vóór de IUI behandelingen. Ik heb zelfs een kijkoperatie gehad om te kijken of alles bij mij klopte.

Maar goed, bij jou is het misschien een iets ander verhaal omdat je net begint met proberen. Wij waren nl. al ruim een jaar bezig en dan gaan ze toch eerst verder kijken.

Mocht dit wel de reden zijn waarom het niet lukte, dan hoop ik dat je hierna gauw zwanger raakt. Wel jammer van je pogingen hiervoor, maar ja, daar kan je nu toch niks meer aan veranderen, toch?!

 

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden