Ga naar inhoud

Hsg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zou ook ivf aankaarten. Je hebt al zoveel pogingen gehad dat je wel een nieuwe behandeling kan gebruiken waar je meer hoop van krijgt. Ik dacht trouwens dat ze je normaal na 6x iui sowieso doorsturen omdat de kansen dan dermate zijn geslonken om op die manier zwanger te worden dat het geen nut meer heeft om je ermee door te laten gaan. Dat is natuurlijk ook een discutabele theorie, dat snap ik.

Als je nu besluit om in het nieuwe jaar voor ivf te gaan, kan je je vast inschrijven op die afdeling. Geeft een wel zo lekker gevoel.

Sterkte.

Groet,

JEanine

• Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat fijn dat je vriend hier ook achter staat, voel je je een beetje "opgelucht" door dat jullie samen hier een beslissing over genomen?? kan me voorstellen dat daardoor er weer een lichtje aan het eind van de tunnel gaat schijnen, nieuwe hoop.

Ik ben erg benieuwd hoe het egsprek gaat volgende week vrijdag.

X

Geplaatst

Hoi Kriskras

Ik zou het zeker volgende week vrijdag aankaarten met je arts, want je kansen op zwangerschap verhogen natuurlijk wel met IVF/ICSI. Je hebt nu al zoveel IUI-D achter de rug dat het inderdaad tijd wordt om iets nieuws te proberen. En het maar niet te hebben over de emotionele kant na 9 keer negatieve resultaten.

Ik wens je heel veel succes en houd moed.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi hoi,

@Jeanine, Normaal doen ze 6 keer IUI, maar in ons geval zeker 10 keer voordat er verdere stappen worden ondernomen, misschien omdat zaad en alles goed is, je kunt het zien als ons eerste jaar 'proberen' als je de jaren daarvoor niet meetelt waarin we nog niet wisten dat mijn vriend onvruchtbaar was, en het jaar van onderzoeken en teleurstellingen.. :S

@Renata, Ik ben zeker opgelucht.. dat mijn vriend er ook achter staat.. eigenlijk wil hij het al veel langer aankaarten zei hij. Ik heb hem ook gevraagd of hij dat dan ook wil doen...hij mag het óók aankaarten, ik heb die hulp nodig. We doen het samen! Ik geloof dat die boodschap ook is overgekomen, en hij zei: "We gaan het vrijdag samen aankaarten". :)

@Daniella, Inderdaad...en zoals ik gisteren ook al tegen renata zei in de shoutbox.. "Ik trek het echt niet meer". Ik heb geen vertrouwen meer in de IUI's, en ben behoorlijk depri van al die jaren teleurstellingen. En als we dan ook maar wisten dat het zou kunnen... maar we hebben echt ook nog nooit een bevruchting gehad.. (begrijp me niet verkeerd, ik zou een MK niet mee willen maken, maar we zouden dan wel weten dat er een klein kansje zou zijn, nu weten we niets).

Dus.. ik probeer mijn tranen nu weer weg te stoppen en voor een nieuw doel te gaan.

Dank je voor jullie steun en adviezen!

KrisKras

Geplaatst

Heel fijn dat jullie hier samen achter staan en het ook samen aankaarten, dat is erg belangerijk.

hoop op een goed gesprek volgende week vrijdag

X

Geplaatst

Pff en toen las ik van iemand die ook bij Geertgen loopt dat ze altijd eerst 6 keer IUI doen na de HSG... dat maakt me dan weer zo onzeker over mijn standpunt! Maar ik blijf erbij... ook gezien mijn leeftijd vind ik het tijd worden voor hardere actie. A.s. vrijdag moeten we er naartoe..

Geplaatst

Kriskras, kan me voorstellen dat je je daar dan weer onzeker over voelt, maar misschien bepalen ze dat wel per stel, net als bij ons in het ZH is eigenlijk na 4 keer IUI over na IVF, ik werd daar al zenuwachtig van na onze 3e poging en heb het nagevraagd zei ze dat ze dat per stel bekijken ook al is het eigenlijk het beleid zo, ik kan inprincipe zwanger worden van IUI dus hebben wij meer pogingen.

Ik wijk af, wat ik bedoel is dat ze elke situatie per stel bekijken en dan kunnen afwijken van het beleid, je heb nou eenmaal met mensen en hun lichamen te maken dus niet elk beleid past in ieders straatje.

sorry hoop dat ik toch een beetje duidelijk over kom :-)

De dinsdag is al bijna voorbij nog maar een paar daagjes

X

Geplaatst

Renata, het is heel duidelijk! En je hebt ook helemaal gelijk...pff mijn verstand weet dat ook wel, mijn gevoel zegt iets heel anders, die wordt geleid door angst natuurlijk.. Ik moet er ook niet zo'n drama van maken, waarschijnlijk zullen ze het inderdaad per stel bekijken en helemaal niet moeilijk doen over voogende stappen. :)

Nog een paar daagjes te gaan inderdaad!!

Geplaatst

tuurlijk heb je angst, met alles iedere andere of nieuwe stap ook weer angsten, dat hoort helaas bij dit hele traject, hoop dat je door kotm tot vrijdag

Geplaatst

Zo, daar zijn we eindelijk, ja vreemd, ik weet niet ze zijn altijd tot 20:00 uur open en soms gaat het daar door tot 22:00 uur! Alsijd druk ook.. maar goed, we hadden een nieuwe arts.. ik mijn verhaal gedaan, janken natuurlijk ... :S Ze begreep mijn standpunt, en stelde voor om nog 3 keer IUI te doen, 1 keer met dezelfde donor, twee keer met een andere donor. Als er dan nog geen resultaat is gaan we verder kijken. Ze begrijpt dat ik moeilijk positief kan blijven, en mijn vertrouwen in de IUI's weg is..

Nou.. ik kan hier wel even mee verder.. het is misschien niet wat ik voor ogen had. maar drie keer IUI overleef ik nog wel. Dus.. meteen FM en er zat een mooi ei van 21,nogwat dus morgen IUI zonder pregnyl, gewoon weer geheel in eigen cyclus...en dan is het weer wachten.

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Oke, je bent dus wel redelijk tevrede over het gesprek, ze had in ieder geval begrip voor jullie en dat is sowieso fijn, hebben jullie al de 10 iui's met dezelfde donor gehad??

O das ook wel spannend 1 mooi eitje in eigen cyclus, nou meid kga heeeel hard voor je duimen deze 2 weken.

Geplaatst

Ja, we hebben alle 10 de IUI's met dezelfde donor gehad, dus dat we nu twee keer een andere krijgen is toch weer een stapje hè? Waarschijnlijk dan dit jaar nog de IUI met een nieuwe donor en begin volgend jaar ook nog een keer. Hopen dat dit vodoende zal zijn.. eigenlijk willen ze langer wachten met verder kijken omdat de HSG nog een 'therapeutische' werking kan hebben... nou ik zei haar al.. ik ben er 'klaar' mee. Maar goed.. ik heb nu dus wel een redelijk goed gevoel hierbij. Wie weet.. :)

Hoe gaat het met jou? Al een 'gevoel'?

Groetjes KrisKras

Geplaatst

oke heel spannend, en wie weet is dat net wat helpt een nieuwe donor.

uuuhhh ja hoe gaat het met mij, vind het heeel moielijk te zeggen, ik ben natuurlijk elke keer zwanger geweest en wat ik heb is dat ik elke keer al heeel vroeg verschijnselen heb. ik heb sinds vanmiddag wat steekjes en een soort krampjes menstruatieachtig gevoel, het zou kunnen dat dat een innesteling is maar weet niet of dat dat te vroeg.

maar heb wel iedere keer vanaf wd5 ongeveer symptomen

Geplaatst

Hoi Kriskras

Ik zie dat je vandaag weer je IUI-D hebt gehad.

Ik wil je heel veel succes wensen en hoop dat je deze keer het geluk zult hebben.

Succes met je wachtweken.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hey meiden, thanx!!

Maar ik moet ff wat vertellen! Vandaag kwamen we bij de andere dokter voor de IUI, deze man heb ik al vaker gehad (echt een hele lieve). Gisteren waren we bij een nieuwe arts. Ik kwam dus vandaag binnen en hij zei:"je bent het helemaal zat". "Uhm ja..", zei ik, "nou ja zat... zat is zo'n rare benoeming misschien...". "Nee". zei hij, "helemaal niet, en ik begrijp u volkomen! gezien uw leeftijd zie ik lever dat dit uw laatste poging wordt en dat we in het nieuwe jaar beginnen met IVF".:new_shocked: Ik dacht, "Jaa!!!!" Hij begrijpt meteen wat ik bedoelde.. en ik stotterde nog.."Maar, maar...dr. K zei...", "nee", zei hij, "We moeten hier niet te lang mee door willen gaan, de kansen met IVF zijn groter en gezien uw leeftijd moeten we ook niet te lang aanmodderen maar conctrete stappen gaan zetten". Nou...ik kon die man wel knuffelen! Ik had vannacht toch niet zo goed geslapen...ik weet niet het zat me toch niet zo lekker.. was toch een beetje teleurgesteld dat we weer verder gingen met IUI.. terwijl ik daar dus echt geen vertrouwen meer in heb...

Toen vroeg hij ook nog of ik pregnyl had gespoten. Ik zei van niet omdat zij dat niet nodig vond.. Daar was hij het ook niet mee eens, hij heeft me meteen pregnyl laten spuiten. Hij zei dat hij geen risico wilde nemen dat het eitje morgen of maandag pas springt. Hij zou er nog contact over opnemen met de andere arts.

Nou ja om een lang verhaal kort te maken, voel ik me nu heel erg opgelucht...er gaat weer iets gebeuren.. Hopelijk is het IVF niet nodig natuurlijk, maar ik vind het wel heel fijn te weten dat die optie nu voorhanden is. We hebben de info al mee naar huis gekregen!

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Tjonge, wat een heen en weer geslinger Kriskras! Maar in ieder geval wordt nu meer je eigen idee gevolgd. Gelukkig!

Misschien is het wel niet nodig...dat zou nog eens vet gaaf zijn! Logisch dat je daar geen vertrouwen in hebt. Ik ga toch wel weer voor je duimen hoor!

Misschien gaan we nog wel samen op. We hebben 13 en 16 december ivfintake en starten ook in het nieuwe jaar. Ik heb de info al doorgenomen en zou het liefst morgen al starten, hoewel ik weet dat het niet makkelijk zal zijn. Ik hoop dat 2011 voor ons 'het' jaar gaat worden. Of 2010 op de valreep, maar daar ga ik niet vanuit.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Ooooo meid, ik ben zooooo blij voor (ook al hoop ik dat ivf niet meer nodig is ) ;-)

Maar dit wilde je gister horen, wat een opluchting, er gaan echt stappen ondernomen worden en ivf is een stap verder/zwaarder maar dit schiet niet op.

Ik ben echt heeel blij voor je.

x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden