Ga naar inhoud

Hsg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Kriskras

Wat fijn voor je dat er nu eindelijk stappen ondernomen gaan worden.

Want zoveel mislukte IUI-D pogingen gaan ook niet in je koude kleren zitten.

Ik hoop iig dat de IVF behandeling volgend jaar niet nodig zal zijn, maar het is al heel fijn dat je weet dat ze "eventueel" iets nieuws gaan ondernemen.

Ik blijf hard voor je duimen.

Groetjes

Daniella

• Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat fijn kriskras, dat je nu verder mag met IVF, tuurlijk is het te hopen dat het niet nodig is, maar dit is toch ook iedere keer weer een frustratie..... Je bent met IVF toch wel n hele stap/struikelblok verder, en t is niet niks, dat weet ik, maar t geeft wel meer moed!!

sterkte meis.

liefs

Geplaatst

Erg jammer KrisKras, was leuk geweest als het op de valreep gelukt was, op naar de ivf dan maar, op betere kansen

Toch rot voor je dat deze poging niet gelukt is.

x

Geplaatst

Pff heb me toch iets doms gedaan.. heb zwangerschapstesten besteld omdat ik korting kreeg van een site! :helluup:Stupid...I know.. :pinch:

Geplaatst

Hoi Kriskras

Wat een teleurstelling dat het weer niet gelukt is.

Iig ga je in januari van start met IVF en ik hoop dat met die behandeling je grote wens in vervulling zal gaan.

Heel veel sterkte gewenst.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

uhhhh, bewaar je testen dan maar voor je ivf, want daar ga je ze nodig hebben .... :-)

ff een kleine uitleg voor mijn doel van het gesprek met de gyn, want je vroeg of ik er rekening mee houd dat ze geen ivf wil.

Ik wil niet perse ivf, liever niet zelfs, maar ik ben mijn vetrouwen kwijt in de IUI voornamelijk door deze poging en ik wil van haar horen wat wijsheid is, ziet zij echt nog wel kansen voor ons in de IUI en kan ze ook uitleggen waarom dan ga we "vrolijk " door met IUI en zal ik ook zeker geen ivf doordrukken maar anders wil ik de mogelijkheid ivf bespreken en wanneer we wel het bijltje erbij neer moeten leggen van IUI.

Geplaatst

Pff ja zeg het allemaal maar, ik heb me laten gaan en getest. Negatief natuurlijk.. Was te verwachten. Nou ja dan is nu ook alle kans verkeken en gaan we door naar volgend jaar.. Wat een domper zeg.. Gatver ik haat het altijd als het weer zover is :'(

Geplaatst

Hoi Kriskas,

Ik kijk even in mijn agenda, maar jouw officiele testdag is zaterdag 11 december hoor! Toen ik zwanger was van Tuur had ik een dag voor de testdag een hele hele héle vage streep. Dus ik zou mislukt achter je tiende poging toch nog even weghalen hoor! En ik snap dat je te vroeg getest hebt. dat heb ik nog elke keer gedaan! Maar ik weet daarmee ook hoe onhandig het is en hoe demotiverend.

Groet en sterkte,

JEanine

Geplaatst

Het maakt me zo verdrietig, ook 2010 was weer niet ons jaar.. Waarom moetten wij toch zo lang wachten, wordt ons geduld zo op de proef gesteld! Vaak ben ik boos.. op... ik weet niet wat wie of waarop ik boos moet zijn of kan zijn. Maar ik ben het wel! Dan roep ik in gedachte dat ik nu de boodschap wel begrepen heb! Maar niemand lijkt te luisteren.....

Straks bel ik de kliniek voor een nieuwe afspraak...

Geplaatst

Lieve Kris, het is heel logisch dat je boos ben, omdat dit allemaal zooo oneerlijk en machteloos is, en helaas 2010 is niet jullie jaar, maar dit jaar is bijna om en ik weet het waarom nu ineens positief doen... je heb al zoveel geduld moeten hebben.

Maar iui was jullie ding niet, en met de ivf liggen jullie kansen zoveeeel hoger.

jullis starten het nieuwe jaar daarmee.

Oudjaarsnacht met het vuurwerk sluiten jullie dit jaar af en luiden jullie een mooi JULLIE jaar in, sowieso super in November en met de ivf gaat het echt wel goed komen.

Heb daar vertrouwen in, maar ik snap je terleurstelling frustratie meid, en dat geeft niets dat moet er ook uit.

:hugg:

Geplaatst

Ja, het is heel begrijpelijk dat je bang ben, en helaas kan ik die angst niet van je weg nemen, het enige wat ik voor je kan doen is er voor je zijn en naar je luisteren en misschien een beetje troost op deze manier.... :positive energie:

Geplaatst

Klinkt net zo een gaat wel als bij mij. Houdt niet over hè. Ik moet echt ergens weer de moed vinden om de draad weer op te pakken. En wat zie ik mega op tegen kerst en oud en nieuw dit jaar.. Ik durf niet achterom te kijken, wat een vreselijk jaar hebben we achter de rug...en ik durf niet vooruit te kijken want wat gaan we nog allemaal tegemoet??

Ik zie het ff niet meer zitten.. sorry.

Geplaatst

Kris,zeg alsje blieft geen sorry dat is nergens voor nodig. December is ook DE maand daarvoor, je kijkt terug en vooruit en er wordt geacht een feeststemming te zijn.En als je zo'n jaar heb gehad is dit niet meer dan logisch dat je dat niet heb, ik kan niet meer als "advies " geven wat ik me mijzelf ook voor houd laat December maar voorbij glijden en als het januari is en de start van het volgende traject begint komt de moed ook weer, dat heb ik gemerkt iedere keer als ik verplicht pauze had, maar op het moment dat de 1e spuit er ingaat komt ook de goede moed weer.

Ik weet zeker dat die moed er dan weer komt, en voor nu is het oke om je rot te voelen

Geplaatst

Hey Medusa,

Ja je hebt gelijk op het moment van de eerste spuit krijg ik ook vast weer moed. Het is ook goed me daaraan vast te houden. De komende weken laat ik maar even over me heen komen. Oud en nieuw met vrienden en kinderen zal niet makkelijk vallen dit jaar, maar ook daar zal ik me doorheen moeten slaan. Dan is het al snel januari.

Jij ook veel sterkte met die moeilijke dagen..

Geplaatst

Dank je wel, het gaat goed komen, we slaan hier ons wel doorheen :-) en misschien echt iets symbolisch doen op oud jaars nacht, iets verbranden of zo, een briefje waar je opschrijft hoe K.. 2010 was met de K.. IUI wat geen nut had en dat je 2010 met al die terleustellingen achter je laat, en je vrienden hoeven dat niet eens door te hebben, als je buiten staat met het vuurwerk dat je dan zelf dat briefje verbrand, kan helpen dat je letterlijk die rot gevoelens verbrand en in 2010 achter laat.

Mijn man is er niet met oud en nieuw, hij komt 5 dagen later pas weer thuis.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom net van de kliniek. Op 3 januari spuit ik Lucrin depot 3,75 mg en dan moet ik 17 januari terug om te kijken hoe we gaan stimuleren.. Heeft een van jullie wel eens lucrin depot gespoten? Zij zegt namelijk dat ik dat in mijn bil moet (laten) spuiten, maar ik spuit het liefste zelf.. het mag wel in de buik, maar omdat het stroperig is kan ik er dan meer last van hebben. Iemand er ervaring mee?

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Hoi, klinkt spannend, maar wat doet de lucrin depot??? en is dat 1 malig een spuit?

Ik ken het trouwens niet.

Jeetje meid, het gaat echt beginnen.

Geplaatst

Jah, ik geloof dat er ook dames zijn die elke dag lucrin spuiten, maar ik krijg 1 spuit die werkt meteen voor 4 weken. Dat scheelt een hoop spuit werk zei de dok.. haha (alsof ik een bouwvakker ben) ;)

Maar goed ze adviseren dus om die spuit in de bil te laten zetten maar ik wil niet!! Ik wil buik liever, dan kan ik het zelf doen :P Maar ja... anders moet ik maar weer met de billen bloot.... :( Spannend is het zeker...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden