Ga naar inhoud

Hsg


KrisKras

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi allemaal,

Nou we zijn eindelijk thuis hoor, vanmorgen de HSG, de eendebek kreeg ze bijna niet op de plaats omdat mijn baarmoeder gekantelt ligt. Dat deed echt zeer! Ze moest er een tang bij halen, grrr. Verder heb ik echt helemaal niets gevoelt. Ik ben blij dat ik me niet gek heb laten maken door alle spookverhalen.

Vanmiddag de FM gehad, morgenvroeg pregnyl en dan woensdagavond de IUI.

Wij zijn voordat we met de iui's begonnen ook al ruim anderhalf jaar bezig geweest om een kindje te krijgen alleen wisten we toen inderdaad nog niet dat mijn vriend onvruchtbaar was...dus je zou inderdaad de IUI's als een eerste poging kunnen zien...qua tijd...ben ik er nu echt wel eens aan toe om ook eens aan de beurt te komen...maar ja dat geldt voor iedereen hier denk ik. Ik hoop dat de HSG helpt, alles was goed, goed doorgankelijk en zo, maar ja je weet nooit...

Groetjes Kriskras

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groot gelijk meid, dat je je eigen niet gek heb laten maken!!Zoals de meesten al zeiden; iedereen ervaart het anders!!

Dat verhaal van dat speculum had ik ook ja, mijn baarmoeder ligt ook gekanteld, en daar zaten ze toen ook zo mee te 'rommelen' wat niet echt een pretje is!!

 

IK hoop het zo dat het werkt, en dat het nu wel 'lukt'.

wie weet, was dit het zetje wat je nodig had.

 

Alvast good luck voor woensdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi meiden,

Ik ben nu precies een week na de IUI en ik heb al weer het gevoel dat het niet gelukt is... tot nu toe was dat gevoel altijd goed. Natuurlijk weet ik dat ik niet zo negatief moet zijn en dat het misschien best ng wel gelukt kan zijn, maar mijn gevoel zegt al weer... nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff sinds vandaag zijn de krampjes en steken in mijn buik heftiger... meestal rechts in de baarmoeder, soms ook in het midden of links.. Het bubbelt wat af... en ik heb het gevoel dat ik ongesteld moet worden.. Dis is het begin van het einde of het begin van iets nieuws??? Oooohw! Ben super onzeker....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klote zeg Kriskas! Ik kan nu wel zeggen dat ik de eerste maanden een klein beetje bloed heb gehad, maar dat was echt een heel klein beetje. En als ik lees dat het bij jou meer is, dan denk ik toch dat deze ronde is mislukt. Bah, wat een ellende toch elke maand weer!

Veel sterkte,

JEanine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Daniella,

 

Ik zou het niet weten.. maar we zijn nu alles bij alkaar al zo lang bezig.. Wéér een jaar voorbij voor mijn gevoel...weer geen stap verder en nog steeds met lege handen. Het maakt me vreselijk verdrietig. Maar aan de andere kant durf ik niet te vragen om IVF, alsof dat de laatste strohalm is.. en ik daar nog geen gebruik van mag maken omdat er dus niets aan de hand is met mij. (Alles ziet er goed uit, een perfecte cyclus... noem maar op). Misschien kaart ik het ook wel aan volgende week vrijdag als we voor de eerste FM gaan..

 

Wat vind jij? Of misschien hebben anderen er nog een mening over? Ik denk wel eens..het nieuwe jaar te beginnen met IVF als het aan mij ligt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé kriskras,

 

Even als reactie op je vraag over ervaringen met pregnyl 'naspuiten' ipv utrogestan :

ik heb het bij de laatste iui en bij de laatste ivf gedaan, deels op mijn eigen verzoek, toen ik aangaf dat ik dat wel wilde proberen omdat ik van die bolletjes zoveel bijwerkingen had ... werd het gelijk de pregnyl aangeboden. Ik spoot dag 2,4,6,8 en 10 na de iui/tp pregnyl 1500 IE. Helaas heeft het bij ons niet tot een positief resultaat geleid.

 

Moeilijk hoor, bij mij is ook alles goed. Waarom lukt het dan toch niet ??? Ook ivf had bij ons niet het gewenste resultaat, alhoewel wij er na de operatie nog slechts 1 tegoed hadden. Hierbij geen cryo's, dus na 1 tp was ook ivf 3 in één keer voorbij.

 

Naar mijn mening is een ivf wel echt veel zwaarder dan een iui, emotioneel gezien dan !

 

Ik wens je wijsheid en sterkte !!!!!

 

liefs hope hope

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren na een goed gesprek hier op de shoutbox en daarna met mijn vriend, hebben we besloten om volgende week vrijdag onze gedachten te delen met de arts. Voor ons is doorgaan tot het eind van dit jaar, dat is nog 2 keer IUI echt het ultimatum..het nieuwe jaar willen we nieuwe stappen gaan zetten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden