Ga naar inhoud

Geertgen te Elsendorp

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sen,

wat ik overigens deed toen ik extra pregnyl spoot...net zo lang testen totdat de test negatief was (in de hoop dat die weer donkerder werd...)

deze keer heb ik geen extra pregnyl gespoten, in DD doen ze niet aan bloedafnames en zonder die controle vind ik het te eng ivm. overstimulatie.

• Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hai Babeth, bedankt voor je reaktie. Ik heb afgelopen woensdagavond 3000IE gespoten en weet nu echt niet wanneer ik kan testen zonder dat er risico is op een vals positieve test,misschien wacht ik wel gewoon tot de officiele testdatum (4 dec), als dat dan nog nut heeft en ik niet voortijdig ongesteld ben geworden. Dat is dan 17 dagen na tp en 10 dagen na de laatste pregnyl injectie.

Jij ook sterkte met wachten hè!

liefs

Sen

Geplaatst

even snel een korte update; zoals verwacht ben ik dus gewoon ongesteld geworden, afgelopen dinsdag al, heb hier best een knauw van gehad.

Ik zag dat er een hele hoop was bij geschreven, zal het vanmiddag even bij lezen....

xxxx

denise

Geplaatst

Denise, ik begrijp het maar al te goed dat dit een enorme tegenvaller is. En dat druk ik met tegenvaaler me nog heel licht uit! Veel sterkte met het verwerken van de enorme teleurstelling.

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik kom even binnenvallen.

Mijn man en ik zijn namelijk sinds kort ook bezig in Geergen en zou het fijn vinden om ervaringen uit te kunnen wisselen.

Ik zal me eerste even voorstellen.

Mijn man en ik hebben onlangs onze derde icsi gehad en die is helaas mislukt. Het probleem is slecht zaad.

De eerste icsi hadden we in het zkh te Veldhoven. Helaas kwam daar geen embryo uit door te wienig zaadcellen.

Toen doorgestuurd naar Nijmegen omdat zij acute pesa mogen uitvoeren. Bij de tweede icsi zonder pesa 2 embryo's van onder gemiddelde kwaliteit. Helaas niet aangeslagen. Derde Icsi met acute pesa 2 embryo''s van gemiddelde kwaliteit maar helaas.

Onze wens is nog steeds zo groot dat we nu aan het kijken zijn wat Geertgen voor ons kan doen aangezien mijn zusje nu zwanger is van een tweeling dankzij hen door wedekerigheid. Zij zaten in dezelfde situatie als ons.

We hebben een kennismakingsgesprek gehad en 7 dec. onze eerste gesprek met een psycholoog.

Ik hoop zo dat ze ons kunnen helpen. Is hier nog iemand met dezelfde sitatuaie dus 3 mislukte pogingen die het ook via Geertgen gaan proberen?

groetjes

Jessie

Geplaatst

Hoi allemaal!

Kriskras, natuurlijk mag je dat vragen! Geertgen werkt samen met Genk en daar doen ze standaard bij de eerste 8 verkregen eicellen ICSI om geen risico te nemen dat er onverhoopt geen bevrucht zouden raken met de IVF. Ik vind dat een geweldige regeling want zo wordt er geen poging 'weggegooid'. Maar volgens mij maakt het hierbij niet uit of je onder behandeling bent met eigen materiaal of met donormateriaal zoals ons.

Jessie, welkom hier. Jij hebt ook al een behoorlijke medische malle molen rit erop zitten! Begrijp ik het goed dat jullie geinformeerd gaan worden omtrent mogelijkheden m.b.t. donormateriaal? Zoals je ook bij mijn onderschrift kan zien ben ik ook onder behandeling met donorzaad en hoewel ze inderdaad aan wederkerigheid doen bij Geertgen hoefden wij daar niet aan mee te doen. (terwijl ik dat best had willen doen maar dit misschien dus nog ga doen als onze eigen wens vervuld is). wij hebben dus geen 3 mislukte ICSI's achter de rug maar helaas wel 13 IUI's.

Hoe is het met de rest van de meiden?

Ik mag morgen voor een 1e FM en ben erg benieuwd of er was gebeurt daar binnen want ik heb 0,0 klachten (wat uiteraard erg fijn is)...

Groetjes, NKM

Geplaatst

NKM wij gaan inderdaad geinformeerd worden over donormateriaal. Mijn man heeft wel nog 7 rietjes zaad ingevroren liggen verkregen met pesa, maar wij hebben er op die manier geen vertrouwen meer in. Wij gaan vragen of we evt. zoals mijn zusje kunnen gaan doen. Die is via Geertgen nu zwanger van een tweeling. Ze heeft aan wederkerigheid gedaan en heeft daar door , ze had al 3 icsi pogingen gehad zonder donor, de behandeling door de kliniek vergoed gekregen en heeft alleen de donorbank hoeven te betalen.

Hopelijk ook een optie voor ons.

Heel veel succes tijdens je fm. Spannend is dat altijd weer. Ik hoop dat er veel eitjes aan het groeien zijn.

groetjes

Jessie

Geplaatst

Hoi NKM, dus dat betekent dat ze bij iedereen ICSI doen?? Daar heb ik nog niets over gehoord bij Geertgen. Zij noemden het toch echt gewoon IVF. Ik vind het zelf ook wel een prettig idee dat ze ICSI doen, maar het lijkt mij wel belangrijk dat het vermeldt wordt. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die ICSI een stap te ver vinden gaan. (Het zaadje wordt dan gekozen door mensen, terwijl bij IVF de bevruchting nog aan het 'lot' wordt overgelaten).

Veel succes met de eerst FM!

Geplaatst

hoi dames

ik breek even in....men gaat ook wel vaker over op icsi als men denkt dat de eicellen lastig te bevruchten zijn bv. vanwege een "hardere schil" waardoor het zaadje er niet echt doorheen kan breken

heel veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst
hoi dames

ik breek even in....men gaat ook wel vaker over op icsi als men denkt dat de eicellen lastig te bevruchten zijn bv. vanwege een "hardere schil" waardoor het zaadje er niet echt doorheen kan breken

heel veel succes!

liefs

Babeth

Hey Babeth, dat klopt, maar volgens NMK gebeurt het in GENK dus ook zonder 'reden'. Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar ;-)

Geplaatst

Sen1972, verdorie toch! Ik vind het echt enorm rot voor je.

Danielle, hoe gaat het met jou? Wanneer heb je de volgende afspraak?

Kriskras, het is dus inderdaad blijkbaar zo dat ze 'zonder reden'ICSI toepassen i.p.v. IVF. In Belgie schijnt dat veel vaker te gebeuren. (ik ben zelf cijfers tegengekomen van 80%ICSI en 20% IVF). Maar ik ben er blij mee om te weten dat er waarschijnlijk wel een bevruchting plaats gaat vinden. Overigens hebben ze het wel netjes vermeld bij de laatste afspraak alvorens te starten met de behandeling (bij het inleveren van alle papieren).

Hoe is het met de rest van de meiden?

Hier gonal-f 225 gespoten vanaf vrijdag. gisteren op controle en er was weinig reactie te zien. (1 follikel van 9,5 mm en nog een follikel of 6 die te klein waren om te meten). Ik moet dus direct 300 gonal-f gaan spuiten en maandag terug voor controle. Ik maakte me al helemaal druk dat ik niet goed reageer op de medicatie maar de assistente gaf aan het vreemd te vinden dat ik op spuitdag 5 (dus daadwerkelijk nog maar 4 x gonal gespoten) al op controle moest en dat na 9 dagen spuiten dat meer nprmaal is (en ik zit dus nog maar op de helft). Wat vinden jullie er van? Of waarschijnlijk te vroeg op FM of toch een low responder?

Groetjes, NKM

Geplaatst
Kriskras, het is dus inderdaad blijkbaar zo dat ze 'zonder reden'ICSI toepassen i.p.v. IVF. In Belgie schijnt dat veel vaker te gebeuren. (ik ben zelf cijfers tegengekomen van 80%ICSI en 20% IVF). Maar ik ben er blij mee om te weten dat er waarschijnlijk wel een bevruchting plaats gaat vinden. Overigens hebben ze het wel netjes vermeld bij de laatste afspraak alvorens te starten met de behandeling (bij het inleveren van alle papieren).

Hoi NKM, nou ik ben er ook blij mee om dit te horen hoor! Inderdaad, weet je dan zeker dat er iets gebeurt... maar goed ik weet dat er mensen zijn die meer moeite hebben met ICSI als met IVF, maar het zal dan ook nog wel netjes gemeld worden van de voren..

Dus.. dan gaan wij ook voor ICSI-D in het nieuwe jaar! Vreemd idee....

Geplaatst

breek even in..... Hi Sen, wat ongelooflijk verdrietig, dat het deze ronde niet gelukt is!! Ik vind het zo rot voor je...zet hem op he, en heel veel sterkte...dikke knuffel en geluk

Geplaatst

Vanavond een afspraak gehad.

Eigenlijk bij Dr. W, maar die liep (zoals gewoonlijk) uit.

Dr. Kuipers was aanwezig om hem te ondersteunen en de ass. vroeg of dat we bij Dr. W of bij Dr. K zouden willen komen.

Dit maakte ons niks uit. Beide onze nr. 1 gyn!

Toen waren we meteen aan de beurt.

Besproken dat we in januari mogen beginnen. Cd21 Deca gaan spuiten en dan op cd 2,3 of 4 komen voor een echo.

We moesten ook nog even bloed laten prikken. (vindt vriendlief helemaal geweldig om te laten doen, NOT)

Hij heeft zoveel respect voor mij, dat zegt hij vaker tegen mij. Maar vooral als hij bloed moet laten prikken benadrukt hij het nog een keer. (hij is er weer vanaf, voor het komende half jaar)

Binnen een uur waren we klaar en konden we weer naar huis.

Hoe gaat het nu met de rest van de dames die bij Geertgen onder behandeling zijn?

Geplaatst

Er zijn tegenwoordig twee dr. Kuipersen hè. Eentje met een K en eentje met een C wel haha Ik verwachtte de dr. met de lange donkere harenen toen stond er ineens een klein dr.tje voor mijn neus met licht haar! Dr. W loopt inderdaad altijd uit, maar hij heeft wel mijn voorkeur! dan maar wachten ;)

Ik zit nu in mijn laatste wachtweek. Zaterdag is mijn testdag, maar ik verwacht er niets van hoor, vrees dat het bij ons ook IVF-ICSI gaat worden in het nieuwe jaar.. Ik zie dat jij al voor de vijfde poging gaat! Krijg je die allemaal vergoed door geertgen?

Groetjes KrisKras

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden