Ga naar inhoud

Geertgen te Elsendorp

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha die NKM,

We zijn idd weer alle energie aan het verzamelen om met een volgende poging te gaan beginnen.

Eens horen wat de gyn erover te zeggen heeft dat we in dec willen beginnen met de Deca, op naar de Gonal, punctie en tp!

Wil me niet blij maken met een zo gezegde 'dooie mus', maar ik denk dat we wel meteen door mogen van Dr. W.

Zoals ik het geteld heb, zal de punctie begin jan plaats gaan vinden. (als alles weer volgens het boekje mag lopen)

Laten we het hopen!

Hoe gaat het verder met jou?

En hoe gaat het met de dames die in de wachtdagen zitten?

• Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Wish: Ik vind het echt knap dat je je zo snel weer kunt focussen voor een volgende poging. En ik ben benieuwd of je meteen door mag!

Ik zit nu precies een week na de terugplaatsing. Heel veel last gehad van vocht in mijn buik maar dat begint nu wat minder te worden. Eerst heel veel steken, krampen en pijntjes in mn buik door het vocht en mijn darmen maar nu lijkt het toch ergens anders vandaag te komen. Ik probeer positief te blijven maar is best wel moeilijk als je de hele tijd zo'n raar ongi gevoel hebt. Maar goed, ik blijf hopen....

Liefs Nathalie

Geplaatst

Nathalie,

Het maakt je onzeker als je wat voelt en als je niks voelt maakt dit je ook weer onzeker.

Die wachtperiode is echt Klote!

Gelukkig dat de het vocht en de pijn minder worden.

Let je wel goed op de verschijnselen van een overstimulatie?

Succes nog en hou ons op de hoogte!

Geplaatst

hallo meiden,

wat een leuk topic is dit, geweldig!

had er 1 jaar eerder moeten zijn, haha, had ik hier ook kunnen meeschrijven.

ik ben ook bij de Geertgen in behandeling geweest.

mijn 1e IUI had ik vorig jaar 26 december, mooie datum met veel sneeuw.

en tot onze grote verbazing, na vele jaren proberen zwanger te worden, meteen zwanger!

ze zijn daar echt geweldig, dr.R vind ik heel betrokken en grappig, heeft alle vooronderzoeken gedaan bij ons, en de IUI is uitgevoerd door dr.W ook heel aardig en kundig.

een keer, bij een meting, dr.K gehad, maar wij vonden haar persoonlijk niet zo aardig overkomen, beetje stug.

ik ben inmiddels mama mogen worden, en dat is wat ik jullie ook allen toewens!!!!

ik ga wel nog meelezen hier, als jullie dat goed vinden, de Geertgen blijft heel speciaal voor me.

liefs en Toi Toi Toi

Geplaatst

Hoi Poppie,

Ik herken je nog wel. We hebben volgens mij al vaker in een topic met elkaar geschreven.

Kan me alleen niet meer herinneren of jullie nu een dochter of een zoon hebben gekregen.

Hoe gaat het met het gezinnetje?

Geplaatst

wij hebben een zoon gekregen, N A T H A N.

zijn naam betekent geschenk van god, ook al ben ik niet zo gelovig.

mijn vorig jaar overleden schoonvader heette Han, daar is hij naar vernoemd, en ik heet Nathalie, dus toeval of niet deze naam is heel passend bij hem.

het is geweldig, en ik ben nog steeds iedere dag heel dankbaar dat ik een kindje heb mogen krijgen.

zou ook zo een 2e willen, maar na alle ellende en tegenslag, houden wij het bij dit wondertje!

ik gun het iedereen zo van harte, en zal ook voor iedereen blijven duimen!!!

en meiden, blijf hoop houden, zo belangrijk.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik las net jullie berichtjes over Geertgen in Elsendorp. Wij zijn daar ook onder behandeling, ben vanochtend nog geweest voor 3e FM. Helaas, helaas is de IVF behandeling stopgezet vanwege teveel eicellen. Dr. W. telde er ongeveer 30 en dat was teveel. Vanwege een dreigende overstimulatie is het nu stopgezet, wat een tegenvaller zeg! Maar alle lof voor dr. W. die luistert echt naar je. Wij zijn voorheen onder behandeling geweest in het zkh in Den Bosch en daar zijn de artsen niet heel erg meelevend en dat heb ik echt als negatief ervaren. We hebben daar 10 IUI behandelingen gehad waarvan er twee gelukt waren maar helaas bij allebei een miskraam als gevolg. En later nog een 3e miskraam na een spontane zwangerschap. De reacties van sommige artsen na die miskramen is gewoon niet menselijk. Dat was voor ons voornamelijk de reden om naar Elsendorp te gaan. En daar zijn we heel blij mee, meteen toen we daar binnen kwamen hadden we een goed gevoel. En dat is ons veel waard en daar hebben we die "wachtkameruurtjes" wel voor over.

Nu even 2 weken rust en geen hormonen en daarna een gesprek met dr W. over hoe nu verder? Waarschijnlijk een IVF behandeling met minder Gonal-F.

Groetjes Daphne.

Geplaatst

Poppie, leuk om een succesverhaal te horen. Het getuigd ook van moed om te zeggen...zo is het goed, we houden het bij 1. Ik heb me ook voorgenomen dat mocht dit lukken dat we het er ook bij houden. Inmiddels 4 jaar kinderwens (en still counting) is een ware uitputtingsslag geworden.

Daphne, dat is ook wat! Afbreken cyclus i.v.m. te veel eicellen. Je calculeert van te voren alles in maar dat volgens mij niet?! (tenminste, ik heb er nog nete bij stil gestaan dat dat ook een rede kan zijn voor afbreken cyclus). Veel succes met de verplichte rust die je nu hebt en succes bij het volgend poli bezoek.

Nathalie, spannend hoor. Het is zo te horen net als bij de IUI's. Je voelt vanalles of je voelt niets en voor alles valt wat te zeggen. Uiteindelijk telt maar 1 ding.... een positieve zwangerschapstest of de menstruatie. En ik duim voor je dat de eerste het geval is!. Succes nog met de wachtbank.

Wish, fijn dat je je weer wat beter voelt. Alleen makkelijk zal het nooit zijn denk ik. Petje af voor jullie doorzettingsvermogen en ik hoop dat die snel beloond zal worden!

Hoe is het met de rest van de geertgen klanten ;)

Hier is het bijna 2 weken geleden dat ik lucrin heb gezet en ik heb nergens last van. Ik hoop stiekem dat dit zich voortzet bij de gonal-f. Die zal ik, hoop ik, vanaf vrijdag bij mogen spuiten. Dan heb ik een uitgangsecho.

Groetjes, NKM

Geplaatst

Hier is vandaag het rode duiveltje weer gekomen.... Had het al een beetje gedacht. Na 4,5 jaar voel ik toch wel een beetje aan mijn borsten dat ik ongesteld ga worden. En bij mijn zwangerschappen waren die toch elke keer heel erg anders.

Dus nu weer afwachten wanneer we met de volgende poging mogen beginnen. De telefoniste aan de telefoon zei dat het wrs. komende maand niet zou lukken ivm kerst.

Weer een maandje wachten. Maar 8 december hebben we wel nog een evaluatiegesprek. Dan zit ik op CD 14. Heel misschien dat het dan toch nog wel kan....Zoals het de eerste ICSI ging zou ik volgens telling net begin januari uit komen. Maar ik ga maar niet te veel hopen. Misschien dat ze het voor de veiligheid niet doen??

@wish; wanneer zou jij dan weer met de deca mogen beginnen????en op welke CD zit je dan???

Geplaatst

Wannabemom,

Shit dat het weer niet gelukt is!

Zo te lezen ben jij net als ik al meteen na het 'mislukken' aan het tellen wanneer je de eerste Deca weer mag gaan zetten.

Ik zit op 8 dec op cd21.

Als ik jou berichtje lees, zou het goed kunnen zijn dat we 1 maand over moeten gaan slaan.

De Fm zullen dan rond of met de kerst zijn.

We zullen zien!

Geplaatst

Wannabemom, wat ontzettend rot voor je (zachtjes uitgedrukt). Maar jij bent ook geen 'bij de pakken neer zitter'. Hup, gelijk de berekening er tegen aan gooien voor volgende poging. (het werkt dus bij de meeste exact hetzelfde :good1:). Ik hoop voor je (en voor Wish) dat jullie toch z.s.m. weer door kunnen. En dat 2011 dan maar het langverwachte goede nieuws mag brengen!

Denise, hoe is het met je? Het einde van de wachtbank begint in zicht te komen voor je! Moet jij die dag gewoon thuis testen of hoe gaat dat in zijn werk? Hoe voel je je? Enig idee al wat het resultaat is? Veel succes in ieder geval!

Nathalie en Sen, jullie lopen aardig gelijk op als ik me net vergis. Hoe gaat het met jullie. Bijna de laatste week van de wachtbank ingegaan? Ook voor jullie natuurlijk heel veel succes.

Hoe is het met de rest?

Ik heb vandaag de eerste afspraak sinds het zetten van het lucrin depot. Ik hoop dus van harte op te kunnen starten vandaag, en dan zijn we echt van start gegaan voor mijn gevoel.

Groetjes en tot snel

NKM:icon_flower:

Geplaatst

Dames, ik breek even bij jullie in, want ik heb een vraag over de behandelingen van het Geertgen. Wij hebben nog de samenwerking gehad met het Catharina-ziekenhuis in Eindhoven dus voor mij is Genk helemaal nieuw. Kunnen jullie vertellen hoe het gaat na de punctie? Ik begreep dat de punctie in Elsendorp is en dan de terugplaatsing in Genk. Moet je dan zelf je eicellen/sperma daarheen brengen of lever je alles in Elsendorp in en ga je echt alleen voor de tp naar Genk?

Wij zitten namelijk te denken over een nieuwe IVF en willen dit soort dingen alvast op voorhand weten. Wij zijn echt supertevreden over het Geertgen, maar er zit een behoorlijke reisafstand bij.

Succes allemaal met de behandelingen! Bij ons is de 1e IVF (na 5 IUI's via het Geertgen) met het Geertgen geslaagd en we hebben een prachtige zoon gekregen, maar zitten nu dus te denken over een tweede. Ik hoop niet dat ik daarmee iemand voor het hoofd stoot, want ik gun iedereen een kleine.

Geplaatst

Hoi Esk, persoonlijk vind ik het alleen maar geweldig om succes verhalen te horen/lezen. Dus welkom hier. En het is inderdaad zo dat Geertgen voor het transport zorgt van de eicellen en zaadcellen dus hoef je 'alleen' voor de TP naar Genk. Voor mij persoonlijk maakt de afstand naar Geertgen niet zo veel uit t.o.v. Genk maar ik begrijp als je gewend ben geweest behandelingen in de buurt te hebben dat je dit meeneemt in de beslissing van kliniek. Succes bij de besluitvorming. (P.S. daarnaast weet ik persoonlijk dat de wens voor een tweede net zo hevig is als een eerste. Ik heb een 'kleine' uit een eerder huwelijk die er 'spontaan' gekomen is)

Groetjes, NKM

Geplaatst

Het is wel zo dat Geertgen bezig is om een laboratorium tegenover de Geertgen te plaatsen.

Zodat alles mbt een ivf/icsi behandeling in Elsendorp plaats kan gaan vinden.

Op welke termijn dit gaat komen weet ik niet.

Geplaatst

hoi Corina,

ik weet het niet van dit jaar, maar vorig jaar waren ze open met de kerst zelf.

ik heb toen op 2e kerstdag IUI gehad.

anders moet je ze ff bellen, en vraag je het ze gewoon ff.

groetjes

Geplaatst

Ik heb gisteren naar de Geertgen gebeld en de ass. had bij de gyn nagevraagd of dat ik op 8 dec mocht starten met de Deca.

Dit kan niet omdat de Fm en punctie dan met kerst en oud/nieuw zullen zijn.

20 dec is de eerste dag dat ze weer beginnen met de behandelingen.

Hoop dat bovenstaande duidelijk voor je zal zijn.

Geplaatst

@ Wannabemom: Ontzettend balen dat het niet gelukt is maar ik heb veel respect voor je vooruitdenkende blik. Ik heb daar meestal langer voor nodig... Sterke vrouw!!

@ NKM: Ja dat wachten dat duurt maar lang. Ik heb gruwelijk veel pijntjes/ steekjes/ krampjes en dingetjes... Om helemaal gek van te worden maar ik ben gelukkig niet ongesteld. Ik heb voor mezelf zoiets, als het dinsdag ( 2wk na de punctie) nog goed is dan zal het ook wel goed blijven. Zo ver zijn we nl nog nooit gekomen, beide keren een aantal dagen vantevoren al ongi geworden. Maar testen durf ik echt nog niet, veel te bang dat die negatief is. Ben echt een bangerik. Heb zelfs geen test in huis gehaald.

@ sen: hoe is het bij jou?

Liefs Nathalie

Geplaatst

sterkte wannabemom

nu de tweede week is ingegaan begin ik ook para te worden. Ben zo bang dat ik ongesteld ga worden. Ik heb de vorige keren die bollen gebruikt en die stellen je menstruatie uit. Nu heb ik pregnyl, ik heb de laatste spuit afgelopen woensdagavond genomen. Dus ik moet echt wachten met testen anders heb ik kans op een vals-positieve test.

Pregnyl heeft nl. een halfwaardetijd van 33 uur. Ik heb 3000IE gespoten dus dat is woe 3000/1500/750/375/187,5 /93,75/46,88/23,44/11,72/5,86 = 9 x 33 uur = 297

297/24 uur = 12,38 dus het duurt wel zo'n 12 dagen voordat de HCG waarde dan onder de 10 zou zijn. Kruidvat 2 voor 5,- geeft namelijk al positief bij HCG = 10

hoe dan ook dat wachten is wel killing en wc-bezoek wordt echt zooo eng.

Sterkte nog met het wachten, nog even blijven duimen

Geplaatst

Het halveren klopt Sen. Maar de waarde die je spuit is niet gelijk aan de waarde die het hcg niveau in je bloed weergeeft. Kwam Babeth ook ooit achter geloof ik. Weet alleen niet exact hoe het dan wel zit.

Overigens werd ik vorige keer pas ongi toen pregnyl helemaal uit bloed was.

Sterkte!

sterkte wannabemom

nu de tweede week is ingegaan begin ik ook para te worden. Ben zo bang dat ik ongesteld ga worden. Ik heb de vorige keren die bollen gebruikt en die stellen je menstruatie uit. Nu heb ik pregnyl, ik heb de laatste spuit afgelopen woensdagavond genomen. Dus ik moet echt wachten met testen anders heb ik kans op een vals-positieve test.

Pregnyl heeft nl. een halfwaardetijd van 33 uur. Ik heb 3000IE gespoten dus dat is woe 3000/1500/750/375/187,5 /93,75/46,88/23,44/11,72/5,86 = 9 x 33 uur = 297

297/24 uur = 12,38 dus het duurt wel zo'n 12 dagen voordat de HCG waarde dan onder de 10 zou zijn. Kruidvat 2 voor 5,- geeft namelijk al positief bij HCG = 10

hoe dan ook dat wachten is wel killing en wc-bezoek wordt echt zooo eng.

Sterkte nog met het wachten, nog even blijven duimen

Geplaatst

Bedankt voor jullie reactie! Ik kan er weer verder mee. Succes met alle behandelingen en ik hoop dat jullie lange wachten snel beloond wordt.

Geplaatst

hey,

Ik ontdek nu pas dit Geertgen topic! Een aantal bekenden van het forum waarvan ik niet wist dat jullie ook bij geertgen lopen! Leuk!! Wij hebben nu de laatste IUI-D gehad, afwachten... als deze poging niet slaag beginnen we in het nieuwe jaar met IVF-D!

Groetjes KrisKras

Geplaatst
Het halveren klopt Sen. Maar de waarde die je spuit is niet gelijk aan de waarde die het hcg niveau in je bloed weergeeft. Kwam Babeth ook ooit achter geloof ik. Weet alleen niet exact hoe het dan wel zit.

Overigens werd ik vorige keer pas ongi toen pregnyl helemaal uit bloed was.

Sterkte!

ik heb lopen googlen maar kan daar niets over vinden... ?!

en kan Pregnyl dus ook je menstruatie tegenhouden??? ik dacht dat alleen die bollen dat deden

Kriskas, welkom en jij ook veel succes!

Geplaatst

Hai Sen

zie hieonder de info die ik ooit kreeg van de fabrikant, dit was nav. een injectie en bloedafname. Testr, wat een goed geheuegen!!

Ik spoot vanwege de punctie 10.000 pregnyl (´s avonds) en moest de volgende ochtend bloed laten prikken, mijn hcg waarde was toen 250nmol/l , volgens het ziekenhuis heel normaal.

Ik weet niet of de menstruatie tegengehouden wordt door de pregnyl. De pregnyl heeft wel als doel dat je lichaam denkt dat het zwanger is en daardoor dus niet te vroeg begint met de afbraak van het bms.

Ik zit net te denken aan de waarden bij mijn vroege mk: hcg was 24 en nog geen bloedverlies, 3 dagen later was de waarde ongeveer 5 en een dag later begon het bloedverlies....

Heel veel succes!, liefs Babeth

Hartelijk dank voor uw vraag over Pregnyl.

Na een eenmalige intramusculaire of subcutane injectie worden de maximale hCG plasmaspiegels bij vrouwen na ongeveer 20 uur bereikt. Hoewel er grote variatie tussen de individuen bestaat, kan het verschil na injectie veroorzaakt worden door het verschil in vetophoping bij vrouwen. HCG wordt voor ongeveer 80 procent omgezet, voornamelijk in de nieren. De helft van het product zal in 33 uur uit het lichaam zijn verdwenen.

Met andere woorden, als u 10.000 IU ingespoten krijgt onder de huid of in de spier zal er de dag erna geen 10.000 IU/L in het bloed terug te vinden zijn. Het middel zal in een omzet proces verkeren. Voor verdere vragen welke consequenties het voor u heeft verwijzen wij u naar de behandelend arts. Hij/zij kan het beste beoordelen welk effect Pregnyl heeft op uw lichaam.

Wij danken u voor uw aanvraag en vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, neemt u dan gerust contact op met de Medical Information afdeling van Schering-Plough Nederland via: medicalinfo.nl@spcorp.com of 0800-9999000 (gratis).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden