Ga naar inhoud

Geertgen te Elsendorp

Aanbevolen Berichten

• Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@kriskras;

Zoals ik het dus begreep kon je het beste een restitutie polis nemen ipv een polis in natura. Dit omdat geertgen voor 2011 nog niet met alle verzekeraars een contract gesloten heeft. En dan zou het kunnen dat je evt. nog 25% zelf zou moeten betalen. En dat willen we natuurlijk niet.

Wij blijven wrs. ook gewoon bij VGZ. De 3 vergoedingen zitten geloof ik standaard in het pakket. Maar als bijv. VGZ geen contract met geertgen heeft kunnen ze zeggen dat we de behandeling evt. bij een ander ziekenhuis moeten doen willen we het 100% vergoed krijgen.

En daar hebben we echt geen zin in. We zijn bij geertgen helemaal op onze plek. Moet er niet aan denken weer ergens anders heen te moeten gaan.

Geplaatst

Oh oke zit het zo, dan bel ik morgen voor de zekerheid even met Mensiz of zij ook vegoeden bij Geertgen, dan weet ik het zeker! Heb jij ook al gebeld met VGZ?

Geplaatst

Ik heb gebeld met het IZZ en Geertgen heeft wel een contract met hen. Gelukkig maar.

Nu vertelde ze wel dat er in principe 6 IUI pogingen vergoed worden en dat daarna overgegaan wordt op IVF?

Ik dacht dat je meer IUI pogingen mocht krijgen. En ik moet ook vragen of ik het nog vergoed kan krijgen omdat ik het omgekeerd doe. Eerste ivf gehad en nu starte met icsi. Ik moet een machtiging laten invullen door dokter ruis en die dan opsturen naar het IZZ. Ik wordt er echt gek van wat er allemaal bij komt kijken.

Geplaatst

Met mij gaat het prima!

We gaan op wintersport. Met zo'n man of 25 de bergen onveilig maken. Haha!

Gaat gezellig worden.

En omdat we de hele dag bezig zijn zal de tijd ook sneller voorbij lijken te gaan.

Als we thuis komen verwacht ik in dezelfde week mijn menstruatie en echo en dan hoop ik te mogen beginnen met de Gonal!

Geplaatst

Ik heb vandaag de mMenzis even gebeld en ook zij hebben een contract met Geertgen dus ik hoef me ook geen zorgen te maken over de drie behandelingen. Wel een geruststelling hoor!

Leuk Wish, wintersport, genoeg afleiding inderdaad! Ik moet volgende week ook weer werken, dus ook wel afleiding...

Groetjes!

Geplaatst

Wie van jullie kent dokter Ruis? Is het een fijne man om mee te praten? Wij hebben morgen een gesprek met hem om het een en ander te bespreken, met name de vergoedingen en het financiele plaatje.

Geplaatst

hoi Jessie, dr. Ruis is een fijne man maar mijn voorkeur gaat uit naar dr. Wissmann. Die neemt meer tijd voor je. Wat overigens wel betekent dat zijn spreekuur altijd uitloopt en kan betekenen dat je soms meer dan een uur zit te wachten. Dr. Ruis is sneller en zakelijker, ligt er maar net aan hoe druk het is. Veel succes met jullie gesprek!

Geplaatst

Hoi Dr. R. is de directeur, dus ik denk dat jullie aan het goede adres zijn als het om vergoedeingen gaat! Het is een begripvolle man, maar loopt inderdaad altijd netjes op schema. Dr. W is ook mijn favoriet, ik zit graag 2 uur langer in de wachtkamer voor hem hoor! ;)

Veel succes!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik schrijf sinds kort mee in het ECD (eiceldonatie) groepje. Fijn om e.e.a. uit te kunnen wisselen! Ook wij hebben half januari een intake bij Geertgen, voor gekende ECD. We wonen redelijk vlakbij, dus dat is extra fijn.

Wat wordt er zoal gevraagd en verteld bij deze intake? Ik ben gewoon zo nieuwsgierig. Ik ben heel wat gewend hoor, maar dat wachten....ik hoop dat het allemaal redelijk gaat vlotten.

Wij hebben Drs B. Geen idee of deze arts fijn is.

Voor diegenen die bij VGZ of partners verzekerd zijn, Geertgen heeft daar een contract mee en ze vergoeden. (afhankelijk van je polis natuurlijk) Ik heb dat meteen nagezocht toen ik bovenstaande berichten las. Omdat wij er nog niet bij geertgen geweest zijn, kreeg ik deze informatie ook niet. Thanks!

Liefs,

Freggel

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben verzekerd bij het trias en nu is mijn vraag zitten er hier nog meer meiden zijn die bij het trias verzekerd zijn en weten of het trias een contract heeft met Geertgen??

Let me now!!

Liefs Corina.

Zo niet geen probleem dan pleeg ik ff een belletje naar he trias.

Geplaatst

Hoi

Ik heb even een vraag voor jullie.. hoelang is de wachtlijst voor ivf?

Zit namelijk te twijfelen want wil zo snel mogelijk beginnen .. we hebben nu al 2 jaar onderzoeken achter de rug en ik kan het niet meer aan om nog langer te wachten word er zo depri van en wil direct beginnen..(dat zullen de meeste wel hebben )

liefs

Geplaatst

Corina, gewoon even bellen, want dan heb je zekerheid! ;)

Mommydaddy, Ik denk dat als je dit aan geeft in het intakegesprek je misschien wel meteen mag beginnen. Ze houden wel rekining met de voorgeschiedenis. Niet geschoten is altijd mis, en ik weet wel (bijna) zeker dat ze in ieder geval een van de kortste wachtijden hebben van alle ziekenhuizen/klinieken in Nederland.

Ik heb vandaag de Lucrin gezet dus onze eerste poging is van start gegaan!! :D

Geplaatst

@kriskras; joepie!!! je bent weer van start gegaan. Spannend he zo je eerste ivf-poging. maar misschien toch fijn om na al die iui's weer wat meer hoop te hebben. Ik had het na 5 iui's het er al helemaal mee gehad. Mochten gelukkig ook snel overstappen mede vanwege maar 1 eileider en matig zaad.

@mommydaddy; volgens mij is de tijd tot de intake de langste wachttijd. Als je eenmaal binnen bent mag je vrij snel weer verder!! Succes en snap zeker dat je niet te lang wil wachten. iedere maand is weer te lang he.

Geplaatst

Ik ben gisteren naar de fertiliteitskliniek geweest om door te spreken hoe het financieel allemaal zit.

Het is een hele rare constructie en ik kan het ook niet meer allemaal uitleggen en navertellen, maar als ik eerst ivf doe om de helft van de eitjes af te staan voor donatie en de helft zelf te gebruiken met donorzaad krijg ik de hele behandeling vergoed. Ik hoef dan alleen de donorbank te betalen. Als dit niet aanslaat dat kunnen we verder met IUI wat dan volledig vergoed wordt door de verzekering. Doen we het andersom eerst IUI en dan ivf met wederkerigheid dan krijg ik de behandeling niet betaald.

Ik denk dus dat we er maar voor kiezen om eerst IVF te gaan doen.

Mijn zusje is vandaag opgenomen in het ziekenhuis te Maastricht omdat ze te weinig rode bloedlichaampjes aanmaakt en ze wel al lichte weeen heeft en 1 cm ontsluiting. Erg spannend dus.

Geplaatst

Hey Jessie,

Wat goeed dat jullie mogen beginnen bij Geertgen, maar sta je zelf achter deze regeling? Zie je het zitten om eicellen te doneren of niet?? Succes!

Geplaatst

Hoi kriskras ,

Spannend zeg, jij bent al beginnen met ivf. Hoe voel je je hierbij?

Ik zou toch al eicellen gaan afstaan, maar ik had dit liever achteraf gedaan als ik zwanger was geraakt.

Ik vind het nu een beetje een eng idee dat als hij bij mij niet aanslaat een ander wel zwanger is geraakt d.m.v mijn eicellen.

Dat had ik minder eng gevonden als ik al zwanger zou zijn geweest.

Maar ik probeer nu even meer met mijn verstand te denken i.p.v mijn gevoelens, en die zegt dat ik gek zou zijn om een betaalde poging af te slaan.

Geplaatst

Ik begrijp het, ik wil ook pas afstaan nadat ik zwanger ben geraakt, en met die regeling gaan ze nog steeds akkoord. Al heb ik nu voorgesteld het bij deze poging te doen. Dr. W. Zegt, je houdt ze nu mooi nog even allemaal zelf, want we willen eerst dat jij zwanger wordt! Pff, krijg er nu al weer tranen van in mijn ogen...ik vind het zo lief dat hij zo mee denkt en achter ons staat...

Tja..begonnen met de poging..al voelt het niet zo haha, de spuit zit erin en nu gewoon twee weken door leven. Dus niks aan het handje voor alsnog. Heb niet echt het idee dat we dus al begonnen zijn!

Geplaatst

Maar voor jou wordt dit je allereerste ivf toch? Jij krijgt nog 3 pogingen vergoed. wij hebben er al 3 gehad dus dit wordt dan de vierde.

Als we het andersom doen eerste IUI en dan ivf dan moeten we het zelf betalen en dan kunnen we gewoon niet.

Van de ene kant voelt het dus alsof we weinig keus hebben dan het zo te doen en eerst de ivf te doen en daarna evt. IUI.

Geplaatst

de arts heeft me teruggebeld.

Hij zei eigenlijk niks, alleen zei hij, "ik zou vanavond nog even bellen"

Ik vertelde dat onze keuze eerst ivf is geworden. Hij reageerde eigenlijk niet en vertelde dat ik dan maar een afspraak moet gaan maken voor een counselinggesprek voor eiceldonatie. Dat vond ik wat vreemd omdat ik pasgeleden al een gesprek hierover heb gehad, maar dat schoot me later pas in. Morgen even bellen en vragen of dit wel nodig is. Ook vroeg ik of er al een match is. Hij zei dat krijg je niet te horen dat gaat achter jou om, pas als alles klaar is dan krijg je bericht dat je kunt gaan starten. Ook vreemd omdat de vorige keer gezegd was dat als er een match was we bericht zouden krijgen. Ik zit nu dus met meer vragen

Geplaatst

We hebben een afsrpaak gemaakt weer bij de psycholoog en de arts om eiceldonatie te bespreken.

Gisteren kregen we een brief dat er ee match gevonden is. Hopelijk brengt ons dit weer iets dichter bij onze droom die zo verweg lijkt.

Geplaatst

Jessie,

Een match gevonden!!! Dat is snel of niet?

Wel super dat jullie droom nu stapje voor stapje dichterbij komt, succes!

KrisKras,

Hoe gaat het met jou?

Morgen naar Geertgen, succes!

Geplaatst

Wish, ik geloof dat een zaaddonor ook sneller gevonden is dan een eiceldonor. En wij hadden een zaaddonor nodig.

Jij gaan ook alweer voor een fm a.s. donderdag. Heel veel succes en ook zeker voor KrisKras.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden