Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jaa het is een soort van voorlopige planning die ze maken.. Wordt uiteraard wel bijgesteld als dit nodig is..

Ik was enigzinds wel een beetje teleurgesteld dat ze nog maar zo klein zijn omdat ik al zoveel last had.. Maar goed, nog ff tanden bijten :)

Hoe is het nu met jou? Weet je al wanneer je gaat testen?

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn testadatum is pas over 1½ week dus duurt nog even. Wij hebben afgesproken niet eerder te gaan testen omdat dit de vorige keren ook niet zo goed verliep. Ik heb namelijk 2 keer na een tp voor de testdag wel lichtpositief getest en zelfs de 1e tp nog op de testdag en toch was ik geen een keer zwanger. Dus uit zelfbescherming testen we niet meer eerder. Maarja de testdag is op een dinsdag en dat is niet zo'n handige dag dus we zullen zien hoe we het gaan doen.

maar 10-14 mm met de eerste fm is toch heel netjes. Dat waren ze bij mij pas met de 5e fm en na 2 weken stimuleren.

Geplaatst

Roestvlek dank je voor je lieve woorden.

Ik heb voor de vroege miskramen geen onderzoeken gehad dit werd omschreven als pech hebben en het vruchtje is dan gewoon niet goed in aanleg, en ik had een hydrosalphinx(vocht in de eileider) en dat kon ook een verklaring zijn omdat dat vocht giftig is voor een embryo en het kan het embryo wegspoelen,ik ben ook in Oktober eraan geopereerd en de eileider is toen verwijderd.

Wel gaf dit het ziekenhuis weer moed om door te gaan met mij naar een volgende poging want we wisten nu iniedergeval dat ik zwanger kon raken,en de eileider was eruit dus die kon geen problemen meer geven.

Meid je moet wel blijven geloven hoor,elke poging is een nieuwe kans.

Kijk naar mij en andere meiden op dit forum,sommige hebben gewoon meer pogingen(5 stuks maar liefst) nodig voordat het lukt,maar blijf geloven!!

Liefs Frann

Geplaatst

Ik heb vrijdag en zaterdag negatief getest.

Sinds vrijdag middag licht bruin bloedverlies. Gister middag even rose bloedverlies gehad dus had verwacht dat het door ging zetten, daarna was het weer over en later weer bruinverlies (inmiddels wel meer dan vrijdag). Zo gaat het nu nog steeds, bruinverlies, over/niks, bruinverlies... Ik weet het echt niet meer, ik bereid me er nog steeds op voor dat het mislukt is maar morgen na de bloedtest weten we het zeker.

Geplaatst

@Anouk: het liefst zou ik iets anders zeggen maar het ziet er niet zo goed uit vrees ik. Toch blijf ik voor je doorduimen hoor. De wonderen zijn de wereld immers nog niet uit.

Hierbij een virtuele knuffel van mij.

Geplaatst

Noekie: Meid wat een getob.... als het dan niet zo mag zijn: laat die rode duivels dan maar komen en mocht het wel zo zijn: Kom op dan met dat 2e streepje op die test!!!

Onzekerheid is echt het ergste... Sterkte ermee!

Geplaatst

Dankje Linda, ik zie het ook niet zo hoopvol meer in hoor. Het zou me echt niks verbazen als we maandag de bevestiging krijgen dat het mislukt is!

Geplaatst

@ noekie begrijp dat het waarschijnlijk niet gelukt is :(

Sterkte meid!!!

@ linda en mutske hoe gaat het met jullie?

Welke wachtdag zitten jullie nu?

Hier dus nu op wachtdag 4

Was er tot nu toe redelijk nuchter onder maar vandaag heb ik een aanval van de zenuwen zou het wel... Zou het niet...

Vanaf morgen weer werken zorgt ook weer voor wat afleiding (had toevallig afgelopen week vakantie)

Liefs moon

Geplaatst

Ziekenhuis gebeld, bloed niet verbeterd dus donderdag weer prikken, vond ze een beetje vaag over mijn hcg waarde, er werd me verteld dat het er niet heel goed uit zag (nadat ik verteld had dat mijn ongesteldheid doorgebroken was) ook als ik vroeg of ik nou definitief niet zwanger ben kreeg ik een vaag antwoord, het ziet er niet goed uit.... Ja wat is het nou, wel of niet ?!?! Ik ga er maar van uit van niet, op naar de volgende poging.

Nadat ik vertelde dat het inderdaad erg balen was na alle pijn en moeite (ben der nog steeds niet van hersteld :S) dat we toch besloten hebben om voor de volgende poging te gaan zou ze ons wel op de lijst zetten en vertelde ze dat ze waarschijnlijk de dosering gaan aanpassen (jippie)

Had je me moeten horen toen ik hier op de bank lag na de punctie en rond de tp, dit wil ik noooooooiiiitttt meer en nu, haha, kom maar op we gaan er weer voor maar niet weer zo als deze keer, dan maar geen 19 eitjes, wat heb je er aan als op 2 na alles weg gegooid word, doe me er dan maar 5-10 vind ik ook wel prima!

Achja, het is balen, maar het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn dat het in 1x ging lukken, op naar de volgende poging.

Ik blijf het forum wel in de gaten houden, moet toch wat om de tijd tot de volgende behandeling te doden :D

Geplaatst

Hey noekie het is zeker balen *zacht uitgedrukt* maar je klinkt ook al weer ,strijdlustig' en positief!!! :)

Al enig idee wanneer jullie voor de volgende poging gaan/mogen?

Liefs moon

Geplaatst

Jah tuurlijk balen we en er zijn vant weekend ook zeker wel wat traantjes weggepikt maar we zijn er over eens dat we positief en open aan de volgende poging moeten beginnen, we hebben gelukkig nog even om ons er op voor te bereiden! Denk dat het een maand of 2/3 duurt, we zullen binnenkort de brieven wel thuis krijgen!

Geplaatst

@noekie: Tsjonge wat belachelijk zeg dat ze zo vaag deden aan de telefoon. Maar het is nu dus definitief mislukt?

Sterkte meid. Knap hoor dat je meteen al weer zo strijdlustig bent.

Vanwaar word de dosering de volgende poging aangepast eigenlijk? Ga je dan minder spuiten?

@Mone: ik voel me verder prima. Het niet werken bevalt me uitstekend! Zo heb ik een stuk meer rust. Hopenlijk werpt dit zijn vruchten af.

Maandag had ik pas om 17.30 de tp. Dan was dinsdag wachtdag 1 ? Dan zou het vandaag wachtdag 7.

Geplaatst

Noekie, ik wilde nog wel ff tegen je zeggen dat ik je echt heel sterk vind hoe je hier mee omgaat! Je klinkt echt als een heel positief mens....

Sterkte met je volgende behandeling, ik volg je hoor!

Xx, juut

Geplaatst

Ik doe mijn best om positief te zijn maar altijd wil het niet.

Mijn doseringen wordt inderdaad naar beneden aangepast, het is heel leuk dat ik nu 19 eitjes had maar er zijn er 2 terug geplaatst en de rest kon niet worden ingevroren...

Dus dan mogen het er van mij ook best 5-10 eicellen zijn, het hoeven om mij dan niet weer zoveel!!! En omdat ik na de punctie ook nog veel last heb gehad enz enz.

We willen het maar al te graag weer proberen maar liever niet op dezelfde manier als deze keer, mag van mij wel wat minder, gelukkig waren ze het er in het zkh ook mee eens!

Lief dat je me blijft volgen judith!! ik houd jullie ook in de gaten!:D:D

Ik was eerst erg boos dat ik deze maand zo weinig ingepland stond (had 3 vaste dagen in de week op de babygroep, ben er van af gehaald en nu weer inval, omdat ze denken dat mijn kwaliteiten beter op de peutergroep passen, leuk maar ik dan? ik blijf liever op de babygroep, maarja we moeten het beste er maar even van maken) maar achteraf ben ik toch erg blij dat ik niet ingepland stond!! zou het de volgende keer weer zo willen, in ieder geval tussen de punctie en tp niet en de week erna ook niet! Het hangt er denk ik ook erg vanaf wat voor werk je doet, maar ik mocht ook pas sinds afgelopen week weer werken (van het zkh) en alleen als ik niet over mijn grens heen ging, tja dat is niet helemaal gelukt alleen ik denk er wel wat betreft tillen, dat geef ik zoveel mogelijk uithanden maar er aan ontkomen kan ik niet.

Geplaatst

Noekie, ik lees natuurlijk nog wel mee op dit forum, ook al lijkt het alweer eeuwen geleden dat wij negatief testen..

Ik herken echt heel veel van jou in mij zelf.. athans in jou manier van verwerken ;) Op dit manier heb ik het ook bekeken, het is verschrikkelijk @#$$%^&& maar wat doe je eraan?? Je Leefde er naar toe he? Tot de dag van vandaag en dan toch die definitieve bevestiging.. Wens je veel sterkte!!

Zoals ik al zei lijkt het voor mij alweer een eeuw geleden, over 2 weken alweer naar het zh voor een start echo, kijken of ik aan de pil moet of alleen een kuur provera. Ligt eraan of ik cystes heb ja of nee??

Meiden of het wachtbankje veel sterkte!!

Meiden met een positieve test, yesssssss blij lekker 9 maanden broeden ;)

Meiden met een negatieve test, onze tijd komt nog, ik weet het zeker

Geplaatst

we lijken wat betreft traject,reactie op de hormonen en onze omgang inderdaad erg op elkaar.. appart..

hoelang moest jij wachten voor je weer verder mocht na je behandelingen... ( icsi 1-2 en 2-3 )

zie het al staan haha, denk dat het mei/juni word voordat we weer mogen..

Geplaatst

@Anouk: ik kan me helemaal indenken dat het van jou wel minder mag. Nogmaals ben ik daar het voorbeeld van. Op dinsdag is er sprake van het staken van deze poging, donderdags zijn er toch een paar meegegroeid, za punctie toch nog 6 eicellen gevonden!! En een tp van een topper en zelfs nog 2 cryo's! Daar hadden we echt niet op gerekend. De vorige poging hadden we maar 1 emmy.

Het kan zo raar lopen bij iedereen.

Wat betreft je werk is het wel lekker he om vrij te zijn in deze periode.

Ik heb tijdens de vorige 7 pogingen gewoon doorgewerkt. Ik was alleen vrij op de punctiedag. De volgende dag ging ik gewoon weer aan het werk. Ik heb zwaar lichamelijk werk en daarom heb ik nu 3 weken vrij/ ziek gepland. Ik mocht me tijdens deze periode ziek melden. Ik ben echt nooit ziek dus heb ook besloten hier gewoon gebruik van te maken. En het voelt enorm goed. Ik ben veel meer ontspannen dan tijdens de andere keren.

Nogmaals sterkte hoor. En neem wel de tijd om het te verwerken want het is niet niks.

Geplaatst

Hoi Noekie

Ik wil je ook nog even zeggen hoe vreselijk rottig ik het voor jullie vind.... Het verdriet is zo zwart, maar het kan echt goedkomen hoor meis. Hou dat vooral voor ogen. Ook vrouwen met wie "niets" aan de hand is worden niet elke maand zwanger. Ik zou inderdaad ook goed overleggen wat je gaat spuiten en hoeveel. Misschien een ander middel? Kan soms nog wel uitmaken namelijk. Niet iedereen reageert hetzelfde op elk middel. Ik had met puregon minder follikels dan met gonal en met menopur weer iets minder dan gonal maar wel de beste embryo's. Al kan dat ook een momentopname zijn. Maar er was toch duidelijk verschil vond ik in aantallen en het het aantal cellen dat de embryo's hadden.

Maar jeetje meid wat je zul je je kussen natgehuild hebben ... bleh, niet leuk. Dat van mij heb ik maar weggegooid na verloop van tijd. Zo veel tranen had dat ding te verwerken steeds.

Maar het is goed gekomen. Het kan dus echt! En ik was een hopeloos geval volgens mijn gyn terwijl jij pas je 1e poging hebt gedaan. Je hebt dus nog alle kansen! Houd moed en je kop in de wind!!!

Lieve groeten

Noor

Geplaatst

Dankje noor!! Ja ik heb de eerste poging pas gehad, op naar de volgende, zal inderdaad eens vragen of dat een optie is, ander medicijn.. Achja, de aanhouder wint vaak toch, daar gaan we voor! Mijn kussen maar vooral mijn vriend hebben inderdaad de nodige tranen te verduren gekregen! Baal er wel van, het 'probleem' ligt bij mijn vriend dus die voelde zich van te voren al schuldig, nu die heeft gezien hoe het is gegaan en wat het met mij lichamelijk heeft gedaan voelt ie zich nog schuldiger terwijl ik mij schuldig voel dat het uiteindelijk bij mij mis gaat, dat mijn lichaam het niet accepteerd, maar gelukkig hebben we dit naast ons neer gelegd na veel praten en voelen we ons allebei minder schuldig, we kunnen er niks aan doen, we hebben het heft niet in eigen handen, das soms wel lastig, je moet alles maar accepteren, afwachten, niks kunnen :S

Liefs Anouk

Geplaatst

@Noekie.... wat waardeloos voor jullie dat alle moeite voor niks is geweest, ik lees net na een paar dagen bewuste afwezigheid het slechte nieuws.. ook je laatste bericht hoe jullie er samen mee om gaan; zo sterk. Op dit forum wordt je steeds met je neus op de feiten gedrukt dat de kans op slagen eigenlijk behoorlijk klein is, maar dat je ook hoop mag houden. Je wordt zo heen en weer geslingerd.

Da's ook de reden dat ik me even teruggetrokken had, maar ik was ook zo benieuwd en hoopvol voor de andere meiden hier dat ik hier toch eventjes wou kijken.

Ik ben op wachtdag 8 (ik tel 8 maart ook mee?) en slinger alle kanten op. Heb gisterenavond knallende ruzie met mijn schatje gemaakt, alle frustraties van de afgelopen weken kwam er uit... niet het beste moment want ik kreeg meteen knallende koppijn. Dat is mijn maandelijkse voorbode op de menstruatie normaalgesproken. Dus nog meer stress... Heb vandaag de hele dag al gedoe waardoor ik niet meer tot rust kom in kop en lijf....aaaargh

Mijn schatje en ik hebben de ruzie allang weer uitgepraat en afgekust, hij stuurde me een sms'je dat we 2 jongens krijgen.... heb m toch ff gevraagd dat soort opmerkingen even voor zich te houden.

Als ik, mijn humeur even buiten beschouwing latende, kijk hoe ik me voel mag ik niet klagen. Mijn lijf is hersteld van de punctie en ik voel me best weer fit sinds afgelopen vrijdag. Maar durf gewoon nog geen hoop te hebben. Mag volgende week woensdag pas testen, maar dat red ik vast niet. Heb dat overzichtje van testjes net gezien; heb nog een kadobon gehad op mijn verjaardag voor het Kruidvat...

Geplaatst

Arm mutske de moeilijkste wachtweek begint pas :-(( Iedereen wordt dan heen en weer geslingerd. Het ene moment denk je ja en het andere weer nee.

Ik herken het wel hoor van de spanning af en toe ineens ruzie maken. Terwijl die arme schat ook alleen maar alles doet en overal in meegaat wat baby's maken betreft.. Stom, je valt altijd uit tegen degene die het het minste verdient. Maar gelukkig heb je het al weer afgekust.

Hou het even vol. Ik ben ook een vroegtester maar of het nu zo goed is...... Ik weet het niet. Overigens tel je dan volgens mij vanaf de punctie en zou je op wd 10 zitten (dag van de punctie niet meegerekend). Ik mocht zelf altijd 14 dagen na de punctie testen maar deed het ook vanaf dag 9 of 10. Bij mijn zwangerschap was het toen met KV test te zien, maar als je toevallig iemand bent die pas laat hcg aanmaakt, is het ook mogelijk dat je nog niets ziet.

Heel veel sterkte met wachten mutske

groetjes

Noor

Geplaatst

Mutske, het is ook niet zo vreemd al die spanningen.. Het is niet niets allemaal! Fijn dat jullie het toch weer uitgepraat hebben!

En nog ff in spanning afwachten.. Ohhh hoop zo op een positieve test!

@ Hier: Beetje gekke week gehad.. Zaterdag de eerste FM en toen zaten er inclusief de kleintjes zo'n 22 follikels. Ze waren rond de 10-14 mm dus ik moest nog even doorspuiten. Dinsdag moesten we voor de 2e FM en toen waren er toch wel aardig wat eitjes weer bijgekomen. Ze had toen alleen de grote eitjes geteld en ik had er in totaal 19. Ze waren pas rond de 14-18 mm. Eerst zei ze dat ik nog gewoon door moest spuiten maar dat ik ook bloed moest laten prikken voor mn hormoonwaardes.

Ben daar Dinsdag middag over terug gebeld en mn waardes schijnen toch aan de te hoge kant te zijn. Gisteravond moest ik de Pregnyl zetten en morgen ochtend de punctie!

Het komt nu opeens erg dichtbij.

Ik zie wel erg tegen de punctie op! maar ze doen op dit moment een studie naar pijnbestrijding en daar heb ik me voor aangemeld. Ik hoor morgen voor de punctie of ik ingeloot ben. Ik hoop t maar!

De bedoeling is dan dat je pijnstilling krijgt via een infuus en dit zelf kunt bedienen. Lijkt me wel prettig!

Ben de laatste tijd ook niet heel actief omdat ik iedere keer zoooo moe ben.. Maar volgens mij is het hier ook aardig aan het uitsterven..

Fijne dag ladies!

Geplaatst

Jaa het begint eindelijk op te schieten! Dank je wel :)

Hoe is het met jou? Hou je het nog een beetje uit zo in je laatste wachtweek? Lijkt me persoonlijke de moeilijkste tijd van de hele behandeling, ervaar jij dat ook zo?

Geplaatst

@Liminous, ik was ook zo verschrikkelijk bang voor de punctie; had al zo'n trauma van de baarmoederfoto opgelopen.... Heb in Nijmegen de punctie gehad; moet zeggen dat de baarmoederfoto erger was. Naast de toegestane oxazepam de avond ervoor en 'smorgens, kreeg ik in de behandelkamer pijnstilling met soort morfine. Kreeg een infuusnaaldje in de arm met daarop een spuit aangesloten. Op het moment van prikken wordt dat ingespoten. Ik had er nul vertrouwen in dat het op tijd zou werken, maar dat deed het wel. Ik was meteen helemaal wazig, ik registreerde de pijn wel maar het is niet echt blijven hangen bij me naderhand. Dus veel minder traumatisch. en natuurlijk je mannetje nast je die je steunt is belangrijk, dat hielp mij ook mee.

En mocht het nu mis gaan en ik weer voor de volgende punctie kom te staan, geloof me, dan sch**t ik weer 7 kleuren! Dus ik hoop dat het voor je mee gaat vallen! Heel veel sterkte morgen en een mooie sterke oogst gewenst!

enne ja het is inderdaad de moeilijkste periode van de ivf die wachtweken, je leeft continu tussen hoop en vrezen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden