Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden,

ik kom even een berichtje plaatsen namens Sowiebo.

Sowiebo heeft mij gevraagd om jullie te vertellen dat zij (voorlopig) afstand doet van het forum.

Ze wil jullie bedanken voor jullie goed raad en adviezen en degenen die haar 'kennen' weten haar te vinden :-)

namens Sowiebo,

groetjes Sab

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Judith!!!!!!!! Die is positief, kan je niet omheen. Oh, wat goed zeg. Hoop voor je dat ie mooi donkerder wordt. Maar deze is al binnen in ieder geval. Top!

Ik volg geen wachtbankjes meer, maar dit zag ik dan toch maar net ;-)

Geplaatst

Judith: Gefeliciteerd!!! Wat goed man! Die is echt hartstikke positief hoor. Geen twijfel mogelijk.

Ik heb dus vanmorgen de punctie gehad en kopieer even mijn berichtje van een ander topic:

Zo dames de punctie is achter de rug!! Omdat ik vorige keer de hele dag ziek ben geweest van de verdoving heb ik minder verdoving gekregen. Ik heb liever pijn dan dat ik moet overgeven of misselijk ben. Er zijn follikels aangeprikt en hou je vast... er zijn 6 eicellen gevonden!!! Wat een score niet!

Na de punctie werd ik naar de uitslaapkamer gebracht. Dat is nieuw sinds januari. Ik vond het eerst onzin maar achteraf was het toch lekker zo was ik niet misselijk of duizelig voordat ik naar huis ging.

Mijn vriend heeft vanmorgen pas bloedgeprikt voor de jaarlijkse hiv en hepatitus test. Ze zeiden dat dat op de dag van de punctie nog wel kon omdat mijn vriend om 6.30 's morgens al de deur uit moet voor zijn werk. Dus we waren er vanmorgen al om 09.00 terwijl de punctie pas om 12.00 was.

Toen de laborante kwam vertellen hoeveel eicellen er waren gevonden zei ze ook dat het wel een probleem was dat de bloeduitslag er nog niet was. Ze zullen er alles op alles voor zetten om die wel maandag te hebben anders kan de tp niet plaatsvinden.

Ik baal daar wel flink van hoor want dat hadden ze ook wel duidelijker mogen zeggen. Nou ik ga weer bank hangen.

@Roestvlek : wat kloten zeg dat je wat bloedverlies hebt. Ik kan me helemaal indenken dat je het niet meer ziet zitten nu maar het kan nog he. Ik ga heel hard voor je duimen.

Wil iemand mij trouwens ook toevoegen op het lijstje?

Geplaatst

Joepie Linda, dat is nog eens een leuk nieuwtje deze dag en natuurlijk dat van Judith :)

Nu lekker uitrusten en ik hoop dat je de tp gewoon hebt, want het is hun fout. Zij hebben gezegd dat het op de dag van de punctie kon, dus dan mogen ze niet ineens terugkrabbelen....

Alsof het allemaal helemaal niets is!!

Meid, ik gaheel hard voor je duimen. Wanneer hoor je of er bevruchtingen zijn?

Geplaatst

Het wachten volhouden word een stuk minder, ik vond de eerste week al erg maar het word er niet beter op...

Heb zo nu en dan steken in mijn buik, wat krampen, het ene moment lijkt het mijn baarmoeder te zijn en het

volgende moment lijken het mijn darmen te zijn... Ik weet t niet hoor.. En mijn borsten worden naar mijn idee

alleen gevoeliger en pijnlijker dan dat het minder word, maarja we moeten wachten... er zit niet anders op!

Geplaatst

Nou het is hier ook achter de rug... de punctie. Jee wat was ik zenuwachtig. Maar het is gelukkig allemaal vlot en goed verlopen en een hele mooie oogst; 16 eitjes. Nu weer duimen dat de volgende stap ook gaat slagen... nog een paar grote stappen te gaan.

He meiden wat hebben jullie ook weer veel meegemaakt! Judith ik zat hier helemaal mee te juichen toen ik je berichtje zag!

jee linda, wat een rare gang van zaken daar; lig je door zo'n punctie te gaan en zou het door zo'n stom bloedonderzoek nog mislopen. Wel mooie oogst joh! En ik vond het eerlijk gezegd zelf wel lekker op zo'n bed te mogen gaan liggen na alle spanning en pijn.Het werd me na de punctie even te veel; mijn vader is een half jaar geleden gestorven en het laatste wat ik met hem deed was erbij zijn dat hij een morfine infuus kreeg. Daarna heb ik m alleen nog een paar uur slapend gezien en 's nachts stierf hij. Dat morfine spuitje was net even te dicht bij huis zeg maar, en tja als je zo onder invloed bent jankt het wel makkelijker hè. Gelukkig is het me over het algemeen 100% meegevallen.

Weet je het helpt echt wel hoor dat ik jullie verhalen mag lezen; je bent voorbereid en net iets beter geïnformeerd als "eerste keer-ivf 'er".... dank daarvoor! En nu naar bed... want de buik is aardig gvoelig nog, oh ja en ik ga eerst even een flink glas water drinken!

Geplaatst

@ Mutske: jee, das heftig zeg... je bent toch al zo emotioneel met al die hormonen en dan ook die punctie nog! Goed dat je het er uit hebt kunnen huilen. Wat een troost dat je zo'n mega oogst hebt! 16 eitjes, geweldig!! Wel veel drinken en rustig aan doen hoor...

Ik duim voor je

@Noekie: wat een rollercoaster he? je weet op een gegeven moment ook eigenlijk niet meer wat je wel of niet moet voelen en wat werkelijk is... Ik heb ook echt erge last van mijn darmen, meer dan vorige keer.

@ Josee: Hoe voel je je meid? ;-)

@ Linda:Wat een gedoe zeg met die bloedtest! Ik zou daar ook helemaal de zenuwen van krijgen, waarom komen ze daar dan niet een aantal dagen eerder mee? of zet er gewoon wat vaart achter...

Anyways: truste alvast voor iedereen, zo lekker slapen dan is het eerder morgen en dan kan ik nog eens testen!! hihihi

Geplaatst

Ja zo dubbel al die gevoelens.. Na de punctie waren mijn darmen ook van de hobbel, daarna waren ze weer goed op gang maar sinds vandaag staan ze weer aardig stil :S

Achja ik moet maar weer afwachten.. maar nog een week volhouden dat word niet wat denk ik... Misschien dat ik het dinsdag aandurf om alvast een testje te doen..

Ik zit dan op wd 10 na de punctie.. Ik moet maar even zien hoelang ik het nog uit houdt :D :S

Geplaatst

Meiden, ik val af.... helaas heeft de bloeding vanochtend doorgezet...

Noekie & Judith, fantastisch! Ben blij voor jullie en ik wens jullie dat het allemaal goed komt. Geen nare verrassingen meer a.u.b.! GEnoeg van de ellende...

Voor de rest van de meiden, heel veel suc6!

Geplaatst

Lieve Roestvlek, je zag het al aankomen en nu is het werkelijkheid. Wil je heel veel sterkte wensen voor nu en de komende tijd.

Rustig aan meid!

Liefs Jose

Geplaatst

@roestvlek:wat ontzettend kloten zeg. Heel veel sterkte.

@Noekie: succes met de laatste killing dagen. Hopenlijk ga jij Judith vergezellen op het zwangeren bankje.

@Mutske: wat een super opbrengst!! Hopen op een paar hele mooie emmy's en cryo's. Ik kan me voorstellen dat je nogal emotioneel was tijdens de punctie. Het is ook allemaal niet niks en dan ook nog eens je vader verloren.

Wanneer krijg jij bericht over je tp?

Geplaatst

Lieve Mutske, wat een mooie oogst zeg, op naart een paar hele mooie embryootjes. Heftig hoor, het is allemaal zo vers en dan komt het op zo'n moment weer even heeeel dichtbij.

Ik weet zeker dat je vader van boven meekijkt en trots is op z'n dochter!!!

Liefs Jose

Geplaatst

Arme Roestvlek...... wat ontzettend rot voor jullie. Oh wat een nare dag zullen jullie hebben. Ik leef met je mee hoor, het is ook zo verdrietig als het niet lukken wil.

Arme jij........

Bleh!!

Ben "blij" dat je toch juist vandaag ongesteld bent geworden. Dan heb je morgen je werk om je af te leiden. Op de dag dat je moet werken had ook niet fijn geweest en als je op zaterdag had getest had het weekend misschien wel heel lang aangevoeld zo met al dat verdriet. Als ik mijn werk niet had gehad, had ik al die pogingen niet kunnen volhouden. Maar dat is dan wel een hele schrale troost.. Als er al troost is. Getverdemme wat vreselijk balen.

Heel veel sterkte met het verwerken van je verdriet. Het is niet niets.

Lieve groetjes

Noor

Geplaatst

Roestvlek wat jammer nou!! Geen lekker aflsuiting van de week inderdaad, met een beetje geluk kun je wat afleiding in je werk vinden!

Tja, de laatste dagen zijn echt killing!! Nog 2 dagen en dan ga ik denk ik toch echt een testje wagen, dat wachten duurt me veel te lang :S

En uiteraard hoop ik judith te mogen vergezelen op het zwangere bankje net als iedereen maarja het is nog afwachten..

Geplaatst

@ roestvlek wat ontzettend verdrietig en rot!!! heel veel sterkte gewenst...

@ liminious die puregonnaaldjes vind ik echt een verademing vergeleken bij de deca...

@ linda wat een superresultaat zeg... weet je al wat over een evt tp?

@ mutske ook al zo een mooi resultaat!!! dat geeft de burger moed :)

waren jullie mooi op tijd in nijmegen...

weet je al iets over een evt tp?

hier gisteren fm3 gehad... de 4 grote waren groter geworden en de kleinere waren amper tot

niet gegroeit... weer bloed geprikt en gistermiddag telefoontje gehad... morgen punctie!!!

gisteravond de pregnyl gezet [wat een gepriel is dat ook,werd er helemaal zenuwachtig van maar goed het is gelukt :))

vond de pregnyl zetten best even een apart momentje...

in de zin van heb er alles aan gedaan... ik kan nu alleen maar duimen,hopen en afwachten op mooie eicellen,goed zaad,bevruchtingen en een tp...

en natuurlijk nog ,ff een punctie doen' :)

liefs simone

Geplaatst

Mone, heeeeeel veel succes morgen met de punctie! Ik duim met je mee voor alles wat er nog gaat komen.

lfs Jose

Geplaatst

Spannend Linda, hopelijk doen ze nu hard hun best daar in het lab ;) Heb je dan ook morgen de tp?

zo ja, heel veel succes, is toch altijd weer een bijzonder moment.

Geplaatst

roestvlek he verdorrie meis wat ontzettend klote,bah,ik wens je heel veel sterkte om dit een plaatsje te kunnen geven.

judith jaaaa, hij is donkerder geworden,top meid,nogmaals gefeliciteerd

Alle andere meiden hier, heel veel succes,ik duim voor jullie!

Geplaatst

Joepie!!! Vanmiddag om 15.30 hebben we de tp!! De bloeduitslag is dan waarschijnlijk nog niet binnen maar ze gaan van een goede uitslag uit.

De laborante zei dat het een topembryo is. Hoeveel cellig weet ik nog niet. Wel zijn er 2 potentiele cryootjes maar dat weten we morgen zeker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden