Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Mutske: Kwaliteit a of b of wat dan ook zegt echt niets!!! Misschien wel wat invriezen betreft, maar je kunt er gewoon een prachtige baby van krijgen hoor!!! Vergeet dat ajb niet! .... en nu: Lekker broeden!

@ Roestvlek: Hoe voel je je? Al wat beter?

Hier begint het lichtjes te wennen... er ligt nog een digi CB klaar voor morgen ochtend... Call me crazy!! (ik denk dat de meesten het hier idd wel begrijpen/zelf ook doen)

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

Normaal gesproken reageer ik door de week niet/nauwelijks omdat ik daar simpelweg de puf niet voor heb, maar ik heb nu toch even een vraag die me heel erg bezig houdt..

Ik heb vandaag de hele dag aan beide kanten heel erg steken richting mn liezen, wat is dit? Ook heb ik hele lage zeurende rugpijn die normaal gesproken altijd mn menstruatie aankondigt.. Ik mag toch hopen dat dit nu niet het geval is!

Sorry dat ik niet op jullie reageer, dit doe ik morgen of anders van het weekend. Fijne avond!

Liefs Can

Geplaatst

@Liminous het kan alle kanten op, het kan goed zijn en het kan fout zijn... Ik heb ook een dag of 4 menstruatie achtige pijnen gehad, maar geen bloed dus so far so good.... Het is afwachten, het kan ook zijn dat je lichaam je voor de gek houd, het kan gewoon alle kanten op..

Sinds de test ben ik echt vet rustig :D gister en vandaag gewerkt, wel leuk die afleiding maar poeh wat zwaar (heb natuurlijk een week op de bank gelegen en vorige week weer langzaam in beweging gekomen) werk in de kinderopvang, deze dagen op de 0-2 groep dus best zwaar, heb wel geprobeerd het tillen zoveel mogelijk te vermijden maar je ontkomt er niet aan...

Heb net mijn formulier binnen voor het bloedprikken, aangezien mijn waardes nog steeds niet goed zijn en mijn bloed te dik is dus ik moet meer drinken, nou dat gaat wel lekker gister en vandaag, mijn darmen draaien overuren dus leuk dat vele drinken maar er word weinig opgenomen :S Maar in ieder geval zag dat dit keer mijn HCG ook getest word.... Zit nu zelfs te twijfelen of ik vant weekend wel of niet zal testen.... Heb echt een complete onschakeling gemaakt sinds het testen.. Vet vaag, heb op de een of andere manier gewoon het gevoel dat ik niet zwanger dus eigenlijk wil ik die bevestiging niet... maarja vroeg of laat kom ik er toch achter...

Achja, morgen maar 2 uurtjes werken en vrijdag weer de hele dag thuis dus dan begint het vast wel weer te kriebelen..

Geplaatst

@ Liminous; je hebt zaterdag je eerste FM lees ik in je handtekening, misschien heb je (net als ik) een heleboel follikels in je eierstokken zitten. Ik had er bij de eerste fm 17 (waarvan de grootste 19 mm en steeds 2 van een mm kleiner)en moest die avond meteen Puregon spuiten, mijn buik was al 2 dagen heel zwaar en trekkerig door het gewicht van de volle eierstokken denk ik. De assistente zei ook naderhand; geen wonder dat je buik zo zwaar voelde onderin!

@ zjoediezzz; ik ben idd lekker aan het broeden! Had trouwens wel gevraagd aan de arts hoeveel cellig de emmy's waren. Ze zei dat ze daar niet specifiek op lette maar op de vorm van de cellen en hoe regelmatig ze gevormd waren. Vond het ook wat vreemd hoor. Was bij de punctie een veel leukere arts, deze vond ik een beetje sjacho, gelukkig wel dezelfde en hele leuke assistente.

Nog iets lulligs, ik had een echo afdruk gekregen van de tp, was zo leuk. Een collega van onze postkamer riep gelijk: oh zal ik hem voor je sealen dan beschadigt de foto niet.........

voelen jullie 'm al? Heel de echo naar zijn grootje...... kan helemaal niet tegen hitte zo'n afdruk. Weg echo......snif snif

Voel me vandaag voor het eerst weer een beetje mezelf na de punctie, had echt vet last van mijn buik. Heel veel gedronken en ja hoor gisteren eindelijk een paar flessen POM kunnen bemachtigen hahahaha.

Geplaatst

@Noekie: fijn dat je een stuk relaxter bent nu. Maar he geef de moed niet op he het kan nog. Ik kan me trouwens best voorstellen dat je het tillen van de kindjes probeert te voorkomen hoor. Ik til nu ook liever helemaal niks. Zelfse de was til ik in de gedeeltes. Ik doe er nu alles aan om de kans te vergroten of het helpt weet ik natuurlijk niet maar voor jezelf voelt het gewoon beter. Ik duim nog even flink voor je verder hoor.

@Mutske: wat shit joh van de foto. Het was natuurlijk wel heel goed bedoeld maar dit is wel balen. Wij hebben trouwens nooit een foto meegekregen en ook niet de kans gekregen om er een foto van te maken. Bij deze tp hebben we ook helemaal niks gezien omdat het zo raar liep en alles al gesloten was eigenlijk.

Waar he je de POM weten te bemachtigen?

Geplaatst

@Linda; hij wordt bij de meeste AH's verkocht maar hier is de URL van hun site, ook best interessant en daar kun je verkoopadressen vinden : www.pomwonderful.nl

Ik heb 2 leuke mini flesjes voor op het werk en een grote voor thuis gevonden.... en hij is best te drinken viel me aardig mee hoe zuur het was.

Geplaatst

Judith hoe gaat het met je?

Jose het aftellen is begonnen meid,me duimen draaien overuren voor je

Roestvlek hoe gaat het met jouw?

Hier gaat het super,we hebben gisteren de 2de echo gehad,en jaaa we zagen 2 hartjes kloppen,zo gaaf.

De ene is nog wel wat kleinder dan de andere,10mm en 6,9mm en de arts gaf ons 10% kans dat de kleinste er alsnog mee stopt,maar daar denken we maar niet aan en we zien wel wat moeder natuur voor ons in petto heeft.

Als verklaring dat de ene wat kleiner is kreeg ik te horen dat bij de terugplaatsing de kleinste waarschijnlijk al wat achter liep en waarschijnlijk ook later is ingenesteld,bij de tp had ik idd 1x een 4 cellige en 2x een 3 cellige,dus dat kan kloppen.

Nou meid hoop dat met jouw ook alles goed gaat en je het een plekje heb kunnen geven.

Liefs Frann

Geplaatst

Wow, Frann,... 2 hartjes!!! Wat fantastisch & Gefeliciteerd!

Hier is het nu wel echt geland na de 2e digitale cb die vanmorgen 2-3 weken aangaf, mijn hcg is dus stijgende... nu nog 1,5 week wachten op de echo, gaat best hard.

Geplaatst

Frann!!! Van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes! Echt super zeg dat nieuws!! Hou ze vast!

Judith....... ach meiske toch dat ze jou geen bloedtestje geven. Dat moeten ze toch snappen dat het voor jou zo bijzonder spannend is..... Maar ja, ga het nu maar geloven he!!! En geniet van elke seconde. Voor je het weet sta je luiers te verschonen en dan denk je: waar zijn die 9 maanden ineens gebleven?!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Judith, wat een goed gevoel geeft dat hè? Super hoor... kun je anders een bloedtest via de huisarts wagen? Onder het mom dat je zoooooo onzeker bent?

Frann, wauw, gaaf moment hè? 2 hartjes zien kloppen. Hopelijk blijft alles goed gaan. Maar meid, wat zal jij op een wolk zitten nu....helemaal top!

Geplaatst

@Frann: wauw 2 hartjes!!! Super zeg. DAt zou inderdaad een hele logische verklaring zijn waarom het andere hartje kleiner is.

Wat vind je er zelf van dat het er 2 worden? Ik kan me voorstellen dat je er misschien best even van geschrokken bent?

@mutske: ik ga morgen meteen even bij de AH kijken. We hebben hier niet echt een grote AH maar wie weet.

Geplaatst

@ Noor & Jose: Hihihihi.... Dat vond ik dus eigenlijk ook en heb gisteren de huisarts gebeld en die vond een bloedtest een beetje overbodig! Hij snapte het wel.... maar niet nodig.

Beetje jammer maar ook wel weer begrijpelijk...

Jose: weer een daggie verderrrrr!!!

Geplaatst

Frann19, wat helemaal te gek! Ben met oprecht blij voor je! Super resultaat en a.u.b. nu lekker blijven zitten! Weg met de onzekerheid, weg met de ellende, kom op dat de komende maanden alleen nog maar de zon voor je mag schijnen! Ik hoop dat ik ook ooit op zo een prachtige roze wolk mag komen te zitten :) Ik had toch nog een vraag aan je, want ik zie dat je ook een paar keer een vroege miskraam hebt gehad, heb je hiervoor ooit onderzoeken gekregen? Wat zeiden ze in Voorburg hierover? Verklaring of botte pech? Weet gewoon even iet meer voor mezelf waar ik de moed & de hoop vandaan moet halen dat het de volgende keer misschien wel zou kunnen lukken/blijven plakken? volgende week hebben we ons evaluatie gesprek met dr. Vink.

Judith, kreeg jij dan geen bloedtest? Ik dacht dat Voorburg dit wel deed...? Maar je zwangerschapstest geeft een prachtige indicatie aan - nogmaals gefeliciteerd meid! En ook jij, ik wens je dat alles goed mag gaan. Geniet ervan.

Jose, wordt ook langsaam spannend... hou je het nog een beetje vol?

En de rest van de meiden, die op het wachtbankje zitten? Hoe is het met jullie, Noekie, Mone, Liminous, etc.?

Geplaatst

Vandaag negatief getest met een etos test, ga strax even een KV test halen, weet niet of de etos testen erg gevoelig zijn of niet.

En maandag wordt mijn hcg ook getest in mijn bloed.

Achja, we zien het wel, het zou natuurlijk super zijn als het gelijk de eerste keer lukt en anders moeten we helaas nog een keer :S

Geplaatst

He wat jammer Noekie!! Maar haal eerst nog even KV test. Die zijn idd wel gevoeliger dan die van Etos heb ik proefondervindelijk vastgesteld.

We wachten op je berichtje later vandaag.

Groetjes

Noor

Geplaatst

@Noekie: he bah. Ik hoor ook regelmatig dat de kruitvat testen inderdaad veel gevoeliger zijn en dan die 2 voor € 5 dacht ik.

Ik duim nog heel hard voor je door hoor.

@Jose: ik kan me voorstellen dat je bang bent. Deze laatste dagen zijn zooo vreselijk killing. Ben je wel gewoon aan het werk?

Ik zit nu op wachtdag 4. Ik voel natuurlijk nog helemaal niks. Ik maak het mezelf gewoon met alles zo simpel mogelijk. Niks hoeft alles mag.

Vanavond ga ik naar de bios naar 'Gooische vrouwen'. Ik heb de serie nooit echt gevolgt maar wilde de personage's wel kennen voordat ik naar de film ging en heb mezelf dan ook maar de dvd box gegeven. Omdat ik deze weken niet hoef te werken heb ik tijdens de schooltijden alle tijd van de wereld om te kijken. Ik ben inmiddels al bij seizoen 3.

Geplaatst

Ik vind Gooische vrouwen helemaal geweldig, vind het ook erg jammer dat de serie afgelopen is.

Binnenkort ook naar de film, heb er al zin in haha. Heb the making of gezien, dus ben benieuwd.

Ja, ik ben gewoon aan het werk hoor. Beetje afleiding is niet verkeerd.

Geplaatst

Ik ga denk ik morgen een KV test doen, dus strax nog even halen, ik heb wel ergens een topic gezien met gevoeligheid van testen, zal em strax even opzoeken.

Ik ga er wel voorzichtig van uit dat het niet gelukt is, maar heb nog geen bloedverlies dus er is nog wel een klein beetje hoop :S

Heb hem even opgezocht;

-CLEARBLUE (blauw +) - hcg 15 - licht + je.

-CLEARBLUE digitaal (zwanger/niet zwanger) - hcg 50 - zwanger.

-KRUIDVAT lange teststaaf (blauwe II) - hcg 8 - licht blauw streepje.

-KRUIDVAT cassette (2 voor 5€)(roze II) - hcg 10 - licht roze streepje.

-QUID-test Carrefour/GB (roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

-SENSITEST (paarse II) - hcg 19 - licht paars streepje.

Geplaatst

Dames die nog aan t stimuleren zijn, succes nog!

Dames die op t wachtbankje zitten.. Hoop voor jullie dat de tijd een beetje snel gaat en dat jullie snel een positieve test in handen mogen hebben! Houden jullie het nog een beetje vol?

Zwangere dames, geniet ervan!

@ Hier: Vanmorgen eerste FM gehad, er zijn op dit moment 22 ''goeie'' eitjes van rond de 10-14 mm.. De gyn verwacht dat er nog wel wat bij gaat komen aangezien er alleen al rechts 16 zitten en er dus ook nog eitjes verstopt kunnen zitten die op de echo niet zichtbaar zijn.

Dat ik nu al zoveel last heb van mn buik en al 6 maand zwanger lijk is dus ook vrij logisch volgens de gyn.

Verder was mn bms nu al 8.8 mm en daar zijn ze zeer blij mee.

Dinsdag moet ik weer terugkomen en tot die tijd blijf ik gewoon dezelfde eenheden spuiten. Ze hebben vooralsnog de punctie gepland staan op Vrijdag.

Toen mn vriend vroeg of we bang moesten zijn voor overstimulatie antwoorde de gyn: Nee absoluut niet.. Ik hoop het dan maar want ben er toch nog steeds een beetje bang voor..

Heb ook 2 echo's meegekregen, van mn bms en van mn eierstokken..

We broeden dus nog even ''vrolijk'' door

Hebben jullie nog leuke plannen voor t weekend?

Geplaatst

Liminous: Zo dat is al een flink aantal zeg! Ik geloof best dat je flink wat last van je buik hebt hoor. Doen ze bij jullie al zo vroeg uitspraken over wanneer de punctie zal zijn? Bij ons is dat altijd 2 dagen pas voor de punctie.

@noekie: hoe is het nu?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden