Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dag lieve allemaal, ik zweef op wolkjes, net gehoord dat er 14 bevruchte eitjes zijn! Morgen om 14:45 TP

Dank voor jullie lieve woorden, ik zat net bijna weer te brullen hahaha.

Lieve roestvlek, ik vind het zo verschrikkelijk voor je dat het niet is gelukt , hoop ook dat voor jou de zon snel weer gaat schijnen!

Zit met mijn darmen aardig in de knoop, ga vanmiddag als ik vrij ben lekker fietsen en gezonde dingetjes halen zoals pruimen. Las ook op wikipedia dat chocola ook goed laxeert.....

en Mone, waarschijnlijk heb je de punctie inmiddels achter de rug, ben benieuwd hoe het gegaan is!

Geplaatst

@ linda en mutske SUPER!!! wat goed zeg... jullie dag kan niet meer stuk

en eerlijk gezegt mijn dag ook niet... vanmorgen de punctie gehad!!! [wat was ik zenuwachtig... maar het is me 100% mee gevallen]

en 4 eicellen gevonden!!!

net op de digitale poli gekeken en ze zijn ook alle 4 bruikbaar dus nu op naar hopelijk mooie bevruchtingen en dan donderdag tp...

liefs simone

Geplaatst

Mone: fijn dat je 4 eicellen hebt. Ook best een goede score toch. Tsja vergeleken bij Mutske is het niks natuurlijk haha. Dus de punctie is je meegevallen?Niet misselijk ofzo? Jij bent wel als een trein gegaan zeg ik lees in je onderschrift dat je 2 maart pas de 1e fm had en nu dus al de punctie. Ik had de eerste fm 21 febr en de punctie was dus 5 maart. Wat een verschil dan he.

Wat houd de digitale poli in? Dan kun je dus zelf thuis kijken hoe het ervoor staat?

@Mutske: jee man 14 bevruchte eicellen!!! Wat een score zeg. Weet je ook al of de rest goed genoeg is om in te vriezen?

Geplaatst

@ Mone: Nou, na een afgeblazen punctie ivm te weinig follikels is 4 rijpe eicellen echt een super oogst!! Van harte meid! Ik duim voor je...

@ mutske: We moeten jou eigenlijk paashaasje gaan noemen!!! Wat een boel zeg! Gefeliciteerd....

Geplaatst

Jeee, dagje gewerkt en allemaal goed nieuws!!1

Mutske en Linda, super een tp....gefeliciteerd.

Mone, gelukkig is het meegevallen en wat fijn dat ze allemaal bruikbaar zijn. Toch handig zo'n digitale poli, ben je volgens mij altijd up to date ;)

Hier maar even een poging doen om te koken haha....heb trek!!

Geplaatst

Zo dat was even een avontuur zeg. We werden meteen om 15.30 opgeroepen en toen werd ons meteen verteld dat de bloeduitslag nog niet binnen was en er dus nog geen tp mocht komen. We moesten maar even wachten. Het werd steeds later en later , verpleegkundigen gingen naar huis , lichten gingen uit dus wij zagen de bui al hangen. Om 17.30 kwam het verlossende woord alles was goed en er kon terug geplaatst worden.

Er zwemt een 4 cellige emmy in mijn buik. Een topper zeiden ze voor dag 2. 22 maart mag ik testen.

@Jose : is het nog gelukt met koken?

Geplaatst

Oh wat fijn Linda, pfff....tot op het laatste moment spannend geweest dus! Gelukkig heb je nu een toppertje in je buik zwemmen, wees er zuinig op ;)

Het koken is gelukt hoor, heerlijke Hollandse pot: aardappelen, snijbonen en kipfilet!

Geplaatst

Gefeliciteerd Linda, je zult wel vergaan zijn van de zenuwen!! Pfff ik denk dat ik daar heel chagerijnig van was geworden (van de spanning dan). Ik hoop dat je nu weer ontspannen bent zodat je in de juiste 'mood' bent om je toppertje uit te laten groeien naar een mooi baby'tje!!

En jij ook mone, goed hoor. 4 is toch prachtig, daar zit vast en zeker een mooie tussen!!

Hihi Jose dan hebben we bijna hetzelfde gegeten, alleen ik sperziebonen. Lekker hoor. Tegenwoordig eten we vaker niet dan wel hollandse pot maar het is eigenlijk best lekker!

Groetjes en vandaag wachten we op testberichten van noekie toch?!

Noor

Geplaatst

@mone: ik begrijp dat je jarig bent? Gefeliciteerd!!! Hoe voel je je vandaag zo na de punctie?

@Noor: ja we werden er allebei behoorlijk kribbig van maargoed maakt nu allemaal niks meer uit.

We hebben vanmorgen gehoord dat we 2 cryo's hebben!!! Wat goed he!?

Geplaatst

@ linda nee ik ben niet jarig!!! Mutske is vandaag jarig..

En ik voel me kiplekker eigenlijk :) beetje beurs gevoel bij mijn rechtereierstok maar dat mag geen naam hebben..

En goed zeg 2 cryo's!!!

Liefs moon

Geplaatst

ik kom het al niet laten, gister avond getest negatief.. maar het kan nog alle kanten op, maar houd het nu wel beter vol dan de afgelopen 2 dagen.. dus hoop dat ik het nu volhoud tot vrijdag..

Vind het allemaal erg dubbel, heb al 3/4 dagen met vlagen wat buikpijn/krampen maar ongesteld ben ik niet :S

Het is afwachten, meer kan ik helaas niet doen, het kan alle kanten nog op..

Geplaatst

Mutske: gefeliciteerd met je verjaardag!!

Linda, jeetje wat goed zeg ook nog 2 cryo's. Een goede "worp" noem ik dat!!!

Noekie........ pffff.......... daar ben ik nou altijd bang voor he, dat je te vroeg test en dan nog niet positief test. Hou je hoofd wel omhoog want ik heb nu inmiddels al zo vaak gelezen dat testen op dag 10 voor sommige mensen gewoon echt te vroeg is en dat ze later wel positief testen. Houd moed.

Sterkte.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Euh ja foutje ik bedoelde Mutske ook.... volgens mij kan ik beter mijn naam in mutske veranderen hihi.

@Noekie: oooo nu word je nog meer onzeker. De eerste 2 tp's heb ik ook te vroeg getest en dat doe ik dus nooit meer. 1 Dag eerder zou niet zoveel kwaad kunnen denk ik maar 4 dagen maakt wel een heel verschil natuurlijk. Geef de moed niet op hoor!

Geplaatst

Er is er 1 jarig, hoera, hoera.... Mutske gefeliciteerd!

Linda, jee, alweer mooi nieuws, 2 eskimootjes, helemaal top!

Noekie, balen... maar laat de moed niet zakken, je bent ook nog erg vroeg.

Geplaatst

net telefoontje gehad... 3 van de 4 bevrucht... dus morgen tp!!!

:happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance:

Geplaatst

jeeeeeeeehaaaa Mone geweldig! Da's gewoon 75% bevrucht, echt super!

Mijn TP was dus gisteren, dank voor de felicitaties lieve allemaal, wat een mooie verjaardag was het! Ik was ook helemaal niet zenuwachtig of zo, ik keek er echt naar uit.

Het hele volle blaas gebeuren werd een heus avontuur, lang verhaal maar heb 2 keer vlak voor de tp moeten plassen hahaha, is wel goedgekomen.

Het enige wat enigzins tegenviel (en dat is een groot woord hoor want ik ben stiktevreden en gelukkig) is dat van de 14 bevruchte eitjes er geen een de A-status heeft gehaald, ik heb 2 B- eitjes gekregen en de rest kon niet ingevroren worden. Helaas pindakaas; je kunt ook niet alles hebben toch. Ik had al een paar dagen het gevoel dat het ook allemaal wel erg van een leien dakje liep.

Nou zit ik dus officieel op het wachtbankje!

@ noekie: hou vol meid... ik duim met je mee dat het goedkomt!!!!!!

Geplaatst

Dat volle blaas gebeuren zie ik wel beetje tegen op..

Denk dat ik morgen dan natuurlijk ook steeds moet plassen maar goed dat zien we morgen wel weer...

@ noekie duim voor je!!!

Hoe is het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Oja.. Nog ff een vraagje

Gebruik dus nu die bolletjes,iemand enig idee hoe lang het duurt dat je lichaam ze heeft opgenomen?

Geplaatst

Mone, wat super!!! Op naar de tp ;) Maak je niet te druk over die volle blaas, het lukt mij nooooooit! Lig dus met een lege blaas haha....

Wat die bollen betreft, dat wordt meteen opgenomen door je baarmoederslijmvlies.

Geplaatst

@mutske: dat is wel magertjes inderdaad. Hopen dat deze zich mooi gaat nestelen. A of B kwaliteit zegt mij niks. Bij ons hebben ze het over cellig. Ik heb nu een 4cellige ( 2 dagen na pu) teruggeplaats gekregen en dat is een topper werd meerdere keren gezegt. Onze eerste tp was 3 dagen na pu en dat was een 10cellige en was volgens de proffessor een perfect embryo. En ik was niet zwanger en later werd me verteld dat dit embryo een abnormaal embryo was geweest omdat hij hooguit 6-8 cellig kon zijn op dag 3.

Dus het zegt mij allemaal niet zo veel die kwaliteit.

@Mone:Geen idee hoe snel die bolletjes worden opgenomen. Het geeft wel een hoop zooi he. GEbruiken jullie trouwens een inbreng huls? Die heb ik nu niet gekregen maar de vorige keer wel. En nu vraag ik me toch af of ik ze wel diep genoeg en goed genoeg inbreng.

Geplaatst

Meiden, wou iedereen die nu een tp hebben gehad en op het wachtbankje zitten heel veel suc6 wensen!

Judith, kan je het al een beetje bevatten :-) echt geweldig en houden zo!

Frenn19, hoe was je echo? Ik hoop het zo voor je dat alles goed is gegaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden