Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, ik ben vanmorgen dus echt mega pessimistisch wakker geworden! Het lijkt wel of ik niets meer voel en ik heb redelijk rustig geslapen... (heb 2 bekers weltrusten thee van kneip gedronken, dus dat kan ook daardoor komen misschien)

Maar dan toch, ik zie het op dit moment erg negatief in. morgen maar testen.... ZUCHT....

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey Judith, kop op meissie, al kan ik me zo goed voorstellen hoe moeilijk het is vertrouwen te hebben in je lichaam als het je al zo in de steek liet. Maar hou vol je mag bijna testen! Ik hoop dat je het weekend een beetje afleiding kunt vinden (of anders maken!) en het vliegensvlug maandag is zodat je kunt gaan testen. Hier zijn de fingers crossed voor je!!!

Geplaatst

Zjoediezzz!!!! Niet je hoofd laten hangen. Het slaat nergens op, iedereen wordt wel eens verkeerd wakker. Zelfs mijn hummel van 5,5 maand staat wel eens op met een minder blij gezichtje. Nog even doorzetten hoor, je bent er bijna!! Niet meteen daar op steken, misschien heb je wel gewoon een nare droom gehad die je niet meer bewust weet.

Hou vol!!!! En ga wat leuks doen of heeeeeel hard werken of poetsen of zo. Daar knap je ook altijd van op!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Nou ik noem je dan gewoon Judith hoor als jij het goed vind. Anders moet ik steeds kijken hoe ik het schrijf haha.

Die onzekerheden zijn volkomen normaal dus het zegt niks hoor. Ik ga heel hard voor je duimen dat je test morgen positief is.

Wel lekker trouwens dat je een jaar op Aruba hebt gewoond. Zo te lezen was het ook een top bruiloft , leuk man!

Wij zijn niet getrouwd. Wel al bijna 15 jaar samen. We hebben het wel eens over trouwens gehad maar zien er nu het nut niet meer van in na zoveel jaar. Goh wat zijn we romantich he haha

Geplaatst

Haha Linda, nou zolang bij elkaar is anders ... wel eens een feestje waard :P

Ik ben ook getrouwd, augustus 2007... een ouderwetse bruiloft met alles erop en eraan. Daarna dus op honeymoon geweest naar het heerlijke strand.

We hebben ontzettend genoten en ik heb ieder moment bewust meegemaakt.

Geplaatst

Ja dat is waar. 15 Jaar is ook niet niks. Ach ik droom er soms ook weleens van hoor een bruiloft met alles er op en eraan maar dan sta je de hele dag in 'the picture' en daar hou ik helemaal niet van.

Wel gaaf hoor zo'n honeymoon kijk daarom zou ik het dan nog wel willen doen haha

Geplaatst

Hoi meiden,

leuk onderwerp :-)... We zijn ook (nog) niet getrouwd, kennen elkaar sinds juli 1994... nooit een onderwerp voor ons 2 geweest maar merk wel dat we het de laatste tijd toch erover hebben... wie weet wat er nog van komt maar voorlopig nog niet...

Frann, heel erg bedankt dat je de tijd hebt genomen om al mijn vragen te beantwoorden :) Voel me vandaag wel weer beter en laat het nu ook "even" los... Ik wil wel zondag testen maar mijn vriend wil tot maandag ochtend wachten omdat Dr. Vink zei dat ik zondag mocht testen maar ze liever had dat ik het maandag ochtend deed. Mijn vriend denkt dat we beter maandag moeten afwachten, probeer hem steeds uit te leggen dat het eigenlijk al sinds vandaag kan... mannen! Ben bang voor de test (logisch)... en stel je voor dat die positief is maar alleen 1-2 weken aangeeft, mag ik dan ook nog goede hoop hebben? Ik zie toch liever die 2-3 weken..???!?! Hoe denken jullie hierover?

Judith, de welbekende rollercoaster... ik snap hoe je je voelt.... vind het moeilijk om iets zinnigs te zeggen want zo voelde ik me gisteren, de ene moment denk ik " yes" en niet veel later weer "neen"... de vreselijke laatste dagen... heb mezelf echt moeten verzetten om naar buiten te gaan... even lekker wezen wandelen en het ging meteen een stuk beter...misschien dat het ook jouw zinnen op iets anders zet? sterkte meid, je bent niet alleen en ik duim ook heel hard voor jou!!!

Sowiebo, prachtig mooi strandje! Lijkt mij ook heerlijk... mocht het ooit zover komen dan wil ik een mooi wit strandje! En ben je lekker aan het broeden?

Geplaatst

@Roestvlek,

De spanning is hier te voelen meid!! Het schiet al op, al zullen de dagen voor jou tergend langzaam gaan.

Wat betreft die test.... ik zou gewoon met de KV testen. En als deze + is er een mooie digitale tegenaan gooien. Vind het anders altijd zo zonde...

Maar of die nu 1-2 weken of 2-3 weken aangeeft, volgens mij maakt dat niet zoveel uit. De één maakt meer hcg aan dan de ander.

Dus in beide gevallen kun je blij zijn, maar ik begrijp je achterliggende gedachte heel goed.

Krijg je ook een bloedtest? Dan heb je in ieder geval zekerheid!! Succes meid met de laatste daagjes.

Hier aan het broeden... maar man... ik kan het nu al niet meer loslaten, ben er zo mee bezig. Kan er nog niks van zeggen, zit pas op wd 2 ( 4 dgn na punctie), dus hij is hoogstens een morula nu ;)

Pfffff, net behoorlijkj geschrokken en moest rennen anders had de kat in huis gescheten... en dan denk ik oef.... kan het kwaad?

Bah, wat een onzekerheid weer!!!

Geplaatst

Oei Sowiebo, daar kan ik me iets bij voorstellen, zo'n adrenaline stoot als je heel erg schrikt , ik zou dat ook eng vinden!

Ik zit ook met een soortgelijk vraagstuk; mijn TP is dinsdag as en op vrijdag zou ik moeten optreden. Ik zing bij een soort van dinnershow. Normaal loop ik ook de hele avond rond tussen de gasten als acteur, maar ik had al gezegd dat ik liever niet kwam en als het echt niet anders kon alleen optreed als zangeres en 1 set (5 of 6 liedjes) kwam zingen. Maar ja, ik sta niet een beetje stil op zo'n podium, zing van die lekkere oude discosongs, zoals "I'm So Excited" van de pointer sisters.... -zucht- ik weet niet goed wat ik er mee aan moet, er hebben 70 mensen gereserveerd met de boodschap dat er een geweldige (ja sorry, komt niet uit mijn mond hoor) zangeres komt zingen....

Natuurlijk laat ik me door de artsen adviseren, maar jullie zijn nog steeds de ervaringsdeskundigen.... wat vinden jullie?

Geplaatst

Hoi Mutske

Mijn gyn heeft mij inmiddels overtuigd dat beweging veel beter is dan stil zitten of liggen. Een goede bloedsomloop schijnt betere resultaten op te leveren.

Behalve zwaar tillen en buikspieroefeningen (of sporten waar je je buikspieren echt mee aanspant) mag je alles doen.

Ik denk dat lekker zingen heel goed is voor je psyche, even je gedachten op wat anders en je krijgt er natuurlijk heel veel positieve energie van, al die mensen die voor jou komen.

Het lijkt mij prima!

Maar vraag het maar aan je gyneacoloog; hij is je arts!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Ja lastig is dat he wat je wel of niet mag doen. Ik denk dat het beste is doen wat jezelf wel of niet goed lijkt. Jij moet niet achteraf het gevoel hebben van 'had ik dit maar niet of wel gedaan'.

De andere tp's heb ik gewoon wel doorgewerkt en dat doe ik nou dus even helemaal niet. Of het helpt weet ik natuurlijk niet maar het voelt in elk geval wel goed.

Ik denk dat het in jouw geval ook wel heel ontspannend is om wel op te treden. En anders doe je het gewoon iets ingetogener dan normaal. Weten je 'collega's 'er wel vanaf?

Geplaatst

Judith kop op meis,wel positief blijven hoor!!

Ik weet die laatste dagen gaan tergend langzaam maar je mag bijna testen,nog ff,me duimen draaien overuren voor je!!

Roestvlek Mannen....de mijne was precies hetzelfde,hij wou deze keer echt niet eerder testen(heb ik de vorige keren wel gedaan),ik heb 1 dag kunnen smokkelen haha.

Betreft de test sluit ik me bij Sowiebo aan,doe eerst een kruidvat test en als die positief is gooi er dan een digitale tegenaan,zo heb ik het ook gedaan.

En of de test 1-2 of 2-3 aangeeft moet je je niet druk overmaken, de een maakt sneller en meer hcg aan dan de ander,beiden uitslagen zijn goed,dus niet druk overmaken hoor.

Liefs Frann

Geplaatst

zucht... hier net fm2 gehad

even een dompertje heb er nu 4 maar de andere zijn nog achter gebleven... 14mm

morgen terug voor fm 3... hopen dat ze de turbo aanzetten en anders word morgen misschien/waarschijnlijk toch een punctie afgesproken dus eigenlijk is er niet veel aan de hand maar gewoon even bleghbahk*tterdek*t-momentje nu

@ mutske morgen je punctie in nijmegen toch... hoe laat moet je er zijn?

misschien dat we elkaar toch nog zien :)

Geplaatst

frann19 & sowiebo, bedankt voor jullie berichten... ik zal proberen me niet druk om te maken :-)... we kunnen er toch niets aan doen! Voel me al beter en kan het daardoor een stukje los laten...

Judith, gaat het nu al een beetje beter met je? Ik hoop het zo, laten we ons a.u.b. niet helemaal naar beneden halen (zo lang het nog geen feit is!) Kom, we moeten elkaar steunen!

Mone, waren die kleine van 14mm? Die maken soms ook nog een kans... Het valt allemaal ergens toch niet van tevoren te zeggen... pas naar de punctie...probeer je niet druk te maken. Nogmaals je hebt er maar 1 nodig!

Geplaatst

Meiden echt superbedankt voor jullie steun!! Had vanmorgen echt ff een dip... Ben gewoon gaan werken en uiteindelijk had ik daar toch genoeg afleiding door, hartstikke fijn! ik heb ook nog even mijn man gebeld en die was ook al zo lief voor me.

Er blijft wel flinke angst, maar das normaal denk ik. Mijn buik voelt nu alsof ik verschrikkelijk ongesteld ga worden.

Ik ga morgen ECHT testen!!

@ Roestvlek: maar zondag is toch jouw testdag?? en niet maandag? Je had een dag voor mij de tp...

Geplaatst

@mone: ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen. Als je terug leest kun je lezen dat het bij mij ook weer tergend langzaam en er weinig groeiden. Dinsdag werd er zelfs gezegt dat de poging misschien afgebroken werd omdat er nog maar 2 goede follikels over waren. Gisteren moest ik terug komen en tot onze grote verbazing waren er 4 goed genoeg voor de punctie en 2 kleintjes die misschien ook nog wel mee doen morgen met de punctie.

@Judith: nogmaals succes voor morgen.

Geplaatst

@ lindamvjulian en roestvlek thanks voor jullie reacties!!! het gaat nu wel weer maar had gewoon even een dipje...

morgen gewoon weer heen met een positieve instelling daar hebben we toch het meeste aan...

@ mutske en lindamvjulian heel veel suc6 morgen bij de punctie

@ zjoediezz en roestvlek ik duim voor jullie!!!

liefs moon

Geplaatst

Meiden, ik ben hier nieuw. Ben ook in februari begonnen. Zou graag met jullie mee willen kletsen, vind het nu al een geweldig forum ;)

Geplaatst

Jose, van harte welkom! Wanneer ga je starten met je behandeling? Veel suc6!

Mone, thats the spirit!

Mutske & Lindamvjulian, sterkte & heel veel suc6 morgen! we duimen...

Judith, Dr. Vink zei zondag en het liefst ziet zei liever maandag...nu dat heeft mijn vriend goed onthouden maar gelukkig is hij nu bijgedraaid en snapt ook wel dat maandagochtend geen goede moment is om te testen... dus het wordt zondag...goohhh, ik hou het bijna niet meer, vreselijk deze laatste dagen! Jij heeeeeeeel veeeeel suc6 morgen!!! nu draaien mijn duimen overuren... ik wens je het zooo!!!

Geplaatst

@mone, ik mag om 11uur, dus half 11 mag mijn mannetje eerst aan de bak.... Goh meis, ik hoop dat we elkaar even zien zodat ik je succes kan wensen voor de 3e FM! We vertrekken om half 9 al uit Barneveld, dus zullen veeeel te vroeg aankomen, maar liever een uur te vroeg dan 5 minuten te laat denk ik maar.

@linda en noor, de vrouw die mijn boekingen doet weet er natuurlijk van en die wil absoluut niet dat ik het doe als ik me er niet 100% goed over voel. Zij zegt dat ze het niet op haar geween wil hebben als het mis mocht gaan. Een van de acteurs weet het , de andere niet want dat is een sjacho die anti kinderen is hahaha Maar jullie hebben het bij het rechte eind dat zingen voor mij iets heel positiefs is,hoewel ik vooraf altijd wel gespannen ben, pfff, en mijn vriend ziet me ook liever niet optreden die avond. Ik heb daarna pas op 25 maart een boeking staan... Ik heb nu afgesproken dat ik het tot woensdag aankijk, dan moet ik maar beslissen. Ze mocht al wel naar vervanging zoeken en dit optreden weggeven, heb ik gezegd...

ben inmiddels op van de zenuwen voor morgen, ga zo met 2 oxazepammetjes (hihi klinkt leuk zo) naar bed.... meld me morgen weer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden