Ga naar inhoud

wachtbankje december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Tweety, ja dat gevoel ken ik wel hoor. De vorige keer hadden we 12 eitjes waarvan 4 bevrucht. 1 TP en geen cryo's, toen waren wij ook ff in een dip. Maar toch een zwangerschap, uiteindelijk is bij 10 weken het hartje gestopt...

Nu inderdaad maar 2 bevrucht dat is echt wel een domper als ze dat zo mededelen dat er maar 2 zijn. Maar ja ik redeneer het nu zo....

deze twee of eentje blijft zitten, we krijgen 1 of 2 mooie kindjes...en anders hadden we altijd nog die cryo(s) gehad...en dat doe je toch niet zomaar weg..

Zit je in het Erasmus?

• Reacties 962
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Miekske, bij ons in Erasmus Rdam 'bepaalt' de laborant aan de hand van het zaadkwaliteit of het IVF of ICSI wordt. Bij ons was het tot nu toe 2 keer IVF omdat het kwaliteit op de dag zelf heel goed was.

Geen idee of je dat ergens anders wel zelf kunt bepalen hoor.

Geplaatst

Mik bij ons was de zaadkwaliteit ook goed maar ze hebben toch icsi gedaan om zoveel mogelijk bevruchtingen te krijgen. (waren er ook te weinig voor ivf, maar wel van goede kwaliteit)

Ik zou dat gewoon vragen/ aankaarten hoor. Als jullie dat graag willen!

Geplaatst

We hadden 10 rijpe eicellen en deze waren alle 10 mooi bevrucht.

9 daarvan waren op de 3e dag 8-cellig of meer, dus goed om terug te plaatsen.

(Het is dat wij PGD op de embryo's hebben laten doen vanwege een erfelijke ziekte, dus daardoor uiteindelijk 'maar' 3 goede over.)

Geplaatst

Hey,

weer een hoop gebeurd in de 4 dagen dat ik in disney zat! Positieve testen: Gefeliciteerd!! Negatieve: sterkte...

Hier sinds gisteren enorme buikkrampen...vrees dus dat mn ongi eraan zit te komen....Bah.... Voel me ook zo, dat ik elk moment ongesteld word......

Ik houd jullie op de hoogte.

X sanne

Geplaatst

dank jullie wel meiden....

wil alle andere heeel veel succes wensen en duim voor groen voor jullie. wil geen rood meer zien.......

morgen ga ik ff he zh bellen want heb ook geen cryo's meer

miss kunnen we gelijk door maar dat hoor ik morgen wel..

kunnen we de koelkast weer gaan vullen met medicatie

fijne avond nog allemaal.

ik lig al lekker op bed en ga zo ook maar proberen te slapen denk...

veel liefs angel

Geplaatst

Sterkte Angel! Ik hoop dat je gelijk weer door mag.

Moto, hoop morgen of overmorgen naam hier in het groen te zien :icon_smile:

Geplaatst

@ Dees & Miekske > thnx!! Had zelf bedacht om 31/12 of 01/01/11 te testen! 'K durf t niet aan om op wd 9 te testen Dees! Hoewel ik op verschillende sites las dat een bloedtest in het ziekenhuis wel veel eerder uitsluitsel kan geven dan een urinetest....

@ Angel > wat k*t zeg! Heel veel sterkte!!

@ Sanne > wat balen zeg, en je had nog goede hoop toch, ondanks dat er maar 1 eitje was?? Duim voor jullie dat het toch de goede kant op mag gaan!

Geplaatst

@Mieske, wauw wat een score. Je hebt me wel overgehaald om de volgende (laatste) ronde ICSI te laten doen.

Maar vooralsnog ga ik ervan dat het niet nodig is. Positive thinking.

@Rosaly, heb je een test gedaan na je tp? Want als je dat doet en hij is negatief dan weet je dat alle hormonen uit je lichaam zijn.

Ik heb dat de eerste ronde ook gedaan en toen getest op wd 9 en die was postief :).

Geplaatst

Hoi meiden,

Angel, wat rot weer zeg... heel veel sterkte met de nieuwe mm... gelukkig heb je de hoop op cryo's.. betekent ook dat je emmys wel goed zijn en het geeft je toch meer kansen... al is dat natuurlijk een schrale troost.

Irma, gefeliciteerd zeg! wat een heerlijk bericht!

Moto: ik duim voor je

Ik zit op t moment n beetje in de rats. woensdag tp gehad van 1 mooie 4-cellige. sinds het weekend heb ik gerommel in de buik en nu een paar minisliertjes rood bloed. Nou weet ik wel dat t eigenlijk te vroeg is voor ongesteldheid, dat 't misschien wel de innesteling kan zijn (hope and pray!) dat t niets hoeft te betekenen...

maar toch knijp ik 'm! het is onze laatste poging en die rare bolletjestroep lijkt wel zo hop m'n broekje in te lopen ipv te blijven zitten waar t z'n werk moet doen :-s

De vorige pogingen waren met pregnyl. dat vind ik toch heel wat fijner. 3x extra spuiten en je bent er van af. en je weet tenminste zeker dat je de juiste dosis in je lijf krijgt.

Nou, voor alle wachtenden met mij: sterkte!

grtz, Yola

Geplaatst

Ha Meiden

Gisteren ben ik pas gestopt met de bollen en morgen ga ik eindelijk testen. Wel een beetje huiverig want in de 40+ hoek zijn wat negatieve testen te voorschijn gekomen.

Sanne, kom op he volhouden.

Yola, neem je rust. Het is niet niks wat je lichaam heeft ondergaan, goed warm houden, sokjes aan en gezond eten.

Babs wat lief allemaal, hoe gaat het nu met je? Ben je ergens te volgen?

Voor de nieuwkomers heel veel toi toi toi!!

Lfs Mo

Geplaatst

Yola, wat akelig zeg, maar inderdaad, voor een menstruatie is het echt nog te vroeg! wie weet van de innesteling, restantje van de punctie of jezelf wat beschadigd met het inbrengen van de bollen?

Moto, wat spannend, morgen ga je al testen, ik duim voor je!!! Ik voel me best goed, erg moe en gedurende de dag behoorlijk misselijk maar helemaal goed! Het is wel heel erg spannend, uiteraard door onze eigen ervaringen maar ook door de verhalen hier. Maar we hebben erg goede hoop hoor. Overmorgen de eerste echo dus een erg bijzonder moment.

Ik wens jou heel erg veel succes morgen met testen, ik duim voor je lieverd!!!

ps. ik ben te volgen in het topic uitgerekend augustus 2011

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi dames

Ff snel een bericht van hier

Heb vanmorgen het zh gebeld.

En mag gelijk door vanavond deca ipv synarel

En morgen puregon 125. En dan 30-12 1ste fm

Heb nog nooit deca gebruikt iemand ervaring?

Liefs

Geplaatst

Hoi Angel, ik heb geen ervaring met synarel maar wel met deca. Ik vind 't een gemene rotprik - wil je geen angst aanpraten, hoor, het verschilt natuurlijk per persoon. De naald is wat dikker dan die van puregon dus je voelt 'm beter. Daarna heb ik altijd een tintelend gevoel rond de prikplek en ook lichte jeuk. Het helpt wel als je de deca een half uur van te voren uit de koelkast haalt. Succes!

Geplaatst

Hoi Angel

jeetje, wat een goed bericht toch weer, wat fijn dat je direct door mag! Ik heb geen ervarig met deca maar wens je erg veel succes!!!

Geplaatst

Ik vind de deca helemaal niet erg om te prikken hoor, alleen je kunt er wel hoofdpijn van krijgen, dat is een bekende bijwerking.

Succes, wat ga je snel door!

Geplaatst

Als je geluk hebt gaat de hoofdpijn weg als je Puregon of Menopur erbij gaat spuiten.

Ik vind de spuit ook wel meevallen, zit genoeg eelt op mijn buik, haha.

Geplaatst

ik moet zeggen dat ik een hekel heb aan de deca, wat dat is weet ik niet maar ik vind hem vals!!! Hij prikt en ik moet altijd echt een soort van duwen om hem door mijn huid te krijgen. Is altijd een gek moment als ik hem spuit...dan sta ik met die spuit in mijn hand en tel 1,2,3...en bij drie moet hij er dan in...maar negen van de tien keer durf ik eerst niet. Stom hé! Ik heb dat alleen met de deca, met de puregon of de orgalutran heb ik geen last.

Geplaatst

Irma gefeliciteerd!

Danielle.., het gaat goed hoor! Ben er niet zo heel veel mee bezig. Deze maand zelf geklust, en volgende maand voor de laatste 2 cryo tjes.

ik hoop dat het niet nodig is..., hi hi. Zou niet de eerste keer wezen dat ik vlak van te voren zwanger zou zijn, maar dan heb ik wel mega mazzel.

En daar ga ik niet vanuit.

Meiden die nog testen moeten, heel veel succes!

Liefs joske

Geplaatst

Dank je wel voor de uitleg. Nou ben benieuwd dan haha

We zullen zien vanavond. En die prik is 1x per dag toch? En doen jullie dan deca en puregon alle bij in de avond. Veel vragen eej haha. Ze heeft het miss nog gezegd hoor maar kreeg in 1 x zoveel info

Ja ze vroegen of ik gelijk door wilde ik zei ja als het mogelijk is wel dus vandaar

Liefs

Geplaatst

@Angel, de eerste ronde heb ik synarel gehad ipv deca, in november begonnen aan deca (2e ronde IVF) helaas is dit middels (bij mij dan) veel sterker dan synarel dus werkte remmend en daar kon de puregon niet tegenop maar 3 follikels.

Afgelopen maand weer synarel en ruim 30 follikels.

Moet eerlijk zeggen dat ik die deca prikken ook vind branden. Maar ja ik denk aan het resultaat en dan spuit, snuif, onderga ik alles. ;-)

Succes!

Geplaatst

@Angel: Ja, deca is 1x per dag, het liefst steeds rond hetzelfde tijdstip. Het handigste is om het gelijk met de puregon te doen: De ene links en de ander rechts, en dan de volgende avond weer andersom.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden