Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sky: wat leuk he die cadeautjes? En tja, het knooploseffect ken ik helaas ook al, vooral erg leuk als dat met je sollicitatiepak is hahaha. Maar toch is het genieten haha.

Balu en Miekske: ontzettend spannend voor jullie morgen!!!! Laten jullie het weten aan ons??

Ow, en ik heb ook absoluut geen last van misselijkheid (behalve als ik te lang niet eet) of andere kwaaltjes buiten het soms slapeloosheid om, dus geen zorgen maken als je niet misselijk bent!

En voor het rijtje; 13 januari heb ik mijn 2e echo in het ziekenhuis en daarna mogen we over naar de verloskundigepraktijk.

Slaap lekker voor zo!

xxx

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen!

Voor degene die vandaag een echo hebben, heel veel succes en ik hoop dat je er doorheen komt met al die files en sneeuw!

Jongens, wat ben ik moe! Slaap ondanks de moeheid snachts maar licht en dus naar mijn idee niet genoeg. Rare dromen enzo en dan maar weer plassen...gek word ik ervan!Ik zou zoveel willen doen maar ik heb er gewoon de energie niet voor!

En ook soms nog wat misselijk ineens...koffie smaakt me niet meer, maar ik ben verzot op de karnemelk met roosvicee! Een zwangere kan gekke dingen doen zeggen ze!

Ik maak me ook erg druk om de echo a.s donderdag. Voel me pas wat zekerder wanneer ik echt iets tastbaars in handen heb. Afgelopen zaterdag een vriendin op bezoek gehad die 24 weken zwanger is van een tweeling, wel spontaan. Wat een buikje al! Ik krijg dan wel steeds meer het gevoel van, jeetje die buik gaat bij mij ook groeien, en niet van de feestdagen! Ik was net 9 kg kwijt, ben ik erg blij mee want dat geeft weer wat meer ruimte, haha!

Tot gauw...

Geplaatst

Hoi meiden,

Zo de echo zit erop. Geweldig. Het hartje klopt we hebben het zelfs gehoord. Hoe bijzonder zeg. Ik heb m'n tranen echt de vrije loop gegeven. Onze ukkepuk meet nu 6,9 mm dus qua groei gaat het goed! Ik heb mijn ticker er maar weer gauw terug op gezet hahaha. Oh man wat een opluchting. Ik hoef nu in principe niet meer in het ziekenhuis te blijven mag naar de verloskundige ik ben er alleen nog helemaal niet uit wat ik moet doen. Eerst riep ik altijd heel stellig nee ik blijf in het ziekenhuis maar nu begint de verloskundige me ook wel te triggeren. Wat doen jullie?

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

@ balu wow super meid!! laat je banner maar lekker staan!! je bent hardstikke zwanger!! wat bijzonder dat je het hartje al kon horen!

wat jammer dat je maar 1 echo krijgt ik krijg met 9,1 week nog een echo en ga daarna naar de verloskundige

ik ben het ziekenhuis nu wel een beetje zat en wil nu gewoon zwanger zijn net als ieder andere zwangere.

xx sky

Geplaatst

O, supernieuws Nathalie! Geweldig!!

Wat heerlijk, zo de tranen laten lopen! Kijk, nu weer met de neus de fijne zwangere kant op!

Ik heb ook erg getwijfeld tussen zh of vlos. Maar uiteindelijk toch voor de verloskundige gegaan. Lijkt me wel lekker niet meer steeds naar hetzelfde ziekenhuis te rijden en parkeren in dezelfde parkeergarage als tijdens de behandelingen. Ik werd er erg hartelijk ontvangen en voelt nu helemaal prima!

Geplaatst

Wow, Nathalie... van harte meid! Ongelooflijk, wat een mooi nieuws. En dat na zoveel zorgen! Het is jullie enorm gegund. Geniet ervan!!!!

Geplaatst

Hai Nathalie

wat een heerlijk nieuws! gelukkig, ik hoop dat je un wat meer kunt gaan genieten. Ik blijf bij de gyn, maar dat was sowieso onze keuze, ook als het vorige keer wel geod was gegaan.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Balu: ontzettend goed nieuws!!! En super dat je het hartje al kon horen, heel bijzonder! Ik blijf tot de echo van 11,2 weken bij de ferti en 'moet' dan over naar de vk, maar dat vind ik ook wel prettig hoor, dan is het idd net wat Sky zegt; je bent dan eindelijk ook 'gewoon' zwanger net als de rest.

Hopelijk blijft het nu allemaal zo goed gaan op ons 'uitgerekend' stekje en kan het echt beginnen.

xxxx

Geplaatst

@Balu wow gefeliciteerd met je mooie echo!! Kan me je tranen voorstellen meis na al die spanningen! Nu kun je lekker genieten!

@Dee wat een nare nacht hebben jullie gehad! Sterkte meissie, dikke knuffel!!

@Sky wat leuk dat je nog een opa hebt! Leuk hé die cadeautjes!

@Emm, leuk hé om het goede nieuws aan je dierbaren te vertellen en wat leuk dat je al een echo foto kon laten zien.

Met mij gaat het goed, ben wel met vlagen weer misselijk en dan heb ik nergens zin in maar het is eigenlijk dan wel goed om iets te eten. Van mijn deoderant wordt ik misselijk, heb andere gekocht maar wordt ik ook misselijk van hahaha.... Ik heb ook grotere broeken gekocht, schijnt dat je darmen van de hormonen uitzetten, heb al een aardige buik daarvan. Heb ook nieuwe bh´s gekocht, merkte dat mijn borsten uit mijn bh begonnen te vallen hahaha....geen gezicht onder je trui. Ik ben van een 75D naar 85D gegaan. En ik ben flink aan het plassen voor MvM, heb al bijna 5 flessen vol gepiest, woensdag worden ze opgehaald. Ik moet met name smorgens heel vroeg flink plassen. En ik ben vaak erg moe.

Verder kijken we uit naar de dag na kerst, 27 dec. hebben we onze 1e echo kan ik eindelijk zien wat er in mijn buik gebeurd. Zo raar er gebeurd daar van alles, maar je weet niet precies wat. Voel me verder wel rustig hoor en heb er volle vertrouwen in.

Liefs Roossie

Geplaatst

Nathalie wat super een goede echo! Helemaal fantastisch nu lekker genieten van je zwangerschap!

Ikke vanochtend een bloedafname gehad om te kijken of het HCG goed stijgt. Nou en hoe!

Vorige week 230 en nu 5000!!! In brussel vonden ze dit zeer goed dus zit weer in de wolken haha

Volgende week 27 dec. nog een keer bloedprikken en 3 jan. 1e echo! Misschien kan iemand dit even in het lijstje zetten voor mij?

Liefs Miekske

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29)01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm(31)06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32)06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky(23)08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Balu01 (31)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Gaby (30)11-08-2011 - 1ste kindje - 1x iui & 1x icsi

Meiske74 (35)18-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33)19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26)19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Afspraken:

Kaykay: 9 december 1e echo

Norwegian-sky: 15 december 1ste echo

Emm: 17 december 1ste echo

Miekske: 20 december bloed prikken HCG

Dough: 23 december 2e echo

Fiona: 23 december 1e echo

Gaby: 23 december 1ste echo

Meiske74: 23 december 1ste echo

Balu01 : 24 december 1ste echo

Roossie: 27 december 1ste echo, 3 januari 2e echo

Miekske: 27 december 3de hcg-bepaling

Witje: 27 december 1e echo

Bianca1: 29 december 1ste echo

Miekske: 3 januari 1ste echo

Kim: 4 januari 1ste echo

Norwegian-sky: 4 januari 2de echo

Geplaatst (aangepast)

Miekske, ik heb je afspraken toegevoegd, een hele mooie stijging, deze zwangeschap is voor mij zonder hcg bepalingen maar ben af en toe wel nieuwschierig, met name omdat ik deze keer meer last heb van de misselijkheid.

Donderdag zijn er veel echo´s zeg, dames, heel veel plezier!!!

aangepast door Meiske74
foutje
Geplaatst

Hey Miekske, ik heb je gegevens geupdate hahah als het niet goed is hoor ik het wel. Ik ga ook voor de verloskundige kiezen. Ben het ziekenhuis zat en wil gewoon lekker zwanger kunnen zijn. Ik heb alleen nog geen afspraak maar zodra ik die heb zal ik hem toevoegen.

Liefs,

Nathalie

1291011311-580.jpg

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3de kindje - 3 x icsi

Afspraken:

Balu01 : 20 december 1ste echo, hartje gezien en gehoord

Loes1975: 23 december 1e echo

Miekske: 27 december bloed prikken HCG

Miekske: 03 januari 1ste echo

Geplaatst

Mooi zeg die hCG-stijging, Miekske!

Jij wenst ons allemaal veel plezier voor de 23e, maar je hebt dan toch zelf ook echo, Meiske? Jij ook veel plezier!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Gelukkig alleen maar positieve berichten!!!Hou dit vast!!

Super balu!!Gelukkig heb je een hartje horen kloppen en is toch alles goed met jullie kindje!!

23 december word een drukke dag met de echo s!!

Spannend!!Hopelijk hebben jullie allemaal een mooie echo met kloppende hartjes!!!:wav:

Hier gaat ook alles goed.

De steken heb ik bijna niet meer ben alleen tussen half 1 en 2 steeds erg moe en rond 6 uur lig iedere dag rond 8 uur op bed haha.

Word wat als ik 8 maanden zo vroeg naar bed ga!!Mijn vriend vond het wel lekker rustig ;)

Verder niet misselijk of andere kwaaltjes.Mijn buik word wel zichtbaar dikker is nu echt zon blubber ding!!Heb ik normaal nooit!

Zaterdag had ik een stuk slagroom taart de eerste hap was heerlijk tot ik een hap met sinasappel nam getsie wat was dat ding smerig!!

Iedereen vond hem lekker kreeg gewoon kippenvel en tranen in mijn ogen van die taart zo goor was hij haha.

Begon vandaag wel weer te twijfelen aangezien ik niet misselijk ben of wat dan ook dus toch een clearblue met indicator gehaald.

Dacht ik ga ook zo af als moeders voor moeders morgen komt en de test is negatief.

De clear blue gaf aan 2-3 weken zwanger.Is dit normaal als de Ticker 5weken en 4 dagen aan geeft??Vast wel toch ;)

Nu ga ik geen testen meer doen geloof er nu wel in!!!Maar wilde deze ook gewoon nog eens gedaan hebben.

Het aftellen begint nu echt,op naar onze eerste echo!!Hoop zo dat we een kloppend hartje gaan zien!!

even een vraag met icsi/ivf kun je toch geen bbz krijgen of vergis ik mij aangezien de embryo in de baarmoeder geplaatst word??

Meiden succes allemaal en geniet van het zwanger zijn!!

Hoe is het trouwens met Witje???Ik zie je hier niet meer!!!

Geplaatst

Joehoe super Bianca dat het nu zo goed met je gaat :):):):) Gaat helemaal goed komen, jij bent gewoon hartstikke zwanger! Want wat de cb aangeeft, klopt helemaal...

Alleen kun je ook van ivf/icsi een bbz krijgen, helaas!!! Maar laat je daardoor niet gek maken.... op naar een mooie eerste echo!!!

En bedankt voor je leuke berichtje haha... :)

Lfs en knuffel

Geplaatst

haha sowiebo!!!

Ik eis er wel 1 terug he ;) En niet steeds zo undercover overal zijn ;)

Het moet gewoon goed komen deze keer!!

O okee ik dacht dat dat niet kon maar wel dus :(

Maar blijven positief!!!!Heb er alle vertrouwen in :D!!

Knuffel voor jou!!!

Geplaatst

Hej meiden!

23ste een heleboel echo's! wow wat spannend!! en succes allemaal!

ik werd vanmiddag door de verloskundige gebeld en heb donderdag de intake!

normaal tussen 8 en 10 weken maar ze had nu een plaatsje dus komt goed uit.

wij hebben vandaag over 2 weken de 2de echo duurt nog even. als deze goed is mag

iedereen het weten!

wens jullie allemaal een fijne avond!!

xxx sky

Geplaatst

hoi dames

Dough, wij hebben overmorgen ook de eerste echo ja, erg spannend!!

Bianca, de tijd op de test is gerekend vanaf de bevruchting, dus volgens mij klopt het wel, tevens zijn er behoorlijk wat marges hoor indie hcg-gehaltes.Komt helemaal goed!

Zoals Sowiebo al zei, ja kan wel degelijk een bbz krijgen via IVF /icsi maar niet vanuit gaanm, genieten!!!

Hier gaat het goed, ben wel veel misselijk, begint na mijn ontbijt en in de avond is het minder, verder erg moe, lig iedere dag in de namiddag even te slapen.

ik overweeg om voorlopig ´s nachts met een bh te 4gaan slapen, heb zo´n gevoelige boops. Vandaag ook nog een grotere cupmaat aangeschaft.

Met Sandra gaat het op zich goed maar ze is helemaal niet fit schreef ze in een ander topic, verhoging en ze had wat verkleuring gezien. Ze is lekker onder de wol gekropen, dat ze maar snel zal opknappen!

Geplaatst

Hier ben ik weer even.

Zoals Babeth schreef ben ik niet echt helemaal top. Vanmiddag is moeders voor moeders geweest en mag flink gaan plassen voor een ieder die het nodig heeft helaas.

Verhoging is gezakt, soms wat buikpijn, migraine nu (waarschijnlijk van de spanning) en vanmiddag een keer flink wat roze bij het afvegen. Gelukkig is het bij die ene keer gebleven.

Nu maar hopen dat alles wegblijft. Heb helemaal tot geen kwaaltjes dus dat maakt me ook weer onzeker. Weet dat dat niet hoeft, maar ja als je kotsend een relatie met de pot hebt weet je dat de hormonen bezig zijn. Ik kijk zo uit naar maandag, dan hebben we de eerste echo...........

Geplaatst

Hoop al het roze wegblijft...witje.

Ik weet het niet helemaal zeker...maar roossie tipte me op dit topic.... We hebben positief getest na de 1e cryo tp op 5 december... Onze eerste echo is op 25 januari...(een week later dan gebruikelijk) uitgeteld ben ik op 26 augustus 2011.... Zit ik hier dan wel goed want ik lees dat er een aantal mensen het hartje al hebben horen kloppen en hun 2e echo krijgen.....(of is hiervan de eerste nog voor de 9 weken echo???)....

In ieder geval allemaal succes....!!

Grtz nano

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben zo vrij geweest om mezelf aan de lijst toe te voegen. Ik weet nog maar nét dat ik zwanger ben, en nog niet precies de uitgerekende dataum, maar volgens eigen berekening 30 augustus :)

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3de kindje - 3 x icsi

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Balu01 : 20 december 1ste echo, hartje gezien en gehoord

Loes1975: 23 december 1e echo

Miekske: 27 december bloed prikken HCG

Miekske: 03 januari 1ste echo

Geplaatst

Tuurlijk hoor jij hier Nano. Gefeliciteerd meis, besef je het al een beetje???? Uitgerekend op de 26e is toch echt in Aug dus welkom!!

Het ligt aan het ziekenhuis wanneer je je echo krijgt. Wij krijgen hem in Gent op 6 weken en 3 dagen.

Geplaatst

Irma gefeliciteerd!.....

Ohhhhw witje.....ik kan het maar steeds niet geloven...net smste ik mijn man of hij goed op zijn werk was aangekomen....stuurt hij een berichtje terug...dat hij al erg druk aan het werk is en ons allebei een dikke kus stuurt...zo lief!!!... En dan merk ik dat ik het helemaal nog niet echt door heb....

Bedankt voor je uitleg over de echo....;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden