Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Poohbeer ik heb ook geen zere borsen hoor. Af en toe wel behoorlijk misselijk maar dat heb ik voor ik ongesteld moet worden ook wel eens. Evenals de buikpijntjes die ik nu af en toe heb. De moeheid is bij nog niet toegeslagen.

Probeer er lekker van te genieten....... Moeilijk na zo veel teleurstellingen, maar het besef zal de komende dagen echt wel komen!!

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Poohbeer: ik heb ook bijna geen verschijnselen hoor, niet misselijk en maar een beetje gevoelige borsten. En mijn streep was bij de testen ook niet erg donker maar ja.. zwanger is zwanger, probeer ervan te genieten!

En net is MvM geweest en heb hun test gedaan. Zij meten pas een hcgwaarde vanaf 500, en de streep was nog donkerder dan de controlestreep van de test zelf..!!! De dame zei dat hij wel erg donker was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken over mijn hcgwaarde hahaha en ze vroeg hoeveel emmy's ze hadden teruggeplaatst omdat zo een donkere streep nog wel eens een tweeling kan betekenen... pffff, we zullen vrijdag zien met de echo..

xxx

Geplaatst

Hoi Allemaal,

als eerste supergefeliciteerd voor alle positief getesten! superrrrr.:clap2:

Ik zelf heb 1 december Tp gehad van 2 cryo's en heb afgelopen zondag positief getest.

Helemaal in de wolken natuurlijk, maar tegelijkertijd ook zooooo onzeker, wat als het weer mis gaat.....moet er niet aan denken.

ik heb ook op 3 januari m'n eerst echo,superspannend, hoop dat de komende 2 weken maar lekker snel voorbij zijn.

Ook ik heb vooral last van m'n borsten en ben zooooo moe, niet normaal!

proberen te genieten maar he?

Kus Kim

Geplaatst

Ohh Sandra wat een hoge waarde!!! Dat moeten er toch wel 2 zijn?!

Super hoor!

Hier is nog steeds niet helemaal het besef dat ik zwanger ben....Zit allemaal te bedenken wat is straks moet gaan regelen m.b.t. werk, kinderopvang e.d. kom er nog niet echt uit! hahaha Wat hebben jullie allemaal al bedacht geregeld? Ze zeggen wel dat je er vroeg bij moet zijn dus vandaar mijn vraag.

Hier in ieder geval nog weinig kwaaltjes. Alleen nog steeds een beetje zwaar gevoel van een 'aanwezige' baarmoeder, hoofdpijn en erg moe. Verder niet misselijk of pijnlijke borsten. Ben benieuwd of dit nog gaat komen...

Ik denk ook dat ik het 12-weken bankje maar gewoon oversla. Hoppa! We gaan gewoon uit van het positieve en het voelt gewoon goed dus ga heel erg genieten!! (Zegt ze nu heel stoer...)

Kim proficiat!!!! 3 januari echo fijn hoor, met de feestdagen zal dit wel snel gaan hoor!

Liefs Miekske

Geplaatst

Kim: gefeliciteerd!!!! De moeheid moet je maar gauw aan wennen hoor hahahaha, en genieten maar!!!!!

Miekske; ik heb daar nog niets voor geregeld haha, eerst maar 's die 3 maanden door (en langer) ik skip het 12wekenbankje ook want wil toch liever helemaal voor het positieve gaan (maar das een gevoel en voor iedereen verschillend..)

Wel is mijn overbuurmeisje afdelingshoofd vanaf januari van een kinderopvang hier in de buurt dus dat is wel heel prettig, haar moeder zei al 'ze kan mooi jullie kleine sochtends zo meenemen' haha, al geregeld denk ik.. Voor de rest; ik werk 4 dagen en mijn vriend heeft recht op papadag (doen we na mijn verlof pas) dus het kleintje hoeft 'maar' twee dagen naar de opvang, dat scheelt voor mijn gevoel wel hoor.

En scholen he? Daar ga ik hem/haar gelijk na geboorte voor aanmelden hahaha, wachtlijsten bij goede scholen lopen hoog op!

xxxx

Geplaatst

hoi dames,

nieuwe zwangeren, van harte welkom!!!!!Poohbeer, je test is iedere keer mooi donkerder hoor, dat ziet er goed uit, hij hoeft echt niet zo donker te zijn als de teststreep.

Kim, heerlijk, bij jou is het ook gelukt, en met cryo´s super!

dames die nog geen kwaaltjes hebben, geeft niets hoor, niet iedereen heeft last van misselijkheid of wat dan ook. Zelf heb ik deze zwangerschap zwangerschap al meer last van vergeleken bij de eerste maar iedere keer is anders.

Miekske, jij had het erover om het 12weken bankje over te slaan, ik zelf heb dat gevoel ook, door daar "plaats" te nemen heb je echt geen groter of minder risico. Hoe lastig het soms ook is, we moeten echt proberen om van het beste uit te gaan!!!!!!

We zijn zwanger, een fase waar we allen van gedroomd hebben. nu proberen te genieten

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben vanochtend ook even naar de huisarts geweest omdat ik zo ontzettend duizelig en misselijk blijf. Mijn HB waarde is 8,4 perfect en bloeddruk 131/88 ook goed zei ze. Mijn huisartse is er van overtuigd dat mijn kleine engel nog bij me zit. Ook vanochtend weer getest een ook gelijk sloeg deze positief uit. Ik heb hieronder een foto erbij gedaan. Ik ben wel benieuwd wat jullie reacties zijn.

attachment.php?attachmentid=435&d=1292320572&thumb=1

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie

hoe positief wil je de test hebben? ziet er goed uit hoor.

Ik ben er ook van overtuigd dat het nog goed zit, maar dat had ik je al laten weten. Helaas heb je het nodige meegemaakt waardoor je extra onzeker bent, heel herkenbaar. Haal goede moed uit deze mooi testen!, op naar maandag

Geplaatst

Poeh meiden, wat een spanningen hier!

Poohbeer, elke dag zie ik je streep donkerder worden, dus je bent hartstikke zwangerrrrr!! Van harte!

Balu, bij jou lijkt het gelukkig ook goed te blijven gaan, ik hoop het heel erg voor je meid! Ik duim voor vrijdag ook een mooie test en volgende week een mooie echo!

Ik werd gisteren (precies 7wk) pas een beetje misselijk, daarvoor helemaal niet. Daarvoor had ik alleen af en toe wat last van de borsten, verder geen klachten. En echt een kloppend hartje gezien vorige week. Het zegt allemaal niks die klachten en gewoon genieten als je er geen last van hebt en blij zijn dat je zwanger bent als je er wel last van hebt, haha (makkelijk gezegd....).

Mooie hCG-waarde Witje. Ben benieuwd wie er hier allemaal een tweeling in de buik heeft! Bij mij maar 1 teruggeplaatst en op de echo zagen ze er idd ook maar eentje. Geen spontane deling tot 1-eiige tweeling.

Meiske, zou je het spannend vinden als je weer in verwachting zou zijn van een tweeling?

Dat berichtje uit je buik, daar wacht ik nog maar even mee. Mocht het mis gaan, dan zit ik met elke week nog een berichtje uit mijn (dan lege) buik in de mailbox :(

Maar goed, we gaan er idd van uit dat het allemaal goed blijft gaan (maar het is zoooo spannend!)

Geplaatst

Hoi Dough

het is inderdaad spannend voor ons of het er een of 2 zijn, mijn hcg is voor zover ik weet wel hoger als bij de zwangerschap van de jongens,dwz. de testen die ik heb gedaan waren allen donkerder maar ik weet uit ervaring dat dat niets wil zeggen.

Ik ga er nog steeds van uit dat het een hummeltje is, maar spannend is het wel. Toch wil ik me pas "druk" gaan maken als er reden voor is, het is zo al weer spannend genoeg.

MvM heb ik me nog niet aangemeld, ik denk dat ik een afspraak maak vor net na de kerst.

ow ja, ik heb de pot pindakaas verbannen uit huis, vind mijn man erg jammer maar daar ging ik net écht bijna van over mijn nek toen mijn man langsliep met een boterham met p. bahbah

Geplaatst

Ja Simba, klopt. Maar lijkt me toch akelig. Ach ja, zo heeft iedereen wat. Sommigen gaan pas na de eerste echo MvM doen, lijkt me inderdaad ook akelig als die flessen weer opgehaald moeten worden...

Pindakaas? Mjam!

Hier walg ik van erwtensoep. Normaal vind ik dat 's winters heerlijk!

En gisteren stond er een vegaburger op het menu. Kreeg ik toch om een uur of 5 's middags een vleesaanval! Een onsje vleesbeleg zonder boterhammen zo achterover geslagen!

Ik vind dat soort dingen echt reuzegrappig om nu mee te maken!

Eindelijk zwanger!!

Geplaatst

Hoi Pooh,

Gefeliciteerd meid!!

Omdat streepje hoef jeje niet druk te maken hoor.

Ik had precies het zelfde!

En mijn streep word nog niet heel donker.

Maar de clear blue digital geeft echt aan zwanger!!

Hoi Emm,

Wat super dat je zon vette streep had!!

Toch fijn zon extra bevestiging!!

Misschien wel 2 wauw!!Hoeveel had je er terug geplaatst gekregen??

Wat voor testen gebruiken hun dan?Of weet je dat niet?

Hoi Kim.

Jij ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Wat duurt het wachten dan lang he!!!

Heb je al eerder een miskraam gehad dan?

Probeer er toch van te genieten hoor!!

Hoi Miekse

Is het al een beetje doorgedrongen dat je zwanger bent??

En hoe gaat het nu verder met baby boom?

Hou Nathalie,

Jeetje dat zou toch een geschenk zijn als jullie uk nog lekker in je buik zit!!

We gaan er gewoon vanuit kan niet anders met die dikke positieve testen!!

Hoi Babeth,

Wat heb jij vroeg je echo of juist niet?

Jij loopt 1 dag voor op mij en ik mag pas oudjaarsdag :(

Omdat ze zeggen dat er anders grote kans is dat er geen hart aktie is.

Nu zijn ze alleen dat ik dan 6 weken en een paar dagen ben maar volgens mij ben ik dan al verder!

Want hoever ben jij als je echo hebt?

En haha die pindakaas uit huis en lang leve stampotten haha.

Hier nog geen klachten gelukkig.

Alhoewel ik het soms best fijn zo vinden om een bevestiging te krijgen.

Ik heb vannacht eindelijk heerlijk geslapen had ik echt even nodig.

Ben niet misselijk geen pijnlijke borsten niet overdreven moe geen gekke dingen zoals de pindakaas het huis uit gooien ;-)

Ook lust ik alles nog.

Maar dat zegt volgens mij ook niks toch sommige mensen hebben nergens last van tijdens hun zwangerschap?!

Ik ga moeders voor moeders zo ook even bellen.

Is wel het minste wat ik kan doen!!

Wat voor pillen vitaminen etc nemen jullie nu in tijdens de zwangerschap?

Liefs Bianca

Geplaatst

Heb me ook net aangemeld bij MvM. Vind het zo fijn dat ik dat kan doen. Ben benieuwd, ze nemen contact met me op over hoe en wat. Zal wel over 2 weekjes zijn....

Bianca Babyboom blijft ons verder volgen dus ze gaan straks ook mee met de 1e echo en zo. Wanneer die is weet ik nog niet. In de papieren van Brussel staat dat dat 5 weken na TP gepland wordt dus dan kom je uit op 6 januari.

Ik had zelf alweer een nieuwe afspraak gemaakt in Brussel omdat de wachttijden nogal lang zijn, en ik dan dus zo snel mogelijk weer door kon na mislukking....hihi die staat nog op 17 januari dus misschien laat ik deze wel staan voor de 1e echo.

Dan ben ik namelijk bijna 9 weken en zul je waarschijnlijk wel meer zien als een echo bij 7 weken...?

Lijkt me ook weer eng als je nl nog geen hartje hoort maar ja we zien het wel. We krijgen nog instructies uit Brussel en die volgen we gewoon netjes op!

Pooh mooi streepje hoor! Geen zorgen je bent gewoon zwanger! Proficiat!

Liefs Miekske

Geplaatst

Ik heb me ook aangemeld bij moeders voor moeders.

Ben benieuwd wanneer ze bellen en of ze wel hier in de buurt ophalen of we het in de buurt in kunnen leveren. We wachten het gewoon af.

Geplaatst

hai dames

Bianca, ik kreeg deze datum van Düsseldorf door en ook het lokale ziekenhuis gaf het aan, ik zelf dacht om een weekje te wachten. Ik weet dat de kans bestaat dat ze dan nog geen hartactiviteit zin, was ook bij de eerste zangerschap. Ik vind het al fijn om te zien of het vruchtzakje op de juiste plaats zit.

Miekske, ga jij voor de echo naar Brussel? ik heb ze gewoon in het MMC gedaan hoor. na de 2de echo ben je dan "vrij" en kun je kiezen voor begeleiding via de gyn. of verloskundige.

Leuk om te lezen wat iedereen juist lekker vind of niet, ik heb juist heel graag erwtensoep, de tomaten smaakt me niet meer, heb dan een ijzersmaak in mijn mond.

Vlees heb ik ook trek in, kreeg ik ook ineens in de 2de wachtweek. maar weer niet alles....het liefst gehakt.

Geplaatst

Sandra, fruit, dar zeg je wat, in de zomer eet ik het voldoende/goed maar in de winter heb ik er altijd moeite mee, daar moet ik echt aan denken dat ik het neem hoor.

Geplaatst

Hoi Babeth,

Ik ga van het weekend wel weer eens bellen.

Dan zit er een onwijs aardige fertiliteits verpleegkundige en zei wilde me dan rond de 29ste zien.

Heb nu de echo bij een ander gemaakt.

Wil ook weten of alles op de juiste plaatst zit maar ze vond het nog te vroeg.

Nou dan ga ik een week later toch weer ;)

Dat jij al zoveel verandering merkt aan smaken etc.Erg grappig!

Geplaatst

Ik eet bijna nooit fruit. Vanmorgen maar eens een banaan gegeten. Moet toch aan de vitamientjes denken. Verder hopelijk gezond blijven eten en bewegen. dan komt alles goed...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden