Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Emm wat een Goed nieuws!! Ik hoop dat ze niet moeilijk doen, wel spannend hoor ! Wat ga je doen?

Ik ben vanmiddag weer op controle geweest, alles zag er goed uit, de grootte van het hoofdje , vruchtwater en de baarmoederhals is nog steeds 5.5 cm lang, super!!!

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:[/color]

Balu01 : 25 maart 20 weken echo (op verjaardag van mijn manneke)

MBM: 28 maart 20 weken echo

Roossie: 28 maart vk controle

Meiske74: 28 maart 20 weken echo

Ursela, 28 maart vk controle

Witje: 4 april 20 weken echo

Miekske: 11 april 20 weken echo (21w2dg)

Meiske74: 12 april controle gyn. (22w1dg)

Meiske74: 26 april controle gyn. (24w1dg)

Meiske74: 11 mei controle gyn. (26w2dgn)

Meiske74: 24 mei controle gyn. (28w1dg)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

Babeth

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie

Balu01

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!!

Geplaatst

N-sky, jij had vandaag de 20w echo, hoe was het meid?????

Nathalie, jullie morgen, veel plezier en gefeliciteerd met de verjaardag van je man!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat fijn dat de 20 weken bijna voor iedereen zijn aangebroken. Allemaal heel veel succes en verder gaat het goed met mijn collega's zo te lezen. Nieuwe baan, meisje hier, bruiloften, tweelingen, buikbanden, jongetje daar en zelfs al kamertjes klaar!!

Nou ik ben nog niet zo ver hoor en als ik nu in de ochtend moet gaan trouwen dan kom ik waarschijnlijk te laat op mijn eigen bruiloft Haha! Wel hebben we al 54 jongensnamen inmiddels en zie ik door de bomen het bos niet meer. Er is veel aanloop van fam/vrienden en iedereen neemt wel wat mee voor de beeb. Ik kreeg zelfs tweedehandsspuigdoekjes van een nichtje en ik zit er niet op te wachten hoor maar wat een aandacht krijg je door een zwangerschap. Heel mijn door de jaren heen zorgvuldig opgebouwde privacy is naar de mallemoer. Geniet er nou maar van is vaak het advies en dat doen we dan ook met volle teugen.

Lfs en fijn weekend allemaal....

Geplaatst

haha Moto

ik moet wel lachen om je berichtje hoor, je zou te laat komen als je nu in de ochtend zou gaan trouwen....ik begrijp je wel!

Leuk dat je familie zo enorm met jullie meeleven, fijn toch? Jeetje hebben jullie echt al zoveel namen?

Wat grappig, en moeilijk!!! laatst toen we naar het zkh reden zag ik een sticker achterop een auto: ...... aan boord, ik vond die naam erg mooi en mijn man vond hem ook wel mooi. Een week of 2 later zei hij ik blijf maar met die naam in mijn hoofd zitten en wat mij betreft is dat de naam voor als het een zoontje is.

Zelf had ik wel een leuke meisjesnaam maar mijn man vind hem niet zo.... gelukkig hebben we nog wel een meisjesnaam die we vorig jaar in ons hoofd hadden voor als het meiden zouden zijn.Dus we komen er vast wel snel uit.

Aankomende maandag zijn er maar liefst 3 20 w-echo´s , drukke bedoeling!

fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ha Babs,

Dat is geen toeval he!! Hoe grappig is dat dat zelfs je man voor deze naam wil gaan.

Ik denk dat ik ook maar gewoon voor iedere dag van augustus een naam op ga schrijven en wanneer de kleine zich aankondigd op desbetreffende dag dan heeft hij als het ware die naam zelf uitgekozen. Jaha hoe creatief kun je zijn/worden!!

Ben heel blij dat jullie goed gaan, dikke soen

Geplaatst

54 namen?!!!! Ik heb al moeite met 1 jongensnaam!!! hihi

Meisjesnaam zijn we al wel uit, die wisten we al voordat ik zwanger werd, maar een jongensnaam vind ik zooooooo moeilijk....

Maar ja, aangezien de meeste hier het geslacht wel willen weten heb je al minder te verzinnen! Op zich wel makkelijk....haha

Geplaatst

wij hadden gister onze 20-weken echo! voor mij echt een mijlpaal heb ik altijd naar uitgekeken sinds ik zwanger wilde worden

ons meisje is helemaal compleet en alle vingertjes en teentjes zaten eraan. ze is wel iets aan de kleine kant nu 25cm

dus met 30 weken krijgen we nog een groeiecho vind ik ook wel prettig

op onze site staan de foto's! www.ukkielaan.babysite.nl

groetjes sky

Geplaatst

Sky,

wat een goed nieuws!!! ik heb op jullie site gekeken, wat mooi gemaakt en wat een mooi nieuws dat jij en je man oom en tante worden, super!!!

Fijn dat je nog een groeiecho krijgt en wat je zegt, niet druk maken om de grootte....si gewoon een echt meisje-meisje

Geplaatst

Sky wat fijn dat alles goed is en idd niet druk maken om de groei, trekt wel weer bij. En nog een groeiecho extra dus helemaal topie!!!!!!

Geplaatst

Sky wat een supernieuws!! Fijn dat alles goed is!

En dat ze wat klein is maakt helemaal niks uit, ik was als baby ook maar klein en fijn. (helaas nu toch wat anders...hihi)

En nog een extra echo bij 30 weken is ook wel fijn! Leuke site trouwens!

Geplaatst

Hey meiden,

Nou vanochtend de 20 weken echo gehad maar verliep niet helemaal zoals we gedacht zouden hebben. Ze kon de kleine maar moeilijk in beeld krijgen en was heel erg beweeglijk. Het belangrijkste kon ze wel zien en dat is dat we een MEISJE krijgen. Nou zaten we er hier in de familie toch allemaal maar mooi naast behalve m'n moeder die was de enige die zei dat het een meisje zou gaan worden dus die is echt helemaal in de zevende hemel hahaha. Mijn moet toch wel ff een omschakeling maken die was er echt heilig van overtuigd dat het een jongen zou gaan worden. Ik trouwens ook maar de laatste 2 dagen begon ik toch ook wel twijfelen hahah begon steeds meer in de winkels naar meisjesdingetjes te grijpen echt zo bizar. Maar in ieder geval ik moet 7 april nog een keertje terug naar het ziekenhuis dan krijg ik nog een echo daar schijnt het apparatuur een stuk beter te zijn dan bij een VK praktijk en dan gaat ze het nog een keertje bekijken maar wat ze kon zien was allemaal goed dus ik ben toch wel gerustgesteld en errug blij dat ik stiekem nog een keer mag gaan kijken hahaha. Maar ik krijg bij de 30 weken nog een echo dus heb nog wel wat in het vooruitzicht. Nou dit was het wel zo'n beetje. Ik ga nu ff samen met mijn mannetje rusten we hebben een zware nacht gehad tot 3 uur vannacht in het ziekenhuis gezeten mijn man kreeg een aanval van nierstenen bleek achteraf dus we zijn een beetje gebroken. Fijn weekend allemaal.

Liefs,

Nathalie

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:
[/color]

Balu01 : 25 maart 20 weken echo (op verjaardag van mijn manneke)

MBM: 28 maart 20 weken echo

Roossie: 28 maart vk controle

Meiske74: 28 maart 20 weken echo

Ursela, 28 maart vk controle

Witje: 4 april 20 weken echo

Miekske: 11 april 20 weken echo (21w2dg)

Meiske74: 12 april controle gyn. (22w1dg)

Meiske74: 26 april controle gyn. (24w1dg)

Meiske74: 11 mei controle gyn. (26w2dgn)

Meiske74: 24 mei controle gyn. (28w1dg)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela
...
.
en het is een jongen!

Babeth

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske
maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes
75 gevoel was goed! Het word een jongen
en een meisje!!

Roossie

Balu01
maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!!

Geplaatst

Vandaag weer op controle geweest, omdat dinsdag mijn bloeddruk te hoog was (120/90). In mijn urine was niets te zien. Maar toch nog even vandaag weer een controle, just to be sure.

Mijn bloeddruk was nu goed, begin van mijn zwangerschap was mijn bloeddruk (120/75) en daarna 2x (120/80) en vandaag dus ook weer (120/80). Dat was dus goed. Maar nu was er in mijn urine wel eiwit te vinden (+1). Er was bloed afgenomen om te kijken naar lever- en nier, geen bericht goed bericht en was er wel iets dan zouden ze mij bellen. Maar ben dus niet gebeld. Toch maak ik me nu wel zorgen. Ik zit nog niet eens in week 20. Maandag gaan we voor de 20 wk echo en woensdag moet ik weer op controle. Als mijn bloeddruk dan weer hoog is of er weet eiwitten in mijn urine zitten, dan moet ik strenger onder controle. Zuchttttt ... ... ... ...

Liefs,

MBM

Geplaatst

@Emm wow gefeliciteerd met je baan! Hopelijk gaan ze nog niet alsnog moeilijk doen, maar wel goed dat je eerlijk geweest bent.

@Babeth, wat super dat alles goed was tijdens de controle!!

@MBM, wat naar zeg dat er toch eiwit in je urine gezien is, je bloeddruk nu wel weer goed.

Ik hoop dat je bloeddruk goed blijft en dat het eiwit niet meer in je urine te vinden is. Akelig hoor die onzekerheid, veel sterkte meis!

@Moto, hahaha moest ook lachen om jou mooie berichtje. Ja trouwen in de ochtend moet je wel wakker voor zijn hihihi....zou nu ook niets voor mij zijn. Naam is best moeilijk hé, al waren wij er toch redelijk snel uit. We hadden een jongens en meisjesnaam, die jongensnaam bewaren voor misschien een brusje.

@sky, wat fijn dat de echo goed was! Fijn dat je nog een extra controle krijgt omdat ze nog wat te klein is, ach misschien is het een laatbloeier. Leuke site en wat een mooie echofoto's!

@Balu, leuk je krijgt ook een meisje! Wel vervelend dat ze niet goed in beeld te krijgen was. Gelukkig krijgen jullie nog een extra echo en fijn dat wat ze konden zien allemaal goed was. Wel naar zeg van je man, hopelijk knapt hij snel weer op!

Ik heb weer een drukke dag gehad, ga zo bij de buurvrouw op de hoek op bezoek, haar relatie is net uit.

Manlief is op stap met vrienden.

Ik heb nog een zwangerschapsketting met zo'n belletje eraan gekocht van overgebleven verjaardagsgeld, misschien vindt emmy het wel leuk hihih.....denk dat ik hem morgen ontvang! :-)

allemaal fijn weekend!

Liefs Roossie

Geplaatst

Even kort, MBM, je hoeft je nog niet echt zorgen te maken over de +1 in je urine hoor. Ik heb nooit anders gehad, deze zwangerschap en de vorige. Wel regelmatig een blaasontsteking gehad, dus misschien (als ze dat nog niet gedaan hebben) je huisarts te vragen om je urine op kweek te zetten voor een nachtje?

Geplaatst

MBM zulke dingen maken je toch weer ongerust, waarschijnlijk is het voor hun niet meer dan routine onderzoekjes. Maar toch he...... Hou je goed en op naar de volgende controle!!

Hier gewoon zo druk geweest dat ik al bijna de hele week de kleine niet gevoeld had. Gister zaten we op een verjaardag, eindelijk rust zeg maar, en na een uurtje of 2 voelde ik weer het gefladder en vrij vaak dus ik helemaal happy!! Ik vind het moeilijk om me thuis te ontspannen, zeker als er anderen hier klusjes voor mij aan het doen zijn in huis. Ga dat toch maar proberen te doen dan...... Zucht waarom kan ik dat nou niet??

Geplaatst

Sky; wat heerlijk dat je echo zo goed was!! Ik zou me ook niet te druk maken om die cm lengte, veel babietjes krijgen nog een groeispurt toch?

Balu; wat een hectiek weer! Hopelijk gaat het nu beter me je man en kunnen jullie weer uitkijken naar de echo in het ziekenhuis. Ik heb mijn echo daar ook gehad en de apparatuur is daar wel beter idd.

Hier gaat alles prima, zo richting Apeldoorn naar een lazy sunday afscheidfeestje van een oud-collegaatje. Het weer zit iig mee, dat is altijd lekker op zondag :laugh:

Geplaatst

Emm hoe was de lazy sunday afscheidsfeestje???

Hier zo moe, al een paar dagen. Dacht dat het nu wel een beetje voorbij was. Morgen maar even urine laten sticken bij de huisarts, ook veel lage buikpijn gehad van het weekend.

Geplaatst

Hei !

Dadelijk heb ik controle bij de vk.

Sandra, vervelend dat je zo moe bent. Goed om even te laten controleren, misschien ijzertekort oid. Denk je dat het buikpijn is of bandenpijn? Bij mij zit bandenpijn iets meer rechts en links en nooit in het midden.

Emm, fijn dat alles zo goed gaat.

Roossie, het schijnt dat beebs het geluid later kunnen he5rkennen van zo'n belletje. Zelf heb ik een geluidbeertje, dat speel ik savonds een keertje af op mijn buik als ik ontspannen in mijn bedje ligt.

Geplaatst

Het zit in het midden van onder. Dus kan ook nog het schaambeen zijn. Heb alleen urine weggebracht. Heb volgende week maandag 20 weken check bij de gyn dus heb verder nergens naar gevraagd.

Geplaatst

Ha meiden,

Misschien een rare vraag maar op welke schoenen lopen/gaan jullie lopen tijdens de zwangerschap???

Ikzelf draag vaak hoge hakken en moet nu dus platte schoenen gaan zoeken.

Dit ook ivm met de aankomende rug- en vocht kwaaltjes. dus ideeen zijn welkom!!

Lfs Moto

Geplaatst

Moto ik denk dat schoenen die helemaal plat zijn niet lekker lopen maar schoenen met een goed voetbed en iets verhoogt bij de hiel. Maar volgens mij heeft het meer te maken met wat je zelf prettig vind zitten. Ik heb genoeg zwangere zien lopen in de stad met hoge hakken aan.

Hier uitslag van de urine. Deze was schoon, dus dat is prima. Vervelend van de vage klachten, die laat ik nog even liggen tot volgende week maandag. Dan heb ik de 20 weken echo dus wie weet wat hij er verder mee doet, of dat het er gewoon bij hoort.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden