Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voorbehoudmiddelen, haha, goede verspreking!

Tja, lijkt me verstandig. Ook al is de kans nihil. Wij hadden ook nooit op een spontaan wondertje gerekend. Maar er was bij ons nooit een oorzaak gevonden, dat is een groot verschil.

Fijn om niet meer te vloeien. Hier nog geen tekenen op ongi, maar geef nog zo vaak bv dat ik dit nog niet verwacht.

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja het niet weten waarom ze huilen of als ze ontroostbaar zijn, dat vind ik het moeilijkste. Maakt onzeker en ook ik heb er een hekel aan als mensen zeggen laat maar huilen is goed voor de longen. Gisteravond nadat we Ruben op bed gelegt hadden om 20 uur begon hij ook steeds te huilen en soms krijsen. We waren op stap geweest en hij was over de top zo moe. Wij gingen om de beurt met telkens de film op pauze onze kleine man troosten. Niet dat we hem uit zijn bedje halen dan maar zachtjes tegen hem praten en over zijn bolletje aaien en wangetjes. Hij had enorm last van krampjes en omdat hij steeds ongecontroleerder ging krijsen hem toch maar bij ons beneden genomen. Na zijn laatste fles weer in bed om half 12 en toen moest ik nog een keer of 3 uit mijn bed voor hij in slaap viel.

Lekker ovenschotels. Ben er gek op, maar P houdt er niet zo van. We hebben de eerste weken vooral van die familiegerechten gegeten. Gemak in een pak zeg maar is een eenpans gerecht meestal dus lekker snel klaar. vorige week was een week eten uit de vriezer dus alleen kliekjes opwarmen. Vanaf deze week gaan we hier weer eens een start maken met "gezond" eten en vooral gezonde porties. We kunnen niet verkopen aan ons zoontje dat papa en mama een dikke buik hebben van de lucht dalek dus er moet meer bewogen en minder gegeten worden.

Geplaatst

Vanmiddag lopend naar het CB geweest om het wildvlees bij het naveltje aan te laten tippen met zilvernitraat. Gelijk even laten wegen en Ruben is weer 472 gram aangekomen in 2 weken!! Hij doet het zo ontzettend goed en dat door onze goede zorgen. Ben best beetje trots op onszelf!!

Geplaatst

Dag lieve dames,

Ik ben er weer na een tijd weggeweest te zijn.

Het was even druk hier met van alles, maar ik laat weer wat van me horen.

@Moto, gefeliciteerd met Mirko!! Een zware bevalling zo te lezen, maar gelukkig goed afgelopen. Lekker genieten hoor! En hier gewoon blijven schrijven hoor, ik maakte net zoals de anderen me ook zorgen toen ik niets meer van je als.

@Kim wat heerlijk dat je een week weggaat met je man en wat een mooi kereltje is Kjell!

@Sandra, wat super fijn voor je dat je nu echt kunt genieten van Ruben. En jullie mogen zeker trots zijn op jullie mooie mannetje, erg fijn dat het goed met hem gaat. Wat een heerlijke lach heeft Ruben op die foto, gewoon om te smelten!

Wij willen wel gaan voor een brusje, we hebben nog 1 cryo.

Met de verloskundige hebben we vandaag met de nacontrole het er ook over gehad hoe lang het lichamelijk het verstandigst is te wachten met de cryo TP. In ieder geval een half jaar wachten, dus eind jan./begin febr. Hopelijk gaat het lukken, ik gun Jane zo graag een brusje! Ik zou er ook een hele nieuwe behandeling voor over hebben, maar manlief wilt dat tot nu toe niet, hij wil niet weer al die spanningen. Ik zei dat het nu anders zou zijn, omdat we nu Jane hebben. Maarja stapje voor stapje eerst een half jaar wachten. We hebben het er al snel over omdat ik in maart al 41 jaar word.

@Oh Nathalie, wat een verhaal! Wat erg dat jullie geen raad wisten met het gehuil! Ik ben blij te lezen dat jullie ontdekt hebben waarom ze zo huilt. Ik vind het ook raar dat sommige mensen zeggen dat huilen erbij hoort. Je kunt beter naar je kind kijken of laten onderzoeken wat er aan de hand is. Heel goed dat je moederinstinct volgt, want die staat op scherp dat zei mijn yogadocente ook. Ik hoop dat jullie snel meer rust hebben met de kleine en meer kunnen gaan genieten.

@Ursela, wat fijn dat er nu meer balans komt bij jullie in huis met de 2 kleintjes. Ik heb dat ook dat ik steeds meer de huiltjes begrijp bij Jane en ze lacht ook steeds meer.

@Babeth, wat fijn dat het goed gaat met jullie kleine meid. Grappig te lezen hoe ver ze kan plassen op de commode. En wat slaapt ze lekker lang en heerlijk hoor 5 voedingen, Jane vraagt vaak nog om 6 of 7 voedingen. Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook dubbele gevoelens met zich meebrengt, je ziet nu wat je mist met de jongens maar je hebt nu wel een mooie dochter. Gelukkig overheerst het gevoel van geluk bij jullie.

@Sky, wat een leuke foto's! Lastig soms hé dat plannen. Ik wil ook vaak de was doen maar kan dan even het moment niet vinden. Van de week heb ik de wipstoel gepakt en bij de was neergezet en dat ging goed, ze viel in slaap en heb haar op bed gelegd. De was doen is ook slaapverwekkend hahaha.....

Hier gaat alles goed, we genieten onwijs van ons meisje. Ze is volgende week maandag alweer 2 maanden! Ze groeit als kool, ze is nu ongeveer 59 cm en heeft een lekker buikje en een onderkin hahaha.......Ze huilt vaak alleen als ze honger heeft. Jane slaapt sinds 7 sept. op haar eigen kamertje en dat gaat goed, ik vond het in begin beetje moeilijk maar nu niet meer. Het moest ook niet te lang duren want dan werd het voor mij steeds moeilijker. Ik heb deze week ook voor het eerst gekolfd, dat ging goed al had ik hem wel wat te hard gezet zodat ik een gevoelige tepel had. Jane moet nu af en toe aan de fles om haar daaruit te leren drinken, het ging na wat oefenen wel goed. Ze heeft de 90 ml die ik gekolfd had helemaal opgedronken. Ze hield zelfs haar eigen flesje vast! Ze kan ook met haar vuistje haar speen in haar mond houden. Ik ben wel te fanatiek geweest met wandelen, ik kreeg pijn in mijn heupen, moet het rustiger aandoen wat niet alle hormonen zijn nog uit mijn lijf. Verder voel ik me goed en mijn conditie is aardig opgebouwd. Jane is ook steeds meer aan het lachen en ik herken nu haar huiltjes meer.

Vandaag zijn we bij de verloskundige geweest voor nacontrole, was wel gezellig en we kregen weer mooie complimenten over onze Jane. Het was even ongemakkelijk, ik had speciaal afgesproken met mijn favoriete verloskundige die ons ook het meest begeleid heeft, maar toen kwam ook de verloskundige die onze bevalling tot het ziekenhuis gedaan heeft naar buiten en die vroeg ons naar binnen. Ze ontdekte in de computer wel dat we met die andere speciaal hadden afgesproken, maarja was ook wel leuk haar te zien. Onze favoriete verloskundige kwam ook even langs, ze zei je bent aan het genieten hé ik zie het aan je, ik zei ja heb hier zo lang op gewacht, ik begon bijna weer te huilen. En ze vond het altijd zo leuk dat mijn man iedere keer mee kwam. Alleen al om die vrouw zou ik weer zwanger worden hahaha......

Het is hier ook druk geweest met kraamvisite en mijn broertje heeft hier een week gelogeerd. Het is mijn broertje die in Engeland woont, zijn relatie was uit maar ondertussen is het toch weer aan en gaat hij morgen weer terug naar Manchester. Ook was de harde schijf van de laptop ineens kapot, we hebben nu weer een nieuwe geinstalleerd en ook windows er weer opgezet. We hebben nog wel een pc, een desktop maar die staat op zolder op mijn kantoor en daar wil ik nu toch niet zoveel zitten tijdens mijn verlof.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hier een foto van vanmorgen. Ruben kan zo lekker relaxed liggen slapen in de box.... na zijn voeding en een uurtje brabbelen en gymnastiek hihi.

[ATTACH=CONFIG]2333[/ATTACH]

Geplaatst

wat een leuke foto's zie ik weer voorbij komen!

@roossie heb je toegevoegd op babybytes!

ik moet er voorlopig nog niet aan denken om zwanger te worden

over een jaar of 2 willen wij pas weer beginnen voor een 2de

wij hebben daar wel een verse poging voor over.

ook hebben we nog 1 cryo dus die laat ik dan eerst terug plaatsen

maar ik wil eerst van ons meisje genieten

Met mij en senna gaat het heel goed. ze heeft een heerlijk ritme

ze krijgt 5 flessen van 150/5 daar doet ze het prima op

ze gaat om 21.00 naar bed en komt dan de volgende ochtend om 7 uur weer voor een voeding

ze slaapt dus heerlijk door.

senna kan al kleertjes van maat 62 aan. vorige week woog ze 4480 dus een flinke dame al!

en ze word steeds wakkerder echt leuk! ze probeerd al speeltjes te pakken als je die boven haar hangt

en lachen doet ze ook af en toe.

met mij gaat het ook lekker. me schildklier moet nog een beetje op orde komen heb een traagwerkende

maar denk dat ik nu me goede medicijnen dosis gevonden heb.

elke donderdag ga ik baantjes trekken in het zwembad. en vanavond ga ik met vriendinnen weg!

owja nog wat foto's! ze veranderd echt met de dag!

1410016664_5_uvk2.jpeg1410015818_5_vYY_.jpeg

Geplaatst

Wat een leuke foto's. Als je ene foto wil zien van mijn kinderen dan kan je in het mei-juni moeders 2010 kijken. Daar plaats ik regelmatig foto's. Ik doe het liever niet hier omdat je hiervoor niet hoeft in te loggen om de foto's te zien en in dat andere topic wel.

Babeth, imke's gedrag doet me aan kleine merel denken. Die heeft nooit willen slapen in een wandelwagen, wilde veel liever om zich heen kijken. Nog steeds wordt ze het snel zat in het wagentje. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord, als je gaat wandelen met haar in de wagen zal je zien, valt ze zo in slaap. Niet dus! Voroal van 1 vriendin en moeder heb ik dit (te) vaak gehoord, en nu komt ze weer met: zie je wel (storm slaapt graag in de wandelwagen) je moet ze er ook aan wennen, aan de wagen. Dan slik ik maar even een nijdig commentaar in, merel wilde dat gewoon zelf echt niet. Nu nog steeds, op de barnehagen slapen alle kindjes in hun wagentje, dat is normaal in noorwegen, om de kindjes buiten te laten slapen. Voor als het kouder is dan min tien hebben ze bedjes in een kamertje. Merel is de enige die daar nu al slaapt, die wil een bedje en geen wagentje.

De box is nooit langer dan een halve minuut interessant geweest. Wat ze daarentegen heerlijk vond was rondgedragen worden in de draagdoek, lekker tegen me aan maar wel zo dat ze over de rand mee kon kijken.

Norsky, wat een heerlijke meid is senna, lekker lang slapen. Maak je haar snachts nog wakker voor een flesje? Hier in noorwegen hameren ze daarop bij het cb, dat het voor de ontwikkleing van de hersens goed is om tot 3 maanden niet langer dan 6 uur tussen een voeding te laten zitten. Storm slaapt gemiddeld drie uur achter elkaar, maar dat is met bv. Fijn dat ze zo goed groeit.

Roossie, fijn he, dat je jane steeds beter leert begrijpen. Ik snap dat je snel een beslissing wilt nemen over opstart voor een brusje. Ik had hetzelfde, de klok tikt toch door.

Oh, storm wordt wakker, daaaaaaaaaag

Geplaatst

Ursels dat is eigenlijk een speelkleed. De bogen zitten er niet altijd aan. Deze krijg je hier bij de ABN bank als je een spaarrekening opend voo je kindje. De fabeltjeskrant.

Geplaatst

@ ursela neej maak der niet wakker snachts want ze krijgt genoeg over de dag

en als ze wakker word smorgens is ze heel alert dus maak me geen zorgen

owja nog wat leuks senna kan bewust lachen! zo lief! hoop dat ik het snel op de foto kan krijgen

Geplaatst

Sky leuk he dat bewuste lachen. Ik heb er in het begin best een traantje om gelaten, zo bijzonder vond ik het.

Ruben maakte gister een geluidje bij het lachen, ook heel vertederend. Hij kan zich nu ook best vermaken zelf in de box met rondkijken en brabbelen, maar op een bepaald moment is hij het een beetje beu lijkt het wel en gaat dan wat mekkeren en huilen. Na even huilen geef ik hem dan een speentje en hij wordt dan rustig en valt vaak in slaap. Of ik pak hem even lekker bij me om te knuffelen.

Vanavond gaan P en ik samen een avondje naar het theater en mijn schoonzus komt oppassen. Ben benieuwd hoe ik het vind om hem achter te laten, ook al is het een goede bekende die ik volledig vertrouw. Ruben zal er minder last van hebben dan zijn moeder denk ik hihi.

Geplaatst

@Sky wat leuk zeg die foto's van je mooie meisje en wat een leuk mutsje heeft ze op! En wat is ze al groot dat ze kleertjes maat 62 al aan kan. Jane zit nog op maat 56 ongeveer, sommige kledingstukken zoals van de Hema vallen groot uit. Laatst hebben we haar opgemeten ze is nu 59 cm ongeveer. En wat slaapt ze goed door zeg! Jane sliep van de week ook een keer goed door, toen waren we ook bij mijn schoonzus op bezoek geweest en daar was ze lange r wakker savonds. Ze sliep toen van 23.30 tot 06.30 uur. Vannacht heeft ze van 24.00 tot 05.20 uur geslapen. Ik maak haar snachts ook niet meer wakker, als ze overdag maar aan haar voedingen komt, dan kan ze snachts gewoon doorslapen is me gezegd. Ik denk wel dat ik haar savonds om 24.00 uur wakker maak voor haar laatste voeding, zodat ze dan lekker doorslaapt en ik ook lekker door kan slapen.

Heerlijk hé dat lachen, ik smelt er ook bij weg en dan het geluidje wat ze erbij maakt. Ik heb haar al lachend kunnen filmen erg leuk.

Wat goed zeg dat je iedere donderdagochtend gaat zwemmen. Is Senna dan bij de oppas? Hopelijk zal je schildklier weer snel normaal gaan werken.

Ik kan me voorstellen dat je over 2 jaar pas weer zwanger wil worden, als ik jonger zou zijn zou ik dat ook doen. Helaas heb ik niet zoveel tijd om daarmee te wachten.

In het ziekenhuis doen ze ivf behandelingen tot 41 jaar, als je 41 jaar of ouder bent doen ze alleen ivf behandelingen als je nog goed te stimuleren bent. Daar heb ik wel vertrouwen in omdat ik voor mijn 39 jarige leeftijd nog erg goed te stimuleren was, veel beter dan gemiddeld de gyn zei nog dat ik jonge eierstokken heb. Maarja je weet maar nooit en risico op en miskraam neemt wel toe op latere leeftijd.

Leuk dat je me toegevoegd hebt op babybytes, ik doe er niet veel meer zet er alleen af en toe foto's op en had het gebruikt voor mijn banner, wie weet ga ik er nog meer mee doen.

@Ursela, grappig hoe ieder kind weer anders is hé. Jane slaapt wel in de wandelwagen al ligt ze soms ook mij met grote ogen aan te kijken tijdens het wandelen maar ze is dan wel stil. In de box houdt ze het ook niet lang uit ondanks de muziekmobiel. We hebben nu vaak de wipstoel in de box staan, die staat onder de woezel en pip mobiel, dat vindt ze wel prima voor een tijdje. Vandaag was zo grappig huilde ze iedere keer als die mobiel weer afgelopen was, als ik hem dan opgewonden had was ze weer stil en ging ze de mobiel weer volgen. Wat ook zo lief is tijdens het voeden houdt ze mijn shirt vast.

Jane komt soms ook om de 2 uur om voeding vragen, de kinderarts had gezegd dat ik haar dan even een lege borst moest geven met andere woorden niet voeden. Maarja ik heb daar nu schijt aan ik voed haar wanneer ze honger heeft, ze heeft dan echt gewoon honger en het wordt ook gewoon een grote meid. En ik herinnerde me jou berichtje dat jij ook om de 2 uur voed. Ik kijk gewoon naar mijn kind wat ze nodig heeft en let dan niet op de regeltjes en de klok.

@Sandra idd leuk speelkleed zeg! Wij moeten ook nog een rekening aanvragen voor de kleine, misschien doen we dat ook bij ABN. Leuke profiel foto! En Jane huilt soms ook om een speen en valt dan in slaap, worden ze lekker rustig van hé.

Wat goed zeg dat jij en P een avondje uit gaan vanavond, ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden. Veel plezier alvast! Ik ben nog niet zonder Jane geweest, alleen heel even boodschappen doen, toen paste mijn broertje even op, maar dat was dus heel kort. Ik vond het toen wel heerlijk om even te fietsen, het fietste zo licht zonder die buik.

Ohja doen jullie ook bekkenbodem oefeningen? De verloskundige zei me dat ik die wel moest doen om niet incontinent te worden op latere leeftijd. Het is jammer dat mijn zwangerschapsyoga docente geen cursus geeft voor na de bevalling, doen jullie wel zo'n cursus?

Liefs Roossie

Geplaatst

@ sandra wat spannend dat jullie samen weg gaan! dat hebben wij nog niet gedaan maar gaat voorlopig ook nog niet gebeuren hihi

begin november denk pas dat willen we samen naar de film.

als ik op donderdag ga zwemmen is me man gewoon thuis dus hebben we ook geen oppas nodig

roossie ja als je wat ouder bent begrijp ik het ook wel dat je snel voor een 2de wil. ik ben 24 dus heb nog even de tijd.

xx sky

Geplaatst

we hebben er echt zin in. Een theatervoorstelling van Najib Amhali en daar kunnen wij smakelijk om lachen. Kan ik alvast wennen.

Door omstandigheden heb ik vanaf begin oktober om de week een dag cursus voor het werk en dan moet ik mijn kleine man gelijk al een hele dag missen, ik had gepland dat ik begon met halve dagen. Helaas loopt het zo dus doe ik het er maar mee. Gelukkig doet mijn man de eerste cursusdag van mij vrij nemen en doet mijn schoonmoeder de 2e hier oppassen. Dus hij hoeft gelukkig niet met 8 weken al een dag van huis.

Roossie je gevoel volgen wat betreft de voedingen hoor. Doen waar jullie je goed bij voelen. De artsen kunnen alleen tips en adviezen geven, maar het is aan jullie wat je er mee doet.

Ruben heeft vanmiddag voor het eerst een flesje van 150/5 gedronken. Niet helemaal leeg, maar het gaat nu echt een grote vent worden.

Net ook weer zijn nageltjes geknipt, hij gaat steeds minder meewerken....

Geplaatst

@Sky oh je bent nog lekker jong! Ik geef je dan groot gelijk hoor om lekker de tijd te nemen! Ik begin al een oude taart te worden ;-)

Wat fijn dat je man dan thuis is als je gaat zwemmen.

@Sandra oh leuk Najib Amhali! Ik heb daar ook een keer een voorstelling van bijgewoond, hebben toen ook heerlijk gelachen.

Vervelend van je cursus, gelukkig hebben jullie al zo geregeld dat er iemand thuis is als jij naar de cursus moet.

Wat goed dat hij al een flink flesje drinkt! Nageltjes heb ik nog niet geknipt bij Jane, ze vallen er nog af maar misschien binnenkort maar eens doen ze beginnen wel scherp te worden. Wel wennen van die kleine frutsel vingertjes.

Ik heb net de kleertjes maat 62 uitgezocht uit de zak met kleertjes die we gekregen hebben, ben het nu allemaal aan het wassen ligt het alvast fris klaar in de kast.

Liefs Roossie

Geplaatst

Oh Roossie maatje 62 al hihi.

Ruben zit nog in maat 50 hihi maar 56 zit er aan te komen. Er zijn pakjes 50 die hij niet meer aan kan.

wij moesten Rubens nagels direct na de geboorte al afbijten. Die waren zo ontzettend scherp, hij haalde zijn eigen gezichtje open.

Geplaatst

Zo ons avondje uit gister was heerlijk. Lekker genoten en gelachen. Het afscheid nemen van Ruben viel mee, hij lag lekker tegen m'n neefje aan heel tevreden. Dus aai over zijn bolletje en weg.

Tijdens de voorstelling niet echt aan thuis gedacht, maar eenmaal op de fiets terug naar huis wilde we allebei toch graag snel naar huis hihi. Alles meegevallen en zou het niet hebben willen missen, dus dames lekker een avondje uit plannen met je man/vriend en even wat anders dan luiers en knuffelen!!!!! Is goed voor je.

Volgende week heb ik een etentje met collega's dus ben hele avond weg, man is dan thuis.

Geplaatst

Leuk dat het zo'n geslaagde avond was sandra. Met de bv zit een avondje erop uit er nog niet in. En heb een enorme afkeer van kolven, dat ga ik niet doen. Met merel gedaan maar vond het verschrikkelijk, kolven...

De 18e begint de opstart van mijn dementie-zorgverdieping, dan is mijn zus hier, probeer dat hij net heeft gegeten zodat ik hem thuis kan laten, anders neem ik hem mee.

Roossie, maatje 62, groeit als kool, fijn he! Storm draagt 62 en ook al 68, vooral broekjes, hij heeft lange beentjes. Gisteren had hij een slaapdagje, gelukkig want merel was niet in haar gewone doen en krijste de halve dag.

Ik heb deze week storm zijn nageltjes voor het eerst geknipt, merkte dat ze er niet meer afvielen. Hij heeft berg gekregen op zijn hoofdje. Dat had merel ook. Daar probeerde ik vanalles maar niets hielp goed. Nu laat ik het erbij zitten want toen verdween het vanzelf na een tijd.Storm heeft ook een oogontsteking gekregen, mag nu twee maal daags druppelen.

Heerlijk, norsky, zwemmen, ga je een keer samen met senna?

Roossie, ik ben erg laks met die bekkenoefeningen. Doe ze nooit. Hier is 1x per week een bijeenkomst voor ouders met kleine kinderen, daar komt ook een fysio en dan doen we verschillende oefeningen.

Geplaatst

Dat is dan weer een nadeel van bv, maar die avondjes uit komen vanzelf wel weer toch?

Ik hoef dan wel geen bekkenbodemspier oefeningen te doen, gister voor het eerst gefietst en kon heel goed merken dat mijn buikspieren niks meer gewent zijn. Dus vandaag maar beetje oppassen met spieren gebruiken en langzaam weer wat opbouwen, heb nu zo'n gevoel van spierpijn rond de operatieplek.

Ik moet met Ruben naar CB vandaag, nogmaals zijn naveltje aan laten stippen. De laatste keer denk ik. Daarna gelijk door naar de stad, om rompertjes met lange mouwtjes te kopen en te kijken voor wat dikkere truitjes bij de Zeeman of zo. Ons mannetje heeft het regelmatig koud zo lijkt het. Hij trilt dan met zijn onderlipje en kou is niet nodig. Maar de kleertjes die ik heb zijn nog wat dun en de winterkleertjes die ik heb daar kan hij nog lang niet in ons kleine poppetje hihi.

Geplaatst

Oh Ursela dat is niet nodig hoor. Ik heb genoeg kleertjes en heb nu rompertjes gekocht met lange mouwtjes voor eronder. Dus dat voldoet. Maar ontzettend bedankt voor het aanbod!!!!

Op het CB gaven ze aan dat het trillen van de onderkin niet van de kou is maar meer een zenuwtrekje. Zolang hij goed warm aanvoeld in de nek is hij warm genoeg.

nog even door de stad geslenterd en ben bekaf nu. Ben blij dat mijn eten al klaar staat.

Geplaatst

@Sandra wat fijn dat je avondje uit goed bevallen is.

Hier gaat het ook nog niet een avondje uit, heb nog maar 1 keer gekolfd.

@Ursela, ik vind het kolfen ook maar niets, maarja straks moet ik toch 1 dag in de week buitenshuis werken. Gelukkig is het maar 1 dag dus dan moet het maar.

Wow dat Storm maat 68 al aan kan!

Jane kan maat 62 nog niet aan hoor, maar verwacht binnen een paar weken wel.

Ze heeft ook lange benen haar broekjes zijn nu eigenlijk iets te kort, misschien maat 62 beter.

Ik doe de bekkenoefeningen af en toe tussendoor. Best lastig die oefeningen.

liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden