Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nathalie, heel veel sterkte meid, wat een vreselijk bericht! Hou je sterk meid.

Hier gaat alles wel ok, van de week naar de ZW Yoga geweest, was lekker ontspannend. Kan het aanraden.

Verder nog steeds een erge drukke tijd wat betreft werken. Er zijn zoveel dingen waar ik gewoon niet aan toe kom, en dan gaan we volgende week ook nog verhuizen! Maar goed, dan kan ik wel eindelijk beginnen aan de baby kamer. Heb ik zo'n zin in.

Ik merk dat het best moeilijk is om vervanginng te vinden. Maar er komt zo toch echt een tijd dat ik even niet kan werken. Ook na de bevalling wil ik minder gaan werken. Ik hoop snel dat er iemand op mijn pad komt die mijn werk kan overnemen.

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Straks verhuizen, Pfff sterkte.

Hopelijk vind je snel vervanging voor je die je kan gaan inwerken en als de babykamer af is is het hopelijk relaxen voor de kleine komt. Dat schijnt zo belangrijk te zijn dat je voor de bevalling nog even een paar weken hebt om je er op voor te bereiden. Succes.

Je hebt toch wel tijd om van je zw te genieten he??

Geplaatst

Af en toe vergeet ik het gewoon.......

Verhuizen laat ik natuurlijk doen he, en we hoeven alleen de straat maar over te steken, mijn "oude" huis, wordt ons kantoor, dus we hoeven niet te haasten wat betreft hjet opleveren daarvan. Dat is dus best prettig, want alles wat ik niet wil laat ik lekker achter!

Kan ik voor ons nieuwe huis heerlijk nieuwe spulletjes uitzoeken! Niet dat we alles nieuw gaan kopen hoor.

Geplaatst

@Kim, wat balen dat je nog geen vervanging hebt gevonden! Fijn zeg dat je niet je huis hoeft op te zeggen, dan kun je het rustig aan doen met verhuizen.

Geen zware dingen gaan sjouwen hoor! En genieten van je zwangerschap is ook belangrijk, het gaat allemaal al zo snel, neem ook je rust meis!

Goed dat je naar zwangerschapsyoga gaat, dan heb je in ieder geval een moment voor jezelf, ik ben erg benieuwd hoe ik het vanavond ga vinden.

Succes met alles!

@Babeth, jij ook al zo'n schone slaapster! Ik was om 10.45 uur ongeveer opgestaan en nog stond ik vermoeid op, duurde even voordat ik bijgekomen was en wat kon werken. Gelukkig geen drukke werkdag vandaag en lekker thuis.

@Sandra, kan me goed voorstellen dat het moeilijk voor je is dat je schoonouders druk aan het werk zijn voor je en jij werkeloos toe moet kijken. Maar ze doen het vast graag voor jou en hun kleinkind.

@Loes lukt het om je rust te nemen?

Liefs Roossie

Geplaatst

Dag lieve meiden hier!

Wat fijn dat jullie aan me denken allemaal.

Vandaag zijn ze begonnen aan het dakkapel voor onze babykamer. Wat wordt het mooi! Vanaf de buitenkant want ik mag dus niet naar boven om te kijken. Mijn man heeft vanavond fotoos genomen om te laten zien hoe het eruit ziet. Wat een zee van ruimte krijgen we!

Ik wordt behoorlijk kort gehouden door iedereen wat me ook weer irritatie geeft. Als ik maar naar de w.c gaat wordt er al gezegd, wat ga je doen? Vooral mijn man is erg als hij thuis is. Vandaag overdag is ons mama geweest, heel de dag bezig geweest met poetsen enzo. Ik snap t niet want dat doe ikzelf ook normaal niet hoor! Ze bedoelen het goed maar ik wordt er zenuwachtig van. Ik ben ook zo enorm moe, is slaap bereslecht snachts. Veel plassen, warm, onrustige benen enz enz. Maar overdag kan ik,niet de rust nemen om even naar bed te gaan omdat ik dan weet dat mama er is. Ook hebben de kinderen nog vakantie en ook al doen ze erg hun best, ze zijn nog maar 6 en 8 en hebben toch hun dingetjes waardoor ik gestressed raak of toch weer opsta. Voor hun moet alles zo veel mogelijk doorgaan toch? Ik ben iemand die het heerlijk vind om alleen thuis te zijn met kids, vermaak me prima. Al die mensen, ons mam,mijn zus, de bouwers, ik wordt er nerveus van, voel me een vreemde in mijn huis.

Ben ook te snel afgeleid, veel prikkels waardoor ik opsta of toch ven wat verplaats of opruim.

Ben ook erg angstig aan de andere kant. Vanavond bv was mijn man even naar de mediamarkt, de kinderen buiten met buren, maakten zoveel lawaai dat ik er gek van werd, dan ga ik toch weer naar buiten. Wel dus weer gelijk een harde buik. Ik ben zoveel conditie kwijtgeraakt, en hijg al als bv naar het eind van het tuinpad loop. Ben dan ook bang dat ik teveel doe.

Aan de ene kant zou een opname lichamelijk voor mij beter zijn omdat ik dan echt de rust neem omdat er daar minder afleiding is, maar dan mis ik thuis zoveel. Ik weet niet wat ik moet doen. Als ik dan bij Babeth zie dat het voor haar wel zin heeft gehad die rust, wil ik dat ook graag maar ik ben bang dat dit thuis niet haalbaar is. Ik krijg ook zoveel pijn aan mijn kont en bekken door dat zitten. Rustig t.v kijken is er niet bij want dan vragen de jongens elke 5 minuten, mogen wij nu kijken? Of mogen wij nu wiien? Op de computer net zo...mag ik nu op speeleiland? Sorry dat ik zo klaag maar ik weet gewoon niet hoe ik deze tijd moet doorkomen. Al die maanden heb ik zo gewacht dat we er een prachtkamer bij krijgen en nu is het zover ennu mag ik er geen deel aan nemen. Geen behangen, verven, inrichten, decoreren, niets! Ik mag nieteens de trap op!!!

Klote!

Voel me gewoon even zielig!! Zal ook door de hormonen komen! Het enige waar ik wel vrolijk van wordt is dat getrappel in mijn buik van onze schatjes. Mijn man bedoelt ook alles zo goed maar ik ben alleen maar kribbig en niets is goed...Ik hoop dat alles goed komt.

Sorry voor mijn geklaag nogmaals...moest het echt even kwijt!!

Liefs Marloes

Geplaatst

Hoi Marloes

Ik begrijp je wel hoor, mijn man werkt best wat uren vanuit huis en oo dinsdag zijn mijn schoonouders hier, dan is het moeilijker, ook mijn man was erg bezorgd.

Dat je een opname in het zkh. Niet ziet zitten geloof ik meteen. Bij mij zit /zat de schrik er flink in waardoor ik mij makkelijker over het niets meer mogen doen kon overgeven misschien maar probeer voor ogen te houden dat het iedere dag weer een dag minder is. Ook ik vind het jammer dat ik niets aan de babykamer kan doen, dergelijke klussen zijn echt mijn ding zeg maar.

Zal het niet enorm veel schelen als de kinderen dadelijk weer naar school zijn?ik denk het wel.

Ik hoop dat het je lukt om je er aan over te geven en inderdaad, bij mij heeft het enorm geholpen, dus dat kan bij jou net zo Goed het geval zijn. Als ik je zo hoor wordt je er bij een opname ook niet gelukkiger van....maar ja als jij denkt dat het je beter lukt ? Msschien moet je nog wat je draai hier in vinden.. Hou je haaks meid!

Liefs Babeth

Geplaatst

Loes het is ook zo onverwacht medegedeeld dat je ook aan het idee moet wennen natuurlijk. De bouwvakkers zijn straks weg dus dan heb je al die mensen niet meer binnen lopen. Je kan ook een rustig gesprek met je moeder en man aangaan en uitleggen dat je weet dat ze het goed bedoelen maar dat je geïrriteerd wordt van hun controle naar jou. Hopelijk vind je snel je rust weer terug en je kids zijn straks idd naar school. Hopelijk blijft een opnamen je gespaart!!

Wij hebben een geboorte kaartje uitgezocht, de tekst is helemaal af en ik ga morgen naar de drukker. Dan is dat ook weer geregeld. Heerlijk weer iets "af". Geeft me echt rust. Nu alleen nog 1 keer flink shoppen volgende week, de laatste dingetjes wassen en kast in ruimen. Dan is het wachten tot de kleine zich aanmeld. Heerlijk zeg alles lekker vroeg af.

Vind het juist zo lekker, omdat ik steeds minder mobiel ben, meer en vaker pijn die langer aanhoudt. Dus dan kan ik verder lekker genieten van de kleine in mijn buik.

Geplaatst

Sandra wat fijn dat het kaartje nu ook klaar is, super!,

Wij gaan 4 juni voor het kaartje weg, krijg nu al de kriebels hihi

bij ons nu net andersom, Beetje bij beetje de winkels bezoeken, zeer gedoseerd maar erg blij dat het kan!

Geplaatst

Kan me voorstellen Babeth, grappig dat het net andersom is. Jij blij dat je eindelijk wat meer kan/mag om de winkels te bezoeken. Ik ga nu nog 2x shoppen. 1 keer met mijn vriendin voor de laatste babyspulletjes en 1 keer met mijn man en schoonmoeder, schoonzus en zwager bij de Ikea, Daar wil ik een wandrekje halen als vervanging voor alleen een plankje. zit te denken aan 6 of 8 kubussen aan elkaar zodat ik daar van alles kan zetten. Zo ook alle knuffels die oma gespaart heeft bij de supermarkt.

Geplaatst

San, tot op heden heb ik me uitgeleefd met internetshoppen, ik heb al een "sterke" band opgebouwd met de bezorgers van TNT ;-) echt erg, er kwam soms dagelijks een bestelling binnen...

je kent dat wel van troosteten he? nou in de dagen dat ik me erg onzeker voelde en angstig was trooste ik mezelf door weer iets voor de kleine te bestellen.....en ik moet echt stoppen hoor haha maar er is zoveel leuks.

Wel een leuk idee die kubussen van Ikea, kan er allerlei kanten ook mee op

Geplaatst

@Marloes, het is ook moeilijk om ineens stil te zitten en liggen, terwijl er allerlei mensen in je huis rond dwarrelen en je bestoken met allerlei goede bedoelingen.

Zoals anderen schrijven zal het straks vast schelen als de kinderen weer naar school zijn en met je man en moeder zou ik gewoon even de nieuwe situatie bespreken.

Misschien vinden zij dat ook fijn, ze zullen niets liever willen dat jij je goed en op je gemak voelt en je rust kan vinden.

Het valt allemaal niet mee en kan me voorsteleln dat je dan zielig voelt, dat mag best hoor. Kijk het even aan als de kinderen naar school zijn en je man en moeder toegesproken hebt, als je het dan nog niet red dan misschien nadenken over ziekenhuis opname, al hoop ik dat het niet nodig is. Sterkte meis!

@Sandra goed zeg kaartje klaar, nog 2 keer flink shoppen en je bent er klaar voor! Leuk idee met die ikea kubussen.

@Babeth, fijn hé dat je zo via internet toch lekker kunt shoppen, maar niet heel internet leeg kopen hoor ;-)

Ik heb eigenlijk nog niet zo veel gekocht aan kleding en andere dingetjes, ben meer gefocust op wat is nodig aan praktische spullen.

We zitten eigenlijk ook op ons belasting geld te wachten, dan kunnen we weer wat meer shoppen.

Kamertje moeten we ook nog steeds verder aankleden. We doen het eigenlijk allemaal rustig aan ook wel lekker, zijn ook druk met andere dingen, maar het komt allemaal zeker te weten op tijd af!

Van het weekend maar eens kijken of we stof voor de gordijnen kunnen bestellen, kan ik die alvast maken.

De zwangerschapsyoga was erg leuk en leerzaam. Iedere les heeft een thema, gisterenavond was dat de zwangerschapskwaaltjes. We hebben allerlei oefeningen gedaan die je thuis kan toepassen als je ergens last van hebt. Bijv. kramp in je kuiten, benauwdheid, maagzuur, onderrug etc. en er is ook veel informatie gegeven en natuurlijk ook kennis met elkaar maken. Het is een klein clubje we waren met z´n vieren excl. docente, volgende week komt er nog eentje bij. Ik vond het in ieder geval een leuke les. Het was wel laat geworden, ze liep een kwartier uit. Duurde vannacht ook lang eer ik sliep, vanochtend maar weer wat bij geslapen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie er is nog genoeg tijd om alles af te krijgen en te shoppen toch? Wij moeten straks voor de bevalling ook nog zorgen dat we precies weten wat we willen in onze nieuwbouw woning waarvan we de sleutel niet lang na de bevalling krijgen. Misschien zelfs al in begin september. We weten al welke richting we op willen met de vloer en de muren dus het is nu nog zaak om te zorgen dat we weten waar we het precies gaan kopen. Scheelt ons straks een hoop stress en waarschijnlijk ook geld.

Hier zit ik er momenteel compleet doorheen. Baal zo ontzettend van de pijn van mijn bekken en het niet fatsoenlijk kunnen lopen af en toe. Zo frustrerend. Ben het zat, niet het zwanger zijn hoor daar geniet ik van maar dat bekken wat me parten speelt. Ben het nu wel een beetje zat die pijn, wordt er ook zo moe en sjacho van.

Heb mijn teamleidster een mail gestuurd dat ik vanaf volgende week maandag 3x2 uur wil gaan werken om te kijken of ik het dan wel volhoud en anders houd het al snel op ben ik bang.

Gelukkig vanavond beetje afleiding bij vienden op de koffie. We zullen zien wat de komende 14 weken gaat brengen...

Geplaatst

@Sandra, dat wordt nog een mooie en leuke klus je nieuwe huis inrichten! 3,5 jaar geleden hebben wij een nieuwbouwwoning betrokken, was heerlijk toen we het helemaal in konden richten en inruimen. Ja ik maak me ook geen zorgen hoor dat het niet af komt, we hebben nog 3 maanden.

Wat vervelend die pijn in je bekken, je hebt het nu ook al een tijdje dus kan me voorstellen dat je er moe en sjago van wordt. Als het werken niet meer lukt dan zit er inderdaad niets anders op dan stoppen, je kunt er ook niets aan doen en te lang doorgaan is ook niet goed. Jou lichaam en de kleine gaan voor. Ik weet niet wat voor werk je doet, maar misschien zou je wat thuis kunnen doen achter de pc? Dat scheelt al dan hoef je niet op pad. Sterkte meis zal allemaal niet meevallen, al krijg je er over een paar maanden er iets moois voor terug.

Liefs Roossie

Geplaatst

Echt thuiswerken zal niet gaan, werk in de zorg hihi. Nu al wel alleen de bestellingen maken en de weekmenu's opstellen. En natuurlijk mijn collega's van hun werk houden en koffie drinken. Zo weinig doe ik dus al weken zeg maar.

Ik zal mijn last wel dragen hihi. Ja we krijgen er over een maand of 3 iets heel moois voor terug.

Geplaatst

Hoi dames,

Nathalie, weet je al of de ab. Aanslaat bij je neef? Ik hoop het!

Dames ik weet niet of jullie nog op zoek zijn naar een babyfoon maar we zagen een aanbieding in et blad ouders van nu

Bij een jaarabonnement à €78,30 of 1,5 jaarabonnement à € 82,- de alecto DVM70 gratis.

Vandaag zagen we hem bij andere mensen en zij waren uiterst tevreden, wij twijfelde nog over wel/geen camera maar zijn nu om, direct besteld

Groetjes Babeth

Geplaatst

Babeth wij hebben ook een alecto gekocht, zonder camera. Wilden deze eerst ook, maar ken mezelf. Dan blijf ik kijken en kom ik zelf ook niet aan rusten toe hihi. Wij hebben de DBX- 79 en hebben deze ook al gebruikt als de tweeling kwam slapen of wij daar oppasten. Deze werkt ook perfect. Was een tijd geleden in de aanbieding bij de kruidvat.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die aanbieding van 3 nummers van Ouders van Nu gedaan heb, maar vind er meer reclame in staan dan artikelen. Vond ik erg jammer. Wij jonge ouders lees ik dan met iets meer plezier, maar ja dat is geen abonnement.

Het weekend is weer voorbij, sommige zullen moeten werken. Anderen rusten. Nog even volhouden en dan begint het verlof en na de bevalling het genieten van de kleine waar we zo naartoe geleefd hebben. Ik kan zelf niet wachten.... Bijna alles is in huis, kamertje af, kleding gewassen en in de kast. Begin juni halen we de box op bij vrienden en dan is het echt alleen nog maar afwachten. Heerlijk......

Geplaatst

Goedemorgen!

Heb snel even bijgelezen. Het gaat een beetje op en neer in het augustusforum. De ene keer zijn we aan het genieten, aan het nestelen en aan het dromen hoe het is als dat wonder wat in ons lichaam groeit er is en soms is die roze wolk niet te bekennen, sandra die al maanden pijn heeft en niets kan/mag doen. Marloes die gedwongen op de bank mag gaan liggen, etc. Hoop dat de zwangerschap ook nog wat fijne dagen voor jullie in petto heeft.

Baluh, sterkte met je neef. Klinkt erg cru, eindelijk een donor gevonden maar misschien toch te laat? Ik hoop van niet en dat je neef goed aansterkt voor de zware operatie.

Ik weet niet meer wie het was, (norsky?) maar ik herinner me dat een forumgenootje geconfronteerd werd met het nieuws dat de navelstreng uit twee ipv drie bestond. Hoe gaat het daar nu mee? Is er nog nader onderzoek gedaan?

Hier gaat alles prima. De afgelopen dagen had ik nogal last van mijn stuitje maar dat viel makkelijk te verklaren; jawel, te veel gedaan. Maar dit valt niet te veranderen. Want het schiet hem er vooral in als ik merel til. Ze is nu al ruim 9 kilo en dat merk ik goed. Ik begin echt uit te kijken naar mijn verlof. Maar dan moet ik dat nog wel gaan regelen haha. Misschien dat ik vandaag naar de nav ga. Geen zin in dat papierwerk maja moet er toch van komen.

De suikertest goed doorstaan, heb na het drinken van een smerig zoet drankje twee uur in de wachtkamer van de huisartsenpost gezeten en heel veel praatjes over het weer gehouden. Ja, het was gaan regenen en ja, hopelijk regent het niet op 17e mei (een soort noorse koninginnedag).

Ik voel ons zoontje steeds meer bewegen. Dat is zo bijzonder. Ben langzamerhand steeds meer aan het klaarmaken. Heb alle kleertjes gesorteerd. Ik durf de roze jurkjes nog niet weg te doen voor het geval dat het toch.. maar heb het allemaal verzameld in een grote doos. De allerliefste heb ik bewaard. Oei, maar wat moeilijk om het weg te doen, de steken in mijn hart bij het in de doos stoppen van die lieve kleine bodytjes en broekjes en jurkjes.

Geplaatst

Ursula wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Balen van je stuitje, doet erg zeer weer ik uit ervaring. Je kan moeilijk Merel aan haar lot overlaten, maar probeer het wel te beperken tot een minimun. Moeilijk hoor. Lijkt me idd moeilijk om al die kleine jurkjes in een doos te doen, je sluit toch een bijzondere periode af. Dat betekend in ieder geval dat je er wel van genoten hebt!!

Die rose wolk heb ik de hele zwangerschap nog niet gezien hoor, weet zeer zeker dat deze niet bestaat en als je er op zit dan val je er vanzelf vanaf na de bevalling, als je ziet dat de eerst tijd best pittig is.

Maar dat betekend niet dat ik niet kan genieten van mijn zw hoor. Heerlijk dat beweeg van binnen, onze knul is een vrij rustige en slaapt heeel veeeeel net als zijn papa vroeger en ik kon er trouwens ook wat van.

Mijn bekkeninstabiliteit is heel vervelend en heb er al heel wat sjachriijn en tranen om gelaten, maar dat verbleekt bij het idee dat onze droom eindelijk werkelijkheid wordt. Nog even volhouden en dan wordt het langzaam weer beter, ga borstvoeding geven dus dat kan nog wel even aanhouden, maar dat zien we dan wel weer. Uiteindelijk komt het weer helemaal goed.

Geplaatst

Ik ga ook weer proberen borstvoeding te geven. Met merel ging het de eerste drie maanden prima, daarna nam uit zichzelf de melk af en alle trucjes hielpen niet om de productie omhoog te gooien. Ben daarom na vier maanden overgeschakeld op moedermelkvervanging. Dat vond ik erg jammer want het waren magische ogenblikken om merel bv te geven, maar ook blij dat de eerste drie maanden het in ieder geval goed is gegaan.

Geplaatst

@Sandra, jammer dat je niet thuis kunt werken! Kan me voorstellen dat je nu ongeduldig wordt voor dat die kleine komt. Je zit veel thuis en dan pijn in je bekken! Je bent een sterkte vrouw, nog even volhouden en dan denk je ja ik heb het er allemaal voor over gehad!

Heerlijk hé als die kleine zo in je buik beweegt, ik geniet er ook zo van en soms dat je buik echt heen en weer ziet gaan.

@Nathalie, ik hoop dat de antibiotica goed werk doen bij je neef!

@Babeth, wij hebben een alecto bij de kruidvat gekocht, was een mooie aanbieding voor 34,95. Het is zonder camera. Wij wilden eerst ook een camera maar hebben ons toch bedacht. Wij denken ook net als Sandra dat we dan de hele tijd naar het schermpje gaan turen hahaha. Ik zei ook tegen mijn man, als we de kleine willen zien gaan we wel even naar haar kamertje.

Ik had ook net als Sandra 3 nummers van Ouders van Nu genomen, maar heb gelijk weer opgezegd. Zo bijzonder vind ik het blad niet en krijg van anderen al zoveel bladen. Straks ook geen tijd meer om ze te lezen hahaha......

@Ursula, ja lijkt me vreemd om dan ineens zo'n tijdperk af te sluiten. Zet de jurkjes maar op zolder neer, weg doen kan altijd nog.

Oei je stuitje, lijkt me pijnlijk! Sterkte ermee!

@Loes, ik hoop dat het je lukt rust te houden thuis!

Ik ga ook borstvoeding geven, lijkt me ook bijzonder om je kleintje de borst te geven en het is de beste voeding en je valt er ook nog eens van af. Maar ik heb me ook voorgenomen ik ga het proberen, als het niet lukt dan maar vervangende voeding.

Gisteren een canvasdoek roze geschilderd, daar maken we dan nog een liedje op. Van de week maar de rest van de spulletjes bestellen. Manlief heeft met zijn vriend afgelopen vrijdag het wandrek opgehangen, ziet er al gelijk een stuk beter uit.

Ben vanochtend bloed wezen prikken, ik doe vandaag de dagcurve. Manlief had me gebracht en ben daarna weer naar huis gefietst. Ik moet om 11.00 uur terugkomen en dan weer om 15.00 uur. Ben er aardig zoet mee vandaag. Balen dat het zo regent ik hoop dat het straks wat droog is.

Hoop ik heb 23 mei mijn 30 weken echo! Ik hoop dat de kleine dan al met haar koppie naar beneden ligt.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie ik heb het er ook voor over hoor. Het is alleen zo verrekte vervelend. Kan me daardoor ook niet echt ontspannen. Bij elke beweging die ik maak moet ik nadenken en ik wil niet daar aan denken maar aan de kleine.

De kleine kan nog tot dacht ik 37 weken zelf draaien, dus als ze met de 30 weken echo nog niet goed ligt dan kan dat de weken erna ook nog toch? Of is er een rede dat ze volgende week al "goed" moet liggen??

Geplaatst

@Sandra, ik weet het je hebt alles over voor je kleintje, maar toch blijft het vervelend voor je die pijn iedere dag.

Ja de kleine kan nog wel draaien na 30 weken. Komt omdat ze bij een vriendin van me die 30 weken echo hebben gedaan en toen zeiden ze al of het wel of geen keizersnede zou worden. Ben daarom benieuwd of ze nu al goed zal liggen, anders kan dat idd nog wel komen.

Ben net weer terug van mijn 2e keer bloedprikken en wat boodschapjes gedaan. Heb zelfs bij een andere kruidvat een voedingskussenhoes gevonden! Heb ik het toch compleet en bij de zeeman hadden ze hydrofiele washandjes heb ik die ook alvast binnen. Nu thuis eten en uitrusten, best vermoeiend die fietstochtjes door de regen. Nog 1 keertje heen en weer vanmiddag.

Liefs Roossie

Geplaatst

@Babeth, wij hebben een alecto bij de kruidvat gekocht, was een mooie aanbieding voor 34,95.

Hahaha ik bedoelde de Blokker, maar ik zie nu in het nieuwe foldertje ook een babyfoon in de aanbieding bij de kruidvat, maar vind die van de Blokker er beter uit zien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden