Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Onze box komt er ook wat eerder te staan zodat onze katten er aan kunnen wennen. We gaan er ballonnen in leggen zodat ze er niet in gaan liggen slapen. En als ons kleine manneke er is goed opletten dat ze er niet bijkruipen. Als ie groter wordt en meer gaat bewegen zullen ze er niet bij gaan liggen. en 's nachts de kleden eruit.

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja inderdaad dat zullen wij ook gaan doen, de kinderwagen en maxicosi zullen we in de garage zetten Anders weet ik wel hoe het gaat , de een in de bak en de ander onderin waar je biidschappen kwijt kan..... Wat dat betreft moet je erg veel rekening houden met ze, verder doen we op de slaapkamerdeur van de kleine een haakje, kan de Deur op een kier zonder dat ze de kamer op kunnen.....

Ja heb het er maar druk mee haha

Geplaatst

Ja katten moet je vind ik net iets beter in de gaten houden wat slaapplekjes betreft. Dat haakje is idd heel handig, zeker ook met doorluchten van de slaapkamer. Vrienden van ons hebben dat ook en is zo handig.

Nu al weer wakker.. Gister veel te veel gedaan en mijn lichaam laat nu duidelijk weten hier niet van gedient te zijn. Harde buiken zeg bah, weet ik gelijk hoe het voelt. Zo onrustig wordt ik er van en daar wordt het ook niet beter van. Straks gewoon nog even terug om verdere slaap in te halen die ik nu moet missen. Nu even genieten en relaxen met een kop thee en een paar penny wafels...

Morgen gaat P de kamer afplakken en woensdag de muren en plafond spuiten. Dan de vloerbedekking erin en flink luchten, getver wat stinkt die goedkope rommel zeg. Eind van de week is het kamertje klaar en kan ik me gaan uitleven met foam plaatjes op de muur en kast. Kamertje is hier dus heel erg op tijd af zeg maar. Geeft me ook wel weer een rustig gevoel. Begin juni ga ik de laatste spulletjes op halen bij vrienden die we mogen lenen.

Geplaatst

Ben hier ook al wakker ook veel te druk geweest gisteren. Lig met mijn mobiel onder het dekbed wil mijn man niet wakker maken.

Goeie tips over de katten.

Haakje op de deur gaat hier helaas niet hebben metalen kozijnen eens kijken of we nog iets anders kunnen verzinnen.

Kinderwagen gaat bij ons op de gang die kunnen we afsluiten daar komt de kat nu ook niet.

Box zetten we ook eerder neer sowieso de kleine zou ook eerder kunnen komen. Moeten alleen nog een boxkleed kopen.

@Sandra wat naar zeg harde buiken en bekkeninstabiliteit. Probeer toch maar rustig aan te doen.

By the way zullen we nog een datum prikken voor een meeting?

Liefs Roossie

Pfff heb het warm onder het dekbed.

Geplaatst

Zo ik heb nog lekker een paar uurtjes geslapen gelukkig. Was gister 1 bloedruk pil vergeten dus zo waus als een konijn nu. Zowiezo rustig aan doen, heb mijn lesje wel geleerd gister, dus vandaag lekker nixen. Beetje op zolder rommelen bij de babyspulletjes en in mijn schommelstoel zitten schommelen en wegdromen........

Roosie jij nog iets kunnen slapen??

Geplaatst

Hei!

Ik lees mee en volg jullie maar het komt er met het zonnige weer niet van om veel te schrijven. Daarnaast ben ik ook druk met werk, tuin, vrijwilligerswerk en niet te vergeten Merel.

Hier gaat alles prima. Mijn buik is nu al zo groot als op het laatst met merel. Gelukkig nog niet zo zwaar. Halsbrand, maagzuur, heb ik ook, iedere dag, urenlang. Vorige keer hielp het erg goed om een glas melk te drinken maar nu helpt niets ertegen. Gelukkig is het maar een klein zwangerschapsplaagje, valt mee te leven.

Ik heb gisteren een enorme lading jongenskleding gekregen. Daar ben ik heel blij mee. Ga een dezer dagen alles uitzoeken, wat ik nog heb aan kleding, wat te veel meisjes-achtig is. Ik heb nu al weer te veel, haha. Luxe-probleem.

Hier geen wiegje, die heb ik nog wel staan maar ga ik niet gebruiken. Dit omdat ik een bedje neem (ikea) waarvan je 1 kant kan verwijderen en de bodem op gelijke hoogte met het bed kan zetten.

We hebben afgesproken dat we volgende maand alles gaan aanschaffen voor ons gutteke. Maar echt veel heb ik niet nodig. Een bedje, luiers, een paar smokken (tutten).

Een aanrader: ik had bij merel van weleda 'navelstrooipoeder' (wecesin) gekocht. Een soort genezend poeder wat je bij het verschonen op het naveltje kon strooien totdat het dichtzat. Dit spul werkte super. Het was veel te veel wat in dat kleine potje zat maar wat ik over had heb ik later gebruikt toen ze luieruitslag had. Daar werkte het ook goed op.

Geplaatst

Ursula fijn te lezen dat alles goed met jullie gaat. Fijn toch die luxeproblemen?? Heb ik ook last van, gekregen kleertjes en best veel ook. Beter te veel dan te weinig nietwaar.

Shop ze volgende maand, ik ga eind deze maand met een vriendin zo leuk.

Geplaatst

@Ursela, leuk weer wat van je te lezen en dat het goed met je gaat! Vervelend van het maagzuur, ik heb er gelukkig geen last van heb het tot nu toe 2 maal ietsje gehad.

Ik heb wel af en toe zo hikje net als dat je teveel gegeten hebt, wat dan niet zo is.

@Sandra, je ik heb gelukkig nog enorm geslapen. Even wakker toen manlief de deur uit ging naar mijn werk, daarna nog flink liggen slapen tot 11.00 uur ongeveer. Heb echt diep geslapen, gelukkig maar anders was ik vandaag super moe geweest.

Gelukkig werk ik vandaag ook thuis, hou ook een relaxte dag, morgen weer hele dag bij freelance bedrijf werken.

Leuk hé shoppen, ik vind het steeds leuker! Een tip voor wie nog geen voedingskussen heeft, bij de kruidvat zijn ze in de aanbieding!

Ik krijg ook nog een vuilniszak vol kleding van een kennis, moeten het alleen nog een keer op gaan halen.

Liefs Roossie

Geplaatst

JAAA ik heb het voedingskussen vanmiddag bij de Kruidvat gehaald en hij is heerlijk. Goed stevig. Merk dat ik 's nachts toch meer last krijg van mijn heupen maar als ik het voedingskussen gebruik niet dus dan maar ff zo maar ik had er een van de hema maar die is al een jaar oud gooi hem nog niet weg maar deze van het kruidvat is echt super echt een aanrader!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

@Nathalie fijn dat je baat hebt bij het voedingskussen. Ik heb nog gekeken bij het kruidvat bij ons hadden ze alleen nog 1 hoes.

Maar ik mag het voedingskussen van een vriendin lenen.

Geplaatst

Goedemorgen meiden

Ursela, fijn om iets van je te horen!! en zo te lezen ben je erg druk, goed dat dat allemaal nog lukt hoor! Jullie zijn voor de kleine zo te lezen bijna helemaal klaar, fijn!!!

Roossie wat het haakje op je stalen kozijn betreft, misschien kun je iets met montagekit doen? haha ik zweer bij die tubes, geweldig, zonder teveel geboor en gedoe zit iets vast....

Wij hebben ook stalen kozijnen dus ook nog even iets fixen.

Misschien dat ik ook nog naar dat kussen ga kijken, ik heb er wel een maar met piepschuim bolletjes en ik vind hem niet echt fijn.

Mij is ook door een lief forumgenootje allerlei meisjeskleding aangeboden, zo lief!

Misschien heel stom, ik ben nooit zo van het twijfelen, hak snel knopen door maar jeetje met de aanschaf van sommige dingen ben ik zo aan het teuten, net of ik steeds denk dat het niet goed genoeg is zeg maar, herkennen jullie dat?

Sandra, je had het erover dat je een perioden na je verlof zo´n 18 uur wil werken en dan daarna zo´n 24 uur meen ik. Je zou dit eventueel ook kunnen regelen door eerst wat ouderchapsverlof op te nemen en later pas je contracturen aan te laten passen. Misschien wist je dit al maar voor hetzelfde geld ben je hier niet mee bekend...misschien is het iets?

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Witje (33) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Ursela: 9 mei controle vk

witje: 10 mei pretecho

loes1975: 10 mei groeicontrole en cervixlengte(27w2d)

Meiske74: 11 mei controle gyn. (26w2dgn)

Meiske74: 21 mei pretecho (27w5d)

Roossie: 23 mei 30 weken echo

Meiske74: 24 mei controle gyn. (28w1dg)

Meiske74: 7 juni controle gyn. (30w1dg)

Meiske74: 22 juni controle gyn. (32w2dgn)

Meiske74: 7 juli controle gyn. (34w3dgn)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela
...
.
en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske
maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes
75 gevoel was goed! Het word een jongen
en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01
maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje
Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!!

Geplaatst

Babeth ik ben ook op ouderschapsverlof gewezen, dat is onbetaald verlof en in die tijd bouw je ook geen vakantie uren op of pensioen. Ik heb gekozen om dus eerst rustig aan te beginnen met 3x6 uurtjes per week werken, hoeft de kleine ook niet gelijk hele dagen naar de opvang maar een halve en ik moet toch mijn vakantie uren opmaken dus dan nog 20 weken lang 24 uur en dat zijn 3x 8 uur dus nog schappelijk leek ons.

Geplaatst

Oh ja dat zeker ! Ik weet dat je met dat verlof geen pensioen en uren opbouwt maar in mijn geval zou ik teruggaan van 40 naar 24uur , dus zou sowieso minder opbouwen.

Mogelijk dat ik voorlopig mijn contact niet wijzig en eerst 16 uur ouderschapsverlof per week opneem. Ik heb nog zo'n 40 vakantiedagen staan dus even kijken hoe en wat. Als de werkgever het Goed vind dan plak ik mogelijk nog wat vak. Dagen achter mijn verlof aan, even op mijn gemak bekijken.

Geplaatst

@Sandra, goeie tip van je ben gelijk gaan kijken op de website van de kruidvat, maar helaas dat product kun je niet via internet bestellen :-(

@Babeth hahaha ja met bisonkit, had er met mijn man over hij zei we hebben toch een babyfoon? En de kat kan al snel door een kiertje heen.

Ik had het ook over de wandelwagen op de slaapkamer zetten als wieg, maar later dacht ik dan moet ik die als ik wil wandelen iedere keer van boven afzeulen, dat vond mijn man ook geen goed idee.

Ik zei dan moet het ledikant maar op onze slaapkamer een tijdje blijven staan, dan moet ze er ook maar overdag slapen. Hij zei hoe lang zal ze dan bij ons op de slaapkamer slapen, ik zei ja dat weet ik niet ligt aan hoe ze zelf is, het gaat bij iedereen anders volgens mij. Zegt hij anders gaat ze maar gewoon gelijk op haar eigen kamer hahaha.... Ik denk dat hij hier wel op terugkomt als ze er eenmaal is. Mijn man wil het liefst geen wieg omdat we er straks anders mee zitten, staat het op zolder na een paar weken of maanden. Dat vind ik zelf ook, maar ja hoe gaan we het doen in den beginnen. Luxe probleem hé hahaha...

Ik heb weer een drukke werkdag achter de rug. Halverwege de dag werd ik moe en had echt geen zin meer, maar later op de dag ging het toch weer en ben weer goed bezig geweest. We hadden zelfs een brand oefening hahaha....... allemaal naar buiten! Morgen weer thuis werken en dan vrijdag weer bij freelancebedrijf en dan lekker een zonnig weekend!

Manlief heeft net verklapt dat hij wat voor moederdag voor me besteld heeft hihihi.......super lief. Hij vertelde het me omdat hij het per ongeluk van onze gezamenlijke rekening betaald heeft, dat is niet erg, maar als ik op de rekening ga kijken dan weet ik waarschijnlijk wat het is. Ik ga niet kijken vind ik niet leuk, ik hou de spanning erin! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

@Oh Babeth, ik herken het wel een beetje met het wat meer treuzelen over iets te kopen. Soms denk ik is Woezel en Pip wel leuk genoeg voor onze babykamer hahaha......maar dan zie ik die plaatjes dan weer en vind het toch wel leuk. Je wil het ook allemaal zo goed en mooi mogelijk doen voor je wondertje waar je zoooo lang op hebt gewacht! Maar ik denk dat je wondertje alles wel prachtig zal vinden, wat je ook koopt het is meer je eigen gevoel.

Geplaatst

@ Roossie ken je gevoel. ben normaal nooit zo'n twijfelaar maar je wilt echt het beste en leukste voor je kleine.

hier ook 3 katten met dit mooie weer zitten er 2 in onze ren maar van de herfst/winter kan dat niet zo lang

dus word extra opletten. alle slaapkamer zijn zoiezo dicht maar als ze even de kans krijgen duiken ze zo in een bedje.

de box komt hier van het weekend al naar beneden omdat me nichtje hier vanaf maandag komt 2x per week. ze is nu 3 maanden.

en vind het toch makkelijker om der af en toe in de box te leggen zodat ze naar de muziekmobiel kan kijken. dus denk dat ik ook maar

wat balonnen ga aanschaffen.

xx sky

Geplaatst

Roossie wat leuk dat je moederdagcadeau in bestelling is! Blij te kezen dat ik niet de enige twijfelkont ben.. Haha

Sky wat leuk dat je nichtje bij Jullie komt, kun je al heerlijk aantutten, het is wat met die katten hè?

Van de week hebben we een filmcamera gekocht, ik wilde er echt niet te lang mee wachten voor het geval de kleine meid zich vroegtijdig gaat melden, verder van de week een schattig mutsje en tutdoekje ontvangen met de naam op beide geborduurd, zo lief!!

Echt gênant, bijna dagelijks de bezorger van TNT aan de deur... Lang keve internet voor aan huis gekluisterde mama's

Geplaatst

Hoi meiden,

Lekker aan het shoppen allemaal lees ik! Wij gaan binnenkort shoppen voor de aankleding van het kamertje, maar ik ben er nog steeds niet helemaal

uit wat betreft het thema, of de kleuren...hihi wat dat betreft herken ik het twijfelen!

In ieder geval ga ik dalijk ook ff naar de Kruidvat voor het voedingskussen. Hopelijk hebben ze het nog!

Op het werk gaat het nog best goed. Het lijkt zelfs of de ischias iets minder wordt, maar of dat nou aan de fysio ligt of aan het feit dat ik het zelf iets rustiger aan doe

ipv altijd maar te rennen en vliegen....Maakt niet uit, so far so good!

Vanaf 15 juli verlof dus moet er nog ff tegenaan! Maar dan kom ik wel pas 2 januari terug....Heerlijk! Had nog veel vakantiedagen staan en overuren en deze (bijna) allemaal achter mijn verlof geplakt!

Geplaatst

Ohhhhhhh Miekske wat klinkt dat heerlijk,

Ik zou dat het liefste ook doen maar ja, ik ben er ook al weer erg lang uit dus maar eerst even bespreken....

Zou dat twijfelen dan ook een echte zwangerschapskwaal zijn? ;-))

Geplaatst

hahaha Meiske, je bent een goede klant voor de TNT! Ik denk dat twijfelen een zwangerschapskwaal is.

Ik had mijn nichtje op de whatsapp zegt ze straks krijg je nesteldrang ga je het hele huis schoonmaken, ik zei nou dat weet ik zo net nog niet ben niet zo poetster.

Zei deed dat zelfs voordat de schoonmaakster kwam. Ze deed dat toen ze 40 weken zwanger was.

Maarja ze is ook een stuk jonger dan ik 28 jaar en ik ben een oudje van 40 jaar.

@Miekske wat heerlijk zeg dat je zo lang met verlof kunt en van de kleine kunt genieten! Ik ben erg nieuwsgierig straks naar de babyboom uitzendingen, heb geen idee wie je bent van de stellen.

Ik ga ook nog bij de kruidvat nog een keer kijken naar het voedingskussen, eigenlijk wil ik het liefst zelf eentje hebben ben niet zo van het lenen wat mijn vriendin aangeboden heeft.

Mijn acupuncturiste is begin maart bevallen van een zoon, ze vertelde dat ze dat met hypnobirthing gedaan heeft en bij haar thuis in een bad. Ze kijkt terug op een mooie bevalling en hypnobirthing heeft haar goed geholpen.

Heb op internet zitten neuzen klinkt erg interessant. 12 mei begint mij zwangerschapsyoga, kijk daar ook wel naar uit.

23 mei gaan we naar een infoavond over borstvoeding en 4 juni krijgen we rondleiding in het ziekenhuis over de kraamafdeling heb weer het een en ander geregeld.

Liefs Roossie

Geplaatst

twijfelen wat is dat?????? Haha bekent hoor.

Mijn hoofd zit zo vol dat ik wel meelees maar weinig puf heb om mee te kletsen. Ben dus zachtjes op e achtergrond aanwezig. Ben ook erg moe dus duik zo nog even lekker mijn bedje in. De kleine man is nu zo aan het schoppen alsof hij wil zeggen luister naar je lichaam, doe die laptop uit en ga naar boven...... heerlijk gevoel is dat gekrioel in de buik. Geniet er ook echt van.

Nou ik ga maar naar de kleine luisteren en even lekker plat. Tot later...

Geplaatst

Roossie, had ik helemaal niet, die schoonmaakdrang, ik ben benieuwd of het er nu wel van komt.

Ik ben, om eerlijk te zijn, deze keer erg onzeker om een bevalling door te staan. Vorige keer was ik vol goede moed, ben niet makkelijk bang voor pijn. Maar alles liep zo anders dan gedacht, gewoon nul opening na 14 uur weeen, incl weeenstorm. Tja, en het lukte mij ook helemaal niet om ze 'welkom' te heten, zat me iedere x te verbijten op het 'hoogtepunt' van de wee ipv mee te puffen. Misschien omdat ze kunstmatig opgewekt waren? Of misschien omdat ik moest liggen ivm hartregistratie merel en eigen medicatie? Daarom heb ik er nu eigenlijk geen vertrouwen in dat mijn lijf meewerkt en dat het natuurlijk zal gaan. Volgens ziekenhuis heb ik (vanwege dat de keizersnede zo kort geleden is) weinig kans dat het goed gaat natuurlijk. Maar ze laten me toch eerst proberen, dat is beleid. Ik zou het ook fijn vinden want het zou ooh zo makkelijk zijn als ik na de bevalling gewoon merel kan/mag tillen. Heb bedacht dat ik hier volgende week met de vk over ga praten. Over dat ik zo teleurgesteld ben dat het me niet lukte met de weeen mee te werken. Misschien heeft zij er nog iets zinnigs op te zeggen. Helaas worden hier geen pufcursussen, yoga, hypno, borstvoedinginfo, of wat dan ook gegeven voor een bevalling. Ik had voor de bevalling het boek gelezen, veilig bevallen van...?... (ik geloof mulders of smulders oid) Dat zorgde ervoor dat ik vol vertrouwen de bevalling inging. Ook al stond mijn bevalling niet in het boekje vond ik het daardoor toch de moeite waard om te lezen. Maar dit alles wil niet zeggen dat ik niet met een goed gevoel terugkijk, het is echt waar, zodra je dat kleine mensje in je armen houdt val je zelf uit elkaar en wordt je weer opgebouwd uit nieuwe stukjes ik gevuld met een alles verzengende liefde.

Oei, heel verhaal.

Babeth en norsky, grappig die twijfel bij jullie.

Roossie, zo herkenbaar, die discussie over waar het wiegje/bedje komt te staan. Wij hadden dat vorige x ook. Merel zou meteen op haar eigen kamertje gaan slapen. En dan zouden we in het begin de verbindingsdeur open houden zodat wij haar vanaf ons bed konden zien. Ha ha NOT! Geen sprake van toen ze er eenmaal was. Toen wilden we haar zo dicht mogelijk bij ons hebben en er dagen en nachtenlang naar kijken. Daarom zetten we nu ook het bedje eerst naast ons bed. Lekker makkelijk met voeden en genieten.

Geplaatst

@Sandra slaap lekker!

@Babeth leuk dat jullie een filmcamera gekocht hebben, wij hebben er ook eentje is erg leuk ook als je op vakantie gaat en bijzondere feestjes. Wij willen nog een digitale spiegelreflexcamera kopen, we weten al welke een canon. Maar we wachten eerst totdat we onze belastingcentjes binnen hebben, hopelijk volgende maand.

@Ursela, fijn te lezen dat jij die schoonmaakdrang niet hebt, mijn nichtje is overtuigd dat iedere vrouw dat krijgt anders zou ik de 1e zijn. Dus niet wat jij had het ook niet hahaha......ik vermoed dat ik dat ook niet krijg.

Tjee wat een verhaal over je bevalling, het is ook niet niks na 14 uur weeen geen opening. Kunstmatig opgewekte weeen lijken me ook geen pretje. Misschien ervaar je het nu toch anders omdat je het al eens hebt meegemaakt? Ik hoop heel erg voor je dat het niet weer een keizersnede wordt! Jammer dat je niet naar een zwangerschapscursus kunt, misschien kun je nog een dvd op internet vinden met een zwangerschapscursus, ik weet niet of die er zijn hoor.

De post is binnen en mijn moederdagcadeau zit erbij. Een grote enveloppe met bubbeltjes plastic van bol.com Heb al een vermoeden wat het is, The African Dream concert van André Rieu, heb gezegd dat ik die wel zou willen hebben. We zijn naar Andre Rieu geweest in Manchester en daar was die Afrikaanse zangeres ook, helaas zong ze the african dream niet. Vind het zo´n mooi nummer moet er altijd bij huilen. Heb het Afrikaanse concert op tv gezien, was super mooi. Dus ben benieuwd of ik gelijk heb.

Moet eigenlijk werken, ben wel een beetje bezig maar ben ook wel moe van gisteren drukke werkdag bij freelance bedrijf, morgen moet ik weer en dan eindelijk weekend!

Zaterdag gaan we naar de babydump ze hebben er allerlei kortingen, we gaan kijken voor een klamboe en boxkleed.

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden