Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja ik voel me zo gelukkig!

We vertellen het aan iedereen haha, mijn hyves staat vol. Hebben jullie hyves?

We gaan in de vakantie na Pasen lekker aan het klussen en spullen kopen. Meiden, ik straal...

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Esk Ja, ik denk het ook. Ik voel nu steeds getril, gefriemel en gebubbel. Maar dat borrelen kan ook nog steeds mijn darmen zijn. Het zal wel duidelijker worden de komende weken, zoals je al aangaf.

De basketbal in mijn buik is nu soms een soort bowlingbal geworden, ik maak me sinds vorige week zo druk op mijn werk dat mijn buik helemaal gespannen en hard aanvoelt. Daar krijg ik nóg meer stress van omdat ik bang ben dat het slecht is voor het kleintje. Werk maar wat meer zen gaan benaderen, wat lastig is als de druk steeds verder wordt opgevoerd. En zsm met mijn leidinggevende de prio's bepalen. Maar zij is degene die, terwijl ik tegen een deadline voor het ene project aan zit, er een andere spoedklus overheen gooit. Het zijn volgens mij ook de hormonen, loop nu continu met een stressgevoel rond. Terwijl ik maar drie dagen per week werk. dus ik doe het toch echt mezelf aan. Net de vlos bereikt en het recept is: rustmomenten nemen (hoe verrassend) en laten testen op blaasontsteking. En ik stel me dus niet aan, ook wel weer fijn om te horen.

Ik benijd de verbouwers niet, zeg! Ik heb al genoeg aan het verkopen van mijn eigen huis en het regelen van het samenwonen. De kinderkamer doen we zo in de loop der tijd, er hoeft ook niet zo heel veel aan te gebeuren. Van een bekende kregen we al van alles aangeboden voor tegen die tijd, dan zijn zij net uit de babyspullen - Maxicosi, box, dat soort dingen. De wieg gaat rond onder de oud-leden van de studentenvereniging van mijn lief. Dus als het goed is, belandt die op tijd bij ons :) Commode heb ik nog en is een oud familiestuk dus verfje en klaar. Kasten hebben we in overvloed dus dat zit ook wel snor. Yep, ik ben goed in het recyclen ;-)

De kinderwagen is er al maar het is eigenlijk wel een groot ding. Eigenlijk is de auto te klein (Nissan Micra), dus mijn lief is al aan het rondkijken naar een grotere. We kunnen ook een kleinere kinderwagen kopen natuurlijk. Ik zag laatst een quinny zapp rondrijden in de V&D, die is klein zeg! Maar ja, daar kun je nog geen tasje aanhangen want dan dondert 'ie om. En hij is niet zo geschikt voor lange mensen (lief = 1.93). Hmmm, keuzes, keuzes...

Geplaatst

We vertellen het aan iedereen haha, mijn hyves staat vol. Hebben jullie hyves?

We gaan in de vakantie na Pasen lekker aan het klussen en spullen kopen. Meiden, ik straal...

Gefeliciteerd, Mik! :icon_pink_babydust:

Ik heb Hyves maar doe er niets meer mee. Dus aan mij heb je wat dat betreft niet zo veel ;-) Facebook, anyone? En ik twitter ook, maar dan meer voor mijn werk.

Geplaatst

mik..! een meisje lees ik hier.. super leuk zeg.. en nu maar roze en bloemetje kopen??

ik heb 11 april de tp van de overgebleven embryo's van afgelopen behandeling..

(ik heb ook hyves.. Desiree van der wal-van der werff)

krijgen jullie al een mooi buikje?

liefs

Desiree

Geplaatst

@Dees, 11 april de tp..wow tof!! Zal duimen voor je hoor. Heb je een uitnodiging gestuurd op hyves. Daar zie je echofotootjes van ons prinsesje. hihi.

@Nanoes, wat herkenbaar over werk zeg. Ik werk 4 dagen en heb ook continue stress gevoel. Mijn echte functie is Manager van 2 afdelingen, sinds januari a(tijdelijk) aangesteld als Projectmanager. Echt een tof project maar gewoon te zwaar voor mij nu, in de zin van, ik heb geen ondersteuning. Ben bezig met de business case (ja ja nog steeds) en daarin heb ik kosten gecalculeerd voor inhuur externe ondersteuning.

Maar ja zolang dat niet is goedgekeurd komt die er niet. Dat betekent dat als ik een dag er niet ben, al het werk blijft liggen. Ik moet 1 juli 'iets'(nog nader te bepalen) op leveren. Nou ja lekker ben bijna 18 weken zwanger. Ik voel me niet goed, stress, benauwd, mijn bekkenpijn, vandaag weer begonnen met gal spugen, dan kan ik dus niks meer eten. Heb de hele dag in bed gelegen.

Heb nu wel medicatie.

As maandag afspraak bij de bedrijfsarts dus dan maar eens kijken hoe en wat. Ik moet echt morgen werken, maar ik voel me zo beroerd dus weet niet of ik dat wel aan kan.

Ben heeel dankbaar dat ik zwanger mag zijn en er een mooi meisje in mij groeit. ZIj gaat voor alles. Dat vind ik ook echt maar als het om werk gaat is dat wel lastig.

Geplaatst

Het is ook lastig om werk het werk te laten. Ik moet zeggen dat ik dat deze zwangerschap wel makkelijker kan. Ik werk nu 24 uur ten opzichte van toen 40 uur en ik heb goede vervanging. Dat maakt wel dat ik me minder schuldig voel en makkelijker nee kan zeggen. Het gaat zonder mij geloof ik ook wel door... maar deze week heb ik bijvoorbeeld wel een belangrijk bezoek van 4 dagen en daar kan ik dan niet volledig bij zijn en dat vind ik dan toch weer moeilijk. Naja, het zal uiteindelijk wel wennen, straks zitten ze weer 4 maanden zonder mij. Vorige keer ging ook goed...

Een kort berichtje van mij, ben trouwe lezer, maar vanwege dus de drukte op mijn werk schiet dit er wel bij in (reageren bedoel ik). Ik heb ook niet zoveel te melden, ben eigenlijk lekker zwanger. Je kan het nu ook echt goed zien en dat levert veel leuke reacties op. Hoewel de reactie 'zo, jullie laten er geen gras over groeien' of iets in die trant als ze zien dat ik zwanger ben en mijn zoontje is erbij, me langzaam wel de keel uit gaat hangen. Ik bedoel, het is niet alsof dit allemaal planbaar was. als dat zo was, dan had ik nu al een kind van minstens 4... ik ben supergelukkig dat ons een tweede medische molen bespaard is gebleven, maar het lijkt wel of iedereen er een mening over heeft (over 2 kinderen binnen 15 maanden bedoel ik dan). Okee, even mijn gal gespuugd :-)

Fijne dag iedereen!

Geplaatst

Esk, dat soort reacties zijn zo lomp en irritant. Jullie zijn gewoon dankbaar dat er spontaan nog een wondertje bij kan komen. De medische molen is al zwaar genoeg, dus dat het nu zonder komt, is gewoon geweldig!

Bij ons was het meer 'willen jullie geen 2e'...omdat mijn zoontje over 3 weken 7 jr wordt. Ook een fijne opmerking na operatie baarmoederhals, 5 keer IUI, 2 keer IVF...

Maar ja...helaas reageren mensen zo enorm lomp en raakt het ook toch nog.

Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest. Ik mag voorlopig NIET werken, heb zetpillen tegen de misselijkheid en braken. Mag ook niet auto rijden met deze zetpillen.

Urine wordt onderzocht. Voorlopig dus rust. Aandacht op deze zwangerschap, op het mooie mensje dat in mij groeit.

Het probleem bij mij is dus dat ik mijn business case moet maken, hieruit moet blijken dat de inhuur van een externe veel gaat opleveren om het zo maar te zeggen.

Nu belde ik vanmorgen na de huisarts met mijn directeur en toen zei ze...dan gaan we MV weer inhuren.

Ik ben daar blij mee, maar vind het wel jammer, dat ik eerst echt moet uitvallen voordat ze hem weer inhuren. Samen had het voor mij ook veel lichter en minder stress vol geweest. Wat je zegt.....goede vervanging/samenwerking is goud waard.

En met dat belangrijke bezoek..ik kan me heel goed voorstellen dat je het dan jammer vindt dat je er niet volledig bij kan zijn. Zou ik ook hebben.

Wanneer ben je ook alweer uitgerekend?

Geplaatst

Ik ben de 17e september uitgerekend, dus ben nu iets van 16 weken en 4 of 5 dagen, ik moet bekennen dat ik het deze keer niet zo precies bijhoudt allemaal :-) .

Wat vervelend dat je nu niet mag werken (en nog vervelender dat je je niet goed voelt natuurlijk!!). Ik hoop dat de zetpillen helpen en het onderzoek iets oplevert. Je moet nog wel een tijd, dus als het kan zonder misselijk zijn en braken dan is dat toch wel fijner lijkt me. Nou ja, je hebt er in ieder geval goed weer op om thuis te zijn, hoop dat je er toch nog wel ergens van kan genieten en je niet al te beroerd voelt.

Geplaatst

Nou, Mik ik ben blij dat die huisarts even heel hard aan de noodrem heeft getrokken! Als ik jouw laatste berichtjes las, had ik echt zoiets van: meid meid, businesscase -shmismiscase... (of hoe zeggen ze dat zo mooi op z'n amerikaans). iig: laat maar waaien! jij bent zwanger en dat is het belangrijkste. Let echt op jezelf. Beetje jammer van je baas, die had wat eerder moeten ingrijpen (of jij harder 'stop' moeten zeggen?). Ik snap t wel hoor, ik heb ook geen zin om de aandacht te trekken met m'n zwangerschap. Probeer ondanks de vermoeidheid toch gewoon m'n volle portie te doen. Wij (vrouwen) hebben toch wat meer te bewijzen. Zwsch is dan officieel geen ziekte (en terecht), maar dat legt aan de andere kant wel de druk op je om gewoon als 'gezonde' te functioneren zolang je geen verlof hebt. Tenminste, zo voel ik het.

@Nanoes: ook jij, let op jezelf hoor! Nu al zoveel harde buiken (daar klinkt het naar) is niet goed. Duidelijk teken dat je teveel spanning hebt. Grenzen stellen meid! (sprak de wijze (not!) haha, ik werk zelf ook gewoon lekker door. )

@esk: super dat je gewoon lekker zwanger bent :-). Weet je, straks heb jij twee kleintjes die lekker kort op elkaar zitten en lekker een beetje gelijk op gaan. En jij bent lekker snel uit de luiers etc! allemaal voordelen toch haha. trouwens, ze zeggen dat bij mij ook al. terwijl ze toch echt 2 jr schelen.

Ik vind trouwens dat je het netjes hebt gedaan, er zit toch een half jaar tussen geboorte en conceptie? mijn schoonbroer en vriendin zijn 2 mnd na geboorte weer zwanger geraakt! haha, ik weet al wel wat ik hen voor kraamkadootje ga geven hihi.

Geplaatst

@Yola, dank je wel! Inderdaad ga ik altijd maar door en dat terwijl ik in december echt dacht..als ik nu zwanger raak dan gaat dit echt voor. Maar ik word toch opgeslokt in de waan van de dag, zonder dat ik het in de gaten heb. Ben ook blij dat de huisarts zo duidelijk was, mijn man was erbij dus hij weet ook precies wat ze gezegd heeft.

Twee dagen op bed, lig nu weer met laptoppie, voelde mijn kleine prinsesje vanmiddag wel meer schoppen! yeah. heel zachtjes uiteraard.

Klopt ook dat het geen officiele ziekte is en dat is ook terecht. Mijn eerste spontane natuurlijk zwangerschap verliep ook heel anders.

Dit is door het hele medische traject al veel meer beladen en dat gaf de huisarts ook duidelijk aan.

Van de zomer de missed abortion er ook nog bij. Hoeveel uur/dagen werk jij?

Mijn fysio zei nog, in NL is het van de 1 op andere dag stoppen, dus met verlof, en van de 1 op andere dag weer aan de slag, volledig. Zij pleit voor afbouw en opbouw, gewoon langere periode ervoor nemen. Zit ook wel wat in.

haha denk dat ik het kraamkado wel weet.....

Geplaatst
Mik: Dan had je wel gelijk he? Je dacht ook dat het een meisje zou worden toch?

Leuk! Nu kan je gericht spulletjes kopen. Ik ben zoooo nieuwsgierig, maar ik wil het niet weten...Moeilijk moeilijk moeilijk...

Jaahaaaaa daarnet is een pakket met kleertjes van Esprit bezorgd en van de Hema...ohhh zo leuk. hi hi alles lekker meisjes...

Heb alleen nog geen kast om het in te hangen.

Geplaatst

@ Mik > haha :) meteen aan t shoppen geslagen!! Volgens mij kun je jezelf helemaal gek kopen, helemaal als je weet of 't een meisje of jongen is!

Groot gelijk dat de huisarts je rust heeft opgegeven, maar snap wel dat het vervelend is dat het zo moet. Net wat je schreef, als je met iemand samen had kunnen werken had jij waarschijnlijk ook nog deels aan de slag kunnen zijn... Nu maar aan de slag voor je dochter :) internetshoppen kost bijna geen energie :)

'K heb trouwens wel Hyves... hoe ben jij te vinden??

@ Esk > raar dat sommige mensen persé hun mening willen geven... Als ze niets zinnigs te vertellen hebben, laat ze dan hun mond maar houden! Kan snappen dat je er klaar mee bent, gewoon lekker genieten van je zwangerschap en je kleine mannetje!!

@ Yola > met jou alles goed??

@ Dees > volgende week tp! Spannend.. duim voor jullie dat het helemaal goed mag gaan!!

@ Nanoes > 'k heb 't vast gemist... maar woonden jullie allebei nog apart?? En trek je nu bij je vriend in dan? En tsja.. een grotere auto of een kleinere kinderwagen, mijn man zou 't ook wel weten dan! Wel leuk hè, om zoveel spullen te krijgen?!?! Wij hebben ook één en ander staan en 'k kijk steeds even om 't hoekje, 't moet nog helemaal opgeknapt worden maar toch is het schattig!!

@ All > volgens mij vindt iedereen het werken best heftig.. Ik werk sinds vorige week nog maar 3 dagen ipv fulltime, was begin dit jaar al zo geregeld. Maar vind het wel heerlijk hoor, na die 3 dagen ben 'k alsnog helemaal kapot. Slapen lukt trouwens amper, ook niet als 'k vrij ben. Lig de halve nacht wakker, iemand van jullie daar ook last van..?? En misschien de oplossing :)

Net zat 'k op de bank, voelde 'k opeens een 'plopje' in m'n buik.. zou dat dan...??? Was wel net boven m'n navel, zo hoog ligt t kindje toch nog niet? Stiekem hoop ik van wel, lijkt me zo leuk om te voelen. Bij wat ik net voelde had k meteen het idee dat dat de baby was, maar omdat het vrij hoog was begon 'k te twijfelen! Zou 't de baby geweest kunnen zijn?

Gaan jullie trouwens nog naar de forumdag, las dat die er is in mei of juni..

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat is er weer veel geschreven, gezellig! Ben ook net als velen erg druk geweest op m'n werk, maar nu heerlijk een dagje voor mezelf.

Mik, een meisje! Wat leuk en dus nu aan het shoppen, heerlijk! Je ziet zulke leuke dingen, ik hou me nog even in... Hyves heb ik ook, ben er niet heel erg actief mee...

Hou voel je je nu? Helpen de medicijnen al?

Esk, lekker gal spuwen hoor, is erg herkenbaar. Van die opmerkingen als goed gepland enz... ze moesten eens weten. Sommige mensen denken echt niet na!

Yola, ben het helemaal met jou eens. Ze gaan er vanuit dat je alles gewoon kunt doen en ook doet. En dat terwijl je echt minder energie enz hebt. Tenminste dat merk ik wel.

Nanoes, al uitslag over de blaasontsteking? Wel handig dat je al die spulletjes al in huis hebt...ben hier nog niet echt ver....kijken, kijken....heb wel een maxi-cosi en een badje gekregen.

Rosaly, dat slecht slapen heb ik ook. heel vervelend. Helaas geen oplossing. Ik ga niet naar de forumdag, het leek me wel heel leuk, alleen dan gaan wij op vakantie. Hopelijk wordt er nog een keer zoiets georganiseerd. Of wie weet met dit groepje??

Sanne, hoe gaat het bij jou?

Hier verder weinig te melden, gistermiddag even de stad in geweest, heerlijk weer!! Nu zie ik ineens alle mensen met kinderwagens enz. en dan zie ik mezelf nog niet zo lopen. Dat zal nog wel komen denk ik. Wanneer begon jullie buik echt te groeien? Ik kan er nu nog weinig van merken. Mijn buik staat wel iets boller, maar de broeken gaan nog steeds dicht (zelfs beter dan een paar weken geleden).

Groetjes!!

Geplaatst

@Rosaly, heb je een priveberichtje gestuurd. Forumdag in juni? Ik heb me wel aangemeld bij de hyves van het forum. Heel anoniem, wel grappig.

Slecht slapen dat hoor ik wel vaker, heb er zelf geen last van. Misschien dat de verloskundige tips heeft?

Mijn baarmoeder zit op mijn navel, dus kan zijn dat die van jou net wat hoger zit. Die plopjes zijn wel je beebje hoor denk ik.

@Moos, ik deed ook niet veel met hyves, meer met Facebook. Maar 'ken' nu zoveel meiden ineens dus weer actiever op hyves. Toch wel gezellig.

Bij mij zie je mijn buik echt al goed, maar is ook 2e kindje dus dan gaat het zowiezo harder.

Vanmorgen weer gal gespuugd helaas. Misschien duurt het even voordat het gaat werken. Ik vind na het eten overgeven minder erg (wel goor hoor) dan s morgens dat gal, want je maag stopt niet maar er komt verder niks uit. Doe echt pijn.

Net beschuit op en dat blijft denk ik wel zitten.

(in mijn hoofd kan ik wel een pizza of lekkere pasta op hoor haha)

Geplaatst

@Mik, hyves van dit forum, klinkt goed. Weet jij zo de naam van de groep? Of hoe ik er makkelijk kom?

Erg vervelend dat overgeven, de medicijnen helpen dus nog niet echt?

Er staat in het lijstje dat jij 19 april een echo hebt (incl. geslachtsbepaling).....even nieuwsgierig, maar je weet het dus toch al eerder??

Geplaatst

@Moos, ik stuur je wel een pb met de hyves.

Jaahaa ik had een pretecho afgesproken voor 1 april, ik wilde het beebje gewoon nog zien. Het duurt allemaal al lang genoeg en ik vind het zo onzeker.

Dus wij (man, zoontje en vader) vorige week gaan kijken en jaahaa een meisje.. Mijn zoontje was wel teleurgesteld, hij wilde zo graag een broertje maar inmiddels is hij al bijgedraaid en ook blij met een zusje.

Geplaatst

Haai allen,

Mik, ik werk drie dagen, maar daarnaast ben ik nog één dag op mijn opleiding en daarbij nog thuis studeren. Dus zeker nu de druk qua studie groter wordt (ik heb geen geld om 3000 euro extra te betalen als mijn vertraging meer wordt dan 1 jaar), moet ik echt fulltime aan de bak. Wel heftig, al kan ik de stress wat meer relativeren denk ik.

Het gaat goed met me, zie uit naar de 20 wk echo en de vgd afspraak bij de vlos. De 18e hebben we de echo.

ik denk dat ik m'n beebje af en toe voel, maar het is nog niet zo heel erg herkenbaar. Ik heb nu idd ook zo'n buik dat ik t flink voel als ik op m'n buik wil slapen (echt zo'n bal zit er dan), en andere mensen merken t als ik ze omhels of feliciteer.

Enige is dat ik nu naar de mammapoli ben doorverwezen door mijn huisarts... ik heb al maanden vreselijke jeuk aan één tepel (al voor zwsch). Eerst dacht ik: het gaat wel over. Toen ik zwanger werd dacht ik: toch maar ff laten kijken: straks wil ik bv geven en dan kan het niet aan mijn meest productieve tiet! Dokter zei: schimmelinfectie. maar na 2 wk smeren was het niet weg. Dus: mammapoli. Pas toen ik thuis was realiseerde ik me dat dat was om te checken op kanker...

Ik maak me absoluut niet bezorgd (klinkt misschien vreemd), want eigenlijk heb ik nog steeds t idee dat het een schimmelinfectie is oid. Maar goed. Volgende week moet ik meteen terecht. keep y'all posted...

Geplaatst

Yola, nee kan me voorstellen dat 3000 euries beetje te veel is. Op zich wel 'prettig' om een stok achter de deur te hebben, dan moet je de studie echt afmaken en halen binnen het jaar. Wat voor studie doe je?

Jeetje, je tepel, zou inderdaad meer denken aan het schimmelinfectie. Wel slim dat ze je voor de zekerheid doorsturen, je kan maar beter voor 'niks' daar heen gaan. Wanneer moet je daar heen?

Inderdaad met bv moet je geen gekkigheid aan je tepels hebben, voor jezelf niet en voor je beebje.

En de 20w echo wanneer staat die?

Hier vandaag hogere dosering zetpillen en niet gespuugd!! Yeah ben zo blij, ben echt bang geworden van het idee van die sondevoeding. Afwachten hoe het morgen gaat...

Geplaatst

Meiden: Even een kort berichtje.. Ik ben er nog wel hoor, lees zo af en toe vluchtig even na wat er geschreven is, maar er is hier feestweekend en kermis en dan ben ik niet veel thuis te vinden. Daarbij ben ik druk in huis, de babykamer staat nu, moet nog afgemaakt worden met gordijnen en boom schilderen, maar we zitten/zaten hier flinke in de troep. Het begint er nu op te lijken. En nu moeten we de benedenverdieping nog uitbouwen, pffff..

Ik voel me goed behalve dat ik nu hartstikke verkouden ben en een ontzettend zere keel heb dan :).

Heb ook al vreselijke last van maagzuur, vooral 's avonds. Helaas, hoort er soms bij.

Als ik weer een beetje de tijd kan vinden reageer ik uitgebreider..

Liefs

Geplaatst

@Sanne, beterschap!!

Voor mij hoef je je niet te verontschuldigen hoor als je ff niet schrijft. We doen het allemaal voor de lol en druk genoeg toch!

Geplaatst

@ Nanoes > 'k heb 't vast gemist... maar woonden jullie allebei nog apart?? En trek je nu bij je vriend in dan? En tsja.. een grotere auto of een kleinere kinderwagen, mijn man zou 't ook wel weten dan! Wel leuk hè, om zoveel spullen te krijgen?!?! Wij hebben ook één en ander staan en 'k kijk steeds even om 't hoekje, 't moet nog helemaal opgeknapt worden maar toch is het schattig!!

Gaan jullie trouwens nog naar de forumdag, las dat die er is in mei of juni..

Nee hoor je hebt niets gemist.. Ik heb gewoon niet uitgelegd dat we weliswaar samenwonen, maar dat was nog niet officieel. Ik heb destijds mijn eigen huis aangehouden en verhuurd. Maar nu staat het te koop en sinds vorige week staan we wel officieel ingeschreven op hetzelfde adres. Ik heb gewoon lange tijd getwijfeld of ik het wel moest verkopen. Niet omdat onze relatie niet stabiel is, maar omdat mijn huis een goede investering is voor later. Maar het is ook een blok aan m'n been en verhuren is eigenlijk te ingewikkeld om kostendekkend te zijn. Dus nu was het echt klaar.

Spullen krijgen is echt tof, van het weekend een babybadje gevuld met een keur aan dekentjes, slabjes, doekjes en zo gekregen van een vriendin. Van die dingen waar ik écht nog niet aan had gedacht, heerlijk! En als het schoon gewassen is maakt het me echt niet uit. ik weet van wie het komt - zo lief!

De forumdag was dacht ik met Pinksteren, dan gaan wij altijd kamperen met een hele club vrienden dus helaas! Hoewel het niet al te ver uit de buurt van de camping is, wie weet...

Geplaatst

Ben nog aan het bijlezen...

@Mik: wat een heftig verhaal zeg, gal spugen en zo. Ik begrijp het volledig, het is je verantwoordelijkheidsgevoel wat je dan steeds verder opdrijft. Maar er is ook een verantwoordelijkheid naar die kleine en tsja, dat kan dus écht niemand van je overnemen. Dus gelukkig zag de arts dat in.

Ik koos ervoor al in een heel vroeg stadium aan de bel te trekken want ik was bang dat ik ook al snel thuis zou zitten. Maar ja, ik ben dan ook geen manager dus dat ligt een stuk makkelijker. Hoe dan ook, het is nu voor iedereen duidelijk en in mijn buik is de rust nu ook weergekeerd. En het was uiteindelijk geen blaasontsteking, joepie! Mijn buik groeit wel ontzettend hard dus dat was ook een factor.

Meiden, ik ga nu naar mijn mandje (dat hoort er ook bij), morgen weer verder bijlezen hoop ik!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik ben gister weer naar de vk geweest en ik schijn een behoorlijk beweeglijk kindje te hebben, want hij of zij zwom steeds weg van de doppler en dat beeld is er steeds als we iets van echo of doppler hebben. In tegenstelling tot Thomas die echt alleen maar lag te liggen :-). Daar krijgen we dus nog wat mee te stellen als de baby er straks is :-) .

Verder weinig te melden, bloeddruk is ietsjes hoog, maar met rust zou dat geen problemen mogen geven. En ik kan de 20 weken echo gaan plannen! Toch altijd weer een mijlpaal, maar het gaat allemaal wel erg snel hoor, alweer bijna op de helft!

Geplaatst

Volgende week hebben wij de 20-weken echo, maar dan een medische.. Iemand van jullie daar ervaring mee? Dat is geen inwendige echo toch? En hoe lang zal 't ongeveer duren, lijkt me best spannend...

Krijgen jullie ook allemaal een 20weken echo? Bij ons was het niet echt de vraag of we het willen, meer dat het 'erbij' hoort na het tese-icsi traject. Weet niet of dat overal zo is...

Geplaatst

@Rosaly, tegenwoordig krijgt iedereen standaard bij 12 weken en 20 weken een echo. Toen ik zwanger was van mijn zoontje was dat nog niet. Het is echt een medische echo, wij hebben hem 19 april. Normaal bij een pretecho zie je de baby van de zijkant zeg maar en bij de 20weken echo gaat het in een soort dwars doorsnede, plakjes zeg maar.

Ze kunnen dan echt heel veel zien, op zich wel bijzonder dat het allemaal kan.

Als het goed is, heb je een formulier gekregen wat je in moet vullen en een folder met de informatie.

Wanneer heb jij hem?

@Esk, leuk een lekker beweegelijk kindje. Ik heb juist het gevoel dat ze veel rustiger is dan mijn zoontje, ik dacht echt dat ik hem al veel meer voelde. Moet straks even in het babyboek kijken wat ik toen heb opgeschreven. Weet je het geslacht al?

@Nanoes, fijn dat het geen blaasontsteking is! En dat de rust in je buik weer is teruggekeerd!

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden