Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje meiden! Kwam gisteren even een krabbel plaatsen, maar eer ik alles bijgelezen had, was ik al een uur verder! Pff! Huisdieren, hyves, werk, bijeenkomst en vervelende reactie van vriendin (Maris), zo heb ik het geloof ik goed samengevat hé :laughing4:?

Maris - vervelend zo'n reactie. Mogelijk stukje miscommunicatie? Soms komen dingen via de mail anders over omdat je elkaars stem / gezichtuitdrukking niet kan zien / horen... Maar dan nog, kan me voorstellen dat zo'n recatie niet leuk is.

Wij hebben 2 hele lieve katten (die elkaar alleen wat minder lief vinden helaas :mad:)

Meezie - leuk, een eigen restaurant! Wel intensief denk ik! Wij hebben het er hier ook wel eens over - mijn man is kok en fantaseert wel eens over voor zichzelf beginnen, maar durft de stap niet aan / weet niet of hij wel bereid is vakanties etc er voro op te moeten geven. Maar vooral als ik het weer eens gehad heb op mijn werk, roep ik heel hard doen doen doen en ik neem ontslag en ga er voor. Als het dan niet werkt heb je zó weer een baan in de zorg! Hihi, maar of het er ooit van komt? Dit weekend ook weer moeten werken. Kwamen tot de hele vervelende ontdekking dat iemand ruim 500,- gejat heeft! Heb er echt een knoop van in mijn maag! Moet iemand van de medewerkers zijn, dus daar mag ik nog ff lekker achteraan voor m'n vakantie... Geloof je toch niet dat iemand dat doet??? Ik kan er echt niet bij met m'n hoofd! Dat geld was anders ten goede aan de cliënten gekomen... En dan vind ik het erg moeilijk om in gedachten niet al mensen te gaan beschuldigen maar onpartijdig te blijven - moet natuurlijk zelf het geode voorbeeld geven, want anders gaat dit echt een loopje nemen op de werkvloer... Maar is echt flink rot en houd me weer goed bezig...

Ik heb ook Hyves, maar het lukte me niet om me aan te melden - bij de zoekopdracht gaf hij aan dat hij niets had gevonden met die naam???

Goed, ik ga ff aankleden en naar m'n manager toe om te overleggen hoe we de situatie aan gaan pakken...

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Goedemorgen,

Ink ik stuur je anders via een pb wel even de link. Het is zo goed beveiligd(ivm privacy) dat ik hm nu ook alleen maar kan vinden door bovenin in te toetsen. Ik ben nu aangemeld dan lukt het wel.

Owww wat zijn we allemaal nieuwsgierig.

Wat belachelijk van dat geld zeg. Dat er helaas nog dat soort mensen rond lopen. Is dat uit een algemene "pot" ofzo. Ik hoop dat je de juiste persoon vind die dit geflikt heeft.Ben bang dat het niet makkelijk is. Succes!

Jullie hebben dan vaak lekker te eten als je man kok is. Je ziet weleens van die programma's dat het nog niet zo makkelijk is eigen restaurant.Maar wel super gaaf.

Maris beetje geslapen na alle toestanden en nog met haar gebeld?

Ik heb me toch een buikpijn,echt heel laag in mijn buik. Moet nog niet ongi worden. Even afwachten. Ben ook alweer met ovulatie testen bezig. Tjaaa je weet nooit;-)

Fijne dag allemaal!!

LFs,Marlijn

Geplaatst

Hoi,

Wij hebben nog nooit icsi gehad maar dat is wel wat on te wachten staat.

Mijn man is sinds 2008 een aantal keer getest of hij zaadcellen had in zijn sperma maar na de 7de test 0 zaadcellen te hebben gevonden werd de angst op kinderloosheid heel groot.

We werden doorverwezen naar het AMC om op de hele lange wachtlijst te komen voor een TESE behandeling. Afgelopen woensdag is hij geholpen uit ook met TESE is er geen zaadcellen geveonden. Ze hebben toen MESA gedaan en wonder boven wonder hebben ze 4 rietjes met zaadcellen ingevroren. Ze vertelde er wel bij dat de zaadcellen sporadisch bewogen.

Op dat moment ben je zo blij dat we vergaten om dingen te vragen zoals hoe de kansen zijn als het zaad sporadisch beweegt of hoeveel 4 rietjes is?

Weet een van jullie dat?

Morgen heb ik weer een inwendige echo omdat ze een kweek willen afnemen op geslachtsziektes.

Onze eerste icsi is waarschijnlijk april juni.

groetjes Claudia

Geplaatst

Hoi Claudia,

Ik weet niet zoveel van icsi,omdat wij ivf doen.

Maar wil je wel even heel veel succes wensen! Op een vruchtbaar 2011!

Klets lekker mee.

gr,Marlijn

Geplaatst

Welkom Claudia ik kan je geen antwoord geven want wij hoefden gelukkig geen tese te doen, maar ik wil je wel heel erg veel succes wensen.

Misschien kun je dit morgen vragen als je toch de echo hebt. Ik schrijf het vaak op kan ik ook nisk vergeten en ach meestal krijg ik ook de helft niet mee en moet ik later nog weer vragen je krijgt ook zoveel informatie.

Ink jeetje wat een toestand ik ken dat ik heb het 2 keer meegemaakt in 2 verschillende winkels en dat is niet prettig omdat je weet dat iemand van je collega´s dat doet maar wie is de vraag en straks verdenk je iedereen wat je helemaal niet wil.

Heel erg veel sterkte ermee ik hoop dat je de dader snel te pakken hebt.

Marlijnne wat vervelend dat je zo´n buikpijn hebt als het aanhoud zou ik toch even bellen maar misschien is het je eisprong. Ik doe ook wel eens met ovulatietesten want inderdaad je weet maar nooit haha.

Geplaatst

Hoi Ink,

Moet je toch maar wat vaker gezellig op het forum komen ;)!

Scheelt een hoop bij lezen hihi

Gek dat je er niet op kon komen Goofy had er ook al moeite mee hebben

we hem dan zo goed beveiligd ;)

Wat verlend dat er zoveel geld gejat is.

Ik snap ook niet dat mensen zo iets kunnen doen!

Hopelijk word de dader snel gepakt!

Marlijnne,hihi wat is iedereen nieuwsgierig he!!

Nou lekker zelf aan de klus zou ik zeggen ;)

De wonderen zijn de wereld nog niet uit,.

Heb het de laatste tijd al een paar keer voorbij zien schuiven op het forum!

Claudia,Welkom hier,Wat vervelend allemaal.Maar wel mooi dat jullie 4 rietjes zaad hebben!!

Dat geeft jullie misschien weer iets meer moed!

Ik kan je helaas ook niet helpen.

Wij doen wel icsi maar ik heb geen idee hoeveel 4 rietjes is aangezien wij nooit

zaad in hebben hoeven vriezen of wat dan ook.

Hopelijk kan iemand jou hier antwoord op geven!

Heel veel succes met alle onderzoeken!

Hier heb ik vanmiddag de spuit lucrin gekregen.

Dus vanaf nu is mijn cyclus 8 weken plat en zit ik in de overgang haha.

Moet niet gekker worden!!

Maar 9 Mei mag ik gaan starten met Stimuleren!!

Kan nu al niet meer wachten!Het kan me niet snel genoeg gaan allemaal!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Haha Bianca, ja zou wel willen, maar weet soms niet waar ik alle tijd vandaan moet halen.. Zoals ik schreef is t gekkenhuis op m'n werk en daarnaast aan t afronden met m'n studie (a.s. donderdag laatste dag, dan nog 1 opdracht maken / inleveren en dan 2x eindgesprek en dan hopelijk klaar! - is verplichte opleiding via m'n werk voor "startende teamleiders"...).. Maar bedankt voor de link, Marlijn jij ook in je privé berichtje. Ik heb om toestemming gevraagd om lid te worden (2x zelf geloof ik hihi ging wat fout!). Zit achter een soort natuurlijk houten fotolijstje gehurkt op 't strand... Bianca- link hier misschien maar weer wissen zodat neuzende mensen niet er op kunnen klikken / zich niet ook proberen daar te registreren via een uitnodiging?

Claudia - ik kan je helaas ook niet verder helpen. Goofy misschien wel, want die heeft ook 2 rietjes in de vriezer ligge, toch? En wat betreft die slecht bewegende - volgens mij is daar de ICSI ipv de IVF ook voor - dan hoeven ze niet meer door de schil heen te zwemmen, maar dus ingespoten en dan maakt de beweging dus minder uit dacht ik...

Geplaatst

Hoi,

Ik ben ook nieuw en ga starten in april met ivf in Uz Leuven!

Zal even in het kort mijn verhaal doen...doe het even in steekwoorden anders wordt het een hele lange post haha

*december 2004 gestopt met de pil

* juni 2005 miskraam (5 wkn)

* maart 2008 diagnose ernstige endometriose, wachtlijst grote operatie is 2 jaar, menstruaties worden onderdrukt met decapeptyl en livial!

* 18 januari 2010 eindelijk de grote operatie in Uz Leuven, duur 10 uur, 2 cystes verwijderd van 8 cm, 10 cm dikke darm, tijdelijke stoma, eileiders intact!

* 7 april 2010 verwijderen van de tijdelijke stoma

* mei 2010 weer zelf proberen om zwanger te raken met een max van 9 mnd, daarna afspraak intake ivf!

* 21 januari 2011, ivf intake, bloedafname, inwendige echo

* 1 april naar Leuven voor alle papieren, spuitinstructies e.d (kon eerder maar de uitslag van het genetisch onderzoek duurt 8 wkn, eerder starten ze niet met het traject)

* 8 april verwachte menstruatie, zal dan starten met de pil!

Zo dat was even in het kort mijn verhaal hihi, zijn dus nu dik 6 jaar bezig en ben blij dat we nu concreet met iets aan de slag kunnen....het was zeker fijn geweest als het zelf was gelukt en ben blij dat we die kans gekregen hebben in Leuven maar helaas moeder natuur trekt haar eigen plan!!!

Ik krijg het lange schema, pil, decapeptyl, menopur, pregnyl en utrogestan!

Ik ben heel open over het onderwerp en zal mijn naaste omgeving ook betrekken in ons traject, voor mij is dat de afgelopen jaren een goede verwerking geweest, vooral omdat mijn kinderwens al voor 2004 speelde en die wens een obsessie werd, daar heb ik therapie voor gezocht en ik kan hardop zeggen dat ik op dit moment op een hele gezonde manier met mijn kinderwens omga.

Ook speelt natuurlijk mijn medische weg een grote rol hierin, ben de afgelopen jaren ontzettend gegroeid van een meisje bang voor een prikje tot een vrouw die accepteerd wat op haar pas komt, mentaal en fysiek!

Even werd ik van die vaste rots afgegooid en dat was 18 februari, toen kreeg ik van Cz (zorgverzekeraar) een afwijzing voor mijn ivfaanvraag!!! (er was nog een kans op een spontane zwangerschap tot april en daarom vonden ze het te vroeg om akkoord te geven voor deze aanvraag, ben ik in april niet zwanger dan kan ik opnieuw een aanvraag indienen)

Heb een bezwaarschrift moeten indienen, Uz Leuven heeft een brief opgesteld en als het goed is krijg ik daar deze week bericht van.....wordt het weer afgewezen dan zal ik moeten wachten tot akkoord en dan zal de afspraak van 1 april ook niet doorgaan!

Blijven ze het afwijzen dan moeten we uitwijken naar Maastricht, aangezien Maastricht niet klakkeloos mijn medische dossier overneemt zullen ze daar eigen onderzoeken willen doen, tja dan weet ik niet wanneer we dan gaan beginnen.........

Maaar ik blijf positief, we gaan gewoon voor Leuven!!!!!!!!!!!!!

Tja toch nog een heel verhaal...

Vraag gerust als je iets wilt weten!

Liefs Sabrina

(Bikkel is mijn konijn hihi)

Geplaatst

Hey Sabrina,

Jeetje, wat een verhaal zeg! Pfff! Maar wel fijn dat je ook een datum hebt waarop je mag gaan beginnen! Of althans, als die stomme verzekering niet moeilijk gaat doen!

Gezellig dat je hier mee komt schrijven en we gaan voor "in mei leggen alle vogels een ei!" (En er zijn altijd al vroege vogels voor de meiden onder ons die in april al zover zijn hé! En laatbloeiers hihi door diegenen die in juni zo ver zijn... Ik geloog dat ik de lente wel het beste seizoen vind om met dit alles te beginnen - het werkt altijd wel gunstig op m'n humeur als de dagen langer worden, de zon vaker schijnt, de temperatuur om hoog gaat en alle festivalletjes weer gaan beginnen! Heerlijk vind ik dat - lekker beetje op het gras zitten, mensjes kijken en muziek luisteren, dus mooi vooruitzicht :-)....

Geplaatst

Sabrina welkom hier jeetje wat een verhaal.

Wat raar dat ze bij de verzekering weigeren. Mogen ze dat we eens je hebt toch altijd recht op 3 behandelingen, ik bedoel bij ons is de kans ook wel aanwezig alleen is die minder als 2% en bij ons hebben ze nooit moeilijk gedaan. Ik heb ook niks hoeven aan vragen voor de pogingen in Nederland.

Goed dat je bezwaar aan maakt want het klopt echt niet hoor volgens mij.

Heel erg veel succes en klets gezellig mee.

Geplaatst

Phoehee, kan mijn baan wel op gaan zeggen. Hou geen tijd voor mijn werk en huishouden meer over met al die lange verhalen!

Hahahahahahha.

Sabrina en Claudia, welkom hier, schrijf lekker mee maar ik waarschuw je wel. Het is erg verslavend en je houd geen tijd meer over voor andere dingen! hahahhahahhahaha. Succes meiden!!!

@ Ink, jeetje meid, wat een toestand met dat geld. Hoop dat je de dader vind. Sterkte. Toi,toi,toi met je studie! Je hebt dat mooi omschreven van, in mei leggen alle vogels een ei. Heerlijk vind ik dat, dat het weer beter weer wordt. Ben best wel een beetje een winterdipper. Heerlijk die bloempies en bijtjes! Zonnetje erbij!

@ Bianca, heb je link gebruikt hoor via hyves! Je moet me maar even als almachtige beheerder accepteren. Hahahaha. Thanxxx. Haal je de link hier ook weer van de site? Zoals ink ook vroeg?

En ging het goed met de spuit? Krijg je nu ook opvliegers enzo, zoals in de echte overgang? Ik heb de eerste keer met de deca flinke opvliegers gehad. Geen pretje.

@ Marlijnne, wat een indrukwekkende foto's heb je op je hyves staan!

Hoe is het met de buikpijn?

Even de vraag over de rietjes beantwoorden. Wij hebben er 3 gehad waar er 1 van is ondooit om te kijken of ze na ontdooien nog bewogen. Nu dus 2 rietjes. Ik weet niet hoeveel erin zitten maar we hebben maar een paar goed bewegende nodig. Ik hoop net zoveel als de eicellen die ze bij mij puncteren. Bij de 1ste keer waren het er 15. De rietjes zijn bij ons ontstaan na een gewone zaadlozing. Geen tese of iets degelijks. Mijn partner heeft 2 x 70 dagen strenge leefregels gehad en heeft visoliecaps geslikt en multivit. Helaas 2 x 70 dagen ipv 1 x 70 dagen ivm koorts, 1 dag voor het ziekenhuisbezoek. Gggrrrrr. Nooit ziek........ en nu het zo belangrijk is krijgt hij koorts. ( daar kan hij natuurlijk ook niet aan doen, hahahaha)

@ Sabrina, sterkte met de verzekingsaanvraag. Laat je ons weten wat het wordt? Ik duim dat jullie 1 apr verder mogen!!!!

Meiden, ik hou het hier voor gezien, ik kom ook niet meer terug vanavond. Ga Grey's kijken en Tabatha's take over! Dus tot morgen, fijne avond en groetjes.

Als ik iemand ben vergeten, sorry!!! Niet bewust maar er wordt ook zoveel geschreven!!

Doooeiiiiiiiiii

Geplaatst

Denk dat Bianca dat wel gaat doen, als je lid wilt worden en je wilt de link hebben, pb mij of Bianca dan even. Dan komen er ook geen ongenode gasten. En BLIJFT de link onzichtbaar.

Geplaatst

Hoi Ink en de andere meiden,

wij gaan aan onze vijfde ICSI poging beginnen en dat is waarschijnlijk de laatste poging want ik ben op... Na 11 jaar proberen met 2 verschillende partners (aan de mannen ligt het dus niet) ben ik er helemaal klaar mee. Ik ga nog 1 poging doen en dan proberen mijn leven weer op te pakken.

Super spannend dus!

Ink, wat balen dat je zolang moet wachten in het UMCU, ik vind wel dat ze veel tijd voor je uit trekken en met je meedenken. Of hebben jullie een andere ervaring?

Over Gonal: heeft er nog iemand Gonal over? Het zijn zulke dure medicijnen en misschien is er iemand die het geluk heeft om zwanger te zijn en wat over heeft in de koelkast? Zo ja mail me op simonespeet@hotmail.com.

Over een kort schema: ik krijg chronische migraine van decapeptyl en heb 4 keer verzocht om een kort schema. Bij het diakonessenhuis in Utrecht kon dat absoluut niet. Nu overgestapt naar het UMC en daar vinden ze het helemaal geen probleem!

Een lang schema is alleen handig voor het ZH zodat ze beter kunnen plannen maar voor de kwaliteit maakt het helemaal niets uit.

Laat je dus niet afschepen dat het niet zou kunnen, het lab moet misschien in het weekend werken omdat ze jouw punctie niet kunnen plannen maar geen reden om er zo beroerd van te zijn!

Heeft iemand een vergelijkbare ervaring? En hoe bevalt een kort schema?

groetjes en succes iedereen!

Simone

Geplaatst

Sabrina en claudia welkom!!! Heel veel plezier hier en succes met nog even wachten en daarna natuurlijk met de behandeling.

@ink, een eigen restaurantje is ook zeker leuk, maar ook heel hard werken en in deze tijden soms ook wel lastig (crisis etc)

en inderdaad die vakanties!! Volgende week ben ik een week vrij van mijn eigen werk, we gaan 4 of 5 daagjes weg en dan het weekend weer werken, de dame die we in dienst hebben is wel bijna twee weken vrij en wij dus maar een paar dagen. Maar goed het is van jezelf dus ook wel de moeite waard. In het najaar gaan wij altijd twee weken op zomervakantie en tussen kerst en oud en nieuw zijn we een weekje vrij. dus al met al 3 en halve week vakantie in een jaar.

Maar de zelfstandigheid en gezelligheid is ook erg leuk, zeker nu de zomer er weer aankomt en we druk bezig zijn om het terras weer eetklaar te maken en de bloembakken weer vol gezellig plantjes zitten.

Hondje had inderdaad ook moeite om mijn tempo bij te houden, haha, mijn langzame tempo wel te verstaan.

@ simone, ik heb ook het korte schema gehad. Ik vond dat heel fijn, niet een te lange aanloop maar gelijk beginnen aan het echte werk in je eigen cyclus.

Geplaatst

Ink ik heb je bewonderd hoor;-)

Ik schreef al net ik zet wel even een andere profielfoto erop. Anders kan nog niemand zien wie ik ben.

Buikpijn in over gelukkig. Misschien eisprong?

Ovulatietest gaf niks aan. Misschien morgen ochtend. Dan aan de bak haha.

simone welkom

meezie, waar ga je naartoe of had je dat al verteld.

Geplaatst

Ink ik heb nog niet gekeken haha zal ik zo eens gaan doen.

Marlijnne gelukkig is de buikpijn over.

Misschien toch de eisprong dat verklaard wel waarom de test vandaag niet positief was dan is dat al geweest.

Meezie het lijkt mij ook wel weer heel erg leuk een eigen restaurant ookal is het druk.

Wat is het voor een restaurant?

Simone jeetje de 5de icsi al ik hoop dat je nu het geluk gaat hebben dat je een wondertje op de wereld mag zetten.

Bianca en Jose ik heb contact gehad over dat zaaltje maar nu moet ik eerst even weten hoeveel mensen er ongeveer komen want ik heb 2 verschillende locaties in de ene kunnen meer mensen als de andere dus dat zou wel handig zijn dan weet ik welke ik moet regelen.

Geplaatst

Hi, mag ik me ook hier aansluiten? Had een ander topic geopend onder IVF voor starten in april/mei, maar kreeg de tip voor dit topic! Zal me even voorstellen:

Ben na een lange pauze (7 jaar!) in 2010 weer de medische molen ingegaan. Ik heb een hydrosalpinx (eileider gevuld met vocht), dus de kansen met IVF zijn dan maar heel klein. Nu heb ik met een onderzoek in de VU meegedaan, waarbij ik vorig jaar geopereerd ben om de eileider te verwijderen. Helaas lukte deze operatie niet door de verklevingen in mijn buik. Ben toen naar de andere groep van het onderzoek doorgezet, waarbij een essure veertje in mijn eileider is geplaatst. Vorige week de HSG ter controle gehad en de eileider is helemaal dichtgegroeid. Helemaal blij, want nu mag ik eind maart gaan starten met de IVF behandeling!

Ik heb 7 jaar geleden al een poging gedaan, maar toch vind ik het allemaal weer enorm spannend! Kom maar op de lente en dat het een "groene lente" mag worden....

Geplaatst

Hoi Mo74

Welkom hier en klets gezellig mee.

Jeetje een pauze van 7 jaar is wel een tijdje ik heb er nu een pauze van bijna een jaar op zitten en het begint nu weer echt te kriebelen.

Maar mooi dat het met het onderzoek is gelukt en dat je mag gaan starten eind maart

Het blijft elke keer weer spannend of je het al 20 keer hebt gedaan of maar 1 keer het is allemaal niet niks al die hormonen.

Fijne dag allemaal ik ga zo werken.

Geplaatst

Hallo,

IK ben nieuw hier op.

en hier is mijn verhaal

Na een aantal MK , onderzoeken,bloedtesten, kijkoperatie,echo's, en een arts die niet zo tactvol vertelde dat je via een normale weg niet in verwachting kon raken! stort je wereld in maar gelukkig werd er pas na 1 maand verteld dat we een perfecte kanidaat zijn voor een IVF behandeling.

Half april mogen wij eindelijk beginnen met IVF in het Bronovo.

Gr pam

Iedereen heel veel succes !

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben Daantje en wil me ook graag bij jullie aansluiten (-:

Ik zal geen lang verhaal gaan vertellen...in t kort..heeeeeel kort! In April beginnen we met onze 2de poging (-:

Kleine slagingskans maar elke kans is er 1 toch?

Wel even een vraagje...ik ben in feb. 2 dg zwanger geweest, vroege miskraam.

We kunnen nu direct door met onze 2de poging.

Zit te wachten op mijn ongesteldheid die maar niet komt...zou eigenlijk voor mijn lange schema voor morgen met de pil moeten beginnen, maar ja nog niet ongesteld dus.

Nu heb ik net het ziekenhuis gebeld met die mededeling en ze zeiden dat ik maar gewoon vandaag met de pil moest beginnen?! Hoefde niet te wachten op mijn ongesteldheid...

Heeft iemand dit al meegemaakt? Of is dit echt heel raar?

Wil iedereen heel veel succes wensen en zal deze week eens even in al jullie verhalen duiken!

Liefs Daan

Geplaatst

Hai,

mag ik me hierbij aansluiten?

Ben bezig met mijn 1e IVF poging met prikken van Lucrin begonnen vanaf 9 maart.

Wachten is op menstruatie,dan mag ik bellen wanneer ik met Menopur mag beginnen en voor een echoafspraak te maken.

Punctie staat al wel gepland op 12 april in het VU.

Succes iedereen!

Geplaatst

Allemaal welkom en heel veel succes. Op een heel mooi jaar ook voor jullie!!

Mbt tot de pil wat je vraagt. Ik vind het wel bijzonder. Want jij wilt je dus aanmelden als ik het goed begrijp? Als je de pil "doorslikt" kan het nog veel langer duren voordat je ongi wordt. Of begrijp ik je verkeerd. hmmm met de pil moeten beginnen als je ivf doet....?sorry ik kan je denk ik niet helpen haahahha!!

Bij mijn zwangerschap waren de 2 achter 1 volgende menstruaties allebei langer dan normaal. Nu weer op de rit;-)

Nogmaals succes.

Geniet van de zon vandaag,komt hier nu een beetje door!!

Net op mijn werk geweest, ga 15 april beginnen met 2x 1 uur werken. Ben benieuwd.

Lfs,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden