Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Vandaag naar Leuven geweest en alles doorgesproken!

Ervanuit gaan dat alles verloopt zoals het moet gaan hier een schema! (dagen etc kunnen afwijken, weet niet hoe ik op stimulatie etc reageer!)

8 april verwachte menstruatie

10 april start pil

29 april start decapeptyl

4 mei stoppen met pil

9 mei 1e echo

10 mei start menopur 150

16 mei echo en bloedprikken

18 mei echo en bloedprikken

20 mei echo en bloedprikken

21/22 mei pregnyl

24 mei punctie ( in ieder geval week 21!)

Terugplaatsing hangt af van punctie en zal ergens rond de 27e zijn...in ieder geval op dag 3!

Week 23 zwangerschapstest via bloed!

Let wel dit zijn allemaal plusminus data maar dat snappen jullie wel....

Tezijnertijd zal ik wel laten weten wat er gaat gebeuren haha

We hebben er in ieder geval zin in!!!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal, goeiemorgen!

Gisteren leuke dag gehad met de fancy fair! Echt superleuk, een lekker georganiseerde vrolijke chaos..Het liep allemaal best goed en als commissie kregen we allemaal complimenten dat het zo relaxed liep..

Tussendoor nog "even" naar het zh geweest voor het 2e gesprek.

Korte samenvatting medisch:

Hormoonlevels zijn normaal voor mijn leeftijd. Geven aan dat de eitjesvoorraad af aan het nemen zijn. Dus is besloten voor het korte protocol. Ik zat net op de grens kort/lang. Dat betekent rond 10 mei start met prikken (ipv rond 10 april bij het lange protocol). Prikinstructie gehad en geoefend met een lege spuit. Dat ging prima. HAd al 6 weken bloedverdunners prikken ervaring van ca 8 jaar geleden ivm voet inhet gips. Ivm lage aantallen bij mijn man in december + wat ik hier van iemand las(Goofy?) nl alle hormonen e.d. gehad, punctie gehad..geen goed zaad...dus geen lab-werk. Daar had ik dus echt geen trek in! Daarvoor ga ik me niet lekspuiten, stijf van de hormonen staan en een punctie ondergaan. Ik heb uitdrukkelijk mijn zorg uitgesproken en aangegeven dat ik geen trek heb in een dergelijke situatie. Stel dat mijn man net koorts heeft 2 dagen tevoren en de aantallen waren al laag..nou dan kan ik uittekenen wat er dan gebeurt! De verpleegkundige begreep het helemaal en gaat het maandag in het team bespreken. Hierover mag zij niet beslissen, wat ik begrijp. Dinsdag kan ik bellen wat de uitkomst is.

Samenvatting emotioneel.

Ik was best nuchter/relaxed. Ik vond de verpleegkundige erg snel praten en soms niet helemaal duidelijk. Maar na doorvragen werd het wel helder.. Hubbie werd even erg emotioneel..voor zover hij het kon benoemen is dast zijn zorg voor complicaties bij mij en dat hij diep in zijn hart zou willen dat dit allemaal niet nodig is..

@pamela..goed nieuws! Ik begin rond die tijd met spuiten

@goofy?? Zoveel kosten wordt dat niet vergoed dan? Ik hnoop dat je je goeie zin kunt vindne..zal ik een beetje jouw kant opsturen?

@bikkel...mooi dat je er zoveel zin in hebt!

Geplaatst

Hoi Ladies,

ben nieuw op dit forum. Net ontdekt.

Wij gaan volgende week voor intake ivf gesprek. Moet nog even uitvogelen hoe dit forum werkt. Maar ga eerst vandaag lekker genieten van het zonnetje! Positieve vitamientjes opnemen.

groet,

Reis08

Geplaatst

@ Reis, welkom hier en geniet maar lekker, ik ga zo ook even het zonneke verder opsnuiven.

@ Tusele, jammer dat je niet gelijk mag starten. Het korte programma schijnt wel een stuk minder belastend te zijn heb ik wel eens begrepen, maar weet er niet veel van hoor. Ik ga voor de tweede keer lang.

Nee, die kosten zijn voor eigen rekening. Maar we gaan het wel opsturen naar de verzekering hoor! Je weet nooit.

@ Bikkel, joepie, spannend!!! Op naar week 23!!! Succes.....

Ik ga nu lekker een bakkie doen in de tuin en straks even bij mijn schoonouders langs.

Heb lekker uitgeslapen. Schrok om 11.00 uur wakker dus het strand laten we maar even voor wat het is. Wel lekker dat ik zo goed heb geslapen. Vanochtend was manlief ook zo lief voor me. We hebben lekker kunnen praten en dat geheel uit zichzelf!! Kwam om 12.00 uur mijn bed pas uit (schaam, schaam). Ik moest daar natuurlijk gebruik van maken. Hij praat eigenlijk nooit over wat er speelt en zijn gevoel. Nu wel een uur lang!!!!!

Ben nu echt uitgerust en voel me een stuk prettiger. Op naar woensdag!!! (zat telkens met dinsdag in mijn hoofd :happy3: maar is toch echt woensdag 06.04.11!)

Meiden, geniet van het zonneke, ik hoop dat de weekendje weg gangers het leuk hebben! Het weer is er prima voor!!

Geplaatst

Wat een geschrijf hier weer! Gebeurd een hele hoop dingen voor iedereen. Het blijft toch elke keer spannend he op zoveel momenten.

Zo rond 15 april beginnen we met decapeptyl spuiten (lange protocol) en op 15 mei vliegen we naar Portugal. Dus tja, dan moeten we dus echt wel een TP gehad hebben

Als het zo loopt zoals vorige keren zou het moeten lukken. Echter het blijft wel spannend hoor! Wil allebei niet gaan uitstellen of afzeggen. ...

Vind zelf dat we die vakantie wel verdiend hebben. Na 3 icsi pogingen is het wel lekker om een weekje in de zon in het vooruitzicht te hebben! maar tja we wachten maar weer gewoon af.

Geplaatst

Tusele, spannend nog even en dan echt van start, voordat je het weet krijg je alweer de punctie, dat gaat ceht snel met het korte protocol, jammer alleen dat die wachtweken voor je gevoel dan zo lang duren. Ik ben benieuwd wat ze dinsdag zeggen.

Goofie, waarom moeten jullie alles zelf betalen??? het is toch pas jullie tweede behandeling?????? Trouwens fijn dat je even zo lekker met je mannetje hebben kunnen kletsen.

Hier druk, druk, druk. Gelukkig nu geen hechtingen meer en dat scheeld heel veel, die waren echt aan het iriteren. Ik ben verder helemaal blij, ik vermoed dat ik morgen ongi ga worden, de eerste tekenen zijn er al. Dus dan nog maar ongeveer 6 weken en dan zitten we als alles goed gaat ook weer in de wachtweken.

Ik hoop dat de weken zullen vliegen!!!!

Fijn weekend verder, helaass voor morgen niet zulk mooi weer als vandaag

Geplaatst

Hoi Iedereen,

Ik mag mij hier ook aansluiten :)

Na in februari negatief te hebben getest had ik gister mijn eerste start echo. Alles zag er goed uit van binnen ;) En we mochten direct starten met het korte schema.

Gisteravond al direct begonnen met decapeptyl en morgen starten met gonal-f 75. Super spannend weer, we gaan ervoor!

Volgende week maandag heb ik mijn eerste fm.. Er lagen al weer veeeel eitjes te wachten, ik ben benieuwd hoeveel er mee gaan groeien.

Er zijn al veel dames actief hier, ga proberen mee te lezen :) Als ik het bij hou

Veel liefs Danielle..

Geplaatst

@ Danielle, welkom hier op het drukke maar o zo gezellige topic! Succes met je behandeling!

@ Meezie, dat klopt dat het onze 2de behandeling is. Deze wordt ook volledig vergoed. Echter is het zo dat ze een opslag van sperma voor het gebruik van de behandeling niet vergoeden. Ook moet je "huur" betalen voor de buisjes in de vriezer. Die 391 euro zijn eenmalige laboratoriumkosten en invrieskosten en de 40 euro is de "huur". Ik vind het niet leuk dat we dat moeten betalen maar we hadden geen keus. Als we geen rietjes hadden mocht ik niet meer gaan stimuleren. Dit omdat het vorige keer was mislukt. We gaan wel de rekeing opsturen naar de verzekering en hopen dat ze toch betalen. Wie weet.....

- Fijn dat bij jou de hechtingen eruit zijn. Geeft denk ik wel een rustiger gevoel en minder spanning op je hand. Ook ik hoop dat de weken omvliegen. Ben nu echt toe aan het beginnen. Succes jullie ook hoor!!!!!!

@ Wannabemom, veel hé? hahahahha, ja ja, je moet echt dagelijks even kijken hoor, anders hou je het echt niet bij! Ik duim voor je dat beide goed gaat komen. Heerlijk vooruitzicht naar Portugal! Succes met de behandeling en geniet van de voorpret van de vakantie en ja, je hebt het verdiend!

Nou meiden, ik heb heerlijk genoten van deze zonnige dag en merk echt dat ik me weer wat prettiger voel. Mijn neus is lekker verbrand van het zonneke:happy:. Wel jammer dat het morgen minder wordt. Denk dat ik dan maar lekker met een goed boek op de bank ga hangen of met een dekentje op de bank een filmpie kijk ofzoiets. Heerlijk, lekker relaxen en helemaal niets hoeft en alles mag.

HEERLIJK.....

Meiden, weltruste en tot morgen.

XXX,

Goofy

Geplaatst

hier vandaag een rustig dagje na een feestje dat laat gewordne is (lag om 3h in bed.. en om 7:00h was de kleine man alweer paraat..)

@wannabemom..ik duim!!!!

@danielle...gezellig..kom erbij!

@goofy..dat is idd een flink bedrag...telt die poging waarbij er dus geen zwemmers waren als poging mee?

Geplaatst

@ Tusele, poehee, dat is en kort nachtje dan.

Ja, helaas wordt er na een succesvolle punctie gerekend als een succesvolle poging.

Dus wij gaan nu voor de 2de poging. Balen hé.....

Hier vannacht weer een heerlijk nachtje gehad. Goed uit kunnen slapen.

Ik merk dat het gesprek met mijn lief me echt goed heeft gedaan.

Op naar woensdag, we zijn er klaar voor!!!!!

Meiden, fijne zondag en tot schrijfs allemaal weer!

Tis wel rustig zonder de weekendje weg meiden.:laugh:

Kom maar gauw weer terug.......

Hoe hebben jullie het gehad?

Hoop heerlijk!!

Nou meiden, groetjes!

-xxxxxxxxxxxxxxxxxxx-

Geplaatst

Meiden we hebben vandaag een TP gehad van 1 cryo... ons eskimootje is goed door de ontdooien gekomen en de cellen waren bijna niet meer te tellen......

we zitten officieel op het wachtbankje.... SPANNEND!!

Hoe gaat het hiero? ik kan het bijna niet meer bijhouden haha

Geplaatst

@ Mijnbaby, hier duimt er nog 1 hard mee!! :toppie:

Spannend en veel succes op de wachtbank!

Geplaatst

Dag lieve meiden,

Ben sinds gister avond weer terug in t land van 2 weekjes weg en jeetje zeg, wat is er hier inmiddels ontzettend veel geschreven!!! Doe dus even een algemene welkom voor alle meiden die zich inmiddels bij dit topic hebben aangesloten en wens gelijk de meiden die momenteel al ver in t proces staan succes!!!

Vakantie was lekker. Gelukkig net voor alle onrust weg uit Syrië en de "wachttijd" is er lekker wat sneller door omgegaan. Voelde me op vakantie helemaal klaar voor het hele gebeuren, maar vandaag moesten we gelijk naar n kinderverjaardag en daar waren er zooooo ontzettend veel onder de 2 jaar dat ik me gelijk met n smak terug in de realiteit voelde komen... Maar ja, morgen weer werken en terug in t dagelijkse leven en op naar n spannende maand!

Zal vanaf nu weer lekker mee gaan schrijven. Ga denk ik m'n achterstand niet helemaal meer inhalen, want jeetje, wat is het hier druk!! Gezellig hoor!

Digitale knuffel voor jullie allemaal en heb aan jullie gedacht vanuit t midden oosten hoor meiden!!!

Geplaatst
Meiden we hebben vandaag een TP gehad van 1 cryo... ons eskimootje is goed door de ontdooien gekomen en de cellen waren bijna niet meer te tellen......

we zitten officieel op het wachtbankje.... SPANNEND!!

Hoe gaat het hiero? ik kan het bijna niet meer bijhouden haha

Heel goed meid! Dan had je een morula ;-). Tussen de 16 en 32 cellig, prachtig!

Duim, duim!

Geplaatst

@goofy..idd balen van die poging die wel meetelt

@mijnbaby..spannend!!!!

@ink dank voor je welkom! spannend ook wanneer jij/jullie weer verder gaan..

Geplaatst

icon1.png

Hoi dames we zijn er net weer.

Ik zal morgen even iets uitgebreider reageren maar ben erg moe en ga zo maar slapen haha.

Het was een geweldig mooi weekend (op een paar dingetjes met een vriendin en haar vriend na maar daar zal ik morgen even over vertellen haha) we zijn lekker bijgekleurd gisteren en ach vandaag regende het maar daar hebben we niet heel veel last van gehad.

We hebben ons rot gelachen om van alles en nog wat dus het was zeer geslaagd.

Hoe was het met de andere weekendjes?

Mijn baby ik duim ook voor je mee.

Allemaal welterusten

Geplaatst

Hey Ink, welkom terug in het land en op het topic! Ik denk dat je ongeveer 2 dagen nadig hebt om alles terug te lezen! Hahahahaha. Fijn dat je het leuk hebt gehad.

Ik zag dat je ook naar de high tea komt! Leuk, we maken er een superdag van!!! Sandra van dit topic toert door de regio waar jij vandaan komt. Ik weet niet of zij nog plaats heeft. Ik stap ook bij haar in, samen met Tweety, Boogie en nog iemand. Weet niet meer wie. Zij heeft een 7 persoonsauto. Dus wie weet????

Hoi Maris, welkom terug! Fijn dat je het leuk hebt gehad. Was lekker hé, dat zonnetje! Ik ben benieuwd naar je verhaal! Tot morgen.

Ik ga nu ook lekker naar mijn bed. Tot gauw allemaal weer!

-xxx-

Geplaatst

Lieve Meiden,

Ik ben er weer GELUKKIG..

Al een beetje terug gelezen en ga dat straks nog meer doen. Even de spulletjes opruimen.

Alle nieuwe meiden welkom hier!!

Mybaby wat onwijs spannend nu. Ik hoop en duim met je mee.

Ink welkom terug. Ik zat al aan je te denken ivm syrie... Gelukkig weer veilig thuis.

Goofy als ik het zo lees ben je iets uit je dipje gekomen. Ben ik erg blij mee. Een zonnetje doet ook goed he....

En fijn gepraat samen. Rustig aan.

Maris ook weer back op het forum. Leuk gehad zo te lezen.

Hier gaat het wel. Heb best een zwaar weekend gehad.

Thuis is vertrouwd en daar ben ik het liefst( dat is van de laatste maanden)

Ik heb proberen mijn best te doen. Je houd je in.

Sommige snappen dingen echt niet. Dat geeft niet,maar dan maakt het zo n weekend wel lastig.

Helemaal als mensen het vervelend vinden als je soms even samen(mijn lief&ik)erop uit gingen. Heel drama even geweest, maargoed.

Vandaar om 9uur in de auto gestapt. Was er klaar mee. Ben bek en bek af.....leuk he een weekend weg.

Moeilijk om te genieten.

Zaterdag wel erg leuk gehad. Zijn naar emmen dierenpark geweest o.a. in de vlindertuin. Pffff ik janken natuurlijk.

Ik merk dat ik het weer even erg zwaar heb....ik moest het even kwijt.

En als die kinderwagens en leuke gezinnetjes....pffffffff

Als ik je niet genoemd heb....heb ik wel aan je gedacht. Zoveel te lezen.

Met iedereen hopelijk alles ok.

Bijna weer starten voor sommige.

Lfs voor jullie allemaal

Geplaatst

Hey lieverds!! Sorry dat ik zo lang niet geweest ben!!! Maar het is hier zo'n chaos...

Manlief zit overspannen thuis, superdruk met de bruiloft.....enz enz enz

Ik heb ook echt pas woensdagavond tijd om tij te lezen.

Wat ik ff zo begrijp...

Goofy, loopt het allemaal weer een beetje?

Ink, welkom terug! Zoals Goofy idd al zei, ik rij die route, maar het is even afhankelijk of ik plek heb...Officieel is er een gaatje maar dan word het erg proppen achterin...Misschien dat boogie uiteindelijk niet mee gaat ivm de kleine. even afwachten...anders moeten we toch met meer auto en de vlaggetjes dames!

Mijnbaby, spannend!!!!!!! Ik ga duimen!!!!!

marlijnne, logisch meid! Soms heb je even wat "quality time" nodig samen. Maar anderen vinden dat dan weer egoistisch...zo moeilijk soms! Oh en meissie...die vlindertuin...dikke knuffel voor jou hoor!!!!!

Lieverds ik ga weer gauw werken!!!!!

Dikke knuffel voor jullie allemaal en sorry als ik sommige ff niet genoemd heb!!

Geplaatst

Lief dat jullie aan me denken en mee duimen! ik duim uiteraard ook mee voor jullie :)

Vandaag lekker lui dagje.... ik heb allemaal heerlijke dingen gehaald muffins en appeltaartje... ik denk die hebben we wel verdient haha

zo kom ik nooit van die ene 1.4 kilo af hahah

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden