Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@hoopvol; wat een verschrikkelijke ervaring moet dat zijn geweest!! Dat wat jij beschrijft heb ik maar een halve minuut gehad, en dat vond ik al teveel. Wat apart, terwijl je wel de morfine hebt gekregen. Ben je normaal gesproken gevoelig voor pijn? (heel snel heel veel pijn?) Ik heb dat wel namelijk. Vroeger werd dat vaak als aanstellerig gezien, maar het is gewoon echt zo. Maar wat jij beschrijft...phoe!!

Wel fijn dat je geen last van de bolletjes hebt. Bij mij wordt het met de halve dag erger.

Ik heb de hele dag zo'n beetje een enorme onweerswolk boven mn hoofd hangen. Alles wat een ander zegt zie ik als een aanval en ben in mn hoofd alleen maar bezig met hopen dat het deze keer gaat lukken allemaal. Mn vriend krijgt heel wat te verduren, maar hij doet het gelukkig fantastisch. Hoewel het voor hem ook onwijs spannend is en het voor hem soms ook teveel wordt. Tegelijkertijd wordt ik dan weer verdrietig dat het allemaal zo moeilijk moet terwijl om ons heen de zwangere vrouwen uit de grond ploppen.

Zoon van mn vriend is er nu gelukkig weer, woont hier de helft van de week. Zorgt er toch voor dat je je wel een beetje in moet houden. En kan ook erg van hem genieten. (waarna ik weer zo verdrietig wordt omdat ik weet hoe graag hij een broertje of zusje zou willen, hij heeft het ook steeds over de baby die normaal gesproken eind deze maand geboren zou worden...)

Ach... het is gewoon echt niet makkelijk met die hormonen. Ik vraag me ook af of ik kan wachten met testen al weet ik dat het niet anders kan, ivm de onbetrouwbaarheid. Maar doordat ik een miskraam heb gehad kan ik me nu ook al druk maken of het allemaal wel goed blijft gaan als ik eenmaal zwanger raak. Dus... van de ene emotionele achtbaan in de andere.

Iedereen heel fijne avond!!

liefs gabriella

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo Tim + onze logé liggen erin. Hubbie is naar de orkestrepetitie..ik heb het rijk alleen..ga zo lekker "pulp" kijken en digiscrappen!

@patries..vind het lastig te zeggen of het om ongi of navloeien van de tp is..helaas aan mij heb je dus niks.

@hoopvol...watn vreselijk die punctie als ik het zo lees...bbrrrrr...ik probeer er maar niet teveel over na te denken.. ik duim dat je niet nog een keer hoeft. Is er een verklaring waarom jij zo'n pijn had?

Wat een toestanden rond het meeleven..zo vreemd dat de rollen soms omgedraaid worden in steun ontvangne/steun geven..

@gabriella..hoe oud is de zoon van je vriend? Wel fijn wat afleiding en een "buffer"...dat is bij ons mannetje ook zo.

Fijne avond allemaal..nog leuke weekendplannen???!

Bij ons vanavond een logé op verzoek van Tim nadat hij de laaste tijd een aantal keer bij vrienden gelogeerd had ivm aanloop van een concert van het orkest waar mijn man en ik in spelen. Morgen komen haar 2 zussen ook omdat haar moeder een opleidingsdag heeft en hun vader werkt. 's middags ga ik met 1 van de meiden naar ene judotournooi en 's avonds eten ze me incl onze vriendin. HEeft die het lekker makkelijk..hoeft ze na zo'nhele dag niet meer te koken.

Zondag komen mijn broer en schoonzus met kinderen alvast voor Tim's verjaardag. Wie er verder nog komt geen idee...Het verzoek om aan te geven of mensen woensdag of zondag komen heeft nog weinig reactie opgeleverd...

Geplaatst

Hallo dames,

Vandaag heb ik dus de punctie gehad. Het was weer zoals de vorige keren een hel. @ hoopvol, ik begrijp wat je bedoeld. De eerste keer was bij mij ook echt verschrikkelijk en ik heb toen echt liggen vloeken. Toen hebben ze uiteindelijk ook niet alles aangeprikt. De tweede keer met de rapifen erbij was iets minder heftig, maar nog steeds heel pijnlijk. Vandaag hebben ze eerst links aangeprikt. Hier zaten de meeste en is het meest gevoelig. Tussendoor even een paar minuten pauze en toen rechts. Ze hebben 9 folikels aangeprikt.

Mijn ervaring is dat het pijnlijker is al je been op drie plaatsen breken (ik spreek uit ervaring). Alleen duurt de pijn van de punctie minder lang. Ik wil hier niemand bang mee maken, maar zo heb ik het ervaren. Maar als je mij vraagt om het nog een keer te doen mocht het (weer) niet lukken dan zeg ik volmondig ja. Het doel heiligt de middelen, zei ik vanochtend tegen mijn man.

Rond de middag waren we weer thuis en ben ik op de bank in slaap gevallen. Zo nu en dan ben ik een uurtje wakker, maar de rest van de tijd slaap ik. Het gaat nu best redelijk. Als ik te lang op een stoel zit ga ik dit voelen en naar het toilet gaan doet nog erg zeer.

@Patries; Als het inderdaad je baarmoedermond is die bloed kan dat niet zoveel kwaad. Je leest het wel vaker. Maar als het nu de ongi zou zijn dan ben je toch veel te vroeg in je cyclus. Probeer je er niet teveel op te focussen. Ik zal voor je duimen.

Ik zou laatst een embryo TP krijgen en een paar dagen daarvoor kreeg ik ook last van lichtbruin oud bloedverlies. Het was duidelijk anders dan een ongi. Ik ben toen op controle geweest en het bleek dat mijn baarmoedermond bloedde. Het hield snel op, de TP ging niet door omdat de emy's niet goed ontdooit waren, en een paar dagen later kwam het veel heftiger terug. Op een gegeven moment was het zo heftig dat ik vier tampons in een uur gebruikte en voor de zekerheid ook nog een maandverband omdat ik het voelde lopen. En ineens stopte het ook weer. Daarna heb ik het niet meer gehad.

Zo, ik ga weer de bank opzoeken.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

JEetje wat een punctie verhalen! Brrr :new_shocked:

Ik vergeet ze weer even heel snel.

Ik kan mijn ogen niet meer open houden, dus duik zo mijn bed in (na een hele middag ook al slapend doorgebracht te hebben). Morgen moeten we al weer om 8 uur in het zkh zijn voor de FM.

Alleen even heel kort op de vraag van Patries:

Ik heb bij de IUI's ook regelmatig bloedverlies gehad, dit kwam dan ook van de baarmoedermond. Daar waarschuwden de vpk ook vrijwel altijd voor als ze had gezien dat er een vaatje kapot was gegaan. Soms kwam het pas later er uit, niet op dezelfde dag als de IUI was.

Ook had ik bijna iedere keer erge krampen, inderdaad alsof de menstruatie er alweer aankomt. Dat kan ontstaan de door (kleine hoeveelheid) lucht die ook in de baarmoeder komt met het insemineren. Ik verwacht dat dat met een TP ook hetzelfde is, dan komt er waarschijnlijk ook een beetje lucht mee uit het katheter waar je embryo in zit. De ene vrouw is hier gevoeliger voor dan de andere volgens de vpk die mij bovenstaande uitlegde.

Ik hoop dat je er niet te veel zorgen overmaakt en wellicht kan het zkh je ook nog een beetje geruststellen. Gewoon even bellen naar ze. Veel sterkte en hou je taai.

Geplaatst

Dames wat een hoop geschreven. Ik ga morgen even "uitgebreid" reageren.

Was even op de achtergrond.

Te verdrietig hier....

Ook om de cryo, maar voornamelijk weer een mega dip. Ik mis 2 meisjes. Wanneer nu? waarom....

Ook ineens bloedverlies dat ik denk.......wat is dit...pfffff

Truste..

Lfs

Geplaatst

Tusele, we laten er twee terug plaatsen als die er zijn.

Jeetje wat een verhaal van die echscopiste, wel heel goed dat je je grensen hebt aangegeven. Is het misschien weer even duidelijk voor haar dat ze ook met mensen werkt.

okaasan, gelukkig dat het er goed uitziet en er groeien er al aardig wat. Bij mij gingen de prik dagen ook super snel, helaas waren die wachtweken echt killing, ik had me er wel al op voorbereid maar de tijd kroop echt.

Lianne, hopenlijk heb je verder nog een rustige dag gehad en genoten van het rustig aan doen, super meid dinsdag de punctie al!!

Hoopvol, wat een verhaal pfff krijg er kippenvel van. Hopenlijk hoeft het nu ook niet meer en blijft dit toppertje goed plakken.

Maureen, jeetje nog zo'n heftig vehaal. sterkte de komende dagen en op naar een mooie terugplaatsing

Marlijnne, meid wat zou ik jou graag een dikke knuffel geven!!! vanaf hier dan maar een digitale!!

Hier gaat het goed, ik begin lichtelijk nerveus te worden maar over drie nachtjes weten we meer.

Geplaatst

Heel verhaal getypt gaat computer uit, kan ik weer opnieuw beginnen...........

meezie, spannend hoor maandag!! Alle 3 worden ze ontdooit toch? Succes meid

Patries, je kunt na de punctie nog wel bloedverlies hebben op de dag zelf en misschien de dag erna. Maar niet zolang als jij beschrijft. Heb je het nu ook nog? Anders zou ik zh bellen en informeren wat het kan zijn en of het kwaad kan. Hoop dat je wat gerustgesteld kunt worden.

Marlijnne, weet niet zo goed wat ik je zeggen moet.... zoveel verdriet, leegte en onmacht... Ik hoop dat je het een plekje kunt gaan geven en kan gaan genieten van de mooie dingen die er nog wel zijn, jezelf je partner en jullie... Doe rustig aan en uit je verdriet zodat het ooit een plekje kan krijgen.. Knuffel voor jou

Maureen, hoe is het? Al een beetje opgeknapt van de punctie? Ik zou zeggen, laat je lekker verwennen en geniet van het rustig aan doen. Daar kun je goed van opknappen!!

Hoeveel hebben ze er aangeprikt?

maris, hoe is het met jou? Voel of merk je al wat?

Tusele, lekker druk weekendje, geniet ervan en heel veel plezier!!

Bianca, hoe is het met je?????? Vandaag weer FM, succes en ben zeer benieuwd naar de uitslag!!

@alle wachtenden, succes!!!

Ik ben gelukkig weer een beetje opgeknapt. Heb heerlijk geslapen vannacht en uitgeslapen vanmorgen. Ik wist niet dat je zo moe kunt zijn dat je gewoon totaal niets meer kan, zelfs lopen kost al moeite, haha.

Vandaag ook maar rustig aan en dan vanavond nog verjaardag. Dan vanmiddag ook nog maar even plat, anders ben ik halverwege de avond een spook!

Geplaatst

Hallo dames, ik ben zojuist gebeld door het lab en ik ben een beetje teleurgesteld met het resultaat.

Er zijn 6 eitjes gevonden, 4 waren er rijp en op dit moment zijn er nog twee over.

Maandag om 13.30 uur heb ik de TP.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Maureen ik kan me indenken dat je een beetje teleurgesteld bent maar dit zijn jou toppers.

Kom op he heel veel succes.

Lianne nee voel niet heel veel heb alleen sinds gister van die ongi krampjes maar goed dat kan alle kanten op gaan.

Verder ben ik moe maar dat kan ook komen omdat ik niet zo heel goed slaap ach we wachten gewoon af

Meezie ik duim voor je hoor.

Ik zal vanavond even meer reageren maar ga nu zo eerst even lekker winkelen met mijn moeder en zusje.

Geplaatst

Maureen, kan me voorstellen dat je op meer had gehoopt, maar ook met weinig goede embryo's kun je zwanger raken!! Dus blijf positief!!

En op naar een mooie tp maandag!!!

Maris, spannend hoor! Hopelijk zijn de krampjes een goed teken, veel winkel plezier vandaag!!

Geplaatst

Maureen, deze toppertjes blijven plakken, al kan ik me voorstellen dat je wel teleurgesteld bent!!

Maris succes nog even met wachten

Lianne, fijn dat je weer wat bent opgeknapt, slapen doet soms wonderen.

Geplaatst

Gabrielle: normaalgesproken ben ik niet zo pijngevoelig, tenminste ik geloof van niet. Ik heb niet gevraagd aan de gyn waarom het zo pijn heeft gedaan, ik was op dat moment te woozie om een woord uit te brengen. Misschien moet ik toch es bellen, maar tja het telefonisch spreekuur is op het moment dat ik werk en ik werk fulltime, dus das ook niet zo handig en ik heb ook zoiets van eerst maar es testen en dan zien we wel verder. Mocht ik weer het traject inmoeten, dan moeten we maar es een gesprek hebben over de volgende punctie.

Marlijnne: hè jakkes meiske, wat een verdriet allemaal, hoe gaat het nu met je?

Maureen: dus ook jij een pijnlijke punctie, wat doen ze ons vrouwen ook aan, waarom gebeurt de punctie niet standaard onder narcose? Maar alles voor het goeie doel idd! En maandag heb je de TP, wow, mooi hoor, ik vond dat zo'n mooi moment. Worden er 1 of 2 teruggeplaatst? Rust lekker uit, lekker slapen, gewoon even goed om jezelf denken, want dit zijn hele belangrijke momenten. Ik ben de dag na de punctie weer aan het werk gegaan, omdat ik anders gek werd, gek van het rare wereldje van de punctie, de TP, de pijn, ik moest weer even naar de werkelijke wereld toe. Ik heb op het werk gewoon verteld dat ik wel op het werk ben, maar dat ze me nog niet voor vol moeten zien, omdat ik het rustig aan moet doen. En anders trek ik een strak shirtje aan en laat ik ze m'n grote ontplofte buik wel zien, dan snappen ze het ook wel haha. Ik doe nu wat wijdere shirts aan om m'n enorme buik te verbergen, anders krijg ik nog vragen of ik misschien ook zwanger ben, ehum.

Okasaan: je moet de punctieverhalen ook echt weer vergeten hoor, grote kans dat de punctie bij jou gewoon heel goed en pijnloos gaat, dus absoluut je geen zorgen maken hoor!

Ik ga nu maar even bankhangen met een liter water, want m'n buik zwelt weer op, lijk echt wel 6 maanden zwanger!

Geplaatst

Voor veel mensen een spannende week komende week.

@Maureen: wat vervelend dat het zo'n afvalrace is geworden. Bij mijn ziekenhuis zeggen ze dat er echt uitdrukkelijk bij iedere keer als je komt (bij gesprekken, alle FM'en). Maar ik kan me voorstellen dat als het daadwerkelijk gebeurt, je erg teleurgesteld bent. De dooddoener 'je hebt er maar eentje nodig' hebben we vast allemaal al veel te vaak gehoord, maar ik hoop dat het nu een keertje wel zo uitpakt voor jullie! Ik zal voor je duimen dat het in elk geval 1 maar allerliefst 2 hele mooi emmies worden. En krijg je er 1 of 2 terug?

@Hoopvol: Dank je wel. Inmiddels weet ik wanneer de punctie is, en ik maak me er best wel zorgen om. Ook de echo's met de FM-en vond ik erg pijnlijk aan 1 kant. We zullen zien, of nou ja, voelen. Tot nu toe loopt alles gesmeerd, dus zal ik er maar vanuit gaan dat de laatste stappen ook vlotjes verlopen.

Een hele dikke knuffel voor Marlijne (ook al ken ik je niet, je verhaal grijpt me telkens erg aan). Hou vol meid.

Vanochtend de laatste FM gehad en maandag is de punctie. Inmiddels waren er 13 follikels te zien, waarvan een paar aan de kleine kant, maar deze zullen waarschijnlijk ook aangeprikt worden. Ik ben dus erg benieuwd hoeveel eicellen dit gaat opleveren.

Ik ben echt blij dat ik klaar ben met spuiten, want mijn ogen open houden is er niet meer bij. Nadat we terug waren uit het zkh ben ik maar weer mijn bed in gedoken en er pas net weer uit. Vanavond een feestje, dan moet ik daar spuiten én wakker blijven. Ik denk dat dat laatste het lastigste is.

De punctie heb ik maandag al om 9.30 uur dus hoef ik me niet eerst de hele ochtend zenuwachtig te maken. En de Ovitrelle hoeft er dus niet midden in de nacht in, ook erg fijn.

Geplaatst

@okasaan..en je ogen open kunnen houden op de verjaardag?. Fijn dat je zo vroeg aan de buurt bent voor de punctie

@hoopvol..je schreef dat je fulltime werkt en daarom niet kunt bellen. Zijn er geen mogelijkheden om even privé te bellen op je werk? vwb je vraag waarom niet onder narcose...mijn mening: kosten..bij narcose moet er een anestisist bij..

zo jouw buik is echt mega zo te horen...is dat "standaard¨?

@maureen. Kan me je teleurstelling wel voorstellen. Ik duim super super superhard dat deze ene dat kindje is wat bij jullie komt!!

@lianne fijn te horen dat je opgeknapt bent

@meezie..de echoscopiste gaf idd ook al aan dat ze erg veel mensen ziet en dan te snel gaat praten.Ik kon het "u kunt zich aankleden" al niet eens verstaan. HEt was een soort binnensmonds gemompel.

@marlijnne..ik heb er geen woorden voor. Wat een teleurstellingen en pijn krijg jij voor je kiezen. Ik hoop voor je dat je heel veel fijne mensen om je heen hebt die je omringen met liefde.

Fijne dag vandaag..ik ga verse appelflappen bakken en de slingers ophangen. Beetje vreemd de slingers al ophangen voor Tim's echte verjaardag. Volgend weekend vieren zat er niet in omdat mijn moeder dan jarig is..DAn wordt het wel een erg druk en heen&weer rij weekend voor mijn familie.

Geplaatst

Een hele goedemorgen!

Hier weer wat reacties :-)

@Hoopvol: Hoe gaat het nu na de punctie? Slinkt je buik al weer een beetje?? Gaan een spannende week tegemoet!

@Gabriella: Ook voor jou een spannende week in't verschiet hè! Pfff en ik vond afgelopen week al spannend...

@Maureen: Bedankt voor het meeduimen...ik las ook dat je je resultaat tegen vond vallen. Wat al eerder is gezegd: dit zijn jouw toppers!! Nu lekker focussen op deze kanjers :-).

@Oksaan: Iedere punctie is echt anders. Ik heb helemaal geen pijn van de punctie. Tuurlijk merkte ik wel dat er een "aanslag" op mijn lijf gepleegd was en werd de linkerzijde van mijn buik wat voller (rechter eierstok deed niet mee bij mij), maar daar gewoon een kruikje op gelegd en het ging mij goed af. Was dan ook erg erg erg blij. De TP is bij mij iets minder prettig verlopen haha.

@Marlijne: Jij hebt een dikke digitale knuffel verdiend; KNUFFELLLLLLLLLLLLLLLLLL voor jou

@Meezie: Ik duim voor je mee hoor!!

@Lianne: Na de punctie had ik niet heel veel verlies. Na de terugplaatsing de eerste twee dagen wel een beetje, maar zo rond de 4e 5e dag na de TP ineens meer bruinverlies....beetje geschrokken ben ik wel. Maar toen bedacht ik me dat het misschien wel innesteling kan zijn? Offe ben ik nu te voorbarig :-)?. Misschien moet ik morgen de gyn wel even bellen.

@Bianca: Hoe is je FM geweest?

@Mari-83: Die krampjes herken ik, die heb ik ook...Nog een spannende week voor de boeg en dan weet je meer. Wachten valt mij gewoon zwaar!!

@Tusele: Volgens mij ligt een grote buik echt aan de hoeveelheid blaasjes er aangeprikt zijn. Ik had er maar 4 en mijn buik was enkel wat voller...

Alvast gefeliciteerd met Tim! En appelflappen....jammie!! Fijn feestje gewenst.

@Iedereen: Ik duim voor jullie allemaal en voor iedere fase waarin jullie zitten! Wie weet is de tweede helft van 2011 wel onze tijd!!

Geniet van de zondag!!

Veel liefs

Geplaatst

Meiden wat een spanning voor mij vanmorgen, pfff dat heb ik nog niet eerder zo erg gehad!! maar ben net gebeld en om 15.45 hebben we een terugplaatsing. Van hoeveel horen we pas als we daar zijn, maar ik ben al super gelukkig dat we na bijna 4 maanden dat erasmus weer gaan binnenwandelen.

Ben meestal niet zo'n emotioneel typje maar zat met dikke tranen in mijn ogen!!!

Dikke knuffel voor iedereen:hugs2:

Geplaatst

hey meiden gezellig hier :)

Ik ben een tijdje minder actief geweest op het forum.... we hebben 2 mislukte eskimo pogingen gehad..

we mogen nu door voor de 3e... hopen dat het dit keer wel raak is....

Ik ga later nog op jullie reageren!

Geplaatst

Okaasan: hoe is de punctie gegaan?? hopelijk snel en weinig pijn...

Meezie: Super! Veel succes tijdens de wachtdagen! Duimen zullen draaien....

Marlijnne: Ook vanuit hier een hele dikke digitale knuffel!

Bianca: Hoe was je 1e fm???

Mijnbaby: veel succes, hopelijk is 3 keer scheepsrecht!

Zo moest weer even bijlezen....ben dit weekend naar Scheveningen geweest met vriendinnen, Mary Poppins en een heerlijk hotelletje!

Vanmorgen de 1e fm gehad, er zaten 6 eitjes van 10 mm, volgens de arts een prima 1e echo! Verder hebben ze nog bloed geprikt, ik krijg vanmiddag tussen 14.30 en 17.00 telefoon vanuit Leuven en dan hoor ik wat de verdere instructies zijn...

Ik voel verder nog niks en ga er maar vanuit dat als de arts zegt prima dat dat ook zo is, ik had gedacht dat er al hele trossen eitjes hingen haha....

Er zat vanmorgen ook een meisje in de wachtkamer, had overstimulatie na de punctie gekregen, had 21 eitjes en maar 1 bevruchting, ze kreeg vanmorgen weer controle of de overstimulatie afnam...ze heeft de terugplaatsing gehad dus hopelijk is die ene voldoende! Voor het eerst werd er gepraat in de wachtkamer over behandelingen, toch wel fijn want je weet als je elkaar aankijkt waarvoor je er zit en toch zwijgt iedereen, ik heb dan altijd juist de neiging om dingen te vragen, over hormonen, hoe voel je je etc...beetje zoals het forum maar dan in het echt haha, vanmorgen gebeurde dat voor het eerst, best prettig!

Geplaatst

Meezie wat goed heel veel succes vanmiddag en de komende weken.

MIjn baby sterkte met weer een mislukte poging ik hoop dat je snel voor de derde kan gaan.

Bianca hoe is het met jou?

Bikkel 6 stuks mooi aantal toch.

En mooi dta je het fijn vind om te praten over de behandeling is volgens mij wel heel erg belangrijk en als het dan ook nog met lotgenoten is weet je inderdaad van elkaar wat je voelt. Ik heb een vriendin wat hetzelfde mee maakt en met haar is het inderdaad fijn om mee te praten.

Met mij gaat het verder wel goed heb nog steeds last van krampjes en sinds gister heb ik ook zere borsten en van die vlagen dat ik denk dat ik wat moet eten anders gaat het niet goed haha als jullie snappen wat ik bedoel, maar of dat dit een goed teken is weet ik niet.

Oh ja ook heb ik een buik als een ballon en heb ik sinds vorige week veel pijn onder in de rug.

Geplaatst

Bikkel, mooi aantal om mee te beginnen, nog even doorspuiten nog maar dan zitten er vast een aantal extra. fijn he om met andere te praten over wat je meemaakt. Ik had dat vandeweek met een moeder van mijn werk, heerlijk om even ervaringen uit te wisselen.

Maris, spannend he, pfff en al die vage klachten die je dan krijgt, ik ben hard aan het duimen voor je.

Mijn baby drie maal is scheepsrecht, fijn dat je gelijk door mag.

Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes!!!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier een teleurgestelde Bianca :'(

Groeiden er op dag 7 mega veel follikels zo waren er op dag 9 maar 4 groter dan 10 mm!!Mijn gevoel zei me dat dit niet meer goed kwam.Vandaag op dag 11 weer een fm gehad.En heb er nu maar 5!!

Ben zo intens verdrietig!!!De Gyn heeft me gebeld en vertelde me eerlijk dat hun ook niet weten wat verstandig is.

Maar dat als ik zou stoppen ik de volgende keer ook sowieso niet meer eenheden mocht gaan spuiten.Aangezien mijn verleden met overstimulaties.Zit je dan! Ik de auto even heel hard zitten huilen en toch besloten dat als dit niks word we gaan sparen voor de 4de poging.Ik weet dat ik zwanger kan raken erg frustrerend!!

Als het goed is morgen toch nog een echo om te kijken en dan eventueel donderdag de punctie.Van de 5 follikels was er 1 al 21mm.Volgens de gyn niet erg maar ik denk er het mijne over!!Er was nog een 6de in beeld maar die was maar 11mm geen idee wat die gaat doen.

Ik heb alle pogingen fluitend doorlopen maar deze poging is echt zo slopend!! Aangezien we besloten hebben een 4de poging zelf teg aan bekostigen was het advies van Jose En Kimmie om toch donderdag de punctie te laten doen mocht het dan nog het zelfde beeld zijn.

Wat zouden jullie doen??Pfffffff sorry voor mijn klaagzang maar weet het even niet meer waar ik nu verstandig aan doe!

Reageer vanavond even wat uitgebreider op iedereen!!

Heb me bewust stil gehouden de laatste dagen in dit Topic omdat ik zo bang was dat ik moest stoppen.Nu zitten we dus in Dubio.

En dan lees ik Bikkel en die heeft tot nu toe 6 follikels en dan zeur ik over 5!!!Pfff

Knuff

Geplaatst

Lieve Bianca ik heb net gereageerd in het maart topic maar ik wil je hier even een hele dikke knuffel brengen:hugs2:

Ik snap dat je er absoluut niet blij mee bent maar het kan echt met 5 follikels en ik zou de moed nog niet opgeven hou hoop meid.

Geplaatst

He Bianca,

Wat een onwijs moeilijk besluit voor je!!! Maar wat mari ook zegt; het kan wel!!!

Het is ook een hele beslissing om voor de vierde te gaan die je zelf moet bekostigen... Waar ik (als verassing) later achterkwam was dat de eerste poging van ons niet telde omdat er geen punctie was geweest. Was nog wel een gedoe met de verzekering, maar zeg het maar even omdat ik niet weet of jij hiervan ook op de hoogte bent. (je zou het misschien nog even moeten navragen bij de verzekering)

Maar dan nog... wikken en wegen voor je. Snap dat je even onwijs teleurgesteld bent. Heel veel succes meid..

Liefs Gabriella

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden