Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, dat is niet niks zeg... Maar kan me ontzettend goed voorstellen dat jullie er toch voor willen gaan!

Ben je al een keer zwanger geweest of wil het gewoon niet lukken?

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik "scan" ff snel hoor..uitgebreider komt later..waarschijnlijk morgen!

Morgen de 1e FM..ben beniewd. Buik voelt sinds gisteren een beetje meer opgezet en als hoe het is vlak voor mijn ei-sprong normaal..Ben heeeeeel nieuwschierig hoe het met "de legbatterij" gaat ;-)

@mari...ah#$@#%@$$@$(%#$(%....en je had er nog wel zo'n goed gevoel over....een superdikke knuffel van mij..Ik hoop dat je fijne mensen in je omgeving hebt waar je steun kunt vinden!

Geplaatst

Maris, ik was in shock toen ik je hyves bericht zag en moest gelijk hier kijken!! Ik kon echt niet geloven dat het mis is gegaan je was zo positief. Heel veel sterkte de komende tijd en een dikke knuffel vanaf hier.

Geplaatst

Als vermoeidheid een graadmeter voor zwanger zijn zou zijn, dan ben ik nu hardstikke zwanger.

Zucht, het is echt verschrikkelijk. Ik ben eerder op mijn werk weg gegaan en was om 5 uur thuis. Ik heb vervolgens tot 7 uur geslapen en zou nu weer het bed in kunnen duiken.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Melis- ik ben 28, over 3 daagjes word ik 29 :clap2:...

Wat betreft werk: ik ben ook leidinggevende van 2 woonvoorzieningen en ik heb het op beide woningen verteld. Op de ene woning iets later, omdat ik daar pas sinds korte tijd begonnen ben en ook bang was voor negatieve reacties "(zo van "hm, hebben we net weer een nieuwe teamleidster, gaat ze dadelijk al weer er tussen uit vanwege een zwangerschap ofzo"). Maar op de andere woning had ik het wel al gezegd en omdat ik een keer wat moest regelen voor een dienst, moest ik het toch ook op die nieuwe woning vertellen vond ik zelf - ik vind dat ze dan tenminste weten dat ik niet zomaar voor niets vrij probeer te regelen / probeer te ruilen en ik vind het ook een stukje voorbeeld functie dat ik het team vertrouw met persoonlijke informatie waarbij ik hen gevraagd heb het binnen de muren van de woning te houden. En er werd gelukkig echt heel lief en begripvol op gereageerd - had me best voor kunnen stellen als er een paar gemengde gevoelens hadden, maar die hebben ze niet eens laten blijken! Heb gezegd dat ik niet wil dat ze me anders gaan behandelen / me niet meer durven te benaderen bij problemen en me in die zin niet moeten ontzien, want dat blijft gewoon mijn werk, maar merk wel dat er bij mezelf minder druk achter zit als ik iets moet verplaatsen, verschuiven of aan iets niet direct ben toegekomen... Pff, heel verhaal geworden en dat in de baas z'n tijd hihi... Trouwens net ook 1e spuit gezet - appeltje eitje tot zover :happy7:...

Geplaatst

Ink - leuk, er zijn dus genoeg 20-ers in deze topic :-D

Fijn dat ze er zo positief op hebben gereageerd op je werk, waarschijnlijk toch een hele last die van je schouders afvalt. Al is het natuurlijk niks vergeleken bij het traject waar je in zit. Gefeliciteerd met de eerste spuit die erin zit, hoe vond je het om te doen? Heb je nog tips voor me? ;-)

Ik heb net Babyboom gekeken en heb het (hoe kan het ook anders) niet droog gehouden. Van de 100 stellen die er mee doen zijn er maar liefst 47 stellen aangewezen op medische hulp. Uiteindelijk waren er van de 100 stellen 27 stellen zwanger. Er worden ook een aantal stellen gevolgd die met IUI/IVF/ICSI bezig zijn, ik vond het erg interessant.

Geplaatst

Maris jeetje meid wat erg veel sterkte en een digiknuf

Heb net babyboom gekeken wel droog gehouden maar met een brok in mijn keel. Ik wil het proberen te volgen maar weet niet of ik emo trek. Maar ik zie het wel.

Geplaatst

Ik heb het boekje met instructies er naast gehouden en alles stapje voor stapje gedaan. M'n hand twijfelde even toen ik m boven m'n buik hield, maar verstand op nul en gewoon doen. Hihi, geloof dat ik daarbij m'n spekrandje wel fijn kneep uit spanning (hield met linkerhand m'n vetrandje op m'n buik vast om m in te zetten, want dat hadden ze me geadviseerd). Straks dus blauwe plekken van het knijpen in mezelf ipv de spuiten! Er is nu overigens al niets meer van te zien, terwijl ik toen tijdens het proefprikken wel een blauw plekje had er na...

Wel benieuwd wat er gaat gebeuren daar van binnen nu...

Geplaatst

hey dames.ik ben nog helemaal nieuw hier dus moet alles nog een beetje bekijken.

ik heb eindelijk de uitzending gevonden en ga hem morgen even bekijken.

lijk me prettig wat dames hier te leren kennen..

Geplaatst

welkom dverheul,

Neem de tijd om wat rond te neuzen!

Je leert elkaar dan gauw genoeg kennen.

Zoals je leest hebben we het over van alles!

Succes met alles.

Hier heel veel waterlanders bij babyboom.......

Wij zijn opzoek naar vakantie, gaat met wat gekibbel.....hahaha(op leuke manier hoor) uit eindelijk komt het goed:-)

Geplaatst

Jaaaa, vanmiddag om 14.40 uur een TP.

Van de 13 eicellen zijn 7 embryo's ontstaan, 1 krijg ik teruggeplaatst en 4 gaan de vriezer in.

Ik ben erg opgelucht en ook heel erg blij met de cryo's. Mocht het deze keer niet lukken, hoef ik tenminste niet direct weer een punctie.

Nu maar hopen dat de TP niet zo pijnlijk is, want ik heb nog steeds erg veel last van mijn onderkantje.

Geplaatst

Mei:

Lianne: 4 mei start Gonal F, 13 mei 1e FM. 3e icsi lang protocol

Okaasan: 6 mei start Gonal F, 16 mei punctie

Melis25: 6 mei ongi, 23 mei starten met deca

Meezie: 8 mei starten met ovulatie testen voor terugplaatsing cryo('s)

Bianca: 14 mei 2e FM

Tusele: 19 mei FM

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Janine: half mei TP cryo

Bikkel: 20 mei 3e fm (tot nu toe 8 eitjes, tussen de 13 en 15 mm)

Ink: 18 mei start spuiten, 22 mei 1e FM

Raba: 20 mei deca,4 juni gonal F, 19 juni 1e fm

Terugplaatsing:

Patricia 9 mei (1 embryo)

Gabriella: 11 mei (2 embryo's )

Hoopvol: 11 mei (1 embryo)

Meezie: 16 mei (2 embryo's)

Maureen: 16 mei (1 embryo)

Okaasan: 19 mei (1 embryo)

Testen:

Gabriella: 23 mei

Patricia: 25 mei testen

Hoopvol: 26 mei testen

meezie: 26 mei testen

Maureen: 29 mei testen

Geplaatst

Okasaan, vanmiddag de TP, wat goed!!! En ook een fijne gedachte dat je nog lekker cryo's hebt zeg. Van de tp heb je als het goed is geen last, dit is niet iets pijnlijks.

Veel succes en lekker gaan broeden!!

dverheul, welkom. Ga nu ff nieuwschierig doen, wanneer ga je starten of ben je al gestart met een behandeling?

In ieder geval veel succes!!

Marlijnne, knap dat je Babyboom hebt gekeken zeg. Ik heb een heel klein stukje gekeken en het is niets voor mij... Ik vindt het veel te confronterend en ik ben er denk ik iets te nuchter voor.

Ink, je eerste spuit zit er al weer in!! Over een paar dagen weet je niet meer beter, en gaat het je makkelijk af. En hopelijk gebeurt er vanalles binnen in je, dat je maar mooie grote follikels mag gaan kweken! ;)

Maureen, last van moeheid?? Haha, kunnen wel tekenen van een zwangerschap zijn, dit had ik ook wel bij de eerste poging (en was toen zwanger). Heb je verder nog meer kwaaltjes?

Duurt nog wel even voor je mag testen, nog even volhouden!

Meezie, hoe is het met jou? Gaat alles goed met je toppertjes aan boord?

Maris, hoe is het met jou? Dikke knuffel voor jou!!

Bianca, vandaag weer een echo, dubbel gevoel hoor..... Ben wel zeer benieuwd wat ze nu gedaan hebben... Ook een hele dikke knuffel voor jou.....

Ik zit vandaag op wacht bij de telefoon. Wordt vandaag gebeld of morgen de tp is. Ga er toch wel vanuit dat die morgen gewoon is, maar je weet natuurlijk maar nooit.

Ik hoop ook dat we nu eindelijk een keer cryo's hebben, dan kunnen we een mogelijke 4 poging nog uitstellen... ( ga ervan uit dat ik nu toch weer zwanger raak, en dan de cryo's ook niet nodig ben maar toch....).

Verder gaat het wel goed, moet alleen heeellll vaak plassen......

Geplaatst

@ink fijn dat het spuiten goed ging en dat je zulke fijne collega's/zo'n fijne werkomgeving hebt!

@marlijnne...leuk vakantieplannen maken..Hebben jullie al een richting/soort vakantie?

@dverheul..welkom hier! Neem de tijd om je weg te vinden...ik vind het een fijn forum met lieve meiden en een schat aan ervaring.

======

Hier net 1e fm gehad. HEt verbaasde me dat ik echt gericht naar de stand van zaken "daar binnen" moest vragen. Ik heb begrepen rechts 1 follikel en links 3 follikels > 10 mm. Verder heb ik een prikinstructie voor de het hormoon dat je vlak voor de punctie moet spuiten gekregen..Wat een gedoe met die ampullen afbreken, opzuigen terugspuiten etc. GAat vast lukken hoor..maar geen ABC-tje vond ik.

Zaterdag de volgende echo

vwb babyboom...ik ga niet kijken. Vind ik te heftig nu. Wil niet alleen maar met kinderwens/mmm circuit bezig zijn nu.

En op het loopbaanfront..ik word uitgenodigd voor een 1e ronde sollicitatiegesprek binnenkort!!!! Het secretariaat gaat contact opnemen en een afspraak inplannen...:happydance::happydance::happydance::happydance: Ben benieuwd..Het is in ene mannenwereld waarin het sinds enige jaren in de funcite waarop ik solliciteer gebruikelijk is dat er 4 dagen ipv fulltime gewerkt wordt. Ik wil proberen om voor 28 ipv 32 uur te gaan waarbij ik 2*8 en 1*6h op locatie wil werken en 1*6h thuis..Ik ben heel benieuwd of ik dat voor elkaar ga krijgen..

Geplaatst

Hallo dames,

ik ben onder werktijd maar weer even stiekem aan het internetten, ik moet het forum natuurlijk wel goed bijhouden... ;-)

@ okasaan: heel veel succes vanmiddag! Wat een goed nieuws zeg! Ik heb je tekst voor je collega's even gekopieerd. Heel goed verwoord!!!

Ik ben op mijn werk van begin af aan heel erg open geweest en dat bevalt me goed. M'n collega's en baas zijn heel lief voor me, steunen me, leven met me mee, vragen me regelmatig hoe het gaat, duimen keihard voor me! Ik ben blij dat ik het heb verteld, want ik moest regelmatig 'vrij' hebben om naar het ZH te gaan en dan weten ze tenminste waarom. En als ik down of chagrijnig ben, dan weten ze ook waarom. Ik heb meer aan mijn collega's dan aan sommige familieleden.

@Dverheul: van harte welkom hier. Ik wens je heel veel sterkte en succes met al wat komen gaat voor je!!!

@ Gabrielle: hoe gaat het nu met je? Heb je nog weer bloedingen gehad! Het klinkt mij positief in de oren moet ik eerlijk gezegd zeggen, als je maar èven een bloeding hebt gehad en die is niet doorgezet, dan neem ik aan dat dat geen ongesteldheid is. Maar ja, das makkelijk gezegd, ik raak denk ik compleet in paniek als ik iets zie wat ook maar enigszins op bloed lijkt. Ik hoop zo voor je dat je strax een positieve test hebt!!!!!!

En ik?: mijn nagels zijn bijna op. Ik ga dood van de zenuwen en ik moet nog een week wachten voordat ik mag testen. Ik zou wel een week even in coma willen liggen en donderdag 26 mei weer wakker willen worden. Ik voel zo nu en dan van die ongikrampjes en zo nu en dan es een steek, mijn borsten zijn enorm, maar niet meer zo heel erg gevoelig.

Pffffff.

Ik ga maar weer es aan het werk, moet ook gebeuren.

Oh ja, ik ben 34 jaar.

Kus!

Geplaatst

Okaasan wat goed ik ga heel hard duimen dat dit een plakkertje is.

Lianne heel veel succes ik duim voor je.

Hier gaat het redelijk ik heb erg veel buikpijn en rugpijn dus ik denk dat het echt wel z´n best gedaan heeft om in te nestelen.

Maar we zijn vastbesloten dit jaar nog weer verder te gaan dus we gaan nu op zoek naar een ander zh in Nederland.

Geplaatst

Wat ik me trouwens nog afvraag is:

Hoe gaan jullie partners ermee om?

Mijn man is ontzettend lief voor me, hij doet de boodschappen (omdat ik van hem absoluut niets zwaars mag tillen), hij zegt regelmatig dat ik even moet gaan liggen, dat hij wel opruimt, het is een schat. Hij smst me regelmatig op het werk hoe het gaat, en wil me beschermen tegen alles en iedereen zegt hij (de stoere vent haha).

We hebben soms wel es woorden, het is ook zo'n rare, enge tijd, dus de zenuwen gieren door ons heen, maar we steunen elkaar. We hebben geen lange gespreken erover of zo, zo zijn we niet, maar we kruipen gewoon lekker tegen elkaar aan op de bank, of we smssen even een dikke kus naar elkaar, dat zegt ons al genoeg.

Geplaatst

Okaasan - mooi resultaat meid!

Lianne - en en en, al een telefoontje gehad?

Maris - knuffel!

Tusele - wat raar dat je er zelf zo gericht naar moest vragen - hadden ze anders niets verteld dan? En gefeliciteerd in ieder geval vast dat je op gesprek mag komen!

Hoopvol - ik merk dat m'n mannetje nu ook wel extra lief voor me is - extra smsjes sturen enzo. Verder praten we er ook niet veel over, maar af en toe een blik of 2 woorden is al genoeg. We maken wel grapjes over hormonen, acties van mij etc om de humor er een beetje in te houden en het wat te relativeren...

Hihi, ik droomde dat ik een popcornbuik had: dat na die 1e spuit er allemaal eitjes plopten in m'n buik, net zoals wanneer je maïs in de magnetron stopt! Maar voel verder helemaal niets. Vanavond 2e weer, haha, kijk er zelfs al naar uit ;-)!

Geplaatst

Morgen om 12 uur heb ik de TP!!! Van de 10 geinjecteerden, waren er 5 goed genoeg voor tp. morgen horen we de kwaliteit. We laten er 2 terugplaatsen,

hopelijk zijn er nog een paar goed voor de diepvries.. En daarna lekker broeden!!

Mijn mannetje is ook erg lief voor me (normaal ook hoor!!) haha, maar nu doet ie echt alles wat ik vraag. Tillen en zwaar werk is ook niet goed na een punctie en tp, heb ik ook nog nooit gedaan.

Haha Ink en een popcorn buik!! Leuk hoe iedereen zo zijn woorden heeft. Ik noem het altijd rammelende eierstokken, zo ziet een collega van mij het helemaal voor haar. Popcorn ook erg grappig!! Ben benieuwd wat je vannacht gaat dromen :)

Hoopvol, spannend hoor!!! Hopelijk heb je lange nagels.... En ja die kwaaltjes kun je lekker onzeker van worden. Voor je het weet is het 26 mei!!

ga nu even genieten van een leeg buikje, die morgen weer gevuld gaat worden :)

Geplaatst

Super Lianne - goed nieuws! Hoop inderdaad voor je dat die anderen de vriezer in kunnen, maar hoop nog meer voor je dat dat in ieder geval voor deze poging helemaal niet nodig gaat zijn! Sja, ben ook benieuwd wat er vannacht weer gebeurt in m'n dromen ;-)... Ach, als ik het 's nachts kan verwerken en me overdag sterk voel, teken ik er helemaal voor!

Net herhaling van babyboom gezien en blij dat ik t gister niet op m'n werk bekeken hebt, want kreeg wel natte ogen. Het verlangen is gewoon groot!

Geplaatst

Mei:

Okaasan: 6 mei start Gonal F, 16 mei punctie

Melis25: 6 mei ongi, 23 mei starten met deca

Meezie: 8 mei starten met ovulatie testen voor terugplaatsing cryo('s)

Bianca: 14 mei 2e FM

Tusele: 19 mei FM

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Janine: half mei TP cryo

Bikkel: 20 mei 3e fm (tot nu toe 8 eitjes, tussen de 13 en 15 mm)

Ink: 18 mei start spuiten, 22 mei 1e FM

Raba: 20 mei deca,4 juni gonal F, 19 juni 1e fm

Terugplaatsing:

Patricia 9 mei (1 embryo)

Gabriella: 11 mei (2 embryo's )

Hoopvol: 11 mei (1 embryo)

Meezie: 16 mei (2 embryo's)

Maureen: 16 mei (1 embryo)

Okaasan: 19 mei (1 embryo)

Lianne: 20 mei ( 2 embryo's)

Testen:

Gabriella: 23 mei

Patricia: 25 mei testen

Hoopvol: 26 mei testen

meezie: 26 mei testen

Maureen: 29 mei testen

Lianne: 4 juni

Geplaatst

Hallo Dverheul, hartelijk welkom hier!! Ben ook wel benieuwd wat voor soort behandeling, wanneer, hoe... enzovoort!! haha.

@okaasan; nog een halfuurtje, dan is je buik voor de komende negen maanden weer vol gaan we voor het gemak maar even vanuit!! Heel veel succes, en hoop dat het je mee gaat vallen!

@lianne; wat een goed nieuws; 5 goed genoeg voor tp!!! Da's een goeie score. Ik ga duimen draaien voor een paar cryo's!!

@tusele; klinkt goed op het loopbaanfront voor jou!

Wat vervelend dat je bij fm zo zelf moest vragen. Ik heb ook eens zo'n arts gehad die tijdens de echo niet zoveel vertelde terwijl ik juist gewend was dat ze elk dingetje aan ons uitlegden.

@hoopvol; bloedingen heb ik niet meer gehad, vannacht een paniekje dat ik ongesteld moest worden maar het viel mee. Vanmorgen eigenlijk beetje stom gedaan en een test in huis gehaald.... Zogenaamd omdat ik m voor het weekend ook al nodig heb (we gaan een weekendje familie doen nl) maar ik wist zelf ook al dat ik m toch wel zou doen. En ja hoor; een superlicht streepje!!!!!!!

En dan slaat de twijfel pas echt toe!!!! Want is dat lichte streepje van de HCG die nog van de ovitrelle in mn lijf zit, of......

PFFFFFFFF (een erg harde dit keer). Stom stom stom, maar stiekem heel soms beetje blij als ik me realiseer dat het toch wel positief zou kunnen zijn.... (maar had beter kunnen wachten!!) Weet iemand dat? Wanneer die ovitrelle uit je lijf is?

Dus ja, kan me voorstellen dat je geen nagels meer over hebt. Ik heb precies dezelfde klachten als wat jij beschrijft, mn bh's pas ik al bijna niet meer, en bij mij is de gevoeligheid wisselend (dus mijn stemming ook...)

En wat betreft mijn vriend; die is superlief, heeft tot vandaag mn nukken goed kunnen hebben is alleen net even terug uitgevallen maar dat is ook wel begrijpelijk. Ik denk dat we het ook niet moeten onderschatten dat het niet alleen voor mij heel ingewikkeld is door die hormonen, alles wat je wel voelt, niet voelt, wilt voelen... Voor hem is het ook super spannend.

Maar ik herken het wel van het niet mogen tillen, niet meer in huis mogen klussen (we zijn met een verbouwing bezig) en niet te zwaar werk in de tuin mogen doen.

@Ink; wat een geweldige dromen heb jij!!! Een popcorn buik!!! hahahaha. Kan me voorstellen dat je naar de 2e spuit uitkijkt, ben benieuwd wat voor dromen dat teweeg gaat brengen. Hou je ons op de hoogte?

Babyboom heb ik ook gekeken, maar het is niet mijn soort programma. Daarnaast vind ik de confrontatie ook wel heftig. Dus volgende week voor mij een andere zender.

Vind het wel een beetje gek, het is nu ruim een week na onze terugplaatsing, en nog steeds hebben we geen nieuws gekregen over eventuele cryo's....

Geplaatst

Oh Gabriella, je maakt het zo wel heeel spannend! Hihi, nu je eenmaal begonnen bent met testen, zou ik er denk ik morgen weer een tegen aan gooien en die vergelijken met die van vandaag - als tie dan donkerder wordt, weet je dat dat niet komt door de Otrivelle :toppie:!!!

Maar mijn advies moet je niet serieus nemen hoor - zeg ik alleen omdat ik zelf ook zo stik nieuwsgierig zou zijn en dan zoiets zou doen denk ik...

Geplaatst

@ink: hihi, had dit zelf ook al bedacht.... weet je, zou het liefst nu al weer een volgende test willen doen, hahhahahahaa, maar dat lijkt me wel heel erg ongeduldig... Maar goed, als ik morgen weer een test doe en het dan donkerder is weet ik in ieder geval zeker dat het de ovitrelle niet was!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden