Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi Meiden,

Hier een teleurgestelde Bianca :'(

Groeiden er op dag 7 mega veel follikels zo waren er op dag 9 maar 4 groter dan 10 mm!!Mijn gevoel zei me dat dit niet meer goed kwam.Vandaag op dag 11 weer een fm gehad.En heb er nu maar 5!!

Ben zo intens verdrietig!!!De Gyn heeft me gebeld en vertelde me eerlijk dat hun ook niet weten wat verstandig is.

Maar dat als ik zou stoppen ik de volgende keer ook sowieso niet meer eenheden mocht gaan spuiten.Aangezien mijn verleden met overstimulaties.Zit je dan! Ik de auto even heel hard zitten huilen en toch besloten dat als dit niks word we gaan sparen voor de 4de poging.Ik weet dat ik zwanger kan raken erg frustrerend!!

Als het goed is morgen toch nog een echo om te kijken en dan eventueel donderdag de punctie.Van de 5 follikels was er 1 al 21mm.Volgens de gyn niet erg maar ik denk er het mijne over!!Er was nog een 6de in beeld maar die was maar 11mm geen idee wat die gaat doen.

Ik heb alle pogingen fluitend doorlopen maar deze poging is echt zo slopend!! Aangezien we besloten hebben een 4de poging zelf teg aan bekostigen was het advies van Jose En Kimmie om toch donderdag de punctie te laten doen mocht het dan nog het zelfde beeld zijn.

Wat zouden jullie doen??Pfffffff sorry voor mijn klaagzang maar weet het even niet meer waar ik nu verstandig aan doe!

Reageer vanavond even wat uitgebreider op iedereen!!

Heb me bewust stil gehouden de laatste dagen in dit Topic omdat ik zo bang was dat ik moest stoppen.Nu zitten we dus in Dubio.

En dan lees ik Bikkel en die heeft tot nu toe 6 follikels en dan zeur ik over 5!!!Pfff

Knuff

Lieve Bianca,

Wat een teleurstelling, wist je maar hoeveel eitjes erin zitten...

Heel moeilijke keuze.

Ik heb het in november gehad, toen maar 2 follikels. Ik was zooo verdrietig. De gyn zei 'maandje wachten' (tja alsof het niks is). Uiteindelijk een maand gewacht en begin dec weer begonnen. Toen had ik er meer en uiteindelijk 'maar 2 bevrucht', wij werden ook gek van de zenuwen en spanning. Geef de hoop niet op want van die '2' ben ik nu zwanger van 1 meisje.

Er is er maar eentje nodig (zeiden mensen ook tegen mij grrr) maar het klopt wel..

Dikke knuffel voor jullie met deze moeilijke keuze.

Liefs

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mei:

Lianne: 4 mei start Gonal F, 13 mei 1e FM. 3e icsi lang protocol

Okaasan: 6 mei start Gonal F, 14 mei 3e FM, 16 mei punctie

Melis25: 6 mei ongi, 23 mei starten met deca

Meezie: 8 mei starten met ovulatie testen voor terugplaatsing cryo('s)

Bianca: 14 mei 2e FM

Tusele: 19 mei FM

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Janine: half mei TP cryo

Bikkel: 18 mei 2e fm (tot nu toe 6 eitjes, 10 mm)

Ink: 18 mei start spuiten, 22 mei 1e FM

Raba: ongi 30 april aangemeld. icsi 3 kan beginnen volgens mij 19-05 deca spuiten

Terugplaatsing:

Patricia 9 mei (1 embryo)

Gabriella: 11 mei (2 embryo's )

Hoopvol: 11 mei (1 embryo)

meezie: 16 mei (2 embryo's)

Maureen: 16 mei (1 embryo)

Testen:

Gabriella: 23 mei

Patricia: 25 mei testen

Hoopvol: 26 mei testen

meezie: 26 mei testen

Maureen: 29 mei testen

Geplaatst

@Gabrielle: Getver meid, een bloeding. Ik hoop niet dat het erger is geworden. Dan is wel heel snel na je TP voor een menstruatie. Ik hoop zo voor je dat het een innesteling is. Hoe gaat het nu met je?

@Meezie en Maureen: Gefeliciteerd met jullie terugplaatsingen. Wat gek dat jullie op verschillende dagen mogen testen, terwijl de TP op dezelfde dag was. Ik vind dat altijd maar raar dat alle zkh iets anders zeggen en andere regeltjes hebben.

@Mari: klinkt spannend al je klachtjes. Moeilijk hè om jezelf er niet gek mee te maken. Gewoon lekker verder broeden. Nog een paar daagjes en dan hopelijk een positieve test.

@Bianca: Jeetje meid. Wat een gekke situatie; eerst altijd te veel en nu een wat mindere oogst. Hoe was je echo vandaag? Weet je al wat je gaat doen? Wie weet is de kwaliteit wel veel beter van je eitjes nu je er minder hebt. Konden we maar in de toekomst kijken dan zou het een stuk makkelijker zijn om een beslissing te nemen.

In het UMC doen ze geloof ik al een punctie vanaf 3 eitjes, dus 5 is dan helemaal niet slecht.

Heel veel sterkte en heel veel succes met beslissen.

@Janine: spannend. Wanneer hoor je op de cryo TP door gaat?

@Liane: Hoe is je punctie gegaan? Had je een mooie oogst? O wat lijkt me dat spannend zeg als er nog maar 1 rietje zaad is. Doen ze zo'n Tese gelijk als het niet goed ontdooit is? of gaan jouw eicellen dan de vriezer in en bevruchten ze die later (of in het ergste geval, gaan jouw eicellen dan verloren)?

@Ink: ik had je al in het Cetro-trial topic geantwoord, maar ook hier nog een keer: heel veel succes!

@Marlijne: Fijn dat je weer een beetje opkrabbelt. Ik hoop voor je dat de dalen steeds iets minder diep zullen gaan worden.

En ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Alles duurt al zo eindeloos en dan is een maand erbij echt onoverkomelijk. Althans zo voelt dat dan, en ik vind dat dat je goed recht is om dat ook zo te voelen.

Ik hoop dat jullie wel enorm van de vakantie en van het samen op vakantie zijn kunnen genieten.

@Tusele: goed dat je het aangekaart hebt bij je moeder dat je graag steun wilt krijgen. Ik hoop dat ze er goed op reageerde. En belangrijker nog; dat ze er ook vanaf nu naar gaat handelen. Stoer hoor dat je het tegen haar gezegd hebt!

En al hormonster-weg-wijs bordjes voor me gevonden? :laugh:

Dank jullie wel allemaal voor het lieve medeleven. Vandaag ook nog erg moe en als ik iets doe, ben ik gelijk gevloerd, wordt ik duizelig en gaat mijn buik toch wel meer pijn doen. Ook morgen dus nog rustig aan doen. Gelukkig heb ik vrij, al vanaf het begin vanaf deze poging. Dat bevalt me wel erg goed en is heerlijk rustig. Even maar 1 ding aan mijn hoofd.

Donderdag ochtend tussen 10-11 uur krijgen we telefoon of er een TP plaatsing is. Maar ik vind dat ik daar echt wel recht op heb. Hhaha. Na zo'n hel van een punctie kan en mag het niet dat er geen goede bevruchtingen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ik dit voor niets heb gedaan.

Zo, na al dit lezen en typen kruip ik geloof ik weer mijn bedje in. (bij elkaar pas 2,5 uur wakker vandaag, ik lijk wel een oud wijf).

Geplaatst

Mei:

Lianne: 4 mei start Gonal F, 13 mei 1e FM. 3e icsi lang protocol

Okaasan: 6 mei start Gonal F, 16 mei punctie (TP 19 mei?)

Melis25: 6 mei ongi, 23 mei starten met deca

Meezie: 8 mei starten met ovulatie testen voor terugplaatsing cryo('s)

Bianca: 14 mei 2e FM

Tusele: 19 mei FM

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Janine: half mei TP cryo

Bikkel: 18 mei 2e fm (tot nu toe 6 eitjes, 10 mm)

Ink: 18 mei start spuiten, 22 mei 1e FM

Raba: ongi 30 april aangemeld. icsi 3 kan beginnen volgens mij 19-05 deca spuiten

Terugplaatsing:

Patricia 9 mei (1 embryo)

Gabriella: 11 mei (2 embryo's )

Hoopvol: 11 mei (1 embryo)

meezie: 16 mei (2 embryo's)

Maureen: 16 mei (1 embryo)

Testen:

Gabriella: 23 mei

Patricia: 25 mei testen

Hoopvol: 26 mei testen

meezie: 26 mei testen

Maureen: 29 mei testen

Geplaatst

En al hormonster-weg-wijs bordjes voor me gevonden? :laugh:

Nee nog niet...maar die ga je niet nodig hebben...deze poging wordt gewoon RAAK!!!

Geplaatst

Lianne hopelijk alles goed gegaan vandaag!!

Tusele dan wordt jullie mannetje alweer 5!!!

Ook kinderfeestje houden?

Maris:

In de richting van madeira, mallorca....portugal....

Willen wel iets zien van het ei(land) maar verder beetje relaxen. Normaal zijn we nog al actief!!

Vandaag totaal niet. Gister een fijne dag gehad en vandaag weer bijkomen.

okasaan heel goed dat je naar je lichaam luistert en hopelijk een mooi toppertje aan boord eind van de week.

En verdiend heb je het zeker.

Gaan jullie ook babyboom kijken? begint morgen

Geplaatst

Dat lijkt me heel erg mooi daar en doe inderdaad maar lekker rustig aan op vakantie.

Ja ik wou zeker gaan kijken vanaf morgenavond ik moest bij het voorstukje al janken dus zal wat worden met de echte afleveringen.

maar dat zal voor jou ook wel confronterend zijn.

Geplaatst

hoi meiden,

ff een snelle reactie. Punctie is me ontzettend meegevallen en is goed gegaan. Heb eigenlijk vrij weinig van gevoeld.

Er zijn er 13 aangeprikt en er zijn er 10 geïnjecteerd. Donderdag horen we of er een goede bevruchting is geweest en dan vrijdag de TP.

Heb nu niet heel veel pijn hopelijk blijft het ook zo!!

Bianca hoe is jou echo gegaan??

Liefs Lianne

Geplaatst

Lianne gelukkig dat het mee gevallen is en dan ook nog een goede oogst.

Ik zal duimen dat er donderdag een goed telefoontje komt.

Heel veel succes.

Bianca hoe is het gegaan?

Geplaatst

Oh wat een mooi resultaat Lianne, super... nu op naar hele mooie bevruchtingen en wondertje(s) in spé ;)

En Maris, hoe is het met jou? Houd je het nog een beetje vol meid?

Liefs

Geplaatst

Ja hoor haha ik moet me wel inhouden om niet te testen maar ik weet gewoon dat het verstandig is om pas vrijdag te testen en niet nu.

Ik ben veel te bang dat ik nu een negatieve test krijg en dan ben ik alle hoop alweer kwijt terwijl dat niet hoeft want ik zit nog maar op dag 10 dus het is ook wel nog een beetje vroeg vind ik.

Hoe is het met jou?

Lekker aan het genieten?

Geplaatst

Oh spannend Maris! Hoe voel jij je? Ben je een beetje positief?

Ik hoop voor je dat je vrijdag + gaat testen :)

Hier alles goed hoor, genieten begint steeds meer te komen. Alhoewel ik moet eerlijk zeggen, soms heb ik het besef even niet. Heel apart!

Geplaatst

Kan ik me indenken dat het moeilijk te beseffen is dat het eindelijk zover is.

Tja hoe voel ik me ik heb mega zere (.)(.) en heb vlagen van misselijkheid s´avonds en s´nachts, een opgezette buik en pijn onderin de rug dus het kan alle kanten nog op.

Ik weet dat de verschijnselen er goed uit zien maar uit zelfbescherming durf ik niet te positief te zijn ik ben zo bang voor weer die teleurstelling.

Maar ik hoop echt zo dat ik je ga volgen vrijdag

Geplaatst

Ja helaas weten we maar al te goed dat het alle kanten op kan gaan. Maar eerlijk gezegd klinkt het wel positief ;)

Heb je ook hormonen gebruikt deze keer?

Meid, ik ga voor je duimen.

Geplaatst

Dank je lief van je.

Nee heb niks geen hormonen gebruikt daarom ziet het er ook zo goed uit.

Bij de vorige 3 keer heb ik de utrogestan gebruikt en dan had ik de eerste week vage kwaaltjes daardoor en zodra de 2de week aanbrak waren die weg en dan wist ik wel weer genoeg maar nu is het juist zondag (in de 2de week) begonnen.

Maar we kunnen niet meer als afwachten ik ben er nu wel uit dat ik ook echt niet eerder als vrijdag test (zeg ik nu haha)

Geplaatst

Nou moet zeggen dat jezelf ook erg positief klinkt, houd die vibe vast ;)

Ik ga het hier in de gaten houden in ieder geval ;)

Geplaatst

Okasaan, ik geloof dat Maureen een verse terugplaatsing heeft gehad en ik een cryo. Omdat ik verder geen medicijnen gebruik, kan ik gaan testen op de dag dat ik eigenlijk ongesteld zou worden. Gezien mijn eisprong zal dat 26 mei zijn.

Marlijnne, lekker vooruitzicht even op vakantie. Ik ga morgen zeker babyboom kijken, eens zien of ik het droog hou.

Lianne, fijn dat de punctie goed is verlopen, nu wachten op een paar mooie bevruchtingen

Geplaatst

Hallo meiden,

Allemaal spannend hier zeg!

@ Maris, toi, toi, toi meid! Ben hard aan het duimen hoor!:icon_flower:

@ Bianca, en? Kroel van mij!:happy:

@ Marlijnne:icon_flower:, Madeira is een prachtig land. Geniet maar meid! Voor ons wordt het geen Juli helaas. Wij hebben rekening te houden met de warmte. Mijn partner heeft tot nu toe alleen "goed" zaad gehad in de winter, dus voor ons wachten, wachten, wachten.

Verders gaat het hier redelijk tot goed. Zo mijn mindere en betere dagen.

Ben hard aan het dieeten (dr Frank). (- 4 kg in 2 weken)

Dit gaat best goed (en Bianca, ik high tea gewoon lekker mee hoor!! Geen salades, sla en fruit, gewoon GEBAKKKKKKKKK liefst veel, mmmmmmmmmmm)

Meiden, fijne avond en ik ben niet zo heel vaak meer op het forum (sorry).

Kan het niet zo goed opbrengen. Komt wel weer.

Maar weet wel dat ik dagelijks aan jullie denk en al het goede wens!

Dag lieve meiden!!!

Goofy

Geplaatst

Hoi meiden,

Waren er gister 5 zichtbaar voor de punctie en 1 van 11 mm zijn er vandaag nog maar 5!!

Waarvan ze dus allemaal 3mm of meer zijn gekrompen!!Ook zijn ze allemaal ovaal!!

Nou schiet mij maar lek!!Snap er helemaal niets van.

Hadden we eerst een verdriet dat we er zo weinig hadden.Besloten er toch voor te gaan.

En nu dit!Er zouden er nu dus maar 2 goed zijn voor een punctie!

Besloten om te stoppen.Maar werd door de verpleegkundige gebeld of ik toch niet door widle spuiten tot donderdag en dan weer voor een echo kwam.Ze staan voor een raadsel en willen wel eens weten hoe het er donderdag uit ziet.Leuk hoor 2 dagen voor jan joker spuiten.

Ben er zo klaar mee!Wel mag ik gelijk door gaan als ik ongesteld word MAAR er mogen geen resten meer aanwezig zijn van follikels!Want die kunnen dan weer cystes gaan vormen!!Nou wat denk je ik heb dit al eerder gehad en heb altijd resten gehad grrr.Wat inhoud dat ik pas in Augustus of september zelfs van start kan gaan omdat mijn Bazin op vakantie is en ik haar moet vervangen pfff.

Ik heb het heel iui en ivf traject goed bewandeld nergens last van gehad maar dit vind ik wel zwaar.Mijn vriend vroeg me vandaag ineens ben je dit niet zat.die is er dus best wel klaar mee.Alleen maar tegen slag je leeft alleen maar met stress voor een behandeling en dan weer kei hard op je bek gaan.

Maar goed we zien wel weer we wachten al 6 jaar dus kan dat ene jaartje er ook nog wel bij.

Meiden die in de wachtweken zitten ik wens jullie heel erg veel succes!!Op naar een groen bankje!!!

Ik had zo graag met iedereen zwanger willen zijn maar we vallen er stuk voor stuk af.

Eerst Goofy toen Marlijnne en nu ik zelf!!Erg frustrerend.

Maar wij (3 musketiers ;) ) gaan jullie gewoon achterna!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hee Goof!Hmmmm gebakjes!!Maandag ook gebakjes ;)!!! Hmmm Jammie!!

Want dat gaat gewoon door hoor!!

Ik ben hier ook minder te vinden.Heb nu toch minder te vertellen.

Kunnen we niet ons eigen pauze bankje aan maken Goofy en Marlijnne ;)!

Dikke knuff

Geplaatst

Hey Bianca,

Jeetje, wat een elende zeg! Wat kl*te dat ze gekrompen zijn zeg!!! Wat raar allemaal! Dus de artsen kunnen het niet verklaren?

Ik hoop dat je bij de volgende echo wat meer duidelijkheid krijgt.

Liefs Guus

Geplaatst

Jeetje Bianca weet even niet wat ik moet zeggen.

wat is dit k#"$$%t zeg.

Dit is toch wel heel erg raar dat er zomaar wat verdwijnen en een andere vorm krijgen ik kan me indenken dat ze voor een raadsel staan maar daar heb jij zo weinig aan

Ik wil je in elk geval een hele dikke knuffel geven en heel veel sterkte wensen.

Jose en Goofy bedankt ik ik hoop zo dat het gelukt is.

Geplaatst

Bianca, potverdorie meid wat een elende, pffff, wat moet dat zwaar zijn, je bent al zo lang bezig en iedere keer weer die tegenslagen. Ik vind het knap dat je iedere keer dan weer de kracht vindt om door te gaan.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel. Ik hoop dat je toch de volgende cyclus weer kunt beginnen.

Geplaatst
Hey Bianca,

Jeetje, wat een elende zeg! Wat kl*te dat ze gekrompen zijn zeg!!! Wat raar allemaal! Dus de artsen kunnen het niet verklaren?

Ik hoop dat je bij de volgende echo wat meer duidelijkheid krijgt.

Liefs Guus

Bianca ik sluit me hier aan. Vreselijk!

dikke knuff

Geplaatst

bianca..ik weet echt niet wat ik moet zeggen/schrijven...Het is niet in woorden te bevatten. Zou me bijna gaan afvragenof er iets met de medicatie is. Dat er minder eenheden in zitten dan er op het label staat...

Sterkte met het "dealen" met alle emoties. Als ik het goed begrijp "kost" dit dan geen poging voor de verzekering toch?!!?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden