Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ink dat hebben wij ook elke maand nog steeds hoor. En al helemaal nadat de uroloog ons van het jaar vertelde dat het niet onmogelijk is dat het spontaan gebeurd maar dat de kans wel heel klein is.

En dat weten we ook wel maar het zou toch zo mooi zijn.

Ik werd net nog gebeld door mijn vriendin over zaterdag dan gaan we naar de huishoudbeurs en zij wou ook graag even over de negenmaanden beurs (zij heeft een dochtertje van 8 maanden) maar ze wou even weten of dat ik dat wel aankon en als ik er geen behoefte aan had dan ging ze gewoon even alleen en spraken we wel een tijd af.

Nou zit ik niet echt daarop te wachten maar ik heb haar al gezegd dat ik het op dat moment pas kan bekijken hoe ik mij voel ik verwacht namelijk ook deze week mijn ongi en dan kan ik het er even niet bij hebben, maar gelukkig begrijpt ze dat wel.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

er waren bij ons meer eicellen dan zaadcellen, dus de eicellen zijn ingevroren. Maar... dat is zo nieuw dat er nog geen protocollen zijn voor het gebruik van ingevroren eicellen, dus mochten we ze niet gebruiken. Geen idee wanneer dat ooit wel mag...

Geplaatst

Ja, inderdaad die beurs! Ik stond bij het kruidvat met m'n ma. Vragen ze me "mevrouw, wilt u kaartjes voor de 9-maanden beurs er bij?". Ik neutraal "nee, bedankt". Komen we buiten, moeders helemaal medelevend "gaat het? dat ze dat nou precies bij jou moeten vragen!". Hihi, lief bedoeld, maar op dat moment was er niets aan de hand met me. Weekje later zat ik er om te janken, omdat het me herinnerde aan dat ik vorig jaar daar wel heen zou gaan met een vriendin (toen we nog beiden aan de klus waren), en zij is inmiddels 4 maanden geleden bevallen van een gezonde dochter... Haha, echt die schommelende emo's!

Maar wel fijn dat je vriendin het checkt bij je/ er begrip voor heeft!

Wie weet kunnen wij daar volgend jaar heerlijk met onze buiken hoogzwanger rond paraderen of met een ukkepuke van ons zelf!!!

Geplaatst

En fijn te lezen trouwens dat ik niet de enige ben die maandelijks nog hoop hou hihi (en eerlijk gezegd zelfs er vol verwachting nog wel eens een testje tegen aan gooit! Zovan, dan weet ik het tenminste weer ipv weer nog wachten!)

Fren - vaag dat ze het wel gedaan hadden dan als er nog niet eens een protocol voor was!

Geplaatst

Ja dat heb ik ook elke keer gewoon janken om weet ik het wat.

Daar gaan we voor dat we volgend jaar allemaal wel naar de beurs willen.

Denk alleen dat mocht de cryotp lukken dat het er voor mij niet in zit haha.

Geplaatst

Nee, dan sta je of op springen of je ligt nog lekker in je kraambedje! Mooie gedachten hé? Ik durf daar zelf eigenlijk nog amper aan te denken; lijkt eigenlijk zo ver van m'n bed inmiddels!

Geplaatst

aan de ene kant vaag, maar aan de andere kant: anders waren ze in de kliko belandt, en daar had ik geen pijn voor geleden :-)

We zouden vorig jaar maart nog een poging doen met die eicellen, maar toen werd er geen zaad bij mn vriend gevonden. Was er wel wat gevonden, dan hadden we die poging mogen doen, nieuwe pogingen mogen niet opgestart worden. We zijn daarna door het VU doorverwezen voor een tese operatie, waarvoor we bij het amc werkelijk van het kastje naar de muur zijn gestuurd. In Nijmegen was alles in 3 maanden bekeken!

Geplaatst

Apart die verschillen tussen de ziekenhuizen!

Meiden, leuk jullie hier weer ff "gesproken" te hebben! Ik ga nu naast m'n al snurkende man kruipen, want begin te knikkebollen :-)...

Truste! Oh ja, en hopelijk mooie dromen toegewenst! Ik had laatst zo'n gekke/ rare! Werd er helemaal beduusd van wakker! Sja, 1 keer raden waar het allemaal over ging...

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik moet me nog even in gaan lezen hier,maar wil graag mee klesse besse;-)

Als mijn cyclus is zoals die was,hopen wij ook begin mei een cryo terug te plaatsten. Als deze goed ontdooit!! Duimen maar.

Ik heb via de zoekopdracht deze topic opgezocht,nu nog even kijken waar die onder staat.

Ik wil een ieder alvast een mooi jaar toewensen. Dat onze droom mag uitkomen dit jaar!

Nu helaas wachten wachten!

Liefs,Marlijn

Geplaatst

Hoi Marlijnne welkom klets lekker mee hoor dat het onder icsi valt zegt niks ik ga ook in april voor de cryo's.

Hoe gaat het nu met je?

Fren jeetje wat zijn jullie van het kastje naar de muur gestuurd niet normaal. Ik hoop dat je nu meer geluk hebt en dat je snel zwanger word.

Iedereen een fijne dag ik ga zo aan het werk moet eerst even collegaatje ophalen wie de auto kapot heeft en dan weer druk aan het werk.

Geplaatst

Marlijnne - Tuurlijk maakt dat niet uit! We zitten tenslotte inderdaad met hetzelfde doel in dit schuitje, dus wees welkom en schrijf lekker mee! Gezellig! Maar jeetje, getsie meid, wat las ik in jouw onderschrift; jullie hebben een tweeling na 20 wkn verloren?! Wat vreselijk voor jullie zeg! Lijkt me dan ook wel extra lastig om nu weer te beginnen met een nieuwe poging of niet?

Mari - Lekker gewerkt? Vandaag tijd zitten kletsen met collega die zwanger is over hoe ze het gaat doen met de opvang van haar kleintje en hoe onze manager daar op had gereageerd. Ik zat gelijk al volop mee te denken aan hoe ik het dan eventueel zou kunnen oplossen met werk en kids. Daarna voelde ik me weer zo stom dat ik daar al zo volop over na zat te denken terwijl ik me helaas maar dondersgoed besef dat de kans ook bestaat dat er misschien helemaal nooit een kleintje zal komen... Maar ja, was lekker om even over te denken/ dromen voor zo lang het duurde...

Nou, met Liedje en Raba er bij is het wachtbootje nu geloof ik met 6 man alvast bemand :-)... Iemand nog leuke wachttips?

Wat doen jullie eigenlijk allemaal voor werk?

Fren- hoe lang mogen die eicellen ingevroren blijven? Ik las een keer met cryo's 5 jaar ofzo? Of moet / kan je dat elk jaar aangeven? Want inderdaad wie weet dat er misschien nog wel een keer een protocol voor komt en dan heb jij tenminste al wat eitjes die je dan niet meer hoeft te kweken door hormonen...

Vraag me zowiezo af wat er nog allemaal op dit gebied gaat gebeuren in Nederland. Lees nu hier af en toe over mogelijkheden die in Nederland nog niet gedaan / vergoed worden waar mensen dus voor naar buitenlandse ziekenhuizen gaan (Istanbul, Duitsland of België) en dan vind ik het maar stom dat dat hier nog niet gebeurd! Vloet dan alsof het hier in Nederland allemaal nog in kinderschoenen staat / we achter lopen ofzo!

Geplaatst

Ink dank je ik heb inderdaad lekker gewerkt het is hartstikke druk doordat er een collega ziek is op de plek waar ik sta en ik moet dus alles alleen doen nu.

Maar ik ben bloemiste in een heel erg groot tuincentrum.

Wat doe jij voor een werk dan?

Ik zit ook heel vaak te fantaseren hoor dat is denk ik heel erg normaal ookal zit de kans er in dat we nooit geen kindje krijgen, maar daar gaan we niet vanuit het gaat allemaal goed komen bij ons allemaal.

In Nederland lopen ze inderdaad volgens mij wel achter wij hebben in DD de cryo´s en willen wederom assisted hatching laten toepassen we zien wel hoe het weer gaat lopen.

Vandaag is de ongi doorgebroken dus over ongeveer 10 weken verwacht ik de tp als ze goed ontdooien.

Geplaatst

Hm 10 weken... heb je een afkruiskalender? Zo eentje met chocolaatjes achter elke dag? Hihi, dat zijn de beste! Geen last van emo's vandaag nu het weer doorgebroken is? Heb daar zelf namelijk altijd wel een beetje last van...

Denk/ hoop dat het bij ons nu ook nog iets van 10 weken is voor wij in het traject stappen (àls dat natuurlijk gewoon allemaal doorgaat nadat we de uitslagen hebben gekregen, maar daar ga ik wel van uit...). Bereken het echt van leuk uitje naar leuk uitje (oh, die week eerst nog een verjaardag, oh, dan carnaval, dan nog 2 weekjes werken en dan op vakantie en als we dan weer terug zijn hoop ik snel op meer nieuws uit het ziekenhuis!)

Bloemiste! Lijkt me vrolijk werk, elke dag met verse bloemen werken! Ik werk in de gehandicaptenzorg op 2 woningen (1 woning met jong volwassenen met een licht verstandelijke handicap en 1 woning met matig to lichte handicap,dus beiden vrij hoog niveau; ben eerlijk gezegd niet zo erg van de verzorging, dus zit daar wel op m'n plekkie; is meer begeleiden met handen op de rug ipv billen wassen :-)!)

Geplaatst

Dat assisted hatching is toch onder een extra vergrote loep naar de zaadcellen kijken voordat ze de eicel er mee bevruchten? Jullie hebben daar cryo's - zijn die ont5staan met de assisted hatching, of gaan ze ze nu straks nog onder die loep leggen om te kijken welke het beste is voor een terugplaating of hoe werkt dat? Wordt geloof ik niet vergoed toch? Ik ben van mening dat ze dat in Nederland ook moeten aan gaan bieden!

Geplaatst

Ja bloemiste is meestal een vrolijk beroep tenzij er iemand is overleden maar daar wen je ook aan.

In de gehandicapten zorg lijkt me ook wel erg zwaar maar wel erg leuk. Mijn schoonzusje is zwaar gehandicapt en kan alleen lopen en dan houd het op. Ze kan ook niet praten en dat is soms wel heel erg lastig, maar wat is het een lieve meid ik heb ook veel respect voor mijn schoonouders dat ze nog steeds de volledige zorg over haar hebben buiten de dagopvang om.

Assisted hatching is dat ze een klein sneetje in de schil van de embryo maken zodat het zich beter zou innestelen en inderdaad zouden ze dat eens hier in Ned moeten toepassen. En het word jammer genoeg niet vergoed kost €160 maar goed ik hoop dat het deze keer wel gaat helpen.

Geplaatst

Oh ja, das waar, ik ben in de war met IMSI ofzo (dat is dus met die sterke vergroting geloof ik...). Klinkt best een beetje griezelig vind ik, zo'n sneetje maken, maar als het goede resultaten heeft is dat natuurlijk de moeite waard om te proberen!

Jeetje, das inderdaad best knap om de verzorging thuis te doen! Intensief!

Had inderdaad niet stil gestaan bij een rouwboeket ofzo. Maar zelfs ook die hebben dan weer een functie...

Geplaatst

ja dat klopt dat is imsi en picsi met die vergroting dan kijken ze geloof ik naar afwijkingen aan de zaadcellen.

Ja het idee achter een rouwstuk is niet leuk maar ik vind het wel mooi om te maken je moet er ook niet altijd bij na denken

Geplaatst

Hey,

ink:het weer beginnen kijk ik niet zo heel erg tegenop, het verlangen,de moederliefde waar ik al even van heb mogen proeven is zo groot dat het niet snel genoeg kan gaan. Ik neem zeker de tijd en het wordt nooit een vervanging van onze 2 meiden.

jullie wachten op uitslagen zo te lezen.

Maar het gevoel is voor een ieder hier wel bekend. Wij hebben nog een cryo dus wie weet en ik moet 3x ongi zijn geweest. Ik ben wel erg angstig.

Ik ben me een beetje aan het inlezen van een ieder.

Wat een verschillende beroepen,leuk omdat ook met elkaar te kunnen delen.

Bij de bloemist ben ik de laatste tijd veel te vinden. Laat zo af&toe een mooi stukje maken voor op het grafje.

Ik werk zelf in de verpleging op een complexe revalidatie afdeling. Erg zwaar! Op het moment werk ik nog even niet.

Ik vind het zo knap als je met gehandicapten kan werken. Lijkt me best pittig.

mari-83 hoeveel cryoos hebben jullie?

En met de rest alles onder controle

Lfs,Marlijn

Geplaatst

Marlijnne we hebben 2 cryo´s in Dusseldorf dus ik hoop zo dat ze allebei goed ontdooien. We hebben nooit eerder cryo´s gehad dus ben benieuwd hoe het allemaal gaat.

En natuurlijk word het geen vervanging van die twee mooie meisjes maar een broertje of zusje voor ze. Wat mooi dat je vaak een stukje laat maken ik besteed altijd nog meer aandacht aan een stukje voor kindjes want moeten er extra mooi uitzien vind ik.

We hebben inderdaad allemaal uiteenlopende beroepen haha toevallig heb ik vrijdag nog een gesprek om mij om te laten scholen, want ik wil graag de zorg in. Er is in de bloemen wereld erg weinig werk te vinden en ik heb nu wel het werk bij een heel erg groot tuincentrum maar dat is niet wat ik wil blijven doen.

Ik blijf dan alleen in vrije tijd de bloemen doen heb veel beunhaas klusjes gelukkig.

Iedereen een fijne avond

Geplaatst

Hey meiden,

Marlijnne- nee, kan me voorstellen dat het nooit een vervanging kan zijn voor je 2 meiden; het waren al echte mensjes bij zoveel weken zeg! Pittig hoor! Evenals jouw werk denk ik.. Goed dat je de tijd voor jezelf neemt en nog niet aan de slag bent. Reageert je werkgever er goed op/ krijg je de ruimte/ tijd?

Maris - wat wil je gaan doen in de zorg? Want voor bijv assistent begeleidster in de gehandicaptenzorg heb je geen opleiding nodig en is volgens mij altijd wel werk in te vinden... Wel leuk om dan als "beunen / hobby" de bloemen er naast te kunnen blijven doen.

Krijgen jullie je cryo in je eigen cyclus? Of moeten jullie er wel weer voor aan de hormonen?

Fren- uitgever in kookboeken? Wist niet dat dat een specifieke tak was joh. Maar ja, ligt dan ook wat verder van m'n bed, die bedrijfstak. Klinkt wel leuk. Doe je dan zelf ook veel leuke ideeën op voor recepten ;-)?

Geplaatst

Ink dat wist ik niet dat daar geen opleiding voor nodig was ik zal een s op zoek gaan want er zijn genoeg zorgcentra hier in de buurt.

Wij moeten inderdaad de cryotp in eigen cyclus die was altijd heel erg regelmatig tot de laatste behandeling dus ik weet niet meer hoe het nu zal gaan we wachten wel af. Ik bel in elk geval de eerste dag van de menstruatie en dan hoor ik het wel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden