Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ink haha ik moet er wel om lachen jij doet gewoon wat we allemaal wel graag willen, ik durf het alleen nooit omdat ik bang ben dat er nooit een kindje zal komen en dat het te confronterend is.

Ik moet wel zeggen dat we ruimte zat hebben voor een kleintje dus ik hoef niks uit te ruimen ofzoiets we hebben nog 2 slaapkamers over en de zolder zou ook een slaapkamer kunnen worden.

Ik kijk ook altijd wel naar de babyspullen en er zitten zulke leuke dingen bij.

Wij zijn er gewoon allemaal aan toe om te gaan babyshoppen.

Marlijnne wat balen dat het langer duurt juist nu je verder wil.

Ik vind het ook zo koud bah we zijn echt toe aan lente en de zon.

Iedereen een fijne avond ik zal eens koffie voor mijn vriend gaan zetten want hij belde dat hij onderweg was van zijn werk.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat leuk om te zien dat ik niet de enige ben die naar babyspullen kijkt... Ik durf ze ook nog niet te kopen, maar ik heb al zoooo veel dingen gezien waarvan ik zeker weet dat ik ze 'later' wil hebben! Kinderwagens kijken vind ik ook al zo leuk (tot ik de prijs zie!).

Maar ik weet zeker dat wij allemaal een keer mogen gaan shoppen!

Zag afgelopen week dit artikel op internet: http://www.telegraaf.nl/vrouw/9099093/__Vruchtbaarheidsproblemen_en_toch_zwanger__.html?p=14,1

Biedt wel hoop, vond ik!

Ik zit ook te wachten op mijn ongesteldheid. Dag 29 vandaag, heb al wel steeds een beetje gekleurde afscheiding. Maarja, heb echt meeeeeega zere borsten en dan ga ik toch stiekem weer hopen... Ik hoop maar dat het vandaag doorzet...

Geplaatst

Succes fren,!! en weer een stapje dichterbij.

En ik begin gelukkig ook met mijn ongi en dan mag ik mij de volgende keer ook aanmelden voor mij cryo. Ik denk dan eind april,begin mei tp mits de cryo goed ontdooit.

Een evt volgende poging gaan ze 1 cryo per rietje invriezen. Heb er nu nog 2, maar 1 tp.

Toch niet een extra risico nemen ivm mijn geschiedenis nu. Zo voel ik hetzelf ook wel een beetje.

Voelt ook raar, want we waren helemaal ingesteld op 2. Maar begrijp me niet verkeerd ik ben gezegend met 1 prachig wondertje.

Vandaag bedrijfsarts....

liedje: ik hoop ook dat het doorzet vanmiddag je ongi. irri he er zo tegen aanhikken!

Ik had dat artikel idd ook gelezen, hoop houden doen we zeker, lukt niet altijd.

Daarom is dit forum ook zo fijn..

Fijne dag,Marlijn

Geplaatst

fren succes alhoewel ik denk dat je inmiddels al geweest bent maar wou het toch even gezegd hebben.

Liedje ik hoop voor je dat het doorzet die zere borsten heb ik ook altijd als ik ongi moet worden zo irritant.

Marlijnne dan lopen wij aardig gelijk op want ik verwacht ook eind april begin mei de tp als ze goed ontdooien.

Iedreen een fijne middag nog ik moet weer aan het werk. Nog even en ik heb weekend heerlijk

Geplaatst

Nou... Nog niks doorgekomen hier hoor... :(

Zo stom, vorige maand had ik ineens 27 dagen en daarvoor 29. Dus ik gokte op 28 of 29 dagen dit keer. Maarja, het zal dan morgen wel komen denk ik. Zo nu en dan voel ik het wel trekken in mijn buik, dus dat ie er aan komt is wel zeker.

En toch ben ik wel een beetje blij, want er zit weer een soort van regelmaat in. Heb PCOS en een tijd een cyclus van boven de 70 dagen gehad... Dus ik ben al heel blij dat het nu allemaal een beetje werkt!

Geplaatst

Bedankt meiden. Is ook echt heel leuk werk. Over een uurtje naar porto maar met mn vriendje. Even geen werk niets aan ons hoofd alleen genieten!

Fren:hoe was de prikinstructie? Dat is ook zo je kan beter 2x dezelfde info krijgen. Je weet nooit of er nog iets nieuws is.

Ink:hahaha erg he, al die leuke babyspulletjes. Ik zou het liefst alle winkels leegkopen. Doe dit nu maar voor de kleine van mn vriendin!

Liedje:bedankt voor het artikel toch fijn om te lezen.

Marlijnne:hoe was het bij de bedrijfsarts? Wel fijn trouwens dat het eraan zit te komen!

Iedereen een heel fijn weekend en tot dinsdag. Wij gaan voor de zekerheid heel het weekenf ons best doen. Eisprong komt eraan. Dus wieweet komen we onze kamer niet uit, hahaha

Geplaatst

go shirley go;-)

Bedrijfsarts ok: was puur voor een formulier dat ik daar zat de rest met mijn leidinggevende oplossen. Maar los daarvan wel een fijn gesprek. Ik heb "zwangerschapsverlof" of hoe je het noemen wil. Totaal 16 weken. Nu dan nog 5 weken. En ga dan van het weekend zelf alvast even plan van aanpak maken hoe ik na die weken ga starten wat overigens ontzettend lastig is. Ik wil heel graag,maar vind het doodeng en moeilijk. Ben alleen maar bezig met mijn meisjes en weer zsm zwanger worden.

Hier een uitbraak van ongi. Gelukkig helpen de pillen. AUW**

Morgen lekker high tea-en( wat een raar woord dat meervoud hahaha)Dus gelukkig zitten en eten.

Voor een ieder een goed weekend gewenst.

Truste

Geplaatst

Shirley - elke maand hebben wij stiekem ook nog hoop op een spontaan wondertje hoor, dus wij sluiten onszelf rond de eisprong ook regelmatig op ;-)... M'n man zat van de week wat te lezen warain stond dat bij verminderd vruchtbare stellen uiteindelijk 40% spontaan zwanger wordt en 60% dmv behandelingen, maar ben bang dat wij niet bij de spontane wonders gaan horen ivm echt heel weinig zaad bij manlief...

Liedje - bij jou al wat doorgebroken vandaag? Ik zal dat artikel straks ff gaan lezen...

Marlijn - ik hoop dat je volop steun krijgt bij het terug komen op je werk! Zal denk ik best pittig zijn! Gelukkig heb je nog even 5 weken, maar ja, blijft denk ik toch lastig! Heb je al collega's gesproken (naast je teamleider dan)?

Fren - en, hoe was de instructie? Ik heb geen idee wanneer wij dat allemaal bij moeten gaan wonen. Volgende week woensdag maar s navragen als we toch na het bloedprikken (op testosteron bij m'n man) moeten wachten op onze afspraak om 10.30 in het umcu....

Mari- lekker vrij schrijf je dit weekend? Nog leuke plannen?

Ik heb al vooruit zitten rekenen voor mezelf: Ik moet als het goed is (Of beter gezegd als het niet goed is) a.s. donderdag of vrijdag ongesteld worden - heb een cyclus van 26 dagen met hooguit 2 dagen verschil... Dus dan zou ik zo rond 3 maart zitten, dan weer rond 29 maart en dan hopelijk rond 24 april waarin we dan hopelijk aan de beurt zijn om te starten??? Denk dan 2 weken spuiten ofzo en dan hopelijk zo rond 8 mei en terugplaatsing ofzo???? Maar ik begin m eigenlijk ook wel heel erg te knijpen: ben ineens zoooo bang dat er iets uit dat chromosomenonderzoek gaat komen waardoor een behandeling niet slim zou zijn (zoals de kans dat er wat bij m'n man genetisch mis is waardoor dat overgedragen wordt op een eventuele zoon - ik bedoel, wat doe je dan? Is het dan niet een egoïstische keuze om dan toch door te gaan?).. Meestal wordt er niets gevonden en is het meer en standaard onderzoek bij zo weinig zaadjes als hij had (0,9 miljoen), maar toch, ik ben ineens zenuwachtig! Eerst natuurlijk nog naar de uroloog en dat leek me allemaal nog zo ver weg, maar goed, nu is het al ineens over anderhalve week dat we weer naar het ziekenhuis moeten voor onderzoek bij m'n man, en wat gaat daar dan weer uit komen??? Pff, ben er ff beetje klaar mee geloof ik; zit beetje te malen! Stom hé- ene moment zó positief en volop aan het dromen en het andere moment krijg ik het ineens echt benauwd en zie ik op tegen wat komen gaat...

Sorry, moest het ff kwijt...

Geplaatst

hihi, link van Liedje net gelezen, dus dát artikel zat manlief van de week voor te lezen haha, was gewoon het zelfde artikel!

Geplaatst

Marlijnne wat fijn dat je nog een paar weken hebt ik kan me indenken dat het heel erg moeilijk zal zijn om weer aan het werk te gaan.

Ik hoop dat je fijne collega´s hebt die je overal in steunen.

Ink krijg jij het korte protocol dan omdat je zegt dat je maar 2 weken hoeft te spuiten. Ik moest met het lange protocol 4 weken ongeveer spuiten.

Dat onderzoek van de chromosomen hebben wij ook gehad en bij ons is niks gevonden.

Wij hebben toen ook gezegd van wat doen we als het wel erfelijk is, maar wij hadden toen zoiets van tegen de tijd dat ons kindje eraan toe zou zijn om zelf vader te worden zijn de technieken zo veel verder als dat ze nu zijn daar zouden wij niet onze kinderwens voor opzij zetten.

Het is natuurlijk iedereen zijn eigen beslissing.

En dat je het benauwd krijgt is heel normaal het is allemaal niet niks wat we door maken nu.

Maar de enige tip die ik kan geven is laat het gewoon over je heen komen.

Ik heb inderdaad weekend heerlijk haha ik ga straks even met mijn vriend boodschappen doen. Hij is donderdag jarig en ik wou nu alvast het meeste in huis halen omdat ik gewoon moet werken de hele week.

Morgen moet ik eerst klootschieten in de ochtend en ´smiddags ga ik naar de eerste carnavalsoptocht hier in de buurt is het mooiste carnaval van het hele jaar haha.

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Ja Mari, daar heb je ook wel gelijk in... Het bevliegt me gewoon ineens. Hier t nog niet met m'n ventje over gehad (die is vandaag de hort op), maar wat jullie hebben besloten neig ik ook naar denk ik als je het zo schrijft... Inderdaad, wie weet hoe het staat met de technieken tegen die tijd... En besef me dat er meestal niets gevonden wordt, maar ik heb constant het gevoel gehad dat het allemaal nog zo op de lange baan stond, maar nu gaan we over 3 weekjes al op vakantie en als we dan terug zijn...????? Ach, heb gewoon ff dipje denk ik - past wel bij het weer zeg! Pff, 't blijft regenen!!! Ik vermoed inderdaad dat ik het korte protocol ga krijgen - geloof dat ze dat liever bij het umcu hebben en mijn cyclus is regelmatig, maar zeker weten doe ik het niet; wil ik woensdag 9 maart ook ff navragen (niet dat ik straks ineens eerst nog aan de pil moet ofzo en we nog langer moeten wachten; wil gewoon beginnen nu!!! haha, juf ongeduld!)...

He, maar klootschieten; wat apart! Hoor je niet vaak dat iemand dat doet! (ik ken tenminste niemand..) Ben 2 weekenden geleden met een stel meiden naar een schietbaan geweest; daar 5x met revolver, 10x geweer en 10x pistool geschoten en toen zo'n magnum .44 van Clint Eastwood... Vond het best wat eng hoor! Besefte me maar al te goed dat daar mensen mee gedood worden... Maar toch apart om s mee gemaakt te hebben (hih, ben voorstander van alles een keer te proberen / mee gemaakt te hebben!)

En carnavallen - waar woon je? Ik ga vrijdag n vriend opzoeken in Roosendaal met de carnaval. Is de 3e x in m'n leven dat ik n avondje ga, dus ben wel weer benieuwd! M'n outfit van vorige keer past denk ik nog wel, dus daar hoef ik gelukkig niet meer voor naar op zoek...

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

prikinstructie was prima hoor - eigenlijk was het meer een soort opfriscursus, we hebben het hele traject immers al eens doorlopen, maar in een amnder zh. Vandaar dat het toch weer verplicht was. We kunnen ons nu aanmelden zodra ik ongi wordt, maar samen besloten dat pas in april te doen. Ik moet zo veel naar het buitenland de komende maand dat ik het er niet even tussendoor wil doen. Rust (werd gister ook weer benadrukt) en weinig stress geven de poging toch net wat meer kans van slagen. We slaan deze cyclus dus over (verwacht een dezer dagen ongi te worden).

By the way Ink; waarschijnlijk moet je sowieso een maand aan de pil hoor, houd daar maar rekening mee. Het ziekenhuis kan je daardoor beter inplannen. Is vervelend, maar hoort erbij. Ik had in het begin ook altijd 'haast' maar heb geleerd dat je jezelf daarmee alleen maar meer stress bezorgd...

Geplaatst

Hallo meiden!

Allereerst wil ik jullie allemaal succes wensen met de behandeling!

Ik zou mij graag aan willen sluiten bij jullie groepje.

Ik heb me al een beetje in zitten lezen in jullie vaak wel pittige verhalen.

Jeetje, wat moet een mens eigenlijk veel meemaken, hé?

Ik zal mezelf even voorstellen.

Ik ben een vrouw van 35 jaar en woon samen met mijn partner. Na flink wat jaren hobbyen is het niet gelukt om zwanger te raken. Ik heb mezelf toen helemaal door de MM laten halen omdat ik altijd het idee heb gehad dat het probleem bij mij lag. Maar tot onze schrik was er bij het 1ste zaadonderzoek van mijn partner niet 1 levende zaadcel gevonden. (slik) Wij werden doorverwezen naar Nijmegen voor een Tese. We hebben alle onderzoeken (chromosoom e.d) gehad, jullie wel bekend en daar kwam niets uit. Het zaad werd nog meerdere keren nagekeken en dat was telkens goed genoeg voor een Icsi behandeling. (gelukkig toch wat levende zaadcellen, maar wel op 1 hand te tellen zoals de arts zei..... nogmaals slik) Wij mochten ons aanmelden voor een icsi behandeling. Zo gezegd, zo gedaan. In juni 2010 hebben we een punctie gehad met als resultaat 15 eicellen. Maar je raadt het al, geen enkele zaadcel te bekennen. Een spoedtese was enkele dagen daarvoor afgezegd door mijn partner omdat hij heel erg in paniek is geraakt voor de operatie. (dit heeft zo zijn redenen en daar kan ik me in vinden, hoe moeilijk ook). Nu moesten we wachten op een koelere periode (winter) om mijn partner zo'n optimaal mogelijk zaad te laten produceren (leefregels). Gewacht tot 08.12.10, krijgt hij 1 dag voor het onderzoek hoge koorts. Moesten we het weer 70 dagen uitstellen. Maar goed, om een heel lang verhaal "kort" te maken, we hebben maandag te horen gekregen, na de zaadcontrole dat het verbeterd is van

Nou meiden, het is toch nog een mega verhaal geworden.

Maar als je eenmaal aan het tikken bent........

O ja, ik ben trouwens doktersassistente in een groot ziekenhuis.

Nou meiden, weltruste voor straks.

Groetjes,

Goofy

Geplaatst

Ik had vanmiddag een heel bericht getypt en ik klik op verzenden en alles was weg, maar goed had toen geen tijd meer voor een nieuwe maar zla proberen het opnieuw te doen haha.

Goofy welkom wat erg net als bij Fren dat er geen levende cellen waren bij de punctie maar gelukkig heb je nu 2 rietjes en dat is vast genoeg voor jullie wondertje.

Klets gezellig mee hier.

Fren wat goed dat jullie besloten hebben nog een maand te wachten want drukte en stress zijn niet goed, vandaar dat wij ook pas in april met de cryo´s verder gaan.

Ach ja en een tweede prik instructie is nooit verkeerd je hoort altijd weer andere dingen als de eerste keer.

Ink het komt inderdaad dichterbij maar je hebt eerst nog een lekker vakantie in het vooruitzicht. Waar gingen jullie ookal weer heen?

Schietsport lijkt me ook heel erg leuk om een keer te doen.

Maar ik weet niet of je weet wat klootschieten is maar daar komt geen geweer of pïstool bij kijken haha dat is met een kunststof bal met lood en die dan zover mogelijk onderhands proberen te gooien over straat of een gras of zand baan.

Ik doe dat al bijna 20 jaar en hier doen heel veel mensen dat in Twente (sorry mijn echte woonplaats wil ik hier niet neer zetten hier is het ons kent ons en ik ben bang dat er straks mensen mij herkennen)

Carnaval is hier het feest van het jaar haha heb er echt zin in mijn vriend houd er ook niet zo van maar ik kan me er gewoon op verheugen.

En van wie mijn broertje en ik dat hebben is een raadsel want mijn ouders vinden er niks aan haha.

En carnavalspakken ik heb er wel ik weet niet hoeveel liggen haha allemaal van de optochten wat ik gelopen heb en de pakken wat er in al die jaren zo bij gekocht zijn elk jaar heb ik bijna wat anders aan.

Maar veel plezier in Roosendaal zal vast heel gezellig worden.

Gaan de andere dames nog carnaval vieren?

Geplaatst

Hallo,

Na een lange vermoeiende maar toch wel leuke dag even vlug een reactie voordat ik mn bedje in duik!

Goofy welkom en ik wens jullie veel succes,dat jullie een mooi wondertje op de wereld mogen zetten. En ik herken wel als je eenmaal aan het typen bent hahaha dan rolt er zo een heel verhaal uit,zo te lezen al heel wat tegenslagen te voortduren gehad.

Carnaval dat wordt hier niet zo heel erg gevierd, wel in de wat kleinere dorpen in de omgeving. Wel 1x flink uitgepakt,maar verder vier ik het niet.

ink best heavy wat jij allemaal voor pistolen in je handen hebt gehad. Best bizar. Lijkt me idd wel een keer bijzondere ervaring. wat voor outfit heb je.

Ik leer hier ook nog best veel over icsi, ik dacht huh? waarom aan de pil beginnen dat heb ik is even opgezocht.

Vanavond vriendin +aanhang op bezoek en ze is zwanger! Gun het ze absoluut! Ik had het ook nog moeten zijn. Maargoed zoiezo gaat iedereen ons maar voor.......blehhhhhhhhh Soms kan ik het even niet hebben.

groetjesssssss

Geplaatst

Marlijnne erg he iedereen lijkt wel. zwanger ik kan dat ook niet altijd hebben maar voor jou zal dat nog erger zijn omdat jij ook nu nog zwanger had moeten zijn maar dat brusje gaat er komen hoor voor jullie mooie meiden

Welterusten allemaal

Geplaatst

@ Maris, je voelt zo een grote teleurgestelling als je naar huis moet zonder een kans op een bevruchting. Dit is niet met een pen te beschrijven. Dat mag nooit meer gebeuren. Vandaar dat we eerst rietjes moesten hebben voor aanmelding. We zijn echt in de zevende hemel dat dat is gelukt!

Ik zag geloof ik in de handtekening van Fren staan, dat er bij hen een Tese is gedaan met positief resultaat. Gelukkig, mooi nieuws!!

Voor ons geen carnaval. Niet zo'n behoefte aan. Vorig jaar zijn we per toeval in Breda belandt, dat was wel erg gezellig! Maar al dat bier.... beeehhh, nu mag het toch niet voor mijn partner ivm de leefregels. Dus beter van niet!

@ Marlijnne, zo heftig wat jullie hebben meegemaakt. Zo veel vreugde maar een nog groter verdriet! Heel veel sterkte. Ik hoop echt dat jullie wens voor een brusje gauw in vervulling mag gaan.

Vrijdag vertelde een collega van mij dat ze 12 weken zwanger is. Nu lopen 2 directe collega's straks met een dikke toeter rond mij. Ook mijn vriendin is zwanger. Ik gun het ze zo en ben ook heel blij en praat over van alles mee, maar ooooooo, wat vind ik dat moeilijk. Zeker ook omdat ik het mijn vriendin nog niet heb verteld waar wij mee dealen. Mijn partner en ik hadden net besloten om het ze te vertellen en toen kwamen zij met hun nieuws. Tja, dat is hun moment, dat ga ik dan niet vergallen natuurlijk.

Maar goed, blijf moeilijkkkkkkkkk.

Meiden, een fijne zondag en tot schrijfs!

Geplaatst

Goofy dat is en blijft moeilijk als anderen zwanger zijn en wij blijven weer achter.

Hoe gek ik ook ben op de kinderen van mijn schoonzus en van mijn vriendin het doet wel elke keer pijn als je hen weer heel gelukkig met de kinderen bezig ziet en wij staan nog steeds met lege handen.

En je kunt je gevoelens wel bespreken met hen maar zij begrijpen het niet doordat ze zelf wel kinderen hebben op de ´gewone´ manier. Daarom ben ik oh zo blij met dit forum hier begrijpt iedereen wat je voelt.

Dat je in de zevende hemel bent dat het gelukt is snap ik heel erg goed. Het blijft voor ons ook elke keer spannend of er zaadcellen zijn met de punctie. Mijn vriend heeft ook op heel erg weinig gezeten maar gelukkig was er telkens op de momenten dat het moest wel genoeg voor icsi.

De optocht was heel erg mooi alleen in de tent was het ons iets te druk dus zijn we even naar mijn schoonzus gegaan en koffie drinken.

Dat met dat bier tja dat moet iedereen zelf maar weten als ze mij er maar niet lastig mee vallen haha. En mijn vriend drinkt zowieso al geen alcohol hij heeft epilepsie en mag door de medicijnen geen alcohol. Is wel erg makkelijk als ik een wijntje wil drinken haha.

Iedereen fijne avond.

Geplaatst

Hallo dames,

Mag ik hier meekletsen?

Ben stiertje, heb al 4 eigen cyclus pogingen achter de rug en heb nu besloten over te stappen naar "een grote behandeling". Loop in het UMCG en ga eind maart starten met de pil (4 weken ) daarna 4 weken spuiten en daarna de punctie.

In januari 2010 zijn we doorgestuurd door onze huisarts naar de fertiliteits poli in het UMCG en daar is de MMM begonnen.

Allerlei onderzoeken gehad en met mij was niets aan de hand maar mijn mannetje had bij 2 zaadonderzoeken telkens onder de 1 miljoen telling, dus ICSI.

In november begonnen met ICSI eigen cyclus en na 3 keer geen (of geen goede) bevruchting stappen we nu over, ik ben best huiverig en dan vooral voor de puchtie en de morfine (kan ik niet best tegen) verder is 4 weken spuiten zetten best heftig dus ik kan jullie steun en ervaring (en jullie die van mij natuurlijk) goed gebruiken haha!

liefs stiertje

Geplaatst

Welkom goofy en stiertje!

Stiertje, wij beginnen dan tegelijkertijd met de pil. Gevoelsmatig is het wel lekker, iedere keer een stapje dichterbij. Eind deze maand al met de pil starten, en dan nog 1,5 maand wachten tot de volgende stap. Maar dan kan ik in ieder geval pilstrips aftellen! :)

Wat bedoel je eigenlijk met een 'grote' behandeling? Lang protocol?

Afgelopen zaterdag ongesteld geworden, op 30 dagen. Op zich prima hoor, dat was altijd mijn 'normale' cyclus (voor ik met de pil begon...) maar de laatste tijd is dat een beetje onregelmatig. Nou ja, in ieder geval werkt het nog steeds. En gezien de meeeega pijnlijke borsten die ik steeds de tweede helft van mijn cyclus heb, lijkt het met de PCOS wel goed te gaan. Want die borsten betekenen toch dat ik een eisprong heb...

Fren, toch nog goed dat je naar die prikinstructie bent gegaan toch? (Hoewel ik me kan voorstellen dat het een beetje 'overdreven' voelt als je toch alles nog weet van de vorige keer)

Marlijn, kan me voorstellen dat zo'n plan maken best lastig is. Maar... Het begin is het moeilijkst! Als je eenmaal bezig bent komt het wel. Maarja, ik kan me voorstellen dat je hoofd er nog helemaal niet naar staat.

Goofy, jouw verhaal klinkt een beetje zoals die van ons. Bij mijn vriend ook hele slechte scores. Wij zijn naar Gent gegaan ivm de TESE, maar toen we in Gent waren hebben ze verteld dat ze het toch zonder operatie willen gaan proberen...

Mari, geniet van de carnaval! Ik heb er zelf echt helemaal niets mee, maar het klinkt altijd wel als een feestje!

Geplaatst

Stiertje welkom hier heel erg veel succes alvast. Ik hoop dat je met deze icsi meer succes hebt.

Klets gezellig mee hier.

Liedje ik heb dat ook dat onregelmatige sinds vorig jaar zo irritant als je altijd precies 28 dagen bent geweest.

Zo ik heb heerlijk een appeltaart in de oven staan. Mijn vriend is donderdag jarig en ik heb anders geen tijd deze week dus heb de appeltaart maar vast gebakken.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

welkom stiertje en heel veel succes alvast! Dat het maar een mooi jaar voor jullie mag worden!!

Appeltaart dat klinkt goed, dat is wel 1 van mijn grootste hobby's taarten etc bakken hahahha.....mmmmmmmmm jammieee.

liedje fijn dat je ongi bent! Helaas moeten we dat eerst weer worden voordat we verder kunnen. 30 dagen is dan nog te overzien. Ik las ook 70 dagen, dat is echt niet mis. Heb je er veel last van.

Ik lig altijd 2 dagen krom van de pijn. Gelukkig helpt aleve wel aardig. En wat je zegt het werkt in ieder geval.

En al leuke pakjes gescoord voor de carnaval. Ik zag gister erg bijzondere dingen bij life4you voorbij komen.

Morgen even naar mijn werk.

Weltrusten alvast iedereen.

Geplaatst

Ja ik ben ook gek op taarten bakken heerlijk.

Wat naar dat je altijd zoveel pijn hebt met de menstruatie.

Ik heb altijd een paar krampjes dan weet ik dat het zover is en dan is het anderhalve dag en ben ik er weer vanaf. Gelukkig maar want als ik dat van mijn moeder geerft had was ik minder blij geweest die kon de eerste 3 dagen de deur niet uit zo erg was ze het. Als ze net verschoond had kon ze 5 min later weer. Gelukkig heb ik dat niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden