Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goofy - leuk dat je mee komt schrijven. Goh, ook jullie al aardig wat achter de rug! Maar fijn dat er nu 2 rietjes op jullie liggen te wachten en dat jullie nu eindelijk verder kunnen! Spannend hoor!

Stiertje - ook welkom hier! Zo begin het lijstje van Liedje al steeds langer / voller te worden! Gezellig hoor meiden! Je schrijft dat je 4 weken moet gaan spuiten??? Dat is lang toch?! Waarom is dat dan? En wat betekende dat wat je hiervoor deed in je eigen cyclus? Hihi, sorry voor de vele vragen gelijk...

Liedje - krijg je iets voor de PCOS om je cyclus regelmatig te houden?

Mari - hihi, ben inderdaad in de war met dat klootschieten! Heb t wel s op tv voorbij zien komen: doen ze hier helemaal niets aan, dus vandaar dat t niet zo fris in m'n geheugen zat! Heb je al wat gehoord van je sollicitatie brieven? Of had je ze nog niet gepost?

Fren - ja, ik weet van dat geduld en rust en stress, maar de ene keer gaat me dat makkelijker af dan de andere keer. Heb denk ik al wel een verklaring voor m'n onrustige gevoel: ben 4 dagen te vroeg ongesteld geworden! Haha, kom ik met m'n verhaal dat ik een regelmatige cyclus heb van maximaal 2 dagen voor of na 26 dagen!

Blijft soms confronterend hé, andere zwangere vrouwen... Ene keer kan ik er beter tegen dan andere keer. A.s. zondag zie ik voor het eerst m'n schoonzus sinds die telefonisch door gaf dat ze zwanger zijn van de 2e... Gun het ze wel hoor, maar ik zie er ook wel een beetje tegenop. Als ik ongesteld ben, ben ik altijd wat meer emo en heb geen zin om dat te uitten bij m'n hele schoonfamilie... M'n manager weet dat we in het proces zitten en die vroeg hoe ik er mee omging dat een aantal collega's zwanger waren en vervolgens vroeg ze "ben je al zeker begonnen met de hormoonspuiten - je hebt zoveel pukkels!" Nou, en bedankt!!! Nee, heb ik altijd meer last van als ik ongesteld moet worden!!! Pff, lief dat ze er naar vraagt, maar mag het op een andere manier?!?! Op de werkvloer zelf weten ze het nog niet. Moet ik denk ik tegen die tijd wel gaan vertellen voor als ik naar het ziekenhuis moet onder werktijd enzo - vind ik het wel fijn dat ze gewoon weten waarvoor het is...

Marlijnne - En, hoe was het op je werk vandaag? Op je vraag als wat ik ga met de carnaval a.s. vrijdag: heks :-)... Ik had zo'n gothic jurk vorige keer gekocht met n zwarte pruik. Nu een heksenmuts er bij en dan pas ik weer bij het thema :-)... Mari - ik heb ook zoiets met af en toe wat drinken moet kunnen hoor! Zeker nu we toch nog in de wachtperiode zitten! Tegen die tijd dat we echt begonnen zijn zal ik het denk ik niet gaan doen, maar nu wil ik mijn leven nog gewoon zoveel mogelijk leiden zoals voor dat we hier aan begonnen... En m'n mannetje drinkt meestal niet, maar af en toe met een verjaardag of feestje ofzo wel, en ik vind dat dat ook wel moet kunnen: wil niet dat alles er van in het teken gaat staan. Hij rookt in ieder geval al niet, gaan niet meer naar de sauna's (wat we eerst heerlijk vonden, maar ja, ff voor het goede doel) en zit al aan de zinkpillen... Vitamines krijgt hij genoeg binnen, want hij eet erg gezond / veel fruit etc...

Nou, geloof ik ook weer een heel verhaal geworden...

Ga maar s wat in t huis doen - vanavond een slaapdienst, dus alles eerst nog ff lekker op t gemakkie...

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee heb nog niks gehoord van de sollicitaties, maar dat duurt vaak wel even als je al wat hoort.

Haha ja dacht ik wel dat je klootschieten anders opvatte maar geeft niet ik moest er wel om lachen.

Ja dat af en toe een wijntje moet kunnen vind ik ook. Mijn vriend rookt jammer genoeg nog wel en ik krijg hem er ook nog niet vanaf maar drinken doet hij nooit (ik had het liever andersom gezien dat hij af en toe wat dronk is makkelijker te laten staan)

Ik ben vanmorgen bij de ha geweest en nu heb ik een fikse slijmbeurs ontsteking in de knie. Komt door de val in november van de fiets. Ik heb toen mijn pols gebroken en de knie is eigenlijk toen niet naar gekeken maar omdat ik last bleef houden ben ik toch maar even gegaan vanmorgen. Ik mag nu niet knielen en moet rustig aan doen, maar ja dat is een beetje moeilijk met een staand beroep haha.

Geplaatst

He getsie, slijmbeursontsteking?!? Heb je er wat voor gekregen? En n steunkous ofzo er om heen? Rust houden valt dan inderdaad niet mee nee! Succes!

Geplaatst

Mari wat vervelend slijmbeursontst. volgens zeggen kan dat goed zeer doen! Je hebt in november zo te lezen flinke smakkert gemaakt.

En wat betreft sollicitaties het is zelfs soms zo erg dat bepaalde bedrijven of instellingen niet eens meer reageren. Dat vind ik zo slecht. Maar wat je zegt het kan nog even. Zou leuk zijn voor je als er iets uitrolt!!

Je gaat als heks ink, dat is handig dat je nog het jurkje van vorig jaar had. En dan lekker dik opmaken en 2 tanden zwart maken hahah!Of je hebt ook van die nep gebitjes met 2 punt tanden, of is dat meer vampier. Ga je dan naar een stamkroeg ofzo of loop je mee in een optocht. ik heb geen flauw idee! Ik hoor weleens als je eenmaal een keer carnaval viert dat je er niet meer te genezen bent!

Hier een beetje mindere dag. Kwam al niet mn bed uit. Ik ben naar mijn werk geweest. Wel goed gesprek gehad met leidinggevende en die laat me heel vrij. Rustig aan beginnen en hoe ik het zag. Dat was fijn.Start over ongeveer 5 weken! Daarna even bakkie met collega's gedaan. het is gewoon erg heftig. Je hebt het r dan veel over en dat is niet erg,maar ik ben daarna zo moe. 2 uurtjes op werk is bij wijze van 4 uur bijslapen. Ben zo zo moe!

Ga nu ook even liggen. Vanavond krijgen we visite....even bijtanken nu.

Gezellig zo dat er steeds meer bijkomen!

Lfs

Geplaatst

Hey meiden!

Lekker appeltaart, ben er gek op. Maar zelf bakken, nee, nog nooit gedaan. Ben niet zo'n keukenprinses.

Klootschieten heb/had ik nog nooit van gehoord! Hahahahaha. Leuk woord alleen al. Ik dacht ook aan schieten.

Vandaag kwam er een patient met zijn 2 pasgeboren kindjes op de poli. Zo leuk om te zien maar o zo moeilijk. Zeker ook omdat 1 van de ouders ernstig ziek is. Het is zo dubbel. Je weet dat er 1 van de ouders alleen achter blijft met 2 heel jonge kinderen. Maar ik begrijp ook zo hun wens. Ik heb het daar heel erg moeilijk mee. Je ben blij en feliciteert ze, maar je denk ook gelijk, hoe nu verder als die ene wegvalt.

@ Mari, Jakkes een slijmbeurs. Niet fijn. Sterkte!! Klinkt niet fijn ook een gebrokken pols. Is deze wel helemaal goed genezen?

Succes ook met je sollicitatie's.

@ Ink, bedankt voor je welkom. Ik moet nog wel een beetje inkomen bij jullie. Ik schrijf eigenlijk alleen op het Radboud forum mee en daar zijn niet zoveel mensen. Dan kan ik het een beetje bijhouden (oud mens ben ik, hahahahaha). Jullie schrijven allemaal best veel. Maar voel me wel erg welkom bij jullie en doe mijn best om actief mee te krabbelen.

Ik vind het heel leuk om mijn ervaringen met jullie te delen. Je kan er met omstanders over praten maar die begrijpen het toch niet zo als jullie het begrijpen.

@ Marlijnne, fijn dat je de ruimte krijgt en dat je nog even met je collega's hebt koffie gedronken. Heel belangrijk om het contact te hebben. Anders is de stap om dadelijk weer te beginnen zo moeilijk. Neem je rust. Het is allemaal niet niks wat je meemaakt!

Meiden, ik ga even koffie drinken bij vriendlief beneden.

Tot gauw maar weer!

Groetjes,

Goofy

Geplaatst

Dank je dames ik hoop dat het snel beter word want zie het niet zo zitten om weer de ziektewet in te gaan.

Ink leuk als heks ben ik ook een jaar geweest haha.

Marlijnne gelukkig dat ze zo makkelijk zijn en je overal in proberen te steunen. Ik ken het ook van de andere kant dat ze nergens geen begrip voor hebben en dat is heel naar tijdens dit alles.

Ook fijn dat je even koffie hebt gedronken ik denk dat het voor jou collega´s ook niet makkelijk zal zijn om erover te beginnen maar wel goed dat je daar er in elk geval wel over kunt praten. Nu is de stap om te gaan werken wel iets makkelijker als je er al geweest bent.

Ik heb inderdaad in november een hele smakkerd gemaakt met de fiets dat was direct met de eerste sneeuw en ik fiets normaal nooit naar het werk maar mijn auto was net 3 dagen ervoor kapot gegaan en ik moest dus, maar ja fietsen over bevroren sneeuw raad ik niemand aan want 6 weken later kwam ik uit het gips en nu zit ik dus met een slijmbeurs ontsteking doordat ik toen recht op de knie en handen gevallen ben.

Ja ik heb inderdaad van een aantal sollicitaties nooit wat weer gehoord en zelfs 1 die voor 2 weken geleden belde dat ik niet aangenomen was terwijl ik in juni al een gesprek heb gehad daar, nou dan lach je je toch ook rot.

Goofy dat is heel erg lekker hoor eigen gemaakte appeltaart en oh zo makkelijk om te maken. Maar ja je moet het ook leuk vinden. Bokkepootjes taart is ook een aanrader haha.

Haha grappig dat jullie klootschieten niet kennen het is hier zo gewoon we hebben zelfs afgelopen jaar een WK hier in de buurt gehad.

Wat heftig dat er een ouder op sterven ligt en dat er een achter blijft met 2 kleine kindjes vreselijk. Ik snap dat je hier gemengde gevoelens bij had.

Bij mijn ouders in de stad is ook vorige week een vrouw overleden zij was al 2 jaar geleden opgegeven en ze waren vanalles aan het regelen voor haar man en de kinderen toen kwamen ze er vorig jaar achter dat hij ook niet meer te genezen was, anderhalve week later was hij er niet meer. nToen kon zij dus iets gaan regelen zodat de kinderen (2 en 5 jaar) permanent ergens konden blijven. Zo zielig nou hebben ze in een jaar tijd allebei de ouders verloren terwijl de jongste nog niet eens op de basisschool zit.

Mijn pols is trouwens wel genezen tenminste het bot dan de spieren pezen hebben even tijd nodig om weer aan te sterken na 6 weken gips.

Geplaatst

Ik zou me ook graag willen aanmelden bij dit lijstje.

In december 2008 ben ik gestopt met de pil, na 15 maanden naar de huisarts gegaan en toen bleek dat het zaad van mijn vriend niet best was.

heel veel onderzoeken gehad, waar uitkwam dat mijn vriend zijn hormonen veel te hoog zijn en dat hij een spatader heeft bij zijn ballen.

Omdat het hormoon veel te hoog is en we hebben aangegeven dat we maar 1 kindje willen (2 in een keer zou ook heel mooi zijn) hoeft hij niet aan die spatader geopereerd te worden.

in december januari hebben we de eerste behandeling gehad, dit werd ivf omdat het zaad beter was als bij de eerdere onderzoeken.

In eerste instantie leek deze poging mislukt. Later bleek toch dat ik zwanger was, maar met ruim 5 weken heb ik een miskraam gehad. We hebben toen besloten om even rust te nemen. Nu willen we wel weer heel graag van start maar moeten we nog even wachten, omdat we bij het erasmus lopen. De afdeling is daar vanaf begin maart t/m eind april gesloten ivm een verplichte verbouwing.

Als alles meezit en alle ongi's een beetje optijd komen kan ik me vanaf eind april weer gaan verheugen op een volgende terugplaatsing ergens half mei, we hebben nog 3 cryo's in twee rietjes.

Ik ben trouwens 29 en mijn vriend 40 en ik werk in de kinderopvang op een groep met kids van 0 tot 4.

echt fijn dat dit lijstje er is.

Gr Meezie

Geplaatst

Allemaal, bedankt voor het warme welkom, ..wie wat en wanneer daar ga ik me komend weekend even in verdiepen als ik alleen ben want het mannetje gaat carnavalleuh in Breda..lekker rustig..haha!

Hi Ink, 4 weken spuiten is wel lang maar dat is wat de ivf arts tegen me zei, op 17 maart heb ik de info bijeenkomst en de pil heb ik ook al in huis.

De eigen cyclus behandeling die ik gedaan heb is eigenlijk hetzelfde, Icsi dus maar dan alleen met het eitje dat elke maand zowiezo al groeit dus ze houden het eitje in de gaten en zodra die 14mm is dan gaat de 1e spuit er in en bij 18mm wordt de punctie gepland van dat ene eitje. Dus weinig hormonen spuiten en maar 1 eitje en een punctie zonder verdoving...maar ook weinig kans!!

Wanneer heb jij een info bijeenkomst?

Appeltaart hmmmmm...bakken kan ik niet..opeten wel hihi...maar dat kan nu niet want ik ben op dieet. Voor het beginnen van de behaldeling was ik 13 kilo afgevallen en daarvan zijn er 10 weer aangegroeid..allemaal chocolade frustratie..je kent dat wel!

Anyway, fijne dag allemaal!

liefs stiertje

Geplaatst

Hoi Mari ik deed eerst Weight watchers dat werkt heel goed maar nu weet ik het wel en doe ik het op wilskracht, gewoon minder naar binnen werken en vooral vetarm..haha.

Maarueh 20 kilo en door de hormonen? wist niet dat dat zoveel invloed had...misschien moet ik dan maar wachten met verder dieten en na de volgende poging beginnen (als die niet raak mocht zijn)..

Geplaatst

Meezie welkom!! En alvast veel succes en dat het ook voor jullie maar een super jaar mag worden!! En helaas duurt wachten lang!

Wat leuk om leeftijds verschil tussen jou en je vriend te zien. Ik herken dit namelijk mijn lief is ook een stukkie ouder!

Chocolade frustratie hmmmm dat komt me bekend voor hahaha!! Lekker!

Wat een heerlijk weertje vandaag, net even dochtertje van mijn vriendin middagje gehad. Vriendin is ziek. Wel even lekker ook wat afleiding en lekker de frisse lucht in geweest.

Ik ben niet zoveel aangekomen van de hormonen. Je hoort zoiezo wel dat de 1 er gevoeliger is voor de andere. Ik had andere bijwerkingen. Erg moe en zat totaal niet lekker in mijn vel.

Goofy: jeetje heftig zeg met die 2 jonge kindjes.

Soms kom je idd in rare situaties terecht mbt kinderwens. Zo vreselijk pijn doet dat.

Je blijft op dat moment rustig en je doet je ding en dan eenmaal thuis...barst de bom weer.

Wij willen ook zo graag.

Mari hoe is het met je knie

Kom vanavond weer even koekeloeren!!

Met de rest ook alles ok?Elke dag is er weer 1 richting april en mei....

Als we nou ook eens met zijn allen op een "uitgerekend topic" belanden!

Marlijn

Geplaatst

Stiertje ja dat kwam bij mij door de hormonen, maar dat is niet bij iedereen zo hoor. Ik reageer altijd heel erg sterk op hormonen ik heb al zere borsten en hoofdpijn van de pil dus kun je nagaan hoe ik op de spuiten reageer.

Ik wou ook dat het anders was maar ja ik heb nu eenmaal die pech.

Marlijnne met mijn knie is het nog hetzelfde dat gaat ook niet over in een paar dagen.

Ik vind het een top idee om in een uitgerekend topic te komen met z´n allen daar gaan we voor.

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Hallo dames,

Hier zijn er 7 kg aangekomen na de 1ste ronde. Ze zijn er nu allemaal al af. Hoop zo dat ze er nu aankomende keer niet meer bijkomen.

Maar goed, ik weet hoe je moet afvallen, helaas. Ben in het verleden al eens 30 kg afgevallen.

Ik heb me heel goed gevoelt tijdens de spuitweken. Ik heb heel erg last van eczeem en tijdens de behandeling had ik daar helemaal geen last van. Momenteel doen ze een allergietest met plakkers op mijn rug. De deurpost is nu mijn beste vriend. Ik krab me gek. Vanochtend hebben ze de 1ste keer afgelezen. Ik ben allergisch voor 6 mengsels van stoffen, o.a. nikkel, wol, wasmiddel, pleisters, een bestanddeel van creme. Ook hebben ze mijn bloed getest. Alle grassen en bomen, honden, paarden en huisstofmijt. Ook alle steenvruchten zijn taboe. Appels, zeg maar dag met je handje. Balen, balen, balen.....ik denk dat ik maar in een luchtdichte kabine ga wonen zonder kleding en eten en drinken. Ik weet het anders ook niet????????? Morgenochtend hoor ik de definitieve uitslag. Ben benieuwd... De huisarts heeft me wel lang geleden gezegd dat zwanger zijn heel goed voor mij zou zijn ivm de eczeem. Nou kom maar op dan, wij willen wel! Hahahahaha.

Chocoladefrustratie's , ik ken dat niet. Ik denk dat ik de enige vouw ben in de wereld die niet van chocolade houd! Gewone chocolade gaat wel maar gevulde. Jakkes, ik gruwel ervan..... Geef mij maar marsepein! MMMMMMMMMMM (wanneer is het weer sinterklaas??)

Meiden, ik ga nu lekker mijn haren wassen en poedelen aan de wastafel. Douchen mag helaas niet wegens de plaktest. En dan lekker mijn bedje in!

Tot gauw maar weer en weltuste.

O ja, ik teken ook voor het lijstje, uitgerekend in Februari, Maart of April 2012!!!!!!!!!!!!

-xxx-

Goofy

Geplaatst

Jeetje Goofy wat een allergieen ik heb wel een aantal allergieen maar zoveel niet.

Ik kan ook niet tegen graspollen en huisstofmijt. Ook heb ik een allergie voor water en alles wat vochtig is op mijn huid dan krijg ik allemaal rode bulten (net muggebulten) en die jeuken als een gek. Zodra ik opgedroogd ben is het ook weer over maar het is wel erg lastig met douchen, zwemmen en zweten, maar gelukkig heb ik er medicijnen voor.

Ik hoop dat je straks nog wel iets mag en dat je snel zwanger raakt dan heb je even geen ecseem zou wel fijn zijn.

Geplaatst

Jeetje goofy dat is een hoop! Vreselijk irri voor je!

Marsepein.....bij de lidl hahaha hele stellage met paas hazen/eieren van marsepein jammie...

Poedelse aan de wastafel en lekker slapie doen!

Voor mij ook niet laat vandaag, erg moe. Morgen weer naar maatsch werk.

Heb klein beetje terug val. Erg veel bezig dat ik nu zwanger wil zijn. En dat ik eindelijk voor een lief wondertje mag zorgen. Mensen zeiden ook toen ik zwanger was dat ik mega straalde...tja wat wil je na 3,5 jaar!

En nu heb ik niks, en o zo bang voor de toekomst. Lieve meiden die angst en onzekerheid ik kan het soms niet hendelen. Sorry ik moet het even kwijt. En wat al vaker is gezegd dit forum is daar zo fijn voor. Iedereen om je heen is er voor je,maar het echt voelen. En dat snappen jullie wel.

Zit even in een mega dip! Ook alleen thuis. Mijn lief is bij vriend voetbal kijken!! Ga zo lekker douchen en dan bedje in aan de choco;-) hihi

Tot gauw!

Marlijn

Geplaatst

Haha Goofy ik denk dat ik de tweede ben die niet van chocolade hou haha af en toe een klein blokje en een bounty vind ik nog wel lekker maar verder nee daar ben ik niet kapot van.

Maar marsepein vind ik ook niet zo lekker hoor haha ik ben meer chips mens daar kun je me wakker voor maken s´nachts.

Marlijnne gooi rustig je frustraties eruit hier hoor het is ook allemaal zo ingrijpend wat wij en vooral jij mee maken. Tuurlijk straalde je toen je zwanger was na zo.n lange tijd zal iedereen dat doen.

Het is ook zo oneerlijk allemaal leef je eerst op een roze wolk word je er daarna zo weer keihard afgesmeten en met de neus op de feiten gedrukt. maar ik ben er van overtuigd dat jullie brusje er gaat komen en dat dat brusje altijd twee prachtige beschermengeltjes om zich heen heeft.

Sterkte morgen bij de maats. werkster.

Eet smakelijk in je choco in bed. Ik ga ook zo nog even As the world turns kijken en dan ga ik ook.

Morgen een drukke dag want dan is mijn vriend jarig en aangezien we morgen, overmorgen en zaterdag visite krijgen en we gewoon moeten werken is het lekker druk.

Geplaatst

Lieve meiden,

Zit er ff helemaal doorheen! Ben helemaal klaar op mijn werk! Medewerkers die allemaal bij me komen zeuren om niets (nou ja, voor mijn gevoel dan natuurlijk, in hun beleving is het waarschijnlijk allemaal wel heel erg) en daar zit ik momenteel gewoon echt niet op te wachten!!! Hoort helaas beetje bij m'n functie, maar ga lekker ergens anders zeiken en laat mij m'n dingetjes doen!!! Pfff, zo dat lucht op... Oh nee, toch niet!!! En dan ook nog het idee dat ik geen stress moet hebben als we straks gaan beginnen met de behandelingen omdat dat het niet zou bevorderen - dat idee maakt het alleen maar erger!!! Pff, zal periode van de maand denk ik nog wel zijn in combi met dat het werk me boven m'n oren uit aan het steigen is en ik het gevoel heb dat ik er een beetje in aan het verdrinken ben...

Oke, nu heb ik zelf ook wel weer genoeg gezeurd, dus hup, maar weer een schop onder m'n kont en door gaan...

Maris- van harte met je man's verjaardag! Laat die appeltaart maar lekker smaken! Hoe is t met je knie? Wat vaag trouwens van die ene sollicitatie afwijzing zo lang na de datum!!!

Marlijn - jij vandaag een iets betere dag dan gister? Ik heb het zelf ook altijd meer als m'n man er niet is - hij heeft een rustgevende werking op me wat dat betreft, maar ja, ook hij moet helaas werken ;-(... Wat betreft de carnaval - we gaan gewoon wat kroegen af lopen. Heb wel ff zin om m'n frustraties van me af te zetten!

Helaas moet ik onverwachts de dag na m'n carnavalsavondje een slaapdienst draaien op m'n werk ivm ineens nog een langdurig zieke medewerker er bij... Nou ja, dan maar met kater daar m'n ding ff doen en dan uit m'n slaapdienst naar schoonfamilie (en dus 1e "confrontatie" met zwangere schoonzus...)

Meezie- ook welkom hier! Wij hadden de keuze tussen Erasmus en Utrecht (woon in t midden). Heb o.a. vanwege die verbouwing toen voor Utrecht gekozen, omdat ik niet wilde dat dat voor meer vertraging zou zorgen. Als ik het goed begrijp heb je een rietje met 2 cryo's en 1 met 1? Mag je kiezen voor welke je wilt gaan: 1 of 2?

Stiertje- bedankt voor je uitleg. Wordt voor jou nou dan dus eigenlijk ook een beetje een 1e ervaring met de vele hormoonspuiten / hoe je lijf daar op gaat reageren etc etc? Ben ik best wel benieuwd naar moet ik eerlijk zeggen! Geen idee wanneer wij een info bijeenkomst hebben / nog niets van gehoord! weet ook niet of die verplicht gaat zijn - geloof dat ik eigenlijk alleen maar naar de prikinstructie zou willen en dat die info me allemaal wel aardig duidelijk is... Volgende week ook maar s navragen als we naar de uroloog moeten...

Goofy - heftig zeg, zoveel allergiën! Extra reden om snel zwanger te worden hihi! Lets hope so!!!

Wat een vervelende verhalen van die kindjes met die ouders zeg! Jakkie, lijkt me echt heftig!

Zat laatst ook te denken dat we de naam van de topic eigenlijk moeten veranderen naar uitgerekend in jan/feb/maart 2012 hhihi - klinkt veel veelbelovender!!! Ach, die gaan we dan gewoon snel opstarten met hopelijk allemaal dezelfde schrijvers als hier!!!

Geplaatst

Stiertje- wat ik me trouwens nog afvroeg, hoe zit dat bij jou met je verzekering dan eigenlijk? Gelden pogingen in je eigen cyclus ook als gewone pogingen en moet je nu na de 3 pogingen zelf gaan betalen ondanks dat het nu dan anders is / niet in je eigen cyclus? Wie weet willen ze dat bij mij ook wel doen zat ik me te bedenken... Was er eigenlijk gewoon vanuit gegaan dat ik 2 weken moet spuiten ofzo, waarom weet ik eigenlijk niet... Maar lijkt me dat je dan toch minder kans hebt als je dan telkens maar 1 eitje per poging hebt? Waarom kiezen ze daar dan voor?

Geplaatst

Ink dank je die taart zal wel smaken haha.

Met mijn knie is het nog hetzelfde zal ook nog wel even duren vrees ik.

Ja vaag he dat dat zo lang moest duren ach dat vrouwtje waar ik dat gesprek mee had was volgens mij ook niet de slimste. Ach ja en ik vond het ook niet erg want het was achteraf alleen voor de rot uren zodat zij s´middags naar huis kon.

Wat naar dat je je zo vervelend voelt ik weet dat het makkelijk zeggen is maar trek je niet teveel aan van je collega´s ik heb dat ook altijd gedaan en dat is mij voor anderhalf jaar geleden allemaal te veel geworden en was ik overspannen.

Nu heb ik met alle gesprekken met de psycholoog en huisarts wel geleerd dat ik niet meer over me heen moet laten lopen en dat is niet altijd makkelijk maar het lucht wel op.

En je hoeft je niet te verontschuldigen hier hoor zeur lekker van je af daar zijn we voor.

Marlijnne hoe is het met jou vandaag?

En de andere dames hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Allemaal bedankt voor het warme welkom.

Marlijnne hoop dat je je beter voelt, het lijkt me een verschrikkelijk moeilijk proces om door te gaan. Hopenlijk heeft je man je een beetje kunnen troosten toen hij weer thuis was.

WEl grappig dat jij en je man ook een leeftijdsverschil hebben, mag ik vragen hoeveel??

Ink, we gaan de volgende poging voor het buisje met de twee cryo's. Die zouden we eigenlijk in januari terug laten plaatsen na de, waarvan wij dachten, mislukte poging.

Alleen kwam ik er pas op de dag voor de terugplaatsing achter dat ik zwanger was (geweest), dit door verschillende positieve ovulatie testen (deze zien soms het hcg hormoon aan als het lh hormoon). Ik had namelijk op woensdag een positieve test en op zondag ook, van de ovulatietest.

Dit vond ik vreemd en heb toen een zwangerschapstest gedaan en die was positief. De dag erna zou ik de terugplaatsing hebben van de cryo's dus ik had het ziekenhuis gebeld om te horen wat we nu moesten doen. De cryo's waren toen al ontdooid en zagen er heel mooi uit.

Maandag zijn we toen alsnog naar het ziekenhuis gegaan, voor een echo daar bleek ik niet meer zwanger te zijn. Ik heb vrijwel zeker de woensdag daarvoor de miskraam gehad, ik had toen een bloeding en verloor een propje. Had toen niet door dat het een miskraam was, had nl negatief getest en was ongesteld geworden. Helaas zegt dat bij mij dus niets.

Gelukkig waren de cryo's nog super mooi die maandag en hebben ze besloten om ze weer in te vriezen. Dat hadden ze nog nooit eerder gedaan, dus we moeten even afwachten hoe ze eruit komen. Maar ik geloof dat dit twee kanjers zijn!!!

Beetje warrig verhaal. Maar daarom gaan we nu dus voor het buisje met de twee cryo's, het is dus nu wel extra spannend omdat ze twee keer zijn ingevroren.

Geplaatst

Halloooo dames!

@ Marlijnne, meid ik hoop dat je je weer wat prettiger voelt vandaag! En zeg ajb geen sorry. Daar is het forum toch voor. Als iemand geen "geklaag" wilt lezen dan scrollt deze maar verder! Dus, schrijf het van je af! En eet smakelijk van de choco. Eet ook maar een stukje van mij!

@ Meezie, jeetje, dat is ook een verhaal. Ik hoop idd dat je cryo's goed zijn. Ik duim voor je!!

@ Mari, Gefeliciteerd met je man's verjaardag! Lastig hé, eczeem. Ik heb als ik onder de douche vandaag kom, ook allemaal pukkeltjes en een branderig gevoel. Net eerstegraads brandwonden. Mag daarom ook niet zo vaak douchen. (ik stink niet hoor! hahahahhahahaha)

@ Ink, gooi het er hier ook maar lekker uit hoor!

Slaapdienst, houd dat in dat je telkens tijdens je slaap wakker gebeld kan worden? Of ben je dan op je werk en slaap je daar? Ben even kwijt wat je ook alweer doe. Ik heb vroeger wisselende diensten gehad. Ik kan daar echt niet tegen. Nu lekker ma-,di-,do- en vrijdag en dat is zat! Van 08.00 tot 16.30. Geen feestdagen. Heerlijk!!

@ Stiertje, hoe gaat het met het dieeten?

Up-date van de dermatoloog:

Ik ben echt heel erg allergisch. Jakkes. (gelukkig niet voor marsepein!, lees: dank Marlijnne voor de tip van Lidl!!!!))

Wol, lanoline, nikkel, chroom, rubber, pleisters, huisstofmijt, grassen, bomen, honden, paarden, steenvruchten, noten.

Lees: wasmiddelen, bodycreme's, make-up, afwasmiddel, wolle truien, ballonen, schoenen met lijm (sportschoenen), stuur en versnellingspook, roltrapband, boodschappenband etc, etc, etc...... Al die jaren smeer ik al creme's tegen de eczeem en nu blijk ik dus voor die bestanddelen ook allergisch...... Gordijnen en vloerbedekking moet uit huis...... Toch maar een glazen kabine op mars ofzoiets???

Ben best wel een beetje van slag hierdoor. Nu maar uitzoeken waar alles in zit en de goede producten aanschaffen... Op naar een jeukvrij en eczeemloos bestaan.

De arts gaf me wel een groot compliment. Hij vroeg waar ik de doorzettingsvermogen vandaan heb gehaald om zo lang met de pleisters op mijn rug te lopen. Ik heb letterlijk een brandgat in mijn rug van de lanoline. De pleisters hebben het flink verergerd. De lympfeklieren in mijn nek zijn geheel ontstoken. Maar goed, we blijven lachen. Ik weet nu iig waar het vandaan komt. Ik kan nu dingen gaan uitsluiten en zo jeuk, pijn en krabloos door het leven gaan.

Up-date Nijmegen:

Nog ongeveer 2 weken en dan mag ik ons weer gaan aanmelden. Ik ben best een beetje zenuwachtig. Ik hoop zo dat er niet te veel aanmeldingen zijn rond die dag. Duimen maar!!!!!!!

Meiden, ik ga nu douchen! Mijn vriend staat al klaar met de zalf (zonder lanoline e.d. hahaha).

Tot gauw maar weer.

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Geplaatst

Hallo dames,

Hier een matige dag. Stond al een beetje verkeerd op en wist niet wat ik moest. Toen maar heerlijk een stuk buiten gelopen.

Vanmiddag intensief gesprek gehad. Wel heel fijn,maar ben dan altijd bekaf.

Daarna nog even met vriendin hapje gegeten in de stad en nu uitgeteld op de bank.

Bij maatsch werk was ik zo overstuur. Ik stond van mezelf te kijken. Het lucht dan wel op. Ik heb dagen dat ik alles zo nietszeggend vind en alles zo zinloos. Nergens van kunnen genieten alles is anders. Ook over volgende zwangerschap gesproken,angstig etc. Maandag a.s hebben we gesprek met high care arts over hoe we de volgende zwangerschap gaan bewandelen.

Ik moet zeggen dat ik dit soms ook had toen dit niet was gebeurt, maar dat heeft te maken met onze grote wens. En denk dat iedereen dat soms wel herkent.

Zo nu even het rijtje af en hoop dat ik niemand vergeet. Wordt veel geschreven. Wel erg gezelli.

Mari gefeliciteerd met je mannetje. Eindelijk je appeltaart eten..lekker!! Fijne avond.

ink: Ook jij mag lekker spuien,geen probleem. Leuk he collega's. Soms kunnen ze ook zeiken en ik heb ook geleerd,laat niet over je heen lopen. En mensen maken soms van een mug een olifant. Ik hoop wel dat je straks wat meer kan ontspannen! Eerst carnaval.

En anders even zeggen,dat jeje dag niet hebt dat ze niet moeten zeiken hahaha;-)

Meezie: wat een verhaal over je cryoos, en we duimen op een mooie afloop. Mijn lief is 11jaar ouder. Dus net als jou! Grappig. Ik lees weleens in de vriendin van die verhalen dat ik denk oooo ben niet de enige hahahah. Maar hij ziet er nog piepjong uit;-)

Goofy: jeetje welke allergie heb je niet. Ik vind dat je er erg krachtig over praat. Tja je weet al bijna niet beter. Maar wat een hel ga je af&toe door. Fijn dat je vriend je daarmee helpt.

Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent. Ik vind het altijd zo pijnlijk als ze zeggen. Helaas Vol. Dan denk ik halloooo weetje al hoelang wij wachten.

VOor de dames die ik vergeten ben, hopelijk ook alles ok.

Morgen lekker dagje vrij met mijn lief! Samen ditjes en datjes doen.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Lekker vrij vandaag en een lang weekend alleen want meneer stier is net vertrokken met mijn broer richting het carnavaleske Breda:happy3:

Goofy, wat vreselijk zeg van die allergieen jeetje dan heb je veel uit te zoeken en rekening mee te houden..pff sterkte hoor!

Marlijnne, wat vervelend dat je een terugval hebt maar dat is ook logisch, wat jij allemaal hebt meegemaakt is niet niks natuurlijk en ik kan me je angst bij een volgende zwangerschap ook heel goed voorstellen hoor!

Ink, ik ben ook heel benieuwd hoe ik ga reageren op 4 weken pil en dan 4 weken spuiten..zucht.. ik had trouwens geen last van 4 dagen spuiten bij de "eigen cyclus"behandeling dus misschien valt het mee. De 6x eigen cyclus wordt gezien als 1 x hyper dus dat wordt gewoon vergoed, ik heb nu 4x eigen cyclus gedaan en kan altijd nog twee keer doen mocht ik dat willen.(not) De infomiddag is ook tevens de prikinstructie en ook al wist ik alles al bij de infomiddag voor de eigen cyclus het was nog wel interresant en ook rustgevend om meerdere stellen te ontmoeten en samen te prikken en elkaar een hart onder de riem te steken dus afgezien van dat ie verplicht is is het ook wel een aanrader.

Mari, nog gefeliciteerd met je mannetje, dus een aantal drukke dagen vol visite..veelplezier.

Meezie, wat een verhaal zeg, ik hoop dat er twee prachtige (ex) eskimootjes op je liggen te wachten, laat je trouwens twee terugplaatsen?

Met het dieeten gaat het niet zo geweldig, ik heb door stress op mijn werk steeds heeeeel veeeel zin in chocola hahaha..tis toch wat! en ook zit ik zo toe te leven naar die icsi dat ik gewoon geen kracht heb om ergens anders mee bezig te zijn..nou ja in 2 weken tijd zijn er toch 2 kilootjes af dus maar even proberen de draad weer op te pakken:huh1:

fijne dag allemaal

liefs stiertje

Geplaatst

Hoi Dames,

Goed weekend allemaal.

Voor de 1 verjaardag en voor de ander carnaval!!!of gewoon lekker niks! Ik zag gister een heks op tv haha en dacht direct aan jou!!

Hier niet veel plannen. Boodschappen en vanavond met vrienden afgesproken. Mijn lief is aan het werk......saaaiiii

Groetjes,Marlijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden