Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmm eens even kijken of ik mezelf toe kan voegen..:

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin; 18 januari 2 embryo's

Esther; 21 januari 2 cryo's

Testen;

Karin; 2 februari

Esther; 3 februari

Geplaatst

hoi meiden, ik wilde het liefst hier mee schrijven, omdat jullie dit topic pas geopend hebben, en dat vind ik leuk.

ja ik ga voor de eerste keer iui doen, ik begin maandag met puregon, en dan als de blaasjes bijna zover zijn pregnyl. welk ziekenhuis doe jij het silvie?

en fijn dat ik mij mag aansluiten, ik heb in mijn eigen omgeving niet erg veel mensen met wie ik het erover heb,..

liefs

Geplaatst

Wij zijn begonnen in het SFG in Rotterdam maar zijn overgestapt naar MC Kinderwens. Ik spuit ook Puregon en Pregnyl. Heb maandag de 4de fm en dan hopelijk snel de iui.

Maar voor jou dus de eerste keer spuiten?

Geplaatst

Hi dames, ik ga mij lekker terug toevoegen. Ik had op de 21ste al een berichtje gepost maar dat is dus samen met de andere verloren gegaan. Ik het een punctie gehad de 20ste. Daar hebben ze 23 eicelletjes genomen. Van deze 23 waren er 17 goed voor bevruchting. Van deze 17 zijn er 10 perfect gedeeld, 3 goed gedeeld en 4 iets minder goed gedeeld. Mijn geluk kon echt niet op, was aan het stralen toen ik het nieuw hoorde. Had nooit verwacht dat het zo goed zou kunnen zijn. Gisteren heb ik dus ook een TP gehad van één van de perfecte en de 4de februari mag ik gaan testen. Dan ga ik ook weten of de resterende emmy's cryo's geworden zijn.

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Geplaatst

Ha meiden,

Vanmorgen weer een FM gehad, dinsdag staat de punctie gepland, nu maar hopen dat er een bevruchting plaats vind.

Akara, geweldig meid, wat een hoop!! nou daar moet toch 1 bij zitten die jullie wonder wordt.

Hoopvol, heel veel succes, in het begin lijkt het eng, spuiten en alles..maar het went best snel, je weet waarvoor je het doet, dat gaf mij altijd de moed weer.

Sylvie, succes morgen!

Fijne dag nog

Geplaatst

hoi meiden,

ja het is ook de eerst ekeer spuiten, maar daar ben ik niet bang voor. Bij de prik instructies viel het reuze mee, en je voelt er nauwelijks wat van. Morgen beginnen met de puregonl. Ik ben 3en half jaar geleden per ongeluk wel een keer zwanger geweest, toen een miskraam. weten jullie of je dan extra kans heb dat dat nog eens gebeurd?

en akara, wat een hoop eitje zeg!!

anneka, hadden ze bij jou de hoeveelheid eitjes gezien?

en silvie ik weet niet of ik het goed gezien had, zo niet neem me niet kwalijk maar ik dacht dat ik zag dat je van iui naar ivf terug naar iui bent gegaan? hoe kan dat?

liefs

Geplaatst

Het bankje begint nu ook echt een bankje te worden.

Super dames! Ben blij dat er terug plaatsingen geweest zijn.

Wat hoop ik op een ontzettend meer dan groenerdegroen bankje!!!!

Morgen heb ik 2de Fm.

Geplaatst

Wish, ik hoop dat je eitjes mooi groot worden.

Hoopvol,

blijft spannend hoor dat spuiten, mooi dat je er weinig van voelde, dan prik je goed.

Liefs Esther

Geplaatst

Hoi allemaal

Ben weer van het bankje afgevallen

We gaan gelijk door met onze cryo's

Want ze gaan half feb dicht tot april.

En mocht het dan niet gelukt zijn met onze cryo's

Hebben we ff rust. voor we met onze laatste poging gaan beginnen.

Komt toch wel heel dichtbij bij hoor word er gewoon bang van.

1-2. Moet ik me urine weer opvangen tot 4-2

En dan 4-2 een echo + een gesprek.

Wil jullie allemaal veel succes wensen

En hoop dat dit bankje groener mag worden dan jan

Veel liefs angel

Geplaatst

Veel succes vandaag Wish met de fm.

Esther gaat het goed met broeden?

Hier dadelijk fm 4, ben ook erg benieuwd. Bedacht me net dat man Diclefenac heeft geslikt dus maak me druk over de zaadkwaliteit.

Merk dat ik toch wel gestresst ben vooral door de hormonen. Ook al heb je veel "ervaring" het wordt er niet makkelijk op zeg, pfuhh.....

Geplaatst

Angel wat erg dat het niet gelukt is.

Als jullie doorkunnen moet je dat idd doen en hopelijk met een beter resultaat.

EMC sluit toch geloof ik, ziten jullie daar?

Nou veel succes.

Geplaatst

Hoi sylvie

Voor fm en punctie loop ik in het sfg. En tp emc

Emc gaat idd dicht.

Wel balen natuurlijk

Maar dan heb ik wel mocht het niet gelukt zijn wel ff rust. Want we zijn altijd gelijk doorgegaan met alles.

Hoop dat het niet zover hoef te komen.

Jij veel succes met je fm.

Liefs

Geplaatst (aangepast)

Akara, wat een score zeg! Daar zitten hopelijk ook wel wat cryootjes bij (maar die heb je natuurlijk niet nodig ;-). Nu dus wachten...

anneka, morgen de punctie, spannend hoor, zet 'em op!

Hoopvol, fijn dat het prikken meevalt, vandaag de eerste puregon, dus dan begint het echt! Succes!

Wish, ik zie dat er al een mooi aantal aan het groeien is, succes morgen met de FM!

Angel, wat ontzettend balen zeg, sterkte...Gelukkig nog wel cryo's en jullie kunnen dus nog voor de sluiting een poging doen, succes alvast!

Sylvie, toi toi toi vandaag!!

Meezie, vandaag de cryoTP, hopelijk ontdooit ie goed, ik ga voor je duimen!

Esther, kan je het nog een beetje volhouden? Ik vind het wachten deze keer meevallen, ben ook best druk nu, dus dat scheelt. Nog ruim een weekje, maar ga misschien wel in het weekend testen, Nijmegen is ook best laat met testen zie ik... Jij ook succes met de laatste loodjes!

aangepast door KBR
vergeten!
Geplaatst

Hoi Sylvie,

Broeden gaat goed, sommige momenten ben ik erg gespannen maar probeer het allemaal te relativeren.

een ontspannen lijf is altijd beter.

hele weekend gewerkt dus behoorliijk wat afleiding gehad.

Lief dat je aan me denkt.

Lieve groet esther

Geplaatst

Ook ik wil me graag op dit bankje plaatsen jammer genoeg zijn we van het januari bankje afgevallen.

We hebben deze poging wel 2 cryo's dus we gaan gelijk door. Ook omdat het zkh sluit binnenkort willen we nog wel een poging gedaan hebben. Ben wel heel beniewd hoe het allemaal gaat met een cryo TP moet op 5feb beginnen met testen en zodra die positief is moet ik bellen naar het zkh. Voor zover ik begreep dus helemaal niks spuiten.

Voor iedereen die al een tp heeft gehad veel succes met wachten en dat deze maand maar lekker groen mag worden

Geplaatst

Hoi Veer en Angel,

Ik zit in hetzelfde schuitje als jullie, al heeft er bij mij een cyclus tussen gezeten. Heb ook voor het eerst 2 cryo's in het EMC en begin woensdag met ovulatietesten en bij positieve test bellen. Vind het ook heel spannend hoe dit gaat! Helemaal zonder hormonen, wel erg relaxed maar ook een beetje eng...

By the way ik wil niet op het wachtbankje, dat heb ik de eerste twee ICSI's gedaan maar daar word ik erg onrustig van op de een of andere manier... maar ik zag jullie berichtjes en dacht toch even reageren...

Caroline

Geplaatst

Hi meiden, moet echt balen zijn als je bij het EMC zit en dat ze dichtgaan voor verschillende maanden. Vind eigenlijk wel dat ze een oplossing gezocht moesten hebben voor jullie. Nu zit te verplicht in een stille periode. Is wel es goed voor je lichaam maar kan me voorstellen dat het toch frustredend is, deze noodgedwongen stop.

anneka, in het begin had ik het ook heel moeilijk om te spuiten, zat een half uur te twijfelen waar ik het ging doen en of het pijn ging doen. De 4de dag moest ik dringend ergens naartoe en had dus niet veel tijd om te spuiten. Vanaf die dag had ik zoiets van: als het toen vlot ging moet het altijd vlot gaan. Dat heeft redelijk goed geholpen. Is eigenlijk maar 1 keer geweest dat ik mezelf pijnlijk heb ingespoten. Met als resultaat een blauwe plek. Maar als ik zie hoeveel ik er in totaal al gezet heb vind ik dat dat zeer goed meevalt. In het begin is het gewoon akkelig om jezelf 'te lijf te gaan' met een spuit maar zoals je zelf zei, je weet waar je het voor doet!!!

Geplaatst

dag meisjes,

Ik doe een opleiding in de zorg, dus ik injecteer mensen dagelijks, zelfs soms in spieren, daarom vind ik dit niet eng. Je moet inderdaad gewoon even een drempel over.

ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik ongi werd hihi, ik was al 4 dagen later dan normaal..

ik zag dat er iemand in nijmegel in het ziekenhuis komt? ik kom in arnhem, daar mag je ook pas na 18 dagen testen..

ik heb een vrije dag, ga zo lekker een filmpje opzetten xx

Geplaatst

Ik kom toch niet op het bankje. Cryo's waren goed ontdooid maar ik zit niet zo goed in elkaar.

Zondag had ik een vreemd gevoel en toch nog een ovulatie test gedaan, die was positief daarna een zwangerschapstest en die was ook ineens positief.

gelijk contact gezocht met het ziekenhuis en vandaag geweest voor een echo. Op de echo was niks te zien maar mijn HCG in mijn bloed was wel 28. Ze denken nu aan een vroege miskraam en heel misschien aan een bbz.

Donderdag weer bloedprikken en dan kijken of mijn HCG gedaald is.

De cryo's gaan ze gelukkig weer invriezen, is nog nooit eerder gebeurd dus hopenlijk gaat dat goed.

Nu een paar maanden rust en donderdag afwachten.

Geplaatst

Meezie hopelijk is je hcg gedaald en is het geen bbz.

Hopelijk gaat het goed met de cryo's. Ze kunnen het idd altijd proberen.

Veel succes donderdag.

Geplaatst

Jeetje Meezie, wat raar zeg! Dat zou dan dus nog van de IVF in december zijn? Vandaar dus misschien ook je bloedingen. Wat ontzettend balen zeg, gelukkig kunnen ze ze dus wel opnieuw invriezen. Maar jullie gaan zowiezo nu een paar maanden wachten?

Heel veel sterkte ermee, ik hoop dat donderdag duidelijk wordt wat er aan de hand is en dat het geen bbz is!

Hoopvol, ik kom inderdaad in Nijmegen. In Arnhem testen ze dus ook heel laat? Voor mij is het dus volgende week dinsdag maar dat vind ik ook geen handige dag; mijn vrije dag dus als ik ga testen is mijn man al naar z'n werk... Of ik moet heel vroeg testen maar dan is het dus niet leuk als hij daarna meteen weg moet. Ik hou denk ik maar zondag aan, als dat in andere ziekenhuizen kan, kan ik dat ook haha.

Jullie doen dus IUI met puregon? HOe gaat dat precies dan, ik heb zelf nooit IUI gehad dus ik weet daar dus eigenlijk helemaal niks van.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden