Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

HAHAHA Karin, wat een goed nieuws! Nog een paar dagen volhouden meid! Het wordt nu extra spannend, maar in de juiste richting!!!

jij gaat een korte nacht tegemoet :-p

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Karin: Dat je zo vroeg durft te testen........ ik zou knettergek worden. Gniffel, komt het maagzuur niet van de spanning? Ik hoop voor je dat het streepje steeds duidelijker wordt.

@ Luck: Welkom op het wachtbankje. Het verschil tussen de TP en de testdatum zit denk ik dat ik pas op dag 5 de TP heb gehad. Mijn testdatum is pas 16 dagen na de punctie.

Ik heb vandaag boodschappen gedaan en ben vergeten testjes te kopen. Zucht, zou de vergeetachtigheid nu al toeslaan? Als je telt vanaf de punctie zit ik morgen op dag 9. Tussen de middag had ik even het gevoel dat ik iets voelde. Het was ongeveer hetzelfde gevoel als dat ik een halve dag voordat ik ongesteld wordt heb. Het duurde een uurtje. Maar dat kan het niet zijn, want dat zou wel erg vroeg zijn.

Het komend weekend ben ik op pad met een iets meer dan 100 man waarvan maar één iemand weet dat ik in het traject zit. Ik hoop dat het een niet al te druk weekend wordt, dat ik goed kan slapen, het niet koud krijg en me een beetje kan ontspannen.

Volgende week vrijdag, op mijn testdag, neem ik vrij van het werk. Ik heb andere (vrijwillige) verplichtingen. Mijn collega's zullen wel teleurgesteld zijn dat ze dan tot na het weekend moeten wachten.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Jeetje Karin, wat ben jij in een spannende situatie beland.

Allereerst super dat de test licht positief is!

Zonder je man is niet zo prettig, maar ik kan er me wel iets bij voorstellen hoor.

Is je man nu wel thuis en heb je het verteld en laten zien?

Heel veel succes en ik hoop dat het streepje super donker zal gaan worden!

Geplaatst

Oh Karin,

Dat klinkt veel beloven zeg! Spannend hoor. Ik hoop op een steeds duidelijkere test voor je.

Zo vroeg als jij durf ik echt niet te teste hoor. Ik hoop dat ik het op WD 12 aandurf, want dat is bij ons een zondag. Het enige probleem is dat ik dan een concert geef met de harmonie waar ik bij speel. Als ie dan negatief is, dan kan ik denk ik echt niet meer spelen daarna..

Geplaatst

Hihi, nou ik heb prima kunnen slapen hoor! Manlief moest er wel om lachen, hij kwam gelukkig vlak nadat ik hier geplaatst had al thuis, ach ja met zo'n uitslag zal hij ook niet boos worden ;).

Sylvie, ja de pregnyl heb ik ook nog aan zitten denken maar dat is 15 dagen geleden en ik heb maar 5000 eenheden hoeven spuiten dus ik kan me niet voorstellen dat het de pregnyl nog is.

En tja, over het vroege testen; ik deed het alleen om mezelf weer even nuchter te krijgen, ik zat me vanalles in m'n hoofd te halen dat het misschien toch gelukt was. BIj de laatste cryoTP werkte dat ook goed, toen ook mezelf helemaal gek aan het maken en nadat ik negatief had getest weer even rust in m'n hoofd onder het mom van 'toch te vroeg getest'. Ik had dus totaal niet gedacht dat het nu al positief zou zijn..

Maar goed, eerst moet ie nog maar effe wat donkerder worden. Ga morgenvroeg of zondagochtend nog een keer testen en dan zien we wel weer verder.

Maureen, wel slim van je om op je testdag vrij te nemen. Dan kan je rustig bijkomen van het resultaat, wat het ook mag zijn, het is niet leuk om daarna meteen weer aan het werk te moeten.

Doortje, jij dus misschien ook wel zondag testen... spannend. Tja, ik denk dan maar zo, als ze in andere ziekenhuizen ook 12dgn na TP aanhouden, dan kan je best testen toch?

Ik hoop zo dat mijn resultaat een voorbode is van een hele groene maand, er zijn in dit topic natuurlijk genoeg stellen die ik het nog zo veel meer gun dan wij...

Geplaatst

Ha meiden,

Karin, wat ontzettend geweldig!! nu maar hopen en bidden dat elke dag de test donkerder mag worden.

Hier ook goed nieuws, ben net gebeld en er worden vanmiddag 2 embryo's terug geplaats, in ieder geval 1 van 7 cellig.

Wat er door je heen gaat als die telefoon gaat kan ik niet beschrijven, maar....weer een stapje dichter bij

Wish, ben je al geweest voor je fm? hoop dat ze goed groeien..succes

Geplaatst

@ anneke: wat fijn dat je vanmiddag de TP hebt! Het is inderdaad weer een stapje dichterbij. Ga maar lekker broeden en veel sterkte in de helse wachtweken

Geplaatst

Hoi allemaal, had een heel bericht getypt, maar is ineens weg, dus zal een nieuwe typen ;-)

Hier vanochtend goed nieuws: 4 van de 4 eicellen zijn bevrucht en er worden er twee vanmiddag teruggeplaatst!

Ik ben me hier nog een beetje aan het inlezen, dus reacties op anderen volgen!

Ik zal voor iedereen duimen op positief bericht en dat de wachttijd maar een beetje snel om mag gaan.

Iemand hier nog suggesties voor om de tijd sneller te laten gaan?

Normaal gesproken neem ik 's avonds een glaasje wijn, maar laat dit maar staan de komende tijd. Maar ja, de tijd gaat er dan niet sneller op ;-)

Geplaatst

Jeetje karin, dat je het durfde.

Ik hoop echt dat hij snel goed donker wordt.

En ik wacht nog echt wel een aantal dagen.

heb liever het gevoel van misschien dan van negatief.

Lieve groet esther

Geplaatst

@ Karin: super dat je een (licht) positieve test hebt! Dat is toch een grote stap in de goede richting!!!! Alvast voorzichtig gefeliciteerd voor jou!

@Maureen: jij hebt dus een blastocyst teruggekregen. Dat zou ik ook wel willen, het schijnt dat emmy's van 5 dagen beter innestelen omdat dat het natuurlijke stadium is waarin ze in de baarmoeder komen... Fingers crossed for you!!

@Doortje:ik zou testen op een dag dat je daarna niet veel verplichtingen hebt en ook niet al te vroeg...

@ Anneke: fijn dat de TP eraan komt! Plof daarna maar lekker op de wachtbank. (Nou ja, lekker...)

Geplaatst

@ Luck: ik was inderdaad ook maar van plan om pas na het concert te testen. Dat is gelukkig al om half 2 afgelopen dus nog tijd genoeg daarna.. Maar misschien stel ik het ook wel gewoon uit tot de woensdag, dan is het maar 1 dag eerder als het zh heeft gezegd. Maar vind 15 wachtdagen wel veel hoor...

@ imar: wat goed zeg, vier van vier. Je zult wel blij zijn. KOm maar lekker meebroeden met ons.. hihi

Geplaatst

@ Doortje, ja heel blij, maar ook wel eng, kan zoveel gebeuren, maar dat herkennen de meesten hier wel denk ik...

We wachten gewoon door ;-)

Is wel goed denk ik dat je na het concert gaat testen, kunnen jullie het gelijk gaan vieren als het positief is!!

Wat voor concert is het precies?

Geplaatst

Anneka,

Wat super, vanmiddag een tp van 2 geweldige embryo's!

Dat gevoel waar je het over hebt herken ik wel. Je krijgt een flinke stoot energie na zo'n telefoontje!

Succes!!

Karin,

Wat fijn dat je man snel na het testen thuis kwam. En natuurlijk is hij niet boos met dit als resultaat!

Enne, je mag jezelf het ook gunnen hoor en anders doe ik dit wel voor je! (het siert je wel dat je dit schrijft, lief van je hoor)

Succes met testen, hoop dat die tweede streep eraf zal gaan knallen!

Imar,

Ook een tp van 2 toppers! Heel veel succes vanmiddag!

Heb helaas geen suggesties om de tijd sneller te laten gaan, zit zelf ook met smart op dit tip te wachten.

Voor mij duurt het nog even voordat ik op dit wachtbankje plaats kan nemen.

Waarschijnlijk is woensdag pas de punctie, moet maandag terug komen voor een 4de Fm.

Dit had ik niet verwacht, had m'n zinnen op maandag gezet dat dan de punctie zou zijn.

Dus ik baal er even van dat het zo lang duurt......

Geplaatst

Anneka, een TP van 2 embryo's vanmiddag, super!!

Imar, wow 4 van de 4 embryo's bevrucht, wat een geweldig resultaat! Jij ook vanmiddag een TP van 2, succes allebei!

Wish, wat balen dat het langer duurt dan je hoopte.. Nu dus eerst maandag nog een FM, ik ga heeeeel hard voor je duimen dat ze dan allemaal groot genoeg zijn!! Enneh, dankjewel voor je lieve woorden..

Geplaatst

Karin de Pregnyl heeft geen invloed meer, toen ik positief teste op wd 13 ook met 5000IE was dit volgens arts je eigen hcg.

Zo spannend, we duimen allemaal voor een dikkere streep.

Imar goed nieuws, zou bijna zeggen vier op een rij.

Wish jij ook al een 4de fm meting, je maakt je planning en dat valt dan tegen, hier hetzelfde verhaal met de iui.

dacht dat ik het allemaal wel wist of al eerder had meegamakt maar zo werkt het helaas niet.

Geplaatst

Hallo dames,

Sinds vandaag weet ik dat ik ook op het wachtbankje van februari mag plaatsnemen... als alles goed gaat. Vanmorgen is een grote cyste leeggezogen en werd zichtbaar dat ik 3 goede follikels heb. Ik ben gematigd positief, want dat is geloof ik erg weinig.

Maandag heb ik punctie en donderdag de terugplaatsing en hopelijk 15 februari testen.

Van de laatste berichten die ik hier lees, zie ik dat Anneka en Imar tp hebben vandaag. Veel succes meiden!

Groet van Ellie

Geplaatst

Sylvie,

Nee, helaas werkt het zo niet.

Heb ik voor de hele aankomende week geregeld dat mijn collega's voor mij werken. (moest namelijk 6 dagen werken)

Nu is dat weer niet nodig en kan ik begin volgende week wel zelf gaan werken.

Denk dat ik alleen dinsdag dan ga werken, heb nu voor maandag midden op de dag een Fm gepland staan.

Hoe voel jij jezelf vandaag emotioneel gezien?

Geplaatst

Hoi meiden,

Zou ik bij jullie op het bankje aan mogen schuiven??

Wij doen eiceldonatie en nu heeft gisteren de doneuze een punctie gehad, en wij hebben vandaag te horen gekregen dat alles goed was gegaan en dat we maandag een TP hebben.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hier gaat het wel Wish, ben er gelukkig niet zo veel mee bezig. Heb iig geen stressvolle 2 wk of het wel of niet gelukt is.

Wonderen bestaan maar meestal gaan die aan mij voorbij.

Balen ook de hele werkplanning in de war. Niets aan te doen maar het blijft klote dat onze eirstokken niet doen wat we willen.

Geplaatst

Corina,

Natuurlijk mag je hier aanschuiven! Als je beloofd ook een plekje voor mij vrij houdt.

Spannend, jullie eerste tp.

Willen jullie er 1 of 2 terug laten plaatsen?

Heel veel succes!

Sylvie,

Tja, die wonderen. Ze bestaan echt, maar wanneer zijn ze voor ons bestemd?

Misschien dat je over 2 weken versteld zult staan van een groot wonder wat voor jullie bestemd is!!!!

Geplaatst

Hey wat goed Anneka! Het zijn weer spannende tijden he! Heb je de tp al gehad? Hopelijk blijven ze lekker zitten! Verzorg je maar goed nu.

Ook Imar een tp, wat geweldig! Ik hoop ook voor jou dat het fantastisch zal aflopen en het een begin is van 9 maanden mooi :-) De tijd sneller laten gaan? Hierop komen, reageren op ons meidengeklets en onze eigen zenuwen temperen haha.

Doortje, hoe trek jij het?

Over het vroegtesten, ik heb het een keer gedaan op de 9de wd, en een keer op de 11de wd. Beiden negatief, en het gevoel was allebei even kl*te, maar ik denk dat ik gewoon netjes ga wachten tot de dag voor de bloedtest: eerst zelf testen, en dan bloedtest de dag erna.

Vanavond hoor ik of er een tp is en of ik zondag met mn broer op stap mag gaan naar Leuven! Spannend!!

Ik veeg nog wel steeds bloed af als ik naar het toilet ga, en m'n buik voelt erg gevoelig, maar flauwvallen doe ik toch al niet. Wel snel kortademig. Lekker in mn bedje liggen doet wel goed nu. M'n baas belde daarnet speciaal om te vragen hoe het was geweest en zei dat hij ditkeer toch geen grote ruiker bloemen geen geven (vorige keer als verrassing gekregen) haha. Maar wel lief dat hij gebeld had.

Succes nog voor de andere wachtenden, vooral Karin natuurlijk!

liefs

Geplaatst

Hey girls,

Vanmorgen de punctie gehad. Zo dat was echt heftig, maar wel te doen.

Ze hebben 19 eitjes gevonden!!! Het zaad van mijn man was ook super, dus moet haast wel goed komen met de bevruchting.

Er werd ik denk wel 7x gezegd dat ik echt rustig aan moest doen en erg veel moet drinken. Toch nog spannend of ik een overstimulatie krijg. Komende week ben ik lekker vrij, dus rustig aan doen gaat wel lukken.

Zondag gaan ze bellen of er een bevruchting is en dan hebben we dinsdag de terugplaatsing.

Spannend!

xxx

Annemarie

Geplaatst

Annemarie wat een mooie score zeg, match made in heaven, moet goed komen.

Idd rustig aan, erg pijnlijk hoor al dat vocht.

Corina veel succes maandag.

Officieel zit ik natuurlijk op het wb maar net de arts gesproken en afgesproken dat ik weer doorga met ivf ivm de slechte zaadkwaliteit. Toch raar 2x zw geworden van een iui en nu bijna weer geen enkele kans.

Nou ja de recpeten worden opgestuurd en mocht ik wel zw zijn dan maak ik iemand heel blij met mijn volle groentela.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden