Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Imar,

Welkom terug!

Jij hebt al heel wat bagage in je rugzak om mee te dragen.

Hoop dat je 4 goede embryo's zult krijgen.

Hoeveel laten jullie er terug plaatsen?

Heel veel succes!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish verkeerd gelezen, dacht dat je man niet één keer mee kon naar de cryo tp dus vond dat toevallig. Maar het is maar een keer gebeurt en toen heb je je moeder meegenomen. Duh, lange dag.

Maureen wat leven jou mannelijke collega's mee. Aan de support ligt het niet.

Geplaatst

Sylvie,

Dacht al dat je het 'verkeerd' gelezen had.

Maakt niet uit hoor, ik vraag het wel als ik het niet begrijp.

Het valt ook niet mee om alles in je op te slaan en te reageren als je al zoveel aan je hoofd hebt.

Nogmaals sterkte!

Geplaatst

Sylvie, dat is balen zeg, maar stiekum had je er al een beetje rekening mee gehouden volgens mij!

Veel klusplezier vanavond, je hebt er maar 1 nodig!

Karin, met mij gaat het nog wel, zal van het weekend wel komen denk ik.

Ben er natuurlijk wel mee bezig maar het is nog te handelen.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Op de telefoon staat alles kleiner en kun je moeilijker terugkijken vooral op vorige pagina's. Lig al in bed :-)

Imar hopelijk hebben jullie 4 mooie embryo's.

Succes met wachten

Geplaatst

Maureen en Karin,

Jullie hebben gelijk. Dit is een topic voor iedereen die een tp heeft gehad en in februari mag testen.

Soms horen er dingen eerder in het topic "Starten in januari".

Ik zal er op gaan letten.

Geplaatst

Hoi Sylvie,

gaat eigenlijk wel goed.

Voel me veel beter zo zonder hormonen.

Begin wel nerveus te worden en ben ook erg bang voor de evt teleursteling.

het is zo moeilijk om je eigen weer op te pakken bij een mislukte poging.

maar goed we gaan er toch wel een beetje vanuit dat het goed zit, vraag me niet waarom.

Het voelt goed.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Wish, ik snap het wel hoor, iedereen wil natuurlijk zo snel mogelijk op het wachtbankje plaatsnemen ;-) maar ik voelde me hier nog niet echt thuis; heb natuurlijk de hele behandeling al gehad en zit nu in de (vreselijke) wachtweken en iedereen is alleen maar met de behandeling bezig. Maar goed, er zitten er inmiddels al meer op het bankje, dus het wordt steeds beter!

Esther, jij heb een goed gevoel dus, dat is positief, laten we er vanuit gaan dat het klopt!

Sylvie, ik zal jou ook even toevoegen, weet niet precies wanneer je mag testen, maar ik heb 2 weken aangehouden, als het niet klopt dan gil je maar!

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

Maureen: 24 januari 1 embryo

Doortje: 26 januari 2 embryo's

Luck: 24 januari 3 embryo's

Sylvie: 26 januari IUI

Anneka: 28 januari ? embryo('s)

Ellentrik: 30 januari ? embryo('s)

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

Luck: 7 februari

Sylvie: 9 februari ?

Doortje: 10 februari

Ellentrik: 11 februari

Anneka: 12 februari

Geplaatst

Esther ga op je gevoel af en wat een veschil is het zonder al die hormonen.

Wij hebben 1 cryo gehad en dat was een genot, alleen Pregnyl gespoten maar dat is niet zo erg.

KBR prima hoor, de kans is heel klein dat we zw maar 14 dagen klopt, ik doe gewoon gezellig mee met jullie.

Geplaatst

Hallo meiden,

Ook ik ga mij toevoegen aan dit wacht bankje (hoop ik).

:sofa:

Ik doe IVF en zit tegen een overstimulatie aan. daardoor vol ik me net een Michelin poppetje!

Morgen om 10:00uur heb ik de punctie in Zwolle.

Ik zie er als een berg tegenop,... Dat het maar snel voorbij mag zijn.

xxx

Annemarie

Geplaatst

Waaw wat is er veel bijgeschreven zeg! Hadden jullie ook gisteren moeite om op de site te komen, en de server plat?

Het loopt allemaal inderdaad door elkaar, het starten in januari topic en het februari wachtbankje. Ik heb net de punctie achter de rug, zit ik dan nu in de ww? Of pas vanaf de tp? 14 eicellen gevonden, en zelfs een paar follikels twee eicellen! Nu hopen op mooie bevruchtingen en een tp zondag. Het was echter wel eeeerg pijnlijk, ondanks alle verdovingen. Mijn linkereierstok had zich door de groei naar rechts verplaatst en was moeilijk bereikbaar. Na de punctie heb ik dan nog een intraveneuse pijnstiller gehad, en nu lig ik lekker in bed met de laptop op mijn schoot en de kat heeft zich al meteen een plekje veroverd naast me.

Goed veel drinken he Annemarie!!!!

Sylvie wat rot voor je dat er niet genoeg zaadcellen waren. Maar je hebt de moed niet verloren, flink zo. Ben trots op je!

Haha Doortje, ik dacht even dat je had geschreven: "ik had inderdaad de 26ste terugplaatsing". Was me dat even schrikken!

Imar, welkom! Alweer spannende tijden. hopelijk heb je ditkeer raak en voor 9 maanden. Zo'n verdriet van elke keer een miskraam wens je niemand toe..

Maureen, ik heb ook zo'n toffe collega's. We zijn maar met 4 in totaal, en dus is het contact ook veel intenser.

Brr, de pijn begint nu al weer door te komen, zodadelijk toch even wat de oogjes dichtdoen denk ik..

groetjes en nog veel wacht-succes!!!!

Geplaatst

Hi meiden, om terug te komen op jullie vragen: ik heb 3 emmy's gekregen omdat wij na poging 3 naar Leuven zijn gegaan. In Belgie mag je na 35 jr. 3 embryo's en na 40 jaar een onbeperkt aantal embryo's terugplaatsen. Ik ben er wel blij mee: ik heb ze liever in mijn buik dan in een rietje, hihi. Kans op een drieling is toch nihil.

@ Sylvie: wat rot zeg, dat de zaadconcentratie niet voldoende was. Maar vergeet niet: 1 zwemkampioen is in principe genoeg. Wij zijn tenslotte ook spontaan zwanger geraakt van onze eerste, terwijl wij maar een kans van 15% per jaar daarop hadden... Dus: je kan gewoon ook eens heel veel geluk hebben!!

Geplaatst

@ Maureen, wij hebben op dezelfde dag de terugplaatsing gehad zag ik. Alleen jij mag eerder testen. Ik voel ook nog niets hoor. Kan ook eigenlijk niet, bij ons zou de innesteling tussen vandaag en zaterdag moeten gebeuren. Dus als het raak is dan zullen de veschijnselen pas volgende week komen denk ik... Maar ik let ook op elk pijntje hoor, daar doe je niks aan, haha.

Geplaatst

Ik zie dat jullie twee dagen voor mij de TP hadden en toch mag ik pas heel laat testen... ook raar eigenlijk.

Ik heb me al wel voorgenomen om een dag eerder te testen want dat is mijn roostervrije dag. Wel zo fijn voor het geval de test negatief is. De vorige keer werd ik op wd 11 ongesteld, precies twee weken na de punctie. Dus we zullen zien wat er gebeurd. Iedere dag dat het straks langer duurt als 6 februari geeft wat meer hoop

Begin alleen inmiddels veel last van de Utrogestan te krijgen. Flinke vermoeidheid steekt de kop weer op, dus ga zo maar haar huis denk ik. Ben nog weinig productief vandaag.

@ Maureen, wij hebben op dezelfde dag de terugplaatsing gehad zag ik. Alleen jij mag eerder testen. Ik voel ook nog niets hoor. Kan ook eigenlijk niet, bij ons zou de innesteling tussen vandaag en zaterdag moeten gebeuren. Dus als het raak is dan zullen de veschijnselen pas volgende week komen denk ik... Maar ik let ook op elk pijntje hoor, daar doe je niks aan, haha.
Geplaatst

Ja, raar he Doortje, dat die testdata zo verschillen. Ik mag op wd 10 testen met een bloedtest en op wd 14 met een urinetest. Ik weet nog niet wat ik ga doen, hangt van mijn gevoel tegen die tijd af... Ik ben ook moe van de Utro. Ik heb mijn dochtertje voor de TV gezet met Bob de Bouwer, heb ik ook ff rust.

Geplaatst

jeetje wat een hoop geschreven zeg, gister lag bij mij de server ook plat.

ik heb als het goed is over een week de iui, kan ik dan gewoon op dit topic mee schrijven? tot maandag gebeurt er eigenlijk niks,, dus ik lees wel mee maar heb niet echt wat op te schrijven. ik wens ieder wel succes natuurlijk, ik vertel maandag hoe het was en verder lees ik van iedereen hoe of wat liefs

Geplaatst

Luck en Doortje, bij jullie dus ook die vermoeidheid van de utrogestan, heel herkenbaar! Doortje jij zit toch ook in Nijmegen? Ik ook, en die zijn errrug laat met testen, maar ga denk ik ook wel eerder testen hoor, zit bovendien ook met werkdagen, net als jij.

Luck, dat is wel fijn dat ze in Belgie meer embryo's terugplaatsen afhankelijk van je leeftijd. wij hebben er nu ook 2 terug laten plaatsen, ivm leeftijd, en dat raadden ze ons ook aan hoor. Jij mag dus op wd 10 evt bloed laten prikken, dat is best snel maar dat is natuurlijk gevoeliger dan een thuistest.

Ik zit wel steeds te twijfelen om vroeg te testen, zit nu op wd9 en ik lees hier ook dat sommigen dan al positief testen... Aan de andere kant kan ik me ook weer niet voorstellen dat ik positief ga testen, dus doe het toch maar niet uit angst voor een negatief resultaat.. Bovendien is mijn mannetje er niet voor, dus ik heb nog wel even geduld...

Jullie ook nog maar even veel geduld gewenst..

Geplaatst

F**k, wat heb ik nou gedaan!! Ik wordt helemaal gek van de zuurbranden, dus ik dacht ik test gewoon, dan is hij negatief en wordt ik weer even met beide benen op de grond gezet..... maar hij is licht positief.... en m'n man is niet eens thuis!! Aaaaah, zit nu op wd 9..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden