Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sylvie,

Hoop dat de zwemmers goed zijn!

Heel veel geluk toe gewenst!

(zie dat je 'sad' bent) Sterkte!

Ellen,

Een beslissing genomen zie ik.

Wat fijn dat je broer mee gaat. Kom op meid, je gaat er weer voor!!!!

Geplaatst

hoi meiden,

gister lag bij mij de site eruit..? vreemd ik heb het wel een aantal keer geprobeerd.

Silvie succes, ben erg benieuwd

het prikken gaat nu beter, ik ga nog even jullie berichtjes lezen, want anders weet ik niet meer wie wat gezegd heeft haha

Geplaatst

anneka vrijdag de uitslag jeetje wat spannend, krijgen jullie als er meerdere bevrucht zijn er 1 of 2 teruggeplaatst?

ellentrik ook spannend voor jou morgen,

andere meisjes een knuffel :)

Geplaatst

Goed nieuws Doortje veel succes.

Hier helaas minder goed nieuws de zaadtelling was te laag maar 100.000 dus helaas geen kans.

Heb dit al vaker meegemaakt maar de domper blijft. Volgende stap is weer ivf.

Stiekum hou je hoop dus blijf lekker meekletsen.

Hoopvol oefening baart kunst he, de eerste spuit is het moeilijkst daarna wordt het alleen maar makkelijker.

Geplaatst

Ja ik heb het in ontvangst genomen :-). Iui geeft pas een kans van slagen met minimaal 1 milj. Zaadcellen.

Bij onze eerste iui was ik daar dus zw van maar 100.000 is echt veels te weinig. We hebben dut al vaker meegemaakt daarom overgestapt op IVF.

Geplaatst

hoi silvie, oke dan is het mooi klote ja,, maar you never know,.. de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar ik snap dat het er niet rooskleurig uitziet. zou het helpen om zelf nog te klussen?

Geplaatst

Sylvie,

Wat klote!

Hoe heeft je man dit opgenomen? Zal voor hem ook erg rot zijn.

Blijf hier maar mee kletsen en hou hoop!

Ik wil je een hele dikke knuffel geven komt ie:

:hugg:

Geplaatst

Ach jeetje Sylvie, je was er al bang voor, wat ontzettend balen zeg. Wel heel slopend zo lijkt me, je hebt al IVF gedaan en blijkbaar tussendoor het zaad goed genoeg voor IUI en dan bij de poging zelf toch weer niet goed... Heel veel sterkte, ik zal extra voor je duimen, wie weet..

Doortje, super hoor, 2 A-tjes en dan ook nog 2 in de vriezer! Zet 'em op!

Ik begin het wachten nu wel zat te worden hoor. De eerste week gaat nog wel, maar nu nog maar een weekje en ik begin me vanalles in m'n hoofd te halen. Heb wel klachten, maar ja ik weet ook dat die van de bolletjes komen, en dan lees je hier allemaal van die berichtjes dat sommigen al positief testen op wd 8 of 9... Dan krijg ik ook de neiging, maar aan de andere kant durf ik ook weer niet en ben ik bang voor een negatieve test...

Hoe gaat het bij jullie Esther, Akara en Maureen? jullie komen ook steeds dichterbij de testdatum....

Geplaatst

Ha meiden,

Sylvie,

wat ontzettend balen zeg, ook voor je man, het is voor de man ook niet niets. Van ons wordt veel verwacht, maar sluit de spanning bij een man niet uit.

Ze mogen eigenlijk helemaal niets, niet roken, geen alcohol, niet ziek worden vooral geen koorts geen medicijnen gebruiken en dan ook nog even op de gekste momenten hun bijdrage inleveren.

De mijne nam gisteravond een biertje, hij moest ff wennen aan de smaak..

Gaan jullie nu weer over op IVF? meid, sterkte enne blijf moed houden hé!!

Hoopvol,

Het ligt aan de kwaliteit, mocht het er 2 zijn die bevrucht zijn en het is en een A en een B dan worden ze beide terug geplaats. Zijn het 2x A dan 1...of ik heb helemaal geen keuze als het er maar 1 is die bevrucht is. Vind het erg spannend wat er uit komt.

Doortje,

Succes op het wachtbankje, wat super dat je er nog 2 in de vriezer hebt...

Ellen,

Morgen jouw dag, heel veel succes!!

Meiden, even een vraagje..

As vrijdag heb ik als het goed is een TP, maar man lief gaat een weekend weg, omdat we niets tegen de buitenwereld hebben gezegd ( enkel de 2 bazen) wil ik eigenlijk het liefst dat manlief weg gaat en ik alleen naar het ziekenhuis gaat, heeft niemand iets in de gaten....maaaaaar mag dat? alleen gaan voor een tp??

Geplaatst

Anneka,

Mijn vriend is één keer niet mee kunnen gaan toen er een cryo tp was.

Hij vond dit verschrikkelijk en ik natuurlijk ook, maar er was echt niks aan te doen hij kon echt niet mee.

Heb mijn moeder toen meegenomen. Mijn vriend had een brief geschreven met toestemming van terug plaatsing en zijn handtekening eronder gezet.

Ik had zijn ziekenfondspasje meegenomen.

Dit alles was niet nodig en ik heb een cryo tp gehad waar mijn moeder getuigen van was. Ook erg bijzonder kan ik je zeggen.

Succes!

Geplaatst

Ja hoor, in Nijmegen is dat in ieder geval geen probleem hoor Anneka. Bij een cryoTP moest ik wel een door mijn man ondertekende brief meenemen, bij de laatste TP (na ICSI) hoefde dat niet (maar had er voor de zekerheid wel eentje bij me). Gewoon voor de zekerheid even bellen met het ziekenhuis!

Geplaatst

Ik ga morgen ff bellen naar het UMC, dan weet ik het zeker.

Ik zat er nu al een tijdje mee in mijn hoofd en nu kan ik niet bellen, maar wilde het wel weten, dan duurt het zó lang dat het morgen half 3 is ...dan zijn jullie mijn artsen hahaha

Geplaatst

Bedankt meiden, man is er rustig onder. Vanavond gaan we toch met de beentjes de lucht in voor. Wordt het iig een leuke avond.

Volgende poging wordt idd weer IVF.

Geplaatst

Kbr na de eerste ww wordt het moeilijk

Dan begin je dingen te voelen die je niet kan plaatsen.

Wish altijd alleen, geen man erbij, naar een cryo Tp is ook wel toevallig.

Alleen naar een Tp moet toch geen probleem zijn?

Geplaatst

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin:
18 januari 2 embryo's

Esther:
21 januari 2 cryo's

Akara:
21 januari 1 embryo

Maureen:
24 januari 1 embryo

Doortje:
26 januari 2 embryo's

Luck:
24 januari 3 embryo's

Anneka:
28 januari ? embryo('s)

Ellentrik:
30 januari ? embryo('s)

Testen;

Karin:
2 februari

Esther:
3 februari

Akara:
4 februari

Maureen:
4 februari

Luck:
7 februari

Doortje:
10 februari

Ellentrik:
11 februari

Anneka:
12 februari

@Doortje: Welkom op het wachtbankje. Ik ben zo vrij geweest je toe te voegen in het lijstje. Mag ik aannemen dat je vandaag de terugplaatsing hebt gehad, ik kan het niet zo duidelijk uit je tekst halen.

@KBR: Langzaam komt de testdatum dichtbij. Mijn man vroeg al of ik komend weekend zwangerschapstesten ga kopen. Volgens mij heb ik er nog een paar liggen, maar die zullen vast over datum zijn.

Ik heb helemaal geen idee of het eitje zich aan het innestelen is. Zou je dat kunnen voelen? Ik voel wel vanalles, maar heb vooral het idee dat dat normale pijntjes zijn, die niets met een eventuele zwangerschap te maken hebben, waar ik nu meer bedacht op ben. Met andere woorden dat het tussen mijn oren zit.

Ik ben nu al weer twee dagen op mijn werk geweest en mijn directe collega's, allemaal mannen, vinden het volgens mij net zo spannend als ik. Ze vragen continu hoe het is en of ik al iets voel. Helaas moet ik ze dan teleurstellen. Ze waren het er trouwens samen al over eens dat ik volgende week vrijdag op het werk moet testen. :happydance: Toen ik zei dat ik dat privilege toch liever aan mijn eigen man voorbehoud vonden ze dat een beetje flauw. Maar gelukkig ken ik ze langer dan vandaag.
:happy:

Ik dacht trouwens dat het wachtbankje een topic was voor als je wacht na een terugplaatsing tot aan je test? Er wordt meer geklets over alle behandelingen dan over het "wachten". Ik vind dat erg verwarrend worden.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Sylvie, jullie gaan in ieder geval niet bij de pakken neerzitten en maken er nog een leuke avond van, positief hoor!!

Tja, je gaat je vanalles in je hoofd halen... Heb sinds een paar dagen enorm last van brandend maagzuur. Normaal heb ik daar echt nooit last van, maar bij beide zwangerschappen wel. Bij de vorige cryo had ik dit ook, dus toen was ik er van overtuigd dat de poging gelukt was... dus niet... Dus tja, nu denk ik bij elk pijntje of steekje 'haal je niks in je hoofd' maar toch is dat erg moeilijk, vooral als je dichterbij de testdatum komt..

Maureen, haha, ja ik vond het ook al erg veel over de behandelingen gaan, maar ja de meesten zitten natuurlijk ook nog middenin de behandeling..

Ik denk dus inmiddels wel vanalles te voelen, maar dat dacht ik bij de afgelopen 2 cryobehandeling ook.. Ik weet nog wel van de laatste ICSI behandeling dat ik toen 2 dagen voor de testdatum misselijk was.

Hihi, wel leuk dat je (mannelijke!) collega's zo meeleven! We moeten helaas maar gewoon afwachten en ondertussen hier ook maar over de 'echte' wachtdagen kleppen!

Geplaatst

Hallo Karin,

Het lijkt me lastig om maagzuur te hebben. Ik heb echt nergens last van. Maar ik had ook bijna geen bijwerkingen van de medicijnen. Ik weet niet of dit iets zegt. Wel moet ik al twee nachten 's nachts uit bed om te gaan plassen. Dit heb ik normaal nooit. Maar misschien komt dat ook doordat ik na de terugplaatsing 's avond ook echt niets meer doe (behalve het forum volgen en tv kijken) en dus veel mee thee drink dan normaal. Ik zit nu ook met een pot thee naast de computer. Ik kan me eignelijk niet voorstellen dat mijn blaas geen ruimte meer heeft.

En ja, ik heb het echt getroffen met mijn collega's. Ze zijn super. Deden ook helemaal niet moelijk dat ik er een aantal dagen niet was.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Sylvie,

Snap je berichtje niet:

"Wish altijd alleen, geen man erbij, naar een cryo Tp is ook wel toevallig."

Geplaatst

Hoi allemaal,

Al een tijdje zit ik voorzichtig weer mee te lezen op het forum. Ik wil graag plaatsnemen op dit wachtbankje. Ik ben een tijd van het forum vanaf geweest omdat we in september afgelopen jaar een miskraam (2e keer, beide keren met bijna 12 weken) hebben gehad. Hier hebben we het moeilijker mee gehad dan gedacht en daarom ook niet meer op het forum geweest. Uiteindelijk weer alle moed bijeen geraapt en deze maand weer begonnen aan een nieuw traject. Afgelopen vrijdag hadden we de eerste echo, daar waren 4 follikels op te zien, maar nog niet groot genoeg. Afgelopen maandag weer teruggekomen en nu wel groot genoeg. Dus vanmorgen de punctie gehad. Deze is goed verlopen, wel iets pijnlijker als andere keren, maar dat mag de hoop niet drukken ;-) Uiteindelijk zijn er 4 eicellen gevonden, prima zaad en hopelijk vrijdag goed nieuws en dan ook de terugplaatsing. En als alles dan goedgaat, mogen we 18 februari testen, maar ik kan niet garanderen dat ik het niet stiekum eerder ga doen ;-) Nu nog een beetje slaperig van de punctie, maar het wachten is begonnen. Heel veel succes allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden