Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meisjes,

jeetje meezie, wat vreemd..

we beginnen met iui, maar omdat ze denken dat 1 eitje te weinig kans op slagen beteken, willen ze dat ik met puregon er eentje extra aanmaak. om de kansen te verhogen, en pregnyll, omdat mijn eisprong wel eens verschilt. en ik mag na 18 dagen dan testen omdat je dan echt zekerheid hebt volgens hun

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

je vroeg hoe dat gaat, dan gaan ze met een slangetje naar mijn baarmoeder en spuiten de zwemmertjes van mijn vriend erin :) haha maar eerst gaan ze die zwemmertjes ''opwerken'' ik zie het maar dat ze een soort energyboost krijgen

Geplaatst

Haha, nee ik snap wel hoe IUI gaat, maar hoe en waarom je dan Puregon moet gebruiken, maar dat heb je ook al uitgelegd dus helemaal duidelijk nu!

Geplaatst

Meezie,

Je wordt nu ook heen en weer geslingerd in onzekerheid.

Hoop voor je dat het geen bbz is en dat je hcg gaat dalen.

En wat hoop ik dat de cryo's weer goed in de vriezer gaan en er ter zijne tijd ook weer uit komen!

Heel veel sterkte!

Geplaatst

@sylvie ja opzich zijn we wel teverden hoor..

maar heb soms wel wat twijfels om miss de laatste poging ergens anders te doen (vooral omdat het nu weer mislukt is)

heb geen slechte ervaringen daar dat niet..

er spoken nu zoveel vragen door me hoofd waarom het nog steeds niet is gelukt

was jij niet tevrdeden dan omdat je overgestapt bent??

eerst maar is afwachten wat de laatste cryo's doen

sterkte meezie hoop dat de waarde snel dalen en dat het geen bbz is

liefs

Geplaatst
Silvie, wat ging er niet makkelijk?

wij hebben maandag een echo om te kijken of ze al groot genoeg zijn, ben benieuwd

Spannend Hoopvol, veel succes morgen.

Ze dachten dat ze al gesprongen waren dus bij mij paniek, uiteindelijk niets aan de hand maar nog nooit zo'n rare afspraak gehad.

Met het inplannen ging het ook al niet goed. Gewoon raar hoe het allemaal verliep.

Maar vanavond de Pregnyl en dan fingers crossed voor het zaad.....

Geplaatst

Angel wij hebben daar 5x iui en 1x ivf gedaan. Overgestapt naar MC Kinderwens in Leiderdorp.

Ze hebben nogal wat fouten gemaakt van administratieve fouten tot grote fouten waardoor totaal het vertrouwen weg was.

Soms ook uren wachten voordat je aan de beurt bent, ook als je met spoed moet komen met een dreigende OHSS. Zal verder niet in details treden maar verschrikkelijk.

Ook genoeg mensen gehoord dat het wel vlotter verliep als bij ons.

Maar een frisse kijk op dingen is nooit weg vooral niet bij onze wens. Misschien andere medicijnen, wat aanvullende onderzoeken kan misschien toch tot een beter resultaat leiden.

Er bestaat niet voor niets een second opinie!

Geplaatst

Hallo dames,

Graag wil ik ook plaatnemen op dit bankje. Ik heb vandaag een terugplaatsing gehad van een toppertje en ik vind het superspannend.

Ik heb mezelf aan het lijstje toegevoegd.

Groetjes, Maureen

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin; 18 januari 2 embryo's

Esther; 21 januari 2 cryo's

Maureen; 24 januari 1 embryo

Testen;

Karin; 2 februari

Esther; 3 februari

Maureen; 4 februari

Geplaatst

@sylvie dan geef ik je idd groot gelijk hoor

en vooral als het vertrouwen weg is natuurlijk want dan zou je elke x zorgen maken of alles wel helemaal goed gaat...

het lange wachten heb ik ook wel is ervaren ja.. dat is eigenlijk het enige

zijn jullie zelf weer overgestapt van ivf na iui? of om een speciale reden?als ik het mag vragen hoor...hihi

veel succes voor woensdag

liefs

Geplaatst

Hihi Hoopvol, geeft niks hoor, ik had het ook niet handig geformuleerd zie ik nu..

Sylvie, spannend, zeker omdat bij jullie nu de zaadkwaliteit natuurlijk ook belangrijk is, ik zal voor je duimen!

Maureen, neem gezellig plaats hier, welkom! Heb even het lijstje weer compleet gemaakt want Akara was verdwenen..

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

Maureen: 24 januari 1 embryo

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

Geplaatst

Wij zijn begonnen met iui en meteen zw van een tweeling, helaas ma. Daarna zaadkwaliteit steeds slechter dus IVF gedaan. Bij onze 3de IVF uiteindelijk escape iui en zw, helaas mk in oktober. Zaadkwaliteit dus weer goed genoeg om zw te worden dus waarom niet verder met iui. 3 pogingen weer proberen, nu poging 1 maar anders weer doorgaan met IVF. Iui is een stuk minder belastend dus wie niet waagt wie niet wint. Alles staat in mijn handtekening, wat je er nu niet bijkrijgt omdat ik mobiel reageer :-)

Geplaatst

oke silvie veel succes, iui kan goedgaan je hoort ook best veel succes verhalen.

Maureen spannend voor jou zeg!

en angel, ik zou doen wat goed voelt, de verzekeringen werken ook niet mee, dus ik zou met een zo positief mogelijk gevoel doen wat je ingeeft.

na het eten de eerste puregon gezet. viel mee, alleen brand dat spul, en mijn buik kreeg ook een hele rode plek. is dat normaal? niet dat ik allergisch ben ofzo...?

slaap lekker ladies

Geplaatst

Sylvie,

Woensdag dus de IUI.

Het is niet 'vlekkeloos' verlopen, wat vervelend zeg.

Je wil dat alles perfect loopt anders ga je zitten malen en je vragen stellen die 'onnodig' zijn als alles gewoon goed verloopt, toch?!

Kom op meid, ik duim voor jullie!!!!

Heel veel succes!

Hoopvol,

Heb je de pen op kamertemperatuur laten komen?

Ik kreeg in het begin ook een rode vlek van de Deca, maar die spoot ik dan te koud en te snel, vandaar die rode vlek en het prikkende gevoel.

Succes!

Geplaatst
Heb even het lijstje weer compleet gemaakt want Akara was verdwenen..

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

Maureen: 24 januari 1 embryo

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

Dank u wel KBR.

Wat me wel steeds meer en meer opvalt is dat de testdatums toch heel verschillend zijn ivm de terugplaatsing. Daaraan is nog es duidelijk dat elk zh toch andere opvattingen heeft.

Geplaatst

Ha meiden,

Nou de punctie is achter de rug...weer een stapje dichterbij.

As vrijdag horen we of er een bevruchting is geweest, er is dan s'middags een terug plaatsing..heel spannend allemaal.

Wish, het komt voor jou ook steeds dichterbij, dat het maar mooie eitjes mogen zijn.

Sylvie, jij morgen heel veel succes.

Hoopvol, gaat het spuiten goed?

Het lijstje wordt steeds langer, ( weet niet hoe ik mezelf erbij zet maar de 28 is er een terugplaatsing en dan zo rond de 12e de testdag)

Ik hou mijn handen voor ons allemaal gevouwen

Geplaatst
Wat me wel steeds meer en meer opvalt is dat de testdatums toch heel verschillend zijn ivm de terugplaatsing. Daaraan is nog es duidelijk dat elk zh toch andere opvattingen heeft.

Hallo Akara, de data lopen inderdaad zeer uiteen. Volgens mij is de terugplaatsdatum niet bepalend. Ik moet 16 dagen na de punctie testen. Mijn punctie was op 19 januari en dan kom ik uit op 4 februari. Ik heb pas na 5 dagen de terugplaatsing gehad omdat het vrijdag 21 januari te druk was met terugplaatsingen. Als ik de terugplaatsing vrijdag had gehad was mijn testdatum nog steeds 4 februari geweest.

Groetjes, Maureen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden