Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Terugplaatsing embryo's/cryo's:

Breden: 24 januari 2 embryo's

Anneka: 28 januari 2 embryo's

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Sumi: 29 januri 2 embryo's

Ellentrik: 30 januari, 2 embryo's

Corina : 31 januari 1 embryo

Joleasa: 31 januari 2 cyo's

Joke: 1 februari 1 embryo

Annemarie84: 1 februari 1embryo

Hoopvol07: 2 februari (IUI)

Armanda: 3 februari (IUI)

Ellie: 3 februari 1 embryo

Wish: 4 februari 2 embryo's

Elke: 7 februari 1 cryo

Danielle: 7 Februari 2 Embryo's

KrisKras: 9 februari 1 embryo

Testen:

Karin: 2 februari (2 embryo's)

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari (1 embryo)

Maureen: 4 februari

r00sje: 6 februari (2 embryo's)

Luck: 7 februari

Breden: 7 februari

Sylvie: 9 februari

Laika: 9 februari

Doortje: 10 februari (2 embryo's)

Ellentrik: 11 februari

Sumi: 11 februari

Anneka: 12 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Imar: 12 februari

Joleasa: 14 februari

Joke: 14 februari

Annemarie84: 14 februari

Ellie: 15 februari

Wish: 16 februari

Armanda: 17 februari

Hoopvol07: 20 februari

Elke: 21 februari

Danielle..: 21 Februari

KrisKras: 26 februari

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Imar, hou nog even vol, ik hoop dat je het mis hebt!

Violetta, goed nieuws zeg, en nu weer lekker broeden!

Kriskras, ook goed nieuws, op naar de tp morgen!

Dank jullie wel voor de felicitaties!

Ik moet zeggen dat ik erg onzeker ben op dit moment, ik heb erg veel buikpijn en loop er werkelijk krom van. Voelt erg rot en ik ben erg bang.... Vinden jullie het goed als ik eerst even de bloedtest afwacht voordat ik mezelf groen maak?

Oh ja, voor de wachtenden, misschien heb je er niks aan maar ik ben dus vanaf tp tot gisteren ervan overtuigd geweest dat het niet was gelukt. Geen kwaaltjes, geen innestelingsbloed, niks. Pas sinds een dag of twee wat buikpijntjes (met vandaag wel heftige pijn dus). Hoopvol, terugkijkend had ik ook wel wat meer levendige dromen. En net als Roosje op een gegeven moment bij het uitrekken of plotselinge bewegingen wat steekjes.

Fijne avond allemaal!

Liefs, Laika

Geplaatst

Hi Laika,

Ik ben ook zo onzeker hoor. Ik voel van alles in mijn buik, maar het lijken vooral mijn darmen te zijn. Volgens een collega die al twee zwangerschappen achter de rug heeft is dit heel normaal omdat er zo veel veranderd in je lichaam. Probeer vertrouwen te hebben dat t goed is. Dat probeer ik ook, hoe moelijk het soms is. Ik heb ook bijna geen kwaaltjes. Alleen last van een beetje misselijkheid overdag, maar met voldoende eten op z'n tijd is dat prima tegen te gaan.

Voor alle wachtenden: sterkte met wachten. Probeer echt vertrouwen te houden hoe moelijk het ook is.

Voor alle negatieve testers: heel veel sterkte. Verwerk het eerst goed voor je verder gaat. Na regen komt zonneschijn. Echt waar.

Geplaatst

Wish, heb je lekker kunnen werken vandaag, voor ’t eerst weer?

Zorgt ook wel lekker voor wat afleiding he.

Als je zegt dat je je eierstokken nog voelt, doen ze dan nog pijn?

Hoopvol, onwijs eerlijk van je, en je hebt gelijk, mensen hebben vaak gelijk een oordeel, ook ik doe dat vaak bij mensen. Maar ik vind het onwijs dapper van je dat je in mmm zit en voor een kindje kiest. Juist een hele wijze beslissing. Het kan niet makkelijk zijn om zo vroeg in de overgang te raken. Gelukkig ben je daar al vroeg achter gekomen, ipv dat je te laat bent. Veel sterkte meis!

Je bent een van ons, welke leeftijd iemand ook heeft, we zitten met dezelfde hoop, hetzelfde lijden, en alle onbegrip en gevoelens wat het te weeg brengt. We zitten allemaal op het wachtbankje feb.

Oh ja, ik heb trouwens ook rare dromen! What’s up with that?! Daar had jij het ook over he hoopvol?

Laika, that’s amazing!! So happy 4 you! Na alles wat je hebt meegemaakt is het jouw beurt!!

Ook ik vond het niet zo leuk om 30 te worden. Toch gefeliciteerd Elke ;-) En nu ben ik 33, ik ben er niet blij mee, maar ja, haha, wat doe je er aan.

Dat van die gespannen borsten Ellen, dat voel ik ook al een paar dagen. Ze doen echt giga zeer. Maar het stomme is dat ik me niet goed meer kan herinneren of ik dat de vorige keren ook had…

Imar, wat naar joh! Daar voel je je wel onzeker door, can imagine. Toch nog heeeel even volhouden…

Violette dat is toch goed nieuws! Pfff gelukkig maar.

Geplaatst

Hoi meiden.

@ Laika: van harte gefeliciteerd met de positieve test en ik duim voor jullie dat het goed blijft gaan.

Kan me wel voorstellen dat je ff wil wachten dat je je naam groen wil maken.

@ Imar: Ik hoop het ook voor jullie dat jehet mis heb en ik duim heel hard voor jullie dat je de 12e wel een positieve test in handen heb.

@ Violeta: Kan me voorstellen dat je teleurgesteld was sterkte meis.

En ik hoop voor jullie dat die ene mag blijven plakken en dat je idd een kinderkamer mag gaan inrichten.

@ Kriskras: Succes met de TP morgen.

En voor de rest van de meiden die ik ben vergeten toi toi toi.

Hier gaat het redelijk en ik vind het steeds moeilijker om positief te blijven maar goed ik moet geduld hebben tot het weekend.

Helaas heb ik nog steeds ietsjes bloedverlies maar gelukkig niet zo als gisterochtend vroeg dat is gelukkig eenmalig gebleven.

Meiden zet hem op he???

Liefs Corina,

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben al enkele dagen niet meer op het forum geweest. Mijn behoefte was niet zo heel groot.

Super dat er weer namen groen zijn geworden. En helaas ook een paar niet.

@ Corina: Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed blijft gaan.

Ondertussen merk ik dat het mij meer doet dan ik in eerste instantie dacht. Alles is me momenteel teveel. Ik kan het nog onder controle houden, maar het duurt niet lang meer of het breekt een keer.

Morgen hebben we weer een gesprek over het vervolg. Ik ben benieuwd, want dat is weer een nieuwe stap voor ons.

Dames, nog veel succes met wachten op het wachtbankje en ik hoop dat er nog een boel groene namen bij komen.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Oh wow wat een hoop berichten weer!!

Laika,

Snap heel goed dat je je onzeker voelt. Dit gaat helemaal goed komen na de eerste echo!

Armanda,

Toen ik zwanger van mijn dochter was, droomde ik ook de raarste dingen. Ik vond dode mensen en was ook nog een moordenaar, hahaha Echt heeeel wazig en dat tewijl ik nooit droom (ik onthoud ze iig niet)

Hier alles goed. Mijn ouders en schoonouders zijn op visite geweest. Nu lekker op de bank achter de laptop.

Ik heb nu al het idee dat ik gek word. Ik zit pas op wd 1 van mijn cryo en voelde vandaag steeken... Ik voel wat ik wil voelen denk ik!

Liefs Elke

Geplaatst

haha Elke, maar dat is normaal hoor. Die had ik ook. Ze zijn tenslotte toch weer helemaal tot in je baarmoeder gegaan en je lichaam moet daar ook weer lichtjes van herstellen.

Ik gooi er morgenvroeg een test tegenaan, foert. Ik hou het toch niet meer vol tot donderdag, en morgen heb ik vrij dus kan ik lekker janken dan. De enige vraag is: janken van wat?? :sneaky:

liefs,

Ellen

Geplaatst

hoi allemaal

ik denk kom maar weer is ff spieken hoe het hier allemaal gaat

maar wat een hoop geschreven zeg...

wil voor wie het niet gelukt is veel sterkte wensen

en voor de andere gefeliciteerd

en voor alle wachtende succes natuurlijk

was ff afwezig had niet zo veel zin om wat te schrijven zat er een beetje door heen zeg maar..

heb afgelopen vrijdag me eerste fm weer gehad en er was wienig te zien (wat ik al wer verwacht had)

vandaag moest ik weer terug en er was nu een ei van 12mm.. nu moet ik vrijdag voor de 3de fm en hopelijk de laatse

en dan hoop ik dat we een tp krijgen van me laatste 2 cryo's....

en dan hopen op meeer geluk...

mocht deze ook weer mislukken hebben we nog 1 ivf te gaan pfff als ik er weer aan denk word ik weer verdrietig...

dit x krijgen we utrogestan met de cryo's heb er zelf om gevraagd en uituindelijk ook gekregen...

we zitten op dit moment met het handen in het haar om eerlijk te zeggen

maar we geven nog niet op...

sorry voor het geklaag hoor maar moest het ff kwijt...

liefs angel

Geplaatst

Hoi meiden,

Even niet geweest...

Mijn schoonmoeder is afgelopen maandagavond overleden....

Mijn man en ik waren er bij en ze heeft nu rust.

Ik ben echt versleten.

De wachtdagen schieten voorbij, vandaag wachtdag 9 en vanochtend alles nog rustig.

Wel allerhande dingen waavan ik denk, is het de vermoeidheid of ....

Vrijdag wordt ze begraven en zaterdag vier ik op aangpaste manier mijn verjaardag.

Er is hier ook een hoop gebeurt zag ik.

Voor diegene die positief getest hebben; Gefeliciteerd!!

En voor diegene bij wie het niet gelukt is: Heeel veeel sterkte.

@Ellentrik, ik las dacht je voornemens bent vandaag te testen? SUCCES!!!!!

Ik kom later vandaag als mijn werk het toelaat even weer buurten.

X J

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]749[/ATTACH]

En en en??? is dit iets? Op foto is het iets moeilijker te zien, maar het is er wel!!

Amai wat een rollercoaster: eerst een dikke vette controlestreep en niks van teststreep. De moed zakte weer compleet in mn schoenen, en dan.. héééééééééél lichtjes, toch nog iets! spannneeeeend. Ik ga meteen extra testen kopen en hopen dat het donkerder wordt, de komende dagen.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellentrik, ik zie zeker een streepje hoor en ik weet dat ze op de foto altijd minder duidelijk te zien zijn, snel weer testen en dan een dikke vette hoor!!

Joleasa, heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd..

Geplaatst

@ Joleasa: Gecondoleerd met dit verlies en heel veel sterkte de komende dagen.

@ Ellentrik: Spannend spannend spannend ik ga heel hard duimen dat de streep donkerder wordt.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi Angel,

Wij zitten in hetzelfde schuitje.

In maart laatst 2 cryo's en dan nog 1 ivf poging.

Wordt er ook verdrietig van en denk regelmatig, zullen we daarna evt. nog voor poging 4 gaan.

Dubbel gevoel want ik ben het ook zo zat dat gedoe allemaal.

Sterkte en hoop dat je je snel positiever voelt.

X Esther

hoi allemaal

ik denk kom maar weer is ff spieken hoe het hier allemaal gaat

maar wat een hoop geschreven zeg...

wil voor wie het niet gelukt is veel sterkte wensen

en voor de andere gefeliciteerd

en voor alle wachtende succes natuurlijk

was ff afwezig had niet zo veel zin om wat te schrijven zat er een beetje door heen zeg maar..

heb afgelopen vrijdag me eerste fm weer gehad en er was wienig te zien (wat ik al wer verwacht had)

vandaag moest ik weer terug en er was nu een ei van 12mm.. nu moet ik vrijdag voor de 3de fm en hopelijk de laatse

en dan hoop ik dat we een tp krijgen van me laatste 2 cryo's....

en dan hopen op meeer geluk...

mocht deze ook weer mislukken hebben we nog 1 ivf te gaan pfff als ik er weer aan denk word ik weer verdrietig...

dit x krijgen we utrogestan met de cryo's heb er zelf om gevraagd en uituindelijk ook gekregen...

we zitten op dit moment met het handen in het haar om eerlijk te zeggen

maar we geven nog niet op...

sorry voor het geklaag hoor maar moest het ff kwijt...

liefs angel

Geplaatst

ooh joleasa, wat erg joh. en wat speelt er momenteel veel in je leven! veel sterkte ermee...

ellen... is it really? jaaaaaaaaa!! enjoy honey!

serieus, ik had vanacht echt een verschrikkelijke droom weer. En in mijn droom besefte ik dat ik mijn injectie vergeten was!

ik stond op en zei tegen mijn man, shiiiiit, vergeten de injectie te zetten! en ik liep zo naar beneden.

eenmaal bij de koelkast aangekomen besefte ik dat ik droomde. ik zit allang al aan de mutsebollen dus geen injecties meer voor mij. pffff was echt even schrikken!

nu kan ik er wel om lachen! maar toen ik vannacht terug bij mijn man in bed kwam, was ik boos op hem, haha. hij had me tegen moeten houden! hahahaa

fijne dag meiden

Geplaatst

Ach Joleasa, wat verdrietig. Heel veel sterkte de komende dagen, ook met het wachten. Ik kan me voorstellen dat dit hele heftige dagen zjn, hou je jezelf goed in de gaten?

Ellen, jaah, een streepje! Je ben nog best vroeg met testen dus het ziet er goed uit hoor!

Esther, ja, heftig is dat, als je je bedenkt hoeveel mogelijkheden je nog hebt....Ik hoop echt voor je dat je de derde poging niet meer nodig hebt en dat de cryo's aanslaan!

Armanda, oh, die droom! Dan kom je er dus achter hoe erg je er mee bezig bent he, dat je zelfs in je droom nog bezig met met je injecties!

Meiden, ik heb vanochtend bloed geprikt, ik hoor tussen 13.30 en 15.00 uur de uitslag. Ik heb er nog wel een testje tegenaan gegooid, die was nog steeds positief. Pfft, spannend weer....

Geplaatst

Ellen,

Ja, ik zie ook een heel licht streepje!!!! Heb een dejavu toen van Tess de test deed! Hier een voorzichtige felicitatie!!!

Joleasa,

Gecondoleerd met het verlies van je schoonmoeder. Sterkte.

Armanda,

Wat grappig!! Hahaha. Je hebt iig afleiding genoeg ;-)

Liefs Elke

Geplaatst

Joleasa, gecondoleerd. Heel heftig dat dood en hoop op nieuw leven zo dicht bij elkaar komen voor jullie..

Ellen: voorzichtig gefeliciteerd voor jou!

Esther, ik begrijp hoe je je voelt. Voor ons is het na het mislukken van deze poging ook niet vanzelfsprekend meer om door te gaan. Hoewel de behandelingen in principe steeds goed gaan en ik voldoende goede eitjes maak met goede bevruchtingen, toch steeds een miskraam of niet zwanger. We hebben het er samen nog niet over gehad of en hoe we verder willen. Dat is even nog te moeilijk. Soms denk je: ik wil me nu eindelijk weer eens op de dingen richten die we WEL hebben, en dat is in iedergeval gelukkig een fantastische dochter! Sterkte.

Geplaatst

Joleasa,

Gecondoleerd en veel sterkte met het verwerken van dit grote verdriet!

Ellen,

Nou meid, ik durf het aan en ik zeg van harte gefeliciteerd!!!

Geplaatst
Joleasa,

Gecondoleerd en veel sterkte met het verwerken van dit grote verdriet!

Ellen,

Nou meid, ik durf het aan en ik zeg van harte gefeliciteerd!!!

Ik sluit me hier aan.

Liefs,Violeta

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden