Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Hier minder goed nieuws. Net mijn eerste echo gehad en er was een leeg vruchtzakje (terwijl ik toch echt ruim 6 weken zwanger zou moeten zijn). Nadat het dus eerst een enorme verrassing was dat het spontaan is gelukt, is de teleurstelling nu erg groot (overigens al de 4e miskraam dus ik was al wat voorzichtig met blij zijn).

Karin, volgens mij had jij ook vandaag een echo in Nijmegen. Ik hoop voor jou op heeeeel veel beter nieuws, net als voor jullie allemaal...

groeten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Ceece, wat k*t zeg! Ik kan me voorstellen dat de teleurstelling echt enorm groot is. Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd.

Karin, ik ben ook wel benieuwd naar jou berichtje..

Ondertussen komen hier de kriebels weer helemaal. Ik ga denk ik zo ook nog maar een test halen, want al die twijfel over HCG in mijn urine vind ik maar niks. Ik ben gelukkig nog wel heel moe en heb ook zeer pijnlijke borsten, maar t zegt soms helemaal niks.. pff.... irritant dit

Geplaatst

Bah Ceece! Bah bah bah! Wat rot voor je. Niet leuk niet leuk! Sterkte he meid.. Dit wil niemand meemaken, en jij verdient dit ook niet..

Wish,

Als ik jouw link van Freya neem en ik vul mijn eigen gegevens in, ben ik nog maar 4 weken en 5 dagen ver!!! oeps haha.

liefs

Ellen

Geplaatst

ellen, volgens mij was jou punctie vier dagen later dan de mijne (ik op 23 januari) dus zou je volgens mij nu 5 weken moeten zijn. je uitgerekende datum is 38 weken na de punctie want toen was je eisprong.

Geplaatst

@Toverstafje: ja ik weet het ergens ook wel hoor maar het maakt het toch erg spannend allemaal......

Ik doe mee met moeders voor moeders ja!!

@Karin: ja en vandaag gewoon weer erg misselijk dus lekker op tijd naar bed..hoe is je echo gegaan?!

@Rita: van harte en welkom hier!!!

@Ceece dat meen je niet wat erg zeg heel veel sterkte meis!!

Geplaatst

Ceece, neeeeeeeeee!! Weet even niet wat ik moet zeggen, was het niet te vroeg?? Ze waarschuwden mij ook nog dat het zou kunnen zijn dat er nog geen hartje te zien zou zijn, terwijl ik al 6 wkn en 5 dgn ben.

In ieder geval heeeeeeeeel veel sterkte en een dikke knuffel....

Hier even een heel kort berichtje, we zijn al druk aan het pakken, maar we hebben een hartje zien kloppen!! Er zat ook nog een tweede maar die was veel te klein en geen hartje dus die heeft het niet gered. We zijn helemaal blij! Omdat ze de grootte nog niet goed konden bepalen wilden ze over 2 weken graag nog een echo maken, geen probleem hoor, haha! Dus 1 maart mogen we nog een keer en als dan alles goed is naar de verloskundige.

tot over een week, wij gaan nu lekker op vakantie!

Geplaatst

Tegenstrijdig om nu dit bericht te typen.....maar we leven hier met elkaar mee in vreugde en verdriet.

Karin,

Joehoe, een hartje zien kloppen!

Er zat dus nog een vruchtzakje, helaas is de groei gestopt.

Jullie gaan vast en zeker met een big smile op vakantie!

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor jullie lieve berichten!

En Karin, superfijn dat jullie hartactie hebben gezien, super!

Wij moeten inderdaad voor de zekerheid volgende week nog even terugkomen, omdat er een hele kleine kans is dat ik korter zwanger ben en dat er daarom nog niets te zien is.

Maar je zag niet alleen geen hartactie, je zag alleen maar een leeg zakje, dus we moeten echt niet te veel hoop hebben.

Ik blijf jullie nog wel even volgen hier,

groeten

Geplaatst

Ceece,

Wat zal dit emotioneel ontzettend zwaar voor jullie zijn.

Eindelijk mocht je gaan genieten dat je een positieve test in handen had en dan dit.....

Heb er verder geen woorden voor, wil jullie heel, heel veel sterkte toe wensen.

Geplaatst

Ceece, wat moeilijk allemaal zeg. Ik kan me voorstellen dat dit emotioneel haast niet vol te houden is. Heel veel sterkte de komende dagen in die onzekerheid.

Geplaatst

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

10 oktober: Akara

10 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

18 oktober: Toverstafje

20 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

26 oktober: Wish

....oktober: Pebbels

Eerste echo

14 februari: Yvje

14 februari: Akara

14 februari: Toverstafje

15 februari: Mickey1979

16 februari: Rebelletje

17 februari: Karin

17 februari: Ceece

22 februari: Valesca

1 maart: Dorien

2 maart: r00sje

2 maart: Frann

7 maart: Ellen

7 maart: T.K

8 maart: Wish

8 maart: Pebbels

Tweede echo

25 februari: Toverstafje

11 maart: Mickey1979

Pff, de echo dan maar verzet want mn vriend zit toch wel net in het buitenland op de 3de zeker.. PFFFFF NOG 4 DAGEN WACHTEN ERBIJ. Ach we overleven het wel? Ik wil hem er absoluut bij, logisch toch? En hij kan die meetings in het buitenland helemaal niet verzetten..

Ceece, wat rot voor je! Niet veel hoop, maar toch een beetje.

Karin, proficiat! Een beetje jammer dat het tweede vruchtje het niet heeft gehaald, maar je hebt een gezond hartje zien blippen. Super om nu op vakantie te gaan!

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Hey Ellen,

Domper om 4 dagen langer te wachten, maar je wil dit echt wel met z'n tweetjes gaan bekijken!

Als ik jouw gegevens invul op de site geeft die aan 5 weken en 2 dagen.

Dus klopt wel wat je in je banner hebt vermeld!

Geplaatst

Het gekke is dat als ik de site invul kom ik op dezelfde datum uit, dus 16 oktober, maar de site zegt dat ik dan 5 weken en 6 dagen zwanger ben, terwijl mijn ticker aangeeft dat ik 5 weken en 5 dagen zwanger ben. Nu denk ik dat het laatste klopt, aangezien ik op een zondag de punctie gehad heb en 38 weken later is dan bij mij ook een zondag.. Of zou je dan juist op zaterdag uitgerekend zijn... ik zal het met de eerste echo eens vragen hoe dat precies zit.

Geplaatst

Hoi meiden,

Had me gister voorgenomen me hier aan te melden, maar ik kom even gedag zeggen voor nu....helaas is het alweer voorbij.

Ik ben vannacht helderrood gaan vloeien, heb het ziekenhuis al gebeld.

Waarschijnlijk nooit een innesteling gehad.....maar wel 3 positieve testen. (???) Het voelt even dubbel afgewezen, zo van je bent nooit zwanger geweest....

De afspraak voor de echo op 7 maart is al doorgekrast, nu in april evaluatiegesprek en daarna hopelijk door voor een verse poging....

Ik heb heel even aan het blije gevoel mogen proeven....

Na het overlijden van mijn schoonmoeder zijn dit iets te veel emoties om te kunnen verwerken.

Heb me ziek gemeld, hoop er volgende week weer tegenaan te kunnen.

Allemaal heel veel succes voor de komende 12 weken, ga ik even van een afstandje volgen.

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden na het overlijden van mijn schoonmoeder en ook voor de lieve felicitaties toen mijn naam op groen ging.

Liefs J

Geplaatst

Joleasa,

Ook hier wil ik je heel, heel veel sterkte wensen.

Neem de tijd hiervoor om dit te gaan verwerken.

Als jij jezelf volgende week niet prettig voelt om te gaan werken, moet je dit zeker niet gaan doen.

Voor jou en je partner sterkte!

Geplaatst

Joleasa, wat een naar bericht. Heel veel sterkte.

Wish, ik zie nu pas wat voor wonder jij bent! Na 5 icsi's zwanger, supergoed!!! Wat zul jij blij zijn, en ook ongerust natuurlijk omdat het zo spannend is. Daar hebben we volgens mij allemaal wel last van :-) Toch hoop ik dat je er een beetje van kunt genieten.

Het is een mooi lijstje aan het worden met hopelijk zero afvallers. De tijd gaat uiteindelijk in ons voordeel werken, iedere dag is er weer 1 he. Zo probeer ik er tenminste maar in te zitten, uit een soort zelfbescherming.

Ik voel hier vanalles, en soms niets. Vreselijk! Gisteren had ik echt een normale dag, vandaag een hoofd vol waten en doodmoe, buikpijn etc. Rare tijden zijn het. Maandag komt MvM, vind ik toch een speciaal moment. Ik hoop dat ik 10 weken urine kan afstaan, heb het vorige keer ook gedaan en daar ben ik nu nog blij om.

Ik heb trouwens even bij de buren van het september forum zitten loeren. Da's ook heel verhelderend hahahaha. Zij zijn al wat verder natuurlijk dus daar lees je heerlijk alles over de kwaaltjes e.d.

Nou dames, keep the spirit alive! Liefs, Toverstafje

Geplaatst

Ik heb nog steeds die ongelooflijke bolle buik, hebben jullie dat ook? Ik heb echt moeite om het te verbergen hoor, alsof ik 4 maand ver ben. En morgen dan nog eens groot familiefeest hiphoi. Ik wil ze het pas vertellen na de 7de maart, die eerste echo.. Voor de rest voel ik nog steeds wat steekjes links en rechts en veel afscheiding. Alle andere kwaaltjes zijn me vreemd :-)

Dat het lijstje mag blijven! Of bijkomen natuurlijk.

Ook hier aan Joleasa,

dik balen. Geef jezelf tijd en ruimte om het een plaatsje te geven. Dikke knuffel...

E.

Geplaatst

Ellen, die buik heb ik ook. Het voelt ook alsof er 2 hockeyballen onderin liggen. Dat komt vlg mij nog van de IVF. Die eierstokken zit vol vocht. Ik vraag het volgende week bij de echo even. Ik loop het liefst in een joggingbroek, als ik geen afspraken heb dan trek ik er gewoon lange laarzen en een lange jas overheen en ga ik zo de straat op. Iets anders past bijna niet, en anders moet ik de knopen open zetten! Dat belooft wat voor de komende maanden :-)

Geplaatst

Hahaha, gelukkig hebben jullie dit dus ook.

Ik zei het eergisteren nog tegen mijn vriend dat ik zo'n opgezette buik heb.

Toverstafje,

Ik vind dat iedereen hier een wonder is!

De gyn heeft ons altijd gezegd dat wij alleen het geluk nog miste, dat gaf ons ook de kracht om door te blijven gaan.

Ik heb ook last van m'n lies en soms nog lichtjes een menstruatiegevoel.

Borsten én tepels zijn ook nog gevoelig.

Geplaatst

Hey dames,

Allemaal last dus van een opgezette buik... Dat zal ongetwijfeld nog van de bahandeling zijn. Ik heb hier geen last van omdat wij al 3 maanden in cryo-cyclussen bezig waren. Nou moet ik wel zeggen dat ik 's avonds na het eten wel een opgezette buik heb, terwijl ik dat nooit heb gehad.

Verder vind ik het nog steeds erg spannend, ondanks dat we dinsdag een mooi hartje gezien hebben. Dinsdag en woensdag was ik daar erg opgetogen over en nu is dat alweer helemaal afgezwakt. En dus is ook de onzekerheid weer in volle hevigheid terug: Gaat het nog steeds wel goed? Het hartje klopt toch nog wel? Oei, een steekje, dat zal toch wel een goed teken zijn of juist niet? Pfff, ik blijf mezelf gek maken..... En dan duurt 11 maart, onze 2e echo, nog wel erg lang....

Liefs Mickey

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden