Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

valesca,

Heel veel sterkte!!!!!!

Griet,

Ook voor jou, het zal niet makkelijk zijn geweest die beslissing te nemen, maar het brengt je meer rust.

Dorien,

goed dat alles in orde was bij de verloskundige.

Wish,

Ik voel ook nog niks, al voel ik wel allerlei en weet ik niet of het Mini is :-) Maar joepie, 17 weken alweer!

De rest: tot gauw want ik vertrek morgenvroeg naar Athene, op citytrip, met ons tweetjes, misschien wel voor het laatst :-)

Ik ben daarnet ook naar de verloskundige gegaan en alles was bij mij ook in orde. Hartslagje van 140 wat prima was en ook urine en bloeddruk in orde. voor de rest heb ik weinig gehood dat ik al niet wist, behalve dat ie vanaf nu begint te horen en m'n vriend nu naar m'n buik mag beginnen praten :-)

liefs en hou jullie goed! ik zal tussendoor misschien nog wel eens komen piepen hier.

Ellen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst valesca, veel sterkte de komende tijd! Probeer jezelf niet op te sluiten maar zoals al werd geadviseerd onderneem bewust uitstapjes, zodat je n beetje postiviteit in je leven krijgt. Het is al zo zwaar voor je, sterkte nogmaals!

Gister 20 weken echo: alles goed! Wat n kunst hè wat ze allemaal zien! Aorta, hartkleppen, hartkamers, nieren, maag, etc. Voor mij ging t vaak te snel en lag halverwege bijna te slapen, hihi! Ons kindje lag alleen iets naar achter met t hoofdje, waardoor het hersenvocht bij de kleine hersens niet goed in beeld kwam. H/zij bewoog wel maar het hoofdje liet t lekker opzij. Dus nu krijg ik na m'n vakantie nog n echo, wat ik wel leuk vind!

Ook wij gaan volgende week voor t laatst met z'n tweetjes op vakantie: naar Ibiza! Heb er zon zin in! M'n man heeft mij daar 4 jaar geleden ten huwelijk gevraagd en we vieren daar ons 2-jarig huwelijk.

Op 18 juni hebben we onze high tea waar we het geslacht bekend gaan maken, dan zal ik het jullie ook vertellen. :)

Oh ja donderdag hebben we t gesprek in het zh over de bevalling. Ik had dus twee data omgeruild in m'n hoofd.. Tja zwanger hè!? 

Geplaatst

Fijn dat het goed is allemaal!!!

Ik ga mijn best doen wat te ondernemen al is het maar even een rondje lopen of in huis wat doen,de hele dag wachten op de bank heeft geen zin...

fijne citytrip geniet ervan Ellen!!!

en marianne ook alvast voor volgende week!!

Geplaatst

Hee Marianne, wat heerlijk dat de 20-weken echo goed was! Bijzonder hoor, zo vanzelfsprekend is het allemaal niet en moet een heerlijk gevoel zijn. Geniet ervan en ook van je vakantie

Ellen jij ook op vakantie, heerlijk. Idd fijn om nog even samen weg te zijn. Wij gaan pas 8 juli, maar kijk er ook echt naar uit.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Goedemorgen dames, ik heb alweer een tijdje niet gereageerd hier (wel gelezen), en hoe langer er tussen zit, hoe moeilijker het wordt om te onthouden wat iedereen geschreven heeft! So here goes.

Marianne, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! En binnenkort nog eentje zelfs. Geniet van je vakantie!

Ellen, weer een goede controle achter de rug en lekker op citytrip, enjoy! Ben wel jaloers op jullie; wij hebben een grote verbouwing op stapel staan en daardoor valt waarschijnlijk onze vakantie in het water... en ik was ook zooooo graag nog één keertje met z'n tweetjes weggegaan...:sad:

Valesca, veel sterkte met je opa. Verdrietig hoor! Mijn opa's en oma's zijn allemaal al ruim 20 jaar geleden overleden... en nu onlangs dus mijn lieve papa. Ik ben stiekem wel eens jaloers op mensen die hun geliefde familieleden zoveel langer bij zich mogen houden...

Zomer, wat vervelend dat je je niet goed genoeg voelt om je werkdagen vol te houden... maar wel fijn dat je collega's zo meeleven. Goed voor jezelf en je kindjes zorgen hoor!! En fijn dat de yoga je zo bevalt! Ik heb vorige week al gemaild naar een cursus die mij aanspreekt, maar mooi dat ik geen reactie krijg. Baal daar wel van - hoe moeilijk is het om even terug te mailen; of als je niet via mail wenst te communiceren, zet dan dat adres niet in je folder! Ik zal wel even proberen te bellen een dezer dagen, maar daar kom ik overdag op mijn werk zo slecht aan toe.

Griet heeft een heftige periode achter de rug. Maar gelukkig wel een goede echo! Ik hoop dat alles weer in wat rustiger vaarwater komt voor je!

Doortje heeft last van rug en bekken, vervelend zeg! Hopelijk kan de fyiso je helpen. En hetzelfde geldt voor Valesca!

Wish heeft de bloemetjes buiten gezet, leuk joh! En fijn dat je dat nog volhoudt!

Ellen is jarig geweest, gefeliciteerd nog!

Violeta heeft een mooie pretecho gehad maar weet helaas het geslacht nog niet (zeker).

Toverstafje vertelt een ontzettend verdrietig verhaal over een vriendin, erg zeg!! En voor jou ook heel confronterend lijkt me... hopelijk kunnen jullie elkaar wat tot steun zijn, al kan ik me voorstellen dat dat héél moeilijk is in deze situatie...

Akara heeft ook een mooie pretecho gehad maar zit met een vervelende werksituatie. Hopelijk kan het enigszins naar tevredenheid worden opgelost voor je!

Nou, verder terug ga ik niet hoor, pff! Bij mij gaat alles redelijk - ben wel weer erg onzeker en angstig. Dat heb ik elke keer zo vlak voor de volgende controle. Verder voel ik nog weinig tot niets - heel soms een plopje ofzo maar ik weet niet eens zeker of dat wel de baby is. En als ik dan lees dat jullie haast allemaal al van alles voelen, dan word ik zo bang... vooral omdat ik bijna het verste ben! Probeer daarom af en toe wat afstand te houden hier, om niet telkens te gaan vergelijken. Verder veel last van mijn rug - weet 's avonds van ellende vaak niet meer hoe ik moet zitten en ga daarom maar vroeg slapen, maar als ik te lang in bed lig word ik ook wakker met vreselijke last. Pff, nu al?! Voel me echt een watje! Kan de dagen wel wegkijken tot volgende week dinsdag (controle VK) en vooral woensdag (20-weken-echo). Hoewel ik er ook wel erg tegenop zie...

Geplaatst

Dankjewel!

Wat balen dat je zo onzeker ben,bij Sanne voelde ik de kleine ook pas na 20 weken hoor....niks mis mee!! maar kan me voorstellen dat je onzeker word van andere verhalen!

balen van je rug en niks watje ik loop ook al bij de fysio hoor,misschien idee een keer heen te gaan!?

Sterkte en doe rustig aan

Geplaatst

MarMira, ik heb er 2 in mijn buik en heb gisteren voor de eerste keer iets gevoeld. Als ik op dat moment niet net rustig had gezeten, had ik het ws over het hoofd gezien...

Marianne, wij gaan natuurlijk allemaal op het forum kijken op 18 juni. LEuk dat jullie het weten en op die manier gaan delen met mensen tijdens een high tea!!!

Ik ben vandaag weer bij de Gyn geweest, bloeddruk is te laag, wat eiwit in de urine, hartkloppingen nemen toe en daarbovenop de vermoeidheid. Normaal ben ik een doorzetter (zo onschrijven anderen mij ook) en dat ben ik nu ook wel, alleen kom ik nu een grens tegen. Ze heeft het advies gegeven een paar weken niet te werken en erna te kijken of halve dagen mogelijk zijn. Later overeengekomen dat ik nu halve dagen ga werken, moet het alleen nog maar aan de baas vertellen. (ga ik vanmiddag doen). Hopenlijk voel ik me dan snel beter!

gr Zomer

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik lees weer mooie en helaas ook droevige verhalen.

Valesca, het zit je niet mee allemaal, helaas heb ik geen opa's en oma's meer, maar vooral nu vind ik dat wel heer erg jammer en ondanks dat het al ruim 15 jaar geleden is dat de laatste is overleden, mis ik ze toch. Ik ben niet gelovig, maar ik hoop nu toch dat ze daarboven mijn kindje beschermen.

Zijn toch dingen waar je nu over nadenkt, ik ben zelf natuurlijk ook al wat ouder en dan hoop je dat je kind nog heel lang mag genieten van zijn opa en oma's en wij van onze ouders natuurlijk.

Ik wens je heel veel sterkte.

Volgens mij voel ik de kleine wel, als ik druk op mijn buik krijg ik een seconde later een schokje terug... Pas voelde ik al wel wat fladderen door mijn buik, maar telkens als ik me erop wil concentreren is het weer voorbij.... Die schokjes terug zijn volgens mij wel echt, het reageert ook niet altijd, vanmorgen vroeg wel, maar nu net niet en gisteren avond vroeg wel, maar een uurtje later niet meer, waarschijnlijk slaapt het dan. Over 1,5 week de 20 weken echo en dan lekker op vakantie. Daarna zal mijn buik wel voor iedereen zichtbaar zijn.

Als ik lang zit, krijg ik last van mijn stuitje, de VK adviseerde nu al een aspraak te maken met een fysio, omdat dan later in de zwangerschap veel klachten kunnen worden voorkomen, dus schroom niet, heb je last, wacht dan niet te lang en voel je zelf vooral geen watje.

Trouwens babykamers, zondag kwamen mijn schoonouders de wieg brengen die mijn schoonvader 46 jaar geleden voor mijn vriend zelf gemaakt heeft (kosten 50 cent aan materialen!) Ik ga nieuwe bekleding maken, maar verder is hij harstikke leuk en vind ik het een prachtig nostalgisch gevoel... Mijn wiegje is er helaas niet meer.

Daarnaast kregen we geld om de totale babykamer aan te schaffen en in te richten, te gek gewoon! Helemaal niet nodig, maar wel harstikke lief, ze zijn ook zo verschrikkelijk trots op hun eerste (bloedverwante) kleinkind. De broer van mijn vriend heeft sinds een jaar twee geadopteerde dochtertjes, omdat zij ook geen kindjes konden krijgen, dus bij ons hadden ze ook op niets gerekend. Overigens zijn onze twee nichtjes ook schatten van 3 en 5 jaar, harstikke leuke en dat vinden mijn schoonouders ook. (ook zij hebben de kinderkamers gekregen, dus jullie begrijpen het al geen onderscheid!).

Nu allemaal, genieten van de geplande vakanties, verbouwingen, babykamers uitzoeken enz.

Helaas geen tijd om alles te lezen, wij gaan 1 juni op vakantie en het is net alsof mijn klanten het ruiken, er komt dan altijd zoveel werk binnen, dat ik echt door moet, gelukkig voel ik me prima en ben ik ook stukken minder moe. Ik ga in de avond nu weer een poos aan het werk, als ik zorg dat ik rond 12. uur op bed lig, ga ik als een speer! (ik ben normaal een echt nacht mens, dus twaalf uur is voor mij op tijd!, maar in de eerste 3 maanden ging in de avond rond 9 uur het licht al uit!

Ik werk het lijstje nog even bij.

Nogmaals, probeer vooral te genieten allemaal en denk aan jezelf en de kleine in je al rond wordende buikje. ;-)

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 32, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

16 mei: Doortje (Dorien), controle verloskundige

17 mei: Marianne naar gyn in zh (bespreken of we klinisch of poliklinisch gaan bevallen)

18 mei: Zomer (7e echo + co Gyn)

19 mei: Marianne 20 weken echo

19 mei: T.K, afspraak controle verloskundige

20 mei: Toverstafje, controle gyn

23 mei: Valesca 20 weken echo

24 mei: MarMira controle VK

25 mei: MarMira 20 weken echo

26 mei: Zomer 20 weken echo

26 mei: Toverstafje, 20 weken echo

27 mei: Akara 20 weken echo gyn

30 mei: T.K 20 weken echo UMCN

30 mei: MamavanNoah 20 weken echo gyn

30 mei: Vlok 20 weken echo gyn.

1 juni: Valesca controle verloskundige

1 juni: Laika 20 weken echo gyn

3 juni: Ellen 20 weken echo

6 juni: Frann controle VK

6 juni: Wish 20 weken echo zh

7 juni: Frann 20 weken echo

8 juni: Doortje (Dorien) 20 weken echo zk

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

14 juni: Marianne controle vk

23 juni: Wish controle vk 22 weken

24 juni: Vlok controle vk

Geplaatst

Hee dames,

kom net bij de fysio vandaan en ik ben blij dat ik al zo vroeg de stap genomen heb om te gaan. Ze constateerde nu namelijk al een lichte instabiliteit en problemen bij mij SI gewricht. Doordat ik zo vroeg ben gekomen (met beginnende klachten) kunnen we waarschijnlijk een hoop erger voorkomen.

Het belangrijkste advies wat ik gekregen heb is om er voor te gaan zorgen dat je belastbaarheid (dus hoeveel kun je nu aan) en je belasting (hoe veel doe je) in balans komt. Dit helpt namelijk al enorm om de klachten verlichten. Dit betekent voor mij dat ik nu in overleg moet met mijn werkgever om er voor te zorgen dat ik nog maar één dag per week naar Woerden hoef te reizen (2 uur heen, 2 uur terug) in plaats van twee keer. Daarnaast moet ik proberen om niet langer dan 20 minuten te zitten en dan weer even te bewegen. Dus koffie halen voor de hele afdeling. Ook wat nog wat oefeningen gekregen. Nu kijken of dit deze week gaat helpen en volgende week moet ik weer terug komen. Als blijkt dat het niet meer helft, moet ik misschien minder gaan werken.. hoop niet dat dit nodig is eigenlijk...

Maar we zullen zien.

Marmira: maak alsjeblieft ook snel een afspraak bij een goede bekkenfysio. Je kunt beter in vroeg stadium wat aan je klachten doen. Waarschijnlijk heb je 's avonds veel last omdat je overdag te veel gedaan hebt!

Vlok: wat gaaf dat je geld hebt gekregen voor de babykamer! Echt een lief gebaar hoor!

Marianne: wat fijn dat je echo zo goed was. Ik kijk er ook erg naar uit moet ik zeggen.

Zomer: het is misschien niet leuk dat je moet stoppen moet werken, maar je gezondheid gaat voor nu hoor. Je moet nu niet alleen voor jezelf zorgen, maar ook voor je twee kleintjes. Dat is nu belangrijk! Je eigen grens aangeven is nu belangrijker dan ooit! Succes met het vertellen aan je baas. Dat is altijd lastig.

Valesca: moeilijke tijd heb je hoor! Ik kan me voorstellen dat je het liefst de hele dag naast de telefoon blijft zitten. Probeer toch afleiding te zoeken om het dragelijk te houden voor jezelf. De positiviteit heb je op dit moment ook hard nodig.

Geplaatst

Dankjulliewel allemaal!! Jullie hebben ook gelijk hoor maar het is zo moeilijk....ben vandaag toch maar dingen gaan doen,met de was bezig geweest enzo...geeft toch ook weer een goed gevoel.

Zomer doe rustig aan hoor hopelijk word het niet erger en reageert je baas goed op het minder werken.

Doortje fijn dat je er op tijd bij bent,zo dat ze erger kunnen voorkomen!

Geplaatst

Marianne,

Super dat de 20 wkn echo goed is verlopen!!!

Verder reageer ik later op de rest, nu te veel om overal op te reageren......

Geplaatst

Heeft er nog iemand naar Babyboom gekeken? Ik heb moeten huilen toen ze allemaal de test deden en de niet-zwangeren zo verdrietig waren... dat kwam opeens zo binnen! Wij hebben die momenten in de afgelopen jaren altijd stilletjes met z'n tweeën doorgemaakt; tranen met tuiten en daarna jezelf weer bij je kladden grijpen en over tot de orde van de dag. Heel confronterend om dat nu bij anderen te zien!

Geplaatst

Valesca meid gecondoleerd... veel sterkte voor jou en je familie!!

Marianne wat fijn joh dat de 20 weken echo zo goed was , heerlijk wat een opluchting zal dat zijn! Ik hoop dat ik over pakweg 3 weken hetzelfde neer kan zetten..

Verder hier niet zulk mooi nieuws , ben onder behandeling bij een bekkenfysio want heb zware bekkeninstabiliteit... helaas kwamen de beginnende klachten me wel bekend voor uit de vorige zwangerschappen maar niet zo snel al.. (het zit voornamelijk in m'n stuitje en onderrug de pijn)

Het valt op zich mee overdag , de ene word ik al wakker met pijn en de andere gaat het prima , het is de incontinentie wat het dus ernstig maakt volgens de gyn en de fysio... ik verlies urine de hele dag door kleine beetjes...

Ik heb dit al een poosje maar schaam me dood om het hier neer te zetten... nou goed er is mee te leven hoor en alles voor het goede doel ;) maar vervelend is het wel...

Ik voel me soms net een ouwe oma van 80 :(

Nou goed weer genoeg geklaagd verder gaat het goed , heb trouwens ook tabletjes voor wagenziekte gekregen omdat ik nog steeds erg misselijk ben als ik in de auto moet, dus dat is mooi!

Wij gaan ook nog even er tussen uit met z'n tweetjes , naar pinkpop! Mijn vriend heeft de kaartjes voor z'n verjaardag van mij gehad en we plakken er een weekendje weg aanvast... kan ook niet wachten om te gaan!

Bedankt voor alle lieve reacties meiden!!

Morgen lees ik even meer bij , alvast weltrusten allemaal!

Liefs Griet

Geplaatst

Valesca,

Treurig dat je opa overleden is, gecondoleerd. Veel sterkte met t verwerken van dit gemis. Probeer ook juist in deze moeilijke tijd je normale dingen te blijven doen, zodat je je n beetje beter voelt. En ga ook naar buiten, al is het voor heel even, wandelen en n beetje frisse lucht zal je goed doen, meis. Liefs en n dikke knuffel!

Miss griet

Geef toch niet om dat hier te zeggen! Het is n kwaal die veel vrouwen hebben en zij kunnen t ook niet helpen net als jij. Vind t rot voor je dat je zon last hebt. Heb je nu oefeningen gekregen? En helpt dat? Of krijg je ook medicijnen? En zijn de klachten tijdelijk tot je bevalling?

Geplaatst

Ik ben blij trouwens dat ik niet naar babyboom gekeken heb, helemaal vergeten. Ik heb geen behoefte om m'n oude verdriet weer op te rakelen, en ben nu al veel emotioneler dan anders. Ik ben zo blij dat t eindelijk gelukt is! Daar richt ik me liever op ( ik zet ook nu t journaal uit bij oorlogsbeelden etc). Het idee om de uitslag van je test met n groep mensen/vreemden om je heen af te lezen! Leuk bedacht weer van de televisiemakers maar niet aan mij besteed, sorry!

Geplaatst

Ik kreeg inderdaad ook de kriebels van die massale test, zou ik ook nóóit doen! Ik ben na de eerste keren ook steeds weggebleven van wachtbankjes enzo, werd gek van dat 'vergelijken', of zoals mijn viend steeds zei 'het is geen wedstrijd'! :pray:

Maar de emoties raakten mij wel. Ik heb juist gekeken als een soort van test ofzo, kijken of ik er tegen kon om deze problematiek bij anderen terug te zien. Verder in het dagelijks leven wil ik er vooral ook niet meer teveel aan terugdenken, ik kijk ook liever naar de toekomst. Al is bij mij het hele proces zo nauw samengevallen met de ziekte en het overlijden van mijn vader en het daaropvolgende rouwproces, dat ik het niet heel makkelijk achter me kan laten...

Griet, wat naar joh!! Sterkte ermee hoor! Ben je nog wel aan het werk, of gaat dat ook niet meer?

Geplaatst

Griet,

Ontzettend vervelend voor je dat je ongewild urine verliest.

Kan wel schrijven dat je jezelf hier niet voor hoeft te schamen, maar vind het wel logisch dat je jezelf hiervoor schaamt, dit is echt niet leuk!

Gaat dit na de zwangerschap weg als je oefeningen doet of is het iets wat aanwezig blijft?

Ik heb wel vaker gehoord dat vrouwen na een bevalling tijdens het sporten/niezen etc. urine verliezen door de druk die op je blaas komt.

Balen dat je zoveel pijn hebt. BAH!

Heel veel sterkte en een dikke knuffel!!

MarMira,

Ik ben gisteren uit gaan eten met vriendinnen dus heb de eerste aflevering gemist. (helaas)

Ik ga het proberen om elke week te kijken. Al is het confronterend en zit ik jankend achter de t.v. het is voor de meiden die niet zwanger zijn nog heftiger om te kijken.

Krijg zo bezoek van een vriendin met haar zoontje van 1. Gezellig!

Geplaatst

Hi Marmira,

Je bent niet de enige hoor met dat probleem van urine verliezen. Ook bij mij zijn die klachten aanwezig. Nog niet in erge mate gelukkig, maar wel erg vervelend bij hoesten/niezen etc. Ik snap helemaal dat je hier een schamend gevoel bij hebt, want ook ik heb dat.. Daarom heeft de fysio ook bij mij de beginnende instabiliteit vastgesteld (het instabiel staan en lopen i.c.m. het verliezen van urine).

Wat voor tips en adviezen heb jij gekregen? Ik hoorde vandaag namelijk van iemand dat we er echt heel voorzichtig mee moeten zijn omdat we anders klachten kunnen houden tot na de bevalling waardoor je je kind amper kan tillen. Iemand zei al tegen mij dat ik maar met krukken moest gaan lopen.. nou.. mooi niet nog.

VOlgende week ga ik mijn plan bespreken met de fysio om meer rust in te bouwen. Hier in Woerden krijg ik in elk geval alle ruime om rust in te bouwen en eventueel maar één keer per week te komen als het nodig is. Dus dat is wel fijn. Nu nog met mijn manager om tafel, maar ik zie haar pas na mijn vakantie weer. Dus ik mail haar mijn voorstel gewoon vanaf vakantie, zodat ze er vast over na kan denken. Ben inmiddels wel bang dat ik echt 6 weken van te voren met verlof moet, omdat ik 4 weken niet ga redden.

Geplaatst

Doortje,

Jij hebt ook te kampen met dit vervelende probleem.

Balen dat je misschien 6 wkn van te voren moet stoppen met werken.

Dit had je liever niet zo gezien.

Ik zelf hoop ook om 4 wkn van te voren te stoppen met werken. Maar weet wel dat heel veel collega's van mij eerder stoppen of therapeutisch gaan werken.

We zien wel waar het schip zal gaan stranden.....

Wil jou in ieder geval heel veel sterkte wensen!

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 32, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

19 mei: Marianne 20 weken echo

19 mei: T.K, afspraak controle verloskundige

20 mei: Toverstafje, controle gyn

23 mei: Valesca 20 weken echo

24 mei: MarMira controle VK

25 mei: MarMira 20 weken echo

26 mei: Zomer 20 weken echo

26 mei: Toverstafje, 20 weken echo

27 mei: Akara 20 weken echo gyn

30 mei: T.K 20 weken echo UMCN

30 mei: MamavanNoah 20 weken echo gyn

30 mei: Vlok 20 weken echo gyn.

1 juni: Valesca controle verloskundige

1 juni: Laika 20 weken echo gyn

3 juni: Ellen 20 weken echo

6 juni: Frann controle VK

6 juni: Wish 20 weken echo zh

7 juni: Frann 20 weken echo

8 juni: Doortje (Dorien) 20 weken echo zk

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

14 juni: Marianne controle vk

23 juni: Wish controle vk 22 weken

24 juni: Vlok controle vk

Weet het even niet meer hoe het nu met de data zit.

Marianne heeft de 20 wkn echo al gehad.

Wie kan het lijstje up daten?

Geplaatst

Valesca Gecondeleerd!

Ellen lekker met vakantie!

Griet klach maar lekker hier,nergens voor te schamen!

Mariane ik heb babyboom opgenomen ik heb hem net gezien,ik zat weer te huilen,vooral over het verdriet van iedereen.....Leuk dat je echo goed is gegaan. 18-06 hou ik komputer in de gaten :)

Doortje doe jij rustig aan? Ik snap dat jij het vervelend zal vinden om minder te gaan werken(ik ook,als het moet),maar je moet aan jezelf denken!

MarMira ik heb hem niet maar ik moet heel erg vaak plassen,soms ben klaar loop ik nar de woonkamer en dan moet ik weer terug...pfff...

Mijn schoonvader heeft 3 parden,1 beviel een jongen week geleden en de tweede gister een meisje een echte schat-helemaal zwart. Ze is vanochten overleden.De moeder kon het niet voeden en ze waren te laat om te reageren.....

Ik voel me de hele dag zo rot....bah....Ik kan niet stopen met denken.....vreselijk

Ik had gister avond een meidenavond en ik kwam pas 01.00h thuis en vanochten mijn vriend vertelde om 07.30 over het paardje,nou toen kon ik niet meer slapen,ik ben echt de hele dag van slag....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden