Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Wish,

Leuk zeg! nu kan de babykamer erin en wordt het écht pas reëel.

Ja, nou. Onze kater (ros met een heel klein beetje wit) is wel héél erg aanwezig en volgt ons voortdurend. Komt ook krabben aan de deur als we hem s morgens niet gauw genoeg binnen laten, want dan kan hij lekker tussen ons in liggen onder de lakens haha. Maar daarom net dat ik misschien denk dat een tweede kat net goed is voor hem, want een baby zal hem minder aandacht laten geven en dan zijn ze met z'n tweeën. Als ze tenminste overeen komen natuurlijk. Nu volgt hij overal onze hond, maar die wil niet altijd spelen.

De gyn was héél erg goed gegaan! Hij zei ook dat als ik me ongerust maakte, ik echt wel mocht langs komen op de verlosafdeling voor een monitor wanneer dan ook. Dat is wel geruststellend (al wil ik eerder ver weg blijven van die verlosafdeling voorlopig). En hij heeft de baarmoederhals nog eens gemeten en.. die was langer geworden zeg! Als die harde buiken dus erg waren geweest, zou het intussen korter moeten geworden zijn, maar nee dus. haha. Oef. Ook Mini zien geeuwen en duimen, heel erg schattig allemaal. Op de foto hier heeft hij een stompneusje haha. Ook nog een foto van mij met kytan en de bolle buik die zo hard geaccentueerd wordt door de t-shirt. Moet je maar eens naar de schaduwen kijken hoe rond en gezond al!

[ATTACH=CONFIG]1637[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1638[/ATTACH]

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ellen,

Super dat mini het goed doet!

Je baarmoederhals langer geworden, gelukkig dat de harde buiken niet negatief zijn geweest hiervoor.

Mooie foto van jullie mini. Enne, vindt helemaal niet dat hij een stompneus heeft hoor.

Foto van jou is ook mooi, buik is inderdaad echt wel goed te zien!

Dan zal een speelkamaraatje inderdaad goed voor jullie kat kunnen zijn. Als hij nu zoveel aandacht vraagt en de hond wil niet altijd spelen....

Hoop dat die andere kat dan wel met hem wil spelen.

Hoop dat mijn man van de week de meubels er in wil zetten. Denk dat ik elke dag even ga kijken in het toekomstig kamertje van ons kleintje.

Geplaatst

@Ivf moeder ja ik kon dat toen echt niet,nou ja nu komt het van pas met weer een meid haha

@Wish ja die oefening ken ik en probeer ik ook geregeld te doen ja,en ja we hebben airco!!!

mooie echo en buik ellen!!

Ik heb soms ook kramp ja in mijn kuiten of onderbeen,erg vervelend ja

Geplaatst

Wat herkenbaar die kramp! Had ik bij mijn zwangerschap van Noah ook erg last van. Moest toen van vk calcium tabletten gaan slikken. Werkte goed. Ook vorige week kramp in kuit. Weer gestart met de tabletten en sindsdien bijna geen last meer van gehad. Misschien een idee voor als de bananen niet helpen?

Groetjes Wendy

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

29 juni: Ellentrik controle gynaecoloog + suikertest

4 juli: Doortje controle VK

4 juli: Mamavannoah controle gyn

12 juli: MarMira controle VK

13 juli: T.K controle VK

19 juli: Karin controle VK

20 juli: Wish controle VK

21 juli: Karin suikertest VK

26 juli: Wish 3D-echo

25 augustus: 30 wkn (groei-) echo

Geplaatst

Ellen,

Jij had vandaag toch ook een suikertest. Of was die nu weer verzet, kan het even niet meer bijhouden, sorry!

Wendy,

Zat er inderdaad al aan te denken dat als de bananen onvoldoende effect zullen hebben ik naar de vk ga bellen voor tabletten.

Mijn vriendin gaf aan dat bij de praktijk waar we zitten er niet standaard een suikertest wordt gedaan, alleen als hier aanleiding voor is.

Bij mijn vriendin wordt dit aankomende week gedaan omdat het kindje 1 week voor ligt in groei en dit kan duiden op zwangerschapssuiker.

Geplaatst

Uitgerekende data

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

Echo/controle

29 juni: Ellentrik controle gynaecoloog + suikertest

26 juli: Laika controle 28 weken VK

Kramp in mijn kuiten heb ik gelukkig nog niet, wel soms bijna, net als Ellen eigenlijk.

Ellen, mooie echo en mooie foto hoor!

Mijn afspraak bij de VK was ook weer goed gegaan vandaag. Hartslagje even gehoord, klonk weer geweldig. Over vier weken weer terugkomen!

Geplaatst

Die suikertest is volgens mij bij ons ook niet standaard. Ons kindje loopt ook een week voor maar heb niks over een suikertest gehoord. Moet nu wel elke keer urine mee nemen waarbij ze gelijk testen op suikers en eiwitten. ook moest ik de vorige keer bloed laten prikken op o.a. suiker en ijzer. Dat was in orde als t goed is want ze hebben niet gebeld. Die kramp is herkenbaar! had t laatst in mn kuit maar regelmatig in mn voet.

Geplaatst

Uitgerekende data

Echo/controle

1 juli: suikertest zh

27 juli: Ellen controle VK

Suikertest is inderdaad morgen (ipv combinatie gyn-suikertest). Volgens de gyn (die dus gister was) krijg je een glucosedrankje dat eigenlijk niet te 'vreten' is :-)

Geplaatst

Uitgerekende data

Echo/controle

1 juli: Ellen suikertest zh

8 juli: Akara controle gyn

Ik moest nog steeds m'n volgende afspraak noteren dus bij deze...

Geplaatst

Ik had zo mooi alles uitgetypt wat er de laatste dagen allemaal gebeurd is en ben ik het niet allemaal kwijt...

Ik ga eerst iets eten en ga dan alles opnieuw intypen. dus dit is deel 1

wordt dus vervolgd...

Hallo dames,

Bij deze dus mijn uitleg wat er de afgelopen dagen allemaal is gebeurd met mij.

Dit weekend was het kermis bij ons in het dorp. En maandag was het dan ook avondmarkt waar gans ons dorp en omstreken op af komt om rond te neuzen, mensen te zien die je soms maar 1x in het jaar ziet (op de avondmarkt) en natuurlijk iets te drinken en gezellig bij te babbelen. Ik had de maandagavond af en toe een steek in m'n buik maar niet echt erg. Ik dacht dat het gewoon mijn banden waren die aan het uitrekken waren.

De nacht van maandag op dinsdag echter ben ik telkens wakker geworden als ik mij van mijn linkerzij naar m'n rechterzij wou draaien. Ik kon het gewoon niet uithouden van de pijn op m'n rechterzij. Toch kon ik telkens terug in slaap vallen dus heb er niet echt bij stil gestaan. Vanaf 6u 's ochtends echter had ik constante pijn/pijnscheuten in m'n rechterzij net boven m'n heup.

Geplaatst

Heb het eerste deel gekopieerd en eronder verder gedaan, zal iets beter lezen denk'k want het is nogal veel...

Hallo dames,

Bij deze dus mijn uitleg wat er de afgelopen dagen allemaal is gebeurd met mij.

Dit weekend was het kermis bij ons in het dorp. En maandag was het dan ook avondmarkt waar gans ons dorp en omstreken op af komt om rond te neuzen, mensen te zien die je soms maar 1x in het jaar ziet (op de avondmarkt) en natuurlijk iets te drinken en gezellig bij te babbelen. Ik had de maandagavond af en toe een steek in m'n buik maar niet echt erg. Ik dacht dat het gewoon mijn banden waren die aan het uitrekken waren.

De nacht van maandag op dinsdag echter ben ik telkens wakker geworden als ik mij van mijn linkerzij naar m'n rechterzij wou draaien. Ik kon het gewoon niet uithouden van de pijn op m'n rechterzij. Toch kon ik telkens terug in slaap vallen dus heb er niet echt bij stil gestaan. Vanaf 6u 's ochtends echter had ik constante pijn/pijnscheuten in m'n rechterzij net boven m'n heup.

Rond 8u hebben we dan gebeld naar mijn gyn maar doordat die in verlof is moesten we bellen naar de verlosafdeling van het zk. Toen ik daar alles uitgelegd had aan de gyn met dienst zei die dat het normaal niets met de zwangerschap te maken had en dat ik best contact zou opnemen met m'n huisarts of naar de spoed zou gaan.

Ik mocht onmiddellijk gaan naar m'n huisarts en die zei ook dat er niets met ons meisje aan de hand was. Haar hartslag was nog mooi en regelmatig en ze bewoog nog heel veel. Hij zei na me onderzocht te hebben dat het ofwel m'n apendix was ofwel een accute ontsteking van m'n darmen. Hij zei ook dat ik best naar de spoed zou gaan omdat ik daar het snelst onderzocht zou worden en dat we dus ook sneller een resultaat zouden hebben. Hij heeft me dus een doorverwijs briefje meegeven. (in België moet je eigenlijk eerst bij je ha gaan en daarna pas naar de spoed. Dan krijg je meer terug van de ziekenkas als je een doorverwijzing hebt.)

M'n man en ik dus naar de spoed. Tussen m'n ha en het zk is het zo'n 30min rijden en elk putje, barstje, oneffenheid in het wegdek was een marteling voor mij. Kon het gewoon niet meer uithouden van de pijn. In de spoed aangkomen hebben ze onmiddellijk onderzoeken beginnen doen. Bloed genomen, urninestaal, echo gedaan (normaal zouden een een ct-scan gedaan hebben maar doordt ik zwanger was mochten ze dit niet doen omdat er teveel risico is voor de baby) De uitslagen waren allemaal redelijk normaal. Behalve in m'n bloed en in m'n urine was er een lichte stijging van witte bloedcellen. Dit zou op een ontsteking kunnen wijzen maar doordat de andere waarde (FSH) niet gestegen was wisten ze niet goed wat er aan de hand was.

Ze hebben me dan maar naar het verloskwartier gebracht zodat ik aan de monitor kon liggen om extra te controlleren of er niets verkeerds was met onze mini. Na 45min aan de monitor gelegen te hebben wisten ze me te vertellen dat alles inorde was met onze mini en dat ze heel beweeglijk was. (Dat wist ik zelf ook al want bijna op elk ogenblik van de dag zit ze te bewegen.) De gyn heeft mij dan voor de zekerheid ook nog onderzocht en zij wist me te vertellen dat m'n baarmoeder nog mooi hoog zat, m'n baarmoederhals nog mooi lang was en er nog geen verweking van diezelfde baarmoederhals was. Alles ok dus.

Ik terug naar de spoed (omdat ik daar binnen gebracht was moesten ze me telkens opnieuw naar daar doen voor ze een ander onderzoek konden uitvoeren) in de spoed zeiden ze dat ze geenenkel risico wouden nemen omdat m'n witte bloedcellen toch verhoogd waren en doordat ik echt wel heel veel pijn had en dat ze me dus een nachtje ter observatie gingen houden in het ziekenhuis.

Ik werd dus naar een kamer vervoerd waar ik de nacht ging mogen doorbrengen. M'n man ging snel naar huis zodat hij wat spullen voor me kon meebrengen want ik had me hier natuurlijk niet op voorzien... Hier kreeg ik eindelijk ook eten. Het was ondertussen 16u en toen ik erom vroeg of ik nu eindelijk eens iets te eten of te drinken zou mogen krijgen kreeg ik eerst als antwoord: om 17u wordt het avondeten rondgedeeld, kan je nog niet even wachten? Het was echter sinds de maandagavond geleden dat ik nog iets te-eten had gekregen en zag ondertussen ver scheel van de honger. Uiteindelijk hebben ze toch nog een yoghurtje gevonden dat ik binnen de korste keren verorberd had.

Na verschillende pijnstillers en gegeten te hebben voelde ik me eindelijk terug wat beter. Na een rusteloze nacht doorgebracht te hebben in het zk begonnen alle onderzoeken terug van voor af aan. Bloed nemen, echo,... Terug was er niets abnormaals te zien en de witte bloedcellen in m'n bloed waren terug op een normale waarde. Ook de pijn was ondertussen heel wat minder geworden.

Resultaat: ik mocht naar huis want ze wisten niet wat er verkeerd was. Ze hebben dus echt geenenkel idee wat er precies gebeurd is en waarom ik zoveel pijn had. Het ergste is dat ik op elk ogenblik terug diezelfde pijn kan krijgen en dat ze totaal niet weten wat ze eraan kunnen doen of wat de eventuele oorzaak zou kunnnen zijn. Als dit dus terug voorvalt moet ik terug eerst naar de gyn bellen en horen wat zij zegt.

Ik hoop echt dat dit echter niet meer voorvalt en dat ik nergens last meer mag van hebben. Want ik weet echt niet wat er anders zal gebeuren en hoe alles opgelost zal worden...

Geplaatst

pff Akara, wat een verhaal zeg. In elk geval fijn dat er niks met je mini aan de hand is, maar ik kan me voorstellen dat je er van baalt dat je niet weet wat er wel aan de hand is.

Hopelijk komt de pijn niet terug en kun je verder van je zwangerschap genieten.

Grappig trouwens dat jij mini ook zo goed voelt. Het lijkt bij mij wel alsof mijn buik als boksbal gebruikt wordt door de kleine. Ik las ergens ook al dat van week 24 tot week 28 de mini het bewegelijkst is en het beste is te voelen.

Geplaatst

Ja Akara, dat is wel flink wat stress zonder te weten wat het nu eigenlijk was. Hopelijk komt het niet meer terug hoor, want zoiets is behoorlijk vermoeiend voor je lichaam en geest. Maar toch wel leuk dat alles met jullie meisje in orde was en je daar alvast gerustgesteld over kan zijn.

Ja, Dorien, bij mij is ie ook echt aan het voetballen soms. Gisterenavond kreeg eindelijk m'n vriend hem ook nog eens te voelen, en toen schopte hij zo hard dat zijn hand mee omhoog wipte. Hij schrok zich een bult en had het er de rest van de avond nog over, zelfs op Skype met collega's. Ik moet er nog om glimlachen als ik eraan denk hoe m'n vriend reageerde haha.

Grappig he, hoe hard we erop zaten te hopen in het begin om iets te voelen, en uiteindelijk voelen we het de hele tijd door. Ik vind het best verslavend. Alsof je naar een onweer kijkt en hoopt op een bliksem te zien. Je weet dat het komt, je mag alleen niet 1 seconde wegkijken.

Geplaatst

Akara,

Wat een heftige toestand hebben jullie meegemaakt!

Wel heel vervelend dat je nu nog niet weet wat er aan de hand is geweest en beangstigend dat het elk moment terug kan komen.

Op dit moment wel fijn dat je geen pijn meer hebt en dat alles met jullie 'mini' in orde is!

Dat is, neem ik aan je grootste bezorgdheid geweest.

Heel, heel veel succes, hoop dat dit niet meer voor komt.

Ellen,

Je hebt het heel goed omschreven. Als ik op de bank of in bed lig heb ik mijn handen op mijn buik en wacht op beweging van ons kleintje, wil niet één beweging missen.

Geplaatst

akara wat een verhaal joh nou gelukkig is er verder niks aan de hand maar hopelijk krijg je het niet nog eens hoor!

morgen 26 weken,gaat snel zeg

ik mag 18 juli weer naar de VK kan iemand dat erbij zetten?!Krijg die kleuren nooit goed

Jammer dat het zaterdag niet door gaat meiden,maar er bleven er niet veel over nee

Geplaatst

Akara,

Wat n schrik! Ik dacht even, niet zoiets als zomer hè! Gelukkig gaat t nu goed en is je meisje in orde.

Meiden,

Jammer dat de afspraak niet door gaat, maar dat biedt wel weer nieuwe kansen voor de mensen die niet erbij konden zijn, zoals moi. ;) ik ben trouwens ziek nu, niets ernstigs, maar n ordinair griepje, waardoor ik zaterdag ook niet naar m'n tante kan.

Ellen,

Wat beschrijf je dat mooi, die vergelijking met het wachten op de bliksemflits. Het is zo grappig, meestal is Lotus (onze werknaam) erg druk maar wanneer ik dan tegen iemand zeg om haar te voelen en deze de hand op m'n buik legt, houdt het ineens op. Ze speelt nu al verstoppertje! :)

Behalve met m'n man, daar reageert ze meestal meteen op. Zo leuk!

Geplaatst

Uitgerekende data

Echo/controle

1 juli: Ellen suikertest zh

8 juli: Akara controle gyn

18 juli: Valesca VK

Valesca,

Je staat vermeld.

Ellen,

Succes morgen met de 'suikertest'. Hoop dat het drankje binnen te houden is!

Geplaatst

Dank je Wish, ik hoop inderdaad dat het meevalt. Blijkbaar is de suikertest in Nederland toch niet standaard. Hier wel denk ik. Of willen ze me op kosten jagen? :-)

Vandaag 6 maanden, jipieeee. Elke maand erbij is er voor mij één om te feesten. Ik ben natuurlijk niet de eerste die al de 6 maanden heeft bereikt, dus wil ik al die meiden die het al bereikt hebben ook feliciteren. ;-) Ben in een vrolijke bui denk ik haha.

liefs,

Ellen

Geplaatst

In België is deze suikertest inderdaad standaard en wordt gedaan rond de 24w.

Ze willen gewoon zeker zijn dat er geen zwangerschapsdiabetis is want dit is een extra risico voor moeder en kind.

Toen ik deze deed zei m'n gyn dat de resultaten zelfs meestal positief zijn omdat de waarden zeer laag worden gehouden zodat er niemand door de mazen van het net glipt die toch zwangerschapsdiabetis heeft... Mijn test was goed want ik heb er niets van gehoord. Terug iets extra om mij minder zorgen om te maken.

Ik vond trouwens dat dat drankje al bij al nog meeviel. Het was idd heel erg zoet maar zoiets als een extra zoete plakkerige limonade zonder bruis...

Veel succes in elk geval Ellen. Ik duim dat je geen last hebt met het drankje en dat de uitslag negatief mag zijn ;-)

Geplaatst

wish dankjewel

ellen ik ben nu 26 weken,maar ben 7 juli pas 6 maanden,of deel jij de weken door 4 haha

heerlijk dat we allemaal richting de 6 maanden/26 weken gaan!!

Geplaatst

Ellen,

En, hoe smaakte het drankje?

Wanneer krijg je de uitslag?

Akara,

Fijn dat bij jou de test goed was!

In België de suikertest dus een standaard onderzoek. Wel goed hoor.

Zijn de kosten voor jezelf? Zal neem ik aan toch wel vergoed worden.

Je kan de test denk ik ook weigeren of mag dit niet?

Niet dat ik hiervoor zou kiezen als het een standaard onderzoek zou zijn, maar toch moet die keuze er zijn als je dit niet wil laten doen toch?

Valesca,

26 weken zwanger! De koploper van ons clubje! (samen met kbr(karin)

Geplaatst

Hi allemaal,

Heerlijk he, allemaal tussen de 23 en 26 weken inmiddels, wat gaat het toch snel!

Over bewegingen, ik voel mijn kindje ook elke dag en ook wel de hele dag door. Hij gebruikt mijn buik alleen niet als een boksbal, hij lijkt wat behoedzamer. Het is echt een heel fijn gevoel, behalve wanneer ie op mijn blaas trappelt, haha!

Gisteren was ik naar een theatervoorstelling en tijdens die voorstelling ging een acteur heel heftig schreeuwen, nou, toen ging mijn kindje ineens wel heel hard schoppen. Blijkbaar houdt ie niet van ruzie!

Vandaag gezellig oppassen op mijn petekindje van anderhalf. Hij heeft inmiddels ook mijn buik ontdekt en vindt het reuze interessant om mijn buik te gebruiken als slaginstrument....Mmm, maar even snel afleren denk ik!

Geplaatst

Laika,

Ons kleintje is ook geen bokser hoor. Voel hem/haar wel goed bewegen, maar voel geen 'stompen'.

Gisterenavond toen mijn man zijn hand op mijn buik had liggen en het muziekje op mijn buik lag (wat we elke avond doen) ging ons kleintje helemaal omhoog liggen tegen de hand van mijn man aan. Er kwam een bult op mijn buik en ik voelde aan beide kanten de baarmoeder/banden opgerekt worden.

Daarna ging hij/zij eens draaien, dit voelde mijn man ook.

Helemaal super om dit samen mee te mogen maken!

Heb wel gelezen dat je baby kan reageren op harde geluiden in de omgeving. Dan heb jij dit gisterenavond dus meegemaakt.

Dan hoort jullie knul in ieder geval de geluiden als hij hier op ging reageren!

Mijn nichtjes (5 en 2) vinden mijn buik en de baby ook leuk.

Als ik op bezoek ga is alleen mijn buik op bezoek lijkt het wel. hahaha!

Handjes op mijn buik leggen om de baby te voelen, er tegen praten, kusjes geven etc.

Ook als ik weg ga zeggen ze eerst gedag tegen de baby.

Een fijne dag allemaal!!!

Geplaatst

Wish,

Het grootste deel van de kosten van die suikertest worden volgens mij door het ziekenfonds betaald. Enkel een klein deel (zo'n 5 à 6 euro) is op onze kosten dacht'k.

En het is idd een heel leuk gevoel om dit samen met je partner mee te mogen maken. Ik vind het ook heel tof dat er op die manier ook al een band kan ontstaan tussen onze mini en de papa. Dit maakt het toch iets reëler voor hem...

Ik vind het ook heel grappig dat blijkbaar iedereen in m'n omgeving er een ander idee van heeft wat we zullen krijgen. Het meeste hoor ik: het zal een jongentje zijn, je draagt zo mooi naar voren en jij bent echt iemand om een jongentje op te voeden. Ze zouden es moeten weten ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden