Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh ja Valesca? Maar denk je ook dat ze niet meer naar beneden gaat draaien dan? Ze heeft nog wel even de tijd toch? Fijn dat de controle verder goed was!

Ja, echt lastig om te verzinnen wat je nou moet kopen voor je kindje, ik ben vandaag weer in zo'n enorme zaak geweest en ik heb dan echt last van keuzestress hoor. Gelukkig wel een mooi matrasje gekocht plus molton, twee lakenhoesjes en een matrasbeschermer (voor tussen het ledikant en het matras). Van mijn tante vandaag een heel mooi boxkleed gekregen, precies onze smaak en heel lekker zacht. Zo lief!

Ik ben ook gelijk gaan letten op dat bpa-vrije, ik zag inderdaad dat alle flesjes en speentjes inmiddels bpa vrij zijn in de winkel, dat scheelt weer. Maar welke fles he? Ik ga denk ik ook maar gewoon wat uitproberen.

Vandaag wel besloten om over twee weken, als ik naar mijn nicht ben geweest (die heeft nog heel veel spulletjes voor ons) en het kamertje helemaal leeg is, samen met mijn vriend met een uitzetlijst in een keer alles te gaan halen. Ik heb geen zin om maar heen en weer te blijven rijden....

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja gek hé dat ik dat gevoel heb,idd een stuitligging ergens zie ik het gewoon gebeuren dat het een keizersnee word

maar ja ukkie kan nog tot 35 weken draaien haha...maak me waarschijnlijk druk om niks

Ja veel moet je allemaal hebben hé

Wij hebben denk ik bijna alles wel,maar moet wel weer ff uitzoeken....ik hoop dat ik er nog een beetje de puf voor krijg...soms heb ik van die dagen dat ik het liefste alles tegelijk wil doen,en dagen dat ik denk pfff hoe kom ik ze door nou ja zal er wel bij horen

ja lastig he welke fles,ik heb nu aardig wat ervaring erin...en neig weer naar de avent maar goed ff kijken maar...woensdag ga ik naar de prenetal en dan ff kijken,mag dan ook de blije doos ophalen

Geplaatst

Laika,

Jij hebt nu zeker een juist matrasje gekocht, twijfel daar niet over.

Je wil het beste voor je kindje en in de winkel helpen ze je daar echt wel bij!

Misschien een tip:

Voordat ik iets aan ga schaffen waar ik twijfels over heb zoek ik het eerst op internet op.

Je hebt zoveel verschillende matrasjes, daar ben ik eerst voor op internet gaan snuffelen.

Toen ik in de winkel kwam wist ik waar de verkoopster het over had en kon ik ook gerichte vragen stellen en aan haar laten weten dat ik er 'verstand' van had.

Merkte dat ik dit erg prettig vond.

Valesca,

Je weet het niet hoe jullie meisje zich nog gaat draaien.

Het is afwachten.

Geplaatst

ja precies we zien wel!

Wij hebben het aerosleep matrasje,echt ideaal ben er altijd erg blij mee geweest ze kunnen doorademen op de buik en spuug ofzo trekt in het laagje dus geen natte plekken en zo wassen!

heb hem nu ook voor het peuterbed

Geplaatst

Dag dames,

Sorry dat ik zo lang niet langs ben geweest. Ik kom er niet meer zo toe om thuis de computer aan te zetten; lees wel vaak bij op mijn mobiel maar dat antwoordt niet zo fijn. En ik ben er nog een paar daagjes tussenuit geweest. Ik val ergens halverwege weer even in hoor!

Drew: wat lief dat je even langskwam! Alles gaat goed hoor! Wij weten zelf wel wat we krijgen maar houden het inderdaad een verrassing voor de buitenwereld. Ik lees af en toe nog wel bij jullie mee, en neem me ook steeds voor om een keer te reageren, maar tot nu toe komt het er niet zo van...

Over aankomen: ik ben nu denk ik zo'n 9 kilo aangekomen. Ben nu wel heel hard aan het groeien, dus ik hoop dat het niet de spuigaten uitloopt de laatste weken....

Ik lees ook verschillende meningen over baby wel/niet bij jullie op de kamer laten slapen. Wij kiezen wel voor een wiegje op onze kamer dus kindje 's nachts naast ons maar ik heb nog geen idee hoe we dat in de praktijk gaan vormgeven met bijvoorbeeld het overdag slapen.

En dan de Tripp Trapp, die willen wij ook. Ik heb ook zitten kijken naar de Newbornset, maar vond hem ook al zo duur en eigenlijk ben ik het ook wel eens met jullie redenering dat het niet per se noodzakelijk is. Ik denk dat we überhaupt deze aanschaf nog even wat langer uitstellen, heeft bepaald niet de eerste prioriteit.

Mijn vriend wil graag een babyfoon met camera, dus die mag hij ook uitzoeken, ik vind het prima. Verder hebben we eindelijk het babykamertje besteld; als het goed is wordt alles over een week of drie geleverd. Eerder had ook echt niet gekund, want de verbouwing is net pas zo'n beetje af, maar binnen moet alles nog gebeuren... daarom lopen we ook wel een beetje 'achter' met het aanschaffen van de babyspullen, we hadden er gewoon nog geen plek voor. Wel is van de week de kinderwagen geleverd en we hebben ook al een maxicosi gekocht en twee van die basis'stations' voor beide auto's. En her en der wat rompertjes, maar veel hebben we nog niet in huis - daarvoor wil ik het liefst eerst de meubeltjes hebben staan, zodat we ook alles gelijk een plekje kunnen geven.

Geboortebord of zo'n ooievaar ofzo doen we niet aan - hooguit een slinger ofzo.

En dan de discussie over flessen - daar heb ik me nog helemáál niet mee beziggehouden. Er zat wel een flesje in de blije doos maar verder heb ik me er nog helemaal niet in verdiept. Ik hoop allereerst dat het gaat lukken met de borstvoeding, al maak ik me daar wel heel veel zorgen om.

Groeiecho - krijgen wij niet bij de verloskundige, maar we hebben wel nog bij 32 weken een extra sessie tegoed bij het 3D-echobureau, omdat ons kindje de vorige keer te weinig van zichzelf liet zien. Die echo-dame maakt ook medische echo's, dus die zal dan sowieso ook nog wel even naar de groei kijken.

Vervelend Valesca, dat je het gevoel hebt dat je kindje in stuit zal blijven liggen. Misschien valt het mee!

Laika, dat gaan wij ook doen - uitzetlijst erbij en dan een mooie boodschappenlijst maken en alles wat nog ontbreekt in één keer kopen. Ik weet van een aantal zaken al precies wat ik wil hebben (zoals het Aerosleep-matrasje inderdaad) dus dat moet allemaal wel gaan lukken.

Ik zal zo ook het lijstje nog even bijwerken. Vorige week bij de VK weer goedgekeurd, alles groeit goed en mijn bloeddruk blijft ook heel constant. Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

18 juli: Valesca VK

19 juli: Karin (ivfmoeder) controle VK

20 juli: Wish controle VK

21 juli: Karin (ivfmoeder) suikertest VK

22 juli: Mamavannoah groeiecho

25 juli: Mamavannoah controle gyn

25 juli: Doortje controle VK

26 juli: Wish 3D-echo

26 juli: Laika controle 28 weken VK

27 juli: Ellen controle VK

28 juli: Doortje groeiecho

2 augustus: MarMira controle VK

3 augustus: T.K controle VK 29 weken en 2 dagen

8 augustus: mamavannoah controle gyn

16 augustus: Ellen controle gyn

25 augustus: Karin (ivfmoeder) 30 wkn (groei-) echo

Geplaatst

goed om te horen dat het allemaal goed gaat marmira!!

trip trap is inderdaad geen prioriteit nog bij sanne hadden we hem ook pas gekocht toen ze bijna 6 mnd was!

Hopelijk gaat de BV gewoon lukken! waarom maak je jezelf er veel zorgen om?!

We zullen het zien inderdaad misschien draait ze gewoon nog!

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik reageer op wieg in kamer...

Ik wil dat eigenlijk niet. Ik wil dat de baby meteen went aan zijn kamer. Maar onze nicht is pas bevallen en heeft veel hechtingen. Mijn partner heeft haar zien liggen, lopen en niet kunnen zitten. Dis hij wil een wieg in de kamer. Eigenlijk vond hij de wieg van mijn nichtje zo leuk, mozeswiegje.. En dan zeg ik maar ja. We hebben zo veel moeite gedaan om deze kind te krijgen he (alle dames hier) Dus krijgt hij zijn zin.

Een babyfoon met camera hebben wij dus ook besteld...

Onze babykamer en wandelwagenset mogen we 30 juli ophalen. Ik ben zo zenuwachtig.

Kan ik het inrichten en alles in de kast doen wat ik heb gekocht en gekregen. Maar dan is het lang wachten hee..

Toen ik met de hormonen begon (va mijn eerste poging) was ik 47 kilo...

Bij de tweede poging was ik 51,5 ongeveer toen ik de test had gedaan. Nu weeg ik 57,6..

Door die hormonen was ik al aangekomen en door de zwangerschap vindik het wel meevallen tot nu toe.... Maar ben uiteindelijk toch in 1 jaar tijd 10 kilo aangekomen...

En de dames hier, waren jullie door de hormonen ook aangekomen???

Ik zou ook wel een groeiecho willen..

Maar bij ons in het praktijk doen ze bij 35 weken een liggingsecho...

groetjes

Geplaatst

spannend hoor bijna alles ophalen,voor je het weet is het al zover leuk!!!

ik was door de hormonen niet veel aangekomen,misschien 1 of 2 kilo....ben nu 8 aangekomen....maak me er niet zo druk om,bij sanne uiteindelijk 20 aangekomen maar het was buik en vocht....en was het ook wel weer snel kwijt

bij ons ook pas bij 36 weken liggingsecho alleen als ze denken dat groei niet goed gaat een groeiecho...

Geplaatst

Ik ben ongeveer 4 kilo aangekomen van de hormonen bij de laatste poging en woog toen ongeveer 77 kilo. Ik weeg nu 84,5 kg, dus het gaat voorals nog best goed.

Zodra ik bevallen ben moeten er wel weer flink wat kilo's af, want ik was al wat aan de zware kant (1,72), dus wil terug naar zo'n 70 kilo. Maar goed.. nu mag afvallen niet, dus dat komt na de bevalling wel weer.

Geplaatst

Doortje, ik maak me nu ook niet druk om mijn kilo`s, zoals je zegt komt dat wel na de bevalling. Maar ik ben al geen lange ik ben ongeveer 1,60 m...

Als er te veel bij komt lijk ik wel een bal, kan ik gerolt worden..

Groetjes T

Geplaatst

Over kilo's: ik denk dat ik verspreid over 2 jaar medische molen misschien zo'n 3 kilo ben aangekomen. En nu dan alweer een flink aantal... ik maak me er (nog) niet heel erg druk om, maar moet er ook niet te lang over nadenken..!

Valesca; tja, mijn angst dat het misschien wel niet lukt met de borstvoeding is niet echt gefundeerd; ik wil alleen om meerdere redenen héél graag dat het wel lukt (allergieën in de familie, in het verleden borstkanker bij mijn moeder en zo nog wat redenen) en ik weet dat het bij mijn moeder vroeger een enorm drama was (bij beide kinderen), al waren dat natuurlijk andere tijden met minder goede begeleiding. Daarnaast lees ik steeds dat het met te grote borsten ook vaak niet lukt, en helaas zijn ze nu al enorm gegroeid...:eekk:

Geplaatst

Valesca,

Wij hebben ook de aerosleep erbij gekocht. (eerst matrasje, dan als een hoeslaken de aerosleep eroverheen en hierover een hoeslaken)

Hoeft geen molton en/of zeiltje onder.

Mocht de kleine spugen kun je het uitwassen en in de droger stoppen, ideaal!

Wij kopen zoals ik al eerder heb geschreven een Angelcare als babyfoon cq bewegingsmatjes in het bedje.

In de periode van hormonen spuiten ben ik in totaal zo'n 5kg aangekomen.

Denk dat ik nu in deze weken zwangerschap 9kg aan ben gekomen, we zullen morgen eens zien bij de vk op de weegschaal.

MarMira,

Leuk dat je even langs bent geweest en reactie hebt gegeven!!

Fijn dat alles goed met je/jullie gaat!

Wel prettig om met 32 weken jullie kleintje nog te kunnen zien op een 3D echo en dat ze dan ook kijkt naar de groei van het kindje is ook fijn.

Enne, ik heb striae op m'n borsten gekregen omdat ze zo zijn gegroeid.

Aan de binnenzijde naast m'n tepels zit een klein beetje striae.

Wel smeer ik creme na het douchen m'n buik/billen/bovenbenen en borsten in om de huid soepel te houden.

Ik weet wel dat striae van onderhuidse scheurtjes komt en dat smeren het niet tegen kan houden, maar toch denk ik dat ik door het masseren van de huid de huid wat soepeler kan houden en het hierdoor wat kan beperken.

Geplaatst

@ Wish: joepie.. 26 weken.. weer een magische grens voorbij! Wij hebben trouwens ook zo'n aerosleep voor het op het matrasje. Wel zo'n fijn idee. Ik ben zelf altijd een buikslaper geweest, dus wil wel die veiligheid inbouwen.

@ Marmira: ik hoop van harte dat het lukt om borstvoeding te geven voor je. Vroeger was inderdaad anders, maar meer als je best kun je niet doen. Gewoon goed voorbereiden en tijdig een lactatiekundige inschakelen mocht er iets niet lukken! Het komt vast goed. Ik hoop dat het bij mij ook lukt.. Wil het zooo graag..

@ T.K. zo'n rolletje gevoel begin ik nu soms al wel te krijgen hoor.. al hangt het er wel vanaf wat ik aan doe. ik een leuk jurkje lijkt dat al heel anders als in een spijkerbroek met shirt

Geplaatst

@Wish inderdaad ja zo maken wij de aerosleep ook op,heb je ook die speciale hoeslakens?!

26 weken super meid!!!

@Marmira: vertrouwen hebben,mijn moeder heeft ons alle3 gevoed makkelijk en bij mij ging het niet dus zegt niks

Ik krijg straie onder mijn navel onderkant buik,had het bij sanne al licht en nu zie je het al komen,nou ja jammer dan

Geplaatst

Valesca,

Je hebt de aerosleep die aan het matras vast zit. (kun je wel verwijderen dmv de rits los te maken om bijv. uit te wassen)

Ook met alleen stiek aan alle 4 de hoeken om zo over het matras te doen.

Maar wij hebben een aerosleep hoeslaken, hier zit ook een soort 'zeil' in verwerkt zodat we geen molton en zeil meer nodig hebben om over het matras te leggen.

Zal eens kijken naar het merk oké.

Vandaag naar de vk.

Ik zal niet meteen verslag kunnen doen, zal waarschijnlijk morgen gaan worden.

Inderdaad, straie jammer dan! (goed gezegd Valesca)

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben er ff niet geweest doordat ik zoals velen onder jullie weten op een nieuw werk ben beginnen werken. De eerste dagen had ik het echt zeer lastig. Niet dat het werk lastig was, nee, ik was uitgeput. Toen ik thuis kwam van m'n eerste dagje werken moest m'n man de nacht doen en ik ben gewoon in tranen uitgebarsten toen hij vertrok. Kon er gewoon niets aan doen. Toen de de volgende dag terug thuis kwam (en ik dus nog in m'n bed lag na mijn nachtje slapen) ben ik terug in tranen uitgebarsten toen hij zelfs nog maar de oprit opkwam. Ik had het gewoon totaal niet onder controle. Kon er niets aan doen, voor ik het wist schoten m'n ogen vol en was ik tranen met tuiten aan het wenen. Gelukkig was het na de 3de dag een heel stuk beter en heb ik mij vandaag eindelijk es een beetje kunnen uitslapen en dat heeft immens veel deugt gedaan ;-)

Wat de babykamer betreft, wij zijn ook nog niet bezig met de inrichting. M'n schoonpa is bezig alles te schilderen en dit kan hopelijk tegen het einde van deze week volledig inorde zijn. Dan moet m'n man en m'n pa nog de laminaat leggen en dan kan ik eindelijk beginnen met de inrichting en decoratie van de kamer. Er komt 1 muur in een lichtbruin en daar wil ik leuke dieren op in het groen. Echt in een groen knalkleur. Ik wil het in het groen omdat we graag nog een tweede kindje zouden willen en dan kan baby 2 als het nu een jongen of een meisje is in dezelfde babykamer slapen.

Wat de flessen betreft, ik heb mijn oude flessen gekregen van m'n moeder. Dat zijn glazen dus die kan ik zeker en vast betrouwen. We hebben er ook nieuwe spenen voor op gekocht dus die zijn zoiezo bpa vrij. Zal nog een aantal plastieken flessen kopen omdat dit nu eenmaal handiger is als je niet thuis bent maar ben er nog niet volledig uit welke dat zullen worden. Ga trouwens ook proberen om borstvoeding te geven dus erg druk maak ik me er nog niet over.

Wat m'n gewicht betreft, voor de behandelingen woog ik 65kg. Aan het begin van m'n zwangerschap 68kg dus dankzij de procedure was ik er zo'n 3kg bijgekomen. Tijdens de zwangerschap ben ik naar 62kg gegaan en nu zit ik terug op zo'n 65kg. Dus als jullie vrezen dat jullie niet voldoende bijgekomen zijn, ik doe het nog beter, ik ben afgevallen... Met onze meid is alles goed dus maak ik me er nog niet teveel zorgen over. Vind het soms wel raar. Als mensen me vragen, en, al veel bijgekomen? Dan moet ik antwoorden: nee, integendeel, eigenlijk nogaltijd 3kg!!! lichter dan aan het begin van de zwangerschap. Dan denk iedereen dat ik constant hebt moeten spuwen maar ook dat is geen waar.

Als ze me trouwens zien twijfelen sommige mensen nog steeds of ik nu zwanger ben of gewoon verdikt aan m'n buik. En als ze dan toch beslist hebben dat ik wel zwanger moet zijn, dan denken ze: die is zo'n 18 à 20 weken terwijl ik er toch al bijna 28 ben... Ze kijken dan echt zo verwonderd als ik zeg: nee hoor, is voor midden oktober, dus nog zo'n kleine 3 maand te gaan... Och ja, zolang onze mini en ikzelf gezond zijn, dat is het belangrijkste, niet het aantal kilo dat je al da niet bijgekomen bent...

Geplaatst

@ Wish: ja die hebben wij ook,een apart matras en dan zo'n aerosleep ding die je met 4 stieken vast maakt,en dan hebben we hoeslakens die erover gaan met gaatjes zodat die ademlaag nut heeft

[ATTACH=CONFIG]1788[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]1789[/ATTACH]

Succes bij de VK!

@Akara mooi makkelijk dat je die flessen kreeg!! Ik heb vandaag starterset avent bpa vrij gekocht!!

En je komt inderdaad niet veel aan...ik vandaag gewogen en 10 kg erbij nu...nou ja...komt ook wel weer goed hihi

Geplaatst

alles oké bij de vk! 125/70 en baarmoeder was 26cm dus ook prima in orde. ben nu precies 9kg aangekomen. 8 aug mag ik weer terug komen wil iemand dit voor mij in het lijstje zetten zit nu via mn mobiele telefoon en gaat dan lastig. bedankt!

Geplaatst

fijn dat alles goed was!!Super

ik krijg die kleuren nooit goed als ik de lijst verander dus misschien wil iemand mijn data ook erbij zetten?

ik mag ook 8 augustus weer naar de VK

Geplaatst

Uitgerekende data

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

Echo/controle

8 augustus: Wish controle VK

8 augustus: Valeska controle VK

Alstublieft Dames

Geplaatst

Uitgerekende data

Echo/controle

28 juli: Violeta controle VK

3 augustus: Violeta pret echo 4D

8 augustus: Wish controle VK

8 augustus: Valeska controle VK

Geplaatst

Hoi meiden,even snel bericht van me. Gister zag ik het niet meer zitten,met veel pijn naar huis gegaan de vk gebeld ik mocht langs. Gelukkig ons kindje is goed gegroeid en het was niks met de zwangerschap mee te maken .ik had veel last van mij darmen met krampen + dat mijn buik helemaal blauw is van binnen door al dat hoesten + beetje banden pijn{+ heel veel lucht in mijn buik die niet er uit kon. pfff..... ik ben nog nooit zo bang geweest als gister.

Nog 14 weken....ik hoop dat ze maar snel voorbij komen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden