Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Niet stressen Valesca! Uiteindelijk heeft dat baby'tje niet meer nodig dan jouw liefde en melkflesjes :-)

Hier nog geen gyn gezien, morgen weet ik dus pas meer. Maar werken deze week zit er niet meer in. De laatste monitor gaf toch weer wat contracties, dus extra pilletje bovenop de baxter en dan verder afwachten. Ik weet dus echt echt niet waar ik me aan moet verwachten de eerstkomende dagen, zo maf. Gaan ze me nog langer hier houden, naar huis sturen, platte rust geven, of niet. Heel gek hoe machteloos ik sta tegenover mijn lichaam en telkens de interpretaties van de materniteit-verlosafdeling op dat lichaam. Ik denk/hoop steeds dat het niet zo erg is, maar dan toch blijken ze niet helemaal gerust te zijn hier.

Zo, intussen mijn eigen kamertje en wat meer rust hopelijk. Zal er maar meteen aan beginnen door te gaan slapen :) tot gauw!

ellen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ellen,

Fijn om te lezen dat je geen ontsluiting hebt en dat de medicatie effect blijkt te hebben.

Hoop dat je vannacht uit kan rusten en dat je morgen op de hoogte wordt gebracht of dat je naar huis mag en dat al je andere vragen ook beantwoord gaan worden.

Succes!

Valesca,

Kan me wel indenken dat je spanning hebt. Het zou kunnen zijn dat de slijmprop aan het loslaten is, of niet?

Auto weer vol getankt?

Heb je vanavond wel de dingen kunnen doen die je wou doen samen met Rene?

Is Sanne al aan de betere hand?

Geplaatst

Hoi Ellen,

Dat is wel even schrikken, zo plots twee dagen in het ziekenhuis. Gelukkig word je goed in de gaten gehouden en is jouw gezondheid en die van je kindje nu t allerbelangrijkst. Ben benieuwd wat de gyn morgen zegt, of je maar huís mag en of parijs er nog inzit. Ik denk dat je parijs - net zoals violeta zegt- maar moet gaar herplannen en straks lekker met zn drietjes gaan bezoeken.

Dikke knuffel voor je!

Valesca, je bent al zo ver! En nu nog stressen. Die lijst kan ook wat later nog hoor. Ik heb van de week kraaamzorg gehad en die vertelden dat wij Nederlanders alles tot in de puntjes geregeld willen hebben (met alle stress) van dien. Zij komt ook bij buitenlandse gezinnen waar men vaak uit geloofsovertuiging pas vanaf de geboorte begint met kopen en regelen. Is wel t andere uiterste maar t heeft mij wel gerustgesteld. Je kan je om alles druk maken hè?

Maar t enige wat nu belangrijk is jij en je baby in je buik. Ok, en Sanne! :-) gaat t al wat beter met haar?

Violeta,

Gefeliciteerd!

Groetjes aan iedereen!

Ik ga nog steeds steady, heb wel iets voor m'n maag nu, maar weet nog steeds niet wat harde buiken zijn. Ik neem veel rust maar morgen een lange dag weg, laatste keer voor m'n werk. Ben benieuwd of ik dat ga volhouden. :-)

Geplaatst

Valesca,

Hoe is het nu met je?

Ellen,

Zit in 'spanning' te wachten op een berichtje van jou.

Marianne,

Fijn dat je iets hebt gekregen voor je maag. Lijkt me erg onprettig als die steeds opspeelt.

Harde buiken ken ik ook 'niet echt'. Heb er soms wel een paar per dag en ook wel een een hele dag niet. Tenminsten, niet dat ik het dan in de gaten heb.

De harde buiken met wat krampjes aan beide zijde onderin mijn buik heb ik meestal tegen de avond/nacht.

Succes vandaag, jij was ook vroeg op!

Morgen je laatste werkdag, toi, toi!

Vandaag besloten om toch maar vakantiedagen/verlofdagen op te nemen nadat mijn zw-verlof op is.

Geplaatst

Hoi hoi,

EINDELIJK de gynaecoloog langs gehad. Ik blijf nog een nachtje tot het infuus volledig leeg is, en morgen op consultatie voor een nieuwe inwendige echo (cervix nog es meten). Daarna waarschijnlijk naar huis, en dan.. thuis blijven en rustig thuis blijven tot en met minstens volgende week. Hij verwacht niet dat ik meteen een geboorte ga krijgen, en ik kan nog altijd over tijd gaan, maar ik moet de harde buiken met pijn wel in het oog blijven houden en mijn ritme naargelang aanpassen. Maar in feite komt het erop neer dat ik vanaf morgen (34 weken) uit de 'gevarenzone' ben, en stel dat ik dan toch weeën krijg, ze niets meer gaan doen om ze tegen te houden. Dus vanaf morgen: als het komt, dan komt het. Volgende week weer consultatie, en als ik weer ongerust ben mag ik altijd aan de monitor. Maar het enige wat ze dan zullen kunnen zeggen is: 'jij gaat bevallen', of: 'loos alarm, jij gaat naar huis'. Maf he!

Op mijn werk hadden ze er al rekening mee gehouden, vanaf het moment dat ik belde dat ik hier 2 dagen moest blijven. Ze hebben zelf ook kinderen en kennen intussen blijkbaar de gang van zaken over dat soort dingen. Mijn vervangster komt waarschijnlijk al een stuk vroeger en ze verwachten me al bijna niet meer (met alle respect). Dus heb ik nu ook verlof of wat! haha.

Ik dacht ook aan de slijmprop toen ik het van Valesca las. Hoe gaat het met je meid?

Wendy, hopelijk is je Noah lekker aan het wennen aan zijn nieuwe kamer. veel succes!

Wish, hoe is het met jou?

Over die mannen nesteldrang, die heb ik ook duidelijk gemerkt hoor! Kastjes in elkaar vijzen, de terrasvloer plots helemaal afschuren, plankjes maken, typische mannenklusjes eigenlijk he. Op hun eigen manier. Zoals wij de was plots gaan doen en het huis helemaal proper willen zien. Schattig toch?

Doortje, aan het genieten van je verlof nu? Raak je eraan gewend?

Ik wou dat ik iedereen kon beantwoorden nu, maar ben de tel een beetje kwijt geraakt. Ben wel met m'n hoofd vaak bij Valesca. Voor haar wordt het spannend he.

Oh, en Toverstafje, hoe is het met jou? Jij moest het ook heeeeel rustig aan doen he?

liefs en groetjes,

Ellen

Geplaatst

Ha die Ellen,

Je weet dan eindelijk hoe en wat etc.

Hoop dat je cervix nog 'lang' is zodat jullie knul nog even blijft zitten.

Als ik het goed begrijp, krijg je nog 1 dag langer wee-remmers en dan mag je naar huis!

Je hebt nu inderdaad verlof gekregen!

Morgen ben je 34 wkn zwanger, dus volgens de NL-begrippen niks 'vreemds' aan dat je met verlof bent gegaan.

Helaas voor jou is je verlof op een wat vervelende manier begonnen....

Ga je volgende week (als het lukt) nog op je werk langs of heb je hier nog niet over nagedacht?

Meid, heel veel succes en ik duim voor je dat jullie kleine kanjer het goed blijft maken!!!

Valesca,

Je bent hier vandaag nog niet langs geweest......

Ben nu toch wel heeeeel nieuwsgierig geworden hoe het met je gaat.

Voor jou ook heel veel succes en een dikke knuffel!

Geplaatst

Hoi wish,

Nou ik heb m'n dag overleefd :-) het was de laatste keer dat ik m'n collega's hen gezien maar ik werk nog tot 21 sep vanuit huis. Dus nog even tanden op elkaar... Oh ik kijk zo uit naar m'n verlof! Tot eind Jan lekker hoor!

Ik weet echt niet wat n harde buik is.. Heb er nog niet een gehad... Gelukkig is dat Vlgs de Kraamzorg prima, harde buiken zegt vlgns haar ook niet dat je eerder gaat bevallen, het is meer dat je rustiger aan moet doen, zegt ze.

Ik ben ook benieuwd hoe t met valesca gaat.. Ze is hier zo vaak en nu ff stilte.. Spannend hoor! Misschien krijgt Sanne wel haar zin: snel haar zusje geboren! :-)

Geplaatst

Het wordt nu zeker spannend hier...Hoe zou het met Valesca gaan?

Ellen, jij vanaf nu dus ook verlof! Hopelijk morgen lekker naar huis en goed naar de dokter luisteren he? Dus heeel rustig aan gaan doen ;-)!

Ik was opeens ook zenuwachtig aan het worden...ik moest nog zoveel doen! Mijn vriend had daarop maar besloten om woensdag spontaan vrij te nemen en mij mee te nemen naar allerlei babywinkels, net zolang totdat we ALLES in huis hadden. Echt, ik hoef niets meer te halen (ja, wellicht wat dingen voor de leuk maar geen noodzakelijke dingen meer). Heerlijk! Verder vandaag de bestelling geplaatst voor het kaartje en de adressenlijst gemaakt. Ik mis nog iets van 25 adressen (van de 100) en ik ben dus druk met mensen aan het mailen en bellen voor adressen dus dat komt ook goed.

Helaas is ons huis op dit moment wel een puinhoop. De schilders zijn begonnen met de trappen en dat geeft veel stof en verfgeur-overlast. We slapen op dit moment dus in het huis van mijn ouders, zij zijn op vakantie, dat komt wel weer even mooi uit. Maar ik moet er maar even niet aan denken dat ik nu zou kunnen bevallen....Het huis moet echt eerst nog worden gestoft en gezogen! Van het weekend gaan we lekker nog even weg met z'n tweetjes, als het goed is zijn de schilders morgen klaar en als we zondag dan terugkomen kunnen we gaan luchten en schoonmaken....

Oh ja, vandaag de glucose-test gehad. Bah, wat vies zeg! Uitslag was gelukkig goed dus mijn enorme dorst komt gewoon door de zwangerschap en niet door suiker.

Doortje, jij hebt morgen de bruiloft toch? Heel veel plezier!

Geplaatst

Joehoe 34 weken!

Vannacht meer dan een uur lang wakker gelegen met buikpijn en harde buiken die echt om de 6 minuten stipt bleven komen. Telkens op het randje gestaan om op de 'rode knop' voor verpleging te drukken, maar uiteindelijk gewoon maar gaan slapen en gewacht op de monitor 's morgens. Die liet wel degelijk harde buiken zien, en de ene minder, dan weer heel hard, dan weer minder en dan weer hard. De verloskundige zegt dat zolang het onregelmatig is en ze niet echt pijn doen (pff, heb wel voortdurend buikpijn maar ja) dat het ok is. Ben echt zo benieuwd naar de consultatie en echo deze middag. Nog eventjes wachten.

Mijn weeënremmer is intussen sinds gisterenavond al afgekoppeld (daarom denk ik ook terug meer de harde buiken), maar ik heb nog altijd wel een 'waakinfuus' met gewone vloeistof, voor stel dat ik toch weer aan een infuus moet, dan moeten ze niet opnieuw prikken en hoeven ze maar weer aan te sluiten. Dorie, ik die dacht dat alles gewoon zou afgekoppeld worden. hang ik nog aan zo'n rekje vast. Maar ik heb toch al mijn eigen kleren weer kunnen aandoen (zakje door de mouwen), zaaaaalig om weer een bh aan te doen. Die boobs blijven maar groeien heb ik de indruk, jullie ook? Wel grappig om hier de babietjes te horen huilen in de gang, terwijl ik nog met een bolle buik zit.

Oh en huilen dat ik gedaan heb met een film gisteren! hahaha. eerst omdat Jennifer Aniston (zo'n domme film, maar ja. 'Marley and me' heet hij) een miskraam had gehad en in tranen uitbarstte. Toen kon ik zelf het ook niet houden (tja, wat wil je, na een mmm). En op het eind gaat de hond Marley dood van ouderdom. Moesten ze afscheid nemen en zo. Het beest in de film is compleeeeeeet onopgevoed maar ik kon toch niet laten om met onze hond te vergelijken en ja, daar gingen de tranen weer. Zo'n ziekenhuis doet toch wel wat met je emoties he. haha.

Doortje,

Héél veel plezier met de bruiloft van je zus! Hopelijk hou je het allemaal wat vol.

Laika,

Grappig dat je plots zo in paniek bent geschoten en alles in één keer in huis hebt gehaald. Hopelijk ben je nu geruster! Zo was het bij mij ook gegaan: gewoon meteen een half fortuin uitgeven, maar dan tenminste wat geruster zijn. Hopelijk raakt jullie huis snel in orde! zo'n glucose test is inderdaad niet echt leuk, maar uiteindelijk is het maar eventjes een drankje drinken en wat bloed laten nemen. Wel goed dat je geen suikerziekte hebt! Flink zo!

Valesca,

Het is inderdaad stil daar, benieuwd hoe het met je gaat hoor! Kalm blijven he. :-)

Marianne,

zo fijn dat je vanaf nu thuis kan blijven! Nog eventjes en dan echt verlof he. Ik denk eraan om ook van thuis uit nog wat te werken, maar ik moet nog met m'n baas bellen en horen wat hij van plan is intussen. Of ze al meteen vervanging gaan inschakelen en ik dus ook niet terug kom. Ik moet ook nog uitvissen of ik nu een arbeidsongeschiktheidsafwezigheid heb tot de officiele zwangerschapsverlof, of mijn verlof al meteen ingaat. Dan verlies ik wel een maand na de bevalling!! niet zo fijn...

Wish,

M'n cervix was de eerste keer 37mm, tweede keer 41, derde keer 26mm, en dinsdag 21mm. Maar geen ontsluiting. Da's al het belangrijkst he. Laat het maar even zo zitten ook, al voel ik wel de neiging om het de eerste 2 weken nu héél rustig te doen. M'n arme vriend die nu alles moet doen. Ik mis het wandelen met onze kwispelende haarbal best wel, al zal ik zo blij zijn om hem gewoon rond me te hebben thuis. En onze kat lekker op het bed liggend bij me.

En oh ja, ik hang weer vast aan de utrobollen.. zou de cervix harder houden..

Liefs en tot gauw!

Ellen

Geplaatst

Pffff Ellen ik vind het wel spannend hoor. Gelukkig 34 weken, met kindje zal wel goedkomen. Raar he, dat je nu ineens in deze situatie zit. Toch al die weken al een beetje onrustig geweest en je voorgevoel is goed, daar kan je iig op vertrouwen! Hoop dat je snel naar huis mag en daar lekker kan rommelen en rusten.

Valescaaaaaa iets in mij zegt dat er iets met jou gaande is! Zou ook erg vroeg zijn maar het kan niet veel kwaad toch, 36 weken is het niet?

Ik denk aan jullie en hou het hier goed in de gaten!

Hier veeeeeeel onzekerheid en angst. Ligt de baby goed, of dwars, daalt ie in, waarom die harde buiken en buikpijn, zoooooo moe echt volledig uitgeput. Moet maandag naar de gyn, daar kijk ik erg naar uit. En dan is het ook bijna 35 weken, hopelijk dient hij/zij zich vanaf 38 weken aan. Ik kan niet meer, ook mijn hoofd staat 'uit' alsof ik al vol endorfines zit en niets meer hoef behalve bevallen. Rare tijd dit.

Liefs Toverstafje

Geplaatst

hellooo,

En zodus, werken uit den boze tot de uitgerekende datum (ben nu weer thuis). En de baarmoederhals nog korter (ik meen 12mm gezien te hebben), wat weker en een vingertje opening. Het kan allemaal evengoed zo blijven tot het eind, maar rust is dus toch wel aangewezen. 36 weken, moet ik voor mezelf echt proberen te halen, en dan mag de kleine gewoon bij mij op de kamer. alles ervoor is couveuse. En 3x per dag utrobollen ipv 1x per dag grr. njet Parijs natuurlijk nu.

Aan de ene kant had ik willen horen: "ach meiske toch, het is allemaal nikske (de verpleging ging er vaak effectief zo luchtig over heen. Dat ik me teveel erop concentreer bla bla). Ga maar naar huis en doe het rustig aan". Maar aan de andere kant is met die echo mijn gevoel toch maar juist gebleken en is er wel degelijk allerlei gaande (dat niet zou mogen) en op die paar dagen tijd toch wel veranderd, zelf met de remmers en platte rust. Ik denk dat het kantje boordje gaat zijn en vind het daarom wel heel erg eng allemaal, want zo reëel.

Toverstafje,

Jij ook in de onzekerheid? Hopelijk weet je meer op maandag bij je gyn! Ben heel benieuwd of jullie kleintje zich mooi gaat ingedaald hebben of nog gedraaid heeft. En hopelijk blijft hij ook nog wel even zitten hoor!

Valesca,

ik denk inderdaad dat er vanalles gaande is bij jou! Benieuwd hoor!

Het komt ook allemaal dichterbij voor iedereen nietwaar. Wat gaat het spannend worden! Ik wil ook zo lang mogelijk zonder verdoving. De verloskundige/vroedvrouwenpraktijk die ons thuis gaat begeleiden heeft beloofd om bij ons thuis de infosessie te komen geven ipv wij naar hen. Lief he. Vind ik niet slecht, want zo kunnen ze zelf ook ons huis bekijken en inschatten wat mogelijk is.

liefs

Ellen

Geplaatst

Aaaaaaahhhhhhh NEEEEEE toch zeker!!!

Echt super veel geschreven, op iedereen gereageerd, hart onder de riem gestoken etc. en het is niet opgeslagen.

Kreeg het bericht dat ik niet was ingelogd. (ga Jheroen een berichtje hierover sturen, ben het beu komt zo vaak voor......)

Baal er ontzettend van zeg!

Ik ga nu eerst eten en kijk straks wel of ik nog reageer. (ben echt pist nu, sorry voor mijn uitbarsting)

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

12 september : Valesca liggingsecho

12 september: MarMira liggingsecho

12 september: Mamavannoah controle gyn

13 september: rondleiding verloskamers zh

13 september: Doortje rondleiding ziekenhuis

13 september: Laika controle 35 weken

14 september: Wish 2e groeiecho (vanaf 1 sept. standaard uitvoeren van 2 groeiecho's)

15 september: Mamavannoah voorlichting bevallen in ziekenhuis.

20 september: Ellen controle gynaecoloog

20 september: Laika borstvoedingsvoorlichtingsavond

26 september: Ellen controle verloskundige - voorlichting thuisbegeleiding voor-arbeid

Geplaatst

Ellen ff een vraag voor jou: hoe waren die harde buiken precies toen je in het zkh belandde? Hoeveel uur, om de hoeveel minuten, hoe lang duurden ze? Ik heb ze al de hele avond om de 8 a 10 minuten, vanaf 19 uur ofzo ze duren ongeveer een minuut. Ik ging net in bad in de hoop op verlichting maar dat heeft niet echt geholpen. De harde buiken zijn pijnlijk vooral vanuit de flanken en soms ook menstruatiepijn.

Normaliter zou ik zeker ff zkh bellen maar omdat het avond is, ons lieve kleutermeisje ligt te slapen en ik nu op dit tijdstip niet 1-2-3 goede / snelle opvang kan regelen, durf ik niet te bellen omdat ik bang ben dat ik meteen moet komen. Pfffff wat een toestand. Heb pas vanaf 22 september de 'achterwacht' geregeld voor als het nodig is, had er nu nog niet op gerekend.

Weet niet wat wijsheid is, ik denk dat ik een paracetamol neem en wat probeer te slapen. Als de nood aan de man is zien we wel weer verder. Als iemand een tip heeft dan hoor ik het wel heel graag :-) !

Geplaatst

Toverstafje,

Begrijp dat je hierdoor ongerust bent geworden.

Ik zou geen Paracetamol innemen, dan onderdruk je het gevoel wat je hebt en heb je geen 'juist gevoel' meer als er daadwerkelijk wat aan de hand is.

Heb ff op google gekeken http://www.evavanhoorn.nl/wanneer-bellen.htm

Misschien dat het af zwakt als je naar bed gaat, dan heb je lichamelijk volledige rust.

Heel veel succes!

Geplaatst

Hoi wish, bedankt voor het opzoeken! Ben het zkh aan het bellen maar die zijn onbereikbaar? Lekker is dat... Ik wil met hen overleggen wat er is, en dat ik thuis wil blijven maar zelf wil weten van hen of dat okee is.

Geplaatst

Toverstafje,

Als het echt regelmatig komt en met buikpijn bij, moet je inderdaad eens laten nakijken. Je weet maar nooit, en tegelijk kan het helemaal niks betekenen.

Laat je iets weten?

Mijn harde buiken zijn gewoon de hele dag door (nu terug volle bak), soms een minuut soms korter. Gisternacht echt klokslag elke 6 minuten ongeveer een minuutje lang, met pijn bij. Dus niet goed (nu ja, we zijn allemaal wel redelijk ver, dus wat is niet goed intussen he). Maar als ze onregelmatig zijn en niet altijd pijnlijk, kan je nog 'redelijk' gerust zijn. En ook een keertje een harde buik van 5 minuten gehad, niemand die er wat van snapte haha.

Wish,

Oh nee, alles kwijt wat je geschreven hebt. Hoe meer ik schrijf, hoe meer ik neig om even snel te copy/pasten stel dat het inderdaad allemaal plots verdwijt. Frustrerend he!

Valesca nog altijd niet gezien. het wordt wel spannend he!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ben weer thuis. Buik werd al rustig onderweg naar zkh. Wel enkele contracties gemeten. Vlg x toch weer bellen en komen bij deze klachten. Had vingertop ontsluiting maar schijnt normaal te zijn als je al ooit kind hebt gehad.

Nu proberen te slapen. Zal niet meevallen want de harde buiken kwamen terug zo gauw ik uit het zkh liep... Baby ligt nog dwars maar is erg beweeglijk (sinds ik voetreflex doe) dus kan nog veranderen.

Ben niet blij, heb donker unheimisch gevoel.

Valesca how about you?

Geplaatst

Toverstafje,

Pas goed op jezelf meis, probeer toch maar te ontspannen. Vervelend dat je n unheimisch gevoel hebt.

Wish,

Ja balen van je tekst! Geef Jeroen maar de volle hormonale lading, miss lucht dat wel op, hihi!

Ellen,

Spannend hoor, ik leef met je mee, alhoewel ik me nog geen voorstelling van kan maken. En inderdaad wat is goed nu? We schieten lekker op hè?

Valesca,

Hoe is t nu met je? Zooooo spannend!

Geplaatst

Hey Toverstafje,

Wel lopen dezer dagen allemaal op de toppen van onze tenen, want het zou wel eens elk moment kunnen gebeuren. Maar ook weer niet. Heel onzeker en frustrerend, maar tegelijk toch ook wel geruststellend vind je niet? Het is gewoon bijna zover dat we ons wondertje in onze armen kunnen omsluiten! Al wel een vingertje ontsluiting, zoals ik eigenlijk (bij mij wel ons eerste kindje). Spannend toch he!

Ik had vannacht weer een reeks van klokslag om de 5 minuten harde buik (heel kort) en ontspanning met buikpijn bij, waardoor ik op de duur denk dat ik zelfs die 36 weken niet haal. Maar overdag lijkt het ietsjes beter te gaan. Of let ik er dan minder hard op? In elk geval ben ik zelf ook wat in paniek geschoten en toch maar weer extra was aan het doen en gaat vandaag de 'vluchtkoffer' gemaakt worden. Enige echte zorg en onvoorzien is m'n vriend die de 19de voor 3 dagen naar Berlijn moet voor z'n werk. Ik hoop dat ik het tot zolang nog uithou en vooral niet dat hij weg is terwijl ik moet bevallen!

Oh ja, gisterenavond plekjes op mijn bh ontdekt, het begint dus echt te lekken! Ook doen mijn tepels en boobies regelmatig pijn, hebben jullie dat ook? Vind k wel schattig.

liefs

Ellen

Volgens mij kan Sanne haar zusje al aanschouwen intussen, denken jullie niet? spannend hoor!

Geplaatst

Toverstafje,

Heb je nog wat kunnen slapen? En anders vandaag tussen de middag ofzo een keer gaan liggen, als dat lukt.

Goed van je dat je toch naar het zh bent geweest. Volgende keer zul je eerder gaan bellen.

Succes!

Marianne,

Ik ben beleefd gebleven, geen hormonale aanval gepleegd. Hahaha!

Ellen,

Hoe lang duurt het voordat je vriend vanuit Berlijn thuis kan zijn?

Heb je wel iemand in je omgeving die je evt. op kan vangen voor als je vriend er nog niet is?

Hoop natuurlijk niet dat het nodig is.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hij zou dan het eerstvolgende vliegtuig terug nemen. Tja, hoelang duurt zoiets? Ik veronderstel niet dat ik op 2 uur tijd rond zal zijn, zeker niet omdat het een eerste is, maar hij zal toch zeker 4 à 5 uur nodig hebben denk ik. Eerst vanuit de stad naar de luchthaven (45min), dan een vliegtuig halen (geen idee hoeveel er vliegen per dag), 1.5u vliegen en dan nog een uur van Brussel tot Antwerpen. Dan is het kwestie van hoeveel tijd ik in beslag zal nemen he.

Ik heb voorlopig niet echt iemand in gedachten, behalve dan de vroedvrouwen die erbij moeten zijn van mij. Ik kan altijd mijn broer erbij halen denk ik. Hij is tenslotte ook de peter/suikeroom :-)

Geplaatst

hee meiden,

wat is er veel geschreven in twee dagen zeg.

Ellen, goed te lezen dat je kleine nog steeds veilig binnen zit. Ik kan me best voorstellen dat het allemaal een beetje overweldigend is de laatste dagen. Dit had je natuurlijk allemaal nog helemaal niet verwacht. Het lijkt me behoorlijk spannend/eng om al een soort weeen te hebben zonder dat het echt overduidelijk een bevalling is. Doe maar lekker rustig aan de komende tijd en laat je maar lekker verwennen door iedereen om je heen.

Toverstafje, bij jou ook al onrustig in je buik lees ik. Gaat het inmiddels allemaal weer wat beter en voel je je weer een beetje rustig?

Geplaatst

Whaaa... ik lees net op facebook dat Valesca moeder is geworden van dochter Feline!!!

274956_100001898504852_8027843_q.jpg23 uur geleden

Valesca Hogeboom

• hoi hoi

ik weet mijn inlogcode;s van het forum even niet meer
    maar ik ben bevallen......een dochter feline donderdagmorgen 5 uur is allemaal heel snel gegaan maar het gaat goed!!!!ruim 4 weken ter vroeg maar goed
    ik lig nog in het ziekenhuis als ik thuis ben kan ik vast weer inloggen

liefs valesca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden