Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nu weer even terug:

Gisteren was de bruiloft van mijn zusje. Het was echt helemaal geweldig, maar ik ben bek en bekaf. Ik heb de nacht ervoor super slecht geslapen door maagzuur en dan duurt een dag best lang. Vannacht gelukkig wel goed geslapen, maar ik merk dat mijn hele lijf nog steeds super moe is! Ga vanavond maar vroeg naar bed (heb vanmiddag ook al 2 uur geslapen).

Wel gisteren erg veel reacties van mensen gekregen op mijn mooie bolle buik en mensen die zich zorgen maakten over of ik het wel vol zou houden gisteren en of het neit veel te vermoeiend was.. Ja dat laatste was het, maar alsof je op de bruiloft van je eigen zusje daar aan gaat toegeven...

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow Valesca, van harte gefeliciteerd!!! Ik ben in shock dat er ZO snel al een baby van ons forum is geboren. Godzijdank is alles goed, en wat een prachtige naam!!!

Goed gedaan, nu lekker genieten met z'n viertjes!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Valesca,

Ook hier wil ik je zeker feliciteren met jullie dochter Feline!!!

Dat is echt snel gegaan zeg.

Als ik zie dat je woensdagavond nog op het forum was en s'morgens vroeg bevallen bent.....

(had aan jou zelf de eer willen geven om het hier te vermelden, maar je wist je inlogcode dus niet meer, tja dat kan gebeuren als je andere dingen aan je hoofd hebt)

Doortje,

Fijn dat je het van Valesca hebt vermeld en een topic bent gestart!

Wat super dat je een geweldige bruiloft hebt gehad. Kan me voorstellen dat je er moe van bent geworden en dat het veel van je lichaam heeft gevraagd.

Maar inderdaad, hieraan 'toegeven' op de bruiloft van je zus......Lastig.

Heb eind sept. ook een bruiloft, ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren.

Geplaatst

Hoi valesca, ik heb je geprobeerd om via Facebook te feliciteren maar voor de zekerheid ook hier: van harte meis met Feline! Fijn dat t goed gaat met jullie!

Doortje,

Watvoor topic ben je gestart?

Hou je maar extra rustig de komende dagen, ff bijtanken.

Geplaatst

:B-0009::confettistars::woohoo::woohoo::woohoo::confettistars::B-0009:

VALESCA GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Wat een gezellig berichtje Ellen :)

Meiden, wat gebeurt er hier veel opeens! Valesca, van harte met je dochter!! Prachtige naam voor ongetwijfeld een prachtig meisje! Wel een schrik zeg, zo vroeg, maar wat fijn dat alles goed met jullie is!!

En zo spannend voor Ellen en Toverstafje! Hou ze nog even binnen hè meiden!

Volgens het lijstje zou ik nu ook snel aan de beurt moeten zijn, maar hier gelukkig alles nog rustig. Wel heel blij dat mijn laatste werkdag achter de rug is!

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

12 september: MarMira liggingsecho

12 september: Mamavannoah controle gyn

13 september: rondleiding verloskamers zh

13 september: Doortje rondleiding ziekenhuis

13 september: Laika controle 35 weken

14 september: Wish 2e groeiecho (vanaf 1 sept. standaard uitvoeren van 2 groeiecho's)

15 september: Mamavannoah voorlichting bevallen in ziekenhuis.

20 september: Ellen controle gynaecoloog

20 september: Laika borstvoedingsvoorlichtingsavond

26 september: Ellen controle verloskundige - voorlichting thuisbegeleiding voor-arbeid

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

Geplaatst

@ Wish: ik wilde het Valesca ook zelf laten melden, maar ze had me een bericht op facebook gestuurd, dus ja.. dan toch maar even melden toch?

@ Marianne: Er is een topic over Valesca en haar dochter Feline.

Hier verder alles prima. Nog steeds wel moe, maar gaat weer wat beter gelukkig.

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

12 september: MarMira liggingsecho

12 september: Mamavannoah controle gyn

13 september: rondleiding verloskamers zh

13 september: Doortje rondleiding ziekenhuis

13 september: Laika controle 35 weken

14 september: Wish 2e groeiecho (vanaf 1 sept. standaard uitvoeren van 2 groeiecho's)

15 september: Mamavannoah voorlichting bevallen in ziekenhuis.

16 september: Ellen extra controle gynaecoloog

20 september: Laika borstvoedingsvoorlichtingsavond

Geboren:

8 september: Feline, dochter van Valesca

Geplaatst

Even een vraagje voor Wish:

Jij gebruikt toch de perineumolie? Bevalt het wat? Neem aan dat manlief het doet, lukt dat een beetje?

Jeej, Ellen, wat een spanning bij jou zeg... blijf vooral rustig aan doen en houd die kleine jongen nog even binnen meid!!

Geplaatst

José,

Ik ga die olie vanaf morgen gebruiken. Het wordt geadviseerd om dit in week 34 te gaan gebruiken, vandaar.

Ik ga het zelf aanbrengen. Lijkt me prettiger dan dat mijn man dit doet. Omdat hij niet voelt wat hij doet.

Kan er nog makkelijk bij hoor. Hahaha!

http://www.shizo.nl/shop/Perineum-Massage-sp-50.html?gclid=COzCyrzulasCFUyHDgodGSq-sw

Doortje,

Prima gedaan hoor! Ik had namelijk niet in de gaten dat ze niet in kon loggen.

Je zal inderdaad nog wel moe zijn van de bruiloft!

Gelukkig heb je verlof en kun je je eigen tijd indelen, heerlijk tussen de middag even gaan rusten.

Doe je dit ook of niet?

Geplaatst

Hey Wish,

Ben benieuwd of je wat gaat merken van die olie. Ik heb t er over gehad (heb em ook in huis) met de vk en bij de zwangerschapsyoga. Beide keren werd gezegd dat de werking ervan niet is bewezen maar baadt t niet dan schaadt t niet. Er werd als je dat wilt aangeraden om met n epi-no te gaan werken. Het bestaat nog niet zo lang maar zorgt ervoor dat je persweeen de helft korter duren en je minder kans hebt op uitscheuren of n knip, na de bevalling kan je t zelfde apparaat weer gebruiken om de boel aan te sterken. Zie ook http://Www.epino.nl

Wie kent dit apparaat al? Of heeft zelf al ervaring ermee?

Geplaatst

Ik breek even in. Ik gebruikte perineumolie bij mijn 1e zwangerschap, en ben zonder inknippen of uitscheuren bevallen van ons zoontje. Ik weet niet of het door de olie komt, of doordat mijn huid van zichzelf elastisch is, door een goede gyn, dooor de grootte van het hoofdje van ons zoontje of door juist persen of een combinatie van dit alles. Toch wil ik de olie wel weer gebruiken, maar kan het in drie gewone drogisterijen niet vinden.

Geplaatst

Wish,

Kan jij er nog aan om die olie aan te brengen? Mijn buik begint serieus in de weg te zitten.

Benieuwd of het helpt, ik zou het ook willen doen, maar vrees dat ik te lui ga zijn en het voortdurend zal vergeten.

ivfmoeder,

Ik denk dat het door een combinatie van alles zal zijn. Met de olie erbij. Lijkt me logisch.

Doortje,

Al wat bekomen van de bruiloft? Lekker rusten maar he.

Jose,

Jij bent ook al 30 weken ver, super he! Ja, ik blijf momenten hebben met buikkrampen/harde buik en regelmatige intervallen. Vooral 's nachts en 's morgens. Het motiveert serieuuuuus om alles hier nog snel snel klaar te krijgen. kVoel me een trein die niet meer te stoppen valt: opruimen, herzetten, wassen, plooien, koffer maken, ... En tegelijk denk ik: wie weet zit ik hier over 3 weken nog zonder enig teken van verandering. Onzeker he!

Nog tot vrijdag wachten voor de volgende consultatie, pff. Maar tegen dan toch tenminste al weer een week verder, oef.

Ongelooflijk toch van Valesca, nietwaar? Zo snel dat het is gegaan! Mooi meisje daar op Facebook. Nog eens proficiat he meid! Moet ze nog even in de couveuse, of is alles in orde, weet iemand dit?

Geplaatst

Ivfmoeder en Marianne,

Jeetje, 's nachts op het forum aanwezig!

Ik kan niet goed slapen, maar ga niet op het forum. Dan denk ik dat ik 'te wakker' wordt om weer in slaap te kunnen vallen.

De olie kun je ook online bestellen, of net wat Marianne schrijft, in de winkel voor je laten bestellen.

Ellen,

Als ik op mijn rug in bed ga liggen kan ik er wel bij en anders zittend in een stoel.

Je hoeft niet over je buik heen met je armen.

Mijn buik zit me vooral s'nachts 'in de weg'.

Kleintje werkt niet altijd mee als ik wil draaien of anders wil gaan liggen, merk ook dat hij/zij echt wel zwaarder aan het worden is.

Weet niet of dat Feline uit de couveuse is.

Als Valesca thuis zal zijn komt ze denk ik snel weer op het forum om haar verhaal te doen.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

hee dames,

Hier weer een beetje bijgekomen gelukkig. Zo wat was ik moe zeg van de bruiloft. Ook niet zo raar misschien omdat te de nacht er voor maar 3 uur had geslapen.

Inmiddels hier weer even rustig bij gelezen..

Maar dames... midden in de nacht op het forum... waar haal je de energie vandaan? Ik slaap, net als Wish zegt, wel niet altijd even goed en ben wel een paar keer wakker omdat mijn buik in de weg zit of omdat ik moet plassen of last van maagzuur heb, maar heb toch echt geen energie om nog op het forum te gaan. Ben nu pas net mijn bed uit.. hihi.. Heerlijk zo lekker lang blijven liggen nu ik verlof heb. Ik wil echt helemaal uitgerust zijn voor als de bevalling begint.

Wat betreft de olie. Ik heb m zelf gekocht bij een DA winkel, maar heb m ook gezien bij de reformshop en volgens mij zelfs bij de prenatal. Net als Wish kan ik er gewoon zelf bij en doe het ook zelf. Ik denk dat mijn man het best zou willen doen, maar sinds ik zwanger ben ik het daaronder allemaal zo mega gevoelig dat ik het zelf totaal niet prettig vind. Dus hij wacht geduldig af tot ons kind en klaagt gelukkig niet. Maar Ellen.. ik vergeet het ook met regelmaat hoor.. maar ja.. alle keren dat het wel gemasseerd is draagt misschien een steentje bij..haha.. En misschien ook wel helemaal niet.. we zien wel.

Wat betreft Valesca: ik zag op facebook dat ze zelf uit het ziekenhuis is, maar of Feline ook mee naar huis is?? Geen idee.. we wachten hier gewoon rustig af. Ben erg benieuwd naar haar verhaal.

Geplaatst

Hier weer net terug van controle. Kleine en ik zijn weer goed gekeurd. Bloeddruk was goed. Over 2 weken weer een groeiecho en controle.

Die olie heb ik vorige keer ook gebruikt. Toen alleen een heel klein scheurtje, dat niet gehecht hoefde te worden. Gebruik het nu ook weer. Vergeet het wel regelmatig, maar net wat Doortje zegt, alle keren wel smeren helpen (hopelijk).

Nog iemand die net als ik niet kan wachten tot je de kleine vast kan houden? Begin nu mijn buik wel een beetje beu te worden, maar vooral mijn liezen, bekken, rug die de laatste tijd enorm zeer doen.

Groetjes Wendy

Geplaatst

Valesca, joehoe, gefeliciteerd met Feline!!!! Wat een geweldig nieuws zeg ( en wat wordt het nu echt voor ons allemaal!)!

Ben ook benieuwd naar je verhaal, maar ik wacht rustig af....

Ellen en Toverstafje, wat een spanning bij jullie, harde buiken die zo vaak komen, ik zou er ook niet blij van worden.Ik heb ook wel harde buiken en had laatst een nacht waarbij het wat meer was, gelukkig is dat niet meer teruggekomen. Dat ik nu verlof heb, en de babyzaken ook wat meer op orde heb, scheelt bij mij ook wel, blijkbaar was ik ook gewoon iets teveel gestresst of zo.

Ellen, die perineum-olie wordt trouwens afgeraden bij vrouwen met een hogere kans op voortijdige weeen, las ik.

Wij zijn gisteren teruggekomen van een lekker weekendje weg. We hadden een hotel midden in het bos en hebben heerlijk gewandeld, gegeten, in de sauna van het hotel gezeten en geslapen. Heel fijn zo met z'n tweetjes! Gelukkig is het schilderwerk af, het huis heeft dus lekker het hele weekend kunnen luchten en gisterenmiddag, toen we thuiskwamen, heeft mijn vriend het hele huis afgestoft, gezogen en gedweild, zo fijn dat dat ook weer gedaan is!

Vanaf vandaag is het weer 'back to business' dat wil zeggen, wassen draaien en strijken! Ik moet nog twee babywassen strijken en in de kast leggen, daar ben ik dus wel weer even mee bezig....

Doortje, fijn dat je weer bent bijgekomen! Ik stond vandaag ook pas om 10 uur op hoor, terwijl ik om 23 uur ging slapen. De dagen dat het me lukt om uit te slapen, benut ik ook hoor, hoe uitgeruster hoe beter!

Geplaatst

Wendy,

Super dat alles in orde is met jullie twee!

Je schrijft dat je over 2 weken weer een groeiecho krijgt, jij krijgt er dus ook 2 net als ik?

Doortje,

Heerlijk uitgeslapen, dat zal je wel goed gedaan hebben.

Ook ik ben benieuwd naar het verhaal van Valesca.

Het is naar mijn idee snel gegaan. Ze was woensdagavond nog aanwezig op het forum en donderdagochtend is ze geboren.

Laika,

Jullie zijn uitgerust en het huis is op orde, wat heerlijk!

Ook fijn uitgeslapen, groot gelijk daar heb je verlof voor.

Ik mag deze week ook niet klagen. Hoef maar 2,5 dag te werken.

Woensdag en donderdag een vroege dienst en vrijdag een halve avonddienst ter ondersteuning.

Volgende week nog 4 dagen achter elkaar werken, die week erop nog 3 en dan krijg ik ook verlof.

In totaal nog 9 hele dagen, jippie!!!

Geplaatst

Laika, dat klinkt heerlijk zo'n weekendje weg saampjes nog. En fijn dat je man het hele huis heeft gezogen en gedweild. Ik moet hier ook aan de slag eigenlijk. Mijn moeder komt binnenkort nog voor een grote schoonmaak dus dat is ook wel fijn. Dus ik houd het nu een beetje bij en echte goed schoon wordt het dan later wel.

Zelf net terug van de garage. Onze station maakte dit weekend z'on raar geluid dat we 'm vandaag maar even weg gebracht hebben. Helaas erg slecht nieuws gekregen. De versnellingsbak is kapot.. een reparatie van minimaal 2000 euro.. pff... zucht.... Aangezien onze auto al heel wat km gereden heeft en al 10 jaar oud is en we de laatste 1,5 jaar heel veel reparatiekosten hebben gehad, kijken we nu maar uit voor een nieuwe. De station rijd nu niet meer, dus er moet wel snel een andere komen.. Eigenlijk wilden we pas volgend jaar of het jaar daarna voor een andere auto kijken, maar dat moet dus nu ineens.

Dus.. als iemand nog een mooie station met niet te veel kilometers op diesel weet... dan houd ik me aanbevolen ;-)

Geplaatst

Wat balen dat de onkosten aan de auto zo hoog zijn!

Zoals je het omschrijft is het inderdaad beter om op zoek te gaan naar een andere auto.

Ik zou niet zonder m'n auto kunnen, dat zal voor jullie ook zo zijn.

Succes met zoeken en ik hoop dat jullie snel een andere auto gevonden hebben!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden