Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai meiden,misschien heb ik mijn vk te zwart gemaak. Ze zei niet leterlijk dat het niet boeiend is mijn angst,maar zo voelde ik me. Ze zei vanmiddag dat ze daar rekening mee gaan houden en dat ik ter plek een pijnstiler zou krijgen als ik dat wil.

Doortje wat een mooie fotosessie!!!

Ik ben ook nieuwsgirig wie de volgende is! Ik heb zaterdag personeel feest met mijn collegas we gaan samen uit eten bij ons in de beurt en dan ben ik klaar voor :)

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

druk druk en vooral heel erg vervelend als internet uitvalt en ik de tijd niet meer vind om uit te vissen wat nu weer de oorzaak er van is.

tip van de dag: tetradoeken/hydrofiele luiers! Haal er tonnen in huis! Ik dacht met 6 toe te komen, en kocht uit paniek nog 6 extra. Nou, ik ga er morgen nog 12 extra halen denk ik. Je kan ze echt voor alles gebruiken en daardoor gaan ze ook meteen weer vuil het wasmachine in. Zo heeft Dante al 3 keer geplast tijdens het verschonen, op zo'n doek (wat de hoes dan weer spaart van het verschoningskussen), met een klein fonteintje haha.

Hier alles goed, het is een braaf mannetje, dat graag kreunt in zijn slaap, heel erg schattig. hij heeft niet liever dan lekker bij je liggen, lekker warm. Snachts slaapt hij voor een groot deel gewoon bij me in bed. Spaart heel wat slaap en je voelt dat hij zich er beter bij voelt qua warmte.

Hij is daarnet voor het eerst gewassen (eerder mocht hij nog niet)! De vroedvrouw heeft het voorgedaan en hij was helemaal in de ban van het water en gaf geen krimp. Hij moest enkel wat huilen door de kou achteraf met uit het bad te gaan. Een flink ventje hoor, met veel geduld, zeker als ik lig te sukkelen met mouwen en armpjes enzo tijdens het aankleden. Hij zit intussen bijna aan zijn geboortegewicht: 2720gr (geboorte 2775gr), het gaat de goeie kant op dus.

Ik ben vergeten wat de vraag nog was, op de vorige pagina haha.

Mooie foto's, Doortje!

Daarnet kreeg ik héél erg eventjes een jaloers gevoel naar jullie dikke buiken en het nieuwsgierig uitkijken naar wat erachter zit. Maar onze Dante in m'n armen houden, of Piet te zien met hem in de draagdoek maakt al veel goed hoor :-).

Violeta,

dat je bang bent is echt waar normaal. En als je dit hier kwijt wil, mag dat altijd. Hopelijk kan je je een beetje optrekken aan onze woorden.

Marianne,

Gelukkig toch dat je moeder terug is, maar heel leuk is de situatie niet. gaan jullie het nog uitpraten, of denk je nu eerder van: laat maar zitten? Zo'n ballonnetje lijkt me wel handig ja, benieuwd of het geholpen zal hebben!

Wish,

ik had ook allemaal maatje 50 in mn koffer zitten, haha. Nu draagt hij een nieuw gekocht setje, speciaal voor mini maatjes. En dat past!

Ik lees voor de rest nog wel mee hoor, maar het is moeilijk eventjes om regelmatig te reageren. Jullie staan echt op het punt om te bevallen, ik vind het echt waar zo spannend voor jullie.

Hier nog een fototje of 2. Je zal zelf zien eenmaal jullie ukkie geboren is: je blijft gewoon foto's nemen! :-)

[ATTACH=CONFIG]2425[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2426[/ATTACH]

Geplaatst

Hi meiden, ff snel op m'n mobiel. Gisteren zijn m'n weeën begonnen. Deze ochtend om 6u naar het zh gegaan en om 13u51 is onze prachtige dochter alexis geboren. Ze weegt 3kg 60gr en is 49cm groot. Zal later nog wel alle details posten maar wou het even met jullie delen. Nog heel veel succes met de laatste loodjes, ze zijn het meer dan waard!

Geplaatst

Ha Akara,

Dat is snel gegaan meid. Gefeliciteerd met jullie dochter. En wat een prachtig naam. Ik ben benieuwd naar je verhaal, maar ga vooral eerst lekker genieten meid!

Geplaatst

Akara, van harte gefeliciteerd met jullie lieve Alexis! Fijn dat je het ons even laat weten, en nu maar lekker genieten.

Doortje mooie fotosessie en buik heb je.

Ellen ik zie op de foto's de gehaakte kleedjes, schattig. Ook moet ik wel eens denken aan wat jij in het begin eens hebt gezegd: dat je zo'n klein lichaampje in een rompertje bij je schouder hebt hangen en dat je dan over het ruggetje kan wrijven. En nu is het gewoon al zo!

Marianne, ook al heb jij 0 voortekenen, je zou zo maar de volgende kunnen zijn. Al is het alleen maar omdat je er zo relaxed onder bent ;-)

Hier nog steeds hetzelfde. Woensdag stripdag.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Meiden!

Lang geleden dat ik wat gepost heb. Ooit ben ik met jullie aan dit forum begonnen, maar na een miskraam bij 8 weken 'uitgevallen'.

Ik zie dat er al een paar van jullie bevallen zijn, geweldig! Gefeliciteerd!!! En voor de rest: succes met de laatste loodjes... Spannend!

Hier gelukkig ook weer goed nieuws: ik ben opnieuw zwanger via ivf. Ik ben nu bijna 6 weken en krijg rond de datum dat ik eigenlijk uitgerekend zou zijn nu mijn eerste echo. Ik hoop natuurlijk dat het nu wel goed gaat!

Groeten Ceece

Geplaatst

Akara, gefeliciteerd met jullie dochter Alexis! Geniet ervan en ik hoor graag een keer je bevallingsverhaal!

Ceece, wat een geweldig nieuws! Heel veel succes met je eerste echo!

Toverstafje, morgen een spannende dag dus, hoop dat het strippen werkt.

Doortje, leuke fotosessie hoor, ga je straks na de geboorte dan weer zo'n sessie doen maar dan met z'n drietjes?

Hier een rare nacht gehad met een paar flinke voorweeen en rare dromen over het verliezen van slijmproppen maar nog steeds niets aan de hand. Ga zo maar eens gezellig koffiedrinken met een vriendin en dan wat kleine boodschapjes doen.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Akara, gefeliciteerd met je dochter!!

Ceece, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Zo te lezen rommelt t bij meerdere dames! spannend! Hier nog geen verandering. Nog regelmatig harde buiken. Wel heb ik t idee dat ik minder leven voel. Nog niet te weinig om aan de bel te trekken.

Groetjes Wendy

Geplaatst

Heeey Akara!

Gefeliciteerd meid! Super gedaan en zo snel bevallen! Geniet er maar van en hopelijk tot gauw. Rust vooral goed uit tussen alle excitement door, want je hebt het nodig hoor :-) een gezonde mama geeft een gezonde dochter. Geef je bv?

Ceece!

Waaw, wat ben ik blij voor je! En dan nog op de uitgerekende datum je eerste echo. Dat wordt weer spannend, maar de eerste stap is al gezet! Lief dat je hier nog even een berichtje over post. Van harte!

M'n tepels branden, maar we houden koppig vol :-) Kloven zijn het gelukkig niet, volgens de vroedvrouw. Het zijn gewoon gevoelige tepels. Misschien wat ijs tegen leggen?

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Akara,

Fantastich, je bent bevallen van jullie dochter.

Mooie naam hebben jullie haar gegeven.

Hoop dat alles goed met jullie is en dat jullie volop aan het genieten zijn!

Ceece,

Wow, jij komt super nieuws vertellen.

Van harte gefeliciteerd en ik hoop dat jullie een prachtige echo zullen krijgen en dat de zwangerschap goed mag blijven gaan!

Ellen,

Weer zo'n prachtige foto's.

Kan me voorstellen dat je foto's blijft nemen.

Geplaatst

Ceece, supernieuws, van harte het is je zo gegund! Ik blijf je af en toe volgen om te kijken hoe het gaat. Heel veel geluk & gezondheid de komende maanden. Liefs Toverstafje

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

5 oktober: Doortje controle VK

6 oktober: Mamavannoah controle gyn

6 oktober: Laika controle vk/gyn

12 oktober: Wish controle vk

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

Geplaatst

Laika,

Het dromen over het verliezen van de slijmprop vind ik niks niet gek als je flinke voorweeen hebt gehad.

Zal jullie zoon de volgende gaan zijn.....?

Toverstafje,

Succes morgen!

Net naar de vk geweest. Bloeddruk blijft netjes 120/75, kleine is goed ingedaald, ze voelde de schouders dus het hoofdje ligt goed diep.

Als de vliezen breken hoef ik niet persé te gaan liggen, dat vind ik wel een prettig idee.

Heb gevraagd of dat er in het zh een baarkruk aanwezig is. Ze gaf aan dat die oud is en niet prettig is in gebruik.

Alle vk hebben een baarkruk, dus als de kleine zich gaat melden en we bellen naar de vk moeten we aangeven dat ze de baarkruk mee neemt.

Ze zei dat ze die allemaal in de auto hebben staan als ze dienst hebben, maar soms bij het doen van de boodschappen halen ze de kruk er wel eens uit, vandaar dat we dit aan moeten geven als we bellen.

Net even wat boodschappen gedaan, had niet veel nodig dus was zo weer thuis.

Geplaatst

Akara wat een goed nieuws van harte met je dochter!!!

Ceece wat leuk dat je even komt buurten en fijn dat je weer zwanger bent ik hoop dat alles goed mag blijven gaan,duimen draaien hier!!!

haha foto's blijf je nemen ellen heb voor sanne al 11 boeken vol erg he hahahaha

spannend meiden,ik kom steeds kijken hier haha

Geplaatst

Ceece: wat een geweldig nieuws voor jou. HOpelijk gaat het nu allemaal wel goed. Het is je van harte gegund in elk geval! Zet m op! Laat je ons de afloop van de echo even weten?

Ellen: vervelend van die zere tepels. niet te lang mee blijven lopen hoor. Anders gewoon even een consult bij de lactatiekundige aanvragen. Wellicht zijn er nog wat tips, waardoor het minder pijn doet! Bij onze voorlichting zeiden ze bijvoorbeeld dat het dan kan helpen om te wisselen tusesn afkolven en aan de borst voeden. Wie weet ook iets voor jou om je tepels af en toe een beetje rust te geven?

Mamavannoah: bij minder leven wel aan de bel trekken hoor! Misschien niet nu al, maar als het vanavond nog zo is wel doen hoor! Beter even extra gecheckt als dat er misschien toch wat is. De VK heeft mij dat echt op het hart gedrukt afgelopen week namelijk.

Laika: spannend die dromen van jou. Ik denk dat het wel normaal is dat dit soort dromen komen. We zijn er toch allemaal mee bezig natuurlijk. Het komt nu zo dichtbij... NOg even en dan hebben we allemaal zo'n prachtig wonder in onze armen...

Hier alles rustig. Af en toe wel wat lichte krampen, maar niet regelmatig ofzo en nog niet echt pijnlijk. Mark denkt dat de kleine zich zaterdagmiddag gaat aankondigen.. ik ben benieuwd.. Zou wel leuk zijn als hij zondag geboren wordt.. 9-10-11... Maar we zullen zien. Kan maar zo nog drie weken duren..

Geplaatst

Doortje,

9-10-11 had ik nog helemaal niet in de gaten, dat is inderdaad een leuke datum.

Eens kijken of dat Mark gelijk zal gaan krijgen.

Jij bent er mentaal klaar voor?

Zou Akara het leuk vinden om een topic voor haar te openen dat haar dochter geboren is?

Geplaatst

Hee Wish,

Ik had er ook niet aan gedacht hoor tot een vriendin dat zei vorige week die met het geboorteborduurwerkje voor de kleine bezig is. Maar 11-10-11 is ook nog een leuke alternatief.. haha..

Ik denk dat Akara het wel leuk vind, al is ze niet super vaak online.. gewoon maar doen denk ik. Felicitiaties zijn altijd leuk om te lezen toch?

Zie trouwens dat jij vanaf vandaag ook officieel mag bevallen.. al weer 37 weken. Schiet ook al op dus. Ik ben er mentaal helemaal klaar voor.. dus laat maar komen. ben erg nieuwsgierig naar de kleine man.

Geplaatst

Hallo Dames,

Ceece ik ben zo blij voor je, dat je zwanger bent.. Ik wil ook wel lezen hoe het met je zwangerschap en je echo gaat.

Ellen; super leuke foto`s, ik sta echt te poppelen om min mannetje ook in mijn armen vast te houden...

Akara gefeliciteerd. De derde van ons topic die bevallen is..

Wish hoe gaat het met jou...??

Hoe voelen de dames zich...??

Doortje; 9-10-11 klinkt super haha.. We zullen zien wanneer het wil komen..

Ik denk dat iedereen er wel bijna klaar voor is hier om te gaan bevallen..

Gisteren ben ik weer op controle geweest bij de verloskundige..

Hij ligt al een hele tijdje gewoon ingedaald.

mijn buik is 36 cm.. Hij groeit goed dus..

ik ben inmiddels 62,7 kilo..

Ik heb af en toe ween, het wordt heviger maar het houd niet aan... Dus we zien wel wanneer ons mannetje er klaar voor is om te komen.. Wij zijn benieuwd..

Verloskundige heeft ook gevraagd of ik met 40 weken gestipt wil worden.. Of ik er over na wil denken als ik nog niet bevallen ben..

En met 42 weken inleiden....

Ik hoop dat we gewoon eerder bevallen en niet nog meer moeten wachten..

Groetjes TK

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

5 oktober: Doortje controle VK

6 oktober: Mamavannoah controle gyn

6 oktober: Laika controle vk/gyn

11 oktober: T.K controle vk

12 oktober: Wish controle vk

Geboren:

8 september: Feline, dochter van Valesca

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

Geplaatst

TK goed wat van je te horen en dat het allemaal nog steeds goed gaat.

Ik lees hier steeds meer over strippen en inleiden.. ik heb onze VK daar nog helemaal niet over gehoord eigenlijk. Ik zal er morgen eens naar vragen wat het beleid daarin is bij hun. Van mij mogen ze volgende week best strippen als hij er nog niet is. Ik heb echt geen zin om voorbij de uitgerekende datum te gaan. Maar ja.. hier nog eigenlijk helemaal geen vooractiviteit op wat lichte krampjes na af en toe (wat volgens mij geen wee te noemen is..). Is het eigeniljk altijd van te voren onrustig in je buik? Of kunnen ook zo de weeen ineens toch op gang komen?? weet iemand dat?

Geplaatst

Grappig, hoe totnutoe alle kindjes zich vroeger aanmelden dan de uitgerekende datum. MarMira moet de volgende zijn (van de anderen weten we niets meer, toch?)! Spannend, zeker omdat het geslacht een verrassing is!!!

Goed dat alles goedgekeurd is, Wish. Voor jou ook spannend ivm het geslacht nietwaar. Voor jou zal het ook niet lang meer duren dan, aangezien hij/zij al goed ingedaald is.

Toverstafje

Hoe hou je het? Verlang je nog zo naar de bevalling? De gebreide kleedjes heb ik nog niet hoor, enkel de dekentjes (die veelvuldig gebruikt worden). Zaterdag komt m'n moeder weer, omdat Piet nog eens naar Berlijn moet van zondag tot en met dinsdag. Dit keer is het voor mij minder spannend, al zal ik hem wel missen. Toch wel handig dat m'n moeder ervoor zal komen, en dan neemt ze hopelijk alle kleertjes mee. Ze zullen nog wel te groot zijn haha. Inderdaad, nu heb ik hem en kan ik over zijn rugje wrijven, zolang ik wil!

Net nog wat bijgeslapen terwijl de kraamhulp het huishouden deed, handig. Net nog eens wat boodschapjes doen zoals nog eens extra kleine kleertjes en tetradoeken. Het regent nu voor het eerst sinds de bevalling. Gek he, voor alles komt nu een 'eerste keer sinds..'

Doortje,

Ik kolf inderdaad wat extra af zodat hij niet elke keer aan die tepel moet gaan, maar ik wil tegelijk ook niet dat hij het vergeet en 'verward' raakt, dus laat ik het nog wel toe, zeker snachts.

tja, de ideale datum!!! Wij hadden gehoopt op toch tenminste 01-10-11, maar nee. Het is gewoon een 'lullige' 24-09-11 geworden haha.

groetjes

E.

Geplaatst

Hi Ellen, met kleedje bedoel ik ook dekentje (nl-belgische taalverwarring zeg maar). Ik hou het vol omdat het niet anders kan! Maar zeker nu de herfst haar intrede doet ben ik er klaar voor. Prima beval-weer zeg maar. Heb vrijwel continu voorweeen, maar geen bevalling nog. We wachten af!

Geplaatst

Ja, toverstafje, dat vind ik nou ook, prima bevalweer! Ik merk dat ik vandaag voor het eerst een beetje kan toegeven aan het verlof, ik ben nog constant druk en in de weer geweest maar vandaag heb ik het rustig gehouden. Even koffie gedronken vanochtend en wat kleine boodschapjes gehaald en vanmiddag zelfs lekker een uurtje geslapen. Straks nog even de deur uit om een kaartje te posten maar verder staat er niets op het programma. Ik vind het heel goed van mezelf ;-).

Doortje, weeen kunnen heel goed zomaar ineens beginnen, zonder waarschuwing. De meeste van mijn vriendinnen hebben geen gerommel gevoeld of voorweeen gehad. Bovendien kan het bij het wel hebben van voorweeen nog weken duren voordat de bevalling echt op gang komt, zegt allemaal niets!

Ik vind 9-10-11 en 11-10-11 allebei erg mooi...Mijn vriend zet echter in op 12-10-11 omdat het dan volle maan is. En bij volle maan schijnen meer babietjes geboren te worden. Het worden spannende tijden!

Geplaatst

onze kleine is geboren op 08-09-2011 bijna optellend hahaha

ik ben bijna bij mijn uitgerekende datum gek hoor,en ons meisje is al 4 weken....hopelijk heb ik na de uitgerekende datum rust in mijn hoofd wat dat betreft het blijft gek,denk dat het gevoel blijft omdat het zo plots was...nou ja zal wel een plekje krijgen

ik duim voor alle aankomende mama's mocht het gebeuren zet hem op!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden