Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames. Hier is alles goed. Gisteren nacht iets minder geslapen omdat alexis niet te sussen was. Heb ze gans de nacht bij mij in bed moeten nemen. Ellen, chapeau dat je dit elke nacht doet. Makkelijk vind ik toch anders... Nu dus m'n bevallingsverhaal. Van za op zon nacht was ik af en toe wakker geworden van pijnlijke voorweeen. Zo voormiddag had ik hier regelmatig last van maar was eigenlijk geen probleem. In de namiddag zijn we nog naar de open bedrijvendag geweest en terwijl we gandaham aan het bezoeken waren was er ineens een regelmaat. Zo om de 12 min. Zijn dan nog langs m'n schoonouders geweest omdat we dit beloofd hadden en ze hebben er niets van gemerkt. Vanaf 2u 's nachts was het alle 8 min en heb ik gebeld naar het verloskwartier. Moest langskomen vanaf dat het om de 5 min gedurende een uur was. Om 6u waren we effectief in het ziekenhuis en had ik 3 cm ontsluiting. Tegen 9u was dat 5cm en dan hebben ze m'n vliezen gebroken. Om 10u had ik nog steeds 5cm en hebben we beslist om epuderale te nemen. Tegen 13u had ik volledige ontstuiting en om 13u51 is ons wondertje dus geboren.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Akara, dank voor je verhaal! Kan me voorstellen dat het allemaal heel vermoeiend is nu, fijn dat je toch even je bevallingsverhaal met ons gedeeld hebt. Jij hebt dus een ruggenprik gehad? Ik ben benieuwd hoe dat is bevallen want ik hoop daar ook een beroep op te kunnen doen als ik dat graag zou willen...

Doortje, volgens mij doe jij echt nog een beetje teveel hoor, wat vervelend dat je nog de zaken van de harmonie moet regelen. Probeer verder zoveel mogelijk rustig aan te doen, geef gewoon lekker toe aan dat gevoel en ga gewoon lekker met je hoofd onder de dekens in bed liggen, daar heb je verlof voor! Ik herken je gevoel wel van ' er zo klaar mee zijn', ik heb dat ook. Maar ja, we hebben het niet voor het zeggen he, dat vind ik best lastig, dat loslaten en maar zien wanneer ie gaat komen....Wel fijn trouwens dat je controle goed was en hopelijk draait je sterrenkijkertje nog vanzelf!

Toverstafje, ik heb het met je te doen...Wat vervelend dat het strippen niet gelukt is en dat al die voorweeen zo weinig gedaan lijken te hebben. Ik hoop dat de bevalling heel snel gaat beginnen voor je. En misschien is het inderdaad een goed idee om een nachtje in het ziekenhuis te gaan slapen. Niet ideaal maar je hebt je rust natuurlijk wel nodig en als je een nachtje goed hebt kunnen slapen dan voel je je hopelijk ook wat beter. Kan me wel voorstellen dat je daar ook wel weer tegenop ziet hoor, maar soms zijn alle andere alternatieven gewoon op. Sterkte!

Marmira, wat heeft de VK gezegd? Ik ga het vanmiddag ook navragen. Enne, van de actief meeschrijvende meiden heb jij natuurlijk het meeste recht op de eerstvolgende bevalling ;)!

Wish, ik weet niet of je kindje op je maag drukt waardoor je misselijk kunt worden. Feit is wel dat onze kindjes gewoon erg in de weg gaan liggen en slapen gewoon een crime aan het worden is. Ik heb vannacht ook weer vreselijk lopen woelen. Helaas ook flink wat last gehad van de plek waar ik endometriose heb, daar baal ik echt enorm van. Voor deze zwangerschap heb ik 8 maanden lucrin gebruikt om de hele cylcus stil te leggen en de endo hopelijk rustig te maken, daarna ben ik gelijk zwanger geworden en nog steeds heb ik last van de endo. Ik ben soms wel bang wat er gaat gebeuren als mijn cylcus na deze zwangerschap weer op gang komt....

Violeta, jij ook nog zo druk bezig! Ladies, we hebben geen verlof voor niets he ;)?

Ellen, dank voor de waarschuwing over het vloeien en de borsten, haha. Ik heb ook al wat grote onderbroeken ingeslagen en mijn voedingsbeha op de groei gekocht, we zullen het zien!

De carrotcake is trouwens supergoed gelukt! Helaas gaat de kraamvisite deze ochtend niet door, ik zou bij een collega op bezoek gaan maar haar kindje heeft heel veel problemen met eten, ze weten nog niet of het koemelk-allergie is of verborgen reflux, dus ze hebben vannacht weer een helse nacht gehad. Wel heel zielig hoor.

Vanmiddag naar de VK en ik neem deze keer mijn moeder gezellig mee, fijne dag meiden!

Geplaatst

Laika,

Je hebt denk ik wel gelijk dat ik nog te veel doe, maar heb zo'n moeite met niks doen. Zeker als ik weet dat er nog van alles geregeld moet worden. wel gisterenavond een avondje vrijaf genomen. Ik had het even helemaal gehad en heb wat anderen taken over laten nemen. Het ging vooraf wel weer gepaard met een groot tranendal, maar ja.. dat wijt ik nu maar aan de hormonen.

Fijn dat je carotcake zo goed gelukt is, maar jammer dat je 'm niet kon brengen naar de collega. Maar ja..voor hun natuurlijk al vervelend genoeg dat het met het kindje zo moeiljk met voeding gaat. Hopelijk komen ze er snel achter wat het precies is.

Akara,

Fijn dat je je verhaal met ons gedeeld hebt. Ik ben wel benieuwd hoe de ruggenprik je bevallen is. Als ik al op pijnstilling over ga wil ik ook graag een ruggenprik

Violetta,

doe jij ook een beetje rustig aan? Zeker omdat je steeds al zo'n pijn hebt. Anders ben je straks zo moe als je mama wordt. Je hebt je energie dan ook hard nodig. Het is lastig, daar weet ik alles van hoor.. maar rust nemen is wel belangrijk. Ik slaap gelukkig nog steeds heel goed, dus heb overdag geen vermoeid gevoel gelukkig.

Hier af en toe wat buikkrampen, maar niet met regelmaat (althans dat kan ik er niet in ontdekken). We wachten wel weer af.

Vandaag gelukkig weinig gepland, zodat ik eindelijk eens rustig een boek kan lezen. vanmiddag nog wel even op verjaardagsvisite en vanavond zwanger en fit en dan is de dag al weer voorbij

Geplaatst

Laika,

Van mijn oma (ja, ja, truc uit de oude doos) heb ik geleerd om de eieren eerst één voor één in een ander schaaltje te breken en dan bij de rest te doen.

Wist je dit al en ben je het vergeten uit te voeren of heb je nu misschien een tip van mijn oma gekregen?

Hoe dan ook, wel vervelend dat het zo gelopen is. Daar kun je dan zo van balen.

En nu heb je de cake klaar en kun je die lekker met je moeder opeten als jullie van de vk terug komen, toch?

Laat je weten wat je vk zei mbt strippen en over tijd gaan?

Ai, op de plek pijn waar de endo zit. Dat je jezelf zorgen maakt over hoe het dan na de bevalling zal gaan kan ik me wel wat bij voorstellen.

Dit kun je vanmiddag misschien ook meteen vragen aan de vk? Of je belt je gyn hierover op.

Doortje,

De bloeddruk is dus langzaam omhoog aan het gaan. Hoop dat die nog wel binnen de richtlijnen zal blijven zitten, anders moet je straks naar het zkh en daar zit je niet op te wachten.

Zien ze het altijd op een echo als het hoofdje niet helemaal goed ligt? Bij mij is daar niks over gezegd, zal dit de volgende keer is navragen.

Heb wel met je te doen met wat je schrijft over je emotionele buien en dat je 'te veel' aan het doen bent en dat je dit niet los kan laten.

Hoop dat als zaterdag voorbij is dat je jezelf hieraan over kan geven en wel écht uit kan gaan rusten en je eigen ding kan gaan doen!!!

Dikke knuffel voor jou!

Toverstafje,

Dat was dan wel een domper voor je om dit te horen te krijgen.

Heel veel succes met het maken van een keuze of dat je een keer in het zkh gaat slapen.

Sterkte ermee!

Akara,

Bedankt voor je verhaal over de bevalling.

Je bent tijdens het hebben van de weeen vrij actief geweest en andere hebben hier niks van gemerkt. Dat vind ik wel knap.

Weet niet of dat ik de deur nog uit zou gaan als ik weeen zou hebben?

Maar je weet pas hoe je gaat handelen als je er zelf voor staat.

Vandaag niks op de planning staan. Beetje in huis wat 'rommelen', wat poetsen, boek lezen of filmpje kijken en vanavond ga ik uit eten met het team van het werk.

Heb voor allemaal een houten hartje gekocht en hier een kaartje aan gedaan met een bedank tekst voor hun steun de afgelopen jaren. (zal wel emotioneel worden....)

Geplaatst

Goed zo Doortje, kan me voorstellen dat het moeilijk is om je taken los te laten maar je bent gewoon hartstikke hoogzwanger, de mensen om je heen zullen er maar aan moeten wennen hoor!

Wish, ja die truc van je oma ken ik hoor, en ik heb hem ook zo uitgevoerd, ik rook alleen pas dat er een rotte tussen zat toen ik alle eieren (nadat ik ze dus keurig een voor een in de bak had gedaan) bij elkaar in de suiker had zitten. Toch iets te snel uitgevoerd denk ik ;-). Nou ja, weer van geleerd. Mijn vriend heeft vandaag ook een lekker groot stuk meegenomen naar zijn werk en zijn collega's waren dus ook weer blij met me. En inderdaad, straks na de VK ga ik nog lekker een stukje opeten met mijn moeder.

Veel plezier vanavond bij het etentje, je hebt hele lieve kadootjes bij je, kan me voorstellen dat het een emo-avondje wordt!

Geplaatst

Laika, tja.. soms heb je pas later door dat het niet goed is met eieren. Ben trouwens wel benieuwd naar je recept voor carrotcake. Ik heb het nog nooit gemaakt zelf.

Succes bij de VK straks en geniet van je cake.

Wish, dat zal inderdaad wel een emo-avondje worden, maar dat mag ook toch? het is niet niks wat je allemaal hebt meegemaakt. en weetje.. je collega's zien natuurlijk ook dat het voor een goed doel geweest is. Al jou doorzetten is enorm beloond. Want vijf keer ICSI is niet niks hoor!! Daar is enorm doorzettingsvermogen voor nodig!

Geplaatst

Bedankt meiden voor de lieve woorden!!!

Zit nu al emo te worden, dat beloofd nog wat voor vanavond. Haha!

Doortje,

Nog last van buikkrampen?

Ben net een ondersteek gaan halen bij de thuiszorgwinkel, dus nu is het echt klaar in huis voor de komst van onze kleine!

Heb net in de woonkamer alles vochtig afgenomen en rustig aan alles gezogen.

Morgen doe ik de bovenverdieping op m'n gemakje.

Heb mezelf verwent met een appelflap van de Hema, Mmmm!

Geplaatst

Alle emo is welkom! Het is dan ook de moment om alle hormonen de vrije loop te laten gaan, dus maak je geen zorgen. Wel balen hoor Doortje dat je nog zoveel moet doen voor de harmonie. Ik ga waarschijnlijk ook wel mega emotioneel worden als we de uitgerekende datum bereiken. Nog altijd 2 weken zeg.

Daarnet de vroedvrouw langs gehad, en hij weegt intussen 2800gr! Bijna 100 gram op 3 dagen tijd en: boven zijn geboortegewicht, en al 50cm! geweldig he! Waarschijnlijk was hij al wel een beetje groter bij de geboorte, maar toen kregen ze zijn been niet gestrekt en nu wel. Ook heb ik hem voor het eerst zelf een badje gegeven (onder het waakzaam oog van de vroedvrouw) en hij genoot er weer flink van, zo leuk. Vanaf nu kan ik het dus alleen. Ook is de navel nu losgekomen, wat een vooruitgang allemaal he. Nog heel onwerkelijk voor jullie waarschijnlijk, maar het komt gauw genoeg dichtbij.

Geniet van die bolle buik meiden, ookal is het best lastig nu met die laatste dagen. Maar zo dichtbij ga je ze nooit meer bij je hebben.

Akara,

Klinkt wel heftig allemaal, zo nog op bezoek tijdens je weeën haha! Ging dat vlot zo'n epidurale verdoving? Jammer dat het niet zo vooruit ging met de ontsluiting, maar het resultaat mag er toch wezen: Alexis! Dat Dante bij mij in bed ligt is eerder uit gemakzucht voor mezelf hoor. Hij slaapt best goed en vast, maar als hij wakker wordt ligt hij gewoon meteen aan de borst, zonder al te veel moeite te doen. Hij houdt me niet wakker, gelukkig maar. Als ze nog zo jong zijn, dan moet hun spijsvertering nog op gang komen, daarom dat ze zoveel krampjes hebben. Eventjes volhouden nog, komt wel in orde. Hoe lang heb je in het ziekenhuis gebleven? Ging het met bezoek en zo? Ben je moe, of valt het allemaal mee?

Wish,

succes vanavond. Dat is heel erg lief wat je voor je collega's gaat doen. En flink rusten vandaag.

Liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellen, wat gaat het al weer snel he!!! De kerel van jou groeit als kool volgens mij. Heerijk om te horen. Je hebt wel gelijk met wat je zegt over.. zo dichtbij heb je ze nooit meer.. dat is helemaal waar, maar gewoon knuffelen straks lijkt je ook heerlijk hoor.

Wish, de kramp in mijn buik is deels weg. Kwam denk ik van mijn darmen. Ik merk nu vooral spanning op mijn buik. De huid om mijn buik staat nu zo strak dat er aan alle kanten striae ontstaat. De rek is er uit zeg maar.. Beetje jammer. Zo'n ondersteek.. moet dat eigenlijk?? Ik zag het wel op het lijstje voor thuis bevallen, maar ik ga poliklinisch, dus moet het dan ook denk je?

Veel plezier vanavond in elk geval.

Geplaatst

Ellen, fijn dat alles zo goed gaat zeg!! Wel herkenbaar hoor wat je zegt over het vloeien en je borsten. Had ik na de bevalling van Noah ook. Leuk dat iedereen toch een beetje de zelfde dingen ervaart.

Doortje, ondersteek is niet nodig als je poliklinisch gaat bevallen. Deze wordt alleen tijdens een bevalling thuis gebruikt. Wel vervelend zeg nu die striae, zo op t eind. Helaas heb ik er al een hele tijd last van... Ach, t is voor een goed doel zullen we maar denken.

Wish, leuk idee zeg om je collega's te bedanken! Veel plezier bij het geven, laat die emoties maar komen!

Vanmiddag controle bij gyn gehad. Bloeddruk was weer goed, 120/70. Kleine is gelukkig de laatste dagen weer lekker beweeglijk. Moet de volgende keer dat t rustig is gewoon bellen om een ctg te laten maken. Ze verwachten niks bijzonders maar willen alles uitsluiten. Pas in de 41e week willen ze gaan kijken naar inleiden/strippen enz. Heb wel aangegeven dat ik het nu wel erg zwaar vind worden en t een beetje beu begin te worden. Volgende week bij de controle gaan ze dus wel kijken of ik al ontsluiting heb. Nu hopen dat de volle maan zijn/haar 'werk' gaat doen en dit niet nodig is.

Groetjes Wendy

Geplaatst

Lieve Feline

9 maanden geleden begon jou prille bestaan.

De zwangerschap is gelukkig best goed gegaan.

Maar niemand had verwacht dat jij zo’n haast had gekregen,

en niks of niemand hield jou meer tegen.

een maand van te voren vond jij het al tijd,

en gelukkig was jij een hele dappere meid!

Je liet ons meteen je stemmetje horen,

en op 8 september ben jij dan geboren.

Nu is het 7 oktober,de uitgerekende dag,

en kan ik naar je kijken met een grote lach.

Mama moest best heel erg wennen,

dat we jou al zo snel mochten leren kennen.

Ineens had ik geen buik meer,

het ging zo als een speer…

Als ik nu een bolle buik voorbij zie gaan,

voel ik soms nog wel een traan.

Maar dat alles nu zo goed mag gaan,

droogt bij mij al snel die traan

Je bent als 2e wereldwonder bij ons gekomen,

en dat overtreft zelfs onze mooiste dromen.

we zullen er altijd voor je zijn,

of je nou straks groot bent of nog klein.

Veel liefs mama

xxx

Geplaatst

Valesca wat mooi zeg. Ik word er natuurlijk helemaal emotioneel van. Fijn dat jullie zo gelukkig zijn, geniet er van.

Hier nog hetzelfde. Alhoewel de voorweeen nu wel pijnlijker worden.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Oh Valesca, wat een mooi gedicht zeg! Ik heb er kippevel van.

Toverstafje: misschien dan nu toch eindelijk een beginnetje van de bevalling..? Ik hoop het voor je.

Mamavannoah: ik kan me voorstellen dat het voor jou nu ook zwaar is, zeker met z'on kleintje in huis. Ik vind het nu heerlijk dat ik niks hoef te doen en lekker op de bank kan hangen of lang ik ben kan blijven liggen als ik dat wil. De energie is hier op het moment echt ver te zoeken en alles doet me pijn. Onze kleine is vandaag ook nog niet echt heel actief. Even in de gaten houden dus, anders ga ik vanavond gewoon bellen dat ik het niet helemaal vertrouw en graag even wil zien dat alles goed gaat. Wel fijn dat jou kleine wel weer lekker actief is.

Geplaatst

Valesca, wat een lief gedichtje zeg!

Mamavannoah, ik leef met je mee hoor, het wordt nu gewoon zwaar. Hopelijk helpt de natuur je binnenkort een handje!

Doortje, ik ben ook blij dat ik niet veel hoef te doen maar ik ben het ook zo zat. Alles doet pijn inderdaad, slapen is een drama, en liggen en zitten zijn helaas ook geen favo tijdsbestedingen meer. Het beste voor mij is nog om kleine wandelingetjes te maken, dan heb ik het minste last van alles. Vandaag dus maar weer even naar de winkels wandelen voor een klein dingetje, haha.

Toverstafje, mmm, ik zet mijn geld op jou als eerstvolgende, hopelijk gaat het nu snel echt beginnen!

Ik ben gisteren ook naar de gyn geweest, alles was goed, bloeddruk weer 130/90 dus in de afgelopen vier weken niet veranderd. Dat was in orde volgens de gyn. Klentje ligt nog steeds goed, was alweer wat verder ingedaald en mijn moeder heeft het hartje mogen zoeken met het apparaat. Ze werd er een beetje emo van, heel lief om te zien. Ik heb ook nagevraagd hoe het zit met inleiden/strippen etc. Nou, strippen wordt bij ons in het ziekenhuis helemaal niet gedaan. Omdat ik geen VK aan huis heb en ze alles gecontroleerd willen doen wordt er nooit gestript en dan naar huis gestuurd. Verder is de ervaring dat strippen vaak niet het gewenste resultaat oplevert en omdat zij met inleiden heel goed in de gaten houden of de medicatie nog wel nodig is (bij een weeenstorm wordt bv de medicatie snel teruggebracht), wordt er in dit ziekenhuis altijd gekozen voor inleiden. Inleiden gebeurt, wanneer zowel de moeder als de baby nog in goede conditie verkeren, vanaf week 41 in overleg met de moeder. Wil de moeder nog even wachten, dan mag dat ook. Het gebeurt echter nooit later dan week 42.

Nou ja, ik heb dus geen andere optie dan afwachten tot week 41. Ik weet wel dat ik ga kiezen voor inleiden in week 41, ik wil verder geen risico. Maar ik hoop echt dat inleiden niet nodig is en dat alles vanzelf op gang komt!

Geplaatst

Ach, laika, we hebben nog even! Ik denk er nog maar niet aan, we hebben nog even tot 18 okt. :-)

Spannend hoor, zowel Toverstafje, Marmira en mamavannoah strijden om wie als eerste kan bevallen!

Doortje, ik lig ook veel op de bank, lopen is zwaar, je voelt t op je bekken hè?

Vanochtend heb ik al weer twee uur geslapen, nadat ik heb staan STRIJKEN! Goed, hè? Ik heb voor mezelf nooit hoeven strijken en altijd geweigerd om huisslaaf voor n man te worden (sorry, zit diep) :-)

Maar nu vind ik t leuk en heb zelfs de overhemden van manlief gedaan! Hoe n mens kan veranderen door wat hormoontjes, hihi!

Gister heeft m'n zus nog wat foto's gemaakt. Ik kon met moeite poseren, alleen al rug recht houden kost al zoveel energie... Ben benieuwd hoe ze geworden zijn..,

Ik heb nu de drukproef van ons kaartje binnen, en ben er zooo blij mee!

Aan iedereen,

Mail me je email adres per pb en ik stuur je deze "straks" toe!

Valesca, wat n mooi gedichtje! Ontroerend!

Ellen, heerlijk dat t allemaal zo goed gaat, ben zo blij voor je!

Fijne dag allemaal, en nog even volhouden, dames met buik!

Geplaatst

Doortje,

Hoop dat je jullie knul vandaag nog goed zal voelen en anders inderdaad aan de bel trekken.

Ondersteek wordt bij ons wel geadviseerd om in huis te hebben ook al wil ik een verplaatste thuisbevalling.

Morgen is de grote dag en hierna kun je echt gaan relaxen toch? Wel doen hoor!!

Valesca,

Een ontzettend mooi gedicht voor jullie meisje!

Wendy,

Inderdaad een prima bloeddruk.

Hoop dat je de kleine goed blijft voelen en dat een ctg niet nodig zal zijn. Maar wel prettig dat je serieus genomen wordt en dat ze alles uit willen sluiten.

Met z'n alle op weg naar 'volle maan'. Misschien gaan er wel een aantal van dit topic 'aan de gang'. We zullen zien wat het ons zal gaan brengen.....

Laika,

Nog max. 2,5 week en dan kun je dus (als je niet spontaan begint) ervoor kiezen om ingeleidt te worden.

Marianne,

Petje af voor je dat je hebt staan strijken. En je vond het nog leuk om te doen ook, haha mooi toch.

Heb je de mail van de brunch niet meer, daar staan veel adressen in.

Geplaatst

Valesca, zo mooi. Nogmaals gefeliciteerd! Twee keer feesten, traantjes laten, en verwonderen over hoe snel het allemaal gegaan is. Maar dat je een wondertje bij je hebt in je armen staat vast.

Toverstafje,

Benieuwd of jij inderdaad eerder gaat zijn dan MarMira. Wel balen dat je zoveel pijn hebt en eigenlijk niet veel verder staat na al die weken. Probeer zo ontspannen mogelijk te zijn, misschien helpt dat wel? Ga je nog het zh proberen, om te slapen?

Doortje,

Dat je weinig energie hebt is heel erg normaal. Hopelijk vind je nog een gaatje om écht te kunnen rusten, want het helpt wel hoor. Ook voor de bevalling zelf! Hopelijk gaat die dag met de harmonie snel voorbij en kan vanaf dan tenminste de hele wereld laten ontploffen voor jouw part. Vanaf dan tel jij en jij alleen!

Laika,

Fijn dat je weer 'goedgekeurd' bent. En inderdaad: uiteindelijk is er nog wat tijd he. 2 weken minimum is nog wel even, en toch al wel snel. Die kleine beslist toch zelf of hij/zij gaat komen, niks aan te doen dan rustig afwachten en jezelf mentaal voor te bereiden;

Ik heb ook een volle maan gemist, dus bij mij heeft het niet geholpen haha.

Wish,

Echt rot he, als een bericht niet wil geplaatst worden. Ik copy/paste altijd als de tekst iet of wat uitgebreid wordt. Hoe is het met je collega-avond gegaan? Was je emotioneel? Waren zij emotioneel?

Wendy,

Goed dat bij jou ook alles in orde is. Nu inderdaad nog eventjes doorbijten en dan heeft Noah een broertje/zusje (weet niet meer of het nu een jongen was of meisje bij jou?).

Oef, ben best wel moe. Hopelijk nog wat slaap inhalen vandaag. Morgen is hij alweer 2 weken oud, zou ik weer beginnen huilen? :-) Voor de rest weinig nieuws te melden behalve dat het met m'n tepels beter lijkt te gaan (zijnde: allebei doen ze nu pijn, maar niet zoveel dat ik tegen het plafond aanspring als hij begint te drinken), en ik erg veel complimentjes van iedereen krijg met 'zo'n mooi en zo'n klein kindje' in de draagdoek. Dit weekend wordt weer erg druk met bezoek. Het verbaast me wat een geboorte allemaal teweeg brengt. Plots wil iedereen komen kijken, zelfs mensen/familieleden die normaal gezien echt nooooooit langskomen. Kan alleen maar goed zijn natuurlijk, want zo kan je de banden weer wat aanhalen. Hm, ik hoor weer eentje kreunen, zal maar eens gaan kijken.

toi toi toi nog eens voor iedereen!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Even kort vanaf mijn iPhone (kan dan niet alles teruglezen en vergeet zo snel)

Volgens mij zijn we er allemaal wel klaar voor! Er komt een heuse babyboom in okt. Alhoewel ik veel voortekenen heb die steeds sterker worden, maak ik me geen enkele illusie over de bevaldatum. Ben pas de 18e uitgerekend dus kan echt nog even duren.

Laika beleid mbt inleiden is bij mij hetzelfde. Op zich wel fijn om dan zeker te weten dat de baby dan ook komt. Ben best een beetje huiverig voor over tijd zijn, baby is dan vaak groot en placenta werkt minder goed.

Denk niet dat ik in het zkh ga slapen. Ik kijk van dag tot dag, als ik vanavond een paar uur kan slapen vind ik het best.

Ellen fijn dat de pijn minder wordt. En wat leuk dat iedereen iets moois over Dante zegt. Het is ook echt een knapske.

Geplaatst

Ellen,

Wil je even zeggen dat ik het knap van je vindt om vol te houden met het geven van bv ook al heb je last/pijnlijke tepels.

Je wil dit zelf wel blijven geven, maar het zal geen pretje zijn als het zo pijn doet, dus petje af voor je!!!

Het was even emotioneel toen ik het presentje had gegeven. Het is een hele leuke avond geweest.

Alleen het lange zitten vond ik minder prettig. 4 uur op een stoel doorbrengen is niet weggelegd voor een hoogzwangere vrouw.....

Naar het toilet gaan was ook geen pretje. Moest 3 trappen af en natuurlijk ook weer op, pfff. hahaha!

De mensen die willen komen kijken, heb je die een geboortekaartje gestuurd?

Denk dat als er bij ons iemand op kraambezoek wil komen die wij al heeeel lang niet hebben gezien/gehoord dat het voor ons niet hoeft.

Natuurlijk zitten daar uitzonderingen bij.

Toverstafje,

Dat denk ik ook. Dat er een aantal heel dicht bij elkaar zullen zitten met de bevaldatum.

Las in het November topic dat het daar bij een aantal meiden ook niet zo lang meer zal gaan duren.

Geplaatst

inderdaad meiden wat ellen zeg GENIET nog even wat het leven in je buik,je bolle buik!!

ook al lijkt het dat je niks liever wilt dan de kleine,die buik is straks weg....ik heb het niet gedaan omdat het zo plots ging dus mis het wel

meiden zeg het steeds zet hem op hé haha ik denk veel aan jullie,al reageer ik nu minder uitgebreid...mijn hoofd kan gewoon niet zo goed alles opnemen,maar wil niet zeggen dat ik niet aan jullie denk hoor!!!

feline 1 maand

[ATTACH=CONFIG]2502[/ATTACH]

Geplaatst

Haha Toverstafje, ik ook niet hoor.

Wij hebben vanmorgen lekker lang in bed gelegen, daarna rustig aan uit bed gekomen, over aan gezet om broodjes af te bakken, ondertussen douchen en aankleden.

Zijn vanmiddag de stad in geweest. Heerlijk bij de Mac een mac flurry stroopwafel gehaald. Mmmm, wat was die lekker!

Valesca en Ellen,

Blijf maar van die mooie foto's plaatsen!

Ik krijg daar energie van, dan vind ik het een stuk minder 'erg' dat ik 's nachts niet door kan slapen etc.

Het lange wachten wordt uiteindelijk beloond met een prachtige, oneindige rijkdom!!!

Hoe gaat het met de andere dames?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden