Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wow!! Laika, goed nieuws, meis!!

Nu heerlijk met je zoon genieten en wennen aan de nieuwe situatie!

Jim, lekkere korte stoere naam!

Ik hoor graag je verhaal...zodra je wat bent bijgekomen van alles!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow laika gefeliciteerd, en wat een leuke naam, fijn om te lezen dat jullie gezond en wel weer thuis zijn, nu lekker klooien ;-) xxx

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

21 oktober: Pebbels (mk)

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

18 oktober: Wish controle VK

18 oktober: Ellen postnatale begeleiding vroedvrouw

20 oktober: T.K controle VK

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara
, dochter van Mamavannoah

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

Controles baby

21 oktober:
Dante
uitgerekende datum! nacontrole kinderarts

25 oktober:
Dante
oortest

04 november:
Dante
nacontrole gyn - huisbezoek kind&gezin

08 november:
Dante
controle arts kind&gezin

09 november:
Feline
wijkverpleegkundige en 1e vaccins

29 november:
Dante
vaccins

Geplaatst

Lieve laika en man,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon jim!! Mooie naam. Ga er heerlijk van genieten, we zien graag foto's!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Hoe zijn de kersverse ouders de nacht doorgekomen?

Elkaar leren kennen is erg belangrijk, maar zie maar eens uit te vogelen wat je kindje aan geeft.

Ellen, Valesca en Akara,

Weten jullie (in grote lijnen) wat jullie kindje aan wil geven?

Ellen,

Wat ik me afvroeg, krijg je automatisch postnatale begeleiding of heb je dit zelf aangevraagd?

Hoe gaat dit in z'n werk?

Slaapt Dante nu door?

Valesca,

Hoe gaat het met jou?

Nog dagen gehad dat je in een 'dip' zat of krabbel je zo heel langzaam aan wat overeind?

Je gaat toch nog wel met iemand praten, of heb ik dit nu verkeerd begrepen?

Zometeen naar de vk. Ben benieuwd naar de kg die ik afgelopen week aan ben gekomen.

Voor mijn gevoel zal ons kleintje een pond of 8 gaan wegen, zal eens vragen waar zij aan zit te denken als ze hem/haar straks gevoeld heeft.

Vanavond informatieavond en rondleiding in het zkh bij de verlos/kraam kamers.

Beetje aan de 'late kant', maar nog op tijd voordat ik ga bevallen.

Afgelopen juni was er ook zo'n avond, maar toen waren we op vakantie, vandaar.

Een hele fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hoi meiden,

Oh wat gaat het goed hier! Heerlijk om te lezen over al die mooie kindjes die geboren zijn (en dan nog een paar die er bijna aankomen...).

Net wat meer jongetjes dan meisjes, zie ik. En ik zie prachtige namen langskomen. Ik wens jullie allemaal een ontzettend mooie tijd toe!

Wij hebben gisteren een eerste echo gehad. Ik kon wel janken toen ik de echokamer in liep. We hebben namelijk al twee keer meegemaakt dat ik me gewoon zwanger voelde maar dat er geen hartje (meer) te zien was. Deze keer goed nieuws: een kloppend hartje!

We hebben een TP gehad van 2 emmy's, maar zijn hier heeeeel blij mee. Ik ben 7,3 weken nu dus het blijft nog even spannend. Maar het voelt goed!

groeten Ceece

Geplaatst

Wish,

Ik heb postnatale begeleiding moeten vragen ja. Wij krijgen tot 10 sessies terug betaald door onze ziekenzorg. Meer sessies zijn ook mogelijk, maar dan met een doktersvoorschrift. Vandaag ga ik nog een sessie krijgen, maar vanaf dan ga ik het wat meer spreiden. Ze kwam tot nu toe elke week, maar aangezien ik het nu wel begin onder de knie te krijgen en baby's nog verschillende stadia moeten doormaken, ga ik rond die periodes ook mijn afspraken beginnen vast leggen. Zo rond de 6 weken zou allerlei gebeuren (groeispurten en zo) met een baby en dan wil ik wel een nieuwe afspraak bevoorbeeld.

Dante slaapt helemaal nog niet door (pff), hij wordt wakker elke 3 uur en begint eerst heel hard aan zijn spijsvertering te werken (lees: pamper vullen via krampjes met rooie kop van de inspanningen) om vervolgens toch wel honger te krijgen. Dat geeft hij aan door te smekken en zijn hoofd links of rechts te draaien met mond open gesperd en geluidjes te maken. En als dat niet helpt: huilen natuurlijk :-) Soms slaapt hij meteen weer verder, maar het kan evengoed zijn dat hij uren wakker blijft tussen eten en krampen en wegdommelen in. Gisterenavond was het bijvoorbeeld weer zover. Gelukkig niet vannacht haha. Maar hij wilde gewoon niet in slaap vallen door de krampen. Dat was drinken, wegdommelen, krampen, drinken wegdommelen enzovoorts. Moet ik eens vragen hoe ik dit doorbroken krijg want op het internet lees ik beide tegenstellingen: blijven aanleggen, of niet extra aanleggen want dan verergeren de krampen. Op 6 weken tijd zou dit moeten beteren overigens. Ook het doorslapen. En de pijnlijke tepels, haha.

Sinds een paar dagen is hij een stuk alerter, en begint hij echt te kijken naar ons. Ook kan hij sinds gisteren zelf zijn hoofdje goed draaien naar de richting van waar onze stemmen komen. Heel schattig, want dan is hij super aandachtig en erg stil om toch maar alles gezien en gehoord te hebben.

Benieuwd naar zijn lengte en gewicht nu. Vrijdag is het de uitgerekende datum. Ik weet dat ik me daar niet op zou moeten vastpinnen, maar voor mij is die dag de dag dat hij er zo zou uitgezien hebben als hij op dan geboren zou worden. Maar dan zonder kleren aan haha.

Succes bij de vk vandaag!

Leuke geboortedata he zeg, wat liggen ze dicht bij elkaar! 2 wondertjes op 15 oktober, en wel 3 op 16 oktober! Benieuwd naar de verhalen er rond. En ja, het is inderdaad klooien want je moet elkaar leren kennen. Op dat vlak ben ik wel blij van eventjes in het zh te zijn gebleven, want de vroedvrouwen daar (meer dan 50!) konden altijd wel je vragen beantwoorden of helpen aanleggen.

Ik ben ook wel benieuwd naar foto's eigenlijk!!!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ceece!

Geweldig meid! Van harte! Hou ons op de hoogte he. Voor wanneer ben je uitgerekend? Dan ga ik regelmatig eens piepen daar als je er actief meeschrijft.

dikke knuffel en nu eindelijk genieten! (toch zoveel mogelijk hihi)

Ellen

Geplaatst

Had ik een heel verhaal getypt klik ik perongeluk op sluiten,grr dus we gaan weer opnieuw!

@Wish hoe was het bij de verloskundige?! Kon ze voelen hoe zwaar de kleine ongeveer was?!

Leuk vanavond de info avond wij hadden die uiteindelijk ook een week voor de bevalling hihi,gelukkig nog net gehad toen

Hoe het met mij gaat...ja ik weet het eigenlijk niet zo goed,ene moment voel ik me heel goed en ben ik echt gelukkig en heb ik nergens last van,maar geregeld komt dat nare gevoel naar boven,dan moet ik mijn tranen in houden,en vraag ik me af waarom ik me zo voel,ik voel me rot over de zwangerschap die ik niet heb kunnen afsluiten,dat de verloskundige van mij niet de bevalling kon doen i.v.m vroeggeboorte....waarom kwam ze eerder?! wat was dat bloed waarom weten ze het niet

En nooit meer zwanger zijn...heb me daar niet bij neer kunnen leggen omdat ik geen afscheid er van kon nemen....

morgen heb ik nacontrole bij de verloskundige en ga het dan bespreken,en ik kijk of zij misschien met tips komt of dat ik moet gaan praten....lastig allemaal

verder geniet ik echt van onze prinsesjes!!

@Ellen:

Wat fijn dat je nog postnatale begeleiding kan hebben zeg!! hebben jullie wel een consultatieburo? voor het wegen en inentingen?!

Lijkt me ideaal en fijn dat ze nog geregeld komen thuis

Feline slaapt ook nog niet door en is donderdag 6 weken*zucht* ik denk dat je bij die kleintjes 6 weken na de uitgerekende data moet rekenen ,dan hebben ze ook past het gewicht als pasgeborene hé

Vervelend die krampjes hopelijk zijn die snel over!

Ja wat leuk hé al die data's zo dicht bij elkaar en kindjes tegelijk wie weet violetta en wish jullie ook samen haha

hier nog wat foto's van ons dametje(s)

[ATTACH=CONFIG]2602[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2603[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2604[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2605[/ATTACH]

en ceece super nieuws!!!!!

Geplaatst

Hoera Laika!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van julie zoontje Jim, wat een leuke en stoere naam.

Fijn dat jullie thuis zijn, een voorspoedig herstel gewenst en ontzettend veel geluk!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

@Laika, GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON. Volgens mij is het zo snel gegaan dat je niet eens extra last van de endo hebt kunnen krijgen en pff in 5 uurtjes al volledige ontsluiting. Ik ben er nog niet uit of ik voor zo'n snelle bevalling moet tekenen. Moet ik toch eerst jouw ervaring lezen...

Geniet ervan!

Natuurlijk voor de overige dames die op zowel 15 als 16 oktober moeder zijn geworden ook de hartelijke felicitaties! Geniet van jullie kleintjes!

Geplaatst

Ceece,

Kreeg kippenvel bij het lezen van je bericht.

Wat geweldig dat de echo goed was!!

Het blijft inderdaad spannend, maar probeer wel te genieten hoor.

Ellen,

Het is me nu duidelijk, erg prettig denk ik om hier begeleiding bij te krijgen.

Wat leuk dat Dante jullie gaat volgen en gericht gaat reageren op jullie stemmen.

De zoon van m'n vriendin is nu 9 weken en begon met rond de 6 á 7 weken met lachen als je tegen hem sprak en hij je aan keek, dan smelt je echt weg....

Valesca,

Je hebt een hoop dingen verwoord waar je mee zit en waar je aan denkt en die erg gevoelig liggen.

Hoop dat de vk tips voor je heeft!

Natuurlijk geniet je van jullie 2 prinsesjes!

Jullie hadden dus 1 week voordat je ging bevallen de infoavond. Hoop dat dit ook voor ons zo zal zijn, dan heb ik volgende week rond deze tijd ons kleintje in m'n armen!

Wie weet, Violeta en ik tegelijk bevallen.....

Controle bij de vk was goed. Bloeddruk is iets aan het stijgen 130/80 maar dat hoort erbij en is niet schrikbarend hoog.

Kleine ligt echt heel diep en ze vroeg of ik daar geen last van had.

Vind het meevallen, soms voel ik een steek in het schaambeen en ik moet erg vaak naar het toilet maar verder heb ik er geen last van.

De vk gaf aan dat ze dacht te voelen dat de kleine rond de 3800gr zou kunnen zitten. We zullen zien.

Ben afgelopen week 4 ons aangekomen, nu in totaal 13kg.

M'n conditie is echt nul komma nul en m'n onderrug blijft me wat irriteren, tja het is waar wat ze zeggen over de laatste loodjes.....

Geplaatst

Uitgerekende data

5

meisje

het geslacht
is een verrassing

meisje
!

meisje

jongen
!!!

jongetje

Het is een
jongen
!

Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens

jongen
!

Het geslacht
is een verrassing

Het geslacht
is een verrassing

j
ongetje

Echo/controle

25 oktober: Wish controle VK

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

Controles baby

21 oktober:
Dante

25 oktober:
Dante
oortest

04 november:
Dante

08 november:
Dante
controle arts kind&gezin

09 november:
Feline

29 november:
Dante
vaccins

Geplaatst

Uitgerekende data

5

meisje

het geslacht
is een verrassing

meisje
!

meisje

jongen
!!!

jongetje

Het is een
jongen
!

Het is een meisje!

jongens

jongen
!

Het geslacht
is een verrassing

Het geslacht
is een verrassing

j
ongetje

Echo/controle

25 oktober: Wish controle VK

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

Controles baby

21 oktober:
Dante

25 oktober:
Dante
oortest

25 oktober:
Alexis
oortest

04 november:
Dante

04 november:
Alexis
nacontrole kinderarts

08 november:
Dante
controle arts kind&gezin

09 november:
Feline

21 november:
Alexis
wiegedood test

29 november:
Dante
vaccins

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden