Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vlok en Violetta het zal niet lang meer duren zet hem op spannend meiden!!!!!!!!!!!

Ja wish inderdaad heftig haha maar die nieuwe van avent lijkt me handig ja!! lekker even naar buiten geweest

ik reageer nu verder ff kort heb wel gelezen..de gebroken nachten breken op dus ga zo lekker erin

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helemaal overheen gelezen dat violeta zal worden ingeleidt.

Succes vandaag, hoop dat het voorspoedig zal gaan verlopen!

Vlok,

ondanks de 'dingen' die na de bevalling voor kunnen vallen waar je niet biko stil hebt gestaan of niet wist geniet ik nog van elk moment van onze Mijke!

Doortje,

ik heb gisteren na de voeding beide borsten leeg gekolft ivm harde en gevoelige borsten en er zaten pijnlijke 'schijven'. Masseren oid hielp niet.

Wat een opluchting zeg! Kon net op mn buik slapen!

In ongeveer 10 min 140cc kunnen kolven.

Geplaatst

[QUOTÊ=Laika;496368]Vlok, succes, spannend allemaal!!Toverstafje, doe jij ook aan inbakeren? Daar zijn we vandaag mee begonnen. We waren bij het CB voor het weeguurtje (Jim is trouwens goed aangekomen) en daar heb ik gevraagd of dat mocht en dat was oke. Vanmiddag leek het wel een beetje te helpen maar nu (Jim heeft net een uurtje geleden zijn fles gehad) is het weer drama. Hij is alleen stil als mijn vriend naast zijn wieg blijft zitten en hem over zijn hoofd aait. Zodra hij wegloopt, begint Jim onbedaarlijk te huilen dat al snel over gaat in krijsen als we niet reageren....Zo zielig (en zo belastend voor ons, het is echt stressvol, vind ik). Gelukkig heeft mijn vriend engelengeduld. Ik merk dat ik zelf snel in dezelfde emotie als Jim ga zitten en dat is voor ons beiden natuurlijk niet bevorderlijk. Gelukkig laat Jim zich wel troosten. Poeh, heftig dit!Edit (we zijn nu een kwartiertje verder en Jim slaapt....) Laika,super toch dat je vriend geduld hiervoor heeft!Je moet het zien dat je samen een team bent en beide wil je het beste voor Jim!Ieder zijn/haar eigen kwaliteiten toch?Doortje,wil je kolven om een voorraad te maken kolf je meteen na de voeding.Wil je borstvoeding stimuleren kolf je tussen de voedingen door.Een uur na de laatste voeding, zodat je weer voldoende voeding hebt als Jorrit gaat eten.Dit vroeg je toch?

Geplaatst

Vlok & Violeta, succes! Jullie kleintjes zijn er ook bijna!

Hier gister al om 19.30 op bed en ik voel me vandaag echt super! Helemaal bij kunnen slapen (wel nog een nachtvoeding moeten doen, maar de laatste voeding overgeslagen) en ik voel me weer mens. Jij ook lekker kunnen slapen, Valesca? Ik had ook ineens een enorme moeheids-dip gisteren. Net of 6 weken nachtvoeding en slaapgebrek er ineens allemaal uitkwamen. En het is niet eens zo dat we in de nachten zo aan het tobben zijn, want Joris krijgt z'n fles en gaat direct weer slapen, dus met 30 minuten lig ik er ook weer in... maar het niet lang kunnen slapen, steeds maar maximaal 3 of 3,5 uur, dat breekt echt op den duur op.

Vandaag nacontrole bij de verloskundige. Ben benieuwd wat ze dan allemaal nog doen (heb nog nooit nacontrole gehad bij een verloskundige, alleen in het ziekenhuis en toen kreeg ik een inwendige echo).

Geplaatst

Valesca en esk,

dat jullie een dip hebben gekregen is volkomen normaal.

Ik ben nog maar 'net begonnen' met gebroken nachten en hou het nog prima vol.

Mijn man daarentegen heeft zijn slaap hard nodig en die probeer ik zo min mogelijk te 'storen' in de nacht.

Niet dat hij niet mee wil helpen maar dit doe ik omdat ik van hem hou! Lief hè haha

ga weer voeden.......

Geplaatst

Valesca en esk,

dat jullie een dip hebben gekregen is volkomen normaal.

Ik ben nog maar 'net begonnen' met gebroken nachten en hou het nog prima vol.

Mijn man daarentegen heeft zijn slaap hard nodig en die probeer ik zo min mogelijk te 'storen' in de nacht.

Niet dat hij niet mee wil helpen maar dit doe ik omdat ik van hem hou! Ben wel lief haha

wat vind ik het spannend voor violeta en vlok.

Meiden zet 'm op!!

Geplaatst

ja ik kon het in het begin ook prima haha...feline is morgen 8 weken dus duurt al ff hahaha

denk omdat ze voor haar leeftijd nog weinig weegt nog wel ff komt gaap

heb wel lekker geslapen alleen 3 keer wakker,feline-sanne-feline nou ja vanavond weer optijd hihi

Esk bij mij is het alleen de bloeddruk,HB prikken en een praatje op nacontrole ze vraagt wat dingen(bloedverlies/urine/ontlasting) en verder niks ze kijken niet eens naar mijn buik ofzo

succes! ik vond het toch wel wat,je sluit toch de kraamperiode af!

Geplaatst
...Mijn man daarentegen heeft zijn slaap hard nodig en die probeer ik zo min mogelijk te 'storen' in de nacht.Niet dat hij niet mee wil helpen maar dit doe ik omdat ik van hem hou...
Hier hetzelfde. Ik laat mijn man ook slapen. Toch moet ik hem regelmatig naar bed sturen, omdat hij wilt helpen :)Hij heeft aangeboden om Mark van school te halen, zodat ik niet in de stress zit. Ik ga straks - voor de tweede keer - naar het consultatieburo voor de gehoortest van Thomas. Het is vandaag 2 november. Ik heb het gecheckt.Niemand van ons is op de mooie datum 1-11-11 bevallen, trouwens ;)Karin
Geplaatst

Vlok en Violeta, zet m op vandaag!!

Heb weinig tijd gehad om te lezen, zal dat binnenkort doen.

Heb nog steeds niets gehoord van het cb... Morgen maar even zelf gaan bellen denk ik. Vanmiddag komt mijn oma. Kunnen we een 4 generatie foto maken. Heb er zelf ook 1 van vroeger met mijn overgrootoma.

Gisteren met Mara naar de huisarts geweest omdat haar naveltje nog steeds rood zag. Gelukkig niks aan de hand. Ze heeft een erg gevoelig huidje waardoor deze snel rood ziet.

Leuk om te lezen dat jullie jullie mannen ook laten slapen! Hier hetzelfde! Die van mij wil wel helpen, maar wordt gewoon niet wakker! Wil ook niet dat hij wakker wordt, dan ik hij overdag niet te genieten;-) Heeft meer slaap nodig als ik op het moment.

Hier nog wat foto's van ons meisje en haar grote broer![ATTACH=CONFIG]2709[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2708[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2707[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2705[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2706[/ATTACH]

Geplaatst

Violeta en Vlok, ik ben aan het duimen voor een vlotte bevalling!! Nog eventjes en jullie kunnen jullie wondertje in je armen houden!!

Ik kolf ook elektrisch af met een medela kolf. 's ochtends heb ik telkens meer dan 300 in totaal, de andere keren is het tussen de 130 - 180.

Ik vind dit supper makkelijk om zo te kolven. Het gaat lekker vlot en ik kan lekker multitasken want de kolven zitten vast in m'n bh. Is echt geen zicht maar is supper gemakkelijk!!

Geplaatst

mamavannoah wat een schatje zeg!!! allebei trouwens haha fijn dat het naveltje gewoon goed is!!!

Akara dan kolf je goed fijn!!!

Nou meiden ik ben gisteren weer voor het eerst ongesteld bah dat had nog wel ff mogen wegblijven haha

Geplaatst
Hier nog wat foto's van ons meisje en haar grote broer!
Leuke foto's van jouw kids. En het gezichtje van Mara in de Tummy Tub, erg lief (en herkenbaar ): ze is ontspannen en aan het genieten. Wat heeft Mara trouwens veel/lang haar. Zo geboren?
Geplaatst
Het gaat lekker vlot en ik kan lekker multitasken want de kolven zitten vast in m'n bh. Is echt geen zicht maar is supper gemakkelijk!!
Zo grappig :) Mama van Noah Gelukkig niks ernstigs met het naveltje aan de hand. thomas had zijn gehoortest. hij was lekker aan het slapen; het ging erg snel. alles goed.
Geplaatst

Aaah, net anderhalf uur geslapen, terwijl Piet gezellig met Dante in de woonkamer zit te ontspannen. Hij slaapt zelf ook nog steeds blijkbaar.

Bah Valesca, zal ook wel eventjes geschrokken zijn ivm je menstruatie. Ik verwacht het ook wel binnenkort te krijgen, maar weet helemaal niet wanneer. Het zou met bv iets later zijn kan dat? En hoe voelt het? Is het extra veel buikpijn of extra vloeien, of valt het allemaal best mee?

Akara,

wat kolf jij veel af zeg! Ik heb 80ml per borst per keer, maar raak er niet altijd aan toe om te kunnen kolven want ik vind niet telkens het goeie moment tussen twee voedingen door, omdat hij soms nog extra wakker wordt. Benieuwd of het electrisch apparaat iets zal helpen, heb het bij de ziekenkas aangevraagd. Haha multitasking probeer ik ook, al lukt het niet altijd, zeker niet met typen en voeden, want dat is met één vingertje.

Karin,

Goed dat de gehoortest in orde was! Altijd leuk om het bevestigd te zien, en toch altijd een heel klein beetje spannend.

Wendy,

wat een mooie foto's! En is Noah al wat gemakkelijker in het aanvaarden van 'gedeelde' aandacht? Goed dat het naveltje in orde is!

Violeta en Vlok,

jullie grote moment komt eraan, toi toi toi! En dan genieten want het gaat zoooo snel allemaal!

Esk,

Heerlijk he, zo wat kunnen slapen. Hoe was je controle? Ik kijk ook erg uit naar het doorslapen, maar merk dat als ik dan ook echt kan bijslapen, dat ik vanzelf wakker wordt na een uurtje. Ik heb al verhalen gehoord van mama's die in paniek wakker worden als hun baby voor het eerst doorslaapt. Zo gewend als je bent van na een paar uurtjes te moeten opstaan hihi.

Doortje,

Hoe is het met Jorrit?

Laika,

Hoe gaat het met de krampjes?

Weten jullie wanneer je kan zien of ze bruine of blauwe ogen gaan hebben? Ik weet dat het minstens een 6 maanden duurt eer je de definitieve kleur zal beginnen zien, maar je moet toch al eerder een 'hint' zien naar blauw of bruin. Of niet? Ben zo nieuwsgierig! Zal eens gaan buurten in het juli-topic, of ze daar als iets te zien hebben.

Daarnet het wiel van de (tweedehands) mountain buggy wandelwagen bij de fietsenmaker binnen gedaan. Een uurtje later had ik al een wiel met een nieuwe binnenband en is ie gefixed. Met het terug opmonteren van de de wielen op de wagen heb ik ze dan eventjes gewisseld van plek omdat hij nogal schudde tijdens het rijden vond ik. Wel, dat is meteen verholpen. Heb ik gelijk een nieuwe wagen!

Gebruiken jullie trouwens ook een draagdoek? Die vind ik ook héérlijk om hem in te dragen. Zo kan je hem/haar tegen je buik hebben en het hoofdje binnen 'kissing distance', vind ik erg intiem aanvoelen. Onze Dante valt dan ook meteen in slaap tot je hem er weer uit haalt. Goeie aankoop geweest in elk geval! Ik probeer hem dan ook zo vaak mogelijk te gebruiken zodat hij het niet verleerd om 'ingebakerd' gedragen te worden.

Hoe vaak geven jullie intussen een badje? Is het al nodig om elke dag een bad te geven?

Moos, je schrijft in het september topic, kijk je even hier mee anders?

Liefs,

Ellen

Geplaatst

@Ellen...ja het is wel weer even gek al dat bloed...heb er geen buikpijn bij,wel hoofdpijn en verder wat zwaar gevoel van onderen,maar verder gaat het prima

als je borstvoeding geeft word je vaak nog niet ongesteld,ik had dat toen ook.dus dat is weer mooi meegenomen

Ik heb ook een draagdoek eerst een geleende om te knopen dat kon ik maar niet doorkrijgen nu een kant en klare,krijg alleen snel pijn in schouder en rug,maar is wel fijn

Ik doe Feline om de dag in bad de kraamvz zei dat 2-3 keer per week prima is voor die hele kleintjes..... ik denk dat elke dag pas nodig is als ze echt gaan kruipen etc of veel spugen

Violetta balen nog maar 3cm wie weet gebeurd er vannacht nog wat en anders succes morgen!!!!!!!!!!! zo wie zo succes hé!!!

Geplaatst

Succes Violeta! Je kan het, en niet vergeten zoveel mogelijk te ontspannen tijdens de weeën. Loslaten loslaten en loslaten. Laat je helemaal gaan, vertrouw op je lichaam en ga samen met je meisje een nieuwe wereld binnen.

Geplaatst

Violeta Het gaat nu echt gebeuren. Spannend! Ik sluit me bij Jose en Ellentrik aan: zet 'm op, en ontspannen tijdens de weeen (klinkt raar, maar je overgeven lijkt het te bevorderen).Karin

Geplaatst

Violetta, zet em op meid, nog even doorbijten, het resultaat is o zo mooi!!

Ellen, Ik steek Alexis ook elke andere dag in bad. Als ze echt es een super grote pamper gehad heeft en het heeft een beetje gelekt of als ze terug gegeven heeft en het is in haar nekje terecht gekomen durf ik er wel eentje extra te geven.

Wat kleur van ogen betreft, ik heb de consulente van kind en gezin deze vraag de vorige keer gesteld ivm definitive kleur van ogen en zij zei dat baby's op 3 maanden de definitive kleur hebben. Ik ben ook heel benieuwd wat het bij Alexis zal worden. Steven heeft bruine ogen en ik fel blauwe dus het kan elke kant op bij ons...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden