Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Violeta, succes meis! Nog even en je bent moeder!

Wij doen Jim elke 2/3 dagen in bad. Ik vind het nog lastig om daar een beetje een ritme in te vinden want wat is nou een goed moment? Na het voeden is Jim vaak erg slaperig en zo'n badje maakt het dan weer wakker maar vlak voor het voeden is ook niet ideaal want dan is ie heel hongerig en heeft ie geen geduld voor het badje...Morgen gaat mijn vriend een keertje met Jim onder de douche, kijken wat ie daarvan vindt.

Ellen, wij hebben ook een draagdoek, wel een ' voorgevormde' zeg maar, en daar ligt ie ook heerlijk in. Op onze wandelingetjes wissel ik een beetje de draagdoek af met de kinderwagen. Thuis loop ik eigenlijk niet met de draagdoek omdat hij nu juist zo lekker slaapt in zijn bedje, ook overdag. We bakeren Jim sinds gisteren in en dat vindt ie tot nu toe heerlijk. Hij maait zichzelf niet meer wakker met zijn armpjes en slaapt echt heel goed nu. Jammer genoeg zien we Jim daardoor wel veel minder nu, hij ligt voornamelijk in zijn wiegje (die op onze slaapkamer staat) te slapen en we zien het alleen tijdens het voeden/verschonen en even knuffelen daarna. Ik zou hem wel graag meer bij me willen houden maar we merken dat ie daardoor wel veel onrustiger slaapt. Dus voorlopig leggen we hem maar elke keer in bed als ie moe wordt. Wel lastig hoor. Maar ja, hij lijkt het heerlijk te vinden en als ie wakker is, dan is ie heel tevreden.

De krampjes lijken sinds het inbakeren ook veel minder, wij hebben het idee dat hij, als hij slaapt, een beetje door de krampjes heen slaapt. Fijn!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Violeta,

Las net je berichtje...

Zet 'm op meid, je kan het dat weet ik zeker!

Ben het helemaal eens met wat Ellen aan geeft.

Alleen ontspannen tijdens de persweeen zal niet gaan....

Succes!

Geplaatst

Ellentrik ---

Ik stop Thomas ook elke 2/3 dagen in bad. Eigenlijk om de dag, maar soms schiet het erbij in door drukte, en dan wordt het een dag later.

Een draagdoek lijkt me handig als ik Mark van school moet halen. (ik heb er nog geen.) Van de parkeerplaats naar het schoolplein de autostoel dragen is nog te zwaar voor bekkenbodem- en buikspieren. Hetzelfde geldt voor het onderstel de auto in- en uitladen. Als ik Thomas in een draagdoek draag van parkeerplaats naar schoolplein is dat een stuk lichter. Maar ja, hoeveel tijd kst dat? Ik kan hem ook in mijn armen dragen, in een wikkeldoek....

Ik ben moe. Rond 11 u komt wijkverpleegster van cb op huisbezoek. Iemand ervaring hiermee? En darna mijn ouders en 'tante' op kraamvisite. Maar zometeen Mark klaarmaken voor school.

Karin

Geplaatst

Wat gebruiken jullie voor de billetjes? Zinkzalf of niks? Thomas had de laatste dagen enorme poepluiers. Ook tijdens het verschonen! -tig doekjes gebruik ik dan om de 'stroom' op te vangen! Nu zie ik dat hij last van uitslag heeft en gebruik ik veel zinkzalf om te beschermen en te herstellen. Ik snap niet dat kraamzorg niks gebruikte. Zinkzalf magvtoch wel?

Geplaatst

ivfmoeder, ik gebruik sudocreme, wonderspulletje! Je ziet de roodheid bij wijze van spreken verminderen. Lekker goed insmeren en bij de volgende verschoningsbeurt zie je het verschil al.

Over het bezoek van de wijkverpleegkundige: hier kwam ze wat dingen vragen over onze voorgeschiedenis (allergieen, ziektes in de familie etc.) en Joris een keertje wegen. Je krijgt verder het boekje van het consultatiebureau dat je steeds mee moet nemen en als je geluk hebt ook nog een afspraak voor de volgende keer. Verder leggen ze nog wat uit over de prikken die hij gaat krijgen en het schema op het consultatiebureau (wanneer arts, wanneer verpleegkundige). Meestal is het een gezellig bezoekje. O ja, en hier vragen ze dan ook nog op welke dag je graag naar het consultatiebureau wilt komen. Hier is het namelijk in principe een vaste dag.

Geplaatst

Esk---

Bedankt voor de info. Ik maak me druk dat ze me op een tijdstip aantreft dat Thomas onrustig is.

Jullie gebruiken dus wat voor de billetjes. Ik was er wat laat mee. Maar ik gebruik het nu ook sinds gisteren en ik zie al verschil. Ik had het veel eerder moeten doen.

Altijd spannend om Thomas te verschonen, omdat ihij weleens wilt plassen terwijl ik hem aan het schoonmaken ben met billendoekje.

Karin

Geplaatst

ik gebruik niet standaard iets voor feline haar billen alleen als ik wat pukkeltjes/rood zie dat had ze in het begin maar verder nog niet....maar dan gebruik ik bepanthen of sudocreme

Cb is al beantwoord zie ik;)

IVF moeder: niet druk maken hoor over het feit dat thomas misschien onrustig is,ze zijn wel wat gewend hoor en lang zijn ze er toch niet,en bij ons gingen ze ook wegen dus dan ben je met je kindje bezig

Laika ik kan me voorstellen dat je Jim meer bij je wilt houden ik heb dat met feline nog steeds,ze heeft 2 keer een ochtend boven geslapen nou zo gek dan zie je haar gewoon niet haha

nu ligt ze weer in de kinderwagen beneden!

maar ik moet wel meer oefenen naar boven eigenlijk..maar ja voor wie eigenlijk hahah,ze leert zo iniedergeval door geluiden heen te slapen!

Geplaatst

Ik gebruik eigenlijk ook niet echt iets voor de billetjes extra in te wrijven. Bij elke verschoning gebruik ik vochtige doekjes van zwitsal (zijn es naar sluis geweest en daar stond een combi pak van 17 in reclame en het was een gans stuk geodkoper dan bij ons in België, zelfde trouwens voor de pampers...)

Ik gebruik dus vochtige doekjes en tot nu toe heeft Alexis nog nooit last gehad van rode billetjes. Hopelijk blijft dit zo en wil dit zeggen dat ze geen gevoelig huidje heeft.

Alexis staat bij ons ook lekker beneden. In de wieg of op het verzoringskussen (met een speciale hoes over) of in de relax. Zou het idd ook raar vinden als ik niet even naar haar zou kunnen gaan gluren wanneer ik daar zin in heb...

Geplaatst

ik heb ook een creme met zinkzalf, van het merk Weleda. helpt ook echt goed, al probeer ik bij een natte poepluier er vooral voor te zorgen dat de billetjes eerst goed droog zijn vooraleer de nieuwe luier dicht te doen.

hij begint langer te slapen, jipie!! al 3 keer dat hij de s avonds tussen 2 voedingen 4 à 5 uur kan laten. gisteren om 23u het laatstr gegeten en om 4 uur pas weer moeten wakker worden. Erna terug 3 uur. Zouden het toch regeldagen zijn geweest? De krampjes lijken ook ietsjes minder lang te duren, al zijn ze er nog wel.

Ook overdag kan hij langer slapen, mits we ermee buiten gaan. dat vindt hij duidelijk heerlijk. Lekker dicht tegen de buik van mama in de draagdoek.

Onze draagdoek heeft net geen 40 euro gekost en is van het merk tricot-slen. Dat is een biologisch katoen. Je krijgt er een handleiding mee met een dvdtje waarin uitgelegd wordt hoe het werkt. Je kan dat doek gebruiken tot ze 3 jaar zijn of zoiets. Echt heel erg lang, want het hangt alleen maar af hoe je het doek gebruikt en om je heen slaat. Ik vind het in elk geval heerlijk hoe ik hem buik tegen buik kan dragen nu, kan ik zijn bolletje lekker kussen tussendoor en tegelijk met de hond wandelen of andere dingen doen. Het vergt wel wat oefening en voorbereiding.

Violeta en Vlok, ik denk aan jullie!

Geplaatst

**breek ff in **

de tricot slen of de draagdoek schijnt echt super te zijn, er wordt er 1 voor mij gemaakt

voor de billetjes is volgens mij het beste bepanthen of sudocreme, maar preventief smeren kan zijn dat je baby zelf geen stevig huidje maakt en dus "afhankelijk"wordt van de creme.

** breek weer uit **

Geplaatst

He dames,

Is het goed dat ik me bij jullie aansluit? Ik heb tot nu toe geschreven in het september forum...nu schrijven er een paar dubbel...bij sept en okt, dus lijkt het mij handig en natuurlijk ook leuk om me ook bij jullie aan te sluiten.

Geplaatst

[breek in]

hallo oktober-mama's!

Allemaal lekker aan t genieten van jullie wondertjes? Super hè!

Voor de kleintjes die nog wat moeite hebben met slapen: ik heb nog een roze Puckababy Piep te koop.

Mijn meisje sliep vanaf t begin goed door, dus ik heb m eigenlijk niet gebruikt (is maar 2x aangehad).

Wie interesse heeft: stuur maar n pb-tje.

Liefs,

Lot

[breek uit]

Geplaatst

Van de kraamhulp hadden we de tip gekregen om de billetjes van Jim na het verschonen heel licht in te smeren met vaseline. Op deze manier worden zijn billetjes niet gelijk aangetast als hij een poepluier heeft en is de poep ook heel makkelijk weg te vegen van zijn billen. Werkt super. Nu zijn poep wat dunner is geworden gebruiken we het niet elke keer meer. Verder had ie laatst hele rode liesjes, daar hebben we wel een dun laagje zinkzalf op gesmeerd, dat werkte eigenlijk direct. Wat goed goed schijnt te helpen is je kind af en toe lekker bloot te laten liggen. Bijvoorbeeld op een doek in de box, zodat zijn/haar billetjes lekker kunnen 'luchten'.

Vanochtend werd Jim wakker omdat ie moest poepen maar het niet zo goed lukte. Hij ligt dan enorm te persen, zo zielig..Gelukkig wordt ie er alleen wat mopperig van, hij gaat niet heel hard huilen. Maar...dit was voor mij wel het moment om hem lekker bij me te nemen en een uurtje met hem te knuffelen, natuurlijk! Daarna is ie lekker met papa onder de douche geweest, wat een feest zeg, hij vond het heerlijk, veel lekkerder dan het badje. Dat gaan we dus ook vaker doen. Met het inbakeren gaat het ook nog steeds goed. Jim protesteert soms een beetje in het begin maar als ie dan gaat huilen dan hoeven we eigenlijk alleen maar even naar hem toe te lopen en hem, terwijl ie in zijn wiegje blijft liggen, over zijn bolletje te aaien. Dan gaat ie meestal weer lekker slapen. Het blijft moeilijk om hem niet in de woonkamer te hebben maar we hebben er zo'n heerlijk tevreden kindje voor in de plaats gekregen dat we dit toch wel aan gaan houden. En ik heb even zitten rekenen, we hebben hem toch nog wel zo'n 5 uur per dag in onze armen (6 a 7 keer fles, verschonen en knuffelen) en als we met hem in de draagdoek wandelen nog langer natuurlijk. En ach, over een paar weekjes is ie wat ouder en wat meer wakker dus dan kan ik hem langer knuffelen....

Geplaatst

Moos, tuurlijk mag je bij ons aansluiten!!

Hadden het er vroeger trouwens al over gehad om 'samen te smelten' met de september mama's ;)

Geplaatst

Hee dames,

Moest weer een hoop bijlezen, zoveel wordt er nog steeds geschreven. Ik merk dat het op sommige dagen prima lukt om jullie te volgen, maar er zijn ook dagen dat Jorrit zo wakker is de hele dag dat ik niet aan computeren toekom.

Gisteren zijn we met Jorrit teruggekomen uit Friesland. Het eerste nachtje bij oma logeren is hartstikke goed gegaan gelukkig. Ondanks dat hij veel wakker was overdag en 's avonds heeft hij 's nachts heerlijk geslapen gelukkig (en wij dus ook). Vond dat toch het spannendste moment moet ik zeggen hoor..

Wel is Jorrit de laatste dagen veel meer aan het spugen, dus ik heb net even gebeld met het gratis spreekuur van de lactatiekundige van onze kraamzorginstelling. Aan mijn verhaal te horen (ik voed hem één borst, 2 keer ca. 15 minuten) denkt ze dat onze kleine man zich overeet en daardoor last heeft van voeding die steeds boven blijft komen waardoor hij steeds moet spugen. Ik denk dat dat best kan kloppen eigenlijk. Hij drinkt zo enorm gulzig dat hij zich in het begin regelmatig verslikt. Dinsdag gaan we hem bij haar wegen om te kijken of hij inderdaad verder wel goed groeit en het inderdaad een kwestie van overeten geweest is. Voorlopig heb ik het advies gekregen om het korter te laten drinken met een wat langere pauze er tussen. We doen daarom vanaf nu 2 keer 10 minuten en het even rustig boeren en verschonen van de luier tussendoor. Hopelijk werkt dit beter voor hem. Hij ligt nu in elk geval heerlijk te slapen na de voeding van half 12.

Wat betreft de billetjes: ik heb er nog nooit wat opgesmeerd.. want zijn billetjes zien er nog harstikke mooi uit. Wel al eens wat sudocreme in zijn liesjes gesmeerd omdat het erg rood was. Je ziet daarna al snel verschil moet ik zeggen. Het rood trekt echt heel mooi weg.

@ dames die BV geven: hoe gaat het met jullie tepels? Hier gaat het steeds beter gelukkig. Bij het aanzuigen doet het nog maar een klein beetje pijn en wordt echt met de dag minder gelukkig.

@ Wish, nog bedankt voor je info over het kolven. Ik heb het ook nog even in mijn BV boek opgezocht en daar stond hetzelfde. Ik ben nu vooral aan het nadenken over welke electrische kolf ik wil gaan aanschaffen. Als Jorrit 4 weken is wil ik langzaam beginnen met extra kolven, zodat er wat reserve voor hem staat en ik ook eens weg kan als hij goed goefend heeft met het flesje. Ik hoorde van onze kraamhulp dat we dat het best kunnen oefenen als de kleine tussen de 4 en 6 weken oud is.

@ Violetta en Vlok: hopelijk hebben jullie je kleintjes al in je armen. Anders zal het in elk geval niet lang meer duren!! Denk aan jullie. Dikke knuffel in elk geval

@ Ellen: wat fijn dat Dante steeds wat langer slaapt. Is voor jou ook wel zo fijn. Misschien begint het wat ritme te krijgen.

@ Laika: Wat zielig voor Jim dat het niet goed lukte om te poepen. Kan me voorstellen dat dat er zielig uit ziet. Ik vind dat ook als ze krampjes hebben. Ook fijn dat het inbakeren Jim goed helpt. Ik heb net het boek van Ria Blom binnen en ga het eens lezen. Misschien heb ik er nog wat aan voor Jorrit die soms echt hele dagen wakker is (vermoeiend...). Moet je eigenlij overleggen met het CB als je wilt gaan inbakeren?

Morgen gaan we op stap voor een geschikte draagdoek. Ik heb wel een voorkeur, maar we hebben gewacht met kopen tot Jorrit er was. Nu kunnen we morgen met hem kijken wat hij prettig vind en wat wij prettig vinden. Mijn man wil niet zo'n knoop doek omdat hij dat zelf niet ziet zitten. Dus we gaan voor een voorgevormde zak waar ook hij lekker mij kan lopen. We zijn wel wandelmensen, dus dat is dan straks ideaal om hem mee te nemen als we geen zin hebben om de hele wandelwagen mee te nemen.

Ga nu even snel wat eten en dan aan mijn middagdutje. Jorrit slaapt nog, dus even van profiteren. Mark is niet thuis op het moment, dus kan hem niet even vermaken als hij wakker is en ik even wil slapen. Mark hoeft pas volgende week donderdag weer te werken, dus we hebben nog een weekje met z'n drietjes.

Geplaatst

moos, gezellig dat je hier ook meekletst.

Doortje, wij hebben voor het wandelen een BabyBjorn en ik vind het een hele fijne draagzak. Zeker als je er wat langere afstanden mee wilt afleggen. Mijn man heeft 'm meestal om en wij hebben 'm bij Thomas veel vaker gebruikt (nu hebben we natuurlijk Joris én Thomas, dus dan ben je wat meer afhankelijk van de kinderwagen en dus geen bospaden voor ons) en wij vonden het een prettige manier van dragen.

Over de sudocreme, ik smeer alleen maar als het rood ziet. Vaak hoef ik maar 1 keer te smeren en dan is het goed...

Joris heeft vandaag een goede dag. Echt om de 4 uur komt hij en hij drinkt z'n flessen goed leeg. Heb stille hoop dat hij nu gewend is aan de nieuwe tijd...

O ja, vraagje voor de flessenmama's: maken jullie je kleintje wakker voor een laatste fles rond 23 uur of laten jullie je kleintje slapen en zie je wel wanneer hij of zij komt? Wij hebben tot nog toe altijd wakker gemaakt, maar dan drinkt hij zo slecht. Zit er nu over te denken om maar te laten liggen, maar ik ben dan een beetje bang dat hij de lange ruk in de vroege avond/nacht gaat maken (tussen 19 en 01.00 uur), zou dat erg zijn? Is dat later dan wel weer op te schuiven naar de nacht?

Geplaatst

Hi Dorien, wat lekker dat Jorrit goed heeft geslapen in Friesland! Ja, wij gebruiken dus ook het boek van Ria Blom, tot nu toe werkt het goed. Als Jorrit overdag veel wakker is maar wel goed gehumeurd, dan kan het natuurlijk ook zijn dat ie gewoon wat minder slaap nodig heeft. Bij Jim merkten we echter dat hij zichzelf wakker hield waardoor ie eigenlijk oververmoeid werd, daarom was dat voor ons een reden om te beginnen met regelmaat. En inbakeren omdat ie zichzelf zo wakker maait met zijn armpjes. Als je eraan begint (tenminste aan inbakeren dan) is het moeilijkste het consequent blijven. Na twee dagen gaan de meeste babies een beetje mopperen. Ze zijn dan uitgerust en protesteren een beetje tegen het inbakeren. En dan ziet het er opeens zo zielig uit! Maar Jim lijkt nu de slag wel een beetje te pakken te hebben, hij wordt nu behoorlijk snel rustig in de doek en slaapt er heerlijk in. Wij hebben trouwens een mum2mum doek, erg fijne doeken. Oh ja, wij hebben het inbakeren inderdaad wel overlegd met het CB, omdat je niet mag inbakeren bij contra-indicaties (zoals koorts).

Over draagdoeken: wij hebben een lodger, die hebben wij gekregen. Het is een vrij warme draagdoek dus niet geschikt voor binnen en bovendien kunnen hele kleine babies er niet echt in omdat je kindje in een kommetje ligt en Jim zijn hoofdje zakte er eerst helemaal in weg maar nu hij richting de 4 kilo gaat, gaat het heel goed. Grote voordeel vinden wij inderdaad dat je lekker flexibel bent, dat je die grote kar niet steeds mee hoeft te nemen en dat Jim er heerlijk in slaapt.

Geplaatst

Hi Esk, lekker dat Joris vandaag zo goed slaapt en eet!

Ik kan je vraag over de voeding niet echt beantwoorden want Jim heeft nog niet echt een ritme (is een maandje jonger dan Joris) maar wij maken hem wel wakker als ie langer dan 4 uur slaapt (behalve 's nachts) dus ja, bij ons krijgt ie de avondfles wel op tijd. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat ie zijn ritme gaat verschuiven als je hem niet meer wakker maakt om 23 uur. Misschien gewoon een keertje proberen en als het inderdaad zijn ritme verschuift toch maar weer wakker gaan maken om 23 uur?

Geplaatst

tuurlijk laika als dat goed werkt gewoon doen hoor!!!!! En je knuffelt hem genoeg en anders loop je gewoon ff naar boven toch als je hem wilt zien!!!

Gezellig moos,tuurlijk!!

Doortje fijn dat het zo goed ging in friesland!!!

@Esk

Daar zit ik dus ook wel eens mee Feline gisteren ook rond 23:00 voor de fles gepakt maar zo moe pfff kreeg er met moeite wat in,maar ben bang dat als je ze zelf laat komen ze niet aan dat ritme komen je wilt uiteindelijk slapen de nacht

volgende week moeten wij naar het CB zal eens overleggen

hoeveel drinken de fleskindjes nu?!

Feline zit op 80-130 heel wisselend wat ze drinkt,maar vaker 90 a 100 dan 130

wij hebben de minimonkey draagdoek

Geplaatst

Moos,

Natuurlijk mag jij je bij ons 'aansluiten', had je echt niet hoeven vragen.

Gewoon gezellig mee komen kletsen en ervaringen delen met elkaar.

Dit topic is echt beregezellig, bij deze van harte welkom!!

Doortje,

Wat super dat het uitje zo goed is verlopen!

Violeta,

Meid, wat hoop ik van harte dat jullie al aan het genieten zijn van jullie wonder!!!!

Vlok,

Hoe gaat het met jou?

Denk ook aan jou!

Wij gebruiken sudocreme als dit nodig mocht zijn alleen bij geiriteerde billetjes. (dit heeft Mijke nog niet gehad)

De eerste dagen hebben we dit wel standaard gesmeerd zodat je de ontlasting makkelijker van de billetjes af kon krijgen.

We gaan haar minimaal 2 keer per week in bad doen en max. 3 keer per week.

Mijke heeft sinds gisteren een vrij droge huid op haar onderbuik en de plooitjes bij haar enkels.

Vanavond na de voeding voor de nacht zal ze in bad gaan en zal ik haar insmeren met creme van Neutral.

Vorige keer na het baden heb ik de huidolie gebruikt, maar deze is niet zo vet als de creme dus wil ik die eens uit gaan proberen.

Geplaatst

ze lacht nu echt als je kletst tegen haar!!!!!!zo leuk!!!

[ATTACH=CONFIG]2722[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2723[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2724[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2725[/ATTACH]

Geplaatst

Oh wat leuk Valesca, ik kan niet wachten totdat Jim dat ook gaat doen!

Jim is een nogal gulzige drinker. Hij drinkt alles op wat we hem geven....We geven hem nu 110 cc per fles en dat ongeveer 6 keer per dag. Hij groeit goed, niet teveel, dus dat is prima volgens het CB. En hij komt dan ongeveer 3,5 a 4 uur later voor de volgende fles dus echt honger heeft hij met 110 cc ook niet meer. We moeten wel echt heeeeel rustig aan doen met hem als we de fles geven. Als we niet opletten drinkt ie hem binnen 5 minuten leeg met alle gevolgen van dien (overgeven, krampjes). Dus we stoppen elke 10 cc even met voeden, en bij 50/60 cc laten we hem even boeren. Na de fles nog even rustig rechtop zitten en dan weer een boertje. Alleen op die manier gaat het goed!

Even een vraag: met de regelmaat die we nu hebben aangebracht en het inbakeren gaat het heel goed. Nu vinden wij het heel fijn om in de middag met Jim te gaan wandelen. Dat doen we dan na een voeding. Hij valt dan meestal in slaap en dan leggen we hem in de wagen of in de draagdoek en hij slaapt dan lekker door. maar wanneer we thuiskomen wordt ie vaak wakker en dan is het een hels karwei om hem weer te laten slapen. Hij wordt vaak wakker omdat ie toch weer gaat maaien met zijn armpjes en hij slaat zichzelf dan wakker. We zitten er nu aan te denken om hem ook tijdens de wandeling in de wagen in te bakeren maar ja, tijdens de wandeling is dat eigenlijk helemaal niet nodig want hij slaapt prima in de wagen. Maar we kunnen toch moeilijk 4 uur gaan wandelen omdat we hem anders storen in zijn slaapje...Lastig! Iemand tips?

Geplaatst

Ik weet niet of het werkt, maar je zou kunnen overwegen om 'm dan uit de wandelwagen te halen, hem lekker bij je te nemen of in de box te leggen als hij niet huilt en dan weer naar bed doen als hij moe is. Meteen naar bed werkt hier vaak ook niet, maar op die manier wil het soms wel lukken. Geen garanties overigens... maar Joris slaapt gelukkig bijna altijd verder als hij in de wagen in slaap is gevallen. We zetten 'm dan op een rustige plek (gang of garage) tot hij wakker is.

Tja en anders gewoon inbakeren... ik denk dat het zwaaien met de armpjes nog maar een paar weekjes duurt, meestal hebben ze ineens door dat die armen er aan zitten en dan heb je dat niet meer.

Geplaatst

ik zou toch maar 4 uur gaan wandelen hahaha,maar nee dat is gekheid,ja je zou hem dan ook kunnen inbakeren maar ja net wat je zegt dat is wel zonde omdat het eigenlijk niet nodig is...

en stevig instoppen? op zijn zei leggen?! dat doe ik vaak met feline in de kinderwagen

succes

fijn dat het met drinken wel goed gaat als je regelematig stopt,feline drinkt vaak onrustig omdat ze dan krampjes krijgt met drinken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden