Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden,

Dank voor jullie lieve woorden!

Gisteren is Jim uiteindelijk om 22.15 uur in slaap gevallen. We hebben hem toen wakker gemaakt voor de fles van 00.30 omdat we hoopten dat ie daarna dan even zou doorslapen maar het probleem is nu dat hij nu na elke voeding gaat huilen als ie in zijn bedje wordt gelegd. Dus na die fles van half een zijn we weer drie kwartier bezig geweest met hem. Daarna kwam ie om half zes, dat viel dus mee. Toen wederom troosten en toen heeft ie vrij onrustig geslapen tot 9 uur. Ik heb hem toen even in bed genomen tot half tien (dat vond ie wel lekker, even kroelen met me) en toen weer een fles. Daarna was ie opeens heel tevreden en alert, geen huilen, gewoon lekker tegen mij aan liggen. Ik ben toen met hem onder de douche gegaan en daarna heeft mijn vriend hem gemasseerd met een beetje olie voor zijn droge huidje, dat vond ie heerlijk. En toen is ie eigenlijk vrij vlot weer gaan slapen, hij slaapt nu vanaf half elf.

Ik hoop echt dat dit de pasgeboren babyhuiltjes zijn en dat het over een aantal weken weer afneemt maar dat midden in de nacht troosten is echt slopend! En niet bevorderlijk voor het uiteindelijk zelf in slaap vallen van Jim natuurlijk. Pas als ie bij mij of zijn vader op de schouder in slaap is gevallen kunnen we hem in zijn bedje leggen. Dat wordt nog een flinke slaaptraining over een tijdje!

Ellen, jij bent dus ook lekker veel wakker geweest? Elke 2,5 uur is ook slopend.

Doortje, speentje helpt bij ons soms ook wel, hij valt ermee in slaap en spuugt hem zelf weer uit als ie echt diep slaapt. Maar dat inslapen met het speentje werkt alleen als hij eigenlijk al heel slaperig is, als ie geen zin heeft dan helpt het speentje ook niet.

Wish, veel plezier met het showen van Mijke op je werk!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag dames, ik haak weer even middenin in hoor. Ben allereerst benieuwd hoe het met Vlok en met Violeta gaat. Violeta, heb je een fijne kraamweek?

Wat een feest der herkenning is het hier! Ik lees veel liefde, maar ook veel getob voor/met de kindjes. Laika, jullie Jim maakt het jullie af en toe niet makkelijk hè? Lastig is dat hè, als hij duidelijk niet in zijn hum is maar je hebt geen idee wat er nou loos is. Wish, veel plezier met het 'showen' van Mijke! Ellen, pfff, elke 2,5 uur, dat is echt heftig zeg... en wat heb je leuke foto's geplaatst! Leuk dat je er zo vaak op uit trekt met Dante in de draagdoek. Heerlijk mannetje! En ik zag nog een lekker kereltje voorbij komen - Jorrit. En Valesca, Feline alweer twee maanden, jemig wat gaat dat hard! Leuk zo, die vergelijkingsfoto's! En fijn dat ze het zo goed doet!

Onze Maurits is een erg wakker mannetje. Ik herken dan ook wel de verhalen van úren wakker zijn tussen de voedingen... Nou huilt hij gelukkig niet heel veel; soms piept hij een beetje en af en toe moeten we even een speentje terugstoppen maar slapen ho maar. Overdag hebben we hem grotendeels in de kinderwagen in de woonkamer want anders blijf ik naar boven lopen. Hij drinkt erg goed, vaak zelfs te gulzig waardoor hij zich soms verslikt, heel zielig vind ik dat. En boertjes laten lukt niet altijd - wat doen jullie dan, toch op gegeven moment maar terugleggen, of wachten jullie net zolang tot ze toch geboerd hebben? Hij heeft ook wel wat refluxachtige symptomen; veel gepiep en vaak geeft hij na een hele tijd toch nog een beetje melk terug (dat vind ik dan terug op de hydrofielluier onder zijn hoofdje). Ook heeft hij vaak wel twee uur na de voeding opeens de hik. We hebben ook zijn hoofdeinde een beetje omhoog gezet. Hij is heel sterk in zijn bewegingen en loopt vaak enorm druk met zijn beentjes en armpjes te maaien. Als hij huilt, werkt hij zich soms in no time al snikkend, hikkend en half stikkend volledig overstuur, dus laten huilen is geen optie. Tot nog toe was badderen een drama; in het bad zelf vond hij het wel oke maar uit- en aankleden vond 'ie vreselijk. Ik zag er dan ook steeds erg tegenop en het zweet brak me uit. Met een van ons onder de douche gaat stukken beter en gisteravond hebben we hem samen gebadderd en dat ging helemaal zonder huilen! Qua voeding ben ik nog geen stap verder; mijn kolfopbrengst blijft wisselend en ik vind ook niet genoeg tijd om te kolven dus hij krijgt nu maar twee of drie voedingen moedermelk per dag en de rest kunst. Ik kan alleen nog niet de knoop doorhakken om er helemaal mee te stoppen dus voorlopig tob ik nog maar even door... Hier nog even een lieve foto van ons mannetje. [ATTACH=CONFIG]2806[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een herkenbare verhalen!! Fijn om te lezen dat je net de enige bent die het soms even niet meer weet.

Marmira, fijn dat hij zo lekker met jullie in bad is geweest. Vind hij het aankleden altijd vervelend of alleen als er iets over ziijn hoofd moet. dat herken ik wel. Als er iets over Anne's hoofd moet werkt ze tegen en begint ze altijd te protesteren. Gelukkig hebben we ook van die truitjes en rompertjes die je kunt omslaan dan gaat het een stuk beter. Misschien een idee?

Laika, slaapt Jim nog steeds? Vervelend is dat he, 's nachts rondlopen met een huilend kind. Overdag trek je het nog wel, maar 's nachts ben je zelf ook nog een helemaal op. Hopelijk wordt het steeds een beetje beter...was hier gelukkig wel zo.

Ellen, extra vitamines neem ik niet. Voor Anne wel extra vitamine D, maar dat wordt voorgeschreven. Hier geen bv, maar ook geen speen. Ze kijkt er heel vies bij en spuugt hem zo snel mogelijk weer uit. Een pink van papa of mama werkt wel gelukkig.

Esk, maat 62 alweer! Wat gaat dat snel...hier zo af en toe iets van maat 62, maar dan valt dat merk klein.

Wish...op stap dus. Leuk he? Was zelf elke keer erg benieuwd naar het gewicht. (nu nog wel hoor)

Doortje, Marmira wat een mooie foto's. Zal zelf ook eens een foto plaatsen.

Valesca, heeft Feline nog last van de prikjes of was dat na het slapen voorbij? Ik was gisteren ook bij het cb, feline ligt net iets voor qua lengte en gewicht. Anne was 4230 gram en 52 cm.

Ivfmoeder, hoe was het in bij je schoonmoeder?

Hier een foto van Anne :love7:

[ATTACH=CONFIG]2810[/ATTACH]

Geplaatst

--- valesca ---

Wat fijn dat feline het zo goed deed bij haar 1e prikje. Deed mama het ook goed :) ik vind het wel een beetje moeilijk om te zien. Natuurlijk niet laten merken!

Hebben ze speciale zetpilletjes voor babies? Hoeveel maandjes?

--- doortje ---

Doe je rustig aan met traplopen? 6 weekjes kraamvrouw he? Ik herken dat 'speentje terug in mondje stoppen' van mark. Een speentje heeft z'n voordelen. Maar ook z'n nadelen :) Ik zit er ook aan te denken om het te geven. Heb het al geprobeerd, maar lukte niet. Welke gebruik jij en voor hoeveel maanden? Ik heb er een van difrax. Veeeeeels te groot (vanaf 0 maanden). Ik wil nu een ander kopen.

Hihi - om die foto van jorrit kunnen we niet heen. Grappig gezichtje hoor. Al die kleintjes zien er schattig uit he? Al zal moeders haar kleintje het schattigst vinden :)

--- laika ---

Zwaar hoor! Die nachten kunnen je echt opbreken. Je komt ook nauwelijks aan jezelf toe he? Snel iets eten, snel iets drinken, snel plasje doen, snel tandenpoetsen,etc.

--- wish ---

Leuk, je kleintje op je werk showen :)

Beschuitjes mee? :)

Thomas voelde het gisteren aan dat ik wilde dat hij ging slapen na zijn ochtendvoeding ;) Ik kon pas om 11u ontbijten, want toen sliep hij. Rond half vier gingen we richting a'dam, maakten we een tussenstop bij de bloemenwinkel, gingen we bij schoonmoeder en moeder langs, en thomas zoet slapen en eten! Nou ja, zeg.

's Nachts sliep hij, maar onrustig na zijn nachtvoeding. Ik viel in slaap toen hij naast me lag. Te moe om hem naar zijn eigen bedje te brengen. Onze cv was uitgeslagen, en we kregen het met geen mogelijkheid aan de praat. Dus bedje en aankleedkussen met kruik voorverwarmen.

Gelukkig kwam loodgieter vanochtend vroeg en is het weer warm in huis.

Ik moest 5 min. grootmoeders meetlat aanhoren, maar voor de rest was ze erg lief en zorgzaam, en blij,want we hadden niet verteld dat we kwamen, voor het geval dat het allemaal tegenzat.

Karin

Geplaatst

@ Karin: dat zal wel frisjes geweest zijn in huis als de CV het niet deed. Gelukkig weer gefixt dus. Wel fijn dat Thomas gisteren lief aan het slapen was. Wel ideaal als je op visite gaat toch? Een jengelend/huilend kind is dan ook vervelend, want dan krijg je vaak allemaal 'goedbedoelde' adviezen waar je niet op zit te wachten

Ik heb trouwens een gele speen van Difrax van 0-6 maanden volgens mij. Hij is inderdaad nog wel wat groot, maar hij heeft hem graag en slaapt er goed mee in als hij verdrietig is. Hij heeft nog wel eens de neiging om m uit te spugen (of helemaal op te willen eten), maar als we m even goed voor m vast houden en hij lekker zuigt gaat het allemaal prima.

@ Laika: fijn dat het even weer wat beter lijkt te gaan en dat hij in elk geval lekker is gaan slapen om half 11. Heeft hij het lang volgehouden? Volgens mij zijn het soms ook dagen tussendoor dat het even allemaal niet zo wil. Is hier ook zo. Soms gaat het even een paar dagen hartstikke goed en dan zitten er weer een paar mindere dagen tussen. Komt vast helemaal goed!

@ moos: wat heb je een prachtige dochter zeg!

@ Marmira: leuk weer even wat van je te horen. Bij jou dus een beetje hetzelfde als bij ons allemaal. Het hoort blijkbaar allemaal bij pasgeboren babies. Straks als ze meer ritme hebben en wat groter zijn wordt het steeds gemakkelijker zeggen ze.. al zijn ze dan als het goed is wat meer wakker overdag. Wat je trouwens schrijft over dat lang dat de voeding nog terug geven, dat heeft Jorrit ook. Volgens de lacatiekundige moesten we ons daar geen zorgen overmaken, zolang we niet de indruk hebben dat hij er pijn van heeft. Het hoort ook een beetje bij het baby zijn omdat alles nog in ontwikkeling is en spieren wat minder sterk als de onze. Het is vooral lastig, maar niks ernstigs volgens haar. Het hoofdeinde omhoog helpt bij ons wel iets gelukkig en iets minder drinken per keer ook. Het is al niet meer zo erg als vorige week, toen ik nog 30 minuten de borst gaf ipv 20 minuten. Ik maak m nu gewoon los na de 2e keer 10 min ( altijd een pauze van ca 5 min ertussen om even op adem te komen en een boertje te laten als dat lukt). Hij komt eigenlijk niet sneller voor voeding, dus blijkbaar kreeg hij gewoon iets te veel binnen. De lacatiekundige zei ook: beter iets vaker iets minder als te veel in één keer

@ Ellen: ik slik nog de vitaminen voor zwangere vrouwen en/of ter ondersteuning voor borstvoeding. Eerst was dat gravitamon, maar nu iets van davitamon wat ik nog had liggen. Zolang ik maar vitamine D binnen krijg i.c.m. de borstvoeding. Dat is het belangrijkst volgens de kraamverzorgster. Verder gewoon gezond blijven eten (maar dat deed ik toch al)

Met Jorrit gaat het vandaag prima. Vanmorgen is hij lekker gaan slapen/suffen in de kinderwagen beneden en na de middagvoeding van half 2 ben ik met hem gaan wandelen en is hij ook in slaap gevallen. Af en toe wel een beetje wakker, maar valt dan ook weer in slaap. In elk geval is hij nog heerlijk rustig. Rond kwart over 5 verwacht ik hem uiterlijk weer voor een voeding, mogelijk iets eerder. We zullen zien. In elk geval is tot dusver de eerste dag alleen thuis met Jorrit goed verlopen. Heel fijn!

Geplaatst

Karin,

Ik had 2 rollen beschuit meegenomen en roze muisjes.

Echter toen ik bij de auto kwam merkte ik dat ik de 2 rollen beschuit en muisjes nog bij me had. Oeps vergeten uit te delen.

Niemand had er ook om gevraagd, haha!

Ons meisje groeit hard, ze weegt nu 4240gr. ze is in 1 week tijd 260gram aangekomen.

Romper maat 50 is echt te klein geworden, heb een doos onderin de kast gezet waar ik meteen de kleertjes in leg die te klein zijn.

Was wel 'raar' om de eerste rompers erin te leggen, kreeg een brok in m'n keel. (en dat bij kleertjes die te klein zijn)

Ga ons meisje even halen, ze heeft denk ik last van krampjes en blijft nu al een poos huilen.......

Geplaatst

Oh Wish, dat gaat hard zeg! Jim past maatje 50 nog steeds, ik had hem gisteren in een rompertje maat 56 gehesen (alles lag verder in de was) maar daar verzoop ie echt nog in. Ik weet niet hoe zwaar hij nu is, vorige week dinsdag woog hij 2830 gram, dus hij zal nu tegen de 4 kilo wegen denk ik. Dinsdag naar het CB dan wordt ie ook weer gewogen.

Gek dagje tot nu toe met Jim, eigenlijk zijn we tot 16 uur met hem aan het rommelen geweest. Hij lag wel in zijn bedje maar sliep steeds maar 10 minuten, met een enkele uitschieter van een half uur, om daarna weer huilend wakker te worden. We zijn dus constant heen en weer gelopen om hem te troosten. Om 16 uur heeft mijn vriend hem uit zijn wieg gehaald en bij hem op de bank genomen. En toen is ie in een diepe slaap gevallen. Om 17.30 hebben we hem wakker gemaakt voor de fles. Ik had vanmiddag een nieuwe fles gekocht, een Born Free. Jim is een ontzettend gulzige drinker en lijkt ook vaak niet verzadigd na zijn flesje. Na wat googlen besloten dus de Born Free te kopen en daarmee lijkt het wel beter te gaan. Hij drinkt wat minder onrustig en hij deed ook zeker 5 minuten langer over deze fles. En aan het eind viel hij zelfs in slaap (dat is al dagen niet meer gebeurd). Ook heeft hij geen enkel mondje meer teruggegeven en heeft hij ook niet de hik gekregen.

Marmira, ik weet niet welke fles jij gebruikt maar misschien is die Born Free ook wel wat voor Maurits? Om voor onszelf wat rust te creeren hebben we hem maar beneden gehouden en slaapt ie nu afwisselend op mijn buik en op die van mijn vriend. Hij ligt echt heerlijk te pitten zo en ongemerkt is ie al over zijn huiluurtje heen....Om half tien weer een fles en hopelijk lukt het ons dan wel om hem naar bed te krijgen. Maar even geen huilmiddag/avond is al heerlijk!

Verder ben ik vanmiddag naar de kapper geweest, traktatie van mijn schoonmoeder, dat was ook heel fijn!

Doortje, wat fijn dat de eerste dag alleen met Jorrit zo goed is verlopen, toch spannend zo'n eerste dag!

Geplaatst

--- doortje ---

Wat goed dat je eerste dag met jorrit alleen goed is verlopen. Ja, die goed bedoelde adviezen zijn niet altijd wenselijk. Gisteren bij schoonmoeder weer een tasje met kadootjes voor thomas, en een kadootje voor mark: een aapje. Hij was helemaal blij. Het is leuk om te zien dat mark (nog) meer gevoel voor humor heeft gekregen; hij snapt steeds meer grapjes.

--- wish ---

Wij hebben ook een pak onaangebroken muisjes in de kast staan. De rol beschuit heb ik al opgegeten :) We vergeten het ook elke keer te geven. Dit weekend komt een vriend van mijn man op kraamvisite. Nah, die ga ik geen beschuitje aanbieden.

Ik had dat ook bij mijn zoontje. Je neemt toch 'afscheid' van iets. Ik had het ook moeilijk toen mark baby-af was. Zo'n moeite om afstand te doen van de baby kleertjes. Heb ik ook niet gedaan :) En nu gebruikt thomas de baby kleertjes.

--- laika ---

Wat goed dat je een flesje hebt gevonden waarmee het beter gaat.

Geen uitgebreid berichtje.mik moet slapen!

Geplaatst

@ Laika: de nieuwe fles lijkt dus de oplossing te zijn? In elk geval fijn dat hij in slaap viel en niet meer terug heeft gegeven of de hik heeft gekregen. Hopelijk heeft dit voor jullie vanacht ook vruchten afgeworpen.

En wat betreft beneden houden.. dat maakt toch helemaal niet uit? Voor jullie fijn en voor hem op dat moment en daar gaat het dan even om toch? Jim heeft ook niks aan twee oververmoeide ouders die geen rust krijgen toch? Hopelijk gaat het vandaag net zo goed met die fles als gisterenavond. Welke fles had je eerder eigenlijk?

@ Wish; lijkt me inderdaad best heel raar om de eerste kleertjes weg te leggen die Mijke aan heeft gehad. Dan neem je al weer afscheid van het eerste baby zijn.. Wij hadden geen maatjes 50, alleen wat rompertjes 50/56. Daar past Jorrit voorlopig nog goed in. Ik denk wel dat het niet lang meer duurt voor we overgaan naar de pampers maatje 2. Ze zijn nog iets te ruim nu, maar het maatje 1 is wel bijna aan de kleine kant.

Vanacht heeft Jorrit het weer prima gedaan. Gisteren is hij voor het eerst na de late voeding (22.30 uur) bijna gelijk in slaap gevallen in zijn bed. Toen ik hem weggelegd had leek hij gelijk te slapen 5 minuten later kwam er toch een huiltje. Toen de speen in zijn mond gedaan en er 5 minuutjes bij gebleven en meneer lag heerlijk te slapen tot 4.30 uur. Ideaal dus. Vanacht ging hij ook gelijk weer slapen na zijn voeding en zelfs nu ligt hij lekker in bed. Dat is maar goed ook, want vanmiddag met foto's maken zal hij wel vrij wakker zijn/blijven, dus heeft hij nu zijn slaap wel even nodig.

Gelukkig is Mark vanavond gewoon thuis en morgen en zondag ook, dus als het al een grote huilpartij wordt vanavond omdat het te druk was met foto's maken, dan zijn we in elk geval samen. Ik merk wel dat ik het heel fijn vond dat Mark gisterenavond weer thuis was en ook even naar Jorrit kon als hij huilde en ik even lekker kon blijven zitten.

Geplaatst

Hey meiden,

Geweldig om jullie verhalen te lezen. Zo anders dan tijdens de zwangerschap... natuurlijk! Kleine zorgen en groot genieten, hoor ik wel. En vermoeidheid ;-)

Ik heb me eindelijk aan durven melden bij het zwanger juni 2012 forum, hihi. Want jawel, we hebben deze week weer een mooie echo gehad en ben nu precies 11 weken zwanger. Dus heel langzaamaan ietsje minder onzeker aan het worden.

Geniet van jullie kindjes!

Geplaatst

Laika,

Super dat je via google bij deze fles uit bent gekomen. Leve het internet!

En dat het ook nog eens geholpen heeft is helemaal fantastisch!

Een gulzige drinker, uhm ik herken dit wel. Mijke kan ook soms gulzig zijn, met als gevolg krampjes of al snel na de bv weer honger hebben.

Hoe is het afgelopen nacht gegaan?

Ivfmoeder,

Zo is het, je neemt afscheid van iets ook al zijn het 'maar kleertjes'.

Ook ik ga deze kleertjes bewaren.

Fijn als de met het geven van kraamcadeautjes ook aan Mark denken.

Zelf neem ik ook altijd een kleinigheidje mee voor het oudere broertje of zusje.

Doortje,

Romper 50/56 past Mijke wel en sommige pakjes maatje 50 ook nog.

Maar de rompertjes van Prenatal maat 50 niet meer.

Jorrit heeft de slag te pakken om zijn papa en mama langer te laten slapen, heerlijk toch!

Ook Mijke laat afgelopen 2 nachten meer tijd tussen de nachtvoeding zitten.

Gisterenavond bijv. om 23.00uur bv gegeven, toen kwam ze om 03.30uur en hierna om 8.30uur.

Ceece,

Wat geweldig, 11 weken zwanger en gelukkig gaat alles goed met je!

Fijn dat je langzaam aan meer aan het genieten bent.

Geplaatst

Hallo oktober mama's!

Ik kom even om het hoekje kijken vanuit november omdat ik uiteindelijk ook een oktober mama ben geworden! Ik hoop dat alle baby's gezond ter wereld zijn gekomen en dat alle mama's van de kleintjes kunnen genieten!

Liefs, Judith

Geplaatst

Hi allemaal!

Ceece, gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal! Wat heerlijk dat alles zo goed gaat!

Zjoediezz, jij ook gefeliciteerd met je zoontje! Als je hier mee wilt schrijven dan ben je welkom hoor!

Doortje, wat heerlijk dat Jorrit zo lekker slaapt, veel plezier met foto's maken vanmiddag. Ik had trouwens eerst de Avent, en daarna de Difrax s-fles met kleinste speen maar dat werkte ie, als we niet opletten, in 5 minuten naar binnen. Nu dus deze nieuwe fles, gaat echt veel beter, hij heeft sinds deze fles nog geen mondje meer teruggegeven.

Hier een betere nacht gehad dan voorgaande nachten. Jim is na de fles van half tien nog wel even huilerig geweest. Mijn vriend heeft hem om 22 uur in bed gelegd en is vervolgens tot 22.40 bezig geweest met troosten. Hij heeft Jim alleen niet opgepakt maar steeds getroost door naast het wiegje te zitten en over zijn bolletje te aaien (en een speentje te geven). En toen viel ie lekker in slaap tot 2.30 uur. Vervolgens weer een fles en toen viel hij (na twee kleine kikjes) gelukkig weer lekker in slaap. Om half zeven weer een fles, daarna wilde Jim niet meer in bed, hij moest erg hard huilen. Mijn vriend heeft hem toen bij hem op de borst laten slapen en om 8 uur weer in zijn bedje gelegd, daar heeft ie nog een uurtje doorgeslapen. Daarna even bij mij in bed en om half elf weer de fles. En daarna zijn we gaan wandelen met hem. We waren om 13.45 uur weer thuis en toen was het weer huilen. Dus ligt ie nu weer bij papa op de schouder. Straks, na de fles van half drie gaan we weer proberen hem te laten slapen in zijn wiegje....

Geplaatst

@ Judith: gefeliciteerd met jullie zoon Linck. Gaat alles goed met je? Schrijf hier gerust mee hoor als je wilt!

@ Ceece: van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal. Fijn te horen dat het nog steeds goed gaat. Nu op naar een zorgeloze zwangerschap en straks in juni een prachtige baby!!

@ Laika: fijn dat die nieuwe fles zo'n succes is. Wij hebben hier ook de difrax flessen in huis, dus ben benieuwd hoe hij hier op gaat reageren als we gaan oefenen. Hij drinkt ook graag erg gulzig. Ik zal in elk geval onthouden dat de Born Free flessen wel goed werken. Zo te lezen gaat t ook langzaam weer wat beter met slapen bij Jim. Het blijft lastig natuurlijk omdat je je afvraagt wat er toch is met hem. Hopelijk vinden jullie snel een manier waardoor hij gemakkelijker gaat slapen.

De fotoshoot met Jorrit was echt leuk Ben heel beniewd naar t resultaat. Jorrit heeft t allemaal gewillig geaccepteerd. Zodra ik ze heb zal ik hier wat neer zetten

Geplaatst

@Laika: Ik kan me voorstellen dat je mee gaat huilen als je kleintje zo huilt en niet te troosten is,ja idd op de kaartjes staat dan de standaard zegjes hé terwijl het echt niet altijd zo is

wij hebben ook de born free fles!! super hoor

@Ellen,inderdaad het was voor mij ook groot houden bij die prikjes hoor hihi

En tegen mij zeiden ze dat ook ja lichaamsgewicht X150....denk niet dat ze dat red....

@Wish hoe was het op je werk?!Stoer dat je al geweest bent ik nog niet haha,gek hoor al kleertjes opruimen,hier moet ik er ook bijna aan geloven,50 alleen word klein hihi

@Esk maat 62 al haha hier 50-56 had gisteren alleen 56 en dat was nog groot haha

@Marmira wat een lief mannetje: ik was op het CB van de week en die zei dat 90 procent van de kids wel een soort van reflux hebben....is dus ook niet verwonderlijk dus eigenlijk

@Moos: na het slapen had Feline geen last meer van de prikjes!!! heel fijn

@Ivf moeder ik vond het ook niks hoor die prikje maar heb me groot gehouden hihi,ja ze hebben 60mg zetpilletjes,je moet ff kijken naar het gewicht deze zijn tot 5,5 kilo dan geloof ik

@Judith,welkom hier hoor!

@Ceece super nieuws geniet van je zwangerschap!!

@Doortje leuk dat de shoot leuk was ben benieuwd hoe de foto's worden!!

Hier gaat alles z'n gangetje,Feline drinkt nog steeds niet veel ze mag veel meer maar doet dat niet...ik maak me er maar niet te druk om,dat had ik toen bij sanne al te veel gedaan

We hebben nu nog veel kraamvisite,vanmorgen en morgen nog 2 keer....dan is het toch bijna wel klaar denk ik..af en toe nog eens iemand

Geplaatst

Bijgaand vast een voorproefje van de foto's van Jorrit van vandaag. Ze zijn echt zo gaaf geworden. Ben zelf ook heel benieuwd naar de rest. Die krijg ik nog

[ATTACH=CONFIG]2830[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2831[/ATTACH]

Geplaatst

Doortje,

Wat een prachtige foto's!

Wij hebben afgelopen dinsdag een fotoshoot laten maken van Mijke en ook enkele foto's met ons drietjes en alleen met papa.

(je kan ze op facebook bekijken, daar heb ik enkele foto's geplaatst)

Laika,

Ik wil je laten weten dat ik het ontzettend knap van jullie vindt hoe jullie met Jim om gaan.

Een manier proberen te vinden om het voor Jim en voor jullie zelf prettig te laten verlopen.

Het lijkt zo gewoon omdat het je eigen kind is en je onvoorwaardelijk veel van hem houdt, maar het is niet niks als je kindje ontroostbaar huilt etc.

Dus wil ik jullie een compliment geven, dus bij deze!

Dikke knuf.

Wederom heeft onze Mijke vanavond vanaf 17.30uur t/m 19.00uur 4 keer de borst aangeboden gekregen.

Dit is nu afgelopen 4 avonden hetzelfde ritueel geworden.

Ze drinkt in korte tijd veel uit mijn borst. Er komt zoveel melk uit dat als ze de tepel los laat er een straal in haar gezicht komt of zelfs over haar heen spuit.

Hierdoor denk ik dat haar maagje snel vol komt te zitten en dat ze na een min. of 15 weer een hongergevoel krijgt, dan leg ik haar weer aan en drinkt ze weer een paar min. erg krachtig.

Zal eens even op internet opzoeken of er tips zijn o.i.d.

Geplaatst

Doortje wat een lieve foto's en Wish die van jullie zijn ook prachtig zeg!!!!!!!!

Wish zou het kunnen dat ze gewoon een onrustig uurtje heeft Feline is ook vaak onrustig tussen 5 en 7 dacht soms eerst ook honger maar nu is het gewoon willen knuffelen...misschien dat het kan?!Succes ermee

Geplaatst

Valesca,

Als we Mijke knuffelen gaat het onrustige gedrag niet weg, (noem het 'honger-gedrag) pas als ze bv heeft gehad valt ze bijna in slaap en kunnen we haar wel rustig laten worden. (bedankt voor de tip!)

Het lijkt er wel wat op dat ik hyperlactatie zou kunnen hebben.

Zal van de week tijdens het inloopspreekuur eens contact opnemen met de lactatieverpleegkundige om dit uit te zoeken.

Dank je wel voor het compliment mbt de foto's. We hebben de foto's meteen als achtergrond op het laptop gezet, we zijn er ook zo blij mee.

Misschien dat we ze op een canvasdoek laten zetten en aan beide oma's gaan geven met sint of kerst.

Wij gaan naar bed, tot morgen allemaal!

Geplaatst

Oke,dan is het inderdaad wat anders,goed om inderdaad met de lactatiekundige te overleggen die heeft idd misschien wel tips en kan uitzoeken hoe of wat

Ja ze zijn echt gaaf!!!!! ik zou ze inderdaad ook op canvas afdrukken(allemaal haha) bij Hema kun je ook collage op canvas maken hebben wij ook,zie hieronder

[ATTACH=CONFIG]2838[/ATTACH]

Geplaatst

Valesca,

Dat is me toch ook wat.....Wist niet dat dit bij de Hema kan.

Heb wel via de site van de Hema een fotoboekje gemaakt voor beide oma's van onze trouwdag. (dit zit nu bij beide oma's in de handtas haha)

Prachtige foto's van je 2 mooie meiden!

Deze foto zal zeker wel in de woonkamer hangen.

Gisterenavond om 22.30uur bv gegeven, hierna kwam Mijke om 00.00uur, toen om 03.00uur en vanmorgen om 7.30uur.

Mijn man is vanmorgen rond 8.00uur naar goede vrienden van ons gegaan om mee te helpen met 'sjouwen'. (ze zijn een huis aan het bouwen, vandaar)

Ik heb na de voeding met Mijke geknuffeld en haar hierna in haar bed terug gelegd.

Ben toen onder de douche gegaan.

Mijke ligt op dit moment nog te slapen, ik hoor haar wel af en toe geluidjes maken maar dit doet ze terwijl ze slaapt.

Heb een wasje aangezet en ben toen gaan ontbijten.

Zometeen komt mijn schoonmoeder op bezoek samen met mijn schoonzus en haar man.

Vanmiddag ga ik naar mijn moeder. Voor de eerste keer met Mijke naar het huis van haar oma. Oma heeft bij haar thuis de box al klaar staan hahaha!

Geplaatst

Jee, wat een prachtige foto's allemaal! Jorrit en Jim lijken erg op elkaar, leuk om te zien!

Wish, dank voor je knuffel, we doen maar gewoon wat ons ingeeft. Gisteren is Jim eigenlijk vanaf kwart voor twee tot 23 uur wakker, dan wel huilerig geweest. Na de fles van half drie hebben we hem weer in zijn bedje gelegd, daar heeft ie afwisselend hazeslaapjes gedaan en gehuild tot een uurtje of vijf, toen was er eigenlijk geen houden meer aan. We hebben hem uit zijn bedje gehaald en bij ons gehouden tot de fles van half zeven. Daarna weer in zijn bed gelegd, wederom huilen. Na een uur hebben we hem maar weer naar beneden gehaald en in de reiswieg gelegd. Daar heeft ie twee uur lang klaarwakker (maar zonder huilen) gelegen. Toen werd ie weer mopperig en hebben we de reiswieg afgedekt met een donkere doek. Toen is ie in slaap gevallen. Om half elf weer de fles en toen zijn we met z'n drieen naar bed gegaan.Dat ging goed, Jim sliep onmiddellijk en werd weer wakker om 3.30. Daarna weer een fles en toen is ie weer lekker gaan slapen tot 7.30. Daarna was het weer mis want Jim heeft in de ochtend altijd dat hij heel hard gaat liggen persen (er komt alleen niets uit), heel frustrerend voor hem! Mijn vriend heeft hem toen weer bij zich genomen en toen hebben we nog wel wat kunnen slapen. a de fles van half twaalf weer een poging gedaan hem in bed te leggen maar om half een was hij nog steeds aan het huilen. Toen hebben we hem dus maar weer in de reiswieg bij ons beneden gelegd met een donkere doek op de kap. En toen ging ie weer slapen....

We hebben het vermoeden dat Jim heel erg de behoefte heeft op bij ons te zijn en ons in ieder geval te horen. Als wij 's avonds met hem naar bed gaan, dan is het meestal gewoon goed. En als ie overdag onze stemmen hoort, dan is het dus blijkbaar ook goed. We gaan maar eens kijken hoe ie het vandaag doet, als deze aanpak beter werkt dan moet het maar. Ik ben erg voor rust en regelmaat maar wat heeft het voor zin om je kind elke keer in zijn bed te leggen als hij vervolgens dan toch de hele dag niet slaapt? Terwijl hij dat beneden in de huiskamer wel doet? We hebben hem trouwens nog wel steeds ingebakerd want anders maait hij zich nog steeds wel wakker met zijn armpjes.....

Ben wel een beetje jaloers op je Wish, wasje draaien, ontbijten, en ondertussen ligt Mijke lekker te slapen....heerlijk hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden