Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Wish, wat een mooie foto's zeg!!! Wij hebben ook soortgelijke gemaakt dus ben heel benieuwd naar t resultaat.

Je denkt aan hyperlactatie? Wat houdt dat precies in? Of is t een heftige toeschietreflex misschien. Jorrit verslikt zich daar vaak in.

@ Valesca: ook echt gave foto's. Welk bewerkingsprogramma heb jij ook al weer? Ik heb gisteren picasa gedownload. Eens kijken wat ik daar mee kan.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Laika: Jorrit ligt overdag ook beneden hoor want hij slaapt anders ook niet. Vind t belangrijker dat ie slaapt dan dat hij in zijn eigen bed ligt. dat komt latef wel. leuk dat ze op elkaar lijken trouwens, vooral omdat ze op dezelfde dag geboren zijn Wat betreft dat persen zou je misschien een osteopaat kunnen proberen. Een vriendin van mij liep tegen hetzelfde aan en nadat de osteopaat bij de darmophanging iets gemasseerd had en zij zelf daarna ook gaat het met dat kereltje nu wel heel goed

Geplaatst

Hi Doortje, fijn om te weten dat Jorrit ook overdag beneden slaapt, ik vind het soms heel lastig om te beslissen wat te doen maar ik moet ook proberen om me er gewoon minder druk over te maken, denk ik. Tot nu toe slaapt ie heerlijk beneden, gelukkig. Tot hoe laat hou jij Jorrit beneden?

Ik zal me eens verdiepen in osteopaten, ik vind het ook wel een beetje eng namelijk, ze gaan toch met je kindje aan de slag en misschien doet het wel meer kwaad dan goed...

Geplaatst

Laika,

Niet lullig bedoeld, maar ik geniet ook echt van de rust die er nu in huis is.

Ook ik ben van de rust en regelmaat en Mijke vind dit tot nu toe prima, maar dit kan natuurlijk altijd nog veranderen.

Stilte voor de storm.....wie weet?

Doortje,

Ik heb zeker een heftig toeschietreflex. Als Mijke aan het drinken is en ze laat los omdat het te snel gaat moet ik met een doekje op mijn tepel drukken of m'n vinger erop houden.

Vond Jorrit het ook prima om op de foto te gaan in verschillende houdingen?

Mijke bleef goed slapen, tussendoor bv kunnen geven en hierna sliep ze weer lekker verder.

Geplaatst

Hoi

Even een kort berichtje m.n. voor Laika. Wij gaan binnenkort ook naar de osteopaat met Jack. Eentje die zich specifiek richt op kinderen. We gaan allebei mee en letten goed op de aanpak (rustig, voorzichtig etc) en als niet goed voelt gaan we weer weg. Ik heb wel goede ervaringen met osteo en onze dochter, dus kijk er zeer naar uit.

Jack heeft het ook steeds moeilijker namelijk. Lijkt erg op het verhaal van Jim. Hij wordt onrustig van de reflux, en van de onrust wordt de reflux erger. Ik zie precies wanneer hij er last van heeft en wat het met hem doet. We hebben alle tips al doorgevoerd (zijn wieg lijkt wel een zinkend schip, zo schuin staat die) en alles helpt een dag of zo, en dan komt het weer terug. Er moet echt iets aan gedaan worden, vandaar osteopaat.

Ellen hoe bevalt jou de osteopaat? Is in België veel gebruikelijker toch? Helpt het een beetje?

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

@ Laika,

jorrit slaapt tusse 13 en 22 meestal beneden en dit gaat vaak prima, al is hij 's avonds toch nog vaak heel wakker en jengelig. Af en toe proberen we wel boven maar dan moeten we zo vaak de trap op dat we nu meer voor gemak kiezen.

ben zelf ook niet zo thuis in de osteopathie. anders ellen eens vragen

wish, jorrit was wakker maar heeft niet gehuild. hij lag heerlijk en vond t wel prima. hij sliep tot ik m uit bed haalde voor de foto's

Geplaatst

Het zachte stof waar ze op worden gelegd is dan ook wel slaapverwekkend en het ligt volgens mij ook heerlijk zacht dus dat zullen ze wel prettig vinden.

Vandaag heb ik Mijke weer regelmatig aan kunnen leggen omdat ze honger heeft.

Het is geen zuigbehoefte, ze wordt namelijk boos als ze op m'n pink zuigt en als ze er dan achter komt dat hier geen melk uit blijkt te komen.

Ze maakt een 'honger-geluidje'. (dit zijn we zijn gaan herkennen aan het einde van de eerste week en de bewegingen die ze er dan bij maakt met haar armen/gezicht/beentjes)

Om 11.00/13.15/15.00 en 16.30uur heb ik haar aangelegd en elke keer drinkt ze in totaal zo'n 13min.

Om 16.30uur heeft ze aan 1 borst 11min en aan de andere borst 6 min. gedronken.

Na het voeden had ze wat krampjes, heb haar in een voor haar prettige houding gehouden (voorover hangend) hierna nog geknuffeld en naar bed gebracht.

Ze lag met haar ogen open in bed en begon al wat te kreunen, ben toen weg gelopen. Heb haar 4min laten huilen en toen even uit bed genomen omdat ze weer krampjes had.

Na een min. of 3 in bed gelegd en ze slaapt nu nog.

Hoop dat ze het nu nog een uurtje of 2,5/3 vol kan houden tot de volgende voeding.....

Geplaatst

Dortje wat een mooie foto's!

Cecce geweldig meid! 11 weken! Ik wens je verder een hele goede zwangerschaap!

Ik heb moeite mee om Emma alleen te laten slapen! Gister voor het eerst,toen heb ik de baby fnone aan gezet een de hele tijd in de monitor zit te kijken....erg he :)

Verder gaat goed met ons,beetje krampjes we nemen infacol. Ik heb niet zo ver gelezen maar ik heb niks van Vlok gezien. Weet iemand wat?

Moesten jullie ook zo huilen toen jullie voor het eerst naar buiten konden?

:)

P.S: mijn borsten zijn maat H.....haha

Groetjes

Geplaatst

Hey,

ik lees mee, maar kan niet altijd antwoorden.

Osteopaat vind ik helemaal niks geholpen. De infacol zorgt ervoor dat hij beter boertjes laat en ook geen melk meer terug geeft. Maar de krampjes blijven behoorlijk irritant aanwezig. Irritant voor ons, maar vooral irritant voor Dante zelf, want zo brengt hij bijna heel zijn wakkere tijd door met nutteloos persen en lucht in de darmen proberen de baas te blijven. Met veel huilen en beenschoppen tot gevolg. Hij heeft daar de boel bij elkaar gekrijst, terwijl je toch hoort dat ze helemaal rustig worden tijdens zo'n sessie. Dus nee, geen goeie ervaring bij mij.

Vandaag is hij gelukkig al beter in zijn doen.

ERRUUUUG mooie foto's zeg! Ben helemaal jaloers! Wish, jij ook prachtige foto's op facebook. goh..

Violeta, geweldig dat we even van je horen. Ik ben ook nieuwsgierig naar Vlok.

Ja, ik heb ook heel erg hard gehuild bij het verlaten van het ziekenhuis. Gewoon zo gelukkig en emotioneel.

Hij begint te lachen trouwens!

Ceece, gefeliciteerd!!!! Bijna 12 weken. Genieten he!

groetjes,

Ellen

Geplaatst

@Doortje en Valesca

Wat een hele mooie foto's van jullie kleintjes.

@Doortje

Je kan er zo een geboortekaartje van maken! Wel een beetje laat ;)

Waar zijn deze foto's genomen? In een fotostudio of bij jullie thuis? Was het aangenaam warm in de ruimte?

@Wish

Wat een relaxed ochtend voor jou. Hoe was jullie bezoekje aan oma? Ging dat goed?

Thomas was van 8 tot 10 onrustig, en ik kwam bijna niet aan ontbijten toe. Gelukkig kon mijn man het van me overnemen. Onderweg naar de supermarkt viel Thomas in zijn autostoeltje in slaap, en konden we rustig boodschappen doen, en Mark van judo halen.

Vandaag een vriend van mijn man en de buren op bezoek gehad. De zaterdag is bijna om.

Thomas heeft ook momenten dat hij vaker komt. Hij drinkt dan ook kort. Ik vind Thomas gegroeid. Misschien wilt hij mijn melkproduktie opvoeren, omdat hij tekort komt?

@Laika

Ik ben ook wel een beetje jaloers op Wish :)

Ik vind het moeilijk om te bepalen of Thomas nu wel / geen honger heeft. Voor mijn man is het gemakkelijk. Hij kan geen bv geven, dus krijgt Thomas gewoon niks, en valt Thomas zo in slaap. Ik ben snel geneigd om Thomas aan te leggen als ik het niet weet.

Ik heb nu een ander speentje van Difrax (-2m/2m). Thomas sabbelde er heel even op. Toen hij doorkreeg dat er niks uitkwam, werd hij erg boos.

Ik laat Thomas nu wel boven in zijn wiegje slapen. Hiervoor sliep hij beneden in zijn wandelwagen. Ik vond het te druk. Mark die beneden speelt, en het moeilijk vindt om stil te zijn en geen lawaai met zijn speelgoed te maken. De TV die 's avonds aantstaat. Etc.

Ik vond het vermoeiend om elke keer te zeggen: Mark stil, de baby slaap. Mark niet dit, Mark niet dat. Dus, nu slaapt Thomas boven.

Morgen geen verplichtingen. Lekker "relaxen".

Geplaatst

@ Ivfmoeder, de foto's zijn in onze slaapkamer genomen. Ik had de verwarming aangezet, zodat het er lekker warm was. De fotografe had al haar spulletjes gewoon meegenomen. Echt ideaal, want zo loop je ook niet met je kind te slepen en was hij gewoon in zijn vertrouwde omgeving.

Ik snap trouwens wel dat je Thomas boven laat slapen. Met mark er omheen is dat wel zo ideaal. Hier heerst gewoon rust in huis, dus kan hij gemakkelijk beneden slapen. Hij doet het overigens super vandaag. Alleen vanmorgen even wat gehuild toen we een pasfoto met hem wilde maken (wat weer niet gelukt is omdat hij zo overstuur was). Volgende keer beter dus...

Geplaatst

Jammer Ellen, dat de osteopaat niet geholpen heeft. Tja, voor het ene kindje zal het misschien wel helpen en voor het andere kindje niet, dat huilen en beenschoppen is heel herkenbaar. Rottig dat je dan niets voor hem kunt doen he?

Toverstafje, ik ben benieuwd hoe het met Jack gaat bij de osteopaat. Vooral omdat onze kindjes blijkbaar zoveel op elkaar lijken.

Ivfmoeder, ja onze mannen lijken hierin toch wat relaxter he? Mijn vriend lukt het ook vaker om Jim stil te krijgen, hij straalt denk ik ook meer rust uit. Wel fijn dat je het af en toe kunt afwisselen met elkaar toch? Kan me wel voorstellen dat je Thomas boven legt hoor, met nog een kleintje in huis is het in de huiskamer natuurlijk niet rustig.

Jim heeft vandaag tot half zeven lekker geslapen. Sinds de fles van half zeven is hij weer wakker, niet echt heel jengelig maar wel heel alert en slapen wil ie absoluut niet, ook niet in zijn reiswieg. We houden hem nu maar weer even bij ons op schoot.

Violeta, ja, daar had ik ook moeite mee hoor, Jim alleen laten slapen! Je wilt je kindje toch ook wel heel graag in de buurt hebben he?

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Violeta,

Wat leuk van je te horen!

Oei, je borsten zijn dus echt flink.... Heb je er last van?

Wij hebben Mijke de eerste 2 weken bij ons op de slaapkamer gehad in een klein ledikantje.

Na deze 2 weken hebben we haar 's middags voor het eerst in haar eigen bedje op haar eigen slaapkamer laten slapen.

Wij hebben de angelcare, (sensor matjes onder het matras om beweging -dus ademhaling- te registreren) en dit geeft ons een vertrouwd gevoel om Mijke in haar eigen bedje te laten slapen.

En bij elk kuchje, geluidje wat ze maakt reageert de babyfoon ook meteen.

Ook ik huil nog regelmatig van geluk en blijdschap! We genieten echt intens van onze kleine meid, heerlijk toch!

Ellen,

Fijn te lezen dat Dante vandaag beter in zijn vel zit. Dat is voor zijn mama en papa ook heel goed!

Wat leuk dat hij begint te lachen.

Dank je wel voor je reactie mbt de foto's van Mijke.

Ivfmoeder,

Het bezoekje aan mijn moeder is helaas niet door gegaan. Toen ik thuis weg reed merkte ik meteen dat er iets met de auto mis was.

Jawel hoor, m'n handrem stuk. Heb me een partij staan balen!

Jee, jij hebt dus vanmorgen niet eens fijn kunnen ontbijten en dan zit ik hier te melden wat ik vanmorgen heb gedaan....

Meiden,

We hebben al een poos niks van Vlok vernomen.

Hoop echt zo dat alles goed met haar gaat.

Heeft iemand van jullie nog contact met haar gehad?

Geplaatst

@Wish een vriendin had dat bij de Hema gedaan vandaar dat ik dat ook wist,en hij hangt inderdaad in de woonkamer!

hopelijk heb je een gezellige middag gehad!!

@Laika: op het CB zeiden ze dat er helemaal niks mis mee is als de kleine beneden slaapt,zolang hij dan maar wel kan slapen sommige hebben dan teveel prikkels maar denk dat Jim dat juist fijn vind,Feline ligt tot wij naar bed gaan beneden haha

@Doortje

Ik maak collages met picasa! en verder doe ik veel met paint shop pro en adobe fotoshop

Ik heb ook niks van Vlok gehoord ben nou ook wel benieuwd hoor.....

Ik huil of krijg ook nog geregeld tranen soms als ik alleen al met Feline klets,of bij de sint intocht met sanne haha

fijn dat het goed gaat voiletta!

Geplaatst

Wat een hoop weer geschreven! Ik reageer niet altijd op iedereen persoonlijk, maar ik lees zeer zeker wel mee!

Ik las veel over boven of beneden slapen. Ik denk dat het erg aan het kindje ligt en wat je zelf prettig vind. Hier ligt Joris altijd boven te slapen. Beneden in de box of kinderwagen is gewoon niet handig. Hij slaapt overigens wel in de kinderwagen als we terug komen van wandelen en hij ligt dan te slapen, ik ga 'm dan niet overleggen, maar in principe is zijn bed om te slapen. Aangezien Joris een lichte slaper is en ook nog 's minder slaap nodig heeft voor mijn gevoel, moet hij gewoon rustig kunnen liggen. Anders zit ik een halve dag met een huilend kind op schoot en daar is niemand bij gebaat. Wij hebben ook geen babyfoon erbij staan, als hij me nodig heeft hoor ik het vanzelf wel. Ik zou niet eens weten waar onze babyfoon is, nu ik er zo over nadenk ;-). Maar ook dat is zeer persoonlijk. Ik wordt er gewoon helemaal simpel van als ik ieder geluidje hoor en op deze manier is het prima.

Doortje, mooie foto's! Wij laten over een paar maanden, als Joris kan zitten, foto's maken van ons als gezin bij de fotograaf. We hebben zo'n collage ook van Thomas en willen dat ook graag van Joris.

Ellen, jammer dat de osteopaat niet het resultaat gegeven heeft, waar je op had gehoopt. Ik hoop dat het snel beter gaat met de krampjes en onrust.

Hier varieert het nogal met onrust. Krampjes hebben wij geen last van gelukkig, ook niet gehad trouwens. Maar Joris wil nog wel 'ns dagen hebben dat hij 4 uur tussen de voedingen niet goed vind. Typisch ook dat dat de dagen zijn waarnaar hij 's nachts dus wel meer dan 5 uur tussen voedingen laat. Op dagen dat hij wel 4 uur tussen voedingen laat, gaan de nachten vaak slechter. Maar goed, vannacht 5 uur ertussen en daarna 4 uur, dus ik voel me redelijk fit. Lijkt ook wel of ik er aan begin te wennen. Gisternacht had ik wel weer een dip, maar toen was het ook amper 4 uur en 2,5 uur tussen 2 voedingen... Ik kijk wel uit naar het moment dat hij van 23 tot 7 wil slapen... maar voorlopig reken ik maar nergens op. Kan het ook niet tegenvallen. Gelukkig hoef ik nog niet te werken.

En emotioneel ben ik ook nog wel als ik Joris zo zie liggen, hoewel ik moet bekennen dat ik dat bij Thomas veel meer had. Ik ben wel enorm gelukkig met twee van die prachtige kinderen en geniet er elke dag van, hoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik ook wel uitkijk naar het moment dat Joris wat ouder is en het dus weer makkelijker wordt. Een jonge baby hebben is gewoon hard werken! En iedereen zegt inderdaad wel "geniet ervan", maar soms denk ik: dat zou ik wel willen, als ik niet zo achterlijk MOE was (of als Joris 's ophield met huilen als hij een huiluur heeft, zoiets)... maar goed, moeder is de overtreffende trap van moe, zeggen ze hier en daar zit een kern van waarheid in :laugh:. Anyway, Joris is niet eens een moeilijke baby en dan vind ik het nogal 'ns zwaar, laat staan als je baby veel huilt en je er dus veel tijd mee kwijt bent.

Geplaatst

@ Esk: ja het schrijven gaat hier wel door. Soms is het haast niet bij te houden. Ik lees bij jou in elk geval positieve geluiden. Echter, ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar het moment waarop Joris slaapt van 11 tot 7. Dat is voor je eigen nachtrust natuurlijk wel net zo prettig. Ik heb nu 4 weken gebroken nachten en ik moet zeggen dat het me gelukkig nog niet opbreekt. Nu komt Jorrit ook maar één keer per nacht, dus dat scheelt enorm.

Hier een wat mindere nacht gehad voor het eerst. Gisterenoverdag ging het echt super goed met Jorrit. Hij heeft veel geslapen en zelfs de hele avond lekker geslapen. Bij de voeding van 9 uur heb ik hem iets minder gegeven, zodat ik om 11 uur nog een keer kon om de nacht in te gaan. Dat ging prima gelukkig. Om 4 uur vanacht had Jorrit honger, berehonger zelfs, waardoor hij flink gulzig aan het drinken was, met als gevolg dat hij na de voeding behoorlijk moest spugen en niet van plan was om weer te gaan slapen. We zijn tot 6 uur met hem in de weer geweest en toen had meneer weer honger. Gelukkig is hij daarna om hafl 7 weer in slaap gevallen tot 10 uur. Dus kon hem toen eerst mooi in bad doen en de volgende voeding geven. Hij ligt nu, welliswaar nog wakker, lekker in zijn bedje. Zolang hij het accepteert laat ik hem daar lekker liggen. Als hij nog echt vervelend wordt leg ik hem wel weer beneden neer.

Vandaag komt mijn moeder op visite. Ze komt helpen wat wat huishoudelijke dingetjes, dus dat is ook wel fijn. Zeker nu ik zelf nog best moe ben na vanacht.. pff....

Doen jullie trouwens nog een middagdutje? Ik probeer het wel op de dagen dat Mark thuis is, maar ik merk ook dat de andere dagen het lastiger gaat.

Geplaatst

Ja, middagdutje probeer ik wel te doen als het even kan. Ik ga ook eerder mijn bed in. Rond een uur of negen. Ik kan dan een of twee uurtjes slapen, voordat Thomas weer voor zijn voeding komt.De laatste dagen is Thomas na zijn ochtendvoeding gewoon wakker tot een uur of tien, elf. Is dit een trend, en wordt dit zijn wakkere periode? Het lijkt erop.Thomas gaf gisteren en vandaag een mondje terug. Dit heeft hij nog niet eerder gedaan. Bij Mark was het na elke voeding wel raak. Ik hoop voor Thomas dat het iets incidenteels is.Aan de ene kant kijk ik ernaar uit dat het gemakkelijker wordt, aan de andere kant wil ik ervan genieten nu Thomas nog zo klein is. Mixed feelings dus. Hij ligt nu naast me te slapen; hij is in slaap gevallen tijdens drinken. En dit is een van de momenten dat ik geniet als (uitgeruste of niet al te moe-zijnde) moeder :-)

Geplaatst
We hebben het vermoeden dat Jim heel erg de behoefte heeft op bij ons te zijn en ons in ieder geval te horen.
Ik kwam het volgende stukje tegen... Sommige baby's huilen omdat ze moeten wennen aan het leven buiten de buik van hun moeder. Vanuit een warme, rumoerige wereld met zeer beperkte bewegingsruimte komen ze terecht in een wereld met veel ruimte om zich heen waar het koud kan zijn en soms ook heel stil. Sommige baby's hebben veel moeite met deze stilte en ruimte om zich heen. Deze baby's willen graag vast gehouden worden en dicht bij hun moeder zijn.
Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een berichten weer!!

Middagdutjes doe ik niet echt, ik probeer 's morgens langer te blijven liggen. Gelukkig lukt dat meestal wel tot een uurtje of tien.

Het wordt makkelijker....ik hoop het! Soms erg vermoeiend...gisteren is onze dame de hele dag wakker geweest ( 9 tot 8). Tussendoor niet kunnen slapen, huilen enz.

Om gek van te worden! Gelukkig wel een hele goede nacht gehad. Ze sliep van 8 tot 7, waarschijnlijk was ze zo moe geworden van de hele dag huilen enz. Vanmorgen begon ze weer met huilen na het voeden, maar na de voeding van 11 uur slaapt ze nu gelukkig...oeff.

Wij leggen haar zoveel mogelijk in haar eigen bedje om te slapen. De box is hier echt om te spelen.

Doortje, handig dat je moeder komt helpen! Hier kwam mijn schoonmoeder ook helpen, dat scheelt een heel stuk en voelt erg goed dat je huis weer een beetje schoon is! Zelf kom je er haast niet aan toe.

Emotioneel zijn dat herken ik ook. Ik kan soms zomaar even huilen van blijdschap. Vooral als ze mij zo lief aankijkt en dan helemaal als ze ook nog lacht dan smelt ik!!

Maar ik heb het ook bij dingen op tv...

Wat een mooie foto's!! Ik zit er over te denken om ook foto's te laten maken, moet eerst eens kijken door wie en alleen babyfoto's of van het hele gezin. Gezin is denk ik ook wel heel erg leuk. Of een combi??

Geplaatst

Hier een wakker kereltje gisterochtend om 6.30 drie uurtjes wakker en om 14.00 vier uurtjes wakker! Huilen, niet continue, onrustig, bewegen, kreunen, steunen, piepen, en persen. Na zijn badje was Thomas lekker fris en fruitig, maar niet voor lang. Tijdens een verschoning heeft hij erg veel gepoept; het gebeurde toen hij geen luier om had; Ik probeerde het met natte doekjes bij te houden, en hij bleef maar doorgaan.

Thomas heeft een keer in de zoveel tijd een poepluier, onregelmatig dus.

Hij heeft ook weer een keer gespuugd. Ik vond het meer dan en mondje terug geven.

Het was een beetje een vreemde dag met Thomas.

Geplaatst

Ja, hier ook sneller ontroerd; bij het zien van dingen in films of geboorte van een kindje rollen de tranen sneller over mijn wangen. Ik had dit ook na de geboorte van mijn 1e. Soms denk ik: tjee wat is dit nou, moet ik hierom huilen? :)

Ik ga slapen. Thomas was nu twee uurtjes wakker. Normaal slaapt hij binnen een uur. Echt heel vreemd...

Geplaatst

Karin, misschien had thomas een soort regeldag? even uit t ritme? hopelijk gaat t vandaag gemakkelijker

jorrit is al weer sinds half vijf wakker. hij valt na de voeding wel even in slaap maar zodra ik hem in bed leg wordt hij wakker. hij heeft nu een uur bij mij in bed gelegen en nu net weer wat gedronken. hopelijk gaat hij slapen

Geplaatst

Goedemorgen mama's,

Moos,

Herken het wel, geen middagdutjes doen. Maar toch vraagt m'n lichaam er wel om. Ik had het niet in de gaten, maar mijn moeder en mijn man vonden gisteren dat ik er moe uit zag.

Dus ben ik gisterenmiddag na het voeden op de bank gaan liggen tot dat er kraamvisite kwam. Heb 1 uur lang heerlijk kunnen slapen, dit had ik echt even nodig.

Wij proberen ook om Mijke zoveel mogelijk in haar eigen bedje te leggen. Na het voeden en knuffelen is het weer bedtijd.

Heb vernomen dat het goed is om je kindje wat wakker in bed te leggen, zodat hij/zij op eigen kracht in slaap kan vallen.

(Kan me voorstellen dat het voor de mama's met kindjes die veel huilen of last hebben van reflux dit niet zal gaan lukken)

Nadat Mijke de tweede voeding van de dag heeft gekregen en ze is nog wakker laten we haar even in de box liggen.

Ze kijkt dan bijv. naar een gekleurd speelgoedje wat in de box ligt, zo leuk om te zien dat ze gerichter gaat kijken en objecten gaat volgen.

Mijn man blijft voorlopig het huis stofzuigen en dweilen, dit mag ik niet van hem. Lief toch!

Verder staat hier vrijwel elke dag een was te draaien en die vouw en strijk ik 's avonds.

Ivfmoeder,

Onze kindjes blijven na het voeden wat langer wakker naarmate ze ouder worden, maar wanneer dit is zal bij elk kindje verschillen.

Hoeveel weken is Thomas nu en weet je nog wanneer Mark langer wakker bleef toen hij een baby was?

Hoe is het verder vannacht gegaan?

Doortje,

Is Jorrit nog gaan slapen?

Ik zet 's avonds na de laatste voeding mijn wekker. Zodat ik 5 uur na het voeden zeker wakker wordt om bij Mijke te gaan kijken.

Mijke meldt haarzelf altijd voordat de wekker gaat, maar voor mijn gevoel vind ik het een 'veilig' idee dus blijf ik mijn wekker zetten.

Overdag meldt Mijke haarzelf vrij vaak om te willen drinken.

Zal het schema van gisteren eens noteren:

10.30/12.30/14.00/17.15/19.30/21.15.

Hierna kwam ze pas om 01.30 en vanmorgen om 7.00uur.

Na de ochtendvoeding heb ik haar rond 7.50 in bed gelegd en ben ik gaan douchen, ze is tussendoor wel wat aan het huilen/jengelen geweest maar dit was zeg maar geen krijsen van krampjes o.i.d en ze had pauzes tussendoor dat ze stil was.

Op dit moment slaapt ze nog, verwacht dat ze rond 10.00uur wel honger gaat krijgen.

Laika,

Merk je nu nog verschil nu je een andere fles gebruikt?

Ellen,

Hoe gaat het nu met Dante en met jou?

Violeta,

Met Emma alles goed?

En hoe gaat het lichamelijk gezien met jou, goed aan het 'herstellen'?

Ik vloei na de bevalling minimaal.

De grote kraamverbanden heb ik niet lang nodig gehad, ging al snel over op de wat meer comfortabel zittende verbandjes. Haha!

Gisterenavond ben ik een bloedstolsel verloren en sindsdien is het vloeien nog minder geworden.

Hoe is dit bij jullie verlopen?

Wanneer stopte het vloeien bij jullie?

Geplaatst

@Wish ik heb ook de eerste 6 weken niet gezogen dat word ook afgeraden hé maar fijn dat je man dat oppakt!

Goed dat je elke avond de was meteen bijwerkt,ik laat het vaak liggen en dan is het veel ineens haha

ik heb zo'n 5.5 week gevloeid,dan was het 2 dagen weg en kwam er nog wat,ik heb wel grote verbanden nodig gehad de eerste week

Feline is alweer 9.5 week....wat gaat het snel

haar neusje zit wat verstopt waardoor ze soms wat moeizaam drinkt,dus geven we haar neusspray

Geplaatst

Hoi..

@Wish, stofzuigen heb ik tot nu toe nog niet gedaan. Gelukkig komt vrijdag de schoonmaakster en dan is de grootste klus weer geklaard. Ben nu wel zelf weer aan het opruimen enz. Voel me ook steeds beter. De was doe ik altijd wel, maar dan opruimen en strijken....dat schiet er nog wel eens bij in.

Het vloeien viel wel mee, alleen heb ik nu zo af en toe het gevoel dat ik ongesteld moet/ga worden. Het zet alleen niet echt door, ik vloei dan wel een klein beetje. Dus helemaal over is het nog niet.

@Valesca, vervelend dat Feline verkouden is. Helpt de neusspray al?

Hier is er weer een klaarwakker. Ze heeft vannacht en vanmorgen super geslapen, maar na de fles van ongeveer tien uur nog niet weer geslapen. Ik heb haar wel in haar bedje gelegd, ze begon zo hard te huilen dat ik haar daar maar weer uit heb gehaald. Ze ligt nu naast me in haar wipstoeltje de wereld te verkennen. Nog geen gaapje te zien.

@Ellen, hoe bevalt de puckababy? Slaapt hij er al wat beter van? Wij hebben hem ook, hier helpt het heel goed. Ze maakt zichzelf niet meer zo wakker door haar bewegingen.

@Esk, hoe was het bij de fysio? Nog tips/oefeningen meegekregen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden