Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish, Ja, ik kolf alles af en geef haar dan telkens de fles. Ze zit momenteel op 5 voedingen van 160cc die ze met wisselend succes leegdrinkt. Ik kom gelukkig net toe met m'n afgekolfde melk. Begin me wel af te vragen hoe het verder zal moeten eens ze niet meer toekomt met haar 160cc per keer...

Wat het 'transport' betreft van bv als je ergens naartoe gaat, Ik heb zo'n een luiertas van beaba gekocht en daar zit zo een warmhoud zakje in voor de flessen. Dan kan je deze thuis opwarmen (ietsje warmer dan dat je ze zou geven) en dan kan je die zo meenemen. Toen ze nog uit kleine flesjes dronk (tot +/- 120cc) deed ik dit niet. Dan vroeg ik gewoon een tasje warm water en warmde ik het zo op. Nu ze meer drinkt is dit niet meer mogelijk. Moet wel zeggen, als ik naar familie of vrienden ga neem ik gewoon de fleswarmer mee. Dan kan het flesje bv toch langer in de koeling blijven staan...

ivfmoeder, het gaat idd zeer snel. Het is gewoon ongelooflijk hoe snel die tijd voorbij gaat. Eerst ging hij niet snel genoeg (toen we probeerden zwanger te worden) daarna een angstige tijd (of de zwangerschap wel goed ging verlopen) en dan ineens veel te snel (na de geboorte)

Ik kan het ook moeilijk geloven dat onze meid al 6,5 week oud is. Wat vliegt die tijd toch!!

Het is ondertussen al 3 nachten dat Alexis in haar eigen kamer slaapt 's nachts. Moet er echt nogaltijd aan wennen dat ze niet meer bij mij op de kamer ligt maar de kamer ernaast. Moest toch ff slikken de eerste nacht. De eerste stap om haar los te laten zeker?

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ivfmoeder,

Die Thomas toch, heeft hij je op ongeveer dezelfde tijd gewekt dan dat hij 1 maand geleden ook heeft gedaan.

Hopelijk ligt hij volgende maand op dat tijdstip heerlijk in zijn eigen bedje te slapen!

Akara,

Alles afkolven lijkt mij vrij intensief om te blijven doen.

Je kan proberen (of heb je dit al gedaan) om 1,5uur na het kolven weer te gaan kolven zodat de melkproductie misschien omhoog zal gaan.

Mijke slaapt sinds dag 15 op haar eigen kamer, denk dat als ze langer bij ons op de slaapkamer had geslapen ik het ook heel moeilijk had gevonden om haar in haar eigen kamertje te laten slapen.

Logisch dat dit je emotioneel raakt.

Mijke heeft een super goede nacht gehad!

Om 21.45u bv gehad en hierna kwam ze om 3.45u en toen om 7.15u.

Hierna heb ik het advies van het cb opgevolgd en haar rond 09.30u in bed gelegd.

Eigenlijk zou ze dus om 10.00u honger gaan krijgen maar om 11.30u werd ze pas wakker voor een volgende voeding.

Ga zo naar mijn moeder op bezoek, kan ze weer even met Mijke knuffelen. We gaan ook even wandelen, kan oma voor de eerste keer de wandelwagen duwen.

Toch een speciaal moment al 'die eerste keren'.....

Geplaatst

Hier ook een supernacht! 22.30 laatste voeding en toen pas weer om 5.30!! Ik heb heerlijk geslapen! Ben ook helemaal fit nu. 1 zwaluw maakt natuurlijk nog geen zomer, maar stiekem hoop ik wel dat hij het nu begrepen heeft...

Hier ligt Joris al vanaf dag 1 in z'n eigen bedje. Ik kan er heel slecht tegen als ik alle geluidjes hoor, dus al snel naar z'n eigen kamertje. In het begin ook met de deuren van onze slaapkamer en de zijne open, maar nu beide deuren dicht. Ik hoor vanzelf als er iets is. Vaak ben ik net voordat Joris gaat huilen wakker. Onbewust hoor ik dus blijkbaar toch dat er iets is.

Wish, die speciale eerste keren die blijven wel een beetje hoor. En geniet er maar lekker van, want die komen nooit meer terug. En het gaat inderdaad heel snel. Ik kan me nog als de dag van gister herinneren dat Thomas werd geboren en die is nu al 17 maanden, dat gaat echt zo verschrikkelijk rap. Soms heb je het niet eens door. Zeker als je er midden in zit en je voor je gevoel alleen nog maar bezig bent met de baby. En wat fijn dat het schema van het cb lijkt te werken. Hier doen we het ook zo hoor: voeden, spelen, slapen. En ik voed ook niet op verzoek, dus dan zit er ook elke keer ongeveer dezelfde tijd tussen. Dat maakt het plannen van je dag prettiger (vind ik zelf dus, dat is zeker niet voor iedereen het geval!). Ik spreek bijvoorbeeld dus altijd af ná een voeding als het kan of juist net voor een voeding, zodat ik die ter plekke kan geven. En als ik in de middag iets wil gaan doen, dan wacht ik dus tot na de voeding van 15 uur en vertrek direct als het flesje op is. Wij proberen trouwens ook zo min mogelijk de kinderen wakker te maken tussendoor om bijvoorbeeld weg te gaan. Dat doen we eigenlijk alleen als het niet anders kan (bijvoorbeeld voor doktersafspraken of zo). Alle andere dingen worden zoveel mogelijk rondom slaapjes en voedingen heen gepland.

Laika, hoe gaat het nu met Jim?

Geplaatst
Ivfmoeder,.Hopelijk ligt hij volgende maand op dat tijdstip heerlijk in zijn eigen bedje te slapen!
:)Wat goed dat je de tijd tussen twee voedingen kan rekken door de baby iets later naar bed te brengen. Dat brengt meer rust in de tent als je bijv. het gevoel hebt dat je alleen met voeden bezig bent. Ik had het idee dat een leeg maagje de baby wel wakker zou maken. Dat is dus kennelijk niet het geval. Even een kort berichtje. Ik had vandaag een afspraak met de arts van het c b. Thomas is van 3030 gr via 2800 gr naar 4565 gr gegroeid. Zijn lengte is normaal. Nu weet ik van Mark dat hij met zijn gewicht gemiddeld zal zijn als die wat ouder is. Ik hoorde in de ruimte met aankleedkussens van het cb moeders tegen hun kindje (soms ook nog baby) zeggen: ja, dat is nog een kleine baby, of die is nog klein, etc. Haha, ze beseften bij het zien van Thomas dat hun kindje niet meer zo klein is. Nou Thomas heeft een waterbreuk, een ophoping van vocht in zijn balzak. Moeilijk op de ipad een heel verhaal in te tikken. Google-en op waterbreuk. Het zal vanzelf weer kleiner worden en verdwijnen.Normaal wordt Thomas niet rond 2.00 wakker. Dit was heel toevallig zo. Ik laat hem eerdaags aan zijn ledikantje wennen. Ik laat het even hierbij. Even wat opruimen.
Geplaatst

@ Esk: wat fijn dat Joris zo'n goede nacht gehad heeft. Blijkbaar moest hij even een 'sprongetje' maken dat hij even wat vaker kwam. Ik hoop dat je nu meer van dit soort nachten krijgt. Jorrit heeft het nog niet door. Hij kwam gewoon weer om half 5 vanacht, maar dat vind ik goed te doen. Hij heeft om 22.30 uur voor 't laatst gedronken en sliep vanaf 00.00 uur ongeveer (eerst nog krampjes gehad).

@ Wish: wat lekker dat Mijke zo lang slaapt. Jij maakt haar dus niet wakker voor de voeding? Ik vind dat altijd lastig als het al weer 4 uur later is.. wat doe je dan? Want ze moeten natuurlijk wel genoeg voedingen binnen krijgen op een dag.

@ Akara: wat knap dat het je lukt om alles te kolven en daarna met de fles te geven. Volgens mij zou ik dat echt niet volhouden hoor! Ik denk dat ik dan allang op flesvoeding was overgestapt. Maar het is natuurlijk wel super gezond zo!

Zelf vandaag een elektrische borstkolf besteld die ik hopelijk morgen in huis heb. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Avent ISIS Uno, omdat deze zowel elektrisch, op batterijen en als handkolf gebruikt kan worden. Dus in alle gevallen kan ik dan kolven. Wel net zo fijn. Vanmorgen weer met de handkolf gekolfd, maar dat blijft toch onhandig als ik ondertussen Jorrit nog aan het overeind houden ben om een boertje te laten. Omdat Jorrit vanacht wel een keer kwam tussendoor had ik vanmorgen minder opbrengst als gisteren, maar met 100 cc ben ik ook wel blij. Het is immers extra kolven, dus ik moet ook niet verwachten dat ik een complete extra voeding kan kolven natuurlijk. Vanavond gaan we het flesje oefenen, dus ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik heb nog afgekolfde melk liggen van de kraamweek. Dat wil ik vanavond geven en als hij dan genoeg gedronken heeft, dan kolf ik daarna zelf gewoon af voor in de vriezer. Ik werd er namelijk even aan herinnerd dat bv afgesteld is op je kindje, dus melk geven van bijvoorbeeld 2 maanden oud heeft dan niet helemaal de juiste samenstelling. Dus dan is dat restje maar weer op. Hopelijk drinkt hij goed aan de fles en kunnen we dat vaker doen, zodat ik ook eens weg kan tussen door. Donderdag heb ik een vergadering (welliswaar hier bij mij thuis ivm Jorrit), maar als hij dan al flink honger heeft dan kunnen we misschien ook gewoon een flesje geven op dat moment, zodat ik niet bij de vergadering weg hoef a la minuut, maar kan ik ietsje later even snel wat afkolven.

Jorrit ligt nu even lekker in de box en als hij moe wordt ga ik lekker met hem wandelen buiten. Dan valt hij heerlijk in slaap in de kinderwagen en heb ik mijn ommetje weer gehad.

Geplaatst

Oh meiden, even een ego berichtje....

Hier is het weer helemaal terug bij af. Jim wil nu ook niet meer snachts in zijn eigen wieg slapen. Het inbakerzakje wat wij hebben kunnen we niet meer gebruiken want daar breekt ie bijna uit (de striemen staan op zijn arm) en hij blijft gewoon krijsen en krijsen. Vannacht uit pure wanhoop hem maar bij ons in bed gelegd. We hebben daardoor wel een prima nacht gehad (hij kwam pas na 6,5 uur voor de voeding) en daarna weer na 4 uur) maar ik loop dus nu dag en nacht met Jim op mijn schouder. Het vervelende is dus ook dat als ik met hem ga wandelen buiten ik niet eens even stil kan staan (laat staan even kan koffie drinken ergens of zo) want zodra dat gebeurt wordt hij ook wakker en gaat hij huilen. Verder heeft ie vandaag, sinds 11 uur sowieso een rotdag want hij huilt veel vandaag, is erg onrustig en heeft bij de laatste twee flessen flink gespuugd. Hij ligt nu in de reiswieg te krijsen. Ik weet zeker dat er niets aan de hand is, geen krampjes (das een andere huil), geen vieze luier, geen honger (net 40 minuten geleden de fles gehad) en ik loop nu steeds naar hem toe om hem over zijn bolletje te aaien en een speentje te geven maar hij blijft maar huilen....Ik weet het even niet meer hoor....

Geplaatst

Hier een relatief zelfde ritme als ervoor, maar merk toch dat hij iets rustiger is in het wakker zijn. Gisterenavond heeft hij wel een half uur lang liggen krijsen eer hij in slaap viel. Moet je hem dan laten huilen, of niet. Ik weet het dan niet hoor. Ik heb wel elke keer mijn hand over zijn wangen laten gaan zodat hij toch tenminste wist dat er iemand was. Maar het is zo zielig he. Ik ben dan bang dat hij geen vertrouwen leert hebben in ons. Ook huilt hij bijna meteen als hij wakker wordt ipv eerst wat te smekken of andere signalen te geven.

Nu ligt hij te slapen in.. de familiewieg!!!

[ATTACH=CONFIG]2891[/ATTACH]

Vandaag is een vrij goeie dag. Hopelijk vannacht ook. Maar wel nog steeds 3uur tussen voedingen in..

Geplaatst

Oh jee Laika, nu pas lees ik jouw berichtje.

Kan je misschien even bellen met het cb en vragen wat je nog kan doen? De hele dag lang met hem op de schouder lopen is misschien wel leuk voor hem, maar slopend voor jou.

Ik hoop dat hij snel stopt met krijsen. Ik weet hoe pijnlijk zo'n kreten klinken..

Geplaatst

Zo daar was ik ook weer even,ik ben nog steeds erg moe en probeer veel te slapen,vandaag is rene thuis dus even 2 uurtjes geslapen.

Ik merk dat ik weer wat achteruit ga dus heb een afspraak bij de huisarts gemaakt geen zin om straks weer depresief te worden!

Hier gaat verder alles goed,Feline heeft 2 rommeldagen gehad onrustig met slapen en drinken,maar nu lijkt ze de sprong weer te boven te zijn

in de box begint ze van alles te bewegen...erg leuk om te zien

maatje 50 alleen is te klein dus nu alleen nog 50-56 en 56....ze word groot hahaha een echte baby nu!!!

Tussen 5 en 6 is ze altijd onrustig,lastig net etenstijd maar goed zal ze ook wel weer over heen komen!

Nu jullie probeer niemand te vergeten haha

Doortje: Gek hé de nacontrole je sluit dan echt iets af ja,je hebt het zelfde gezegd als ik toen met Sanne een wonder als er spontaan 1 mag komen!!

Fijn dat Jorrit zo goed is gegroeid!!!!

Hopelijk gaat de elekt.kolf goed werken!!

Laika: wat lastig dat Jim zo huild en bij je wilt zijn,misschien heeft hij een sprong en gaat het daarna best weer goed?! Hopelijk wel hoor want het is wel lekker als je even je handen vrij hebt of normaal koffie kan drinken ergens!

@Esk: ideaal dat je die voedingen naast je bed zet groot gelijk,wij deden dat eerst ook met waterkoker nu niet meer,maar wij mogen ook warm kraanwater ja,misschien maar doen voro de nacht haha wel handig

Rijstebloem mag vanaf 4 maanden als ik het goed heb!

@Wish hoe is het nu met mijke is ze nog aan het hikken en onrustig?! ik heb dat met feline toen ook gehad heb toen de nutriton er door gedaan...hopelijk gaat het al beter!!

Fijn dat alles op het CB goed was! en dat ze van het aarbeienvlekje geen hinder heeft!! gaat

a het nieuwe schema nu beter

@Roosje leuk even wat van je te horen!

@Akara ik heb je op facebook leuK!!

@Marianne fijn dat het met mila nu goed gaat hoor!!! Wel balen dat je kraamweek zo slopend was hopelijk heb je nog wel kunnen genieten ervan!!

@Ellen hoe gaat het nu met Dante zijn de nachten al wat beter? het wiegje is prachtig!!!!

@Ivfmoeder fijn dat de waterbreuk vanzelf verdwijnt,haha ja een kleine baby is dan wel weer erg klein he fijn dat hij goed is gegroeid

ieder die ik vergeten ben! lees alles hoor hihi

[ATTACH=CONFIG]2892[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2893[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2894[/ATTACH]

Geplaatst

Oh Ellen, wat ziet dat er lief uit zeg, Dante in die wieg!

Ja, dat huilen he, ik ben ook zo bang dat ie zich dan niet meer veilig voelt, het klinkt zo zielig! Maar ik trek dit soort dagen echt niet, ik kan helemaal niks en het lijkt alleen maar erger te worden. Het lijkt echt wel alsof Jim al weet dat ie opgepakt wordt als ie huilt, dat schijnt niet te kunnen bij 5 weken maar waarom wordt het dan steeds erger?

Ik heb al met het CB besproken dat Jim constant gedragen wil worden (afgelopen dinsdag) maar de mening van de arts was dat ik dat dan ook maar gewoon moest doen en over een week of vier moesten we maar eens gaan proberen hem in zijn wieg te laten slapen. Mijn vriend is daar helemaal voor maar hij zit overdag niet de hele dag thuis met een kindje dat je dus geen seconde alleen kunt laten....

Jim heeft trouwens net 10 minuten gekrijst (das heeeeeel lang als je ernaast zit) en nu ligt ie al een half uurtje af en aan te mopperen. Slapen doet ie dus nog niet. Wat is wijsheid he?

Geplaatst

Valesca, ik miste je inderdaad al!

Wat vervelend dat je je zo moe voelt en wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de huisarts. Als je de symptomen herkent dan moet je zeker aan de bel trekken. Ik las toevallig gisteren nog dat depressies na geboortes vaak pas echt de kop op steken als de baby tussen de 6 a 8 weken oud is, dat wist ik helemaal niet.

Jim ligt nu een soort van te slapen...Met mij gaat het trouwens wel goed hoor. Dagen als deze trek ik slecht maar verder is Jim een moppie en het komt vast allemaal wel goed!

Geplaatst

Laika, heb je Jim al 'ns laten checken op een oorontsteking (bij de huisarts)? Omdat hij het voornamelijk doet als hij ligt? Dan zou het misschien kunnen dat er druk op z'n oortjes ontstaat waardoor hij gaat huilen? Iedereen zegt dat het niet kan bij die leeftijd (de oorontsteking), maar onze Thomas had het ook al na 6 weken of zo. En dan krijsen ze ook.

Geplaatst

@Laika: klopt de meeste depressies komen pas later,vaak denk je dat dan gevoelens erbij horen door de vermoeidheid etc dat is natuurlijk ook zo maar kan ook anders zijn

ik moest vorige week ook een vragenlijst invullen op het CB over postnatale depressie,ik scoorde er niet heel goed op maar ja ik weet ook wel natuurlijk dat het nog niet 100% is na alles

Denk aan jezelf hoor Laika het is slopend,bij Sanne ook veel stress gehad,het is moeilijk maar probeer soms eens even wat voor jezelf te doen...ik kon dat niet goed bij sanne maar het is wel heel goed voor je!

Geplaatst

Hier ook even snel een berichtje:

Jorrit heeft net voor het eerst een fles afgekolfde melk gedronken en het ging hartstikke goed. Hopelijk pakt hij vanavond de borst gewoon weer. Wel raar hoor.. papa die de fles geeft en mama die daarna gaat zitten kolven.. hihi

@ Laika: voor jou even een dikke knuffel. Ik kan me helemaal voorstellen dat dit soort dagen slopend voor je zijn. Gelukkig is het nu weer weekend en kan je vriend ook even wat doen zodat jij ook iets aan je rust toekomt. Pas goed op jezelf he! Wel blij te lezen dat je nog wel geniet van je mannetje. Blijf dat vooral doen.

Geplaatst

Thanks meiden, ik zal proberen een beetje mijn rust te pakken van het weekend.

Jim zit vandaag ook gewoon niet lekker in zijn vel, hij spuugt best veel, nu al drie flessen achter elkaar, en is ook mopperig in onze armen.

Esk, dank, ik zat ook al te denken aan zoiets maar vannacht sliep ie prima horizontaal, alleen was dat niet in zijn wieg maar bij ons in bed. En als ik hem op zijn verschoningskussen leg (als ie net gegeten heeft) is ie ook gewoon tevreden. Net even zijn temperatuur gedaan, 37,4, dus dat valt ook mee. We kijken het van het weekend nog wel even aan. We zijn sinds woensdag wel van 110 naar 120 cc per fles gegaan, misschien is dat toch wat teveel dus vanavond maar weer 110 proberen....Morgen gaan we zelf in een speen zonder gat een klein gaatje maken zodat ie zijn flesje nog langzamer gaat drinken want hij drinkt nog steeds erg gulzig en dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk wat betreft het spugen.

In ieder geval, na het 'gevecht' vanmiddag heeft Jim van 17.30 tot 20 uur in zijn reiswieg geslapen, dat ging gelukkig dus wel goed. Net hebben we hem weer weggelegd in zijn wieg, hij is nog wakker, even kijken wat er gebeurt....

Geplaatst

Laika, oei wat zwaar allemaal! Ja, nu komen we allemaal met ongevraagde adviesjes. Maar dat is omdat we met je meevoelen hoor! :) Laat iemand die je vertrouwt, moeder, zus of vriend, even een uurtje mer Jim buiten wandelen, zodat jij even geen Jim hebt, en kan relaxen. Ik deed dat ook bij mijn oudste, toen die nog klein was. Mijn zusje kwam dan met Mark terug na een uurtje wandelen, en hij bleeft nog even slapen. Ik had even tijd voor mezelf en kon wat lezen of slapen.

Geplaatst

Doortje,

Wat een bijzonder gevoel is dat he? Hij heeft je nog een beetje nodig voor de melk, maar kan het nu ook met papa :)

Ik leerde - moeizaam - Mark kv drinken uit een flesje, en toen hij dat eindelijk kon werd ik een beetje emo. Hij had me niet meer nodig voor mijn bv! Ik vond dat ergens ook een mijlpaal na 4,5 maanden alleen bv.

Geplaatst

Valesca,

Ik had begrepen dat je na een zwangerschap extra moet letten op je hormoonhuishouding, dus goed dat je en afspraak hebt gemaakt.

Wat leuk dat Feline nu meer kan. Heeft ze een sprongetje gemaakt? Wel leuk als ze wat meer kunnen.

Ik heb nog een oude oei ik groei boek. Die maar eens raadplegen. Volgens de arts begint Thomas al een beetje terug te brabbelen. Ik zei dat me dat nog niet was opgevallen :) Slechte moeder he? Ik ben niet zo goed in babies, denk ik soms.

Geplaatst

Esk

Jij was natuurlijk eerder met de naam Thomas, maar ik moet elke keer 'wennen' of beter gezegd het valt me elke keer op als jij de naam Thomas gebruikt. Ik vind het wel een hele mooie naam. ik vond het ook leuk om te horen dat ze naam Thomas omriepen bij het cb. Ik voelde me trots - hihi, en gewoon dat mijn zoon een persoontje is met een naam. Ooit ern droom en nu werkelijkheid!

Geplaatst

Ivfmoeder, ik heb het ook hoor, als ik jou over Thomas zie schrijven ;-) .

Vannacht weer 1 keer geweest, om 3.45, maar toen dronk Joris zo weinig dat ik me afvraag of ik het vannacht niet beter kan proberen met troosten... echt honger is het volgens mij ook niet meer.

Geplaatst

Laika,

Het kan zijn wat Esk al aan geeft dat Jim last heeft van zijn oor/oren.

Je hoeft het niet elke keer te merken als je Jim neer legt.

Heb zelf als baby veel oorproblemen gehad. Om het uit te sluiten kun je de arts even laten kijken, toch.

Vind 37,4 aan de wat hoge kant (niks verontrustends hoor), is dit nadat Jim heeft gehuild? Dat kan de temp neem ik aan ook wat beinvloeden.

Ivfmoeder,

Zal straks eens op google kijken wat een waterbreuk is.

Thomas is in ieder geval goed aan het groeien, mooi zo!

Valesca,

Knap van je dat je aan de bel hebt getrokken.

Hopelijk kan de arts je verder helpen.

Sterkte!

Doortje,

Heeft Jorrit weer goed aan je borst gedronken?

Hoop het wel!

Ellen,

Vertederende foto van Dante in de prachtige familiewieg!

Mijke heeft gisteren na de ochtendvoeding 4uur tussen de volgende voeding laten zitten.

Hierna kwam ze twee keer na 3 uur.

Toen om 19.30u 1 borst gedronken en om 20.30u ook weer 1 borst gedronken.

Rond 21.00u hebben we haar in bed gelegd en heeft ze geslapen tot 02.00u! Jawel, tot 2.00u :laugh:

Hierna hoorde ik haar om 6.45u wakker worden en geluidjes maken, om 7.00u begon ze wat te jammeren en huilen en heb ik haar uit bed gehaald om te voeden.

Rond 9.45u ben ik samen met haar naar de winkel gegaan.

Toen ik thuis kwam sliep ze in de maxicosi en vond ik het jammer om haar hieruit te halen. Het was 10.00u geweest en dan zou ze meteen willen eten, vandaar.

Nu slaapt ze nog in de maxicosi en het is bijna 11.00u. Dus 4uur na de ochtendvoeding!

Jammer is wel dat ze nog in de maxicosi ligt, dit vind ik niet prettig omdat het best is dat een baby plat op de rug ligt.

Maar goed, het is nu helaas niet anders en ze ligt erg weinig in de maxicosi dus voor nu zie ik het door de vingers....

Ik neem als ik weg ga de kinderwagen-bak mee en dan kan ik haar vanuit de maxicosi meteen neerleggen.

Als ik kort van huis ga laat ik haar in de maxicosi liggen.

Voor iedereen:

:positive energie:

Prettig weekend!

Geplaatst

Doortje,

Ik maak Mijke niet wakker voor een voeding.

Gezien haar gewicht moet ze min. 5 voedingen per 24uur.

Mocht het zo zijn dat ik merk dat ze dit niet zal gaan redden, zou ik haar natuurlijk wel wakker maken.

Geplaatst

Afgekolfde melk geven is inderdaad raar, maar het lijkt me inderdaad heel erg wennen als je kv begint te geven en de bv niet meer nodig is!

Ik had het gisteren even heel erg emotioneel, in de supermarkt. Ik was even alleen op pad terwijl hij thuis lag te slapen en zag op een bepaald ogenblik een maxicosi in de winkelwagen van een moeder, met een nog héél klein babytje in. Zo helemaal onzichtbaar tussen al die dekentjes met enkel dat gezichtje dat er uitpiept. Net zoals Dante de eerste weken. Ik moest dus even hard slikken om te beseffen dat Dante intussen groter is geworden en niet meer zo'n kleintje is. Hij is niet meer de kleinste van allemaal en groeit! :-) Stom he.

Gisteren een hele goeie dag gehad met hem, zonder morren, en zelfs s avonds geen huiluurtje maar gewoon energie en wakker zijn. Vannacht kwam hij gewoon eerst met 4 uur tussen, dan 3 uur. Deze ochtend was hij toch nog een beetje slechtgezind, maar nu ligt hij alweer bijna 4 uur te slapen. Dus toch geen 7 uur plots extra slapen, maar maakt voor mij niks meer uit. Als hij dagen zoals gisteren zal hebben ,kan ik veel aan.

oeps, wakker, snel gaan kijken!

Geplaatst

Ellen,

Wat gun ik het jullie van harte dat Dante deze stijgende lijn door zal gaan zetten.

Kan me wel voorstellen dat je energie voor tien hebt als hij geen huiluurtje meer heeft en meer tijd tussen de voedingen in laat zitten!

Meid, super om dit te lezen. Merk aan je schrijven dat je lekkerder in je vel zit.

Het 'los laten' van onze kleine hummeltjes begint al vroeg zeg.

Ik moest slikken toen ik rompertjes maat 50 onderin de kast in een doos had gelegd, jij hebt gisteren een emo-moment gehad toen je besefte dat Dante niet meer zo'n heel klein babytje is en zo hebben we allemaal van die dingen dat je merkt (en er ook bij stil staat) dat onze kindjes goed groeien.

Mijke heeft om 11.00u en hierna om 14.00u gedronken.

Ik heb ze nu net in de box gelegd, ze slaapt, kan haar niet wakker houden en dat doe ik dan ook niet.

Rond 16.30u breng ik haar naar bed.

Nu afwachten of dat ze 18.00u zal gaan redden. Ik ben al blij met alle min. na 17.00u hoor :happy: Alle kleine beetjes helpen zeg ik dan maar....

Geplaatst

Ja, dat loslaten begint zeker al vroeg! Ik vond het de eerste week al zo gek dat ik geen trappelende voetjes meer in mijn buik voelde, dat was al loslaat moment nr 1. En nu bepaalde kleertjes te klein worden voelt dat inderdaad ook weer raar....

Ellen, je hebt denk ik nu een goede insteek te pakken! Vier uur achter elkaar slapen is gewoon al hartstikke goed! Bekijk het met de dag en elke goede dag is er een toch?

Trouwens, bedankt voor jullie tips allemaal! Vanochtend had Jim 36,9 en inderdaad die 37,4 was tijdens een huilbui. Het huilen is ook echt alleen maar als hij wakker wordt in de wieg of wanneer we hem wakker wegleggen in de wieg. En daarna blijft ie dan behoorlijk morren totdat ie tegen ons aan in slaap valt. In de nacht slaapt ie nu dus bij ons in bed, wel op zijn eigen matrasje en onder zijn eigen dekentje. We laten hem in de nacht niet meer op onze borst slapen. Ons bed is heel breed dus we liggen allebei behoorlijk ver van hem af maar dichtbij genoeg blijkbaar om meneer compleet tevreden te stellen. Vannacht heeft ie weer heerlijk liggen tukken, eerst van twaalf tot 4, toen weer van 4 tot 8 en toen weer van 8 tot 11 uur. En wij dus ook! Echt geen gemor, geen gejengel, geen gehuil, niks. Alleen maar wakker worden voor een flesje en daarna weer heerlijk doorslapen. Overdag slaapt hij in principe ook goed maar dan wel tegen ons aan of, als we mazzel hebben zoals vandaag, twee uur achter elkaar tijdens het wandelen in de wandelwagen. Ik denk dus nog steeds niet aan een oorontsteking maar ik ga maandag toch even de huisarts bellen. Ik wil namelijk wel zeker weten of er echt niets aan de hand is natuurlijk. Daarnaast wil ik gaan beginnen met het inbakeren in de pacco-doek (vandaag gekocht) maar niet voordat ik zeker weet dat hij gezond is! De cb-arts heeft natuurlijk wel wat tests gedaan maar zijn oortjes zijn daarbij bijvoorbeeld niet bekeken. We hebben dan ook maar besloten dat ie de komende dagen nog op zijn eigen matrasje bij ons in bed mag liggen (wij zijn nl ook heerlijk uitgerust nu!) en zodra ik bij de huisarts ben geweest met hem, dan gaan we over op de pacco-doek. Ik zie het wel positief in hoor, ik moet alleen consequent zijn en dat ben ik nu gewoon nog niet.

Net na het wandelen Jim even lekker in de handen van mijn vriend gelaten (en prompt sliep Jim natuurlijk een uur lang lekker in de wandelwagen in de huiskamer) en even gaan winkelen. Wat tijdschriften gehaald, wat lekker hapjes voor vanavond bij de tv en gewoon een beetje gewindow-shopt. Heel fijn!

Papa en Jim zijn nu samen in slaap gevallen op de bank, zie ik net, zo schattig.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden